Ormož, 15.6.2011 Letnik 9 TISKOVINA Številka 5 POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI ORMOŽ VSEBINA 8. ODLOK o spremembi in dopolnitvi Odloka o proračunu Občine Ormož za leto 2011 - predlog 9. ODLOK o porabi koncesijske dajatve za trajnostno gospodarjenje z divjadjo v občini Ormož - osnutek 10. ODLOK o ustanovitvi režijskega obrata v občini Ormož - osnutek Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 – uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - ODLOK o spremembi in dopolnitvi Odloka o proračunu Občine Ormož za leto 2011– predlog V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 – uradno prečiščeno besedilo) bodo pri obravnavi odloka sodelovali: - Mateja Zemljak, Tajnica Občine Ormož - Mirko Šerod, vodja Oddelka za finance - Boris Novak, vodja Medobčinske uprave občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž - Mateja Serec, vodja Urada župana - Mojca Zorčič, vodja Oddelka za družbene dejavnosti in splošne zadeve - mag. Karmen Štumberger – Vodja Oddelka za gospodarske dejavnosti - Miran Klinc, svetovalec za kmetijstvo Ormož, dne 15.6. 2011 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 8. ODLOK O SPREMEMBI IN DOPOLNITVI ODLOKA O PRORAČUNU OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2011 - predlog I. UVOD Ocena stanja Občinski svet Občine Ormož je dne 14.2.2011 na 4. redni seji sprejel proračun Občine Ormož za leto 2011 (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 3/11 z dne 15.2.2011) in 16.5.2011 na svoji 6. redni seji Zaključni račun Proračuna Občine Ormož za leto 2010 (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 6 z dne 17.5.2011). Po sprejetju proračunu so nastala določena dejstva, ki narekujejo uskladitev proračuna tako na prihodkovni kot odhodkovni strani skupaj z upoštevanjem dejanskega prenosa sredstev iz preteklih let. Razlogi za sprejem odloka Na prihodkovni strani se med prihodke vključijo prihodki iz naslova prenosa presežkov prihodkov nad stroški za opravljanje GJS v letu 2010 od koncesionarja na občino po sklepih, ki jih je sprejel Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 2 občinski svet. V skladu s spremembami pri amortizaciji za komunalno infrastrukturo za področje GJS se spremenijo višine oz. obseg najemnin. V proračun se vključijo novi prihodki iz naslova unovčenih bančnih garancij in prihodkov od koncesij za gozdove za posekan les. Zmanjšajo se transferni prihodki za planirana sredstva po javnih razpisih na katerih občini ni uspelo pridobiti sofinancerskih sredstev. Opravijo se tudi posamezni manjši popravki in uskladitve pri planiranih prihodkih glede na realizacijo prvih petih mesecev letošnjega leta in oceno realizacije za celotno leto 2011. Na odhodkovni strani se uskladijo oz. vključijo sredstva iz namenskega prenosa prihodkov nad stroški iz naslova opravljanja GJS za leto 2010. V skladu s sklepom, ki ga je sprejel občinski svet se uskladi višina potrebnih sredstev za subvencioniranje cen s področja komunalne infrastrukture. Iz proračuna leta 2011 se umaknejo planirani projekti za katere občini ni uspelo pridobiti sredstev na javnih razpisih. Uskladijo se vrednosti že realiziranih proračunskih postavk oz. oddanih del za posamezne projekte. Povečajo se vrednosti posameznih proračunskih postavk, kjer se je to izkazalo potrebno glede na oceno realizacije odhodkov v prvih petih mesecev oz. je to iz različnih razlogov potrebno za dokončanje projektov. Odpre se tudi nekaj novih proračunskih postavk z namenom zagotovitve porabe namenskih sredstev ter izdelave projektne dokumentacije za načrtovane projekte v prihodnjih letih. Občina pa mora tudi zagotoviti sredstva za osnovni vložek za ustanovitev podjetniškega inkubatorja. 15.6.2011 Cilji odloka Z rebalansom se uskladijo prihodki oz. prejemki ter poraba sredstev in zagotovi uravnoteženost proračuna za leto 2011. Ocena finančnih posledic Sprejeti proračun za leto 2011 je bil usklajen v višini oz. znesku 24.231.819 EUR, z rebalansom se zmanjša za 1.133.044 EUR oz. 4,7% na 23.098.775 EUR. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09 in 51/10), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo) in 16. ter 103. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 6/10 – uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Ormož na ____. seji, dne ________ sprejel ODLOK O SPREMEMBI IN DOPOLNITVI ODLOKA O PRORAČUNU OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2011 1. člen Drugi odstavek 2. člena Odloka o proračunu Občine Ormož za leto 2011 (Uradni vestnik občine Ormož, št. 3/11) se spremeni tako, da se glasi: »Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih: v eurih A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV Skupina / Podskupina kontov/Konto/Podkonto I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) TEKOČI PRIHODKI (70+71) 70 DAVČNI PRIHODKI 700 Davki na dohodek in dobiček Proračun leta 2011 17.633.212 11.941.624 9.258.276 7.878.851 703 Davki na premoženje 704 Domači davki na blago in storitve 71 NEDAVČNI PRIHODKI 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 1.104.453 274.972 2.683.348 1.207.330 711 Takse in pristojbine 5.000 712 Globe in druge kazni 5.370 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 233.004 Poročevalec, št. 5 3 15.6.2011 714 Drugi nedavčni prihodki 1.232.644 72 KAPITALSKI PRIHODKI 722 Prihodki od prodaje zgradb in prostorov 380.000 25.000 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev 355.000 74 TRANSFERNI PRIHODKI 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij 5.311.588 1.396.346 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije 3.915.242 II. SKUPAJ ODHODKI 40 TEKOČI ODHODKI 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 22.733.093 2.583.341 697.706 401 Prispevki delodajalca za socialno varnost 111.617 402 Izdatki za blago in storitve 1.463.495 403 Plačila domačih obresti 33.280 409 Rezerve 277.243 41 TEKOČI TRANSFERI 410 Subvencije 5.450.288 345.890 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 2.773.339 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam 442.971 413 Drugi tekoči domači transferi 1.888.088 42 INVESTICIJSKI ODHODKI 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 14.312.396 14.312.396 43 INVESTICJSKI TRANSFERI 431 Investicijski transferi privatnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki 387.068 246.588 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom 140.480 III. PRORAČUNSKI PRIMANKLJAJ (PRESEŽEK) (I.-II.) -5.099.881 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB Skupina / Podskupina kontov/Konto/Podkonto IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN KAPITALSKIH DELEŽEV Proračun leta 2011 7.175 75 Prejeta vračila danih posojil 752 Kupnine iz naslova privatizacije 7.175 7.175 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 9.124 44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev 442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije 9.124 9.124 VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe kapitalskih deležev (IV.V.) -1.949 C. RAČUN FINANCIRANJA Skupina / Podskupina kontov/Konto/Podkonto Proračun leta 2011 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 4 15.6.2011 VII. ZADOLŽEVANJE 50 ZADOLŽEVANJE 500 Domače zadolževanje 2.452.000 2.452.000 2.452.000 VIII. ODPLAČILA DOLGA 55 ODPLAČILA DOLGA 550 Odplačila domačega dolga 356.558 356.558 356.558 IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.V.-VIII.) -3.006.388 IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.V.-VII.) -3.006.388 X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 2.095.442 XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) 5.099.881 STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31.12. PRETEKLEGA LETA 9009 Splošni sklad za drugo«. 3.006.388 2. člen OBRAZLOŽITEV Za drugim odstavkom 6. člena se doda nov tretji odstavek, ki se glasi: »Omejitve iz drugega odstavka tega člena ne veljajo za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov proračuna Občine Ormož in so za njih pridobljeni sklepi o sofinanciranju sredstev iz državnega ali evropskega poračuna oz. drugih virov.«. Dosedanji tretji, četrti in peti odstavek postanejo četrti, peti in šesti odstavek. 3. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: 410-6/2011 11/11 Ormož, dne ____________ Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ PRILOGA: Posebni del proračuna in načrt razvojnih programov - k 1. členu Sprejeti proračun za leto 2011 je bil usklajen v višini oz. znesku 24.231.819 EUR, z rebalansom se zmanjša za 1.133.044 EUR oz. 4,7% na 23.098.775 EUR. Ostanek oz. prenos sredstev iz preteklih let se poveča za 1.819 EUR in znaša po rebalansu 3.006.388 EUR. Na prihodkovni strani se zmanjšajo prihodki v bilanci A za 1.134.863 EUR iz planiranih 18.768.075 EUR na 17.633.212 EUR. Prejemki v Računu finančnih terjatev in naložb se ne spremenijo in znašajo tudi po rebalansu 7.175 EUR. Planirani obseg zadolževanja v letu 2011 ostane po rebalansu enak kot v sprejetem proračunu in sicer 2.452.000 EUR. Na odhodkovni strani se zmanjšajo odhodki v bilanci A za 1.139.443 EUR iz planiranih 23.872.536 EUR na 22.733.093 EUR. V računu finančnih terjatev in naložb se izdatki povečajo za 6.399 EUR iz planiranih 2.725 EUR na 9.124 EUR. V računu financiranja se izdatki z rebalansom ne spremenijo in znašajo tako kot v sprejetem proračunu 356.558 EUR. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 - k 2. členu 6. člen odloka o proračunu omejuje največji dovoljen obseg prevzemanja obveznosti v breme proračunov prihodnjih let. Po sedaj veljavnem odloku ne bi bilo možno oddati in skleniti pogodb za večje projekte, ki se načrtujejo v letošnjem letu in bodo tako izvedbeno kot finančno bremenili tudi proračune prihodnjih let (Vodovodna infrastruktura na območju Drave Ormoški del, Izgradnja kanalizacije Podgorci Sodinci - Velika Nedelja s čistilno napravo, pločnikom in javno razsvetljavo,..). 5 15.6.2011 Po tem, ko se doda nov odstavek bo možno objaviti javni razpis za celoten projekt in skleniti pogodbo z najugodnejšim izvajalcem izbranim na podlagi javnega razpisa za izvedbo celotnega projekta. - k 3. členu V tem členu je določen način objave in rok začetka veljavnosti predlagane spremembe odloka. TABELE: • • • SPLOŠNI DEL (v prilogi); POSEBNI DEL (v prilogi); NRP (v prilogi). Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Občinska uprava Poročevalec, št. 5 6 15.6.2011 OBRAZLOŽITVE UVOD Občinski svet Občine Ormož je dne 14.2.2011 na 4. redni seji sprejel proračun Občine Ormož za leto 2011 (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 3/11 z dne 15.2.2011) in 16.5.2011 na svoji 6. redni seji Zaključni račun Proračuna Občine Ormož za leto 2010 (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 6 z dne 17.5.2011). Po sprejetju proračunu so nastala določena dejstva, ki narekujejo uskladitev proračuna tako na prihodkovni kot odhodkovni strani skupaj z upoštevanjem dejanskega prenosa sredstev iz preteklih let. Razlogi za rebalans proračuna Na prihodkovni strani se med prihodke vključijo prihodki iz naslova prenosa presežkov prihodkov nad stroški za opravljanje GJS v letu 2010 od koncesionarja na občino po sklepih, ki jih je sprejel občinski svet. V skladu s spremembami pri amortizaciji za komunalno infrastrukturo za področje GJS se spremenijo višine oz. obseg najemnin. V proračun se vključijo novi prihodki iz naslova unovčenih bančnih garancij in prihodkov od koncesij za gozdove za posekan les. Zmanjšajo se transferni prihodki za planirana sredstva po javnih razpisih na katerih občini ni uspelo pridobiti sofinancerskih sredstev. Opravijo se tudi posamezni manjši popravki in uskladitve pri planiranih prihodkih glede na realizacijo prvih petih mesecev letošnjega leta in oceno realizacije za celotno leto 2011. Na odhodkovni strani se uskladijo oz. vključijo sredstva iz namenskega prenosa prihodkov nad stroški iz naslova opravljanja GJS za leto 2010. V skladu s sklepom, ki ga je sprejel občinski svet se uskladi višina potrebnih sredstev za subvencioniranje cen s področja komunalne infrastrukture. Iz proračuna leta 2011 se umaknejo planirani projekti za katere občini ni uspelo pridobiti sredstev na javnih razpisih. Uskladijo se vrednosti že realiziranih proračunskih postavk oz. oddanih del za posamezne projekte. Povečajo se vrednosti posameznih proračunskih postavk kjer se je to izkazalo potrebno glede na oceno realizacije odhodkov v prvih petih mesecev oz. je to iz različnih razlogov potrebno za dokončanje projektov. Odpre se tudi nekaj novih proračunskih postavk z namenom zagotovitve porabe namenskih sredstev ter izdelave projektne dokumentacije za načrtovane projekte v prihodnjih letih. Občina pa mora tudi zagotoviti sredstva za osnovni vložek za ustanovitev podjetniškega inkubatorja. OBSEG PRORAČUNA Sprejeti proračun za leto 2011 je bil usklajen v višini oz. znesku 24.231.819 EUR, z rebalansom se zmanjša za 1.133.044 EUR oz. 4,7% na 23.098.775 EUR. Tabela št. 1: Obseg proračuna za leto 2011 Bilance oz. računi 1 Stanje sredstev na računih 31.12. preteklega leta Veljavni proračun 2011 2 Rebalans 2011 3 Spremembe 4=3-2 Indeks 5=3/2 3.006.388 1.819 100,1 I. PREJEMKI A. Bilanca prihodkov B. Račun finančnih terjatev in naložb C. Račun financiranja SKUPAJ 18.768.075 17.633.212 7.175 7.175 2.452.000 2.452.000 21.227.250 20.092.387 -1.134.863 0 0 -1.134.863 94,0 100,0 100,0 94,7 Skupaj sredstva na računih 31.12. preteklega leta in vsi prejemki 24.231.819 23.098.775 -1.133.044 95,3 3.004.569 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 7 II. IZDATKI A. Bilanca odhodkov B. Račun finančnih terjatev in naložb C. Račun financiranja SKUPAJ 15.6.2011 23.872.536 22.733.093 2.725 9.124 356.558 356.558 24.231.819 23.098.775 -1.139.443 6.399 0 -1.133.044 95,2 334,8 100,0 95,3 I. SPLOŠNI DEL A. Bilanca prihodkov Prihodki v bilanci A se z rebalansom zmanjšajo za 6% oz. 1.134.863 EUR iz načrtovanih 18.768.075 EUR s sprejetim proračunom na 17.633.212 EUR z rebalansom. Tabela št. 2: Primerjava in struktura prihodkov rebalansa s proračunom leta 2011 Vrsta prihodkov 1 Veljavni proračun 2011 Rebalans 2011 Spremembe Indeks Struktura 2011 3 4 5 6=4/3 6=4 70 Davčni prihodki 9.263.176 9.258.276 -4.900 99,9 52,5 71 Nedavčni prihodki 2.128.881 2.683.348 554.467 126,0 15,2 72 Kapitalski prihodki 380.000 380.000 0 100,0 2,2 74 Transferni prihodki 6.996.018 5.311.588 -1.684.430 75,9 30,1 18.768.075 17.633.212 -1.134.863 94,0 100,0 SKUPAJ Po rebalansu predstavljajo največji delež prihodkov davčni prihodki (52,5%), sledijo transferni prihodki (30,1%), nedavčni prihodki (15,2%) in kapitalski prihodki (2,2%) vseh prihodkov. 70 Davčni prihodki Z rebalansom se davčni prihodki zmanjšajo za 4.900 EUR oz. 0,1% iz planiranih 9.263.176 EUR na 9.258.276 EUR. Z rebalansom se za 700 EUR povečajo prihodki iz naslova davka od iger na srečo, medtem ko se na drugi strani zmanjšajo za 2.600 EUR davki od premoženja in za 3.000 EUR davki na dediščine in darila. 71 Nedavčni prihodki Nedavčni prihodki se z rebalansom povečajo za 554.467 EUR oz. 26,1% iz načrtovanih 2.128.881 EUR na 2.683.348 EUR. Po uskladitvi amortizacije in opravljenih poračunih za leto 2010 se zmanjšajo prihodki iz naslova najemnine za komunalno infrastrukturo za izvajanje GJS v skupni višini 98.271 EUR. V globalu se za 23.051 EUR povečajo koncesijski prihodki v primerjavi z veljavnim proračunom (poračun za leto 2010 za koncesijo od Dravskih elektrarn Maribor, koncesija od posekanega lesa v gozdovih in prihodki iz rudarskih pravic). Prihodki od prodaje blaga in storitev se zmanjšajo za 60.820 EUR. Za 30 % oz. 66.000 EUR se zmanjšajo načrtovani prihodki od prodaje nasipnega materiala iz obstoječe deponije južno ob odvodnem kanalu HE Formin za izgradnjo glavne ceste G1-2 Hajdina – Ormož, pododsek Gorišnica – Ormož. Povečajo se prihodki krajevnih skupnosti iz naslova uporabe prostorov za 1.300 EUR, prihodki iz naslova nadomestila za koncesijo za ravnanje z odpadki za 2.310 EUR in za 1.570 EUR prihodki iz naslova ustanovitve služnostne pravice (Carrera Optyl d.o.o. Ormož). Drugi nedavčni prihodki se povečajo skupaj za 690.196 EUR. Največjo spremembo predstavlja prenos presežka prihodkov nad stroški iz naslova opravljanja GJS za leto 2010 od koncesionarja. Skupaj znaša prenos presežkov 632.001 EUR (odlaganje ostankov odpadkov in neporabljenih sredstev zbranih iz naslova namenskih sredstev za pridobivanje novega prostora za odlaganje oziroma sanacijo deponije v skupni višin 608.142 EUR, ravnanje z Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 8 15.6.2011 odpadki 14.743 EUR in čiščenje odpadnih voda 9.116 EUR). Glede na realizacijo v prvih mesecih se povečajo tudi planirani prihodki iz naslova plačila komunalnih prispevkov in sicer za 22.942 EUR. 72 Kapitalski prihodki Pri kapitalskih prihodkih rebalans ne prinaša vrednostno nobenih sprememb, tako da ti ostajajo v načrtovani višini 380.000 EUR. Se pa za 1.000 EUR v proračun vnese plan prihodkov od prodaje kmetijskih zemljišč. Za enak znesek pa se zmanjšajo načrtovani prihodki od prodaje stavbnih zemljišč. 