OSNUTEK Na podlagi 3. in 15. člena zakona o urbanističnem planiranju (Uradni list SRS, št. 16/67 in 27/72) ter 155. člena statuta občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS. št. 12/74) ie skupščina občine Ljubljana-Siška na seji zbora združenega dela dne in na seji zbora krajevnih skupnosti dne sprejela ODLOK o sprejetju zazidalnega načrta za območje ŠS 12 — Podutik I. faza (za dele zazidalnih otokov 3a, 4a, 3c, 4c, 5c in 6c) 1. člen Sprejme se zazidalni načrt za območje ŠS 12 — PočP" utik — I. faza (za dele zazidalnih otokov 3a. 4a. 3c, 4c, 5c in 6c), ki ga je izdelal Urbanistični inštitut Sloveni-je v novembru 1976, št. projekta 350/1. 2. člen Zazidalni načrt vsebuje programski in tehnični del po določilih 8. člena zakona o urbanističnem planira-nju, vključno s predračunom komunalne ureditve in pravilnikom za izvajanje. 3. člen Zazidalni načrt je stalno na vpogled občanom, orga-nizacijam in skupnostim pri upravnih organih skupšči-ne mesta Ljubljane in skupščine občine Ljubljana-Si-ška, pristojnih za urbanizem pri geodetski upravi Ljub-ljana in pri Ljubljanskem urbanističnem zavoda. 4. člen Nadžorstvo nad izvajanjem tega odloka opravlja ur-banistična inšpekcija pri upravi inšpekcijskih služb skupščine mesta Ljubljane. 5. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Urad-nem listu SRS. OBRAZLO2ITEV: Zazidalnj načrt obsega naslednje zazidalne otoke: 3c, 4c, 5c, 6c, 3a, 4a. ZAZIDALNI OTOK 3c ¦ ZAZIDALNI OTOK 4c 1. Oraejitev območja Otok 3c omejuje na zahodni strani zeleni koridor. na južni nova Podutiška cesta, na severu in vzhodu pa meji na varovalni pas sekundarne ceste proti Dolni-cam. Otok 4c je po izmeri najobsežnejši, na zahodu ga omejuje rob gozda, na vzhodu zazidalni otok 4a, na se-veru pa nova Podutiška cesta in otok 3a (obrtniška co-na). 2. Urbanistična zasnova Obstoječe naselje ima karakter individualne grad-nje, z vmesnimi kmetijskimi površinami, ki smo jih obdržali kot zelene tampone med posameznimi skupi-nami stanovanjskih enot. S posegom v obliki dopolnil-ne gradnje smo poskušali upoštevati kar največ že ob-stoječih determinant in smeri prostorskega razvoja. Otoka se posredno, prek mreže stanovanjskih in se-kundarnih cest navezujeta na osrednjo nosilko prometa — novo Podutiško cesto. Stanovanjske ulice, kot zbirne in napajalne komunikacije povezujejo in navezujejo posamezne stanovanjske enote in stanovanjske sklope, ter tvorijo okostje naselitvenega otoka. Stanovan>ke cnote v otoku 3c imajo karakter individualne zazidave . (enodružinski in dvodružinski objekti) in dopolnilne za-zidave v obstoječih smersh in gabaritivi. Prevladujejo tipi individualne zazidave (enodružinski in dvodružin-ski objekti) s karakterjem dopolnilne zazidave, razen jugozahodnega, višjega območ^a, kjer smo predvideli organizirano gradnjo kot atrijske objekte (tip A, tip B). Objekti so linearno nanizani in se v zahodni smeri dvi-gujejo proti robu gozda, ki predstavlja omejitveno li-nijo območja. Dostop oziroma dovoz v objekte je v ni-voju ceste. Objekti imajo skupne urejene prostore za kesone za odpadke ob vhodih oziroma uvozih na ulico. Priključek na stanovanjsko hišo je urejen z znižanim robnikom. Predvidena je adaptacija objekta A v objekt druž-benega značaja in ureditev površine v neposredni oko-lici (pešaška površina, vaški trg z znamenjem in sku-pinami obstoječih dreves). 3. Prometna ureditev Glavna nosilka motornega prometa je nova Poduti-ška cesta, primerna mestna cesta, ki s svojimi kraki nižje kategorije (sekundarne ceste) napaja celotno ob-močje SS 12 PODUTIK. Izvedena mora biti v polnem profilu, križišča in priključki so izvedeni v nivoju ter glede na hirearhijo cestnega sistema. Uvozi, dovozi so reševani z znižanim robnikom pločnika ali komunalne-ga pasu. , . Pešaški promct Pešaški promet se odvija po hodnikih (1,5 m) z izje-mo pri uvozih do manjših skupnih stanovanjskih ob-jektov. Večje urejene površine, namenjene pešcu se formirajo ob objektu predvidenim za adaptacijo (A). Urgentni promet Urgentnemu prometu je omogočen pristop do posa-nneznih objektov oziroma skupin objektov. Pri organi-zirani obliki gradnje so prostori za kesone za odpadke locirani ob uvozu do vrste objektov, tako da je vozilom snage omogočena lažja manipulacija. Mestni javni promet Oba objekta se navezujeta na postajališče mestnega javnega prometa na novi Podutiški cesti ob predvide-nem družbeno-trgovskem centru. Po potrebi je možno uvesti dodatno linijo po obstoječi Podutiški cesti s po-stajališčem ob pešaški površini ob adaptiranem objek-tu (vaški trg). 4. Zelene površine Poleg zelenih površin (kot vrtovi pri stanovanjskih objektih) so predvidene večje površine zelenih površin z različno namembnostjo. Zelene nezazidljive površine se formirajo v zaledju organiziranih stanovanjskih enot, kot tampon med zazidavo in živim robom gozda. Večja zelena površina služi zimski rekreaciji. Kot ze-leno površino smatramo tudi kmetijske površine, ki se formirajo ob obstoječih kmetijskih in predstavljajo ze-leni tampon med posameznimi skupinami stanovanj-skih enot. Področje obstoječe zizidave vrstnih hiš (del 4c) je potrebno sanirati. Možne so dozidave pcsameznih sta-novanjskih enot, v okviru obstoječe parcelacije. ZAZIDALM OTOK 5c ZAZIDALNI OTOK 6c 1. Omejitev območja Območje, predvideno za dopolnilno gradnjo se raz-prostira na območju Kamne Gorice (na vzhodni strani meji na območje označeno »Pod posebnim režimom«, na cesto na Kamno Gorico, na severu na območje ze-lenih površin in na jugu na energetski rezervat (OTOK 6c) in Zlateka in Zapuške gmajne (OTOK 5c). 2. Urbanistična zasnova Obstoječe naselje ima karakter individualne grad-nje, ki pa je neorganizirana in urbanistično nsdefini-rana. S posegom v obliki dopolnilne gradnje se posku-ša upoštevati kar največ že obstoječih prostorskih de-ierminant in zametkov smeri bodoče izgradnje. Z re-konstruirano (delno po obstoječi trasi) cesto na Kamno Gorico se otoka navezujeta na predvideno primarno mestno cesto (novo Podutiško) na jugu. Stanovanjske ulice kot komunikacija subsistema, povezujejo in nave-zujejo posamezne stanovanjske enote ter tvorijo okost-je naselitvenega otoka. Stanovanjske enote so formirane linearno, ter v svo-ji prostorski dispoziciji ohranjujejo večji del parcele — individualni vrt. Taka zasnova omogoča v večji meri simetrično navezovanje ulic in dovozov glede na osred-njo stanovanjsko ulico, ki se posredno navezuje na ce-sto »na Kamno Gorico«. Parcele v glavnem ne presegajo 500 m2 pri enodru-žinskih in 800 m2 pri dvodružinskih (dvojčkih) objektih. Zaradi enotnejšega ln smotrnejšega komunalnega opremljanja zemljišč oziroma parcel smo predvideli ta-ko imenovani komunalni pas, ki je priključen parce-lam. 3. Prometna ureditev Motorni promet je dvosmeren in omogoča dovoz do posameznih objektov, ki imajo individualne garaže. Kri-žišča in priključki so izvedena v nivoju. glede na hie-rarhijo cestnega sistema. Uvozi-dovozi so reševani s spuščenim robnikom pločnika ali komunalnega pasu. Vse stanovanjske ulice in dovozi so v širini 5,00 m. Pešaški promet Pešaški promet se odvija po hodnikih (1,5 m), z iz-jemo pri uvozih do posameznega objekta ali skupine objektov (maksimalno 4), kjer je hodnik izpuščen. Urgentni promet Urgentnemu prometu je omogočen dovoz do posa-meznih objektov (dovoz v širini 5,00 m). Mestni javni promet Oba otoka sta v radiju postajališč mestnega javnega prometa, ki sta predvidena na »cesti na Kamno Gori-co«. 4. Zelene površine Zaradi bližnjih centralnih zelenih površin, prevla-dujejo individualni vrtovi. Varovalni cestni pas je oze-lenjen (drevoredi, grmičevje) v mejah preglednosti kri-žišč in priključkov. ZAZIDALNI OTOK 3a (OBRTNlSKA CONA) ZAZIDALNI OTOK 4a (ORGANIZIRANA GRADNJA) 1. Omejitev obraočja Otok 3a se formira s postavitvijo trase za novo Pod-utiško cesto — leži med dvema prometnima komunika-cijama na severu oziroma jugu. Na zahodu meji na otok 4c. Otok leži na skrajnem vzhodnem robu območ-ja — je omejen z omejitveno linijo otoka 4c in ener-getskim koridorjem na vzhodu. 