r GLASILO OBČINE HAJDINA i _ A/ jS±1 / Leto XIX, št. 1, februar 2017 Poštnina plačana pri pošti2288 HAJDINA Ponovoletni sprejem v občini Hajdina Pod Prešernovo podobo letos v Hajdošah TD Mitra na turističnem sejmu Kuhar Jaka v Gerečji vasi kuhal in svetoval Hajdoške koline kot nekoč Otroška nogometna šola Golgeter Hajdina v jubilejnem letu Harmonikar Alen Gojkošek izdal prvo zgoščenko Februar 2017 Kurenti od tu in tam na kulturni praznik s1- ■ 1 -■. «RH v : i.. ■ «S! " 1 asö- i «Sv'WiSÜLi.-. x^ijE I" > äs i i&JI r Iii P »>; jggfi (¡i, ¡¡fljl . '.'III ■y, i > IlJJflf ■Wíííi . . Na zgoščenko je v samozaložbi posnel nekaj svojih najbolj uspešnih melodij, poleg tistih, s katerimi se je maja lani predstavil na drugem državnem tekmovanju diatoničnih harmonik v Termah Olimia v Podčetrtku in / Mladi Hajdošan Alen Gojkošek, absolutni državni prvak v igranju na dia-tonično harmoniko za leto 2016, je ob lanskih decembrskih praznikih svoje prijatelje obdaril z glasbeno voščilnico. močno zmagal v hudi konkurenci 62 mladih harmonikarjev. Škoda, ker CD ni v prodaji, saj bi marsikdo z veseljem prisluhnil obetavnemu virtuozu na harmoniki, dijaku drugega letnika Ele-ktro-računalniške šole na Ptuju, ki se pod vodstvom glasbenega pedagoga Manuela Šavrona pripravlja za nastop na evropskem tekmovanju v igranju na diatonični harmoniki, ki bo letos v Italiji. Besedilo in foto: Silvestra Brodnjak Na slovenski kulturni praznik so nas s svojim obiskom zvečer presenetili in razveselili kurenti od tu in tam ter precej pomlajeni »pricingljali« bojno napoved starki Zimi. Fotozapis: S. Brodnjak VW '11\ Vabljeni na tradicionalno prireditev in podelitev nagrad: i • \ v ŠPORTNIK LETA OBČINE HAJDINA 2016 Sreda, 15. marec 2017, ob 18. uri v Domu krajanov Skorba. •v/ • I t I I • I rSPDRTNR ZVEZBl L HRJDINR OBČINA HAJDINA / % 1 ^ % % % • •• «> >» 1 % % % « » » » » . / / • % » * 2 Spoštovani občanke in občani Šele dobro smo začeli leto 2017 in uresničevati prve načrte v občini Hajdina, pa je za nami že kar lepo število dogodkov in delovnih srečanj naših društev. Ponosni smo na prizadevne, delavne in ustvarjalne občane in občanke, ki veliko svojega prostega posvečajo kulturi, gasilstvu, športu, turizmu in drugim interesnim dejavnostim. Lokalna skupnost ob vseh svojih obveznostih in razvojnih načrtih podpira tudi ta del, ki je izjemnega pomena za prebivalce in za ohranjanje tradicije v širšem pomenu besede. A brez vlaganj v razvoj občine si napredka ne znamo predstavljati. Že od vsega začetka, ko smo postali samostojna lokalna skupnost, smo se zavedali, da je to naša velika priložnost in pravzaprav šele dober začetek. Poslanstvo občin z dograditvijo osnovne infrastrukture se je ponekod po državi že končalo, za našo občino pa to ne velja. Kot podžupan, ki sem v občini posebej zadolžen za področje infrastrukture, sem trdno prepričan, da v nekdanji veliki občini ne bi doživeli takega razvoja vsakega kraja naše občine posebej in da pri nas ne bi tako uspešno delovalo 36 društev na različnih področjih. Izgradnja infrastrukture je zgolj ena izmed pomembnih aktivnosti občine. Drugo, morda še bolj pomembno poslanstvo občine pa je gotovo ustvarjanje pozitivne klime in pogojev za življenje in delo vseh občank in občanov, ob tem pa tudi dobro sodelovanje s sosednjimi lokalnimi skupnostmi in tistimi, s katerimi sodelujemo v čezmejnih projektih. Gradimo ceste, kolesarske poti in pločnike, urejamo obcestno razsvetljavo, obnavljamo vodovodni sistem in gradimo kanalizacijo, ki je naša prioritetna naloga, trudimo se na področju kmetijstva, urejamo komasacije in podpiramo izgradnjo namakalnega sistema na površini 140 ha, odpiramo nove objekte in se po najboljših močeh trudimo za enakomeren razvoj. Tako je že do vsega začetka in upam si trditi, da smo bili ves ta čas zelo uspešni in da smo v razvoj občine vložili veliko dela, truda, prizadevanj in velik del proračunskih sredstev. Težko pa je napovedati, kako bo v prihodnje, saj država vedno bolj krči sredstva občinam in temu primerni so lahko razvojni načrti ter vlaganja v infrastrukturo. Občinam pa država nalaga večje obresti, kar je za nas nerazumljivo, a kljub temu poskušamo v vodstvu občine Hajdina poiskati najboljše rešitve, še letos izpeljati načrtovane projekte in poiskati dodatne vire financiranja. Prav na tem mestu gre zahvala naši občinski upravi, ki se zelo trudi delati dobro in uspešno, kar marsikdo velikokrat spregleda. Naš cilj je torej, da bo tudi v prihodnje v naši občini prijetno in domače tako za tiste, ki tukaj živimo in delamo, kot za tiste, ki nas bodo obiskali. Hvala vsem, ki nas podpirate, opazite naša prizadevanja in trud, kdaj tudi pohvalite. Lahko vam obljubim, da se bomo še naprej trudili za enakomeren razvoj po vseh sedmih vaseh in našim občanom omogočali čim bolj dostojno življenje, kar je v teh časih izjemno pomembno. Prijazno vas povabim k sodelovanju, kajti v občini nas čaka še eno zanimivo leto. Karl Svenšek, podžupan HAJDINČAN je glasilo Občine Hajdina. Člani uredništva: Tatjana Mohorko (odgovorna urednica), Maja Gojkovič, Tanja Furek, Silvestra Brodnjak, Silva Hajšek, Magdalena Intihar, Estera Korošec, Hilda Bedrač, Sandi Mertelj in Jože Mohorič Lektoriranje: Petra Krajnc Tisk: Tiskarna Ekart, d. o. o. Oblikovanje in priprava na tisk: Etekta ing, d. o. o. Naslov uredništva: Občina Hajdina, Zgornja Hajdina 44a, 2288 Hajdina, telefon: 02 788 30 30, telefaks 02 788 30 31, elektronski naslov: uprava@hajdina.si Glasilo Občine Hajdina je vpisano v evidenco javnih glasil Ministrstva za kulturo RS, pod zaporedno številko 1639. V skladu z določili Zakona o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 13/11 - uradno prečiščeno besedilo, 18/11, 78/11, 38/12, 83/12 in 86/14) je glasilo Hajdinčan uvrščeno v proizvode, od katerih se obračunava in plačuje 9,5-odstotni davek. 3 Februar 2017 Na 14. seji občinskega sveta V decembru se je Občinski svet Občine Hajdina sestal na svoji 14. redni seji. Ta je potekala 21. decembra 2016 z začetkom ob 15. uri v prostorih Občine Hajdina. Na seji je bilo sprejeto: 1. Sklepi in zapisnik 14. redne seje. 2. Odlok o Medobčinskem podrobnem prostorskem načrtu za enoti urejanja prostora P10-P5 Zgornja Hajdina - ob avtocestnem priključku - in P16-P9 Njiverce - ob avtocestnem priključku. 3. Sklep o potrditvi elaborata o oblikovanju cen storitev obveznih gospodarskih javnih služb varstva okolja, ravnanje s komunalnimi odpadki, s katerim se potrdi Elaborat o oblikovanju cen izvajanja storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja - ravnanje s komunalnimi odpadki (zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov razen bioloških odpadkov, obdelava določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanje komunalnih odpadkov in zbiranje bioloških odpadkov - biološko razgradljivi kuhinjski odpadki in zeleni vrtni odpad) na območju Občine Hajdina za leto 2017. 1 Zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov Zbiranje komunalnih odpadkov (vsebuje zbiranje ločenih frakcij določenih komunalnih odpadkov, kosovnih odpadkov, ločeno zbrane odpadne embalaže in mešanih komunalnih odpadkov), ki vključuje: 1.1 Cena javne infrastrukture: 0,0155 EUR/kg zbranih odpadkov 1.2 Cena storitve: 0,1256 EUR/kg zbranih odpadkov 2 Obdelava določenih vrst komunalnih odpadkov 2.1 Cena javne infrastrukture: 0,0259 EUR/kg obdelanih odpadkov 2.2 Cena storitve: 0,0611 EUR/kg obdelanih odpadkov 3 Odlaganje preostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov 3.1 Cena javne infrastrukture: 0,0302 EUR/kg odloženih odpadkov 3.2 Cena storitve: 0,0395 EUR/kg odloženih odpadkov 4 Zbiranje bioloških odpadkov (biološko razgradljivi kuhinjski odpadki in zeleni vrtni odpad) 4.1 Cena javne infrastrukture: 0,0000 EUR/kg zbranih odpadkov 4.2 Cena storitve: 0,0573 EUR/kg zbranih odpadkov Cene so brez DDV. Cene, določene s tem sklepom, se začnejo uporabljati od 1. 1. 2017 dalje in se objavijo v Uradnem glasilu slovenskih občin. 4. Sklep o potrditvi Letnega programa športa v Občini Hajdina za leto 2017, s katerim Občinski svet Občine Hajdina potrjuje Letni program športa v Občini Hajdina za leto 2017. 5. Sklep o potrditvi Letnega programa kulture v Občini Hajdina za leto 2017, s katerim Občinski svet Občine Hajdina potrjuje Letni program kulture v Občini Hajdina za leto 2017. Občinska uprava Občine Hajdina OSNOVNA ŠOLA HAJDINA tel.: 02 7881272 PE VRTEC NAJDIHOJCA /Ji tel.: 02 7881260 Sp. Hajdina 24,2288 Hajdina faks: 02 7881261 https://sites.poople.com/site/ ^^ vrtecnaidihoica.haidina@ vrtechajdina/ gmail.com o-hajdina.mb@guest.arnes.si OBJAVA JAVNI RAZPIS ZA VPIS PREDŠOLSKIH OTROK V VRTEC ZA ŠOLSKO LETO 2017/2018 Starše predšolskih otrok obveščamo, da bo od 1. 3. 2017 do 31. 3. 2017 potekalo zbiranje prijav za vpis otrok v Vrtec Najdihojca Hajdina za šolsko leto 2017/2018. Vloga za vpis otroka v vrtec je objavljena na spletni strani vrtca Hajdina, lahko pa jo dobite v tajništvu šole oz. v vrtcu. VLOGO ZA VPIS JE MOGOČE ODDATI: - PO POŠTI, - V PISARNI VRTCA vsak dan med 8. in 13. uro, - V TAJNIŠTVU ŠOLE vsak dan med 8. in 14. uro. Poslovalni čas vrtca je vsak delovni dan od 5.30 do 16.30. Vloge, ki so bile oddane do 1. 3. 2017, se pri razpisu upoštevajo in jih ni treba ponovno vlagati. Javiti je treba le spremembe, ki vplivajo na točkovanje (zaposlitveni status, sprememba bivališča, socialni status). Lepo vabljeni k vpisu! 4 Februar 2017 Na podlagi Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna RS (Ur. list RS, št. 50/07, 114/07 - ZIPRS0809, 61/08, 99/09 - ZIPRS1011 in 3/13), Pravilnika o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja v Občini Hajdina za obdobje 2014-2020 (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 19/15; v nadaljevanju Pravilnik) in Odloka o proračunu Občine Hajdina za leto 2017 (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 20/16) objavlja Občina Hajdina JAVNI RAZPIS O DODELJEVANJU POMOČI ZA OHRANJANJE IN RAZVOJ KMETIJSTVA TER PODEŽELJA V OBČINI HAJDINA ZA LETO 2017 I. PREDMET JAVNEGA RAZPISA je dodelitev nepovratnih finančnih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja na območju Občine Hajdina za naslednje ukrepe: 1. ukrep A: Naložbe na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo, 2. ukrep D: Podpora delovanju neprofitnih organizacij na področju kmetijstva v Občini Hajdina. II. VIŠINA SREDSTEV Sredstva so zagotovljena v proračunu Občine Hajdina za leto 2017 na proračunski postavki 1102404 Kmetijstvo po razpisu v skupni višini 19.000,00 EUR in na proračunski postavki 1102202 Izobraževanje -delovanje društev gospodinj v višini 11.524,00 EUR. Glede na to, da so proračunska sredstva omejena, bo dejanska višina sredstev, ki jih bo pridobil posamezen upravičenec, odvisna od skupne višine zahtevkov prosilcev, ki bodo izpolnjevali vse pogoje tega razpisa. O razdelitvi in višini finančnih sredstev odloča strokovna komisija. Najmanjši skupni znesek pomoči na kmetijsko gospodarstvo je 100 EUR, najvišji skupni znesek pa do 3.000 EUR na kmetijsko gospodarstvo. DODELITEV POMOČI 1. UKREP A: Naložbe na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo 1. Splošne določbe (1) Do pomoči po Uredbi Komisije (EU) št. 1408/2013 so upravičena le podjetja, ki so dejavna v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov, razen za: - pomoč, katere znesek je določen na podlagi cene ali količine proizvodov, danih na trg; - pomoč za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer pomoč, neposredno povezano z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo; - pomoč, ki se dodeli pod pogojem, da se domačim proizvodom pri uporabi daje prednost pred uvoženimi. (2) Če je vlagatelj dejaven v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov in tudi v enem ali več sektorjih oziroma ima druge dejavnosti, ki spadajo na področje uporabe Uredbe (EU) št. 1407/2013, se navedena uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, če je na ustrezen način, na primer z ločitvijo dejavnosti ali stroškov, zagotovljeno, da primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov ne prejema pomoči de minimis, dodeljene v skladu z navedeno uredbo. (3) Če je vlagatelj dejaven v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov ter v sektorju ribištva in akvakulture, se določbe Uredbe (ES) št. 875/2007 uporabljajo za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjim sektorjem, če je na ustrezen način, na primer z ločitvijo dejavnosti ali stroškov, zagotovljeno, da primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov ne prejema pomoči de minimis, dodeljene v skladu z navedeno uredbo. (4) Skupni znesek vseh pomoči de minimis v kmetijstvu, ki se odobri in izplača istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju iz drugega odstavka 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 1408/2013, ne sme presegati 15.000 EUR v katerem koli obdobju treh proračunskih let. (5) Skupni znesek vseh pomoči de minimis v kmetijstvu, ki se odobri in izplača prejemniku oz. enotnemu podjetju iz drugega odstavka 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 1408/2013, ne sme presegati 15.000 EUR v katerem koli obdobju treh proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije. (6) Ne glede na določilo iz prejšnjega odstavka pa kumulativni znesek vseh pomoči de minimis v kmetijskem sektorju v katerem koli obdobju treh proračunskih let ne sme presegati nacionalne omejitve tretjega odstavka 3. člena Uredbe Komisije (EU) št. 1408/2013. (7) Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do Občine Hajdina ali do države. (8) Do sredstev za razvoj niso upravičena mikro, majhna in srednje velika enotna podjetja, ki so po Zakonu o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Ur. list RS, št. 13/14 - uradno prečiščeno besedilo) v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji in so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe. 2. Kumulacija pomoči (1) Poleg pomoči de minimis po tej uredbi se v zvezi z istimi upravičenimi stroški istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju ne sme dodeliti še državna pomoč, če bi tako seštevanje povzročilo intenzivnost pomoči, ki bi presegala intenzivnost, določeno za posebne okoliščine vsakega primera v predpisih Unije. (2) Če je vlagatelj razen v kmetijski dejavnosti dejaven v enem ali več sektorjih ali opravlja dejavnosti, ki spadajo na področje uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de mnimis (Uradni list EU L 352, 24. 12. 2013), se pomoč de minimis, dodeljena za dejavnosti v sektorju kmetijske proizvodnje, v skladu s to uredbo, lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno sektorjem ali dejavnostim v gospodarstvu, do zgornje meje, določene v Uredbi 1407/2013/EU, če je z ločitvijo dejavnosti ali stroškov zagotovljeno, da primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov ne prejema pomoči de minimis, dodeljene v skladu z Uredbo 1407/2013/EU. (3) Če je vlagatelj razen v kmetijski dejavnosti dejaven v sektorju ribištva in akvakulture, se pomoč de minimis, dodeljena za dejavnosti v sektorju kmetijske proizvodnje, v skladu s to uredbo, lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno sektorju ribištva in akvakulture, do zgornje meje, določene v Uredbi Komisije (EU) št. 717/2014 z dne 27. junija 2014 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis v sektorju ribištva in akvakulture (Uradni list EU L 190/14 z dne 28. 6. 2014), če je z ločitvijo dejavnosti ali stroškov zagotovljeno, da primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov ne prejema pomoči de minimis, dodeljene v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 717/2014. 5 3. Upravičenci Kmetijska gospodarstva s sedežem na območju Občine Hajdina -pravne in fizične osebe, ki se ukvarjajo s primarno proizvodnjo kmetijskih proizvodov s seznama v Prilogi 1 k Pogodbi, imajo v lasti oziroma zakupu kmetijska zemljišča, ki ležijo na območju Občine Hajdina in so vpisana v register kmetijskih gospodarstev. 4. Naložbe na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo (1) Pomoči bodo dodeljene naložbam v opredmetena ali neopredme-tena sredstva na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo. Naložbe morajo biti izvedene na območju Občine Hajdina in se ohraniti vsaj dve (2) leti. (2) Cilji ukrepa: - izboljšanje splošne učinkovitosti in trajnosti kmetijskega gospodarstva, zlasti z zmanjšanjem stroškov proizvodnje ali izboljšanjem in preusmeritvijo proizvodnje; - izboljšanje naravnega okolja, higienskih razmer ali standardov za dobrobit živali, če zadevna naložba presega veljavne standarde Unije; - vzpostavljanje in izboljšanje infrastrukture, povezane z razvojem, prilagajanjem in modernizacijo kmetijstva, vključno z dostopom do kmetijskih zemljišč, komasacijo in izboljšanjem zemljišč, oskrbo in varčevanjem z energijo in vodo. (3) Upravičeni stroški: - gradnja, nakup, vključno z zakupom, ali izboljšanje nepremičnin, pri čemer je kupljeno zemljišče upravičeno le do 10 % skupnih upravičenih stroškov zadevne dejavnosti; - stroški za nakup materiala za gradnjo/adaptacijo hlevov in gospodarskih poslopij na kmetiji ter ureditev izpustov; - stroški za nakup nove in rabljene kmetijske mehanizacije; - nakup ali zakup mehanizacije in opreme (rabljene ali nove) do tržne vrednosti sredstev; - pridobitev ali razvoj računalniške programske opreme ter pridobitev patentov, licenc, avtorskih pravic in blagovnih znamk. (4) Pomoč se ne dodeli za: - nakup proizvodnih pravic, pravic do plačila in letnih rastlin, - zasaditev letnih rastlin, - dela v zvezi z odvodnjavanjem, - nakup živali, - naložbe za skladnost z veljavnimi standardi Unije, - stroške, povezane z zakupnimi pogodbami, kot so marža zaku-podajalca, stroški refinanciranja obresti, režijski stroški in stroški zavarovanja, - obratna sredstva. (5) Finančne določbe Bruto intenzivnost pomoči: - do 50 % zneska upravičenih stroškov, - znesek pomoči se ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek pomoči de minimis iz četrtega odstavka 6. člena Pravilnika. 2. UKREP D: Podpora delovanju neprofitnih organizacij na področju kmetijstva v Občini Hajdina. 1. Občina sofinancira tudi programe na področju kmetijstva, ki ne predstavljajo državnih pomoči. 2. Cilj podpore je spodbujanje delovanja in povezovanja zainteresiranih ljudi na podeželju, v okviru nevladnih in nepridobitnih oblik sodelovanja kmetov v društvih, povezanih s kmetijstvom (in gozdar- Februar2017 stvom), ki s svojim delovanjem prispevajo k razvoju in ohranjanju kmetijstva ter poseljenosti podeželja. 3. Upravičeni stroški: - sofinancirajo se programi dela društev s področja kmetijstva, ki so neprofitna in se ne ukvarjajo s pridobitno dejavnostjo; - materialni stroški delovanja; - vlaganja v opremo, potrebno za delovanje društva; - prireditve (org. razstave, materinskega dne), ki jih izvaja društvo; - izdajanje društvenega glasila in druge dejavnosti društva. 4. Upravičenci do pomoči: - pravne osebe - društva, ki izvajajo izključno nepridobitno dejavnost na področju kmetijstva in se dodelijo upravičencem le za ukrepe, ki se izvajajo na območju Občine Hajdina. Proračunska sredstva se upravičencem dodeljujejo v obliki dotacije. 5. Pogoji za pridobitev sredstev: - vloga, - dejavnost društva mora potekati na območju Občine Hajdina, - seznam članov društev. III. POGOJI ZA DODELITEV SREDSTEV Do sredstev so upravičeni vlagatelji, ki za ta namen še niso prejeli podpore javnih sredstev. Če je upravičenih vlog več, kot je razpoložljivih sredstev, se dodeljena sredstva linearno zmanjšajo vsem upravičencem. Pogoji za pridobitev po predhodno odobreni vlogi: - ustrezno dovoljenje/dokumentacija za izvedbo investicije, - račun in dokazila o plačilu stroškov, za katere uveljavljajo pomoč, - zbirno vlogo za neposredna plačila za leto 2017 Agencije RS za kmetijske trge in razvoj podeželja, - drugi splošni pogoji, povezani z opravljanjem kmetijske dejavnosti. IV. ROK IN NAČIN PRIJAVE Rok za oddajo vlog: - do 16. 10. 2017 za ukrep A - delitev pomoči, - do 22. 5. 2017 in 27. 11. 2017 za ukrep D - delitev pomoči. Upravičencem bo izdan sklep o višini odobrenih sredstev. Upravičenci lahko uveljavljajo pomoč iz obdobja od 18. 10. 2016 do 16. 10. 2017. Dokazila o plačilu in plačani računi za izvedene aktivnosti morajo biti z datumom iz tega obdobja. Upravičena sredstva bodo izplačana v 15 dneh po podpisu pogodbe. Dodeljena sredstva mora upravičenec porabiti v obdobju od 18. 10. 2016 do 16. 10. 2017 za namen, za katerega so mu bila dodeljena. Vloge - prijavne obrazce za ta razpis - in vso zahtevano dokumentacijo je treba dostaviti v zaprti ovojnici s pripisom »RAZVOJ PODE2ELJA« na naslov Občina Hajdina, Zg. Hajdina 44a, 2288 Hajdina. Vloge bo obravnavala strokovna komisija v roku 30 dni od datuma, določenega za sprejem vlog. Vlagatelji bodo v roku 30 dni od odpiranja vlog obveščeni o odobritvi sredstev oz. zavrnitvi s sklepom. Če vloga ne bo popolna, bo prijavitelj v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno obveščen s pozivom na dopolnitev. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v določenem roku, bo komisija zavrgla. 6 Februar 2017 Vloge, ki ne izpolnjujejo pogojev razpisa, se kot neustrezne zavrnejo. Brezplačne razpisne obrazce lahko zainteresirani dvignejo na Občini Hajdina, Zg. Hajdina 44a, 2288 Hajdina, v tajništvu občine. Objavljeni so tudi na spletnih straneh Občine Hajdina www.hajdina.si. Kontaktna oseba občine je direktorica občinske uprave Valerija Šamprl, telefon 02 788 30 30. 2upan Občine Hajdina mag. Stanislav GLA2AR, l.r. Na podlagi Odloka o proračunu Občine Hajdina za leto 2017 (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 20/16) in Pravilnika o dodeljevanju pomoči za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v Občini Hajdina (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 18/14) župan Občine Hajdina objavlja JAVNI RAZPIS ZA DODELJEVANJE POMOČI ZA POSPEŠEVANJE RAZVOJA MALEGA GOSPODARSTVA V OBČINI HAJDINA ZA LETO 2017 I. PREDMET JAVNEGA RAZPISA Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih finančnih sredstev za uresničevanje ciljev občine na področju razvoja malega gospodarstva, ki se dodeljujejo po pravilih o dodeljevanju pomoči de minimis za naslednje ukrepe: - sofinanciranje materialnih in nematerialnih investicij, - sofinanciranje samozaposlovanja in odpiranja novih delovnih mest, II. VIR Razpoložljiva proračunska sredstva na postavki 1402101 Razvoj gospodarstva. III. VIŠINA RAZPISANIH PRORAČUNSKIH SREDSTEV Sredstva so zagotovljena v proračunu Občine Hajdina za leto 2017 v višini 17.566,00 EUR na proračunski postavki 1402101 Razvoj gospodarstva: - za 1. ukrep (sofinanciranje materialnih in nematerialnih investicij) 14.566,00 EUR in - za 2. ukrep (sofinanciranje samozaposlovanja in odpiranja novih delovnih mest) 3.000,00 EUR. IV. SPLOŠNI POGOJI ZA SODELOVANJE NA RAZPISU Upravičenci do pomoči so: - podjetja, ki imajo sedež na območju občine in kraj investicije v Občini Hajdina; - fizične osebe s stalnim bivališčem v občini, kadar gre za sofinanciranje samozaposlitve; - mikro in majhna podjetja, ki imajo sedež dejavnosti izven Občine Hajdina, če ima poslovno enoto v Občini Hajdina, v kateri zaposluje najmanj 2/3 oseb za nedoločen čas iz Občine Hajdina (stalno bivališče) in investira na območju Občine Hajdina. Za podjetje se šteje: - samostojni podjetnik posameznik; - majhno podjetje (zaposluje manj kot 50 oseb ter letni promet in/ali bilančna vsota ne presega 10 mio. EUR); - srednje veliko podjetje (zaposluje manj kot 250 oseb ter letni promet ne presega 50 mio. EUR in/ali bilančna vsota ne presega 43 mio. EUR). Pomoč, odobrena po pravilu de minimis, lahko praviloma pokriva do 50 % upravičenih stroškov (brez DDV). O višini zneska bo odločala komisija, ki jo imenuje župan. Če je upravičenih vlog več, kot je razpoložljivih sredstev, se dodeljena sredstva linearno zmanjšajo vsem upravičencem. Do pomoči niso upravičena podjetja, ki: - so v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji; - so v težavah in dobivajo državno pomoč za reševanje in prestrukturiranje; - sodijo v sektor ribištva in ribogojstva; - sodijo v sektor primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti; - delujejo na področju predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti v naslednjih primerih: • če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg; • če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce; • nimajo poravnanih finančnih obveznosti do občine; • nimajo plačanih prispevkov in poravnanih obveznosti do delavcev. V. OSNOVNI POGOJI RAZPISA PO POSAMEZNIH UKREPIH Pomoč se dodeli le, če predstavlja spodbudo za izvedbo nameravanega projekta oziroma je zanj nujno potrebna, kar pomeni, da ni možno dodeliti pomoči za projekte, ki so že izvedeni oziroma se že izvajajo. Obrestna mera se lahko sofinancira tudi za investicijo, ki je nastala po najetju kredita za posamezno investicijo do konca trajanja kredita. V zvezi z istimi upravičenimi stroški se pomoč de minimis ne sme ku-mulirati z drugo državno pomočjo, če bi bila s tako kumulacijo presežena največja dovoljena intenzivnost pomoči, določena z uredbo o skupinskih izjemah ali v odločbi, ki jo je sprejela Komisija (ES). 1. UKREP: sofinanciranje materialnih in nematerialnih investicij Namen pomoči je pospešitev nastajanja podjetij in zagotavljanje pogojev za njihovo hitrejšo rast s sofinanciranjem materialnih in nematerialnih investicij. Upravičeni stroški za materialne investicije na območju občine po tem razpisu so: - stroški nakupa, urejanja in opremljanja zemljišč na območju občine; - stroški izdelave investicijskih programov in pridobivanja projektne dokumentacije za gradnjo poslovnih prostorov; - stroški nakupa, gradnje ali preureditve poslovnih prostorov; - stroški osnovnih sredstev, namenjenih posodobitvi dejavnosti; - stroški obrestne mere za najete kredite za izvedbo materialne 7 investicije. Upravičeni stroški za nematerialne investicije so: - stroški nakupa patentov, licenc, know-how ali nepatentiranega tehničnega znanja in programske opreme; - stroški obrestne mere za najete kredite za izvedbo nematerialne investicije. Upravičenci do pomoči so podjetja iz 4. točke tega razpisa, ki investirajo v razvoj in razširitev dejavnosti, in podjetja, ki nimajo sedeža v občini, vendar investirajo v dejavnost na območju občine. Prejemnik pomoči mora zagotoviti vsaj 25 % lastnih sredstev za kritje stroškov posamezne investicije. Materialna in/ali nematerialna investicija mora ostati v lasti upravičenca najmanj 3 leta. Zgornja meja intenzivnosti pomoči je 4.000,00 EUR na upravičenca (upoštevajo se računi brez DDV). 2. UKREP: sofinanciranje samozaposlovanja in odpiranja novih delovnih mest Namen pomoči je povečanje števila zaposlenih in ustvarjanje novih delovnih mest ter zmanjševanje brezposelnosti. Upravičeni stroški so: - stroški za realizacijo samozaposlitve v višini do 5 oziroma 10 minimalnih mesečnih plač; - stroški za odpiranje novega delovnega mesta v višini do 10 minimalnih mesečnih plač. Upravičenci do pomoči v primeru samozaposlitve so fizične osebe, ki imajo stalno prebivališče na območju občine ali registrirano dejavnost na podlagi Zakona o gospodarskih družbah, če jim taka dejavnost pomeni edini in glavni poklic ter je tudi poslovni sedež na območju občine, in sicer do 10 minimalnih mesečnih plač za primer samozaposlitve brezposelne osebe, ki je bila najmanj 6 mesecev prijavljena na Zavodu Republike Slovenije za zaposlovanje kot aktivni iskalec zaposlitve, in do 5 minimalnih mesečnih plač za primer samozaposlitve predhodno zaposlene osebe. Upravičenci do pomoči v primeru odpiranja novih delovnih mest so podjetja iz 4. točke tega razpisa in podjetja, ki imajo poslovni sedež izven občine, če imajo na območju občine poslovni prostor in zaposlujejo za namen opravljanja dejavnosti v poslovnem prostoru na območju občine. Do sredstev je podjetje upravičeno v primeru zaposlitve osebe, ki ima stalno bivališče na območju občine in če nova zaposlitev pomeni povečanje skupnega števila zaposlenih nad najvišjim stanjem v preteklem letu, brez upoštevanja upokojitev. Vsaka sofinancirana zaposlitev mora trajati najmanj 3 leta. Zgornja meja intenzivnosti pomoči je 1.000,00 EUR na upravičenca. VI. ROK ODDAJE VLOG IN NAČIN PRIJAVE Rok za oddajo vlog je ponedeljek, 16. oktober 2017. Vlogo - prijavne obrazce - in vso zahtevano dokumentacijo je treba dostaviti v zaprti ovojnici s pripisom »RAZPIS - RAZVOJ GOSPODARSTVA« na naslov Občina Hajdina, Zg. Hajdina 44a, 2288 Hajdina. Februar 2017 1. Osnovni podatki na vlogi Navedba vlagatelja, višina zaprošenih sredstev, namen pridobivanja sredstev in višina sredstev za izvedbo celotnega projekta ter številka transakcijskega računa. 2. Dokumentacija - priloge: K vlogi je treba priložiti še: - dokazilo o izpolnjevanju pogojev za opravljanje dejavnosti (odločba o vpisu v register); - izkaz poslovnega izida, iz katerega je razvidno, da podjetje ni v težavah; - dokazilo davčne uprave o plačanih prispevkih; - izjavo prosilca, da bo odobrena sredstva investiral na območju Občine Hajdina; - izjavo prosilca o višini lastnih sredstev za isti namen; - izjavo prosilca, da za projekt ni dobil državne pomoči oziroma, če jo je, kolikšen del je že dobil iz drugih virov, vključno z navedbo dajalca in o že odobreni in še neizplačani pomoči de minimis; - izjavo prosilca o kandidaturi za pomoč de minimis; - izjavo prosilca o povezanih družbah in o združitvi ali razdelitvi podjetij. K posameznim projektom znotraj ukrepa je treba priložiti še: - sofinanciranje materialnih in nematerialnih investicij: • račune z dokazili o plačilu za izvedene aktivnosti z datumom iz obdobja od 18. 10. 2016 do 16. 10. 2017; • stroške obrestne mere za najete kredite za izvedbo materialne/nematerialne investicije: • pogodbo o najetem kreditu, • dokazilo o višini obresti za tekoče leto s strani izbrane poslovne banke za materialne/nematerialne investicije; - sofinanciranje samozaposlitve in odpiranja novih delovnih mest: • v primeru samozaposlitve: - dokazilo, da je bil vlagatelj najmanj 6 mesecev prijavljen na Zavodu RS za zaposlovanje kot aktivni iskalec zaposlitve (dokazilo ZRSZ), oziroma - dokazilo o predhodni zaposlitvi (izpis obdobij zaposlitev izda ZPIZ); • v primeru odpiranja novih delovnih mest: - dokazila o zaposlitvi ljudi, ki še niso bili zaposleni oziroma so ostali brez zaposlitve; - dokazilo o celoletnem povprečju zaposlenih v podjetju v letu pred odprtjem delovnega mesta, tj. obrazec prijava-odjava (obrazec M1-M2) za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za vsakega izmed zaposlenih v letu pred odprtjem delovnega mesta. Vloge na ta razpis morajo biti vložene posebej za vsak ukrep. V primeru, da se znotraj ukrepa prijavljate z več projekti, mora biti vsak projekt na svojem obrazcu. Vloga mora vsebovati vsa zahtevana dokazila. Tako izdelana prijava bo obravnavana kot popolna. Če vloga ne bo popolna, bo vlagatelj v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno obveščen s pozivom na dopolnitev. Nepopolne vloge, ki jih vlagatelji ne bodo dopolnili v določenem roku, bo komisija zavrgla. Vloge, ki ne izpolnjujejo pogojev razpisa, se kot neustrezne zavrnejo. Brezplačne razpisne obrazce lahko zainteresirani dvignejo na Občini Hajdina, Zg. Hajdina 44a, 2288 Hajdina. Objavljeni so tudi na spletnih straneh Občine Hajdina www.hajdina.si. Proračunska sredstva bodo odobrena vlagateljem - upravičencem v 8 Februar 2017 odvisnosti od finančnih zmožnosti občinskega proračuna. Sklep o dodelitvi nepovratnih sredstev, namenjenih za pospeševanje razvoja malega gospodarstva, bo sprejet najkasneje v roku 30 dni od poteka razpisnega roka oziroma popolne vloge upravičenca. Pomoč de minimis se ne glede na datum izplačila šteje za dodeljeno z dnem pravnomočnosti sklepa o dodelitvi sredstev. Informacije: Občinska uprava Občine Hajdina, tel. 02 788 30 30 Župan Občine Hajdina mag. Stanislav GLA2AR, l.r. Na podlagi Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna RS (Ur. list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 - ZIPRS1011 in 3/12), Odloka o proračunu Občine Hajdina za leto 2017 (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 20/16) in Pravilnika o dodelitvi proračunskih donatorskih sredstev za izbor projekta ali prejemnika za sofinanciranje dejavnosti, programov ali projektov prejemnikov proračunskih sredstev Občine Hajdina (Ur. list RS, št. 47/07) Občina Hajdina objavlja JAVNI RAZPIS ZA SOFINANCIRANJE DEJAVNOSTI, PROGRAMOV ALI PROJEKTOV, KI NISO PREDMET DRUGIH RAZPISOV V OBČINI HAJDINA ZA LETO 2017 1. PREDMET RAZPISA je sofinanciranje dejavnosti, programov ali projektov za sklope, ki niso zajeti v programih drugih razpisov Občine Hajdina. Razpisana sredstva so namenjena sofinanciranju programov društev, neprofitnih organizacij in gibanj ter zavodov (za programe, ki niso del njihove redne dejavnosti) in druge. 2. POGOJI ZA SODELOVANJE NA RAZPISU Na razpis se lahko prijavijo prijavitelji, ki izpolnjujejo naslednje pogoje: - da imajo stalno prebivališče oziroma sedež na območju Občine Hajdina; - da so fizične osebe s stalnim prebivališčem v drugi občini, če prireditev organizirajo na območju Občine Hajdina; - da so pravne osebe s sedežem v drugi občini, če so njihovi člani občani Občine Hajdina ali pa prireditev organizirajo na območju Občine Hajdina; - da je k vlogi priložen program dejavnosti; - da so k vlogi priložena vsa potrebna dokazila, na podlagi katerih bo mogoče ugotavljati izpolnjevanje meril in kriterijev, ki so določeni v razpisni dokumentaciji. Do dodelitve proračunskih sredstev po tem pravilniku ni upravičena tista fizična ali pravna oseba, ki so ji bila za isti namen že odobrena sredstva iz drugih postavk proračuna Občine Hajdina v tekočem proračunskem letu. 3. VIŠINA RAZPISANIH SREDSTEV za sofinanciranje dejavnosti, programov ali projektov, ki niso predmet drugih razpisov v Občini Hajdina, znaša 36.618,00 EUR. Višina dodeljenih sredstev bo odvisna od pomembnosti prireditve za kraj in za družbeno življenje občanov Občine Hajdina, pričakovane udeležbe in sorazmernosti sofinanciranja podobnih prireditev oziroma drugih dejavnosti. O dodelitvi sredstev bo odločil župan s sklepom na podlagi predloga komisije. 4. ROK IZVEDBE Dodeljena sredstva morajo biti porabljena v letu 2017 v skladu s predpisi, ki določajo izvrševanje proračuna. 5. VSEBINA PRIJAVE Prijava na razpis mora biti napisana izključno na obrazcu, ki je sestavni del razpisne dokumentacije. Če prijavitelj prijavlja več programov, mora za vsak posamezni program izpolniti ločeni obrazec. Prijava mora vsebovati vse zahtevane priloge oziroma dokazila, ki so navedena v razpisnem obrazcu. Tako izdelana prijava bo obravnavana kot popolna. 6. ROK ZA ODDAJO PRIJAV IN NAČIN ODDAJE Roki za oddajo prijav: 6. 3. 2017, 5. 6. 2017, 4. 9. 2017 in 14. 11. 2017. Razpisno dokumentacijo lahko prijavitelji v razpisnem roku dobijo v času uradnih ur v sprejemni pisarni Občine Hajdina, Zg. Hajdina 44a, p. Hajdina. Dokumentacija je dostopna tudi na spletni strani Občine Hajdina: www hajdina.si. Vlogo, izpolnjeno na obrazcu, ki je del razpisne dokumentacije, z vsemi zahtevanimi prilogami dostavite ali oddajte po pošti kot priporočeno pošiljko na naslov: Občina Hajdina, Zg. Hajdina 44a, 2288 Hajdina z oznako: »NE ODPIRAJ - PRIJAVA NA RAZPIS - DRUGO«. Na hrbtni strani ovitka mora biti naveden vlagatelj. Nepravilno označene vloge ne bodo obravnavane in bodo vrnjene pošiljatelju. 7. DATUM ODPIRANJA Odpiranje pravočasno prispelih in pravilno označenih vlog bo strokovna komisija opravila v roku 8 dni po posameznem roku za oddajo prijav. 8. IZID RAZPISA O izidu razpisa bodo prijavitelji pisno obveščeni v 15 dneh po odpiranju vlog. Z izbranimi izvajalci programov, projektov oziroma prireditev bodo sklenjene pogodbe, v katerih bodo opredeljene medsebojne pravice in obveznosti. 9. KRAJ IN ČAS, KJER LAHKO ZAINTERESIRANI DVIGNEJO RAZPISNO DOKUMENTACIJO Razpisna dokumentacija je od dneva objave do izteka prijavnega roka oziroma do porabe sredstev dosegljiva v času uradnih ur v sprejemni pisarni Občinske uprave Občine Hajdina, Zg. Hajdina 44a, Hajdina, in na spletni strani Občine Hajdina. Vse dodatne informacije v zvezi z razpisom daje direktorica Občinske uprave Valerija Šamprl na naslovu Občine Hajdina, telefon 02 788 30 30. 2upan Občine Hajdina mag. Stanislav GLA2AR, l.r. 9 Zahvala in jubilejne plakete tudi našim obrtnikom Območna obrtno-podjetniška zbornica Ptuj, ki je lani obeležila 45-letnico delovanja, je 28. januarja v Kidričevem pripravila že 42. Obrtniški ples in slovesnost s podelitvijo jubilejnih plaket za leto 2016 obrtnikom in podjetnikom s ptujskega območja. Slavnostni govornik na podelitvi je bil predsednik ptujske zbornice Milan Majer, nagrajence in prisotne goste pa je ob tej priložnosti nagovoril tudi direktor Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije Danijel Lamper-ger. Dobitniki jubilejne plakete za 20 let dela v obrti, med njimi tudi podjetnika Roman Glažar in Petar Gvozdenovič Dobitniki jubilejne plakete za 25 let dela v obrti, med njimi pa dolgoletna podjetnika Sebastien Majhen in Franci Vogrinec iz družinskega podjetja »Sonja«. Fotografiji: Foto Langerholc Da so obrtniki in podjetniki do visokih jubilejev prišli z vztrajnostjo, predanostjo delu in vizijo razvoja svojega podjetja, je na slovesnosti poudaril Milan Majer, ob tem pa je omenil tudi dobro strokovno sodelovanje ptujske obrtno-podjetniške zbornice, ki je ponosna na vse jubilante. »Osnovno poslanstvo zbornice je vedno bilo in bo ostalo enako, obrtniku in malemu podjetniku nuditi pomoč in podporo na vseh področjih njegovega dela. Kako pomembno je, da smo obrtniki organizirani in združeni v enotni stanovski organizaciji, so potrdili že številni dogodki. Danes je obrtno-podjetniška zbornica sodobna strokovna organizacija, organizirana lokalno in na državni Februar 2017 ravni. V lanskem letu je Slovenija tako gospodarsko kot socialno okrevala, vsi kazalniki to govorijo, vendar gre za relativno krhko okrevanje, ki ga lahko nepredvidene okoliščine hitro obrnejo v negativno smer. V Sloveniji se počasi veča število investicij, večje zaposlovanja, plače so znova v porastu in gospodarska rast se giblje okoli treh odstotkov. V obrtno-podjetniški zbornici nam je v minulem letu uspelo spremeniti kar nekaj predlogov zakonov, ki bodo krojili usodo obrtnikov in malih podjetnikov v tem in naslednjih letih. Med ključnimi dosežki na zakonodajnem področju so zagotovo sprememba predloga zakona o vajeništvu, na našo pobudo sta bili vloženi ustavni presoji glede regresnih zahtevkov in glede nadaljevanja dejavnosti upokojenih obrtnikov in podjetnikov, uspelo nam je ohraniti davčne olajšave, upoštevane so bile naše pripombe na mini davčno reformo, sprejet je bil zakon o pokopališki in pogrebni dejavnosti, umaknjen je bil predlog glede uvedbe cestninskega centa in še bi lahko našteval,« je med drugim še povedal predsednik ptujske zbornice Majer in dejal, da je pred obrtniki in zbornico zagotovo bolj optimistično leto. JUBILEJNE PLAKETE TUDI NAŠIM OBRTNIKOM Med letošnjimi nagrajenci obrtno--podjetniške zbornice so tudi nekateri podjetniki in obrtniki iz občine Haj-dina, jubilejne plakete pa sta jubilantom podelila predsednik zbornice Milan Majer in sekretar mag. Boris Repič. Plaketo za 20 let dela v obrti sta prejela Roman Glažar, s. p., Prehrana živali iz Hajdoš in Petar Gvozdenovič, s. p., Ključavničarstvo Gvozden s Spodnje Hajdine. Plaketo za 25 let dela v obrti pa sta prejela Sebastien Majhen, s. p., Montaža, servis toplotne tehnike z Zgornje Hajdine 12b in podjetje Sonja prevozništvo, prevozi in storitve, d. o. o., z Zg. Hajdine. Vsem nagrajencem iskrena čestitka! TM 10 Februar 2017 Ponovoletni sprejem v občini Hajdina Potem ko je bilo leto spet naokoli, se je v občini Hajdina ponudila priložnost za tradicionalno druženje, za analizo dosežkov, dogodkov in opravljenega dela v minulem letu. S posebnim namenom je v petek, 6. januarja, župan mag. Stanislav Glažar v prostorih občine Hajdina pripravil ponovoletni sprejem. Utrinki z letošnjega ponovoletnega sprejema v prostorih občine Hajdina Na druženje je povabil predsednike vaških odborov in predsednike društev ter zvez v hajdinski občini, spre- jema pa sta se udeležila tudi ravnateljica OŠ Hajdina Vesna Mesarič Lorber in naddekan Marijan Fesel. Druženje so s pesmijo obogatili mladi koledni-ki: Lovro, Luka in Simon. Osrednji govornik na druženju je bil župan Glažar. V družbi podžupana Karla Svenška in direktorice občine uprave Valerije Šamprl se je vsem zbranim zahvalil za dobro sodelovanje v preteklem letu. V nagovoru je predstavil dogodke in dosežke leta 2016 v občini Hajdina, posebej omenil željo občine po napredku na različnih področjih, hkrati pa pohvalil delo društev in organizacij, ki veliko delajo in se trudijo v svojih okoljih ter skrbijo za promocijo občine. Pred občino pa so že novi razvojni načrti in pričakovanja. Župan je izrazil upanje, da bo tako odlično vzdušje ostalo tudi v letu 2017, ob tem pa nanizal še nekaj razvojih načrtov in projektov občine, ki bodo v ospredju v aktualnem letu. Besedilo in foto: TM 11 PREDSTAVLJAMO VAŠKE ODBORE V OBČINI HAJDINA Vaški odbor Skorba V tokratni izdaji Hajdinčana predstavljamo Vaški odbor (VO) Skorba, ki ga dobri dve leti uspešno vodi predsednica Renata Gabrovec, njeni najožji sodelavci pa so člani Franc Šlamberger, Silvo Horvat, Aleksander Stojanovič in Ivan Vo-grinec, v uspešnem timu pa sta tudi občinska svetnika Ivan Ogrinc ml. in Uroš Krajnc. Središče vsega dogajanja je ponos kraja - dom krajanov, ob njem pa tudi vzorno urejeno nogometno igrišče. Člani Vaškega odbora Skorba s predsednico Renato Gabrovec in občinskima svetnikoma iz Skorbe Ivanom Ogrincem ml. (od zadaj na levi) in Urošem Krajncem (od zadaj na desni) Vas Skorba ima po zadnjih podatkih 401 prebivalca. Njena posebnost so ljudje, ki dajejo vasi podobo vzorne urejenosti, se trudijo in ustvarjajo v društvih ter organizirajo odlične kulturno-družabne dogodke. V Skorbi jih ne manjka skozi vse leto in to velja pohvaliti. Leto se v Skorbi začenja s Soseško in srečanjem krajanov, vabljeni pa so tudi tisti, ki so nekoč živeli v kraju, nadaljuje se z druženjem na prostem, na vaškem sankališču, potem pa se Skorba za nekaj časa odene v pustno vzdušje, za kar poskrbijo skorbovski orači. Vmes tja do poletja in še naprej do jeseni ne manjka prijetnih družabnih dogodkov, proslav, posebej so v ospredju proslava ob materinskem dnevu, druženje ob prazniku dela, druženje ob vaškem ribniku, lepo pa je v Skorbi tudi jeseni, ko grozdje na brajdah dozori, vas pa priredi svojo vaško trgatev. Vaščani darujejo grozdje, takrat se tudi napolni vaški sod, da je potem vina dovolj do prihodnje trgatve. Nekaj posebnega je tudi druženje v decembru, najprej na tradicionalnem miklavževanju, potem pa na božično-novoletnem koncertu, ki v Skorbo privabi veliko ljudi. Vaški odbor Skorba je torej na polovici mandata upravičil svojo vlogo, saj je bilo marsikaj postorjenega, v vasi pa so se zvrstili številni dogodki, pri katerih so se trudili vsi vaščani, ki si želijo le najboljše za svojo vas. Renata Gabrovec se ob pohvalah samo nasmeje in pravi, da je to delo vseh in predvsem dokaz zares dobrega sodelovanja, tako v vaškem odboru, med društvi Februar 2017 v vasi kot tudi med sosednjimi vasmi in vodstvom občine. Ob tem pove, da sedanji vaški odbor nadaljuje in nadgrajuje delo prejšnjega odbora, ki se je prav tako trudil za dobro vasi. »Delamo z manjšimi koraki, trudimo se skozi delovne akcije, na katerih smo se doslej v veliki meri posvečali urejanju okolja, predvsem pa smo si že na začetku zadali cilj, da naše krajane še bolj povežemo, da jih povabimo v društva in sekcije, v katerih je trenutno zelo dobro vzdušje. Želimo si še bolj tesnega sodelovanja med vaščani, želimo, da ljudje povedo svoje želje in da v akcijah stopimo skupaj, da bo naša Skorba še bolj urejena in zanimiva tudi za naključne turiste. Potem ko v Skorbi peljemo svoje akcije in o teh seveda obveščamo občinsko vodstvo, pa naša občina pelje tiste večje projekte, v katere je vključena tudi Skorba. Imamo še veliko želja in tudi potreb, a najprej želimo, da se uredi ovinek pri Kolaričevih, nato obcestna razsvetljava v nekaterih delih vasi pa tudi v domu krajanov si želimo še kakšne posodobitve. Za sedanjo vzorno podobo se moramo posebej zahvaliti Ivanu Ogrincu, našemu gospodarju, ki se zelo trudi. V Skorbi smo si zadali še en večji projekt, in sicer imamo predlog, da bi pri objektu ŠD zgradili manjši prizidek, ki bi služil kot več namenski prostor, v njem pa bi bila tudi vaška klet. Naši vaški kletarji so namreč zelo aktivni in zavzeti za opravljanje svojega poslanstva, zato upam, da nam bo uspelo. Pohvaliti pa moram še naše vaške gospodinje, brez katerih bi težko izpeljali marsikateri dogodek na vasi. Marsikoga tudi zanima, kako daleč je dokončanje kapele v Skorbi. Vaški odbor Skorba tega nima v svoji pristojnosti, ampak trenutno nad tem projektom bdi posebej imenovani gradbeni odbor, ki nas bo prav gotovo kmalu že lahko obvestil glede nadaljevanja izgradnje kapele. Skupno delo, dobro sodelovanje med vsemi na vasi in čim boljše obveščanje pa so tudi moje vodilo že od vsega začetka. Prepričana sem, da bomo uspešni le, če bomo znali stopiti skupaj in delati za dobro naše vasi,« je povedala Renata Gabrovec. Besedilo in foto: TM 12 Februar 2017 Pod Prešernovo podobo letos v Hajdošah Na predvečer slovenskega kulturnega praznika, 7. februarja, smo v občini Haj-dina pripravili osrednjo slovesnost. V dvorani gasilskega doma v Hajdošah so se zbrali vsi, ki so vpeti v kulturo ter imajo radi lepo slovensko besedo in pesem. Na odru so se ponosno predstavili izvajalci in poustvarjalci kulturnih dobrin v občini Hajdina, večer pa je bil namenjen vsem dobrim mislim o kulturi, ki nas spremlja skozi naša življenja, in razmišljanju o njej. Veseli večer kulture se je v Hajdošah začel s himno, ki jo je tudi letos zapel učiteljsko-vzgojiteljski pevski zbor pod vodstvom Uroša Sagadina, lepe slovenske pesmi in recitale pa so k slovesnosti dodali učenci OŠ Hajdina, pesnici Terezija Fili-paja in Olga Vidovič, ljudske pevke KD Skorba, ljudski pevci in pevke KPD Hajdina, mešani pevski zbor DŽD Gerečja vas, moški pevski zbor PGD Hajdoše, Štajerski frajtonarji in recita-torki KD Draženci. Oder je krasila podoba Prešerna, ki jo je upodobila slikarka Nežka Kurnik. Slavnostni govornik župan mag. Stanislav Glažar je v svojem nagovoru spregovoril o pomenu kulturnega praznika, poudaril, da se v pesnitvah dr. Franceta Prešerna prepletajo osebne, narodne in splošne človeške želje ter pričakovanja, posebej pa še klic po svobodi in bratstvu vseh ljudi, ki je izražen predvsem v slovenski himni. To nam prebuja občutja in razmišljanja, kaj za nas kulturni praznik sploh pomeni. »Kultura je danes spoštovanje duhovnega stavbarstva naših dedov, je spoštovanje in ohranjanje tradicije in vrednot. Kultura je tudi kultiviranje narave in skrb zanjo spričo naraščajočega uničevanja okolja. Kultura pa nista samo umetnost in znanost, ki bi se ju spomnili ob državnem prazniku kulture. Kultura je skupek vrednot in dosežkov, ki jih je ustvaril človek v dobro človeštva, je spoštovanje teh vrednot in ravnanje po teh vrednotah. Skozi kulturo se kažeta naše duhovno bogastvo in tudi tisti del našega življenja, ki je manj kulturen ali celo nekulturen in zavrača, spodriva in uničuje pridobljene kulturne vrednote. Praznujmo naš praznik kulture razmišljujoče in naj postane kultura praznik našega vsakdanjega življenja. Tudi naša občina je kulturno izjemno bogata. Pomemben segment predstavljajo naša kulturna društva, ki se združujejo v Zvezo kulturnih društev občine Hajdina.« 13 Februar 2017 DRUŠTVOM IN POSAMEZNIKOM PODELJENE ZAHVALE ZKD HAJDINA Tudi ob letošnjem kulturnem prazniku so bile v občini Hajdina podeljene »nagrade« za dosežke na področju ljubiteljske kulture posameznikom, dolgoletnim zavzetim kulturnim ustvarjalcem in društvom. Zahvale Zveze kulturnih društev občine Hajdina sta podelila župan Glažar in predsednica ZKD Hajdina Hilda Bedrač, med letošnjimi prejemniki zahval pa so: KD Dra-ženci, Ljudske pevke KD Skorba, Ljudske pevke KPD Stane Petrovič Hajdina, MePZ DŽD Gerečja vas, Jože Derniko-vič, Franc Panikvar, Olga Nahberger, Dragica Meglič, Andreja Purg, Olga Vi-dovič, Aljaž Godec, Katja Svenšek, Damjan Zagoršek in Drago Lesjak. TM Foto: Stane Žumer, TM Skupina M.J.A.V. je nastopila na adventnem koncertu v Martinovi cerkvi in ob zaključku prijetnega glasbenega večera je nastala tale fotografija v družbi župana, naddekana in drugih gostov. Glasba je imela glavno besedo in z glasbo so z velikim veseljem polepšali decembrski večer, ki ga bodo mnogi še dolgo pomnili. Adventni koncert je bilo najlepše darilo občine Hajdina vsem občanom in občankam, ki jim praznični čas, z glasbo obdan, veliko pomeni. Skupina M.J.A.V. Adventni koncert v cerkvi sv. Martina V prazničnih decembrskih dneh so najlepše melodije odmevale tudi v naši občini. Občina Hajdina in Zveza kulturnih društev občine Hajdina sta že po tradiciji pripravili adventni koncert in lanski je bil 21. decembra v cerkvi svetega Martina na Hajdini, kjer je nastopila ženska glasbena pop skupina M.J.A.V. je navdušila občinstvo v cerkvi, z izbranimi melodijami pa je obiskovalce popeljala v čudovit čas najlepših in najbolj čarobnih praznikov v letu. Za prijeten nastop se je mladim glasbenicam na koncu zahvalil župan mag. Stanislav Glažar, vsem obiskovalcem pa zaželel lepe praznične dni in vse dobro na pragu novega leta. Besedilo in foto: TM 14 Februar 2017 TD Mitra na turističnem sejmu Od 1. do 4. februarja je bila na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani osrednja turistična sejemska prireditev v Sloveniji, na kateri pa ni manjkalo TD Mitra Hajdina s predstavitvijo pestre turistične ponudbe občine, društev in OŠ. Na sejmu Natour Alpe-Adria se je predstavilo več kot 330 turističnih ponudnikov iz Slovenije, Bosne in Hercegovine, Hrvaške, Srbije, Makedonije, Italije, Albanije, Avstrije, Madžarske, Češke, Slovaške, Nepala, Indije, Jordanije in Tunizije. Mednarodni sejem za aktivno preživljanje prostega časa je tudi občini Hajdina ponudil odlično priložnost za promocijo, kar je TD Mitra Hajdina - kot članica Turistične zveze Slovenije - tudi z veseljem izkoristilo. TD Mitra je k sodelovanju povabilo društva v hajdinski občini, a je bil odziv bolj slab, in osnovno šolo, kjer deluje turistični podmladek in prav slednji so povabilo vzeli zelo resno in se tudi predstavili na stojnici. Vse pohvale ekipi mladih turističnih zanesenjakov in mentorici Tatjani Lukovnjak, da je s člani TD Mitra prvi sejemski dan podoživela v živo. Dva dneva na sejmu sta bila dovolj, da so nas številni obiskovalci opazili in marsikaj zanimivega izvedeli o zgodovini, lepotah in ponudbi obči- ne Hajdina. Hajdinska stojnica je bila bogato založena s pletarskimi izdelki, kar je pritegnilo marsikaterega obiskovalca, da si je ponudbo pogledal od blizu, a še najbolj zanimiva je bila pletarka Hilda Žumer pri svojem delu. Poleg pletarskih izdelkov je bilo na hajdinski stojnici mogoče pokusiti še nekatere naše domače jedi, ki so jih pripravili lokalni gostinci, med obiskovalce so Hajdinčani razdelili kar nekaj turističnega materiala, brez Štajerskih frajtonarjev pa si predstavitve na turističnem sejmu sploh ne znamo predstavljati. Besedilo in foto: TM 15 Februar 2017 Uspešno tudi skozi četrti pletarski tečaj V januarju in februarju je TD Mitra Hajdina v prostorih OŠ Hajdina izpeljalo že četrti pletarski tečaj. Vse letošnje pletarske delavnice so bile zelo dobro obiskane, 14 udeležencev pa si je na zaključnem srečanju pridobilo še posebno potrdilo, ki jim ga je izročila predsednica TD Mitra Hajdina Sonja Brlek Krajnc. Anton Žumer Kristina Lenc Franc Tekmec Na zaključnem srečanju se je bodočim pletarjem pridružil tudi hajdinski župan mag. Stanislav Glažar ter jim čestital za pogum in vztrajnost, TD pa za dobro idejo in uspešno izvedbo tečaja. Ravnateljica OŠ Hajdina Vesna Mesaric Lorber je v TD Mitra Hajdina tudi letos prevzela skrb za pletarske delavnice, k sodelovanju pa povabila domače pletarske mentorje: Franca in Ano Tekmec ter Antona in Hildo Žu- Miro Petrič mer. Na zaključku delavnic je povedala: »Pletarske delavnice z leti postajajo že del prakse TD. Razveseljivo je, da tečajniki radi prihajajo, vsako leto se prijavi še kak nov tečajnik, z veseljem pa sodelujejo tudi mentorji. V prihodnje si na OŠ Hajdina želimo v ple-tarstvo bolj vključiti naše učence, saj bi s tem ohranjali staro domačo obrt. Verjamem, da bomo tečaje nadaljevali, šola pa bo z veseljem gostiteljica pletarjem.« 16 Februar 2017 Anton Žumer: »Vsi letošnji tečajniki so pokazali veliko veselja in na Hajdino so prišli, da bi se naučili čim več. Zelo so se trudili in tudi marsikaj naučili, nekaj znanja so nekateri imeli že s preteklih tečajev. Ampak pletarstvo je širok pojem in šele potem, ko pridobiš osnove, se lotiš fines. Dušo in srce moraš dati v pletarstvo, potem nastanejo pravi izdelki. Zelo pa sem ponosen, da prav v naši občini in turističnem društvu tudi s tečajem ohranjamo našo kulturo, dediščino in pletarstvo, ki je imelo nekoč velik pomen na Ptuju in v okolici.« Franc Tekmec: »Zelo bi pohvalil vse, ki so letos pridno prihajali na pletarski tečaj. Zadovoljen in ponosen sem, da ohranjamo to tradicijo, naše ljubiteljsko delo, s katerim si že bolj izkušeni pletarji velikokrat tudi krajšamo dolge zimske dni. Če me bodo povabili tudi prihodnje leto, bom z veseljem prišel.« Miro Petrič: »Drugič sem na pletarskem tečaju in tisto, kar sem se lani naučil, zdaj nadaljujem. Lani sem se zelo navdušil nad pletarstvom, naredil sem kar nekaj izdelkov, tudi majhno "korpico" za svojo vnukinjo. Videti je zelo zapleteno, a ob pomoči mentorjev in izkušenih pletarskih mojstrov je vse veliko lažje.« Besedilo in foto: TM tjo&i 'tiAiOmC, QCK- ysa -AiieÄ ¿iW twuld tki -de W ¿yiofivii -litojs tliifix/bw ■ 'Vi: 'AfiA&tic -V r.' ■.■f.y.Ti. 4 phfojuw. " A čtcnuh, itk diJCjVv&dC rucJtii i™ /VniiHtiA' kdkX^A /¡iki. „ 1taLi'fo Ji tut«, pcÜ'Mi * v t&Hi hc'Uit'bi Jpa ^ ¿rfcäoA-w 'j-ct'ilVl.ilüct ZA