v zedinjenji z naj svetejšim božjim Sercem Jezusa Kristusa in njegova podružnica v kloštru častitih gg. devic Uršulinaric v Ljubljani. V/ ipjhe marsikdo je spoznal in priterdil, da danda¬ našnji je posebno molitve treba, ker z vsimi drugimi pomočki zoper tolike povodnji greha in pohujšanja se le premalo da opraviti. Moliti zamore res vsak sam, tudi dobrih bratovšin in duhovnih družb za skupno molitev je že veliko: to pa vender smemo blezo reči, da iz¬ med bratovšin ni nobena sedanjemu času bolj primerna, kakor bratovšina, ki se imenuje Apostoljstvo molitve. Sedež te bratovšine je na Francoskem vAnicijski ali Pujski školii. Poterjena je od sv. Očeta in z obil¬ nimi duhovnimi dobrotami obdarovana. Šest in dvaj¬ setega sušca 1865 je po dovoljenji mil. škofa pre- častitljivega gospoda Jerneja napravljena podružnica te bratovšine tudi v Ljubljani v samo¬ stanu čč. gg. Dršulinaric. Gospe Dršulinarice imajo torej pravico v to bratovšino sprejemati, in vsak se zamor vanjo zapisati, kdor koli želi apostol j molitve biti, vsak dan nekaj dobrih občutkov obu¬ diti, veliko dobrega za sedanje potrebe storiti in se neštevilrjih duhov h dobrot vdeležiti. To je sploh rečeno. Bolj natanko pa je razlagana bratovšina v listu za sprejemanje, kakor nasledva. Sprejčtek in pojasnilo. „Prosim vas pred vsimi rečmi, da naj se opravljajo prošnje, molitve, priporočevanja in zahvale za vse ljudi; zakaj to je dobro in dopadljivo ' pred Bogom, našim 'Zve¬ ličarjem. 11 (1. Tim. 1. 3.) „Molite eden za druzega, de se zveličate; veliko namre^premore stanovitna molitev pravičnega.“ (Jak. 5, 16.) S temi in enacimi besedami nas sv. Duh opominja velike dolžnosti, da molimo za svojega bližnjega. V prošnji Abrahamovi za Sodomo, Lotovi za Segor, iVlozesovi za vojskujoče Izraelce in na veliko druzih krajih sv. pisma nam pa je razkazovano, koliko moč imajo pri Bogu molitve in prošnje za bližnjega. Temu primerne so besede Jezusove: „Vse, kar koli pro¬ site v molitvi, bote prejeli, ako verujete. 44 (Mat. 21. 22.) Kako vesela je ta verska resnica, da tedaj ne le za-se, ampak z molitvami priprošenj tudi za zveličanje druzih imamo toliko moč do preusmilje- nega Božjega serca! Ravno zato so pa tudi verniki sv. Cerkve ob vsih časih drug za druzega molili, molili pa s toliko veči gorečnostjo, kolikor veči so bile stiske in terp- Ijenja sv. Cerkve, kolikor obilniši so bile nevarnosti za zveličanje njenih otrok. Le malokrat ali morebiti nikoli ob nobenem času pa naše matere sv. katoliške Cerkve ni preganjalo toliko silno veliko in tako ne¬ varnih, očitnih in skrivnih sovražnikov, kakor v naših dnevih. K temu še žalostna zavednost, da je še na stotine milijonov ljudi, ki so v temi neverstva pokopani in še zmiraj nič ne vedo od Jezusa; in spet toliko milijo¬ nov tacih, ki jih krivoverstvo ali pa razkolništvo loči od sv. Cerkve; in pa brez števila sokristjanov, ki žive v smertnem grehu kakor sovražniki Jezusovi; in posled¬ njič neštevilni, kteri imajo svojo nedolžnost in posveču¬ jočo milost ali gnado zraven strašnega zapeljevanja