74 Transferni prihodki Največ sprememb na prihodkovni strani se nanaša na skupino transfernih prihodkov. Z rebalansom se transferni prihodki v globalu zmanjšajo za 1.684.430 EUR oz. 24,1% iz načrtovanih 6.996.018 EUR na 5.311.588 EUR. Po objavljenih in zaključenih javnih razpisih je bila občina neuspešna pri pridobivanju sredstev za naslednje projekte: modernizacija ceste Ormož – Sp. Ključarovci – Runeč (554.676 EUR), izgradnja novega objekta zdravstvenega doma Ormož (121.078 EUR), slovensko – madžarski skupni geotermalni razvoj (125.800 EUR) in IV. faza izgradnje namakalnega sistema – projektna dokumentacija (62.700 EUR). Prav tako se uskladi vrednost sofinanciranja projekta Izgradnja kanalizacije Podgorci – Sodinci – Velika Nedelja s čistilno napravo, pločnikom in javno razsvetljavo, tako da se v letu 2011 zmanjša sofinanciranje projekta iz sredstev državnega proračuna za 47.625 EUR in se za enak obseg poveča sofinanciranje v letu 2012. Medtem pa je občina po večih letih uspelo pridobiti sredstva za izgradnjo II. in III. faze izgradnje namakalnega sistema. Ob pripravi in sprejemanju proračuna je bilo načrtovano, da bo namakalni sistem zgrajen v letu 2011. Z rebalansom se zaključek projekta načrtuje v letu 2012. S tem se planirani prihodki iz tega naslova v letu 2011 iz načrtovanih 1.113.833 EUR zmanjšajo na 335.000 EUR. Za 14.020 EUR oz. iz 502.769 EUR na 516.789 EUR se povečajo prihodki iz naslova 21. oz. 23. člena ZFO za investicije (novi izračun SVLR z dne 7.2.2011). Skupaj za 18.049 EUR se zmanjšajo načrtovani prihodki za sofinanciranje javnih del. Občini ni uspelo pridobiti sredstev za sofinanciranje načrtovanih sredstev zaposlitev v režijskem obratu (11.560 EUR). Zaključena pa je tudi zaposlitev na projektu OŠO (zmanjšanje za 6.489 EUR). A. Bilanca odhodkov Odhodki v bilanci A se z rebalansom v globalu zmanjšajo za 1.139.443 EUR oziroma za 4,8% iz planiranih 23.872.536 EUR na 22.733.093 EUR. Tabela št. 3: Primerjava in struktura odhodkov rebalansa z veljavnim proračunom leta 2011 Vrsta prihodkov 1 Veljavni proračun 2011 Rebalans 2011 Spremembe Indeks Struktura 2011 2 3 4=3-2 5=3/2 6=3 40 Tekoči odhodki 2.578.443 2.583.341 4.898 100,2 11,4 41 Tekoči transferi 42 Investicijski odhodki 43 Investicijski transferi 5.511.006 5.450.288 -60.718 98,9 24,0 15.327.721 14.312.396 -1.015.325 93,4 63,0 455.366 387.068 -68.298 85,0 1,7 SKUPAJ 23.872.536 22.733.093 -1.139.443 95,2 100,0 Po rebalansu predstavljajo največji delež investicijski odhodki (63,0%), sledijo tekoči transferi (24,0%), tekoči odhodki (11,4%) in investicijski transferi (1,7%) vseh odhodkov. 40 Tekoči odhodki Tekoči odhodki se z rebalansom povečajo za 4.898 EUR oz. 0,2% v primerjavi z veljavnim proračunom iz planiranih 2.578.443 EUR na 2.583.341 EUR. Sredstva za plače in druge izdatke zaposlenim ter prispevke za socialno varnost se zmanjšajo za 41.711 EUR. Načrtovana sredstva se zmanjšajo zaradi odsotnosti javne uslužbenke na porodniškem dopustu, ne načrtovanih zaposlitev v režijskem obratu in prekinitve zaposlitve javnega uslužbenca preko javnih del na projektu GOŠO. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 9 15.6.2011 Izdatki za blago in storitve se povečajo skupaj za 3.659 EUR. Po posameznih skupinah odhodkov se povečajo sredstva za pisarniški material in storitve (22.209 EUR), posebni material in storitve (400 EUR), poslovne najemnine in zakupnine (16.241 EUR). Medtem ko se zmanjšajo sredstva za energijo, vodo, komunalne storitve in komunikacije (2.169 EUR), prevozne stroške in storitve (3.500 EUR), izdatke za službena potovanja (3.043 EUR), tekoče vzdrževanje (8.630 EUR), kazni in odškodnine (6.751 EUR) in druge operativne odhodke (11.088 EUR). Glede na razmere na finančnem trgu (rast EURIBORA) se za 3.290 EUR povečajo sredstva za plačilo obresti najetih kreditov v preteklih letih. Sredstva rezerv se povečajo skupaj za 39.660 EUR, od tega za 38.600 EUR splošna proračunska rezervacija in 1.117 EUR sredstva za posebne namene na račun namenskega prenosa sredstev stanovanjskega sklada iz leta 2010 (uskladitev). 41 Tekoči transferi Sredstva namenjena za tekoče transfere se z rebalansom zmanjšajo iz 5.511.006 EUR po veljavnem proračunu na 5.450.288 EUR, kar predstavlja zmanjšanje za 60.718 EUR oz. za 1,1%. V skladu s sklepom občinskega sveta o subvencioniranju cen GJS je opravljen poračun in preračun subvencij cen, s čimer se te v primerjavi s sprejetim proračunom zmanjšajo skupaj za 134.462 EUR. Transferi posameznikom in gospodinjstvom se v primerjavi z veljavnim proračunom povečajo za 48.732 EUR, od tega regresiranje prevozov v šoli in iz šole domov za 6.032 EUR, regresiranje oskrbe v domovih za 12.000 EUR, subvencioniranje stanarin za 3.000 EUR in regresiranje oskrbe v tujih vrtcih za 27.700 EUR. Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam se povečajo za 3.418 EUR, kar v večini predstavlja novo proračunsko postavko za porabo namenskih sredstev iz naslova koncesije za trajnostno gospodarjenje z divjadjo za prejeta sredstva v letih 2010 in 2011 (3.000 EUR). Drugi tekoči domači transferi se povečajo za 21.594 EUR. Največ za 16.094 EUR se povečajo sredstva za pokrivanje razlike med stroški in prihodki iz naslova obveznosti do koncesionarja za oskrbo s pitno vodo za leto 2010 v višini 25.706 EUR, na drugi strani se zmanjšajo obveznosti za pokrivanje razlik med stroški in prihodki za leto 2010 (odvajanje odpadnih voda, letno kopališče, tržnica, parkirišče), kjer so bile »izgube« manjše kot je bilo načrtovano. Dodatnih 8.500 EUR se zagotovi za sofinanciranje materialnih stroškov, ki se bodo povečali s preselitvijo muzeja in glasbene šole v obnovljene prostore grajske pristave. Za 3.000 EUR se zmanjšajo tudi načrtovani izdatki za predvideno sofinanciranje stroškov zaposlitev preko javnih del v javnih zavodih. 42 Investicijski odhodki Investicijski odhodki se z rebalansom v globalu zmanjšajo za 1.015.325 EUR oz. 6,6% iz planiranih 15.327.721 EUR na 14.312.396 EUR. Pretežni del zmanjšanja investicijskih odhodkov se nanaša na projekte, ki se z rebalansom umaknejo iz proračuna zaradi ne pridobljenih sredstev za sofinanciranje investicij na javnih razpisih (cesta Ormož – Sp. Ključarovci – Runeč, projektna dokumentacija za IV. fazo izgradnje namakalnega sistema, slovensko – madžarski skupni geotermalni razvoj in sprememba pri načrtovani dinamiki izgradnje II. in III. faze namakalnega sistema). Določene proračunske vrednosti posameznih projektov se uskladijo z dejanskimi vrednostmi po opravljenih javnih razpisih izvajalcev za izvedbo del oziroma se glede na planirana sredstva zagotovijo dodatna sredstva za dokončanje posameznih projektov. V proračun se z rebalansom vključijo tudi novi projekti. 43 Investicijski transferi Sredstva namenjena za investicijske transfere se zmanjšajo iz 455.366 EUR na 387.068 EUR, kar predstavlja zmanjšanje za 68.298 EUR oz. 15,0%. Sredstva za investicijske transfere neprofitnim organizacijam in ustanovam se povečajo za 26.120.500 EUR, investicijski transferi javnim zavodom se zmanjšajo za 97.918 EUR. Z rebalansom se proračunski primanjkljaj (razlika med prihodki in odhodki v bilanci A) zmanjša za 4.590 EUR oz. 0,1% iz 5.104.461 EUR na 5.099.881 EUR. Pokrije se s prenosom sredstev iz preteklih let in najetjem kredita. B. Račun finančnih terjatev in naložb Sredstva v okviru računa finančnih terjatev in naložb na strani prejemkov se ne spremenijo in tudi po rebalansu znašajo 7.175 EUR. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 10 15.6.2011 Izdatki se povečajo za 6.399 EUR iz planiranih 2.725 EUR na 9.124 EUR, kolikor predstavlja ustanovitveni delež občine pri ustanavljanju podjetniškega inkubatorja. C. Račun financiranja Rebalans v računu financiranja, ki predstavlja zadolževanje in odplačila dolga (glavnice in revalorizacijskih obresti) ne prinaša sprememb. II. POSEBNI DEL V posebnem delu proračuna je bila na podlagi realizacije prvih petih mesecev narejena ocena odhodkov za drugo polletje, usklajene vrednosti posameznih projektov po izborih izvajalcev, umaknjeni projekti za katere občina ni pridobila sofinancerskih sredstev na javnih razpisih, usklajeni prenosi sredstev za določene namene iz leta 2010 ter vključeni določeni novi odhodki, za kar so odprte nove proračunske postavke. Z rebalansom se posebni del proračuna oz. odhodki zmanjšajo za 1.133.044 EUR oz. 4,7 % iz planiranih 24.231.319 EUR po veljavnem proračunu na 23.098.775 EUR. 01 Občinski svet V finančnem načrtu neposrednega proračunskega uporabnika 01 Občinski svet se odhodki iz planiranih 129.003 EUR z veljavnim proračunom zmanjšajo za 1.127 EUR oz. 0,9% na 127.876 EUR. Uskladi se vrednost proračunske postavke Občinske nagrade v skladu z že realiziranimi odhodki povezanimi z izvedbo prireditve podeljevanja nagrad decembra 2010, za katere so obveznosti zapadle v plačilo v letu 2011 in so manjše od načrtovanih za 1.127 EUR. Opravljeni so tudi manjši popravki oz. prerazporeditve med podkonti v okviru posameznih proračunskih postavk. 