12. MAJ 2006 12 MAY 2006 št./No 127 4 CENE PRICES št./No 22 INDEKSI CEN ŽIVLJENJSKIH POTREBŠČIN, SLOVENIJA, APRIL 2004 CONSUMER PRICE INDICES, SLOVENIA, APRIL 2004 Cene življenjskih potrebščin so se aprila 2004 v primerjavi s pre- teklim mesecem v povprečju zvišale za 0,5 %, na letni ravni pa so bile višje za 3,5 %. Compared to March 2004, in April 2004 prices of consumer goods rose on average by 0.5%. The annual inflation rate was 3.5%. V aprilu so se najbolj zvišale cene v skupinah: obleka in obutev (za 2,5 %) gostinske in nastanitvene storitve (za 1,5 %) stanovanjska oprema (za 1,4 %). In April prices rose the most in the following groups: clothing and footwear (by 2.5%) restaurants and hotels (by 1.5%) furnishing, household equipment and maintenance (by 1.4%). Znižale so se cene v skupinah: hrana in brezalkoholne pijače (za 0,8 %) komunikacije (za 0,7 %) alkoholne pijače in tobak ter zdravje (za 0,5 %) Prices fell in the following groups: food and non-alcoholic beverages (by 0.8%) communications (by 0.7%) alcoholic beverages and tobacco, and health (by 0.5%). Letna stopnja inflacije v državah EU, merjena s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, je marca 2004 v povprečju znašala 1,5 %. Najvišjo je imela Grčija (2,9 %), najnižjo pa Finska (-0,4 %). V Sloveniji pa je bila rast cen marca, merjena s harmonizi- ranim indeksom cen življenjskih potrebščin, 3,5 %. The annual inflation rate in EU Member States, measured with the harmonised index of consumer prices, was in March 2004 on av- erage 1.5%. It was the highest in Greece (2.9%) and the lowest in Finland (-0.4%). In Slovenia, prices in March, measured with the harmonised index of consumer prices, rose by 3.5%. Slika 1: Stopnje rasti cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP, Slovenija, april 2004 (december 2003 = 100) Chart 1: Growth rates or consumer price by COICOP/HICP, Slovenia, April 2004 (December 2003 = 100) Statistične informacije, št. 127/2004 2 Rapid reports No 127/2004 1. Indeksi cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP po skupinah in podskupinah, april 2004 Consumer price indices by COICOP/HICP by groups and subgroups, April 2004 Struktura Structure (%) IV 04 XII 03 IV 04 III 04 IV 04 IV 03 I-IV 04 I-IV 03 I-IV 04 XII 03 IV 04 Ø 00 00 S K U P A J 100,0 101,6 100,5 103,5 103,6 100,9 126,7 00 T O T A L 01 Hrana in brezalkoholne pijače 19,7 101,8 99,2 101,3 102,6 101,9 125,1 01 Food and non-alcoholic beverages 011 Hrana 17,8 101,9 99,4 101,2 102,3 101,9 125,8 011 Food 0111 Kruh in drugi izdelki iz žit 3,8 103,0 99,7 102,8 104,0 102,2 141,4 0111 Bread and cereals 0112 Meso 4,9 98,1 98,7 99,6 99,7 99,3 118,8 0112 Meat 0113 Ribe 0,4 102,4 99,8 102,9 101,7 100,9 130,7 0113 Fish 0114 Mleko, mlečni izdelki in jajca 2,7 98,7 98,5 98,9 99,8 99,9 112,3 0114 Milk, cheese and eggs 0115 Olje in maščoba 0,7 100,4 99,8 99,8 99,6 100,5 131,1 0115 Oils and fats 0116 Sadje, sveže in predelano 1,4 117,3 105,0 108,5 107,8 108,8 129,8 0116 Fruit 0117 Zelenjava, sveža in predelana 1,7 107,0 95,6 98,8 107,1 110,9 134,5 0117 Vegetables 0118 Sladkor in konditorski izdelki 1,4 99,9 100,4 103,8 103,3 99,9 121,8 0118 Sugar, jam chocolate and confection- ery 0119 Drugi prehrambeni izdelki 0,7 98,7 100,7 102,6 101,9 98,8 120,2 0119 Food products n.e.c. 012 Brezalkoholne