Br.i*2 Leto 1852. Jožef Otmai% po milosti božji knezoškof Sekov^ki, oskerbnik Lujbnske škofije, itd. itd» itd. vsem vernim] Sekovske ino Lujbnske škofije vse dobro od Boga želinu "K' v, J**.erščansko prepričanje (vera) je živlenja duh, kteri vsega človeka prevzeme, iuo kteri se ocituje u vsakom íijegovom djanju ino tersenju. Vse postave in naredbe cerkvene imajo za nalogu, da zbudijo ino jaéijo toto kerščansko prepričanje, da ga čistijo ino branijo 5 ino ravno zato se preteže njihov upliv na vse okolnosti posameznih ljudi, ino skupčine. Od tega se jasno ino popolnoma prepričamo, ako poglednemo na svedkovanje nedelje, kak je po prepisu katolické cerkve svetiti zapovedana* Človek se mora skerbeti skoz upotrebovanje svojih telesnih moci zapotrebe časnoga življeuja. Skoz nevtrudljivo delavnost si mora iz zemlje sad pridelati, iz sirovoga ploda njenoga kruh načiniti, kteri ga hrani, oblačilo storiti, s kterim se oblaci, ino hram si podignuti, pod kterim najde zavetje ino strehu, Težavna ino dolgoterpna reč je, ktera veJiko truda ino napiujanja stoji, dokler se človeško družtvo u dobro vr edjeno edinost spravi tak, da eno na drugem naslonjeno skoz pravičnost vse se ravna ino brani» Pa pri vsem tem se terja, da je namen, iuo serce človeka od posvetnih reci prosto, ino obernjeuo 11 višave nadzemeljske, da vse, kaj god človek poprime ino dela, tak dela, kak Bog hoče, ino kajti je njemu tak dopadljivo; drugač se znebi zaslužbe, iuo je sirota, ako ravno misli, da je bogat. Milostiva previdnost vsemogočega Boga je podala človeku eden den za počitek, u kterém se naj spomni 'z svojega cilja, u klerem, oslobodjen od posvetnih skerbih iuo poslov, se naj skerbi za večnost Ze na bregu Sinai je dana zapoved: „Sest dnevov delaj, ino overšnj «voje posle, sedmi den pa je sobota Gospoda tvojega Boga, na loti den pusti vsako delo na stran, ti, tvoj sin, tvoja kči, tvoj hlapec, tvoja dekla, tvojo živinče, tudi potnik, kterega si pod svoju strehu prijel." Pomembo totega dneva za zveličanje celoga človečanstva nam je Gospod razložil govoreči Mozesu: „Govori otrokom Jzraela, ino njim naznani: pazite, da dostojno svetite moju sobotu; kajti toti den je postavljen za svedočbu med menom, vami, ino vašim zarodom, da znate, da sem ja vaš Gospod, kteri vas posvetjuje*" Né samo za po~ samezne, za celo izvoljeno ljudstvo je dana sobota na svedočbu zaveza, kterega je Gospod ž njimi sklenil, obfaajanje sobote naj nje opominja, ino oživljuje spomin, da so posvetjenja potrebni, ino da toto samo od Boga izhaja. Ljudstvo, ktero Go1 spodu posvetjeni den počitka vredno praznuje, podverže svoje vsakdanje posle re- du, kteri služi k nadzemeljskoj sreči, obnavlja u vsakom tjednu očitno izpovedanje vere, ktera se blagodarno razprostira po tečaju življenja našega» Od Boga zapovedani den pocilka je ne den lenobe: kajti počitek, kterega Gospod zapoveda, se im^ Gospodu posvetiti, ino delavnost, ktero zvunajšemu življenju odrečemo, se ima notrajnomu aldovati. Jno tak bode den počitka tudi posrednik, kteri bode z'ediiijenje z Bogom varval, ali pa pot pripravljal k dosegnjenjubJiofe milosti. Ino ravno skoz to razprestira toti den počitka blagonosni upliv med vsaki stališ občinstva: kajti toti utemelji zaklad svete vere, podeli jakost duši, da se zamore crez vse časno povzdignuti, usadi prikladnost za nebeške pocutke, kteri od zgor nas napoljnujejo, ino nas u višinu pozdigujejo, zaklad vere je, kteri ljudstvo osreči, ino kteri tak vé streci, da vsaki dogodjaj ino