ohraniti. Oh, ktero v resnici verno serce ni gnano in siljeno k molitvi in priprošnji, ako to pomisli: — Iz tega namena je več bogoljubnih duhovnov in druzih pred nekimi leti v Pujski škofii na Francoskem napravilo molitvino družbo , da bi v zedinjenji z naj svetejšim Jezusovim sercem za vse te potrebe od Boga pomoči prosili. Začetje bratovšine je bilo biago- darjeno, v kratkem času je tisuče vernikov pristopilo. Dovolili so jo Pujski škofje, pa tudi Njih svetost papež Pij IX so jo poterdili iz Gaete 19. vel. šerp- ter jo veseli in z očetovskimi besedami priporočevali. 26.' sveč. 1861 so sv. Oče njenim bratom in sestra® veliko popolnoma in nepopolnoma odpustkov podelili- - 3 - Poslednjič je bila ta družba s pismom 8. mal. travna 1861 sklenjena z materjo bratovšino prečešenega Je¬ zusovega serca v cerkvi Marije Device miru (della pace) v Rimu, in podeljeni so ji bili tako vsi odpustki, ktere ima ta mati bratovšina. Zares stermenja vredno je, s koliko naglico se je ta bratovšina razširjala po katoliškem svetu, odkar ji je bila ta dobrota podeljena. Razun Francoskega je zdaj že razširjena po Belgii, Španii, Portugalii, naj poslednjiši čas po nesrečni Italii, po obojni Sicilii, na otoku Meliti, po zgornjem Laškem, v severni Ameriki, Sirii, Indii in Kini, v Algiru, na avstralskih otokih itd. itd. Vsako mesečno bratovsko naznanilo ima zmiraj zopet nove naznanila, kako se vedno dalje razširja; — in Bog hotel, da bi se razširila po vsi zemlji, in naj bi se zedinili vsi verni otroci katoliške Cerkve, ter bi z gorečo molit¬ vijo od Boga sprosili, da bi odvernil namerjene šibe, sveto Cerkev uslišal, spreobernil toliko od Cerkve ločenih narodov, kterih je nekaj še v neverstvu, nekaj pa jih krivoverstvo in razkolništvo od Cerkve loči, in da bi spreobernil grešnike. Namen in opravila molitevnega apostoljstva. Po tem takem je namen in naloga te bratovšine: Goreča molitev za povišanje sv. Cerkve in za brambo zoper njene neštevilne sovražnike; molitev, da bi se ljudje spreobernili od nejevere, krivoverstva in greha, da bi se nedolžni in pravični v dobrem vterdovali; ob kratkem, molitev priprošnja je njen namen. Sej v molitvi za zveličanje našega bližnjega ni manj ime¬ nitno apostoljstvo ali apostoljsko delo, kakor v apo- stoljstvu, ki se godi' z djanjem in z besedo. Jezus je v svojem skrivnem življenji trideset let opravljal to apostoljstvo molitve in opravlja ga še zmiraj v svojem skrivnostnem stanovanji v tabernakeljnu in v svojem darovavnem življenji na altarji. To apostolj¬ stvo je opravljala tudi Marija, opravljal ga je sv. Jožef, opravlja ga tista velika množica pred člove¬ škimi očmi skritih, pred Bogom pa s svojo molitvijo močnih duš. To so sami aposteljni Gospodovi, bodi si kterega koli spola in stanu, in prejeli bodo apo¬ stoljsko plačilo, ker s svojo molitvijo toliko dobrega store in toliko hudega odvernejo. — Hudobneži pač * — 4 - dobro vedo, kaj delajo, ko n. pr. samostane in molit- vine duhovne rede zatirajo, —oni vedo, da s tem veri neizrečeno škodujejo, ktero sovražijo, — ne premislijo