ZAVOD ZA IZOBRAŽEVANJE IN KULTURO CRNOMELJ .c . .e)f 1župancic.va JJP frul1ca 28. srecanje mladih pesnikov in deklamatorjev Crnomelj, 11. junij 2018 ZBIRKA PESMI NAJBOLJŠIH OSNOVNOŠOLSKIH IN SREDNJEŠOLSKIH PESNI KOV V LETU 2018 STROKOVNA KOMISIJA 28. ŽUPANCICEVE FRULICE Pesmi je ocenjevala strokovna komisija za izbor najboljšega osnovnošolskega in srednješolskega pesnika Županciceve frulice 2018 v sestavi: Nastope je ocenjevala strokovna komisija za izbor najboljšega deklamatorja Županciceve frulice 2018 v sestavi: .c.2s. frul1ca NAJBOLJŠI OSNOVNOŠOLSKI PESNIKI Urška Jurajevcic Dobitnica Županciceve frulice 2018 za najboljšo osnovnošolsko pesnico Urška Bahor Amadeja Rek Neja Popržen Doroteja Drevenšek Pohvale strokovne komisije: • Tjaša Ivana Kocmut (OŠ Franja Goloba Prevalje), • Ema Dolenc (OŠ Vrhovci), • Anja Centa (OŠ Primoža Trubarja Velike Lašce), • Gaia Stergar (Gustava Šiliha Laporje), • Lovro Valen ko (OŠ Kidricevo), • Eva Vucko (OŠ l. Murska Sobota), • Julija Fridrih (OŠ Pohorskega bataljona Oplotnica), • Ajda Matjašic (OŠ Metlika). DOBITNICA ŽUPANCICEVE FRULICE 2018 Najboljši osnovnošolski pesniki URŠKA JURAJEVCIC Osnovna šola Loka Crnomelj Sem 15-letna Belokranjka, ki obožuje pisano besedo. Rada se izražam tudi likovno in skozi fotografski objektiv. Letos sem bila v okviru projekta Talenti-razstave mladih likovnikov v knjižnici izbrana med tiste osnovnošolce in srednješolce, ki smo lahko imeli v knjižnici samostojno razstavo svojih slik in fotografij. Blizu mi je likovni pogled na svet -kot slikar lahko izraziš pogled na neko stvar s svoje perspektive. Rada berem knjige, posebej kriminalke (ker uživam v reševanju umorov), in poezijo. Ko berem, lahko živim življenje vec oseb in gledam skozi oci nekoga drugega. Mislim, da smo mi sami svoja edina ovira, ki nas ustavlja, da bi naredili nekaj, kar si res želimo. Rada imam naravo, ker me sprošca, zato grem vsak dan na sprehod v gozd s svojo psicko Bella. Moj moto je: dejanja, ne besede. Strokovna utemeljitev dr. Igorja Divjaka, predsednika strokovne komisije Urška Jurajevcic je v poslanih pesmih pokazala, da zna zrelo ubesediti razlicna duševna stanja. Obcutku srece je v pesmi cas zoperstavila tesnobo, ki jo je nazorno izrazi s preprosto in dovolj izvirno prispodobo. Sposobnost, da objektivira obcutja, je pokazala v pesmi Žarnica, ko je obcutek srece prenesla na žarnico. Avtorica je tako preneseno izrazila spoznanje, da osamljenost za sreco ne zadostuje, treba jo je deliti z drugimi. Spretno se izraža tako v prvi kot v tretji osebi ednine. V pesmi Deklica s knjigami je s prispodobo misli, ki polzijo skozi stavke, pricarala skrivnost književnosti in izrazila svoje prepricanje, da se literarne resnicnosti ne da preprosto podrediti zunanji resnicnosti. 28. Županciceva frulica Najboljši osnovnošolski pesniki CAS Pocutim se tako utesnjeno. Dnevi minevajo brez mene. Ujeta v svojem mehurcku ne vem, kako vse beži mimo mene. Ure, dnevi, tedni. Kot nakljucna slika v albumu, ki je ujeta v trenutku, iz katerega ne more ubežati. 28. Županciceva frulica Najboljši osnovnošolski pesniki ŽARNICA Kako je ta žarnica svetla. Videti je tako pozitivno, kot da jo navdaja sama sreca. Žarnica brez skrbi osvetljuje poti drugim. Njena svetloba kar seže v srce. Zašcitena svojo notranjost skriva za toplim steklom. Izolirala jo je pred svetom. Poskušam ga odstraniti. Drezam vanj, zato steklo poci in ven izpusti svoje najgloblje skrivnosti. 