02 Nadzorni odbor V okviru finančnega načrta neposrednega proračunskega uporabnika 02 Nadzorni odbor ni sprememb. 03 Urad župana Z rebalansom se sredstva v okvir finančnega načrta neposrednega proračunskega uporabnika 03 Urad župana povečajo za 9.461 EUR oz. 3,0% iz planiranih 393.081 EUR po veljavnem proračunu na 474.623 EUR z rebalansom. Glede na to, da so bila v prvih mesecih leta 2011 zaradi večjega števila zlatih porok, v primerjavi s povprečjem preteklih let, porabljena vsa načrtovana sredstva za stroške povezane z izpeljavo porok, je za morebitne zlate poroke v drugem poletju predvidenih dodatnih 2.042 EUR oz. vse skupaj za leto 2011 5.100 EUR. Na področju gasilstva se zagotovi dodatnih 7.420 EUR, od tega se zagotovi dva krat po 2.000 EUR za sofinanciranje v obnovo oz. vlaganja v gasilske domove (Vitan-Kog in Loperšice) ter dodatnih 3.420 EUR za sofinanciranje nabave gasilskega vozila za potrebe PGD Ormož ( v letu 2011 šasija). Na predlog gasilske zveze Ormož se predviden obseg sofinanciranja vozila za potrebe PGD Ormož zaradi pomena protipožarne varnosti za celotno občino spremeni iz prvotno planiranih 60% brez DDV občina in 40% brez DDV in celoten DDV društvo na 80% brez DDV občina in 20% brez DDV in celoten DDV društvo. Glede na realizirane odhodke kulturnih prireditev (8. februar), ki so bili manjši od načrtovanih, se sredstva v okviru proračunske postavke Kulturne prireditve zmanjšajo za 1.004 EUR na 1.196 EUR. 04 OU - Oddelek za družbene dejavnosti in splošne zadeve – splošne zadeve Del finančnega načrta v okviru neposrednega proračunskega uporabnika 04 Oddelek za družbene dejavnosti in splošne zadeve, ki se nanaša na splošne zadeve, se zmanjša za 9.053 EUR oz. za 1,2% iz planiranih 772.729 EUR na 763.676 EUR. Za 17.053 EUR se zmanjšajo sredstva povezana z dejavnostjo občinske uprave, od tega za 12.953 EUR sredstva za plače (porodniška) in 4.100 EUR sredstva za materialne stroške. Iz planiranih 4.000 EUR na 12.000 EUR oz. za 8.000 EUR se povečajo sredstva za nakup opreme. S tem so zagotovljena sredstva za nakup novega fotokopirnega stroja in naprave za izsuševanje vlage (arhiv). 05 OU – Oddelek za družbene dejavnosti in splošne zadeve – družbene dejavnosti Del finančnega načrta v okviru neposrednega proračunskega uporabnika 04 Oddelek za družbene dejavnosti in splošne zadeve, ki se nanaša na družbene dejavnosti se z rebalansom poveča za 170.325 EUR oz. za 2,1% iz planiranih 7.989.505 EUR po veljavnem proračunu na 8.159.830 EUR. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 11 15.6.2011 V letu 2011 je bilo planirano, da bo občina pridobila iz naslova razpisa Ministrstva za zdravje 121.078 EUR za začetek dvo letnega projekta izgradnje novega objekta Zdravstvenega doma Ormož. Ker je občina prejela negativni sklep, se začetek oz. realizacija projekta zamakne v leto 2012. V okviru proračunske postavke Ureditev grajske pristave se zagotovi dodatnih 10.797 EUR. S tem se zagotovijo dodatna sredstva za postavitev muzejske zbirke in obveščanje javnosti o njej ter stroške povezane z otvoritvijo objekta. Po prekinitvi pogodbe z izvajalcem del na objektu Rekonstrukcija in dozidava kulturnega doma v Podgorcih (Gradis Gradnje Ptuj - stečaj) je bil objavljen javni razpis za izbor novega izvajalca za dokončanje projekta. Glede na najugodnejšo ponudbo, je potrebno v primerjavi s planiranimi sredstvi zagotoviti dodatnih 54.554 EUR, od tega 53.096 EUR za gradbeno obrtniška dela in 1.458 EUR za investicijski nadzor. Prav tako je bila prekinjena pogodba s podjetjem Gradis Gradnje Ptuj za dela na objektu Obnova dvorane kulturnega doma Velika Nedelja. Opravljen je bil javni razpis za izbor novega izvajalca del, ki dela že opravlja. Za dokončanje potrebnih del je potrebno zagotoviti dodatnih 10.450 EUR. V proračunu leta 2011 so bila planirana sredstva v višini 23.000 EUR za sofinanciranje prekritja strehe na cerkvi sv. Janeza Krstnika na Humu. Z rebalansom se zagotovi dodatnih 8.700 EUR za sofinanciranje obnove fasade. Za dodatna dela pri gradnji novega otroškega vrtca je potrebno zagotoviti dodatnih 22.000 EUR zaradi spremembe izvedbe strojnih instalacij in ureditve navezave na objekt OŠ Stanka Vraza Ormož. Za investicijska vlaganja v osnovne šole se nameni dodatnih 88.660 EUR oz. vse skupaj 178.660 EUR v letu 2011. Sredstva bodo namenjena za sofinanciranje nabave računalniške opreme, obnovo oz. zamenjavo kuhinje v OŠ Velika Nedelja, ureditev drugega dela kurjave v telovadnici Podgorci, sanacijo vlage v kletnih prostornih vrtca in šole v Miklavžu pri Ormožu, pleskanje stropa v telovadnici OŠ Ivanjkovci, zamenjavi vrat v telovadnici OŠ Ormož, sanaciji stropa v učilnici in strešnih oken v knjižnici OŠ Ormož in druge manjše izdatke. Prav tako je potrebno zagotoviti dodatnih 18.343 EUR za sofinanciranje prekritja strehe telovadnice na OŠ Stanka Vraza Ormož, katere vrednost del je ocenjena na 40.000 EUR (sorazmerni del sredstev bosta zagotovili občini Središče ob Dravi in Sveti Tomaž). Del sredstev je namreč bil med letom prerazporejen oz. porabljen za ureditev strehe oz. navezave med novim vrtcem in OŠ Stanka Vraza Ormož. Dodatnih 8.500 EUR se zagotovi za sofinanciranje povečanja materialnih stroškov glasbene šole in muzeja, po tem ko se bosta ta dva javna preselila v grajsko pristavo. Zagotoviti je potrebno dodatna sredstva za sofinanciranje otrok v tujih vrtcih (izven občine Ormož) (27.700 EUR) zaradi večjega števila otrok (7) in dviga cen programov predšolske vzgoje v določenih vrtcih, regresiranja oskrbe v domovih (12.000 EUR) zaradi petih novih oskrbovancev in povišanja cen v letu 2011 v večih domovih, subvencioniranja stanarin (3.000 EUR) in regresiranja prevozov (6.032 EUR). S sprejetim proračunom je bilo planiranih 8.675 EUR na proračunski postavki 051871 Zunanji športni objekti, ki pa se z rebalansom prerazporedijo na novo proračunsko postavko (051886 Regijski in mednarodni strelski center SV Slovenije Ormož). Na predlog Gimnazije Ormož se zagotovi dodatnih 3.500 EUR (skupaj v letu 2011 5.000 EUR) za sofinanciranje nabave računalniške opreme in opreme za izvajanje gimnazijskega programa s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo. V okviru finančnega načrta se odprejo tri nove proračunske postavke: 0518700 Športno igrišče Miklavž pri Ormožu V okviru proračunske postavke se zagotovi 7.800 EUR za izdelavo potrebne projektne dokumentacije s katero se bo občina lahko prijavila vsakoletni na razpis Fundacije za šport za izgradnjo športnega igrišča v Miklavžu pri Ormožu ter morebitni razpis Ministrstva za šolstvo in šport. 0518701 Športno igrišče Ivanjkovci V okviru proračunske postavke se zagotovi 6.600 EUR za izdelavo potrebno projektne dokumentacije s katero se bo občina lahko prijavila vsakoletni na razpis Fundacije za šport za izgradnjo športnega igrišča v Ivanjkovcih ter morebitni razpis Ministrstva za šolstvo in šport. 051886 Regijski in mednarodni strelski center SV Slovenije Ormož Občina Ormož bo v dveh letih zagotovila po 10.000 EUR za ureditev Regijskega in mednarodnega strelskega centra SV Slovenije v Ormožu. Celotna vrednost projekta, ki ga vodi Občinska strelska zveza Ormož je ocenjena na 62.500 EUR. Del sredstev v višini 31.250 EUR jim je uspelo pridobiti na javnem razpisu Fundacije za šport. 06 Občinska uprava – Oddelek za finance Sredstva v okviru finančnega načrta neposrednega proračunskega uporabnika – Oddelek za finance se z rebalansom povečajo za 40.028 EUR oz. za 89,7% iz planiranih 44.602 EUR po veljavnem proračunu na 84.630 EUR. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 12 15.6.2011 Ob pripravi proračuna za leto 2011 so bila sredstva za odplačilo obresti za kredite najete v preteklih letih planirana na osnovi realizacije leta 2010. V letu 2011 je prišlo do sprememb na finančnem trgu, ki so trend upadanja obrestnih mer (EURIBORA) obrnile v drugo stran. Zaradi tega je po oceni trenutnih mesečnih obveznosti in ocene do konca leta 2011 potrebno za ta namen zagotoviti dodatnih 3.290 EUR. Na novo je potrebno oblikovati splošno proračunsko rezervacijo, katera je bila v večini porabljena v prvih petih mesecih. Za ta namen se zagotovi 38.600 EUR. 07 Občinska uprava – Oddelek za gospodarske dejavnosti Sredstva v okviru neposrednega proračunskega uporabnika Občinska uprava – Oddelek za gospodarske dejavnosti se z rebalansom zmanjšajo za 1.087.060 EUR oz. za 36,5% iz planiranih 2.977.724 EUR po veljavnem proračunu na 1.890.664 EUR. V okviru proračunske postavke 070402 Investicijsko vzdrževanje poslovnih prostorov se zagotovi 1.500 EUR za potrebe izdelave projektne dokumentacije za ureditev kuhinje v gradu Ormož, po tem ko so prostori prejšnje kuhinje bili namenjeni za potrebe izgradnje dvigala. Sredstva namenjena za sofinanciranje javnih del v zavodih, društvih in drugih porabnikih se v okviru proračunske postavke 071003 uskladijo v skladu z zaposlitvami preko javnih del v letu 2011 in sicer tako, da se izdatki za ta namen zmanjšajo za 4.802 EUR. Glede na to, da je Občina Središče ob Dravi kot nosilka projekta odstopila od projekta Publikacije o tematskih poteh, se sredstva za sofinanciranje projekta v proračunu za leto 2011 ne planirajo več. Občina je v letu 2011 po več letih prizadevanj prejela sklep o sofinanciranju izgradnje II. in III. faze namakalnega sistema s strani Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Sprejeti proračun je predvideval dokončanje del v letu 2011. Z rebalansom se zaključek del zamakne v leto 2012, s tem se vrednost projekta v letu 2011 zmanjša iz 1.359.819 EUR za 930.499 EUR na 429.320 EUR. Na javnem razpisu IPA občina ni pridobila sredstev za izdelavo projektne dokumentacije za izgradnjo IV. faze namakalnega sistema. Zaradi tega se v letu 2011 ne planira več 66.000 EUR. V letu 2011 so bila uspešno zaključena pogajanja za nadaljevanje izgradnje II. faze širokopasovnega omrežja v vaseh, ki so izpadle kot neopredeljene bele lise v projektu, ki je bil zaključen konec leta 2010. Tako se v letih 2011 in 2012 načrtuje nadaljevanje gradnje v sedmih vaseh občine Ormož: Bresnica, Senešci, Drakšl, Hajndl, Lešniški vrh, Lahonci, Hujbar in Žerovinci. V okviru proračunske postavke se uskladi vrednost gradbenih del in nadzora v letu 2011 ter način plačevanja javnega uslužbenca, ki dela na projektu (iz sistema javnih del na pogodbeno delo). Vrednost vseh popravkov oz. sprememb v okviru proračunske postavke pomeni povečanje izdatkov v letu 2011 za 68.319 EUR. Ob pripravi in sprejemanju proračuna za leto 2011 ni bilo znano, v kakšni obliki bo deloval mrežni podjetniški inkubator (samostojno podjetje ali v okviru Javne razvojne agencije občine Ormož). V okviru proračunske postavke 07142 Mrežni podjetniški inkubator je bilo planiranih 23.000 EUR za ustanovitev in delovanje inkubatorja. V prvih petih mesecih letošnjega leta je bila sprejeta odločitev, da bo podjetniški inkubator deloval kot samostojno podjetje, za katerega bo občina vplačala ustanovitveni kapital v višini 6.399 EUR (z rebalansom planirano v računu B. račun finančnih terjatev in naložb) ter zagotovila 21.752 EUR za najem poslovnih prostorov in plačilo materialnih stroškov potrebnih za delovanje inkubatorja. V proračunu so bila predvidena sredstva v višini 2.336 EUR za tekoče vzdrževanje kozolcev. Po pregledu kozolcev po končani zimi je bilo ugotovljeno, da so kozolci v dobrem stanju, tako se lahko planirana sredstva prerazporedijo za druge namene. Sredstva v okviru projekta Mursko-dravske kolesarske poti se v letu 2011 z rebalansom zmanjšajo iz planiranih 18.000 EUR na 973 EUR (delež občine je nižji, kot je bilo načrtovano). Občina Ormož je v letu 2011 skupaj z Mestno občino Murska Sobota in Občino Kormend iz sosednje Madžarske nameravala pridobiti sredstva na razpisu Program čezmejnega sodelovanja Slovenija-Madžarska 2007-2013 za pripravljalna dela oz. aktivnosti, ki bi omogočila nadaljnja raziskovanja geotermalnih potencialov. Ker občine na razpisu niso bile uspešne, se projekt in planirana sredstva za ta namen umakne iz proračuna leta 2011. Sredstva v okviru proračunske postavke 071670 Vzdrževanje stanovanj se po zaključnem računu za leto 2010 povečajo za 1.117 EUR kolikor znaša dodaten prenos namenskih sredstev iz leta 2010 v leto 2011. V okviru finančnega načrta se odpre nova proračunska postavka: 0711186 Trajnostno gospodarjenje z divjadjo (lovska koncesijska dejavnost) Vrednost proračunske postavke znaša 3.000 EUR. Sredstva, ki jih občina pridobi iz naslova lovske koncesijske dejavnosti bodo po sprejetju odloka razdeljena med lovska društva. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 13 15.6.2011 08 Medobčinska uprava – okolje in prostor Planirani odhodki v okviru finančnega načrta neposrednega proračunskega uporabnika 08 Medobčinska uprava – okolje in prostor se zmanjšajo za 206.704 EUR oz. za 1,9% iz planiranih 10.608.750 EUR po veljavnem proračunu na 10.402.046 EUR. V okviru programa 13 Promet, prometna infrastruktura in komunikacije se planirani odhodki zmanjšajo za 593.616 EUR. Po zaključeni zimski sezoni 2010/2011 je iz končnih obračunov del razvidno, da se lahko sredstva planirana za plačilo obveznosti za opravljanje zimske službe na lokalnih cestah zmanjšajo za 2.790 EUR ter zimske službe v mestu za 2.194 EUR. Modernizacijo oz. gradnjo cest v letu 2011 je občina prijavila na javni razpis za pridobitev sredstev, ki občinam pripadajo za investicije po 21. oz. 23. členu ZFO. Za gradnjo je bil opravljen javni razpis za izbor izvajalcev del. Z rebalansom se vrednost proračunskih postavk za ta namen uskladi z vrednostmi, ki so jih ponudili najugodnejši izvajalci del (seznam posameznih cest in vrednosti v IP). Prav tako je potrebno zagotoviti dodatna sredstva za dokončanje že začetih del (dodatna dela): širitev in preplastitev JP 80481, odsek Podgorci – Strjanci (62.000 EUR), Obnova mestnih in zbirnih mestnih cest ter trgov v mestu Ormož (plato pred cerkvijo, cesta mimo novega vrtca 19.868 EUR), izgradnja hodnika za pešce, parkirišča ter preplastitev dela LC 302021 pri pokopališču v Ormožu (18.800 EUR), izgradnja hodnika za pešce ob LZ 303051 Hardek z javno razsvetljavo in rekonstrukcijo kanalizacije in vodovoda (20.260 EUR). V letu 2011 je občina načrtovala modernizacijo občinskih cest na relaciji Ormož – Spodnji Ključarovci – Runeč v skupni vrednosti 665.611 EUR. Ker je bila neuspešna na razpisu (južna meja) se projekt umakne iz proračuna. Dodatnih 32.000 EUR se planira v okviru proračunske postavke modernizacija javnih poti. Zagotovi se dodatnih 17.893 EUR za dokončanje projekta izgradnja avtobusne postaje Krčevina in 2.000 EUR, ki jih je potrebno zagotoviti ob primeru poškodovanja avtobusnih postajališč. V okviru podprograma cestna razsvetljava se zagotovi dodatnih 7.000 EUR za investicijska vzdrževanja javne razsvetljave, medtem ko se sredstva za optimizacijo javne razsvetljave zmanjšajo za 1.792 EUR na že realiziranih 8.708 EUR. V okviru podprograma Zbiranje in ravnanje z odpadki se skupna vrednost namenskih sredstev poveča iz 1.999.041 EUR na 2.375.293. Za 6.000 EUR se povečajo sredstva za postavitev ekoloških otokov, ostale sprememba pa se nanaša na povečanje sredstev na proračunski postavki Regijski center za ravnanje z odpadki Podravje – CEROP. Sredstva v okviru podprograma Ravnanje z odpadki se zmanjšajo v globalu za 51.374 EUR. Za dodatnih 1.880 EUR se povečajo sredstva za investicijsko vzdrževanje čistilnih naprav, s čimer se zagotovi namenska poraba sredstev iz naslova prenosa presežka prihodkov nad stroški iz leta 2010 od koncesionarja in del neporabljenih sredstev po zaključnem računu iz leta 2010. Za 3.604 EUR se zmanjšajo planirana sredstva za plačilo razlike med stroški in prihodki iz naslova GJS odvajanja odpadnih voda, kolikor je bila manjša »izguba« od načrtovane v letu 2010. V letu 2011 so bila oddana načrtovana dela v zvezi z izdelavo projektne dokumentacije za projekt Izgradnja čistilne naprave za naselja Osluševci, Cvetkovci, Trgovišče in Mihovci pri Veliki Nedelji. V primerjavi s planiranimi so izdatki iz tega naslova manjši za 31.860 EUR. Se pa v okviru omenjene proračunske postavke zagotovijo sredstva za plačilo potrebnih nadomestil za uporabo zemljišč in stroške povezane v zvezi s tem. Dodatnih 10.000 EUR se zagotovi za izdelavo potrebne projektne in investicijske dokumentacije za izgradnjo čistilne naprave v Ormožu. V skladu s sprejetim sklepom občinskega sveta o subvencioniranju cen GJS se zmanjšajo sredstva za subvencioniranje cene odvajanja odpadne vode za 42.920 EUR, medtem ko se sredstva za subvencioniranje čiščenja odpadnih voda povečajo za 3.430 EUR. V sklopu prostorskega planiranja in stanovanjsko komunalne dejavnosti se odhodki v primerjavi z veljavnim proračunom povečajo za 67.534 EUR. Od tega je namenjenih 48.960 EUR za podprogram prostorsko načrtovanje in sicer 21.960 EUR za dodatna dela pri izdelavi OPN, 25.000 EUR za izdelavo prometne študije potrebne za izdelavo občinskega podrobnega prostorskega načrta za vzhodno obvozno cesto v Ormožu ter 2.000 EUR za študije v okviru plansko in urbanistične dokumentacije. Za podprogram Komunalne dejavnosti se z rebalansom v globalu nameni dodatnih 5.574 EUR. Največ 77.011 EUR se namenja za investicijsko vzdrževanje vodovodih objektov (skupaj v letu 2011, 183.226 EUR), 25.706 EUR je potrebno zagotoviti za pokrivanje razlike med stroških in prihodki na področju vodooskrbe koncesionarju za leto 2010 ter 1.700 EUR za stroške povezane z odkupom zemljišča za ureditev prekopa Sejance (cenitev zemljišča ter geodetske in notarske storitve). Zmanjšajo se sredstva za subvencioniranje cene oskrbe s pitno vodo in sicer za 94.972 EUR. Dodatna sredstva v višini 8.500 EUR se zagotovijo za odkupe zemljišč. Opravijo pa se tudi manjši popravki oz. uskladitve pri že realiziranih postavkah (obratovanje letnega kopališča, investicijsko vzdrževanje letnega kopališča, krasitev mesta in krajevnih središč v mesecu decembru, nadomestilo Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 14 15.6.2011 koncesionarju za vzdrževanje letnega kopališča – pokrivanje »izgube« za leto 2010), tako, da se prihranki na račun manjših realizacij prerazporedijo na druge proračunske postavke. Prerazporedi se 7.000 EUR iz proračunske postavke geodetske storitve na proračunsko postavko odkupi zemljišč za stroške povezane z odkupi. 