TISKOVINA POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI 2250 PTUJ Domoznanski oddelek 35 URADNI vestnik 2005 070.481(497.12 Ptuj) LETO XI 8. JULIJ 2005 6005838,9 ISSN 1318-900X ŠTEVILKA 9 Vsebina 44. ODLOK o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Ptuj 45. ODLOK o načinu opravljanja obveznih lokalnih gospodarskih javnih služb zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na območju Mestne občine Ptuj 44. Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91-1, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94 - odločba US, 8/96 in 36/00) in 9. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 9/92, 26/92, 13/93, 45/94, 37/95, 8/96, 59/99, 90/99, 98/99, 31/00, 45/01,62/01,86/02, 135/03 - odi. US, 2/04 in 80/04 ), so Mestni svet Mestne občine Ptuj na seji, dne 25. novembra 2004, Občinski svet občine Destrnik na seji, dne 17. marca 2005, Občinski svet občine Hajdina na seji, dne 16. marca 2005, Občinski svet občine Kidričevo na seji, dne 24. februarja 2005, Občinski svet občine Markovci na seji, dne 27. januarja 2005, Občinski svet občine Majšperk na seji, dne 17. februarja 2005, Občinski svet občine Videm na seji, dne 1. februarja 2005, Občinski svet občine Zavrč na seji, dne 6. junija 2005, Občinski svet občine Žetale na seji, dne 20. decembra 2004 sprejeli ODLOK o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Ptuj I. UVODNA DOLOČILA I. člen S tem odlokom Mestna občina Ptuj in občine Destrnik, Hajdina, Kidričevo, Markovci, Majšperk, Videm, Zavrč ter Žetale (v nadaljevanju: občine ustanoviteljice) ustanavljajo javni zavod Zdravstveni dom Ptuj (v nadaljevanju: zavod) za izvajanje javne službe na področju osnovne zdravstvene dejavnosti. 2. člen V aktu uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol, se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. 3. člen S tem odlokom se ureja status, organiziranost zavoda in vsebina dela zavoda, dejavnost zavoda, organi zavoda, knjigovodstvo in finančno poslovanje zavoda, premoženje, viri in način pridobivanja sredstev za delo zavoda, nastopanje v pravnem prometu, varovanje poslovne tajnosti, splošni akti zavoda ter medsebojne pravice in obveznosti med zavodom in občinami ustanoviteljicami. II. STATUSNE DOLOČBE 1. Ime, sedež in pravni status zavoda 4. člen Ime zavoda je Zdravstveni dom Ptuj. Sedež zavoda je Potrčeva ulica 19. a, Ptuj. Zavod je pravna oseba s popolno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga. Zavod je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču na Ptuju pod številko reg. vložka 1/04380-00. 2. Pečat zavoda 5. člen Zavod ima in uporablja pečat okrogle oblike, v katerem v sredini piše ZDRAVSTVENI DOM PTUJ in v zgornjem delu pečata JAVNI ZAVOD. Organizacijske enote in strokovne službe uporabljajo žig pravokotne oblike: v prvi vrstici piše javni zavod, v drugi ZDRAVSTVENI DOM PTUJ, v tretji ime strokovne službe ali organizacijske enote. III. ORGANIZIRANOST ZAVODA IN VSEBINA DELA ZAVODA 6. člen Zavod ima v svoji sestavi naslednje organizacijske enote in strokovne službe: - OSNOVNO ZDRAVSTVENO VARSTVO, - ZOBOZDRAVSTVO. Organizacijsko enoto OSNOVNO ZDRAVSTVENO VARSTVO sestavljajo naslednje strokovne službe z enotami: - Služba zdravstvenega varstva odraslih: - enota splošnih ambulant z okolico, - Služba preventivnega zdravstvenega varstva odraslih, - enota Dispanzerja za medicino dela, prometa in športa, - enota obratna ambulanta Kidričevo, - Služba zdravstvenega varstva predšolskih otrok, - Služba zdravstvenega varstva šolarjev, mladine in študentov, - Služba zdravstvenega varstva žena, - Služba zdravstvenega varstva pljučnih bolnikov, - Patronažna služba, - Laboratorijska služba, - Dispanzer za mentalno zdravje, dostnikov z motnjami v telesnem in duševnem razvoju; - Služba nujne medicinske pomoči: - enota dežurna služba, - prehospitalna enota, - enota nujnih reševalnih in sanitetnih prevozov. Organizacijsko enoto ZOBOZDRAVSTVO sestavljajo naslednje strokovne službe: - Služba preventivnega in mladinskega zobozdravstva, - Služba zobozdravstvenega varstva odraslih, - Zobotehnični laboratorij. Skupna dela, ki so potrebna za delovanje javnega zavoda opravljajo: - SPLOŠNO FINANČNO IN RAČUNOVODSKI SEKTOR, - SLUŽBA VZDRŽEVANJA. 7. člen Zavod opravlja osnovno zdravstveno dejavnost za območje občin ustanoviteljic v okviru mreže javne zdravstvene službe. Zavod lahko organizira nove zdravstvene enote v skladu z mrežo javne zdravstvene službe in v soglasju z občinami ustanoviteljicami. 8. člen Nadzor nad zakonitostjo dela zavoda izvajajo občine ustanoviteljice. IV. DEJAVNOST ZAVODA 9. člen Zavod opravlja osnovno zdravstveno dejavnost kot javno službo, katere izvajanje je v javnem interesu in druge dejavnosti, opredeljene v Zakonu o zdravstveni dejavnosti. 10. člen Zavod opravlja javno službo, ki obsega: - spremljanje zdravstvenega stanja prebivalcev in predlaganje ukrepov za varovanje, krepitev in zboljšanje zdravja ter preprečevanje, odkrivanje, zdravljenje in rehabilitacijo bolnikov in poškodovancev; - preventivno zdravstveno varstvo rizičnih skupin in drugih prebivalcev v skladu s programom preventivnega zdravstvenega varstva in z mednarodnimi konvencijami; - zdravstveno vzgojo ter svetovanje za ohranitev in krepitev zdravja; - preprečevanje, odkrivanje in zdravljenje ustnih in zobnih bolezni ter rehabilitacijo; - zdravstveno rehabilitacijo otrok in mla- - patronažne obiske, zdravstveno nego, zdravljenje in rehabilitacijo bolnikov na domu ter oskrbovancev v socialnovarstvenih in drugih zavodih; - nujno medicinsko pomoč in reševalno službo; - zdravstvene preglede športnikov; - zdravstvene preglede nabornikov; - ugotavljanje začasne nezmožnosti za delo; - diagnostične in terapevtske storitve. Dejavnost zavoda je v skladu z Uredbo o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti razvrščena v: Naziv SKD Splošna izven bolnišnična zdravstvena dejavnost 85.121 Samostojne zdravstvene dejavnosti, ki jih ne opravljajo zdravniki 85.141 Zobozdravstvena dejavnost 85.130 V. ORGANI ZAVODA 11. člen Organi zavoda so: - direktor, - svet zavoda, - strokovni svet. Zavod ima lahko tudi druge organe, ki jih določa zakon ali statut zavoda. 1. Direktor 12. člen Direktor zavoda organizira in vodi poslovanje ter strokovno delo zavoda. Predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zavoda. Direktorja zavoda imenuje na podlagi javnega razpisa svet zavoda s soglasjem občin ustanoviteljic. Za direktorja je lahko imenovan tisti, ki izpolnjuje z zakonom in statutom predpisane pogoje. Mandat direktorja traja pet let in je po preteku lahko ponovno imenovan. Na podlagi sklepa o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik, po predhodnem soglasju občin ustanoviteljic. 13. člen Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja delavec, ki ga s pisnim pooblastilom pooblasti direktor. Pooblaščeni delavec ima v času nadomeščanja vse pristojnosti določene v pooblastilu direktorja. 14. člen Naloge direktorja so: - organizira delo zavoda, - sprejema strateški načrt, - sprejema program dela s finančnim načrtom, - sprejema akt o organizaciji dela po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu, - sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu, - sprejema akte o varstvu pri delu in požarni varnosti, - sprejema kadrovski načrt, - sprejema načrt nabav in odprodaje osnovnih sredstev ter investicijskega vzdrževanja, - sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda, - poroča občinam ustanoviteljicam in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje zavoda, - pripravi letno poročilo in - druge naloge, določene z ustanovitvenim aktom in statutom. K aktom iz druge, tretje, četrte, pete, šeste, sedme, osme in enajste alinee prejšnjega odstavka daje soglasje svet zavoda. Direktor je dolžan o svojih ugotovitvah v zvezi s strokovnim delom obveščati strokovni svet zavoda ter sprejemati ukrepe za odpravo pomanjkljivosti in za napredek strokovnega dela. Direktor je samostojen pri opravljanju poslov iz svojega delovnega področja. Direktor je za svoje delo odgovoren svetu zavoda. Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarstvenika. Pri izvrševanju svoje funkcije ima direktor v delovnem procesu pravico in dolžnost določati in odrejati dela in naloge posameznim delavcem ali skupini delavcev za izvršitev določenih zadev v skladu z določbami splošnih aktov zavoda. V pravnem prometu zastopa in predstavlja zavod direktor neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru potrjenega finančnega načrta (letnega izvedbenega načrta), razen: - pogodb o investicijah, za katere je potreben sklep sveta zavoda, - pogodb, ki se nanašajo na nepremičnine, ki jih ima zavod v upravljanju, za katere je potrebno soglasje lastnika. 15. člen Direktor sklene delovno razmerje za določen čas, za čas trajanja mandata. Delavca, ki je bil pred imenovanjem za direktorja zaposlen v istem zavodu za nedoločen čas, se po prenehanju funkcije premesti v skladu s sistemizacijo delovnih mest in kadrovskim načrtom na prosto delovno mesto, ki ustreza njegovi strokovni izobrazbi in za katero izpolnjuje predpisane pogoje. Pravice in dolžnosti delodajalca v razmerju do direktorja zavoda, izvaja svet zavoda, ki sklepa pogodbe o zaposlitvi. 16. člen Če direktorju predčasno preneha mandat, oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja izmed strokovnih delavcev zavoda, oziroma izmed prijavljenih kandidatov, vendar največ za eno leto. 2. Svet zavoda 17. člen Svet zavoda (v nadaljevanju: svet) ima naslednje naloge: - sprejema statut, - nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda, - spremlja, analizira in ocenjuje delovanje zavoda, - predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja, - ocenjuje delo direktorja, - daje soglasje k strateškemu načrtu, programu dela s finančnim načrtom, k aktom o sistemizaciji delovnih mest in organizaciji dela, h kadrovskemu načrtu, načrtu nabav, - sprejema sklepe k pogodbam o investicijah, katerih vrednosti so višje od naročil male vrednosti po Zakonu o javnih naročilih in Zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije, - imenuje in razrešuje direktorja, - sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktor-jem , - potrjuje letno poročilo zavoda in - opravlja ostale naloge v skladu z določili tega odloka in statuta. 18. člen Svet šteje 7 članov. Sestavljajo ga: - 4 predstavniki občin ustanoviteljic, - 2 predstavnika delavcev zavoda, - 1 predstavnik uporabnikov. 23. člen Občine ustanoviteljice dajejo zavodu v upravljanje premičnine in nepremičnine s katerimi je zavod upravljal do uveljavitve tega odloka. IX. VIRI IN NAČIN PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA 24. člen Zavod pridobiva sredstva za delo oziroma za izvajanje dejavnosti: - na osnovi pogodbe za opravljanje osnovne zdravstvene dejavnosti, sklenjene z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije, - od zavarovalnic na osnovi prostovoljnega dodatnega zdravstvenega zavarovanja uporabnikov, - s prodajo blaga in storitev na trgu, - iz proračuna občin ustanoviteljic, - iz drugih virov. Zavod mora sredstva, ki jih zagotavljajo občine ustanoviteljice, uporabljati za namene, določene v proračunih. 25. člen O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki, ki jih zavod doseže pri opravljanju osnovne zdravstvene dejavnosti kot javne službe, odloča na predlog direktorja svet. Ta sredstva se uporabljajo le za opravljanje in razvoj dejavnosti zavoda. Sredstva od prodaje proizvodov in storitev ustvarjenih na trgu, lahko zavod deli v skladu z zakonodajo in sprejetim finančnim načrtom. O načinu in višini pokrivanja primanjkljaja, ki nastane iz dejavnosti javne službe in ga ni moč pokriti iz razpoložljivih sredstev zavoda, odločajo občine ustanoviteljice na predlog sveta. Če odhodki presegajo prihodke zavoda zaradi neizpolnjenih obveznosti ustanoviteljic in pogodbenih partneric, primanjkljaj krijejo tiste občine ustanoviteljice in pogodbene partnerice, ki svoje obveznosti niso izpolnile. X. NASTOPANJE V PRAVNEM PROMETU 26. člen Zavod je pravna oseba in nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun. Predstavnike ustanoviteljic imenujejo občinski sveti. Mestna občina Ptuj imenuje dva predstavnika, ostale občine ustanoviteljice pa dva predstavnika, tako, da je en predstavnik imenovan iz občin desnega brega Drave in en predstavnik iz občin levega brega Drave. Predstavnike delavcev izvolijo delavci neposredno po postopku in na način, ki ga v skladu z zakonom določa statut zavoda. Predstavnika uporabnikov imenuje pristojni organ Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije. Mandat članov sveta traja 5 let in so po preteku lahko ponovno imenovani. Podrobnejše delovanje uredi svet s poslovnikom. 3. Strokovni svet 19. člen Zavod ima strokovni svet, ki ga imenuje svet zavoda na predlog direktorja zavoda. Naloge strokovnega sveta, sestavo in način oblikovanja določa statut zavoda. VI. SKUPNE DOLOČBE ZA SVET ZAVODA IN STROKOVNI SVET 20. člen Prvo konstitutivno sejo sveta in strokovnega sveta skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju oziroma po izvolitvi predstavnikov delavcev in prejemu predlogov. Svetu prične teči mandat z dnem konstituiranja. Strokovnemu svetu prične teči mandat z dnem konstituiranja. VII. KNJIGOVODSTVO IN FINANČNO POSLOVANJE ZAVODA 21. člen Zavod vodi knjigovodstvo in knjigovodske evidence po načelih in pravilih, ki jih določa zakon. Za pravilno in zakonito vodenje knjigovodstva in knjigovodskih evidenc odgovarjata računovodja in direktor zavoda. Vlil. PREMOŽENJE 22. člen Premoženje zavoda, ki se nahaja v Mestni občini Ptuj, je last Mestne občine Ptuj, v ostalih enotah zavoda je last tiste občine ustanoviteljice, kjer je enota locirana. Za upravljanje s premoženjem je zavod odgovoren vsaki od občin ustanoviteljic glede na delež premoženja. Za svoje obveznosti odgovarja z vsemi finančnimi sredstvi, s katerimi upravlja. XI. VAROVANJE POSLOVNE TAJNOSTI 27. c/en Za poslovno tajnost štejejo podatki in listine, katerih nepooblaščena objava ali posredovanje bi škodovala interesom ali ugledu zavoda. Navedba listin in podatkov, ki se štejejo za poslovno tajnost opredeljuje statut. XII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 28. člen Zavod ima naslednje splošne akte: - statut zavoda, - akt o sistemizaciji in organizaciji delovnih mest, - akt o varstvu pri delu in požarni varnosti, - splošne akte o knjigovodstvu, finančnem poslovanju in drugih zadevah s področja materialno finančnega poslovanja in - druge splošne akte. Pred sprejemom splošnega akta zavoda, za katerega je potrebno predhodno soglasje sindikatov in ki posega na področje pravic delavcev in njihovega ekonomsko socialnega položaja, se organizira razprava, na kateri lahko delavci ali sindikat dajejo pripombe, stališča in mnenja ali predlagajo spremembe oziroma dopolnitve določb splošnih aktov. Ob odločitvi za sprejem posameznega splošnega akta svet oziroma direktor določi način in roke za pripravo delovnega besedila osnutka oziroma predloga splošnega akta, določi strokovni organ ali delavca, ki vodi razpravo in zbira pripombe ter daje mnenja o določilih delovnega besedila, osnutka oziroma predloga splošnega akta ter določi potek sprejemanja. XIII. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI 29. člen Medsebojne pravice in obveznosti občine ustanoviteljice uredijo s pogodbo in v skladu z določili zakonov s področja zdravstvene dejavnosti. Občine ustanoviteljice pooblaščajo za podpis pogodbe svoje župane. Z občinami, ki ne želijo biti ustanoviteljice zavoda, le-ta sklene pogodbo o izvajanju »'■'M in financiranju dejavnosti za to občino. Druge medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti, ki niso opredeljene s tem odlokom, se uredijo v statutu. 