prememba je njemu na korist* Praznik, kterega stari zakon u vsakom tjednu, svetiti zapoveda, je u 110vom zakonu ua uedelju prenesen, ino tu sija u svoji popolnosti ino slovesnosti. Sveta cerkva razvija na toti den vse duhovne bogatstva, ktere so u njeni narucaj shranjene, da zamore kerstjan pokoj totega dneva istiuski svetiti. U predgi se oznanujejo ino razlažejo razodete istine, aldov novoga zakona se Ijubeznivomu Očetu nebeskomu svečano dopernaša* Mládež se zbere k keršcanskemu nauku, obcina pošilja u molenju svetih litanij svoje težkoce iuo potrebe k prestolju milostivnoga Boga, ino blagoslovljena od Zvelicara, kteri u najsvetejšem Sakramenti resnično je nazocen, se poda u miru na svoj doni. Vse, kaj je Gospod od sobote govoril, dosegne zvesto izpoluenje na nedelji, nedelja je za istinu na svedocbu postavljena med Gospodom ino ljudstvom, ktero živi u svetlobi razodetja. Nedelja krepi dušu vernih, ona podupira slabe, ona povzdiguje padše, ona se poda skoz svečane glase za bludecim po stezi hudobe; ino ako ravno slepotu ino hudobiji! zevsema iz sveta odstraniti nezamore, tak vendar, kda njoj drugo nije moci storiti, postavi zapeljivim vabenjam svoje meje, kterik hudoba prekoračiti nezamore* Dokler še ljudstvo cversto spozna, da je dolžnost nedelju svetiti, kak dolgo še tistim, kteri nju svetijo, se ne zasramuvanja bojati, tisti pa, kteri njo nesvetijo, se očitno hvaliti še nesmejo, tak dolgo, ako ravno hudobija ino zapeljivost žuga vse prevemuti, tak dolgo velim, se ne bojati, da bi tisti rovari, kteri temelju cerkve ino družtvenoga života propast grozijo, svoj namen dosegli; u obce ostane še istomu hudobnežu toliko keršcanskoga duha, da on take zasmehovanja Boga ino zdravoga razuma odurjava, ali barem zato, kajti nje u življenje upeljati nezamore, zaverže» Ne nam treba na daleki pot se podati, ako želimo u živem ogledali keršcansko svetkovanje nedelje gledati, kajti dovolj izgledov najdemo med u ami. Pobožna obcina derži nedelju za najsrečnejši den življenja. Tjeden z svojemi težkocami ino skerbmi je pretekel. Danica naglašuje den Gospodov. Neje cuti šumenja delavcov. Svetecna tihota pokriva polja, travnike, na kterih so še včera delavne roke se trudile. U lurni miloglasno pojejo zvonovi, po vseh cestah ino potih u svetečnem oblačili hitijo veliki ino mali žureci se u hižu večnega Boga. Léjid je nakincen oltar, sveče plamenijo, orgle veličastno se glasijo, ino moleča obcitia kleci pred naj Svetejšem. Celo tisli, kteri je ne navaden tak ponižno se BögÜ klanjati, je skoz okolostojecih izgled genjen na pobožnost. Vsaki izraz pobožnosti ino castenja je dobro cele skupcine; eden giblje vse; ino vsi pomagajo posameznomu, da se tak vsi uzajemno u veri ino bogabojecnovti ojacijo, Po dokončani službi božji se tudi kaj boljšega na mizo postavi, ino zatem še pride red na razveseljenja* Ino skem pobožnejše se človek u cerkvi zaderžal, stem ménje se spozabi pri takih razveseljenjak mëj lepoga zaderžanja ino zmernosti; ino tak, ako veselja zmerno se uživa, toto utisne u serce den Gospoda, kakti den zvetecnosti ino veselja. Skoz nedeljna poducanja se naučimo bolje spoznati svetu veru? iuo dolžnosti svojega stana, ino tisto, kaj smo že poprej znali, se zdaj ponovi, ino še globeje u serce zasadi; Zaires občinska služba božja nedeljna hrani naše keršcanske občutke serca, ino oživljuje dela pobožnosti; celo na mlačnem kerstjaui neha svoje slede. Zna se zgoditi, da človek celi tjeden malo, ali celó nic na Boga nepomisli ; kajti se da od pohotnostih ino posvetnogu dobička zapeljati. Zdej ga zove nedelja, tudi zapoved, navada iuo glas vesli se združijo, ino ga peljajo u hižu božju* Tu se zna prigoditi, da kaka besedica, ktero je u predgi cul, kakti strelicâ njegovo serce prebodne : ino ako oko oberne ua oltar, posluša miloglasne pesme, začuje glas zvonceka, kteri uaznanuje, da je zdaj ua besede mešnika sam Bog iz nebes stopil, ino svojo veličanstvo pod podobami kruha ino vina zakril, vse to zamore globoko u njegove persa segnuti, ino serce segreti. Ali, ako drugo ne, barem ze u njegovoj duši obnovi spomin nebes, ino boljše domovine, zbudi se moc vere, ktera že je htela zadremati; z enom recjom u sercu ostanejo iskrice, ktere ob svojem časi plamnejo. Posvetna veselja, ktera zaslužbombožjom sledije, iuo ktera se prederzniti ne smejo, da bi totu motile, so njoj niže postavljena ino podložena, ino u tem že obstoji silna moc, ino važno opominjanje, ktero vuci pravu nalogu našega življenja. Ino ako ravno nekteri iz prirojene slabosti padnejo, tak vendar, dokler pravi red vekša stran ôbderžava, tak dolgo še cveti u večini občine vera, ino dobro deržanje, marlivost ino zadovoijjnost. To jp mrok, díi hudobnežif kteri so se proti keršcanstvi zaprisegli, nedelju s tak velikom jezom napadajo, Na fraucozkem ob času prekucije, so tak uazvani slobode branitelji za najpotrebnejše deržali na mesto keršcanske nedelje vsaki deseti den za pocivanje odločiti, misleci, da bodo skoz to naj leže keršcansko svetkovanje nedelje zaterli. Ali jako so se vkaniii u ovojem upanji ; kajti ob kratkem časi je pa stari tjeden novoupeljanoga odriuul; še zdaj iritogi izobražeuih gospodov mislijo, da nedelja tudi delavnik biti mora. N& taki način &i toti ljudi vsaki počitek skratijo. Ti ljudi neso neprijateli počitka, pa tudi ne prijatelji delavnosti. Celi tjeden, u kterém se pravi kerstjaii za spolnjeuje svojih dolžnostih skerbi, bi človek slobodno lenuvul ; samo u nedelji^ iuo ako vec ne, saj pe d poldnevom mora se cuti hrup delavcov. Na toti den morajo vsi staçuiri biti odpcrti, ino vni rokodelci živo svoje posle tirati, na toti den morajo kovači kovati, iuo tesári svojemi sekirami mahati, deličom, ino učencom, kierim «daj toliko prirojenih svetih pravic pripisujejo, niti se pol ure casa ne pusti, da bi u totem kratkem časi svetu mesu culi, mesto tega njim je za odškodovanje odločen pondelek, u kterém se nedelja ocivestno zaničuje, u kterém jediná nevera, iuo razuzdanost svoj prazuik praznuje. Ako ravno se pri nas očitno zasmehovanje nedelje skoz moc deželskoga zakona preprečuje, tak je vendar u vuoge kroge delavcov že globoko seglo, ino sady kterega toto nosi, očitno pred nami ležh Nesrečniki, kteri mesto nedelje pondelek praznujejo, nevejo nic, ali celo malo od tega, kaj se Boga ino lastnoga dušnoga zvelieenja tice ; njihova vést zaspi, ino ako se vcasi predrami, je spodobna človeku u trešliki ležečemu, kteri kake smešne senje za golu istinu ima; ^rok je: kajti neposlušajo predge, keršeanskoga nauka, iiazvešcanje nebeških resnic, ktero se ocituje u svetecnostih katolické cerkve, kajti njim menka duh milosti ino bla 1 * goslova, kteri hižu božju obstira* Mesto molitvene knjige vzeinejo u roke kak sramotni list, mesto evangelja kako bezbošnu knjigu od ueenkov Bluma ino Ronge-a spisanu; le tisti je njihov propovednik, kteri pri glažku vinca prav dobro vé božje ino deželske postave grajati. Skoz tjeden zaslúženú plaču potrošijo po večerih u keremi. Pa to še ne