pijače 1,9 100,1 97,4 102,9 105,1 101,7 118,3 012 Non-alcoholic beverages 0121 Kava, čaj in kakav 0,6 98,9 95,2 102,2 104,4 101,9 110,0 0121 Coffee, tea and cocoa 0122 Gazirane in negazirane pijače 1,3 100,6 98,5 103,2 105,5 101,6 122,5 0122 Mineral waters, soft drinks and juices 02 Alkoholne pijače in tobak 4,8 102,0 99,5 106,8 107,4 102,5 144,3 02 Alcoholic beverages and tobacco 021 Alkoholne pijače 2,0 98,6 98,8 98,5 99,8 99,6 116,3 021 Alcoholic beverages 0211 Žgane pijače 0,2 96,0 98,0 95,2 96,1 97,7 124,3 0211 Spirits 0212 Vino 0,7 99,5 98,7 97,0 98,6 100,6 117,0 0212 Wine 0213 Pivo 1,1 98,6 99,0 100,0 101,2 99,4 113,5 0213 Beer 022 Tobačni izdelki 2,7 104,6 100,0 113,1 113,1 104,6 168,0 022 Tobacco 03 Obleka in obutev 8,5 100,3 102,5 101,7 99,8 96,8 114,7 03 Clothing and footwear 031 Obleka in storitve za obleko 6,6 101,4 102,6 102,2 100,2 97,8 114,9 031 Clothing 0311 Tkanine 0,1 100,3 98,8 102,3 102,4 100,7 110,6 0311 Clothing materials 0312 Oblačila 6,1 101,5 102,8 102,1 99,9 97,6 114,2 0312 Garments 0313 Drugi tekstilni izdelki in dodatki 0,2 99,8 99,9 103,5 104,0 98,9 129,1 0313 Other articles of clothing and clothing accessories 0314 Storitve za obleko 0,2 100,4 100,0 103,1 104,6 100,3 123,5 0314 Services for clothing 032 Obutev in čevljarske storitve 1,9 96,7 102,4 100,0 98,1 93,5 114,3 032 Footwear 0321 Obutev 1,9 96,7 102,5 99,9 98,0 93,4 113,4 0321 Shoes and other footwear 04 Stanovanje 11,8 103,1 101,0 105,2 105,1 101,8 132,7 04 Housing, water, electricity, gas and other 041 Najemnina 1,6 107,0 102,0 116,1 117,0 105,3 155,2 041 Actual rents for housing 043 Redno vzdrževanje in popravilo 1,2 101,2 100,5 103,3 104,0 100,7 121,9 043 Maintenance and repair of dwelling 0431 Material za vzdrževanje in popravilo 0,6 101,6 100,9 103,6 103,9 100,7 130,9 0431 Materials for the maintenance and repair of the dwelling 0432 Storitve za vzdrževanje in popravilo 0,7 100,9 100,1 103,1 104,2 100,8 115,1 0432 Services for the maintenance and repair of the dwelling 044 Komunalne storitve 2,5 105,4 101,6 111,5 109,7 102,9 175,9 044 Municipal services 0441 Voda 1,1 102,2 100,0 104,7 104,7 101,6 149,5 0441 Water supply 0442 Odvoz smeti 0,5 120,3 108,2 113,9 103,5 108,5 253,5 0442 Refuse collection 0443 Kanalščina 0,3 100,2 100,0 144,1 144,0 100,1 222,3 0443 Sewerage collection 0444 Druge storitve za stanovanje 0,5 100,2 98,7 105,0 108,0 101,7 134,7 0444 Other services relating to the dwelling 045 Goriva in energija 6,5 101,6 100,7 100,6 100,9 100,8 119,6 045 Electricity, gas and other fuels 0451 Električna energija 2,8 104,0 100,0 108,1 107,0 103,0 122,1 0451 Electricity 0452 Plin 0,8 99,0 100,1 100,5 102,2 98,8 123,8 0452 Gas 0453 Tekoča goriva 1,8 102,2 102,5 91,3 92,2 100,1 107,6 0453 Liquid fuels 0454 Trda goriva 0,4 101,3 100,0 102,1 101,2 100,2 138,0 0454 Solid fuels 0455 Daljinska energija 0,7 93,8 99,6 93,4 96,1 96,1 128,1 0455 Heat energy 05 Stanovanjska oprema 7,2 101,3 101,4 102,4 102,6 100,4 121,6 05 Furnishing, household equipment and maintenance 051 Pohištvo in talne obloge 2,4 103,0 103,0 104,4 103,0 100,9 129,7 051 Furniture and furnishing, carpets 0511 Pohištvo in oprema 2,3 103,1 103,1 104,8 103,6 101,0 130,6 0511 Furniture and furnishings 0512 Talne obloge 0,1 100,5 99,7 97,5 94,9 100,7 114,4 0512 Carpets and other floor coverings 052 Tekstilni izdelki za gospodinjstvo 0,6 99,9 102,5 102,4 102,7 99,4 120,4 052 Household textiles 053 Naprave in aparati za gospodinjstvo 1,3 100,0 100,2 100,4 101,4 100,2 113,2 053 Household appliances 0531 Gospodinjske naprave 1,0 99,5 99,7 99,6 99,8 100,1 108,5 0531 Major household appliances 0532 Mali gospodinjski aparati 0,1 98,9 102,1 102,0 102,3 98,6 112,6 0532 Small electronic household appli- ances 0533 Popravilo gospodinjskih naprav 0,2 104,2 102,3 104,4 111,1 102,0 145,8 0533 Repair of household appliances 054 Steklenina, posoda in pribor 0,5 100,9 100,8 103,8 104,5 100,3 121,4 054 Glassware, tableware and household utensils 055 Orodje in pripomočki za hišo in vrt 0,2 101,5 102,4 106,0 105,6 100,1 121,1 055 Tools and equipment for house and garden 056 Izdelki za vzdrževanje gospodinjstva 2,1 100,6 100,1 100,7 102,1 100,4 120,0 056 Goods for routine household mainte- nance Statistične informacije, št. 127/2004 Rapid reports No 127/2004 3 1. Indeksi cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP po skupinah in podskupinah, april 2004 (nadaljevanje) Consumer price indices by COICOP/HICP by groups and subgroups, April 2004 (continued) Struktura Structure (%) IV 04 XII 03 IV 04 III 04 IV 04 IV 03 I-IV 04 I-IV 03 I-IV 04 XII 03 IV 04 Ø 00 06 Zdravje 3,7 100,2 99,5 103,4 103,8 100,4 128,4 06 Health 061 Zdravila in medicinski izdelki 2,2 99,2 99,5 102,0 102,3 99,6 121,8 061 Medical products and appliances 0611 Zdravila 1,7 99,4 99,4 102,8 103,1 99,9 124,2 0611 Pharmaceutical products 0612 Medicinski in terapevtski izdelki 0,5 98,4 100,0 98,9 99,4 98,4 112,7 0612 Other medical products and therapeu- tic appliances 062 Zdravstvene in zobozdravstvene storitve 1,0 101,8 99,5 105,1 105,3 101,8 135,3 062 Out-patient services 07 Prevoz 17,0 101,5 100,3 105,3 105,1 100,9 129,1 07 Transport 071 Prometna sredstva 5,8 100,4 99,3 102,6 104,6 100,8 118,3 071 Purchase of vehicles 0711 Osebni avtomobili 5,5 100,5 99,4 102,9 104,9 100,8 118,8 0711 Motor cars 0712 Motorna kolesa in kolesa 0,2 99,2 98,1 97,5 97,1 99,5 110,5 0712 Motor cycles and bicycles 072 Izdelki in storitve povezani z delovan- jem prometnih sredstev 9,8 102,3 100,9 106,5 105,1 101,1 133,5 072 Operation of personal transport equipment 0721 Rezervni deli 1,0 100,1 99,3 103,9 104,4 100,5 120,8 0721 Spare parts and accessories 0722 Goriva in maziva 5,3 103,1 101,3 106,1 103,6 101,3 133,5 0722 Fuels and lubricants 0723 Vzdrževanje in popravilo vozil 2,0 102,5 101,2 111,5 110,6 101,4 144,8 0723 Maintenance and repairs 0724 Druge storitve 1,5 100,2 100,1 102,6 102,5 100,1 123,2 0724 Other services 073 Prevozne storitve 1,4 101,1 99,8 107,1 107,3 100,5 149,6 073 Transport services 0731 Železniški potniški prevozi 0,2 100,0 100,0 104,4 104,4 100,0 144,0 0731 Passenger transport by railway 0732 Cestni potniški prevozi 1,1 101,3 99,7 108,1 108,8 100,6 152,5 0732 Passenger transport by road 0733 Letalski potniški prevozi 0,2 101,3 100,2 103,1 100,6 101,1 140,8 0733 Passenger transport by air 08 Komunikacije 3,7 100,6 99,3 98,3 99,1 101,2 128,1 08 Communication 081 Poštne storitve 0,1 100,0 100,0 100,0 102,0 100,0 176,1 081 Postal services 082 Telefonske storitve in izdelki 3,6 100,6 99,2 98,3 99,0 101,2 125,6 082 Telephone 09 Rekreacija in kultura 9,4 100,1 100,9 103,1 103,0 99,7 