30. člen Občine ustanoviteljice so dolžne zavodu zagotoviti sredstva za njegov razvoj oziroma razširjeno reprodukcijo in investicijska vlaganja v okviru dogovorjene mreže javne zdravstvene dejavnosti na svojem območju. Za investicijska vlaganja in razvoj dejavnosti skupnega pomena so občine ustanoviteljice dolžne v deležih soinvestirati. Zavod posreduje občini ustanoviteljici, kjer je sedež zavoda, na njeno zahtevo oziroma najmanj enkrat letno, podatke o izvajanju osnovne zdravstvene dejavnosti, podatke o poslovanju zavoda in o poslovnih rezultatih ter druge podatke, ki so neobhodni za izvrševanje funkcije ustanoviteljic, kot to določa pogodba, ki ureja medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti ustanoviteljic. 31. člen V primeru, da mora zavod pridobiti soglasje občin ustanoviteljic, so ustanoviteljice dolžne o izdaji soglasja odločiti v 30 dneh od prejema zahtevka. Če tega v postavljenem roku ne sporočijo, se šteje, da je soglasje dano. XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 32. člen Svet in strokovni svet morata biti imenovana v roku 90 dni od uveljavitve tega odloka. 33. člen Direktor nadaljuje z delom do izteka mandata. 34. člen Zavod mora uskladiti svojo organiziranost zavoda ter priglasiti spremembe vpisa v sodni register najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega odloka. 35. člen Z dnem, ko prične veljati ta odlok, preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 20/91). 36. člen Ta odlok začne veljati, ko ga v enakem besedilu sprejmejo mestni svet in občinski sveti občin ustanoviteljic in naslednji dan po objavi v uradnih glasilih občin ustanoviteljic. Številka: 015-04-1/99 Datum: 6. 6. 2005 Dr. Štefan ČELAN, s.r., župan Mestne občine Ptuj Franc PUKŠIČ, s.r., župan Občine Destrnik Radoslav SIMONIČ, s.r., župan Občine Hajdina Zvonimir HOLC, s.r., župan Občine Kidričevo Franc KEKEC, s.r., župan Občine Markovci Dr. Darinka FAKIN, s.r., županja Občine Majšperk Friderik BRAČIČ, s.r., župan Občine Videm Miran VUK, s.r, župan Občine Zavrč Anton BUTOLEN, s.r, župan Občine Žetale 45. Na podlagi 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/1993, 30/1998), 149. člen Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 41/2004), 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/1993, 6/1994 Odi. US: U-l-13/94-65, 45/1994 Odi. US: U-l-144/94-18, 57/1994, 14/1995, 20/1995 Odi. US: U-l-285/94-105, 63/1995, 73/1995 Odi. US: U-l-304/94-9, 9/1996 Odi. US: U-l-264/95-7, 39/1996 Odi. US: U-l-274-95, 44/1996 Odi. US: U-l-98/95, 26/1997, 70/1997, 10/1998, 68/1998 Odi. US: U-l-39/95, 74/1998, 12/1999 Skl. US: U-l-4/99, 36/1999 Odi. US: U-l-313/96, 59/1999 Odi. US: U-l-4/99, 70/2000, 94/2000 Skl. US: U-l-305-98-14, 100/2000 Skl. US: U-l-186/00-10, 28/2001 Odi. US: U-l-416/98-38, 87/2001,16/2002 Skl. US: U-l-33/02-7, 51/2002, 108/2003 Odi. US: U-l-186/00-21, 77/2004 Odi. US: U-l-111 /04-21), 3. člena Zakona o prekrških ŠTEVILKA 9 8. JULU 2005 LETO XI STRAN 5 Vestnik (Uradni list RS, št. 7/2003, 45/2004, 86/2004, 7/2005 Skl. US: U-M 9/05-5), Odredbe o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki (Uradni list RS, št. 21/2001), Pravilnika o ravnanju z odpadki (Uradni list RS, št. 84/1998, 45/2000, 20/2001, 13/2003,41 /2004), Pravilnika o odlaganju odpadkov (Uradni list RS, št. 5/2000, 41/2004, 43/2004), Pravilnika o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo (Uradni list RS, št. 104/2000, 12/2002, 41/2004), Pravilnika o ravnanju z organskimi kuhinjskimi odpadki (Uradni list RS, št. 37/2004, 41/2004), Pravilnika ravnanju z odpadnimi jedilnimi olji in mastmi (Uradni list RS, št. 42/2004) Pravilnika o oblikovanju cen storitev obveznih občinskih javnih služb varstva okolja (Uradni list RS, št. 128/2004), 11. člena Statuta Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 6/1999, 2/2001, 1/2003) in 3. člena Odloka o lokalnih gospodarskih javnih službah v Mestni občini Ptuj (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 7/05) je Mestni svet Mestne občine Ptuj na svoji 31. redni seji, dne 23. junija 2005, sprejel ODLOK o načinu opravljanja obveznih lokalnih gospodarskih javnih služb zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na območju Mestne občine Ptuj I. Splošne določbe 1. člen (javna služba) (1) Ta odlok določa način, predmet in pogoje opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov ter odstranjevanja komunalnih odpadkov ali odlaganja ostankov predelave (v nadaljevanju: javna služba) na območju Mestne občine Ptuj. 2. člen (vsebina odloka) S tem odlokom se določa način opravljanja javne službe, ki obsega: 1. organizacijsko in prostorsko zasnovo opravljanja javne službe, 2. vrsto in obseg storitev javne službe ter njihovo prostorsko razporeditev, 3. pogoje za zagotavljanje in uporabo javnih dobrin, 4. pravice in obveznosti uporabnikov, 5. vire financiranja javne službe in način njenega oblikovanja, 6. vrsto in obseg objektov in naprav, potrebnih za izvajanje javne službe, ki so lastnina Mestne občine Ptuj, 7. cene storitev javne službe, 8. nadzor nad izvajanjem javne službe, 9. kazenske določbe. 3. člen (uporaba predpisov) Za vprašanja v zvezi z izvajanjem javne službe iz prvega člena tega odloka, ki niso posebej urejena s tem odlokom se uporabljajo republiški predpisi s področja varstva okolja. 4. člen (opredelitev pojmov) Posamezni izrazi uporabljeni v tem odloku imajo naslednji pomen: 1. Odpadek je določena snov ali predmet, ko ga njegov povzročitelj ali druga oseba, ki ima snov ali predmet v posesti zavrže, namerava ali mora zavreči. 2. Komunalni odpadek je odpadek iz gospodinjstva ali njemu po naravi ali sestavi podoben odpadek iz proizvodnje, trgovine, storitve ali druge dejavnosti. 3. Kuhinjski odpadki so odpadki, ki nastajajo v gospodinjstvih in v kuhinjah j pri razdeljevanju hrane v industriji, obrti in storitveni dejavnosti. 4. Biološko razgradljiv odpadek so ostanki hrane, kuhinjski odpadki, odpadki z vrtov in parkov ali drugi odpadki, papir, karton ki se razgradijo, če so izpostavljeni anaerobnim ali aerobnim procesom razgrajevanja. 5. Odpadki z vrtov in parkov (vključno z odpadki s pokopališč) so odpadki rastlinskega izvora kot so odpadne veje, trava in listje in podobno, razen odpadkov od čiščenja površin, žaganje in lesni odpadki, če les ni obdelan s premazi ali lepili, ki vsebujejo težke kovine ali organske spojine. 6. Ravnanje z odpadki je zbiranje, prevažanje, predelava in odstranjevanje odpadkov, vključno z nadzorom teh ravnanj in ukrepi po prenehanju delovanja naprave za ravnanje z odpadki. 7. Povzročitelj odpadkov je oseba, katere delovanje ali dejavnost povzroča nastajanje odpadkov (izvirni povzročitelj odpadkov), in vsaka oseba, ki opravlja mešanje odpadkov ali druge predhodne postopke, ki spreminjajo lastnosti ali sestavo teh odpadkov. 8. Imetnik odpadkov je povzročitelj odpadkov ali oseba, ki ima odpadke v posesti. 9. Odstranjevanje odpadkov je namenjeno končni oskrbi odpadkov, ki jih ni mogoče predelati, in zajema predvsem obdelavo odpadkov z biološkimi, termičnimi ali kemično-fizikalnimi metodami in odlaganje odpadkov. 10. Odstranjevalec odpadkov je oseba, ki odstranjuje odpadke, ne glede na to ali je njihov povzročitelj ali pa odstranjuje odpadke za druge imetnike. 11. Zbiranje odpadkov je pobiranje odpadkov, ki jih njihovi imetniki prepuščajo zbiralcem odpadkov ter razvrščanje ali mešanje teh odpadkov, z namenom prevoza zaradi njihove predelave ali odstranjevanja. 12. Zbiralec odpadkov je oseba, ki skladno s predpisi kot dejavnost opravlja zbiranje določene vrste odpadkov. 