vse, temoc tudi u nesramne ino grešne zveze stopajo* Potreboče se povekšavajo od dne do dne, dolgi, kteri njim sperva vkanljivu pomoč davajo, na skorom stiske pomnožavajo. Zeljno, inu pohotno poslušajo tiste, kteri njim pravijo , da je dežela dolžna za blagostanje ino sreču vsakega skerbiti* Živa je istina, da, kieri je enkrat zaklada vere se znebil, kteri se spozabil pri svojih delah iz zaveze med večnim ino časnim življenjom obstoječe, da taki neje samo u recih na večnost spadajocih slep, temoc tudi nezamore prav presoditi važne zadeve zemeljskoga življenja. Moži, kteri so se za jako omikane deržali, ino kteri so za res z vnogemi znanosti nadareni bili, so u prekucnem letu 1848 u take zmote se zapieli, ktere bi smeha vredne deržati morali, ako nebi prepad grozile obcemu biagostanjiu Jeli se tedaj čuditi, ako kaki razuzdan, od nevošljivosti ino zdvojenja vužgani delavec neverojatne bedastoče za čistú istinu derži? Zadnjic navalijo taki zamamljeni ljudi na družtvo kakti neprijatelji, ino so pripravni izvan očivestne pogibelji vsakomu zvitjaku vstreči, ino ga bogati. Istina je, da pošpotavanje nedelje po delavnicah ino tovarnah (fabrikah) globoke korenine je pognalo, pa vendar so u njih ne racelo. Bogatci, velikaši, ino izobraženi so bili pervi nasledniki krivih prerokov ; toti so bili pervi, kteri so svetkovanje nedelje hladnim sercom posnemali, zaničavali, ali pa gotovo nju zavergli* Bili so časi, u kterih je nevernik spoštuvan bil. U tečaju vremena se je hvala Bogu nekaj spremenilo; pa vendar mlačnost u veri kerščanski se neje serc zapustila, u veri mlačen biti, to je še zdaj nekaj naravnoga: kajti še zdaj mislijo nekteri, da je izobraženomu možu nepristojno, da bi za reci, ktere človek umom svejim dosegiiuti nezamore, gorljivo vnet bil; nevera še je le malo svojih zgubila. Zmlačnostjo ino napuhjenostjo zjedinjase mehkuznost, ino ravno med tistemi stani, kteri bi drugim mogli na izgled biti, je svetkovanje nedelje z vekše strani ali cisto zginulo, ali pa svojo istinitost zgubilo* Na nedelju, ali svetek se mnogi niti ne zmisli, to je pri njih že nekaj velikega, ako kterir kajti ravno zdaj nic drugega si začeti névé, skem berže stem bolje tihu mesu brez vsake pobožnosti posluhne nažoenim vec na pohujšanje, kak izgled. Velika (péta) meša, ah tota se njim že predolga zdi, k totoj samo te pridejo, akö bi lepoglasne gerla pevcov ino pevkinj slišati bila ; predga je za nje, pravijo, zevsema nepotrebna ; oni mislijo, da sami tak dobro ali še bolje véjo, ino ako bi ravno hteli kaj takega se naučiti, to si lehko sami u knjigah najdejo. Od duhovne moci, od tersenja pri občinski službi božji se z uebesami zjediniti, od tega oni nemajo sluha niti duha, to je za nje neznana dežela. Zaiosini nasledki od tega so : da drugač dobro izrejeni ino izobraženi ljudi, kaj se kerščanstva, vere ino cerkve božje tice, žalibože nič nevejo. Od kerščanskega nauka, u kterém so za mladih let podučení bili, so le kake besedice, ali molitvice še ostale, kterih so že zdavnja ne zastopiln Istina je, da pondelka mesto nedelje ne praznujejo: pa vendar veksa stran, na koliko njim premoženje ino silni posli dopuščajo, vsaki den veselju aldujejo. Tisti pa, kteri se ž njimi meriti nezamore, se za nesrečnoga, iuo od osode preganjanoga derži. Ino tisti, kteri imajn priložnost, da z vsemi posvetnemi veseljami svojo serce nasitijo, postanejo nečutljivi za najsvetejše ino božanske reči; za tem pride, da tudi posvetna veselja ino raji (plesi) se njim več