Izkušnje 44 Vzgoja, december 2021, letnik XXIII/4, številka 92 Pri timskem delu si skupina učencev prizadeva doseči isti cilj, s tem da delijo znanje, naloge, izkušnje, si pomagajo med seboj in sodelujejo z ostalimi skupinami, ki stremijo k istemu cilju. Projekt FLL Prednosti timskega dela Breda Urankar, predmetna učiteljica matematike in tehnike na Osnovni šoli Danile Kumar v Ljubljani, je mentorica na tekmovanjih in pri raziskovalnih nalogah. Poučevala je izbirni predmet robotiko, vodi aktive in tekmovanja. Začetki V šolski prostor se vedno uvajajo nove obli- ke dela in novi projekti. Pred devetimi leti mi je gospa ravnateljica rekla, da me vidi v projektu FLL (First Lego League). Priznati moram, da sem s strahom sprejela to nje- no pobudo. Ker zelo cenim njeno mnenje, sem se odločila, da grem izzivu naproti, in ni mi žal, da sem to storila. Na začetku sem imela cel kup vprašanj. Kaj pravzaprav je to? Kaj se dela pri tem projektu? Kako bom motivirala učence, da pristopijo? Gotovo bo potrebno dodatno izobraževanje. Še nikoli nisem programirala, nisem programer. Projekt FLL učence spodbuja in seznanja z znanostjo in tehnologijo, inovativnostjo, ustvarjalnostjo, timskim delom, močno poudarja vrednote in se vedno zaključi s področnim in državnim tekmovanjem ekip. Vsako leto ima nov izziv. Sestavljen je iz štirih področij: projektnega dela (poi- skati je treba problem in inovativno rešitev za izziv leta), robotskega dela (robot mora rešiti določene naloge na tekmovalnem polju), tehničnega intervjuja glede robot- skega dela in dela na vrednotah ekipe. Ko sem učence seznanila s projektom, so bili navdušeni in hitro smo sestavili ekipo. V ekipi so vedno učenci od 5. do 9. razre- da. Naša ekipa šteje od 6 do 10 članov. Vsak član je zelo pomemben. Zanimivo je, da se v skupino vključijo tudi učenci s posebni- mi potrebami ali pa bolj individualistični učenci. Učenci s posebnimi potrebami se zelo dobro vključijo v tim, saj lahko pokaže- jo svoja močna področja in spoznajo, da so pomemben člen tima, kar jim zelo pomaga pri oblikovanju samozavesti. Učenci, ki so veliki individualisti, potrebujejo pogovor in vaje s področja timskega dela, saj mora cela ekipa opraviti zastavljeno nalogo. Pripravila sem veliko teh vaj, saj sem čutila, da bo le tako ekipa postala še bolj povezana. Učitelj je v ekipi vodja, ki učence spodbuja, usmer- ja, navduši in pomaga pri iskanju stikov s posameznimi strokovnjaki. Potek dela Z delom vedno začnemo že septembra. Ekipa najprej sestavi naloge tekmovalnega polja. Pri tem se spoznajo, si pomagajo in stremijo k temu, da so naloge pravilno se- stavljene. Nato se lotimo proučevanja nalog tekmovalnega polja in projektnega dela. Učenci skupaj iščejo ustrezne strategije za reševanje nalog. Po literaturi in spletnih straneh iščejo obstoječe probleme, o njih razmišljajo in iščejo rešitve za izziv. Ko naj- dejo problem teme, začnejo iskati strokov- njake, ki bi jim lahko pomagali in jim po- vedali še kaj več. Za strokovnjake pripravijo vprašanja in se pripravijo na predstavitev izziva. Večinoma sodelujemo s tremi ali več strokovnjaki. Ekipa zelo veliko dela na področju vrednot. Najbolj pomembne vrednote ekipe so: so- delovanje, pomoč, spodbujanje, odkrivanje, inovativnost in spoštovanje. Kar se nauči- mo, uporabimo pri izboljšanju določenih stvari v življenju in zelo pomembno je, da se pri tem tudi zabavamo. Cilj je, da zna- jo člani ekipe te vrednote uporabiti tudi v vsakodnevnem življenju, izven svoje ekipe. Učenci se res zelo povežejo, ugotovijo, da je vsak član zelo pomemben in da brez njega ne gre, obenem pa se zelo zabavajo. Učenci morajo v zelo kratkem času opra- viti veliko dela, saj področna tekmovanja potekajo že decembra. Čeprav je dela ogromno, izžarevajo dobro voljo in pozi- tivno energijo. Rezultati timskega dela Tudi ko smo delali od doma, smo se teden- sko srečali preko Teamsov. Učenci so sproti delili nova spoznanja, ideje in se na daljavo srečevali s strokovnjaki. Kljub težkim raz- meram zaradi epidemije so se odločili, da speljemo delo do konca in se udeležimo tekmovanja. Učenci se pri timskem delu res veliko nau- čijo drug od drugega. Ekipa se zelo poveže, izžareva pozitivno energijo, vsak prispeva svoj del, vsak je zelo pomemben člen tima in na koncu so vsi veliki zmagovalci, saj do- sežejo skupni cilj. Tudi mentor – učitelj se počuti odlično, saj so učenci dosegli zasta- vljeni cilj, čeprav je bila pot dolga in je bilo včasih potrebne veliko spodbude. Foto: arhiv Brede Urankar