13. Prevoznik odpadkov je oseba, ki skladno s predpisi kot dejavnost opravlja prevažanje odpadkov drugih imetnikov. 14. Ločeno zbrane frakcije so odpadki iz podskupine "Ločeno zbrane frakcije" in ločeno zbrana odpadna embalaža, ki je komunalni odpadek iz podskupine "Embalaža", vključno z ločeno zbrano embalažo, ki je komunalni odpadek s klasifikacijskega seznama odpadkov, določenega v predpisu o ravnanju z odpadki. 15. Ločene frakcije so ločeno zbrane frakcije, ki niso nevarni odpadki in so določene v predpisu o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe. 16. Nevarne frakcije so ločeno zbrane frakcije, ki imajo eno ali več nevarnih lastnosti iz predpisa, ki ureja ravnanje z odpadki in so določene v predpisu o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe. 17. Kosovni odpadki so odpadki iz podskupine "Drugi komunalni odpadki" s klasifikacijskega seznama odpadkov, določenega v predpisu o ravnanju z odpadki, ki zaradi svoje velikosti, oblike ali teže niso primerni za prepuščanje v zabojnikih, posodah ali vrečkah za odpadke. 18. Ostali komunalni odpadki so komunalni odpadki, iz katerih so izločene ločeno zbrane frakcije, ali ostanki iz predelave ločeno zbranih frakcij in kosovnih odpadkov, ki jih zaradi njihove sestave ali načina nastajanja praviloma ni možno razvrstiti v skupino "Ločeno zbrane frakcije" ali v druge skupine komunalnih odpadkov ali v skupino "Embalaža, vključno z ločeno zbrano embalažo, ki je komunalni odpadek" v klasifikacijskem seznamu odpadkov iz predpisa o ravnanju z odpadki. 19. Ostanki komunalnih odpadkov so ostanki predhodno obdelanih komunalnih odpadkov, ki se odlagajo na odlagališče nenevarnih odpadkov v skladu s predpisom, ki ureja odlaganje odpadkov. 20. Embalaža so vsi izdelki iz kateregakoli materiala, namenjeni temu, da blago, ne glede na to, ali gre za surovine ali izdelke, obdajajo ali držijo skupaj zaradi hranjenja ali varovanja, rokovanja z njim, njegove dostave ali predstavitve na poti od proizvajalca do končnega uporabnika ali potrošnika. 21. Odpadna embalaža, ki je komunalni odpadek, je odpadna prodajna ali sekundarna embalaža, ki nastaja kot odpadek v gospodinjstvu ali kot po naravi in sestavi gospodinjskim odpadkom podoben odpadek v industriji ali obrtni, storitveni ali drugi dejavnosti. 22. Zbiralnica ločenih frakcij je pokrit ali nepokrit prostor, urejen in opremljen za ločeno zbiranje in začasno hranjenje posameznih ločenih frakcij, kjer povzročitelji komunalnih odpadkov izvajalcu javne službe te frakcije prepuščajo. 23. Zbiralnica nevarnih frakcij je pokrit prostor, opremljen za ločeno zbiranje in začasno skladiščenje nevarnih frakcij, kjer povzročitelji komunalnih odpadkov izvajalcu javne službe te frakcije oddajajo. 24. Premična zbiralnica nevarnih frakcij je tovorno vozilo, opremljeno za ločeno zbiranje nevarnih frakcij, ki s postanki po določenem urniku na naseljenih območjih omogoča, da povzročitelj komunalnih odpadkov izvajalcu javne službe te frakcije oddajajo. Premična zbiralnica nevarnih frakcij je tudi pokrit prostor ali ustrezen zabojnik, ki se ga za določen krajši čas začasno uredi in opremi za oddajanje in ločeno zbiranje teh frakcij. 25. Zbirni center je pokrit ali nepokrit prostor, urejen in opremljen za ločeno zbiranje in začasno hranjenje vseh vrst ločenih frakcij, kjer povzročitelji komunalnih odpadkov iz širše okolice izvajalcu javne službe prepuščajo te frakcije in kosovne odpadke. Na območju zbirnega centra je urejena tudi zbiralnica nevarnih frakcij. 26. Zbirno-prevzemno mesto kosovnih odpadkov je vnaprej določeno mesto za zbiranje in prevzem kosovnih odpadkov, kjer povzročitelji komunalnih odpadkov iz objektov v neposredni okolici izvajalcu javne službe te odpadke prepuščajo. 27. Zbirno mesto ostalih odpadkov je mesto, kjer so nameščene posede, v katere imetniki komunalnih odpadkov neovirano odlagajo ostale odpadke. Zbirno mesto ostalih odpadkov praviloma ni na javni površini. 28. Prevzemno mesto ostalih odpadkov je mesto, kjer imetniki odpadkov prepuščajo po vnaprej določenem urniku izvajalcu javne službe ostale odpadke v za to namenjenih posodah. Prevzemno mesto ostalih odpadkov, ki je praviloma na javni površini, se za posamezno stavbo določi v postopku izdaje dovoljenja za poseg v prostor. Če v postopku iz prejšnjega stavka prevzemno mesto ostalih odpadkov ni bilo določeno, se ga določi ob začetku uporabe storitev službe prevzemanja ostalih odpadkov z vpisom v register prevzemnih mest. 29. Odlagališče odpadkov (v nadaljnjem besedilu: odlagališče) je objekt ali več objektov za odlaganje odpadkov v tla ali na njih ali pod zemljo. Odlagališče je tudi: - objekt ali del objekta, kjer proizvajalec odpadkov odlaga svoje odpadke na kraju njihovega nastanka, in - stalen objekt ali del objekta, kjer se odpadki skladiščijo več kot eno leto. Odlagališče ni: - naprava, objekt ali del objekta, kjer se odpadki raztovarjajo z namenom omogočanja njihove priprave za nadaljnji prevoz v predelavo, obdelavo ali odstranjevanje, ali - skladišče odpadkov, kjer se odpadki začasno skladiščijo največ tri leta pred predelavo ali obdelavo ali največ eno leto pred njihovim odstranjevanjem. 30. Upravljavec odlagališča je pravna ali fizična oseba, ki skladno s predpisi upravlja odlagališče v času njegovega obratovanja ali po njegovem zaprtju. 31. Divje odlagališče komunalnih odpadkov je vsak prostor, na katerem so nepravilno in nezakonito odloženi komunalni odpadki. 32. Infrastruktura javne službe je sistem zbiralnic, zbirnih centrov, komunalnih kompostom, sortirnic in odlagališče nenevarnih odpadkov. 33. Cena storitev javne službe je cena, na podlagi katere izvajalec javne službe obračuna opravljene storitve uporabniku storitev javnih služb. 34. Enota količine storitev javne službe je masna enota 1 kg oziroma volumska enota 1 m3 prevzetih komunalnih odpadkov za storitve zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov. 5. člen (subjekti ravnanja s komunalnimi odpadki) (1) Subjekti ravnanja s komunalnimi odpadki so: 1. Mestna občina Ptuj, 2. izvajalec javne službe, 3. povzročitelji komunalnih odpadkov na območju Mestne občine Ptuj, 4. imetnik odpadkov na območju Mestne občine Ptuj. (2) Za imetnika odpadkov na javnih površinah, vključno z javnimi potmi in lokalnimi cestami, se šteje Mestna občina Ptuj oziroma upravljavec javnih površin, ki ga določi Mestna občina Ptuj. 6. člen (vrste komunalnih odpadkov) (1) Vrste komunalnih odpadkov, ki so predmet javne službe so: 1. gospodinjski odpadki in njim po naravi in sestavi podobni odpadki v industriji, obrti ter storitveni dejavnosti (v nadaljevanju: gospodinjski odpadki), 2. ločene frakcije so ločeno zbrane frakcije, ki niso nevarni odpadki in so določene v predpisu o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe, 3. nevarni odpadki, določeni s predpisom, ki ureja ravnanje z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki (v nadaljevanju: nevarni odpadki), 4. kosovni odpadki, 5. odpadna prodajna ali sekundarna embalaža, ki nastaja kot odpadek v gospodinjstvu ali kot po naravi in sestavi gospodinjskim odpadkom podobe odpadek v industriji ali obrti, storitveni ali drugi dejavnosti, 6. biološko razgradljivi odpadki, so ostanki hrane, kuhinjski odpadki, odpadki z vrtov in parkov ali drugi odpadki, papir, karton ki se razgradijo, če so izpostavljeni anaerobnim ali aerobnim procesom razgrajevanja, 7. organski kuhinjski odpadki, ki nastajajo v gospodinjstvih in v kuhinjah ter pri razdeljevanju hrane v industriji, obrti in storitveni dejavnosti (v nadaljevanju: kuhinjski odpadki), 8. ostali komunalnih odpadkov iz katerih so izločene ločeno zbrane frakcije ali ostanki komunalnih odpadkov iz predelave ločeno zbranih frakcij ali kosovnih odpadkov, ki