nedopadajo; vsega so siti; zato je že vnavadi sebi ino drugem dolgočasen biti. Nai pro stejšo nasladjenje mesa še ma svojo moc; pa toto nezamore vsemu zadovoljiti. Tak se razširuje u njihovih sercah prazuost, ino nezadovoljnost; zdaj komaj, kda so sami sebi neprilieni, spoznajo, da se bode premeniti.. Toto bolezno ožalostjenje ne bilo brez upliva na silovite dogodjaje, kteri so nas iz nenadá stigli. Kada je kak od potresa Euroga trepetala, kada smo veliko zgubili, ino u pogibelji bili še vec zgubiti, ino koda se je nepricakano upanje pokazivalo, te je nagon občutkov drugi put nastopil. Samo na skoro bode zopet na stari tečaj pripeljal, ako želja za nebeskom istinom ino blaženstvom sere nenadvlada, ino ako spomin vecnosti, ktera nam se bliža, u naših sercah se neoživi* Protuletje pamladi celo narav. Led se raztali, travniki obzelenijo, drevje se listi, ino razceveta* Tudi kerstjan se naj u spomladi duševno preporodi. Ravno te, kda bregi ino doline se u ponovljenoj krasoti prikazujejo, sveti cerkva veliki s vetek u spomin Gospodovoga od mertvih ustajenja. Ako ravno vsaki svetek, kteri se na oltaruNajvekšega obhaja, nas opominja kpreporojenjuuduhu: kajti vsaki, ali nam predstavlja izgled svetosti, ktero mi následovati imamo, ali pa nam predoci kako skrivnost božjo, ktera je doveršena, da postanemo otroci ocela nebeskoga. Tak vendar je vuzem najvekši med svetki, skoz kterih lepo zložeui krog nas cerkva vsako leto pelja. Sin božji je smeri ino pekel premagal ; preobraženi stoji nad grobom, u kterém je pred kratkem njegovo najsvetejšo, z vnogimi ranami obsipano truplo ležalo, iuo govori kerstjanom: nasledujte me u kralestvo ocela mojega nebeskoga! Da pa toto vablenje Gospodovo nebode zabstojno, je cerkva odločila štirdeset šest dnevov, da se u tačaju totih dostojno k vuzmu pripravljamo. Med toto pripravljanje spada tudi zatajenje samoga sebe, ktero u zapovedanom zderžanju od jestvin obstoji. Kteri prelomi post iz lenosti, lekkodušja, prevzetnosti, aM nevere, tisti je ne prikladen, da bi cul glas Zvelicara, ino da bi zamogel ž njim ustanuti. Pa tudi, ako želimo vredni posteti, da nas Zvelicar milostivnim okom pogleda, ne zadosti, da se samo eno malo jedi zderžitno « U totem času smo dolžni, da tudi cversto premišlja varno istine nebeške, da z pomnoženo gorlivostjo upotrebimo sredstva, ktere cerkva za naše posvetjenje podaje. Mnogo veca je zato dolžnost, ktera nas opominja, da den, klerega je Gospod u tjednu si žebral, po volji Gospodovoj častimo* „Prite k meni vsi, kteri ste obteršeni, ino ja vas bodem okrepil: moj jarem je sladek, ino mojo breme je lehko." Tote prijazne besede so tudi vam namenjene, kteri po nedeljah od samih skerbih govorite, kteri razveselenjaino nasladjivanja išcete; ne zatisnite vaše ušesa: kajti sam Zvelicar k vam govori! On je poterpežljivi proti vam, hlapci, ino delavci, kteri ste vkanljivim besedam zapeljivcov vervali, ino kteri ste se dali lehkodušno od grešnih izgledov ino kratkega nasladjivanja zapeljati. Povete da, jeli ste se obogatili z delom, kterega slepo nedeljah sveršavali, jeli ste skoz zapravljivo praznovanje pondelka srečni postali? Kaj ne sledi pri kercmoljubiteljih po nesnažnoj pijanosti žalost ino bolezen? Jeli vasjeistinski pomirilo zasmehovanje, ino zanicavanje vere ino deržavnoga reda? So li stiske, osramotjenjc, ino Iastno spocitovanje, ktere za prepovedanem nazladjivanjam gostokrat sledijo, prijetne ? Ali je nezadovoljnost samim sobom, nevošljivost ino jeza proti vsem, kterim se boljše godi, kaj blagonosnega? Gotovo še se spominjate boljšega casa; ino ako ravno bi kreposti, Gospoda ino nedelju spoštuvati, poprejd, kak ste u dobu mládencov stopili, se znebili, tak je vendar milost božja u decinstvu svojemi žari vašega serca se doteknula. Spomente se sladkega materinskega poduka, svetega večera, Zvelicara u jaslicah, vašega per vega obhajila-, u globocini vaše duše še se gotovo znajde totega 2 svetega spomina kaka iskrica, ako je ravno pokrita u inertvem pepelju grešnega življenja. Gospod je prišel ino želi, da totá iskrica planine, da vas razsvetiino segreje; ali posvetjujte poprejd den, kterega je Bog k svoji službi odločil; prite k predgi, kersčanskem nauku, tersite se iskreno poznati svetu veru, kteru vaši zapeljivci, brez da bi nju poznali, klejejo. Prite ksvetimeši, iuo ako zamorete, k takoj, pri kteroj vnogo pobožnoga ljudstva je zbrano, da se vam skoz izgled vere ino pobožnosti uzvišenost potalažljivoga aldova pred oci postavi, kterega je Kristus na križu doveršil. Nedajte se od kakvega god neumnega zešpotovanja zapeljati ! Tisti, kteri težko terpijo, da vas zgrešajo u nedelju pri poslu ino u pondělek u keremi, govorijo dosta od pravic ino slobode: pa pravicu, zveličanje dosegnuti, ino slobodu po kerščanski živeti, to nebi radi nikomu dopustili* Začnite taki sledeču nedelju tak živeti, kah sem vam ja svetoval, ino Gospod vam bode taki vuzem podaril, kterega še bote se u vecnosti radovali. Ljudi so si vnogo iskustva nabrali, ktere bi ravno za menjšu cenu lehko dobili; pa bilo kak mu drago, tudi ta cena neje prevelika, ako bode samo sadonosno. Razuzdanost, ktera je u vnoge delavnice ino tovarne ulezla, zdaj le mali broj tistih hvali, kteri za puntariju nabirajo; ino zdaj bi vse bilo dobro, ako bi zamo u nedelju ljudstvo htelo počivati od dela, u cerkvti priti, ino k tomu od podelka pa do sobote večera marljivo delati. Ali, ako želimo, da castjenje božjih rečih, zvesto spolnjavanje dolžnostih, ino spoštuvanje pravice u sercu ljudstva neomajlivo ostane, ino kde je zgiuulo, se zopet usadi ino učversti, tak je potrebno, danajpoprejd izobraženi ino premožnejši kakti pokorni ino verni kerstjani u cerkvi svoje kolena prigiblejo! Kada pa prosti ino siromašni ljudi vidijo, da gospodi ino njihovi predpostavljeni nedelju zaničujejo ; kada toti nepridejo k službi božji, ino ako so na^oeni, «ko^ eeio ^vojo zaderžanje pokažejo, da so samo z telom u cerkvi, ino da od pomembe svetih djanjah niti ne senjajo, tak eno sledečih zgoditi se mora: ali se pusti prosti človek od zločestoga izgleda zapeljati, vruca vera, ktera njegove persa razgreva, se razhladi, on zacne zauicavanje nedelje ino skrivnostih božjih za nekaj preštimanega deržati ino nasledovati ; ali pa škrati gospodu zaupanje ino spoštuvanje. Gostokrat pa se od vsakega nekaj zgodi* Ako ravno prosti človek zmenim okom željno gleda na zloceste izglode gospodov, tak vendar z drugim okom nje iuo njihova pohujšavna dela zaničuje. Sveti Duh opominja: „Vladári, ino narodi, knezi ino sodci zemeljski, mladenci ino device, stari ino mladi slavite ime Gospodovo: kajti jedino njegovo ime je uzvišeno; njegovo veličanstvo je verhu nebes ino zemlje!" Posluhnite toti glas vsi sobrati ino sodedici (ravno erbi) obecanj Gospodovih, vsi, ktere vas je previdnost božja u kratkem času skušnje za predpostavljene, ali podložnike postavila, bogatstvo ali siromašto vam podelila, vsi, kterim je odločila, da u nemirnih varaših ali pa po tihih dolinah