28. Županciceva frulica Najboljši osnovnošolski pesniki DEKLICA S KNJIGAMI V udobnem naslanjacu ob skodelici caja sedi deklica s knjigo v roki. Ne zmeni se za široko nasmejano sonce zunaj, ki je pricaralo cudovit dan. Zanjo obstajajo le knjige. Crke, ki kujejo besede, te pa tvorijo premišljene stavke, skozi katere spolzijo misli. Vsaka poved, vsako poglavje ima svoj poseben pomen, ki ji ne da miru, dokler ga ne odkrije. In vsaka knjiga svojo zgodbo, ki je drugacna vsakic, ko knjigo znova prebere. Zato je ta besedni svet toliko pomembnejši kot vse življenje, ki se odvija zunaj. 28. Županciceva frulica Najboljši osnovnošolski pesniki URŠKA BAHOR Osnovna šola Loka Crnomelj Sem Urška Bahor, stara sem 15 let. Prihajam iz zaselka Zorenci, in ceprav živim v majhnem naselju, menim, da vidim vec sveta, kot ljudje, ki so zaprti za štirimi stenami v vecjih mestih. V prostem casu rada poslušam glasbo, berem prozo kot tudi poezijo in seveda tudi sama napišem kakšno pesem. Ceprav sem veselo dekle, vecinoma pišem žalostne pesmi, saj v svetu po navadi vidimo le slabe stvari, dobre pa prezremo. Književnost zame pomeni pobeg iz suhoparne resnicnosti v svet, v katerem ni pravil in v katerem nemogoce postane mogoce. Strokovna utemeljitev dr. Igorja Divjaka, clana strokovne komisije S pesmijo Azil neodobren je Urška Bahor v nagovoru druge osebe ustvarila kontrast med tujkami in preprostimi stavki, ki upesnjujejo odnos med dvema. V pesniški igri se pokaže, da so v odnosu zadeve lahko bolj komplicirane, kot se zdi na prvi pogled. Zakljucek je duhovit tudi zato, ker avtorica uporabi besedo azil, ki jo poznamo iz medijev v resnem politicnem kontekstu, tu pa ji da lahkotnejši znacaj. 28. Županciceva frulica Najboljši osnovnošolski pesniki AZIL NEODOBREN Prosil si za domicil. Dala sem ti ga. Vrisal si pentagram v moje srce. Nastala je entropija. Nenadno in hitro. Nato nisi vec potreboval stalnega bivališca. Igrala sem le še nokturno. Opazila sem, da te resonanca glasbe ni dosegla. Skrivava se pod svojima epiteloma. Ponovna prošnja za azil. Neodobreno. 28. Županciceva frulica Najboljši osnovnošolski pesniki AMADEJA REK Osnovna šola Angela Besednjaka Maribor Sem Amadeja, stara 14 let in najlažje se izražam skozi pesmi. Svoja custva lahko vedno zlijem vanje. Ko sem vesela, napišem pesem. Ko sem žalostna, napišem pesem. Namesto da bi ljudem govorila o vsem, kar si mislim, to raje napišem. Torej, ce me želite razumeti, me boste lahko razumeli le skozi zapisane besede. Vsak potrebuje nekaj, s cimer se lahko izraža. Naj bo to pisanje, slikanje, ples ali karkoli drugega, ce imaš to rad, nad tem ne smeš obupati. Vztrajati moraš-v življenju bodo vzponi in padci, a na koncu, ko boš dosegel cilj in pogledal nazaj, boš vesel, da nisi obupal. Strokovna utemeljitev dr. Igorja Divjaka, clana strokovne komisije Amadeja Rek je v pesmi Zmanjšujem razdalje pokazala, da zna abstraktno zarisati svojo duševnost skozi prispodobo obratnega sorazmerja. Bolj ko bo unicila razdalje do lepih življenjskih reci, dlje se bo odmaknil konec. Sporocilo pesmi, da je treba življenje izkoristiti, je podano radostno in lahkotno. Avtorica nam zaupa skrivnost poti do srece. Pomembno je, da bližina ki jo išceš, vkljucuje tudi socloveka. 