jih zaradi njihove sestave ali načina nastajanja praviloma ni možno razvrstiti v skupino "ločene zbrane frakcije" ali druge skupine komunalnih odpadkov ali v skupino "embalaža, vključno z ločeno zbrano embalažo, ki je komunalni odpadek" iz klasifikacijskega seznama odpadkov v skladu s predpisom o ravnanju z odpadki ali v skupino "kuhinjski odpadki" iz klasifikacijskega seznama odpadkov v skladu s predpisom o ravnanju z odpadki (v nadaljevanju: ostali odpadki), 9. ostanki komunalnih odpadkov so ostanki predhodno obdelanih komunalnih odpadkov, ki se odlagajo na odlagališče nenevarnih odpadkov v skladu s predpisom, ki ureja odlaganje odpadkov. II. Organizacijska in prostorska zasnova opravljanja javne službe 7. člen (oblika izvajanja javne službe) (1) Javna služba se opravlja kot konce-sionirana gospodarska javna služba. (2) Koncesijo podeljuje Mestna občina Ptuj. (3) Koncesija za opravljanje javne službe po tem odloku se podeli enemu koncesionarju (v nadaljevanju: izvajalec javne službe). Izbira koncesionarja se opravi na podlagi javnega razpisa. Izbiro koncesionarja opravi občinska uprava Mestne občine Ptuj. (4) Opravljanje javne službe se izvaja na celotnem območju Mestne občine Ptuj. III. Vrste in obseg storitev javne službe ter njihova prostorska razporeditev 8. člen (vrsta in obseg storitev javne službe) (1) Javna služba po tem odloku obsega naslednje storitve: 1. zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov, ki vključuje tudi obdelavo, sortiranje in začasno skladiščenje komunalnih odpadkov pred oddajo v enega od postopkov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov, in sicer v naslednjem obsegu: - ločeno zbiranje in prevoz ločenih frakcij, - obdelavo in po potrebi tudi dodatno sortiranje ločenih frakcij ter začasno skladiščenje pred oddajo v predelavo, - zbiranje, začasno skladiščenje in pripravo nevarnih frakcij za oddajo v odstranjevanje in predelavo, - zbiranje in prevoz kosovnih odpadkov, - obdelavo kosovnih odpadkov pred oddajo v predelavo ali odstranjevanje, - zbiranje in prevoz biološko razgradljivih odpadkov, - zbiranje in prevoz kuhinjskih odpadkov, - zbiranje odpadnih jedilnih olj in maščob, - zbiranje in prevoz ostalih komunalnih odpadkov, - obdelavo ostalih komunalnih odpadkov pred oddajo v predelavo ali odstranjevanje, 2. obdelavo ostankov komunalnih odpadkov s stiskanjem in baliranjem odpadkov zaradi zmanjšanja volumna odpadkov, ki se odlagajo, 3. odstranjevanje komunalnih odpadkov ali odlaganje ostankov predelave, 4. saniranje divjih odlagališč komunalnih odpadkov. 1 Zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov 9. člen (ločeno zbiranje komunalnih odpadkov) (1) Za zagotavljanje kakovostne javne službe je na celotnem območju Mestne občine Ptuj uvedeno ločeno zbiranje komunalnih odpadkov, ki je obvezno za vse povzročitelje komunalnih odpadkov. (2) Ločeno zbiranje komunalnih odpadkov se zagotavlja: 1. v zbirnem centru Centra za ravnanje z odpadki, 2. v zbiralnicah ločenih frakcij, 3. s premičnimi zbiralnicami nevarnih frakcij, 4. na zbirnih in prevzemnih mestih, 5. na zbirnih-prevzemnih mestih ob prireditvah in aktivnostih na javnih površinah. 10. člen (ločeno zbiranje frakcij) (1) Ločeno zbiranje frakcij se zagotavlja v zbirnem centru Centra za ravnanje z odpadki, v zbiralnicah ločenih frakcij in v premičnih zbiralnicah nevarnih frakcij. 11. člen (zbirni center) (1) V zbirnem centru se v okviru veljavnega obratovalnega časa zagotavlja ločeno zbiranje v zabojnikih in posodah za naslednje frakcije: - papir in lepenka vseh vrst in velikosti vključno z odpadno embalažo iz papirja in lepenke, - stekla vseh vrst in oblik, vključno s odpadno embalažo iz stekla, - plastike, vključno z odpadno embalažo iz plastike ali sestavljenih materialov, - odpadkov iz kovin, vključno z odpadno embalažo iz kovin, - les, vključno z odpadno embalažo iz lesa, - oblačila, - tekstil, - jedilno olje in maščobe, - barve, črnila, lepil in smol, ki ne vsebujejo nevarnih snovi, - detergenti, ki ne vsebujejo nevarnih snovi, - baterije in akumulatorje, ki niso razvrščene v skupine 16 06 01, 16 06 02 ali 16 06 03 v klasifikacijskem seznamu odpadkov, določenem v predpisu o ravnanju z odpadki, - električne in elektronske opreme, ki ne vsebujejo nevarnih snovi in - kosovne odpadke. (2) Poleg frakcij iz prvega odstavka tega člena se v zbirnem centru v skladu s predpisanimi pogoji zagotavlja tudi ločeno zbiranje in začasno skladiščenje v zbiralnicah nevarnih frakcij za nevarne frakcije določene s predpisom, ki ureja ravnanje z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki in predpisom, ki ureja ravnanje z odpadki. (3) Poleg frakcij iz prvega člena se v zbirnem centru zagotavlja tudi zbiranje kuhinjskih odpadkov v skladu s pogoji, ki jih določa predpis, ki ureja ravnanje z organskimi kuhinjskimi odpadki ter ostalih biološko razgradljivih odpadkov. (4) Obseg, vsebina ravnanja ter način ločenega zbiranja odpadkov iz prvega in drugega odstavka tega člena se določi z letnim programom ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami. (5) Obseg, vsebina ravnanja ter način zbiranja odpadkov iz tretjega odstavka tega člena se določi z letnim programom oskrbe kuhinjskih odpadkov. (6) Tipsko obliko, barvo, velikost in označenost zabojnikov iz prvega odstavka tega člena določi izvajalec javne službe s tehničnim pravilnikom. 12. člen (zbiralnice ločenih frakciji (1) V zbiralnicah ločenih frakcij se v zabojnikih in posodah stalno, redno in nemoteno zagotavlja ločeno zbiranje: - papirja in drobne lepenke, vključno z drobno odpadno embalažo iz papirja ali lepenke, - drobne odpadne embalaže iz stekla, - drobne odpadne embalaže iz plastike in sestavljenih materialov in - drobne odpadne embalaže iz kovine. (2) Zbiralnice so prostorsko razporejene v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki. (3) Iz zbiralnic se stalno, redno in nemoteno zagotavlja ločen prevoz frakcij iz prvega in drugega odstavka tega člena v zbirni center. (4) Obseg, vsebina ravnanja ter način ločenega zbiranja odpadkov iz prvega in drugega odstavka tega člena se določi z letnim programom ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami. (5) Tipsko obliko, barvo, velikost in označenost zabojnikov in posod iz prvega in drugega odstavka tega člena določi izvajalec javne službe s tehničnim pravilnikom. 13. člen (premične zbiralnice nevarnih frakcij) (1) V premičnih zbiralnicah se zagotavlja ločeno zbiranje nevarnih frakcij iz drugega odstavka 11. člena tega odloka najmanj enkrat letno na najmanj 20 mestih, ki so razporejene po celotnem območju Mestne občine Ptuj. (2) Obseg, vsebina ravnanja, način in obdobje zbiranja ter razporeditev premičnih zbiralnic nevarnih frakcij določi izvajalec javne službe z letnim programom ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami. Izvajalec mora pri razporeditvi premičnih zbiralnic upoštevati gostoto poselitve in enakomernost razporeditve po celotnem območju Mestne občine Ptuj. 14. člen (zbirna in prevzemna mesta ostalih komunalnih odpadkov) (1) Na zbirnih in prevzemnih mestih ostankov komunalnih odpadkov se redno, nemoteno in po vnaprej določenem urniku zagotavlja prevzem ostalih komunalnih odpadkov. (2) Na zbirnih in prevzemnih mestih ostalih komunalnih odpadkov se redno, nemoteno in po vnaprej določenem urniku zagotavlja tudi prevzem kuhinjskih odpadkov in ostalih biološko razgradljivih odpadkov. (3) Prepuščanje kuhinjskih odpadkov in ostalih biološko razgradljivih odpadkov, iz drugega odstavka tega člena, v prevzem izvajalcu javne službe na zbirnih in prevzemnih mestih ni obvezno, če jih povzročitelji kompostirajo sami v hišnem kompostniku ali prepuščajo v male komposta me. (4) Povzročitelji odpadkov morajo prepuščati odpadke iz prvega in drugega odstavka tega člena v za to namenjenih zabojnikih oz. posodah, ki jih na zbirnih in prevzemnih mestih namešča izvajalec javne službe. (5) Ne glede na določilo tretjega odstavka tega člena lahko povzročitelji komunalnih odpadkov občasno prepuščajo preostale odpadke v tipiziranih vrečkah, če v posodah ni prostora za vse odpadke. Prepuščanje odpadkov v tipiziranih vrečkah je lahko tudi redno, če izvajalec javne službe tako prepuščanje odobri na predlog povzročitelja komunalnih odpadkov zaradi nedostopnosti ali velike oddaljenosti zbirnih ali prevzemnih mest od stavbe, v kateri komunalni odpadki nastanejo. (6) Tipsko obliko, barvo, velikost in označenost zabojnikov in posod iz prvega in drugega odstavka tega člena in tipiziranih vrečk iz petega odstavka tega člena določi izvajalec javne službe s tehničnim pravilnikom. 