pa, kolik odgovor si nakopujejo, ker so preganjavci in trinogi aposteljnov. — Zares! ko se bo razodel dan preiskovanja, kadar pride Kristus sodit, in bodo bukve odperte stale, iz kterih bomo jasno spoznali, kako je Bog svet vladal; takrat bomo s stermenjem vidili, kako je nevidno skrivno djanje molitve priprošnje skoz sto- 'in stoletja zmiraj vštric hodilo z zunanjim djanjem sv. Cerkve, in da to apostoljstvo molitve je bilo eden glav¬ nih vzrokov in podpor k vsim zmagam in zmagoslovjem sv. Cerkve, njenih otrok in služabnikov. Ta bratovšina, imenovana ,,apos tolj stvo mo¬ lit ve,“ je torej klic do kristjanov, da naj se z novo gorečnostjo posvečujejo skrivnemu apostoljstvu, mo¬ litvi priprošnji, ob naših časih, ki so polni britkost in stisk. In da bodo naše molitve pred Bogom še dopadljivše in izdatniše, sklepajmo jih z molitvami Jezusovega Božjega serca in neomadežanega serca Marije Device. Prilastimo si namen teh presvetih Sere in z Njima molimo za vse tiste koristi, kakor to dvoje naj svetejši Serce moli: za vedno povikševanje časti Božje, za spreobernjenje grešnikov, za veci popolnamost in stanovitnost pravičnih, za razširjanje in zmago sv. Cerkve. Po tem potu si bomo tudi pri¬ lastili pravo pobožnost in češenje naj svetejšega Jezusovega Serca. Ta pobožnost namreč ni samo v tem, da bi kdo le nektere molitve obmolil, ampak ve¬ liko bolj v prizadevanji, Njemu se zmiraj bolj podob¬ nega storiti, v tem, da svoje misli, občutke, namene, koristi in vošila zedinjamo in stapljamo z mislimi, ob¬ čutki, nameni, koristimi in vošili tega presv. Serca. K temu budi apostelj, rekoč: „Tako mislite, kakor je mislil tudi Kristus Jezu s.“ (Fil. 2, 5.) Ko bi si prizadevali to božje Serce tako častiti, o kakšno moč bi to imelo do vsega našega keršanskega življenja! Koliko več sadu bi nam obrodile naše mo¬ litve, dela in terpljenja, svete maše in obhajila, ko bi vse to opravljali natanko sklenjeni z božjim Sercem! Tako so delaii svetniki, in Gospod sam jim je nad tem svoje dopadajenje razodeval, postavim, sv. Mehtildi. Tako češenje Jezusovega božjega Serca želi tudi - 5 - apostoljstvo molitve doseči pri svojih udih. Zato ta bratovima ne zapoveduje kakih posebnih mo¬ litev ali določenih del; temuč udje že spolnijo namen bratoviine in dosežejo po papeževem pismu 26. sveč. 1861 dodeljene odpustike, ako si prizadevajo Jezu¬ sovo presveto Serce goreče častiti, ter se v vsakda¬ njih opravilih, terpljenjih in molitvah popolnoma skle¬ nejo s tistimi nameni in čili, ki jih ima Jezusovo božje Serce. Tako sklenjeni z Jezusovim Sercem in z Njegovimi nameni naj vse svoje dela in opravila Bogu darujejo za vedno razširjanje časti Božje, za spreobernjenje grešnikov, nejevernikov, krivovercev in razkolnikov (po naših krajih zlasti za spreober¬ njenje nezedinjenih grekov), za veči popolnamost in stanovitnost pravičnih, za razšir in zmago sv. Cerkve. Vediti pa je, da ta bratovšina je pridružena ma¬ teri bratovšini Jezusovega presv. Serca v Rimu. S tem pridruženjem je dosegla tudi vse tiste odpustke, ki jih ima bratovšina Jezusovega presv. Serca; v ta namen pa molijo bratje in sestre vsak dan očenaš, češenamarijo, vero in zdihljej: „0 presladko Jezusovo Serce, stori, kar želim, da v ljubezni do Tebe zmi- raj bolj gorim!