tečaj življenja sprevadjate! Posebno pa poslušajte glas Gospodov na tisti den, kterega je Gospod za svedočbu postavil med sobom ino sebi služecem ljudstvom. U sredini skerbih ino poslov, kteri na posvetne reči spadajo, naj bode nedelja za vašo serce nebesam posvetjeno pribežališče* Da ona u islini ostane, kaj je, ino tam, kde še je ne, svoju pravicu zopet dosegne,je potrebno vnogo zjedinjenih moci. Nedelja mora biti občinsko dobro kerščanskoga ljudstva, kajti le te bode imela pravu pomembu, ako to je. Kteri nedelju oskruni se zagreši, ino škodi ne samo svojoj duši, temoč tudi celoj občini kerščanskoj: kajti takov želi raztergati zavez, ktera uskupno celo verno ljudstvo Stvoriteljom veže» Pristopite k oltáru Gospodovomu, ino on vas bode rezve selil : kajti vse naše moci imamo od Gospoda, ino brez luci, ktera iz njego voga svetoga prebivališča izhaja, je zemlja suzna dolina ino nema blagoslova iz nebes. Amen. Glede obderžavanja cerkvenoga posta zaleto 1852 oznanim sledeče postave : I . Verni se imajo terdno postiti, t, j u živežu si pritergati ino samo enkrat na den se najesti : 1. Vsaki dan štirdesetdanskega posta razvun nedelje» 2* Vsake kvatre. 3. Vsaku sredu ino petek adventa 4* U sobotu pred duhovim (binkosti) (29* rožnika) ; na navečer ss* apoštolov Petra ino Pavla (28. lipnja) ; pred velikoj mešoj (14. serpnja) ; pred vsemi světci (30. listopada) ; pred čistim spočetjom b« D* M. (I.grudna) ; pred božičom (24. grudna). Spovednikom podelim oblast, da bölenim, kteri do obeda uemorejo teši biti, brez da svojemu zdravju škodijo, dopustijo zajtrkuvati* Samo naj menje uzamejo, kak navadno, da stem ako ravno malim perkratjenjom dolžnost ino namen posta pred oči imajo. Boleni ino kteri žmetno delajo, so ne dolžni pri jedi si pritergali : II* Dolžnost od mesojeje se zderžati je: 1* Vsaki petek celega leta, 2, Vse kvatre. 3* Vsaku sobotu u postu, na pepelnicu, veliki četertek* 4. U sobotu pred duhovim ino pred večimi svetki gori naznamenovanih dnevov. Vendar po vseh zapovedanih postih, po kterih je skoz toto naredbu dopuščeno od mesenega jesti, to je u vseh dopuščenih dnevih štirdesetdanskega posta (razvun nedelje), ino po sredah skoz celi advent, se sme meso le enkrat na den jesti. Mesena župa se sme tudi u večer uzeti. Od tote zapovedi so izuzeti ubogi ljudi na toliko, da od obeda ostavšo meso u večer smejo pojesti, tudi tisti, kteri težko delajo, ino kteri po presodi vračitelja mesene jedi potrebujejo. Nikakor se nedopušča, da bi u takih dnevih, po kterih je mesena jed iz perzaneslivosti dovoljena, kak tudi ne po nedeljah svetega posta, k mesenim jedilom ribe se pristavljale* Zapoved od mesojeje se zderžavati ne preteže se na bolené, tudi ne na siromake, kteri od darov dobrih ljudih živijo, ali pa drugač u velikem siromaštvu se znajdejo* Kteri pa bi zbog posebnih zrokov obiljnejšega dovoljenja potrebuval, si ga ma od škofivstva sprositL Kteri se stem podeljenega perpuščenja poslužjo, imajo vsaki den, kada od mesenoga jejo, pet očanašov ino pet češena si Maria na čast britkemu terplenju ino Jezusove smerti moliti, ali pa svojemu premoženju primerjeno vbogaime dati* 2 * Klošterski se imajo postiti, kuk njifti njihove postave zapovedajo. Častitim duhovnikom se siem nalaže da to pastirsko pismo svojim farmanom na mastno nedelju oznanijo, ino opomembe, ktere M morebiti po različnih krajih potrebne bile, pristavijo. Dano u Gradcu na nedelju sejtu&gesíme, 8. svecnja 1852* Jožef Otmar, Kufzoskof* Natisjen pri Kienreiolt»