15. člen (zbirno-prevzemno mesto ob prireditvah in aktivnostih na javnih površinah) (1) Za čas trajanja javne kulturne, športne ali druge prireditve ali aktivnosti na prostem, na katerem se pričakuje več kot 1000 udeležencev, je treba na kraju prireditve zagotoviti ustrezno namestitev posebnih zabojnikov vsaj za ločeno zbiranje frakcij papirja in drobne lepenke, vključno z drobno odpadno embalažo iz papirja in lepenke, drobno odpadno embalažo iz stekla, drobno odpadno embalažo iz kovin, tako da jih organizator prireditve izvajalcu javne službe odda ločeno od ostalih odpadkov in posode za zbiranje ostalih komunalnih odpadkov. V primeru, da se na prireditvi ponujajo tudi gostinske storitve je treba na kraju prireditve zagotoviti tudi ustrezno namestitev zabojnikov za zbiranje kuhinjskih odpadkov. (2) Vrsto in obseg storitve iz prvega odstavka tega člena dogovorita izvajalec in uporabnik s pogodbo. Uporabniki (organizatorji) so dolžni prireditev priglasiti izvajalcu javne službe najmanj 8 dni pred datumom izvedbe prireditve. 16. člen (ukrepanje v primeru nepravilno odloženih odpadkov) Kadar komunalni odpadki niso oskrbljeni v skladu z določili tega odloka in ko povzročitelj komunalnih odpadkov ni znan ter so komunalno odpadki začasno ali trajno odloženi na zasebnih ali javnih površinah, jih mora na podlagi odločbe pristojnega inšpekcijskega organa prevzeti izvajalec javne službe v kolikor ni znan povzročitelj komunalnih odpadkov. 2 Obdelava ostalih komunalnih odpadkov 17. člen (1) Za zagotavljanje kakovostne javne službe je zagotovljena obdelava ostalih komunalnih odpadkov z izločanjem biološko razgradljivih odpadkov, ki se kompostira. Ostanek odpadkov pa se obdela s stiskanjem in baliranjem zaradi zmanjšanja volumna odpadkov, ki se odlagajo. (2) Obdelavo ostalih komunalnih odpadkov v skladu z določilom prvega odstavka tega člena zagotavlja izvajalec javne službe. 3 Odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanje komunalnih odpadkov 18. člen (1) Za zagotavljanje kakovostne javne službe je zagotovljeno odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanje komunalnih odpadkov. ------- Vestnik (2) Odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanje komunalnih odpadkov zagotavlja izvajalec javne službe v skladu s predpisom, ki ureja odlaganje odpadkov. 4 Saniranje divjih odlagališč komunalnih odpadkov 19. člen (1) Za zagotavljanje kakovostne javne službe je zagotovljeno saniranje divjih odlagališč komunalnih odpadkov na območju Mestne občine Ptuj. (2) Saniranje divjih odlagališč komunalnih odpadkov iz prvega odstavka tega člena zagotavlja izvajalec javne službe v skladu s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki in na podlagi odločbe pristojnega inšpekcijskega organa. (3) Ce se na območju Mestne občine Ptuj odkrije divje odlagališče odpadkov, ki niso komunalni odpadki, pristojna organ občinske uprave oziroma izvajalec javne službe o tem obvesti državni organ, pristojen za tisto vrsto odpadkov. IV. Pogoji za zagotavljanje in uporabo storitev javne službe 1. Splošni pogoji 20. člen (pogoji obratovanja) (1) Izvajalec javne službe mora pri izvajanju storitev zagotoviti: 1. opremljanje novih uporabnikov storitve zbiranja ostankov komunalnih odpadkov z posodami in zabojniki, 2. opremljanje zbiralnic ločenih frakcij s posodami in zabojniki, 3. redno praznjenje, vzdrževanje in čiščenje posod oziroma zabojnikov namenjenih za: - prepuščanje ločenih frakcij, - prepuščanje nevarnih ločenih frakcij, - kosovnih odpadkov, - biološko razgradljivih odpadkov, - kuhinjskih odpadkov, - ostalih komunalnih odpadkov. 4. zamenjavo dotrajanih in poškodovanih posod oziroma zabojnikov z novimi, 5. zamenjavo posod oziroma zabojnikov s posodami oziroma zabojniki drugih velikosti, 6. nabavo tipiziranih vrečk in njihovo prodajo uporabnikom storitev javne službe. 7. nabavo in vzdrževanje vozil za prevoz: - ločenih frakcij, - nevarnih frakcij, - kosovnih odpadkov, - biološko razgradljivih odpadkov in - kuhinjskih odpadkov, - ostalih komunalnih odpadkov, - baliranih ostankov komunalnih odpadkov. 8. nabavo in vzdrževanje opreme in vozil za pranje posod in zabojnikov, 9. vzdrževanje opreme in prostorov sortirnice, 10. vzdrževanje opreme in prostorov namenjene za stiskanje in baliranje ostankov komunalnih odpadkov, 11. dodatno sortiranje, obdelavo in začasno skladiščenje ločeno zbranih frakcij pred oddajo v predelavo, 12. redno oddajanje ločeno zbranih frakcij v predelavo, 13. redno oddajanje odpadne embalaže v skladu s predpisi o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo, 14. čistost prostorov zbirnih in prevzemnih mest in zbirnih centrov, 15. izločanje ločenih frakcij in biološko razgradljivih odpadkov iz zbranih ostalih komunalnih odpadkov v sortirnici, 16. redno oddajanje ostalih komunalnih odpadkov v obdelavo pred odlaganjem, 17. druga dela za kvalitetno izvajanje dejavnosti javne službe. (2) Izvajalec javne službe mora zagotoviti, da so posode in zabojniki, namenjeni za prepuščanje posameznih vrst komunalnih odpadkov, enakega tipa in ustrezno označeni. Iz oznake na posodi oziroma zabojniku mora biti razvidna vrsta komunalnega odpadka, ki se lahko odloži v posodo in zabojnik ter pogoji za prepuščanje, če obstajajo. (3) Način izvajanja storitev iz tega člena določi izvajalec javne službe s tehničnim pravilnikom. 21. člen (evidence) (1) Izvajalec javne službe mora voditi evidence v skladu s predpisi, ki veljajo za področje izvajanja javne službe. (2) Poleg predpisanih evidenc iz prvega odstavka tega člena mora izvajalec javne službe voditi tudi: - evidenco o količinah in vrstah kosovnih odpadkov, - evidenco o količinah in vrstah komunalnih odpadkov, ki jih izvajalec javne službe predela ali odstrani sam, - druge vrste evidence, ki jo za potrebe spremljanja ravnanja z odpadki določi pristojni organ skupne občinske uprave. 22. člen (register prevzemnih mest) (1) Izvajalec javne službe mora voditi register prevzemnih mest s podatki: - o lokaciji prevzemnega mesta za ostale komunalne odpadke, kuhinjske odpadke in biološko razgradljive odpadke, - o identifikacijski oznaki iz katastra stavb za vsako posamezno stavbo, v kateri nastajajo ostali komunalni odpadki, kuhinjski odpadki in biološko razgradljive odpadke, - o ulici in hišni številki stavbe. (2) V registru prevzemnih mest se vodijo tudi podatki za določitev cene in obračun storitev in sicer: - o imenu oziroma firmi ter bivališču oziroma sedežu uporabnika storitev, - o številu prebivalcev v stavbi, - o načinu prepuščanja komunalnih odpadkov, - o velikosti, številu ali deležih posod za prepuščanje komunalnih odpadkov, - o količini prevzetih ostalih komunalnih in kuhinjskih odpadkov po posameznem uporabniku oz. skupini uporabnikov. (3) Podatki iz drugega odstavka tega člena se redno ažurirajo najmanj enkrat letno na podlagi: - sprememb podatkov iz centralnega registra prebivalstva o številu prebivalcev s stalnim prebivališčem v stavbi, podatkov iz registra stanovanj in registra najemnih pogodb, - sprememb evidenc o številu zaposlenih pri uporabniku storitev, - ugotovitev izvajalca o trajnejših spremembah dejanskih količin nastajanja ostankov komunalnih odpadkov pri uporabniku, - pisne vloge uporabnika za spremembo prostornine posod na prevzemnih mestih, - prijave novega ali odjave dotedanjega uporabnika, - in iz drugih uradnih evidenc. (4) Ce uporabnik ne posreduje potrebnih podatkov za vpis v register prevzemnih mest ali v prijavi iz 37. člena tega odloka navede napačne podatke, lahko izvajalec javne službe za vpis uporabi uradne podatke iz tretjega odstavka tega člena. (5) Izvajalec javne službe potrdi uporabniku vpis sprememb in uskladitev s podatki iz registra prevzemnih mest v roku 30 dni od dokončne odločitve. (6) Izvajalec javne službe mora voditi register prevzemnih mest v skladu z določili zakona, ki ureja varstvo osebnih podatkov. 