09 Medobčinska uprava V okviru finančnega načrta 09 Medobčinska uprava z rebalansom ni predlaganih sprememb. 10 Režijski obrat V proračunu so planirana sredstva za ustanovitev in delovanje režijskega obrata (plače zaposlenih, materialni stroški in nakup osnovnih sredstev) v skupni višini 48.302 EUR. Začetek poslovanja je bil načrtovan oz. povezan z zaposlitvijo javnih uslužbencev preko sistema javnih del, na katerega se je občina prijavila. Glede na to, da občini ni uspelo pridobiti sredstev za sofinanciranje javnih del se v letu 2011 ne načrtuje poslovanje režijskega obrata. Zaradi tega se planirana sredstva za ta namen prerazporedijo z rebalansom za druge namene. 11 – 18 Krajevne skupnosti V okviru finančnih načrtov se uskladijo vrednosti proračunskih postavk namenjenih za plačilo obveznosti iz naslova opravljanje zimske službe na javnih poteh tako, da se vrednost proračunskih postavk uskladi z realiziranimi vrednostmi za izdatke za zimsko službo 2010/11. Že med letom je bilo potrebno pri dveh krajevnih skupnostih zagotoviti dodatna sredstva v skupni višini 1.616 EUR (Kog 1.214 EUR, Podgorci 402 EUR) zaradi večje realizacije kot je bilo načrtovano. Pri ostalih štirih krajevnih skupnostih je bila realizacija manjša od načrtovane za skupaj 7.611 EUR (Ivanjkovci 4.262 EUR, Miklavž pri Ormožu,Velika Nedelja 1.065 EUR in Ormož 422 EUR). Vse skupaj je bilo za zimsko službo na javnih poteh porabljenih 72.614EUR. Opravijo pa se tudi manjši popravki oz. prerazporeditve med proračunskimi postavkami oz. med podkonti v okviru posameznih proračunskih postavk. 19 Skupna občinska uprava občin v Spodnjem Podravju V proračunu leta 2011 so predvidena sredstva v višini 9.000 EUR za stroške povezane s plačilom obveznosti za opravljen storitve ali naloge Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju. V letu 2011 so sredstva namenjena za plačilo obveznosti za opravljeno redarsko službo na območju občine Ormož. Z rebalansom se sredstva iz dveh proračunskih postavk (plače delavcev skupne občinske uprave in materialni stroški skupne občinske uprave) združijo v skupno proračunsko postavko Materialni stroški in stroški dela skupne občinske uprave v višini 9.000 EUR. III. NAČRT RAZVOJNIH PROGRAMOV 2011 - 2014 V načrtu razvojnih programov za leto 2011 so usklajene planirane vrednosti posameznih projektov z vrednostmi, ki so bile pridobljene z izbori izvajalcev del. V primerih ko občina ni pridobila planiranih sredstev za sofinanciranje projektov na javnih razpisih so ti umaknjeni iz proračuna oz. se zamakne realizacija iz leta 2011 v prihodnja leta. Vključeni oz. usklajene pa so vrednosti posameznih projektov za katere se planira, da se bodo izvajali v prihodnjih letih. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 15 15.6.2011 REBALANS FINANČNI NAČRT REZERVNEGA SKLADA ZA LETO 2011 VRSTA PROMETA Plan 2011 Reblans 2011 INDEKS 2 3 151.823 4 151.823 5=4/3 100,0 1. Prenos sredstev iz preteklega leta 151.823 151.823 100,0 2. Izločeno v rezerve iz proračuna občine Ormož v tekočem letu 0 0 B ODHODKI 0 35.000 - 1. Poraba sredstev rezervnega sklada 0 35.000 - 151.823 116.823 76,9 1 A. PRIHODKI C. STANJE SREDSTEV 31.12. (A.-B.) 0,0 REBALANS FINANČNI NAČRT POŽARNEGA SKLADA ZA LETO 2011 1 VRSTA PROMETA Plan 2011 Rebalans 2011 INDEKS 2 3 4 5=4/3 A. PRIHODKI 36.000 36.000 0 0 36.000 36.000 100,0 B. ODHODKI 36.000 36.000 100,0 1. Sofinanciranje nabave gasilske opreme in vozil 36.000 36.000 100,0 0 0 1. prenos sredstev iz preteklega leta 1. Prejeta sredstva iz državnega proračuna za investicije - požarna taksa C. STANJE SREDSTEV 31.12. (A. - B.) Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 100,0 - - Poročevalec, št. 5 16 15.6.2011 FINANČNI NAČRT PRORAČUNSKEGA SKLADA ZA PODROČJE STANOVANJSKEGA GOSPODARSTVA ZA LETO 2011 VRSTA PROMETA 1 Plan 2011 2 Rebalans 2011 INDEKS 4 5=4/3 A PRIHODKI 219.389 3 220.506 100,5 1. Prihodki od najemnin za stanovanja 160.645 160.645 100,0 32.500 32.500 100,0 7.175 7.175 100,0 19.069 20.185 105,9 B ODHODKI 200.320 220.506 110,1 1. Vzdrževanje stanovanj 151.875 169.236 111,4 3. Stroški upravljanja 7.000 8.200 117,1 4. Stroški financiranja (odplačilo kreditov) 6.345 6.345 100,0 32.500 34.000 104,6 2.600 2.725 104,8 19.069 0 2. Prihodki iz naslova ogrevanja 3. Prihodki od kupnin iz naslova privatizacije 5. Prenos sredstev iz preteklega leta 5. Stroški kotlovnic (ogrevanje) 6. Razporejanje sredstev v SS RS in odškodninski sklad C STANJE SREDSTEV 31.12. (A - B) - REBALANS FINANČNI NAČRT STANOVANJSKEGA REZERVNEGA SKLADA ZA LETO 2011 VRSTA PROMETA Plan 2011 Rebalans 2011 INDEKS 2 3 5 6=4/3 1 A PRIHODKI 84.468 84.483 100,0 1. Začetno stanje - prenos sredstev iz preteklega leta 57.061 57.076 100,0 2. Izločeno v rezerve v tekočem letu 27.207 27.207 100,0 200 200 100,0 B ODHODKI 24.000 24.000 100,0 1. Poraba sredstev rezervnega sklada 24.000 24.000 100,0 C STANJE SREDSTEV 31.12. (A - B) 60.468 60.483 100,0 3. Obresti od vezave sredstev Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 17 15.6.2011 REBALANS FINANČNI NAČRT MEDOBČINSKE UPRAVE ZA LETO 2011 1 NAZIV Plan 2011 Rebalans 2011 Indeks 2 3 4 5=4/3 A. PRIHODKI 254.626 254.626 100,0 1. Občina Ormož 189.187 189.187 100,0 2. Občina Središče ob Dravi 33.101 33.101 100,0 3. Občina Sveti Tomaž 32.338 32.338 100,0 B ODHODKI 254.626 254.626 100,0 1. Stroški dela 213.989 213.989 100,0 37.637 37.637 100,0 3.000 3.000 100,0 0 0 2 Materialni stroški 3. Nabava opreme C. STANJE SREDSTEV 31.12. (A.-B.) - Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo), pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - ODLOK o porabi koncesijske dajatve za trajnostno gospodarjenje z divjadjo v občini Ormož – osnutek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) bosta pri obravnavi osnutka odloka sodelovala: - Miran Klinc, Svetovalec za kmetijstvo - Mateja Zemljak, Tajnica občinske uprave Ormož, dne 15.6.2011 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 9. ODLOK o porabi koncesijske dajatve za trajnostno gospodarjenje z divjadjo v občini Ormož - osnutek I. UVOD 1. Ocena stanja in razlogi za sprejem odloka V letu 2009 je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (v nadaljevanju: MKGP) z lovskimi družinami sklenilo koncesijske pogodbe za trajnostno gospodarjenje z divjadjo v Republiki Sloveniji. Zakon o divjadi in lovstvu (Uradni list RS štev. 16/04, 120/06,-Odl.US in 17/08; v nadaljevanju: ZDLov) v 29. členu določa, da je 50% koncesijske dajatve prihodek proračuna Republike Slovenije, 50% pa prihodek proračuna občine. Posamezna občina prejme sorazmerni delež pripadajoče koncesijske dajatve glede na lovno površino lovišča, ki leži v dotični občini. MKGP se je odločilo, da koncesionarji MKGP plačajo celotno koncesijsko dajatev. MKGP nato razdeli občinam polovico koncesijske dajatve od vseh koncesionarjev, ki imajo v občini del lovne Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 površine. Del koncesijske dajatve, ki pripada občinam, pa bodo morale občine, v skladu s šestim odstavkom 29. člena ZDLov v proračunu Občine izkazati kot namenski prejemek in ga porabiti kot namenski izdatek za izvajanje ukrepov varstva in vlaganj v naravne vire. Podrobnejše pogoje, namen in način porabe teh sredstev pa občina uredi sama z odlokom. 