45 Ocene Mitja Reichenberg Poletje 12 pesmi za otroke (na bes. Magde Dolén) Notna zbirka Poletje za najmlajše, Drugac ˇni 004, 26 str.; 19,00 € Franc Križnar franc.kriznar@siol.net Naš nekdanji uredniški kolega in neumorni slovenski glasbeni ustvarjalec Mitja Reichenberg je spet presenetil s svojim ustvar- jalnim nabojem. Profesionalno se sicer udinja kot predavatelj in docent na kar nekaj fakultetah (doma in na tujem), saj je končal tudi podiplomski doktorski študij na ljubljanski filozofs- ki fakulteti pri prof. dr. Rastku Močniku (2012: Film in filmski zvok v družbeni funkciji). Zlasti je še dodatno aktiven na področ- ju elementarne glasbene vzgoje; predava, pripravlja seminarje za zborovodje, pedagoške delavce v predšolskem, osnovnošols- kem in srednješolskem izobraževanju (Zavod RS za šolstvo). Nastopa kot pianist (igra tudi pri nemih filmih) in deluje kot glasbeni producent. Zato je njegova (nova) zbirka 12 pesmi za otroke (Maribor: Kulturni center, zavod za umetniško pro- dukcijo in založništvo, 2018) neke vrste nuja, po drugi strani pa poživilo na naši (otroški zborovski) sceni. Zadnjo tovrstno zbirko Poletje je avtor napisal po dokaj koeksistentni poeziji, po poeziji, ki skupaj z Reichenbergovo glasbo tvori neke vrste tandemski unikum. Tudi dramaturgija vseh objavljenih (otroš- kih) pesmi (-c): Poletje pred vrati, Topla jutra, topli dnevi, Sla- dokaj?, Dober večer, Zvezdno nebo, Poletna nevihta, Počitnice, In kaj potem?,Vedno veseli, Vsi v vodo!, Poletni piknik in Poletje in cvetje. Ker so že literarne pesmi v glavnem 2- do največ 3-kitič- ne, razen ene, ki ima kar sedem 2-vrstičnic, je za to tudi glasbe- na forma preprosta: v glavnem so to enojne, dvojne in največ trojne (male) pesemske oblike, kar je za ciljne izvajalce (otroš- ki zbori v VVZ-vrtcih in v prvi triadi osnovnega šolstva) še najbolj primerno. Skladatelj marsikdaj sicer dovolj sprejemljive obsege (otroških zborovskih) glasov zasoli tudi z dvoglasjem, sicer pa se v obsegu (c 1 –h 1 ) manj kot ene oktave do potankosti drži tovrstnih otroških zakonitosti. Melodije so v (enostavnih) ritmih: 2/4-, 3/4-, 4/4- in 6/8-taktovski načini, s tem da agogič- ne oznake niso predpisane. Zato pa so vse melodije opremljene s harmonijami, kar pomeni, da si lahko pedagogi in zborovodje pomagajo z akordskimi inštrumenti (harmonika, klavir, kitara …). Omenjena zbirka pa kar sama od sebe kliče po nadaljevan- ju v smislu zaporedja vseh štirih letnih časov: torej po Poletju še Jesen, Zima in Pomlad. Gre za aktualne in obenem dobrohotne teme, gre za programsko glasbo, ki je otrokom še kako blizu, zraven pa tudi za njeno koristnostno funkcijo. Ta notna zbirka je še dodatno zgledna tudi likovno: naravnost mična. Ilustracije so objavljene kot pinedesigns, oblikovanje in prelom pa je na 26 (nepaginiranih) straneh prispeval Peter Dobaj. Ta je tudi odgovorni urednik notne zbirke, glavni ured- nik zbirke v seriji Drugačni (004) je Dušan Hedl. Delo je izšlo z motom: Izbrane besede in slike za izbrane malčke v zbirateljs- kih nakladah. V knjižni obliki je izšlo le sto izvodov, zbirka je dostopna tudi na: http://www.ljudmila.org/subkulturni-azli, naroči pa se jo lahko na e-naslovu: frontierbook@gmail.com. Nekaj tovrstne reklame takemu sicer mini zalogaju izvirne slo- venske vokalne glasbe za najmlajše zagotovo ne škodi.