23. člen (register zbiralnic ločenih frakcij) (1) Izvajalec javne službe mora voditi register zbiralnic ločenih frakcij s podatki o vrstah, tipih in volumnu zabojnikov za posamezne ločene frakcije, ločeno po naseljih. (2) V registru iz prvega odstavka tega člena mora voditi tudi tematsko karto lokacij zbiralnic ločenih frakcij in zbirnih centrov. 24. člen (javna obvestila in naznanila) (1) Izvajalec mora najmanj enkrat letno povzročitelje komunalnih odpadkov na območju, za katerega uredi zbiralnico ločenih frakcij ali zbiralnico nevarnih frakcij ali zbirni center, z naznanilom v sredstvih javnega obveščanja in na krajevno običajen način obvestiti o: - lokacijah zbirnega centra, zbiralnic, zbiralnic nevarnih frakcij in drugih objektov in naprav potrebnih za izvajanje javne službe, - času obratovanja zbirnega centra, zbiralnic, zbiralnic nevarnih frakcij in drugih objektov in naprav potrebnih za izvajanje javne službe, - posameznih frakcijah, ki se prepuščajo ali oddajajo, - časovnem razporedu in načinu ter pogojih prepuščanja kosovnih odpadkov, drugih odpadkov primernih za kompostiranje in nevarnih frakcij, - načinu predvidene obdelave, predelave in odstranjevanju prevzetih frakcij, - pogojih, ki jih morajo uporabniki izpolnjevati pri lastni oskrbi kuhinjskih odpadkov in drugih odpadkov, primernih za kompostiranje s predelavo v hišnem kompostniku, - drugih pogojih za prepuščanje posameznih frakcij, njihovo oddajo oziroma lastno oskrbo, določenimi s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki oziroma posameznimi frakcijami. (2) Izvajalec javne službe mora povzročitelje komunalnih odpadkov na območju, za katerega se uredi prevzemanje kuhinj- skih odpadkov ali omogoči kompostiranje kuhinjskih odpadkov v mali kompostar-ni, z naznanilom v sredstvih javnega obveščanja in na krajevno običajen način obvestiti o: - lokaciji male kompostarne in pogojih oddaje kuhinjskih odpadkov v predelavo, - času obratovanja male kompostarne in pogojih pridobivanja komposta, - območju, kjer se kuhinjski odpadki in zeleni vrtni odpad prepušča izvajalcu javne službe, - načinu prepuščanja kuhinjskih odpadkov in zelenega vrtnega odpada, - pogojih oddaje proizvedenega komposta povzročiteljem kuhinjskih odpadkov iz gospodinjstva, - pogojih, ki jih je treba izpolnjevati pri lastni oskrbi kuhinjskih odpadkov s predelavo v hišnem kompostniku, - drugih pogojih za prepuščanje biološko razgradljivih odpadkov, oddajo proizvedenega komposta in lastno oskrbo kuhinjskih odpadkov. 2. Posebni pogoji izvajanja storitev zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov 25. člen (ločene frakcije) (1) Izvajalec javne službe mora ravnanje z ločeno zbranimi frakcijami zagotavljati skladno z letnim programom ravnanja z J ločeno zbranimi frakcijami. (2) Letni program ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami, v katerem se določijo obseg in vsebina ravnanja ter način ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami izdela izvajalec javne službe v skladu s predpisom o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki do 15 oktobra za vsako leto, potrdi pa ga pristojni organ Mestne občine Ptuj. 28. člen (kuhinjski odpadki) (1) Izvajalec javne službe mora oskrbo kuhinjskih odpadkov iz gospodinjstva izvajati v skladu z letnim programom oskrbe kuhinjskih odpadkov. (2) Letni program oskrbe kuhinjskih odpadkov, v katerem se določijo obseg in vsebina oskrbe ter način oskrbe kuhinjskih odpadkov izdela izvajalec javne službe v skladu s predpisom o ravnanju z organskimi kuhinjskimi odpadki do 15 oktobra za vsako leto, potrdi pa ga pristojni organ Mestne občine Ptuj. (3) Povzročitelji komunalnih odpadkov lahko kuhinjske odpadke iz gospodinjstva kompostirajo sami, če izpolnjujejo pogoje za kompostiranje lastnih biološko razgradljivih odpadkov. (4) Povzročiteljem kuhinjskih odpadkov, ki kuhinjskih odpadkov ne kompostirajo sami, mora izvajalec javne službe zagotoviti zabojnike za prepuščanje kuhinjskih odpadkov, ki morajo biti enakega tipa in ustrezno označeni. 29. člen (biološko razgradljivi odpadki) (1) Zbiranje in prevoz biološko razgradljivih odpadkov se izvaja po letnem programu oskrbe s kuhinjskimi odpadki. (2) Povzročitelji komunalnih odpadkov lahko biološko razgradljivih odpadke kompostirajo sami, če izpolnjujejo pogoje za kompostiranje lastnih biološko razgradljivih odpadkov. (3) Povzročiteljem biološko razgradljivih odpadkov, ki biološko razgradljivih odpadkov ne kompostirajo sami, mora izvajalec javne službe zagotoviti zabojnike za prepuščanje biološko razgradljivih odpadkov, ki morajo biti enakega tipa in ustrezno označeni. 26. člen (nevarne frakcije) (1) Zbiranje in prevoz nevarnih frakcij se izvaja po letnem programu ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami. 27. člen (kosovni odpadki) (1) Zbiranje in prevoz kosovnih odpadkov se izvaja po letnem programu ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami. 30. člen (odpadna embalaža, ki je komunalni odpadek) Zbiranje in prevoz odpadne embalaže, ki je komunalni odpadek se izvaja po letnem programu ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami. 31. člen (Ostali komunalnih odpadkov) Zbiranje in prevoz ostalih komunalnih odpadkov se izvaja v skladu s tehničnim pravilnikom. 3 Posebni pogoji odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov 32. člen (odlagališče) Na odlagališču nenevarnih odpadkov (v nadaljevanju: odlagališče) je dovoljeno odlagati samo odpadke določene v predpisu o odlaganju odpadkov in pod pogoji, ki jih določa ta predpis. 33. člen (odlaganje komunalnih odpadkov) (1) Ostanki komunalnih odpadkov se odlagajo na odlagališču v skladu s predpisom o odlaganju odpadkov. (2) Nenevarni odpadki iz industrije, obrti in storitvene dejavnosti, ki niso komunalni odpadki, se odlagajo na odlagališču le v primeru, če ustrezajo zahtevam za nenevarne odpadke iz predpisa o odlaganju odpadkov. 34. člen (nepravilno odlaganje komunalnih odpadkov) Vsako odlaganje komunalnih odpadkov izven območja odlagališča oziroma na mestih, ki nimajo ustreznih dovoljenj za odlaganje komunalnih odpadkov (divje odlagališče), je nepravilno ali nezakonito odlaganje odpadkov. 35. člen (odstranitev nepravilno odloženih komunalnih odpadkov) Odstranitev nepravilno odloženih odpadkov odredi pristojna inšpekcija z odločbo. V. Pravice in obveznosti uporabnikov storitev javne službe 36. člen (pravice uporabnikov storitev javne službe) Uporabniki imajo pravico do trajnega, nemotenega in kvalitetnega zagotavljanja storitev izvajalca javne službe, ki je enako dostopna vsem uporabnikom na območju Mestne občine Ptuj. 37. člen (obveznosti uporabnikov storitev javne službe) (1) Uporabnik storitev javne službe mora prijaviti, odjaviti ali sporočiti spremembo, ki vpliva na izvajanje javne službe ter koriščenje storitev takoj oziroma najkasneje v roku 8 dni od dneva nastanka spremembe. (2) Uporabnik storitev javne službe mora ravnati s komunalnimi odpadki v skladu z določili tega odloka. 