2. Razlogi za sprejem odloka Leta 2008 so spremembe oziroma dopolnitve ZDLov omogočile trajnostno ureditev gospodarjenja z divjadjo in 12.12.2008 (Uradni list RS št. 100/2008) je bil objavljen prvi javni razpis za prvo podelitev koncesij za trajnostno gospodarjenje z divjadjo za vsa lovišča, za katere se bo v Republiki Sloveniji podeljevala koncesija. V letu 2010 je MKGP iskalo možnosti zakonitih rešitev za porabo sredstev iz naslova koncesijskih dajatev. MKGP je ob sodelovanju Službe Vlade RS, Zavoda za gozdove, Lovske zveze Slovenije in predstavnikov Skupnosti občin Slovenije iskalo rešitve v treh vsebinskih področjih: - Razporeditev sredstev na relaciji MKGP – občina, - Sprejemanje odlokov s strani občin, - Vsebinska namenska poraba sredstev s strani občin v smislu namenske porabe za izvajanje ukrepov varstva okolja in vlaganj v naravne vire. Na osnovi usklajevanja zgoraj navedenih partnerjev je prišlo do naslednjega dogovora: 1. Peti odstavek 29. člena ZDLov določa, da je 50 odstotkov koncesijske dajatve prihodek proračuna Republike Slovenije, 50 odstotkov pa prihodek proračuna občine. Posamezna občina prejme sorazmerni del pripadajoče koncesijske dajatve glede na lovno površino lovišča, ki leži v njej. 2. Koncesijska dajatev je, v skladu z določili Zakona o financiranju občin (UL RS, št. 123/06ZFO-1, 57/08-ZFO-1A in 36/11), prihodek proračuna občine. Drugi odstavek 29. člena ZDLov določa, da se koncesijska dajatev plačuje letno. V okviru navedenega je bilo z vsemi navzočimi predstavniki ugotovljeno, da je interpretacija izvajanje ukrepov varstva in vlaganj v naravne vire izjemno široka in je slednje izvedljivo z več možnimi rešitvami. Po obrazložitvi pristojnih strokovnih služb MKGP »izvajanje ukrepov varstva in vlaganj v naravne vire« omogoča široko interpretacijo. Občina lahko namenske izdatke izvajanja ukrepov varstva in vlaganj v naravne vire realizira na različne vsebinske načine. Ukrepe varstva okolja opredeljuje Zakon o varstvu okolja (UL RS št. 39/2006-UPB1, 49/2006-ZMetD, 66/2006 Odl.US: U-I- 51/06-10, 112/2006 Odl.US: U-I-40/06-10, 33/2007-ZPNačrt, 57/2008-ZFO-1A, 70/2008, 108/2009). V skladu s širšo razlago določila lahko pod ukrepe varstva okolja in vlaganj v naravne vire razumemo tudi npr. nakup zaščitnih rokavic in vrečk za čistilno akcijo. 18 15.6.2011 Za izpolnitev zakonsko obvezne uskladitve nalog občine z Zakonom o divjadi in lovstvu in vračanjem namenskih sredstev nazaj v lovska in druga podobna društva je občina zavezana sprejeti odlok, objaviti razpis in izpeljati razpisni postopek za delitev sredstev. Občina se lahko odloči tudi za vlaganje sredstev v smislu tekočega odhodka. V skladu s slednjim mora občina sprejeti zgolj odlok, k razpisnemu postopku pa občina ni zavezana, saj se uporabljajo določila Zakona o javnem naročanju (UL RS, št. 128/2006, 16/2008, 19/2010 in 18/2011) ter glede na dane zneske zadostuje izdaja naročilnice. 3. Cilji odloka Sredstva bodo upravičenci namensko porabili za izvajanje ukrepov varstva in vlaganja v naravne vire v občini za ohranjanje biotske pestrosti, trajnostnega razvoja gozdnih živali in divjadi z biomelioratvnimi, biotehničnimi in ostalimi ukrepi. 4. Ocena finančnih posledic za proračun občine Ormož Občina Ormož je iz naslova koncesij za trajnostno gospodarjenje z divjadjo za leto 2010 od MKGP prejela skupaj 1.314,00 EUR in ne bo imela v zvezi z izvajanjem Odloka finančnih posledic. Sredstva iz naslova koncesijske dajatve za trajnostno gospodarjenje z divjadjo se v proračunu občine izkazujejo kot namenski prejemki in se morajo porabiti kot namenski izdatki. V skladu s predvidenim rokom porabe sredstev iz naslova koncesijskih dajatev občin MKGP pojasnjuje, da je rok predviden v 29. členu ZDLov zgolj instrukcijske narave. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi 6. odstavka 29. člena Zakona o divjadi in lovstvu (Uradni list RS, št. 16/04, 120/06-odl. US in 17/08) ter 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 6/10-uradno prečiščeno besedilo), je Občinski svet Občine Ormož na svoji ___ redni seji, dne ______ sprejel ODLOK o porabi koncesijske dajatve za trajnostno gospodarjenje z divjadjo v občini Ormož I. SPLOŠNA DOLOČBA 1. člen Ta odlok določa porabo denarnih sredstev, ki jih občina prejme kot del koncesijske dajatve za Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 19 trajnostno gospodarjenje z divjadjo na podlagi predpisov, ki urejajo področje divjadi in lovstva. II. NAMENSKA PORABA SREDSTEV 15.6.2011 Merila ter pogoji za dodelitev sredstev oziroma izbiro najugodnejšega ponudnika, se določijo v javnem razpisu oziroma v povabilu k oddaji ponudb. 2. člen Sredstva se namensko porabijo za izvajanje ukrepov varstva in vlaganj v narave vire v občini Ormož. Ti ukrepi so: (1) Biomeliorativni ukrepi: - ohranjanje in vzdrževanje gozdnih jas, grmišč, logov, - izdelava in vzdrževanje vodnih habitatov (kaluža, mlaka, mokrišče, vodni viri, ipd.), - vzdrževanje gozdnih robov, pasišč in remiz, - nakup in sadnja ter zaščita avtohtonih in rastišču primernih plodonosnih grmovnih in drevesnih vrst, - krmljenje divjadi, vzdrževanje krmnih in pridelovalnih njiv; (2) Biotehnični ukrepi: - izdelava, postavitev in vzdrževanje gnezdilnic, solnic, umetnih dupel in prež; (3) Ostali ukrepi: - čistilne akcije občine, - čiščenje divjih odlagališč, - izobraževanja in obveščanja prebivalcev/šolarjev o stanju in odnosu do gozdnih živali/divjadi in o gozdnem bontonu. 3. člen V proračunu občine Ormož se bodo nakazana sredstva na strani odhodkov izkazala v okviru proračunske postavke »trajnostno gospodarjenje z divjadjo«. Sredstva se upravičencem razdelijo na podlagi javnega razpisa za sofinanciranje aktivnosti trajnostnega gospodarjenja z divjadjo ali na podlagi postopka javnega naročanja v skladu z Zakonom o javnem naročanju (Uradni list RS št. 128/06, 16/08, 19/10, 18/2011) za posamezno leto. V primeru, da sredstva v poslovnem letu ne bodo porabljena v celoti, se le ta prenesejo kot namenski prihodki v proračun naslednjega leta. 4. člen Upravičenci do navedenega blaga in materiala navedenega v 3. členu tega odloka so lovske družine – koncesionarji, ki imajo podpisano koncesijsko pogodbo za trajnostno gospodarjenje z divjadjo v Republiki Sloveniji za lovišča, ki ležijo na območju občine. 5. člen III. NADZOR NAD NAMENSKO PORABO SREDSTEV 6. člen Namensko porabo sredstev sproti spremlja in preverja organ, pristojen za kmetijstvo na občini Ormož. IV. KONČNA DOLOČBA 7. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Številka: Datum: Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ III. OBRAZLOŽITEV: V letu 2009 je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ( v nadaljevanju: MKGP) sklenilo koncesijske pogodbe za trajnostno gospodarjenje z divjadjo v Republiki Sloveniji. Koncesionarji so lovske družine. Peti odstavek 29. člena Zakona o divjadi in lovstvu (Uradni list RS, st. 16/04, 120/06-odl.US in 17/08, v nadaljevanju: ZDLov) določa, da je 50 odstotkov koncesijske dajatve prihodek proračuna RS, 50 odstotkov pa prihodek proračuna občine. Posamezna občina prejme sorazmerni del pripadajoče koncesijske dajatve glede na lovno površino lovišča, ki leži v njej. Drugi odstavek 29. Člena ZDlov določa, da se koncesijska dajatev plačuje letno. MKGP torej občini letno nakazuje oziroma plačuje koncesijske dajatve. Posamezni koncesionarji ( lovske družine) so dolžni plačevati tolikšen sorazmerni del koncesijske dajatve občini, kakršen je njihov delež lovne površine, ki leži v občini. Šesti odstavek 29. Člena ZDlov določa, da se občini nakazana sredstva iz naslova koncesijske dajatve v proračunih občin izkazujejo kot namenski prejemki in porabljajo kot namenski izdatki za izvajanje ukrepov varstva in vlaganj v naravne vire. Podrobnejše pogoje, namen in način porabe teh sredstev pa občina uredi sama z odlokom. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 20 V vsakem primeru mora občina sprejeti odlok. S tem izpolni zakonsko obvezno uskladitev z Zakonom o divjadi in lovstvu ter vsebinsko določi namensko porabo sredstev. Predlog odloka ne predstavlja dodatnih obremenitev proračuna občine Ormož. Sredstva iz naslova koncesijske dajatve za trajnostno gospodarjenje z divjadjo se v proračunu občine izkazujejo kot namenski prejemki in se morajo porabiti kot namenski izdatki. 15.6.2011 Občinskemu svetu Občine Ormož predlagamo, da Odlok o porabi koncesijske dajatve za trajnostno gospodarjenje z divjadjo v občini Ormož obravnava in sprejme v fazi osnutka. OBČINSKA UPRAVA Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo), pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - ODLOK o ustanovitvi režijskega obrata v občini Ormož – osnutek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi osnutka odloka sodelovala: - Mateja Zemljak, Tajnica občinske uprave Ormož, dne 15.6.2011 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 10. ODLOK o ustanovitvi režijskega obrata v občini Ormož osnutek I. UVOD Zakon o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09 in 51/10) v 61. členu določa, da občina zagotavlja opravljanje javnih služb, ki jih sama določi in javnih služb, za katere je tako določeno z zakonom (lokalne javne službe). Opravljanje lokalnih javnih služb zagotavlja občina neposredno v okviru občinske uprave, z ustanavljanjem javnih zavodov in javnih podjetij, z dajanjem koncesij, z vlaganjem lastnega kapitala v dejavnost oseb zasebnega prava. Način in pogoje opravljanja lokalnih javnih služb predpiše občina, če zakon ne določa drugače (62. člen Zakon o lokalni samoupravi). Ocena stanja Izhajajoč iz določila 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 - ZJZP in 38/10 ZUKN) občina zagotavlja vrste gospodarskih javnih služb in oblike javnih služb. Na podlagi 6. člena Zakona o gospodarskih javnih službah občina predpiše oblike izvajanja javnih služb. V 17. členu zakon opredeljuje status režijskega obrata. Način izvajanja gospodarskih javnih služb določi občina z odlokom tako, da je zagotovljeno njeno izvajanje. Z odlokom lokalne skupnosti se lahko uredijo vprašanja v zvezi z javno službo. Odlok ureja vprašanja delovnega področja, vodenja in financiranja režijskega obrata. Na podlagi 8. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v občini Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 12-I /07 – uradno prečiščeno besedilo) občina zagotavlja neposredno izvajanje gospodarskih javnih služb z ustanavljanjem režijskih obratov ali javnih podjetij. Režijski obrat se ustanovi, kadar ni pogojev za ustanovitev javnega podjetja, ker bi bilo to neekonomično ali neracionalno zaradi majhnega obsega dejavnosti gospodarske javne službe, pa tudi ni pogojev za podelitev koncesije, ali ta ne bi bila smotrna. Vprašanja povezana z delovnim področjem režijskega obrata, pooblastili in odgovornostjo vodje režijskega obrata ter druga vprašanja se uredijo z aktom o ustanovitvi režijskega obrata. Razlog za sprejem odloka Režijski obrat se ustanovi za izvajanje lokalne gospodarske javne službe, ker bi bilo zaradi majhnega obsega in značilnosti službe neekonomično ali neracionalno ustanoviti javno podjetje ali podeliti koncesijo ter tiste dejavnosti, ki predstavljajo dopolnitev dejavnosti, ki se izvajajo s podelitvijo koncesije. Režijski obrat se organizira kot organizacijska enota občinske uprave. V režijskem obratu se bodo izvajale predvsem enostavnejše naloge kot dopolnitev aktivnostim na posameznih področjih urejanja okolja in drugih dejavnosti, ki so pomembne za delovanje uprave. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 21 Občina je za potrebe režijskega obrata že kupila manjše tovorno vozilo, prikolico za osebno vozilo, mobilne tribune, opremo in orodje za opravljanje različnih dejavnosti, kosilnico ter zaposlila hišnika, ki ima že izkušnje za delo na tem področju. Cilj za sprejem odloka Cilj ustanovitve režijskega obrata je izvajanje nalog iz 6. člena odloka v režijskem obratu, ki ga bo neposredno vodila in nadzirala občinska uprava. Pri doseganju tega cilja nas vodi predvsem načelo ekonomičnosti. 15.6.2011 Režijski obrat se ustanovi za nedoločen čas. 4. člen Režijski obrat vodi delavec, ki ga župan s sklepom imenuje za vodjo. V okviru režijskega obrata lahko delujejo zaposleni kot redno zaposleni, zaposleni po pogodbah in zaposleni preko ustreznih programov javnih del. 5. člen Ocena finančnih posledic Za leto 2012 se dodatno v primerjavi z letom 2011 predvidijo sredstva za delovanje režijskega obrata v višini 12.000,00 € za stroške dela enega dodatno zaposlenega, višina materialnih stroškov bo odvisna od programa dela režijskega obrata in bo določena s proračunom za leto 2012. Z zaračunavanjem opravljanja določenih storitev, ki jih bo opravil režijski obrat, bodo nastali določeni prihodki. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 - ZJZP in 38/10 - ZUKN), 8. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v občini Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 12-I /07 – uradno prečiščeno besedilo) in 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 – uradno prečiščeno besedilo), je Občinski svet Ormož na svoji ___. redni seji, dne _____________ sprejel ODLOK o ustanovitvi režijskega obrata v občini Ormož I. UVODNA DOLOČBA 1. člen S tem odlokom se ustanavlja režijski obrat, določa njegova prostorska in organizacijska zasnova, njegove pristojnosti ter financiranje. II. PROSTORSKA IN ORGANIZACIJSKA ZASNOVA 2. člen Režijski obrat deluje na območju občine Ormož. Strokovno tehnične, organizacijske in razvojne naloge za režijski obrat na področju gospodarskih javnih služb opravlja Občinska uprava Občine Ormož. III. DEJAVNOST 6. člen Režijski obrat lahko zagotavlja izvajanje naslednjih gospodarskih javnih služb: 1. posamezna dela v zvezi z vzdrževanjem javnih površin, površin za pešce, zelenih površin in otroških igrišč, 2. posamezna dela v zvezi z vzdrževanjem stanovanj, poslovnih prostorov in ostalih javnih objektov v lasti občine, 3. posamezna dela v zvezi z urejanjem in vzdrževanjem prometne signalizacije in prometnih režimov, 4. izgradnja, vzdrževanje in urejanje lokalnih javnih cest in javnih poti, 5. urejanje javnih parkirišč, 6. vzdrževanje športno rekreacijskih objektov, 7. vzdrževanje infrastrukturnih in drugih javnih objektov, 8. rušenje objektov, zemeljska dela in druga gradbena dela, 9. izvajanje programov javnih del, 10. urejanje in vzdrževanje mest za plakatiranje in oglaševanje, 11. evidentiranje zapuščenih vozil, 12. okraševanje naselij, 13. izobešanje zastav, 14. opravljanje manjših tovornih prevozov, 15. postavljanje šotora in mobilnih tribun in 16. druga dela in naloge na področju izvajanja gospodarskih javnih služb po odredbi župana. 3. člen Režijski obrat je organiziran kot nesamostojna notranja organizacijska enota v okviru Občinske uprave Občine Ormož in ni pravna oseba. Režijski obrat izvaja v okviru zagotavljanja gospodarskih javnih služb iz prejšnjega odstavka tiste dejavnosti, ki se ne izvajajo s podelitvijo koncesije in tiste dejavnosti, ki predstavljajo Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 5 22 dopolnitev dejavnosti, ki se izvajajo s podelitvijo koncesije. IV. FINANCIRANJE DEJAVNOSTI REŽIJSKEGA OBRATA TER RAČUNOVODSTVO 7. člen Sredstva za delovanje režijskega obrata se zagotavljajo: - iz občinskega proračuna, - prihodkov ustvarjenih s prometom v okviru delovanja režijskega obrata in - drugih virov. 8. člen Vse računovodske in knjigovodske storitve za režijski obrat opravlja Občinska uprava Občine Ormož, ki za režijski obrat vodi ločeno knjigovodstvo, kar omogoča obračun stroškov, odhodkov in prihodkov po načelih, ki veljajo za gospodarske družbe. V. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA 9. člen Občinska uprava v roku 60. dni po uveljavitvi tega odloka uskladi akt o sistemizaciji delovnih mest občinske uprave ter izvede potrebne postopke za prerazporeditev delavcev na ustrezna delovna mesta oziroma postopke za novo zaposlitev. 10. člen Ta odlok začne veljati 15. dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož, uporabljati pa se začne 1. januarja 2012. Številka: 007-00019/2010 0007 9 Ormož, dne Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 15.6.2011 - k 2. členu: 2. člen določa območje delovanja režijskega obrata. - k 3. členu: Režijski obrat, ki se ustanavlja za nedoločen čas bo organiziran kot notranje organizacijska enota občinske uprave. - k 4. členu: Režijski obrat bo vodil vodja, v njem bodo zaposleni delavci kot redno zaposleni, zaposleni po pogodbah in zaposleni preko ustreznih programov javnih del. - k 5. členu: Ker bo režijski obrat deloval v okviru občinske uprave bo vse strokovno tehnične, organizacijske in razvojne naloge zanj opravljala občinske uprava. - k 6. členu: V 6. členu so naštete vse dejavnosti, ki jih bo opravljal režijski obrat. Načrtuje se izvajanje predvsem enostavnejših nalog kot dopolnitev aktivnostim na posameznih področjih urejanja okolja in drugih dejavnosti, ki so pomembne za delovanje uprave. - k 7. členu: 7. člen določa sredstva za delo režijskega obrata, ki se zagotavljajo iz občinskega proračuna, prihodkov ustvarjenih s prometom v okviru delovanja režijskega obrata in drugih virov. - k 8. členu: Oddelek za finance bo za režijski obrat opravljal vse računovodske in knjigovodske storitve. Režijski obrat bo vodil ločeno kar omogoča obračun stroškov, odhodkov in prihodkov po načelih, ki veljajo za gospodarske družbe. - k 9. členu: V roku 60. dni po uveljavitvi odloka bo občinska uprava spremenila oziroma uskladila akt o sistemizaciji delovnih mest občinske uprave ter izvedla potrebne postopke za prerazporeditev delavcev na ustrezna delovna mesta oziroma postopke za novo zaposlitev, s 1.1.2012, ko bo režijski obrat začel z delovanjem. - k 10. členu: V tem členu je določen način objave in rok začetka veljavnosti ter uporabe predlaganega odloka. OBČINSKA UPRAVA III. OBRAZLOŽITEV - k 1. členu: Z odlokom se ustanavlja režijski obrat, določa njegova prostorska in organizacijska zasnova, njegove pristojnosti ter financiranje. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana