OSREDNJA KNJIŽNICA '"ELJE ...... __ TUR!ZEM Informativno glasilo Slovenske nacionalne turistične organizacije NAPOVEDNIK: ...._~:"'1!!!11_,, ... ~ .. ~ , :,'-=. št. 47 in 48, letnik V, september - oktober 2000 • Pogovor SNTO z generalno direktorico SNTO -Z Uredbo o preoblikovanju CPTS v SNTO je ta organizacija na prelomu tisočletja dobila nove razvojne funkcije, s sredino avgusta pa tudi novo direktorico . . .. ... ... 2. stran • Nova strategija slovenskega turizma - MMGT je za koordinatorja prenove strategije razvoja slovenskega turizma imenoval SNTO . . . 3. stran • Turistični informacijski sistem - Integralni turistični informacijski sistem Slovenije . . ... 4. in 5. stran • Raziskave domačega trga - Turistična potovanja dom ačega prebivalstva v letu 1999 - po anketi SURS o porabi v gospodinjstvih, www.turizem.si . . .. .. .. .. 6. in 7. stran • Turistični rezultati v letu 2000 - Kje smo letovali Slovenci, Hrvatom gre na smeh, Turistični utrip na meji ... ... ......... .......... 8. stran • Licence po Zakonu o pospeševanju turizma - Kako je dve leti po uveljavitvi ZPT z licencami za TO in TA, turisti čne vodnike in spremlje- valce, Vpetost lokalnih turističnih organizacij v nacionalno . 9. stran • Tržno komuniciranje - Drama na odru turističnega tržnega komuniciranja .............. ...... ... ......... ......... . ....... ... 10. in 11. stran • Strateški načrt španskega turizma - Integralni na č rt kakovosti španskega turizma (Plan Integral de Calidad del Turismo Espanol, PICTE) 2000 - 2006 . . . .. . .... . . .. . ....... . ... ..... . .. . . . . . .. . .... . ..... 12. in 13. stran • Trendi in gibanja v Evropi in svetu - Iz publikacije WTO Tourism Market Trends Europe 2000 smo povzeli nekaj glavnih trendov in gibanj inozemskega turizma v svetu in Evropi . . .. .. 14. stran • Slovenija in Sydney 2000 - Novičke, Fotoreportaža iz promocije Slovenije v Sydneyu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15. stran • Zadnja stran - Kje je kdo, Podčrtano, Slovenija na kratko, Novičke . . . ... . .. ... .... .... ......... .... . ... ..... 16. stran V Porotožu SIW 2000, v načrtu že SIW 2001- nova lokacija in razširitev s turističnim (izobraževalnim) forumom Na strani slovenske turistične ponudbe se je 20. oktobra 2000 v Portorožu okoli 80 slovenskih turističnih podjetij oziroma 130 udeležencev srečalo s 125 tujimi podjetji, ki jih je predstavljalo 180 organizatorjev potovanj, agentov in prevoznikov iz Avstrije, Belgije, Češke, Danske, Francije, Hrvaške, Italije, Irske, Zvezne Republike Jugoslavije, Madžarske, Nemčije, Nizozemske, Slovaške, Španije, švedske, Švice, Velike Britanije in ZDA. Slovenian lncoming Workshop, kot je Slovenska nacionalna turistična organizacija ta dogodek poimenovala že leta 1998, ko je prvič prevzela organizacijo te borze, je v dveh letih v evropski strokovni javnosti dobil veliko težo. Letošnja rekordna udeležba zelo pomembnih tujih partnerjev iz vseh za slovenski turizem primarnih, sekundarnih in potencial- nih trgov je potrdilo, da Slovenija ni več zanimiva zgolj kot nova destinacija v srednjeevropskem prostoru, temveč tu- di kot konkretna poslovna priložnost. Turistični rezultati za letošnjih prvih osmih mesecev kažejo na pomemben pre- boj Slovenije na tujih trgih. Slovenija je na štirih primarnih trgih (v Nemčiji, Italiji, Avstriji in Hrvaški) zabeležila od 16 do 40 odstotne poraste prenočitev, pa tudi primerjava z enakim obdobjem leta 1998 kaže vse tja do 20 odstotna rovečanje števila prenočitev. Ze sklenjene pogodbe in preliminarne rezervacije za leto 2001 napovedujejo, da se bo letošnji pozitivni trend nadalje- val in za naslednje leto lahko optimizmom pričakujemo s odsotno povečanje tujega povpraševanja. Iztok Altbauer, vodja prodajnega sistema na SNTO, pri tem opozarja na problem - ki ga izpostavljajo tuji partnerji, ki že prodajajo Slovenijo, oziroma potrebo po novih nastanitvenih kapacitetah v glavnih turističnih centrih. Slovenija v očeh tujcev velja za destinacijo z visoko kulturo zaščite naravnega okolja in kot takšna ima, še posebej v izvensezonskih mesecih, veliko priložnosti za obogatitev vsebine z aktivnejšo vključitvijo naravne, pa tudi kulturne dediščine in kulturnega dogajanja. To je tako v skladu s trendi na svetovnem turističnem trgu, kot tudi s tematskim letom 2001 v Sloveniji, ki bo posvečeno naravni in kulturni dediščini. (MIN) SNTO postala STO • manjka še vpl·s v sodni ·,eij;ter . Sprememb, povezanih z imenom CPTS in SNTO še ni konec. SNTO je s spremembo Uredbe o preoblikovanju javne- ga gospodarskega zavoda Center za promocijo turizma Slovenije - Slovenian Tourist Board v javni gospodarski za- vod Slovenska (nacionalna) turistična organizacija (Ur.l. RS 99-4700/1999, RS 24-1110/2000 .· sprememba, RS 79- 3674/2000 - sprememba) postala zgolj Slovenska turistična organizacija. V tej številki Tur!zma, pa tudi sicer, še uporabljamo "stari" naziv, saj še niso bile izpeljane vse potrebne formalnosti, kot je vpis v sodni register . ~e11e - sK1aa1sce Per II 17936/2000 .... IIIIIII III III III III III IIII III II IIIIIIII III III IIIIII I IIIIIIII IIII 5000008220 , 4 7 / 48 COB I 55 m r;i i l., m lnefi1lim4rl~t~~~!" sekto~j~'fL