“ — Tako tedaj je opravilo molitev- nega apostoljstva. Kakošne odpustike dobivajo udje molitevnega apostoljstva? L Po apostoljskem odpisu 26. svečana 1861 zado- bivajo bratje in sestre apostoljstva popolnoma odpustek: 1. V dan, ko so v apostoljstvo sprejeti. — 2. V praznik Jezusovega naj sv. Serca in neomadežanega spočetja Marije Device. — 3. En petek vsacega mesca in še en drug dan, kterega si vsak izvoli. Za pri¬ dobitev teh odpustikov je treba imenovane dni spoved •n sv. Obhajilo opraviti, eno očitno cerkev obiskati 'n ondi moliti v namen sv. Očeta. 2. Sto dni odpustikov pa je dodeljenih za vse molitve in dobre dela, ktere vodja bratovšine v za¬ četku vsacega mesca udom priporoči. Vsi ti odpustki se zamorejo oberniti tudi za duše v vicah. - 6 - II. Po pridruživnem pismu 8. mal. travna 1861 pa, ki je apostoljstvo molitve združilo z materjo bratov- šino v cerkvi „della Pace“ v Rimu, zamorejo udje apostoljstva te-le odpustike zadobivati: Popolnoma odpustike. 1. V dan sprejetja. — 2. V praznik Serca Je¬ zusovega, ali pa naslednjo nedeljo. — 3. Pervi petek vsacega mesca in tudi še ob enem drugem dnevu mesca, kakor si ga kdo izvoli; (odpustek pervega petka se da tudi na pervo nedeljo prenesti.) — 4. O smertni uri, kdor z resničnim kesanjem grehov ime Jezus kliče saj v sercu, ako ne premore več z besedo. Opomba. Za pridobljenje ravno imenovanih odpustikov pod št. II ni potreba, da bi se mogle v cerkvi opraviti molitve v namen sv. Očeta, ki se tirjajo pri vsih popolnoma odpustkih. 5. Popolni odpustki so še te-le praznike: 1. Či¬ stega spočetja, 2. rojstva, 3. oznanovanja, 4. očiše- vanja, vnebovzetja. — Ob tih-le praznikih svetnikov: Vsili svetnikov, vsih vernih duš dan; v praznik sv. Jo¬ žefa; ss. aposteljnov Petra in Pavla; sv. Janeza in sv. Gregorija Velikega (12. sušca). Pri teh pa je pogoja, da molitve za odpustike se morajo opraviti v bratovski cerkvi. 6. Ob 6 petkih ali 6 nedeljah pred praznikom Jezusovega Serca, kdor obiše cerkev, kjer se praz¬ nik Serca Jezusovega obhaja in ondi opravi molitve za odpustike. 7. Tisti, kteri so v bratovšini vednega češenja, dobijo popolnoma odpustek v dan, kteri jim je odlo¬ čen, ako ta dan okoli ene ure časa kako pobožno vajo opravljajo (molijo, premišljujejo, bero . . .), kerstno obljubo in svoje druge dobre sklepe ponovijo, pa v kteri koli očitni cerkvi v namen sv. Očeta molijo- Za pridobljenje teh odpustikov je treba tiste dni tudi spovedi in sv. Obhajila. Nepopolni odpustiki. 1. Odpustek 60 dni za vsako dobro delo. 2. Od¬ pustek 7 let in sedemkrat 40 dni ob 4 nedeljah pred praznikom Jezusovega najsvet. Serca. 3. Odpustik' rimskih štacijonov v dan pred Božičem in tiste 3 dni ^'INZIfNM 'AlNfl NI 'MVN - 7 - po Božiču, ob predpražnikih (vigilijah) in osminah Velike noči in Binkošt; sv. treh Kraljev dan, v god sv. Marka; vsak dan velikega posta, križevega in kvaternih tednov, ob adventnih nedeljah, kdor tiste dni bratovsko cerkev obiše in ondi v namen sv. Očeta moli. 4. Odpustek 7 let in 7krat 40 dni z ravno tistimi pogojami ob manjših praznikih Matere Božje in aposteljnov. 5. Odpustek 7 let in 7krat štirdeset dni tistih 9 dni, ki so pred praznikom Jezusovega Serca, kdor obiše cerkev, v kteri se ta praznik obhaja. Vsi ti odpustiki se zamorejo oberniti za duše v vicah. Po apostoljskem odpisu 21. pros. 1861 so posled¬ njič vsim udom dovoljeni še ti-le popolni odpustiki, ako vsak mesec četert ure pred sv. Rešnjim Telesom molijo, da bi vtolažili jezo razžaljenega neskončno pravičnega Boga in sicer: 1. Tisti dan mesca, kteri jih za to opravilo zadene, ali kterega si za to božje češenje sami izvolijo. 2. Veliki četertek. 3. Ob smertni uri, kdor skesan saj v sercu ime Jezus kliče, ako z besedo več ne more. Dobrota, ki jo bodo udje apostoljstva gotovo hva¬ ležni sprejeli, je še ta, da se prav posebno vdelež- vajo vsih molitev, dobrih del in zasluženj več duhov¬ nih redov in družb. To vdeleževanje so jim veliki predniki zadevnih redov s pismom zagotovili. Molitev. O večni Oče! dovoli mi, de ti Serce tvojega pre- Ijubljenega Sina Jezusa Kristusa tako darujem, kakor še tebi to božje Serce pri vsih sv. mašah na altarju samo daruje. V edinosti z vsimi njegovimi vošili, ob¬ čutki in nameni ti darujem tudi vse zasluženja, darove in gnade naše nebeške Matere in Kraljice Marije, vsih angelov, svetnikov in izvoljenih. Ravno tako tebi da¬ rujem vse svoje lastne misli in želje, besede in djanja, terpljenjain molitve današnjega dneva. Vedno zedinjen z naj svetejšim Jezusovim Sercem hočem danes delati, moliti in terpeti. O sprejmi vse to kakor dar češenja in zahvale, sprave in prošnje, kterega želim opravljati tvojemu Božjemu Veličastvu. Posebno pa naj bo vse to dar prošnje za razširjanje tvoje časti, za poviše¬ vanje svete Cerkve, za spreobernjenje nejevernikov, malikovavcev, krivovercev, razkolnikov in grešnikov, 26086 - 8 - Enako naj bo ta dar za ohranjenje in vterdovanje ne¬ dolžnih, pravičnih in umirajočih, za reševanje ubogih duš v vicah. Meni pa dodeli milost, de v ponižnosti, pohlevnosti, poterpežljivosti, pokoršini, čistosti in vsih čednostih se zmiraj bolj in bolj vpodobim naj svetej¬ šemu Sercu tvojega večnega božjega Sina, in de taisto ljubim in ljubim neprenehoma. Amen. Spoznavano, ljubljeno, hvaljeno, slavljeno, češeno in poveličevano bodi vselej in povsod božje Serce Je¬ zusovo in neomadežano Serce Marije Device! Amen. Hv aljen bodi Jezus Kristus! Na vekomaj, amen. S tem pozdravom je vsakikrat sklenjen odpustek 100 dni. (Pa¬ pež Sikst V 1587.) Večni Oče! darujem Ti predrago Kri Jezusa Kristusa v zadostovanje za svoje grehe, in za vesolj¬ ne potrebe svete Cerkve. Kdor to darovanje pobožno moli, zadobi vselej 100 dni odpust¬ kov. (Papež Pij VII 1817.) V apostoljstvo molitve je sprejet . f; fi ' i\ j ti r ••/( iz ‘ ^ ~; j 6. dan mesca j trn . I86*t/ Sprejela podružnica v imenu svojega prednika Molitev. H. Raininre-a 8. J. Natisnil Jo