28. Županciceva frulica Najboljši osnovnošolski pesniki ZMANJŠUJEM RAZDALJE Zmanjšujem razdalje; med mano in mojimi cilji, med mojimi sanjami in mojimi uspehi, med jutrom in vecerom, med mano in tabo. Najbolj pa se zmanjšuje razdalja do mojega konca. Kmalu bo tu, zato moram ostale razdalje cimprej uniciti. 28. Županciceva frulica Najboljši osnovnošolski pesniki NEJA POPRŽEN Osnovna šola Šalek Moje ime je Neja Popržen. Stara sem 13 let. Prihajam iz Velenja. V prostem casu rada rišem in berem, najraje pa se družim z mojo najboljšo prijateljico Julijo. Moje najljubše knjige so iz zbirke Harry Potter. Sedem let sem obiskovala plesno šolo, zdaj pa hodim na ure jahanja. Igram precno flavto. Moj hobi je tudi komponiranje glasbe za flavto in klavir. Po poklicu bi bila rada veterinarka ali pa make-up artistka. Sem clovek zelo razgledane vrste. Rada imam živali. Doma imam dva psa in dve macki. Meni se zdi svet zelo krut. ce bi se dalo, bi ga spremenila v najlepši del vesolja. Strokovna utemeljitev dr. Igorja Divjaka, clana strokovne komisije Neja Popržen pesem Tišina zgradi na oksimoronu oziroma bistroumnem nesmislu-tišino se lahko sliši. Liricni ucinek ta paradoks doseže tudi zato, ker se taka carovnija dogodi v samoti, ko je avtorica sama sredi narave. Vcasih se moramo pac potruditi, da pridemo do najbolj obicajnih skrivnosti. Pesem je mocna tudi zato, ker avtorica skrivnosti ne razlaga, ampak jo v verze pripusti tako, kot je-in se ji zacudi. 28. Županciceva frulica Najboljši osnovnošolski pesniki TIŠINA Obicajen dan, hodim po gozdu, po naravi. Kaj slišim? Tišino. Slišim tišino: vsako drevo, vsako deblo , vsak list, vse, kar je tiho. To je najlepši hrup, je najlepša glasba, ki bi jo lahko poslušala celo vecnost. Kaj je to? Tišina. Dan, drugacen kot drugi. Hodim po gozdu, po naravi. Zakaj? Da slišim tišino. 28. Županciceva frulica Najboljši osnovnošolski pesniki DOROTEJA DREVENŠEK Osnovna šola Angela Besednjaka Maribor ce bi bila žival, bi bila verjetno lastovka, ampak sem samo clovek. Vseeno pa lahko letim. Menim, da ni normalnih ljudi, da beseda normalen ne obstaja. Razlicnost nas bogati. Po moje je vsak zase poseben, le jaz sem pa zraven še malo nora. Pa se mi sploh ne opazi na sliki, kajne? Zunanjost je le privid. Igram violino in šah. Rada berem knjige. Moj najljubši šport je debatiranje. Želim si, da bi se svet naucil ljubiti. Ko bom odrasla, bom odrasla lastovka in bom znala bolje in višje leteti, pri ljudeh je to obicajno obratno. Želim si, da se ne bi nikoli nehala cuditi. Strokovna utemeljitev dr. Igorja Divjaka, clana strokovne komisije Norica Dorica Doroteje Drevenšek je igriva pesem v razgibanem ritmu in rimah. Avtorica s prispodobami norosti pokaže, kakšni sta v resnici dobra volja in sreca. Ti dve namrec terjata, da zna clovek biti drugacen od drugih, da zna uganjati norcije in se ponorcevati tudi iz samega sebe, ne le iz drugih. Tak ucinek pesnica doseže, ko se primerja s kobilico in prehitro izvaljenim pišcetom. Nihce namrec ni rekel, da mora biti poezija resna, lahko je tudi malo cirkusantska. 28. Županciceva frulica Najboljši osnovnošolski pesniki NORICA DORICA Jaz sem malo zmešana in to se mi zelo pozna, hodim v vse smeri, smeje se mi sto vasi. Jaz sem mala norica, ljubka majhna Dorica, skacem kot kobilica, ko poci v glavi žilica. Jaz sem zmešani vseved, ki govori kar povprek, nic ne vpraša, nic ne išce, sem kot prehitro zvaljeno pišce. Jaz sem majhna norica, ljubka glasna Dorica, iz Maribora sem prišla, tam takšni kot jaz smo doma. Vendar težko jaz je biti, nimaš se casa niti umiti, svojo norost v sebi držim, ko priložnost je, se znorim. Saj sem normalna, le vcasih brutalna, kdaj pa kdaj se mi utrga, kot se jopici zadrga. Biti kot sem jaz, to zahteva cas, biti z mano pa potrpljenje, noro dobro je življenje. .c.2s. frul1ca NAJBOLJŠI SREDNJEŠOLSKI PESNIKI JERNEJ GRLJ Dobitnik Županciceve frulice 2018 za najboljšega srednješolskega pesnika Aljaž Primožic Lara Gobec Maja Strmcnik Erazem Baškovec Pohvale strokovne komisije: • Klavdija Košec (Gimnazija Celje -Center), • Nikolaj Horvat (Gimnazija Murska Sobota), • Tjaž Mihelic (Gimnazija in srednja šola Kocevje), • Vesna Muzek (II. Gimnazija Maribor), • Tina Šajn (Gimnazija Vic), • Jasna Rešcic (Gimnazija Nova Gorica). DOBITNIK ŽUPANCICEVE FRULICE 2018 Najboljši srednješolski pesniki JERNEJ GRLJ Škofijska klasicna gimnazija, Zavod sv. Stanislava Želja po novih formah, idejah in odkrivanju še neodkritega je del mene odkar se sebe zavedam. Že v mladih letih se je ta želja utelesila v obliki branja in, še toliko bolj, v obliki interesa za matematiko, ki, bolj ali manj pritajeno, zaznamuje mene, moje razmišljanje in pesništvo. Kasneje se je ta želja kristalizirala, v nekem pogledu zanjo najbolj naravni obliki, v poeziji, za katero upam, da ob branju nekomu ponudi nekaj popolnoma novega in tako, vsaj v mojih oceh, upravici svoje mesto v tem izboru in svojo pravico imenovati se pesem. Strokovna utemeljitev dr. Janka Lozarja, clana strokovne komisije Avtor izkazuje tenkocutno obvladovanje pesniškega jezika, njegova pripoved je jasna, posebno odliko pa lahko prepoznamo v pripovedni moci, ki skrbi za to, da iz mirnega toka pesniške pripovedi izjemno hvaležno na obalo bralceve izkušnje skacejo posamezne besede in se lesketajo v svoji nenavadnosti. S tem avtorju uspeva tisto v poeziji težko dosegljivo: kako ujeti v ubranost melodijo pesmi in glas posameznih besed. S tem je vsakic znova, in vsakic drugace, iz ene pesmi v drugo reševan prasklad sveta in posameznih reci, oziroma prasklad govorice in besed. Tu pa domuje-tudi avtorjeva-pesniška lepota. 28. Županciceva frulica Najboljši srednješolski pesniki Ves svet je tvoja domovina izražena kot zlajnan pojem pesem tistim, ki so bili, z notami, ki bodo obstali z dlanmi nad drevesi sta ravno prav narazen, da menih obesi viseco mrežo so napolnili metulji, gosenicni derivat vceraj je danes in derivat casa je naš prostor objet s praznino nosi meniha se sprehajata in med malinami mrmrata mantro so pozabili tako kot so pozabili sebe slika nate in dobi njega -odsev zvezd je na nebu vedno vec, po prostoru se trkajo prezebli odsevi na vrata so zaprta in bodo vrata so odprta in bodo vrata se zaloputnejo in odpihnejo listje jeseni zagrebe glasbenike prestraši melodija klavirja za katero ne poznajo not je vedno enako število je definirano rekurzivno ne pridemo do premice se sekajo v neskoncnosti je tvoja nevsakdanja ljubezen. 28. Županciceva frulica Najboljši srednješolski pesniki Moja svetilka je visela z drevesa, kabel je prosto visel z veje. Njihov kodeks je veleval, da mora biti vsaka svetilka prižgana in priklopljena v omrežje. Še vedno se spomnim, kje je moja svetilka. Pogosto jo obišcem. Visi s prav posebne bukve. Morda je boljši simbol lipa, vendar je stvari treba predstaviti take kot so. Bukev je bila ovencana s sojem zvezd. Vcasih so odsevale in prižgale luc, navadno pa je luc utripala, ko sva se z dlanjo v dlani sprehodila mimo. Ali sedela spodaj. Trudili so se najti mojo svetilko, vendar jim to ni bilo namenjeno. Postavil sem jo v del gozda, poznanega le meni in tebi. Na koncu je moja bukev zgnila, vendar je luc obvisela v zraku. In nama še vedno utripala. 28. Županciceva frulica Najboljši srednješolski pesniki Tudi tedaj je niso našli. Niti tedaj, ko je na mestu bukve nastala jasa ali kasneje pognala lipa. Ves ta cas je luc le utripala, žarnica ni pregorela. Ponoci v soju zvezd, ko se je vžigala so se ob njej gnali netopirji in nocile sinice. Okoli lipe in svetilke sem, skupaj s tabo, postavil hišo in jo zavaroval pred onimi. Prej kot slej bodo obupali. Kaj pa ti tu delaš? 28. Županciceva frulica Najboljši srednješolski pesniki AUAŽ PRIMOŽIC Gimnazija Celje -Center Sem otrok z gugalnice, ljubitelj strelicij, ubijalec podgan, trebušna plesalka, kuros, mehanizem v babuškah, smetišcnik, Eva Braun in najditelj zakladništva. Sem slab, ker je Bukowski. Sem Slovenec, peder, ker tako pravijo. Sem bel, ker je Klimt. V prostem casu pa sem dijak, ki raje zapisuje klišejske vzdihe, kot išce 3. kvartil škatel z brki ali nicte kvadratnih funkcij. Ne maram sive, ceprav jo najpogosteje nosim. Nisem zmeden in niti malo neodlocen. Obseden z Oranžno. Zajemam zrak, a je pri 17 letih z beležko v rokah to težko. Izredno težko. Strokovna utemeljitev dr. Janka Lozarja, clana strokovne komisije Avtor premore redko sposobnost kratkorecnega zajetja tistega, kar pesniško vrže bralca v presunjenost. V sunjenost iz obicajnega funkcioniranja, v oziranje za presenetljivim, nikoli do konca razvidnim, se pravi primarno življenjskim. V pesmih rabljen osebni nagovor samo še dodatno krepi tisti prvobitni obcutek življenjske viskoznosti, s tem pa nas opominja in v nas budi speci spomin na neodpravljivo nezgrabljivi karakter (lepote) življenja in sveta. 28. Županciceva frulica Najboljši srednješolski pesniki IZOLACIJA Pogrešam te, Sylvia. Že 12 dni je, od kar si šla. Slonim pri tistem oknu. Trznem ob vsaki sireni, ki zapoje mimo. Verjetno te ravno zdaj vozijo na pumpanje želodca. Ko izbruhaš žolc, pridi nazaj. Za plasticno božicno zvezdo te cakam, Sylvia. 28. Županciceva frulica Najboljši srednješolski pesniki LARA GOBEC l. gimnazija v Celju Ime Lara izhaja iz starogrškega imena Larissa, ki ga povezujejo z grško besedo laris, laros, ki pomeni galeb. Svojo galebjo svobodo mocno t fi. ... .cenim. Le tako lahko brez sramu pišem o svoji . bolecini, strasteh, medsebojnih odnosih. Moja mama me je poimenovala Lara, ker se ji je zdelo ,. z ime romanticno. Njen vzgib se mi zdi nekoliko -I . ironicen, saj se popolnoma odmikam od pisanja o .·.' ,.,, 1-:-.: . klišejskih romanticnih odnosih. Obožujem 1 posebno energijo budisticnih templjev, cudovito , .., '.·]1: .:. '· ., '}l. naravo in pristne ljudi. Rada imam udobje svojega doma, vendar pridih vzhodne kulture ., ... :;,:.. ·-poživi in nahrani mojo dušo. Veliko berem, - ' 1 predvsem prozna dela. Poleg pisanja igram tudi . . klavir. Najraje imam Frederica Chopina, poljskega romanticnega skladatelja, ki me s svojimi sonatami, nokturni in valcki mocno navdihuje. Njegova cutnost je precizno usmerjena v notni zapis. Za sabo imam osem let ucenja klasicnega klavirja, trenutno pa koncujem 1. Jetnik jazz klavirja. Na svet gledam realisticno, a sem kljub temu nekoliko nagnjena k optimizmu, impulzivnim odlocitvam in nepotrpežljivosti. Strokovna utemeljitev dr. Janka Lozarja, clana strokovne komisije Avtorica zavezujoce niza utrinke, ki -kot zvezdni utrinki -prestreljujejo nevidno, nocno nebo clovekove duševnosti. Izborjena pesniška beseda, ki ji ni mogoce ocitati nerodnosti, nam slika duševni nemir posameznika in posameznice z vešco rabo podob in besed, ki ne delajo sile duši, tej najnežnejši in najsilovitejši tvarini cloveka, saj se uspešno izogibajo vsaki površni moralni poantiranosti. Pa cetudi gre za robne situacije cloveške usode. Prav to -moc impresije pred moralno sodbo-je posebna odlika tega pesniškega sveta. 28. Županciceva frulica Najboljši srednješolski pesniki /lapa Uboga Lara, ubogi otrok. Zlomili so ji cisto vse ude, ne more hoditi brez bergel. Uboga Lara, ubogi otrok. Med operacijo so ji prevec stisnili možgane, ne more govoriti, lahko momlja, kot da je nema. Uboga Lara, baje ubogi otrok. Predana Luciferju, en dan ne more govoriti in hoditi, potrebuje bergle in lahko le momlja, lica se ji raztapljajo zaradi solz. Že naslednje jutro kot cisto drug clovek, prešerno nasmejana, pije kavo na terasi in se smeji. Stopam proti Indiji. 28. Županciceva frulica Najboljši srednješolski pesniki MAJA STRMCNIK Gimnazija Velenje Živijo, sem Maja Strmcnik. V prostem casu se rada smejim, se vozim z avtom okoli, predvsem pa se rada crkljam s svojim psom, ki je prav tako radoveden kot jaz, zato skupaj veckrat med sprehodom odkrijeva kakšen nov, zanimiv »plae<<. Pišem že od šestega razreda osnovne šole, ne ravno redno, imam pa obdobja, ko bi lahko res samo pisala in se mi zdi, da je premalo casa, da bi vse svoje ideje lahko zapisala na papir. Sem velika ljubiteljica fantazijskih romanov in risank, ki temeljijo na crnem humorju. Na svet poskušam gledati vedno s pozitivne plati in živeti iz dneva v dan, kolikor se najbolje da, ker menim, da je smisel življenja ravno to, da se mu prepustiš in uživaš v presenecenjih, ki ti jih prinaša. Strokovna utemeljitev dr. Janka Lozarja, clana strokovne komisije Avtorica nam hvaležno spregovori iz temeljnega reza med tekoco stavcno pripovedjo in odsekanostjo posameznih besed. To je pesniška izkušnja roba, ki je zapisan v poezijo, še preden pesnik vanjo vstopi, in ki ostaja postavljen v rano celote tudi za naprej. In to je tudi rob, ki je izvorno vrezan v odnos cloveka do sveta. Ali bolje sveta do cloveka. Kajti pricujoce pesmi nas privajajo na nenavadno resnico, da je tudi svet tisti, ki stopa v nas, med nas, nepredvidljivo, z vso svojo silnostjo. 