Učiteljstvo v drugih državah. —td Francoska mladoučiteljska orgas nizacija. Ta organizacija, ki je včlanjena v francoski »Učiteljski Federaciji«, je bila osnovana pred 4 leti s ciljem, da študira in zastopa vprašanja, ki se neposredno ti« čcjo mlajšega učitcljstva, ker Učit. Fede« racija vsled preobširnega delokroga ne mo= rc posvečati dovolj pažnje njihovim za=> htevam. Zahteve francoskega mladoučiteljs stva so sledeče: 1. Izenačenje plač vsega učiteljstva. Mladoučiteljstvo'stoji odločno na stališču, da je sedanji plačilni sistem konservativen in nesocialen, kajti moderni socialni princip zahteva za isto delo isto plačilo. Delo mlajšega učiteljstva nikakor ne zaostaja za delom starejšega, temveč ga mnogokrat še presega, posebno če ne po» misli, da službujc mlajše učiteljstvo na službenih mestih, kjer je šolsko delo mno< go napornejše nego v večjih krajih, kjer so šole dobro organizirane in nameščeni sta* rejši učitelji. Nelogičnost sedanjega plačil* nega sistema obstoji v tem, da stari učitelji, ki so že zgubili voljo in zmisel za delo, do« bivajo plačo najvišje stopnje, mlado uči= teljstvo, ki se trudi in posveča šoli vso svojo energijo, dobiva najnižjo plačo. Na« dalje argumentira mladoučiteljstvo svoje zahteve s tem, da imajo mlajši učitelji po= vcčini večje izdatke za nabavo oprave, obleke, za ženitev itd., medtem ko so sta= rejši učitelji z vsem tem preskrbljeni. Zato zahteva francoska mladoučiteljska organi« zacija, da se vsi učitelji(ice) po prvih treh (pripravnih) letih enako plačajo, a ne tako, da bi bili vsi plačani kot mlajšc učiteljs stvo, temveč da se uvede za vse plača, ki bo presegala eksistenčni minimum in omo« gočala vsakemu stanu primerno in zasluženo življenje. Jasno je, da ostanejo spe^ cialne doklade {v.a. ženo, otroke itd.) v ve= ljavi. Nadaljc zahteva, da se prencha tudi z običajno prakso, ki je zastarcla in nepe^ dagoška, da namreč postavljajo mladc uči= telje principielno na najtežja in najslabša mcsta. S stališča obče prosvete je to načelo negativno, ker mlajše učiteljstvo na teh krajih mnogo ne koristi, niti se mnogo nc uči, ker je brez izkušenega vodstva in navezano povečini na lastno iniciativo. Francoska učiteljska federacija stoji na stališču, da so te zahtevc upravičene in se za nje tudi po možnosti bori.