119,8 09 Recreation and culture 091 Avdio, video, foto in računalniška oprema 0,9 100,4 99,8 96,3 95,3 100,4 75,7 091 Audio-visual, photographic and infor- mation processing equipment 0911 Avdio, video in hi-fi oprema 0,3 101,2 99,7 96,8 97,2 101,0 103,4 0911 Audio, video and hi-fi devices 0913 Računalniška oprema 0,3 98,2 100,1 91,1 88,8 98,3 40,5 0913 Information processing equipment 0914 Snemalni mediji za sliko in zvok 0,2 100,5 99,8 101,0 101,1 100,5 110,4 0914 Recording media for picture and ac- cessories 0915 Popravilo opreme in izdelkov 0,1 105,3 100,9 105,9 102,7 103,3 122,0 0915 Repairs of equipment and accesso- ries 093 Manjši izdelki za zabavo, šport in razvedrilo 2,4 98,7 99,5 102,3 103,3 99,2 129,1 093 Other recreational items and equip- ment, gardens and pets 0931 Igre in igrače 0,4 103,4 101,4 104,9 103,4 101,8 128,8 0931 Games, toys and hobbies 0932 Športna oprema 0,5 89,2 100,6 99,9 102,2 90,8 114,4 0932 Sports equipment 0933 Cvetje in izdelki za vrtnarstvo 1,0 101,2 98,5 101,7 102,7 101,9 134,7 0933 Gardens, plants and flowers 0934 Domače hišne živali 0,5 99,8 99,2 102,4 103,9 100,3 129,9 0934 Pets and related products 094 Storitve za rekreacijo, kulturo in šport 2,6 100,7 101,0 106,3 105,6 100,3 131,5 094 Recreational and cultural services 0941 Storitve za rekreacijo in šport 0,8 96,7 98,7 106,8 106,2 98,8 124,6 0941 Recreational and sport services 0942 Kulturne storitve 1,8 102,4 101,9 106,3 105,5 101,0 133,4 0942 Cultural services 095 Časopisi, knjige in pisalne potrbščine 1,8 100,8 100,3 102,1 102,7 100,5 124,3 095 Newspapers, books and stationery 0951 Knjige in učbeniki 0,5 101,8 100,5 102,7 103,0 101,4 118,8 0951 Books 0952 Časopisi 1,0 100,0 100,0 101,0 102,0 100,0 128,3 0952 Newspapers and periodicals 0953 Razne tiskovine, pisalne potrebščine 0,3 101,6 100,8 104,6 104,4 100,9 122,6 0953 Miscellaneous printed matter and drawing materials 096 Počitnice v paketu 1,7 100,3 103,8 106,0 105,6 98,2 131,0 096 Package holidays 10 Izobraževanje 1,4 105,4 100,8 107,6 107,6 104,7 134,2 10 Education 101 Predšolsko izobraževanje 0,8 108,9 101,3 110,1 109,9 107,8 138,1 101 Pre-primary education 104 Izobraževalni tečaji 0,3 101,4 100,2 106,3 106,4 101,0 129,1 104 Education not definable by level 11 Gostinske in nastanitvene storitve 6,3 102,7 101,5 105,3 105,3 101,4 130,6 11 Restaurants and hotels 111 Gostinske storitve 5,4 101,6 101,2 104,6 104,6 100,6 127,8 111 Catering services 1111 Gostinski lokali 4,6 101,8 101,2 104,8 104,7 100,7 127,5 1111 Restaurants and cafes 1112 Storitve v menzah 0,8 100,7 101,0 104,0 103,7 100,2 129,2 1112 Canteens 112 Nastanitvene storitve 1,0 108,6 103,2 109,2 109,4 105,7 146,3 112 Accommodation services 1121 Prenočevanje v hotelih 0,5 117,0 106,2 112,9 112,1 111,2 153,8 1121 Accommodation services in hotels 1122 Prenočevanje v domovih 0,5 100,4 100,0 106,2 107,2 100,4 140,3 1122 Accommodation services in students homes 12 Raznovrstno blago in storitve 6,5 101,8 100,3 104,2 104,5 101,3 128,6 12 Miscellaneous goods and services 121 Izdelki in storitve za osebno nego 2,9 100,4 100,1 101,4 102,4 100,4 119,9 121 Personal care 1211 Storitve za osebno nego 0,9 101,0 100,6 103,1 103,9 100,4 120,5 1211 Personal services 1212 Izdelki za osebno nego 2,1 100,2 99,9 100,7 101,7 100,4 119,6 1212 Products for personal