28. Županciceva frulica Najboljši srednješolski pesniki OPOJ ŠKATLIC Štiri stene .. praviš„ dom zapirajo vrata drugega tujega sveta v katerem se stotine zibajocih oken majejo v ritmu umirajocih teles. Uglašeni so od smehov in krikov ... Molijo, da jih sonce obsije, njih potnih prežetih od boja„ Ana polju tišina„ Nedotaknjeni so žareci zidovi„ Z vdihom zmanjšujejo razpoke. Matricnih kock. Z molitvijo nas klicejo, da zakricimo„ Milijoni vikov„ Melanholicni boj. Smrt. Zunaj ne sliši glasu. Krpajo razpoke, .. jaz pa režem poganjke da se bodo plazile zgradbe„ Na polju se trosi edini glas v tišini. Izdavi glas. Ki bo ranjene zval k globini, ki bo dajal upanje cujecim, da so živi, .. ki bo pozabil, daje svet opit.. 28. Županciceva frulica Najboljši srednješolski pesniki ERAZEM BAŠKOVEC Gimnazija Kranj Erazem je zgolj poimenovanje za nedosledno in muhasto entiteto sfere cloveške osebnosti. Ko pa se opredelim kot brezcasno zavedanje, postane cel6 podatek o moji starosti popolnoma irelevanten. Vem, da to ni ravno odgovor, ki bi ga nekdo pricakoval, ce ti rece: »Povej mi nekaj o sebi,« toda zaradi rigidnosti take sorte oznak, se lahko pocutim zelo nelagodno. Najbrž imam zaradi tega rad haikuje -ker v meni ozavešcajo permanenco trenutnega stanja. Strokovna utemeljitev dr. Janka Lozarja, clana strokovne komisije Avtor preprica s suvereno kratkobesednostjo, ki se kaže v vešci pisavi haikuja. Slednja je glede na dolgo in plodno tradicijo tudi na Zahodu prevzete forme tovrstnega pesniškega zapisa prav gotovo nelahko delo. In verjetno je najvecja odlika teh zapisov obcutek, ki prevzame bralca ali bralko, da so ti haikuji komaj verjetno posreceno narejeni brez zatekanja k mocnim, kricecim besedam. Najbolj zapeljivo v življenje-in prav to bodi prvi moto poezije-je prav iz vsakdana prevzeto besedje, ki se sklene v haikujsko skromni sklad lepote. 28. Županciceva frulica Najboljši srednješolski pesniki TRIJE LJUBEZENSKI HAIKUJI V morje zenice se staka kakor reka tvoja svetla koža. Ležiš pred menoj, obljubljam ti vse, cesar ne morem izpolniti. Odšla si ti, odšel sem jaz, kako je zdaj v tistih krajih? ..c.2s. (A .?7'župancic.va frul1ca NAJBOLJŠI DEKLAMATORJI Strokovna komisija, pod vodstvom Mateje Perpar, je izbrala pet finalistov, ki so se pri deklamiranju pesmi Otona Župancica še posebej izkazali: Zala Vrbovšek, OŠ Alojzija Šuštarja, Ljubljana; Maša Božic, OŠ Zbora odposlancev, Kocevje; Ema Medved, OŠ Frana Metelka Škocjan; Gašper Tori, OŠ Šmartno, Šmartno pri Litiji; Roza Verbovšek, OŠ 8 talcev Logatec. Na zakljucni prireditvi bo znana zmagovalka ali zmagovalec Županciceve frulice 2018, ki bo prejel/a »Pastirski rog« kot simbol dobrega govorništva in javnega nastopanja. Gostujoca deklamatorka: Ema Žagar, OŠ Ivana Gorana Kovacica Vrbovsko -PŠ Lukovdol (HR). NAGRAJENA OSNOVNOŠOLSKA PESNICA Magdalena Blagec, OŠ Donja Stubica (HR) ZAKE Zake, zake suze žmefke, zake glava pognuta? Zake se muciš i se vu sebi držiš? Zake se stišceš, pak van ne pustiš? Zake, zake ti duša trpi, zake sam cez to ideš ti? Zake za lažnim osmehom se skrivaš? Zake jal i mržnju vu duši imaš? Zake, zake glavu ne zdigneš, zake sunceku ne namigneš? Zake ne podeliš te i tugu i jad i vse? Zake brigu ne pustiš pak vu kratkem življenju vesele živiš? Projekt sofinancira: OBCINA CRNOMEU Projekt so podprli še: \[rli&t[}tt>.R\-\ISi Založba Sanje Ljubljana Mlade rime OŠ Loka Crnomelj [ ] Spominska hiša Mladinski center BIT Otona Župancica Vinica