2. Urbanistična zasnova Vaški trg z dominantnim drevoredom, ki s svojimi podaljški v obliki pešaške zveze na sever in zeleno, razširjajočo se površino s potokom na jugu, predstavlja osrednji funkcionalno-ambijentalni element v otoku. Zazidava je strogo linearna, v osrednjem delu preki-njena z zelenimi površinami. Obrobne površine ob meji otoka proti otoku 4c so zelenice, tamponskega karak-terja. Dostop je predviden ločeno za zahodni del in vzhodni del, v podaljških oziroma nadaljevanjih dovo-za je predvideno parkirišče s skupnimi garažami. Vrste stanovanjskih objektov so prekinjene s pešaškimi pot-mi, ki služijo tudi urgentnemu prometu (širina poti 4,5 metra). Stanovanjski objekti so atrijski — vrstni (tip C 1, C 2, C 3), s predvrtom na vhodni strani in vrtom kot atrijem. Ob površini namenjeni motornemu prome-tu in cb iztekih stanovanjskih pešaških poti so predvi-deni urejeni prostori za kesone za odpadke. Otok 3 A ima karakter stanovanjskoobrtniške cone. Enota je organizirana delno kot stanovanjski objekt z vrtom — delno kot delavnica s prostorom za manipu-larijo — dvoriščem. Dostop je iz Podutiške ceste, do-stopi pa imajo karakter stanovanjske ulice, sam uvoz pa je urejen z znižanim robnikom. Parcele v velikosti ca. 800 m2 imajo v nekaterih primerih priključen komu-nalni pas v širini 2,00 m. Obstoječi stanovanjski objekt je ločen s tamponom zelenja. Ob vzhodnem robu pote-ka pešaška komunikacija kot zveza otoka 4 A z druž-beno-trgovskim centrom. Pravilnik o zazidalnem načr-tu bo določil vrsto obrti, ki bodo na tem območju do-voljene. 3. Prometna ureditev ¦¦.... Glavna nosilka prometa je Podutiška cesta (sekun-darna), na katero se priključujejo stanovanjske ulice in dovozi. Dovozi so reševani z znižanim robnikom pločnika ali komunalnega pasu. Motornemu prometu (razen urgentni promet) ni do-voljen uvoz med vrste, dinamičen in statičen promet sta zgoščena, na robovih zazidalnega otoka, neposredno ob uvozih. Predvideva se krožni promet okoli skupnih garaž. Pešaški promet se odvija v otoku 3a po hodnikih (1,5 m), ki potekajo vzporedno s parcelami in se navezujejo z razširjenim platojem na hodnik v toku 4a (nova Podutiška cesta). Tokovi pešcev so usmerjeni proti centralni površini (vaškemu trgu), od koder se razlivajo med vrstami sta-novanjskih objektov. Pešaške poti potekajo med vsa- kim nizom objektov in tvorijo povezano linijo med od-stavnimi mesti in stanovanji. Razširjene pešaške potd služijo urgentnemu prometu (gasilci, prva pomoč). Urgentni promet Vozila (gasilcev, prve pomoči ...) imajo direktea, neposreden dostop do posameznega objekta v vrstah, po razširjenih pešaških poteh (4,5 m). V otoku 3a pote-ka urgentni promet po stanovanjski ulici. Mestni javni promet Otoka se navezujeta na postajališče mestnega jav-nega prometa na novi Podutiški cesti ali eventualno na postajališče na stari Podutiški cesti ob objektu predvi-denem za adaptacijo (A). 4. Zelene površine V otoku 3a prevladujejo vrtovi ob stanovanjskih ob-jektih, ozelenjen je varovalni pas Podutiške cestevme-jah preglednosti priključkov in križišč, kakor tudi ko-munalni pasovi ob parcelah. Otok 4a loči od cestnih površin tampon intenzivnega zelenja. Osrednja zelena površina poteka ob potoku in se razširi v rezervat za VVU. Vaški trg je delno ozele-njen (večje površine služijo kot otroško igrišče). Ob po-toku na vaškem trgu se ohranijo vse skupine dreves. Stanovanjski objekti so ločeni od prometnih površin (parking, garaže) s pasovi zelenja. V otoku prevladu-jejo individualne zelene površine (predvrt, vrt). V sklopu zazidalnega otoka 4a je predviden rezervat za VVU za 192 otrok v skupni izmeri 4800 m2. Zazidalni načrt bo na podlagi posebnega sklepa raz-grnjen v prostorih skupščine občine in v prizadeti kra-jevni skupnosti v dneh delegatske razprave. Izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Šiška je na svoji 174. seji 30. 5. 1977 obravnaval predloženi osnutek in sprejel sklep, da ga posreduje skupščini občine v raz-pravo. Na podlagi pripomb iz delegatske razprave ia zbranih pripomb ob razgrnitvi zazidalnega načrta bo izvršni svet pripravil predlog odloka in ga posredoval skupščini v sprejem.