38. člen (prepovedi) Prepovedano je: - prepuščanje komunalnih odpadkov v nasprotju z določili tega odloka, - brskanje po posodah in vrečkah ter razmetavanje odpadkov oziroma drugo onesnaževanje s komunalnimi odpadki na zbirno-prevzemnih mestih, zbiralnicah in drugih označenih mestih za prevzem komunalnih odpadkov, - odlaganje komunalnih odpadkov izven odlagališč, - poškodovanje naprav in opreme izvajalca javne službe, - pisanje ter lepljenje plakatov na posode in zabojnike za zbiranje komunalnih odpadkov, - opustiti uporabo storitev javne službe in kopičenje komunalnih odpadkov oziroma odlaganje komunalnih odpadkov v objektih ali na zemljiščih, ki niso namenjeni za odstranjevanje komunalnih odpadkov, - sežiganje komunalnih odpadkov, vključno s sežiganjem odpadkov z vrtov, na prostem, na mestu nastanka, v gospodinjskih kuriščih, v kotlovnicah in podobno, - mešati kuhinjskih odpadkov z drugimi odpadki, če je zaradi mešanja onemogočena njihova predelava tako, da je končni produkt kompost z neomejeno ali omejeno uporabo po merilih iz predpisa, ki ureja vnos nevarnih snovi ter rastlinskih hranil v tla, - rezati, drobiti, ali mleti ter redčiti kuhinjske odpadke s tekočimi odpadki z namenom, da se z odpadno vodo odvajajo v javno kanalizacijo, v greznice ali neposredne vode, - mešati kuhinjskih odpadkov z drugimi ločeno zbranimi frakcijami, če se prepuščajo izvajalcu javne službe, - mešati jedilna olja z drugimi odpadki, - odvajati jedilna olja v javno kanalizacijo, v greznice ali neposredne vode in izpuščati v ali na tla. - mešati jedilna olja z drugimi ločeno zbranimi frakcijami, če se jedilna olja prepuščajo izvajalcu javne službe v zbirnih centrih. VI. Viri financiranja javne službe in način njenega oblikovanja 39. člen (viri financiranja storitev) Izvajalec javne službe pridobiva sredstva za izvajanje javne službe: - iz plačil uporabnikov storitev javne službe, - iz proračuna Mestne občine Ptuj, - iz dotacij, donacij in subvencij, - iz drugih virov. 40. člen (viri financiranja infrastrukture) Sredstva za razvoj infrastrukture se pridobivajo: - iz plačil uporabnikov storitev javne službe, - iz proračuna občine, - iz dotacij, donacij in subvencij, - iz dolgoročnega kreditiranja, - iz drugih virov določenih z zakonom ali odlokom občine. VII. Vrsta in obseg objektov in naprav, potrebnih za izvajanje javne službe, ki so lastnina Mestne občine Ptuj 41. člen (infrastruktura lokalnega pomena) Objekti in naprave, potrebni za izvajanje javne službe, ki so lastnina Mestne občine Ptuj so: - objekti in naprave zbirnega centra brez zabojnikov in posod ter opreme za prepuščanje in začasno hranjenje posameznih vrst odpadkov, - objekti in naprave za tehtanje in vodenje evidenc zbranih komunalnih odpadkov, - objekti zbiralnic ločenih frakcij brez zabojnikov in posod, - objekti in oprema sortirnic, - objekti stiskalnice in balirnice odpadkov, - oprema in objekti kompostarne, - odlagališče nenevarnih odpadkov. Vlil. Cene storitev javne službe 42. člen (oblikovanje cen) (1) Cene storitev javne službe se oblikujejo v skladu z določili veljavnega predpisa o oblikovanju cen storitev obveznih gospodarskih javnih služb varstva okolja. (2) Način obračunavanja cene storitev javne službe se določi s posebnim aktom, ki ga sprejme Mestni svet Mestne občine Ptuj v skladu z določili veljavnega predpisa o oblikovanju cen storitev obveznih gospodarskih javnih služb varstva okolja. IX. Nadzor nad izvajanjem javne službe 43. člen (nadzorni organ) (1) Nadzor nad izvajanjem določil tega odloka izvajata pristojni občinski inšpekcijski organ ter občinska uprava Mestne občine Ptuj. (2) Pri izvajanju nadzora lahko pristojni občinski inšpekcijski organ izdaja odločbe ter odreja druge ukrepe, katerih namen je zagotoviti izvrševanje določb tega odloka. (3) Pristojni organ občinske uprave Mestne občine Ptuj ima pravico kadarkoli vpogle-dati v evidence, ki jih je dolžan voditi izvajalec javne službe, pri čemer je dolžan spoštovati določila zakona, ki ureja varstvo osebnih podatkov. X. Kazenske določbe 44. člen (prekrški) (1) Z globo 350.000 tolarjev se -kaznuje za prekršek pravna oseba, če: 1. ne zbira komunalnih odpadkov ločeno v skladu z določili tega odloka, 2. ne prepušča komunalnih odpadkov v posodah ali zabojnikih, kot to določajo 11., 12. in 14. člen tega odloka, 3. ne prijavi, odjavi ali sporoči spremembo, ki vpliva na izvajanje javne službe ter koriščenje storitev takoj oziroma najkasneje v roku 8 dni od dneva nastanka spremembe ali če v prijavi ali odjavi sporoči nepravilne podatke, 4. ne priglasi prireditve izvajalcu javne službe v skladu z določilom 1 5. člena tega odloka, 5. ne prepuščajo komunalnih odpadkov v tipiziranih vrečkah v skladu z določili 14. člena tega odloka, 6. odlaga komunalne odpadke izven območja odlagališča oziroma na mestih, ki nimajo ustreznih dovoljenj za odlaganje komunalnih odpadkov, 7. poškoduje napravo ali opremo namenjeno izvajanju storitev javne službe, 8. piše in lepi plakate na posode in zabojnike za zbiranje komunalnih odpadkov, 9. opusti uporabo storitev javne službe, 10. kopiči komunalne odpadke oziroma odlaganje komunalnih odpadkov v objektih ali na zemljiščih, ki niso namenjeni za odstranjevanje komunalnih odpadkov, 11. sežiga komunalne odpadke na prostem, na mestu nastanka, na kuriščih in podobno, 12. meša kuhinjske odpadke z drugimi odpadki, če je zaradi mešanja onemogočena njihova predelava tako, da je končni produkt kompost z neomejeno ali omejeno uporabo po merilih iz predpisa, ki ureja vnos nevarnih snovi ter rastlinskih hranil v tla, 13. reže, drobi, ali melje ter redči kuhinjske odpadke s tekočimi odpadki z namenom, da se z odpadno vodo odvajajo v javno kanalizacijo, v greznice ali neposredne vode, 14. meša kuhinjske odpadke z drugimi ločeno zbranimi frakcijami, če se prepuščajo izvajalcu javne službe, 1 5. meša jedilna olja z drugimi odpadki, 16. odvaja jedilna olja v javno kanalizacijo, v greznice ali neposredne vode in izpuščati v ali na tla, 17. meša jedilna olja z drugimi ločeno zbranimi frakcijami, če se jedilna olja prepuščajo izvajalcu javne službe v zbirnih centrih. (2) Z globo 100.000 tolarjev se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje samostojni podjetnik posameznik. (3) Z globo 100.000 tolarjev se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika. (4) Z globo 100.000 tolarjev se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje fizična oseba. XI. Prehodne in končne določbe 45. člen (tehnični pravilnik) Izvajalec javne službe mora sprejeti tehnični pravilnik v roku 6 mesecev po uveljavitvi tega odloka. 46. člen (prenehanje veljavnosti) Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o načinu opravljanja gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 9/2001). 47. člen (veljavnost odloka) Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj. Številka: 015-04-6/05-702 Datum: 23. 6. 2005 Dr. Štefan ČELAN, s.n, župan Mestne občine Ptuj Izdajatelj: Mestni svet Mestne občine Ptuj. Naslov uredništva: Mestni trg 1, Ptuj. Oblikovanje in priprava za tisk: Vejica, Rado Škrjanec, s. p., tel.: 041 684-910, elektronska pošta: vejica03@siol.net. Tisk: Grafis, Rače, Požeg 4, tel.: 02/608-92-25, E-pošta: repro@grafis.si Dostava: Pošta Slovenije. Uredništvo: Jurij Šarman - LDS, Metka Jurešič - SDS, Darja Galun - SLS. Milan Zupanc - DeSUS, Albina Murko - ZE Ptuj, Mirjana Nenad - SD, Peter Letonja - SNS, Srečko Šneberger - Lista KS mesta Ptuj, Dejan Klasinc - SMS, Ivan Jurkovič - N.Si Nova Slovenija. Naklada: 8.750 izvodov. Na podlagi zakona o DDV sodi PTUJČAN med proizvode, za katere se obračunava DDV po stopnji 8,5 %.