care 123 Osebni predmeti 0,7 100,3 99,0 104,6 105,1 100,8 128,9 123 Personal effects n.e.c. 1231 Nakit in ure 0,3 103,3 100,0 103,4 103,5 103,3 132,2 1231 Jewelry, clocks and watches 1232 Drugi osebni predmeti 0,4 98,0 98,3 105,4 106,2 98,9 126,3 1232 Other personal effects 125 Zavarovanje 1,9 104,4 100,9 106,0 105,3 102,9 144,4 125 Insurance 1253 Zdravstveno zavarovanje 0,9 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 137,6 1253 Insurance connected with health 1254 Zavarovanje prometnih sredstev 0,9 107,7 100,6 109,7 109,7 105,5 149,8 1254 Insurance connected with transport 126 Finančne storitve 0,2 102,4 100,0 113,7 115,4 102,4 146,3 126 Financial services n.e.c. 127 Druge storitve 0,7 101,4 100,7 108,1 107,7 100,9 130,6 127 Other services n.e.c. Statistične informacije, št. 127/2004 4 Rapid reports No 127/2004 2. Indeksi cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP po posebnih skupinah, april 2004 Consumer price indices by COICOP/HICP by selected groups, April 2004 Struktura Structure (%) IV 04 XII 03 IV 04 III 04 IV 04 IV 03 I-IV 04 I-IV 03 I-IV 04 XII 03 IV 04 Ø 00 SKUPAJ 100,0 101,6 100,5 103,5 103,6 100,9 126,7 TOTAL Skupaj brez sezonskih proizvodov 96,5 101,3 100,5 103,5 103,5 100,6 126,4 Total without seasonal products Skupaj brez alkoholnih pijač in tobaka 95,3 101,6 100,5 103,3 103,4 100,8 125,8 Total without alcoholic beverage and tobacco Skupaj brez goriv in energije 88,1 101,5 100,4 103,5 103,8 100,9 126,6 Total without fuels and energy Skupaj brez hrane, pijače in tobaka 75,6 101,5 100,9 103,9 103,7 100,5 126,0 Total without food, beverages and tobacco Sezonski proizvodi 3,5 110,5 99,9 103,1 106,7 108,8 131,8 Seasonal products Goriva in energija 11,9 102,3 101,0 103,0 102,1 101,0 125,2 Fuels and energy Hrana, pijače in tobak 24,4 101,8 99,3 102,3 103,5 102,0 128,2 Food, beverages and tobacco Blago 69,9 101,2 100,2 102,3 102,6 100,6 123,0 Goods Trajno blago 10,4 101,0 100,3 102,2 102,8 100,8 114,4 Durable goods Poltrajno blago 12,4 99,9 101,9 102,2 101,0 97,5 116,4 Semi-durable goods Blago dnevne porabe 47,1 101,6 99,8 102,4 102,9 101,4 127,0 Non-durable goods Storitve 30,1 102,4 101,0 106,3 106,2 101,5 136,4 Services 3. Indeksi cen življenjskih potrebščin 1992-2003, april 2004 Consumer price indices, 1992-2003, April 2004 (predhodni mesec / previous month = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1992 114,6 112,6 110,7 106,4 107,1 104,4 100,7 100,2 103,5 103,9 103,5 100,7 1993 103,8 101,8 101,6 100,8 102,0 100,6 100,8 100,7 102,1 102,6 102,3 101,8 1994 101,9 101,3 101,5 102,4 101,1 101,5 101,4 100,8 101,7 101,7 101,9 100,9 1995 102,0 101,2 100,4 99,8 101,1 100,5 100,1 99,7 101,0 100,5 101,4 101,0 1996 101,4 101,2 101,6 101,4 100,6 100,2 100,3 99,4 100,4 100,9 100,5 100,8 1997 101,3 100,7 100,5 101,2 101,6 100,0 100,6 100,2 100,6 100,5 100,8 100,6 1998 101,4 100,9 100,8 100,9 100,9 100,0 100,0 100,1 100,1 100,3 100,4 100,7 1999 101,0 100,4 100,3 100,4 100,6 100,0 101,7 100,9 100,8 100,5 100,5 100,8 2000 100,8 100,9 100,9 100,6 100,5 100,6 100,9 100,3 101,4 100,6 101,1 100,1 2001 100,4 101,1 101,1 100,7 101,1 100,4 100,2 100,0 100,9 100,5 100,4 100,1 2002 101,6 100,9 100,7 101,4 100,3 99,8 100,5 100,1 100,8 100,5 100,0 100,6 2003 101,0 100,5 100,7 100,5 100,5 100,3 100,5 99,6 100,3 100,3 100,3 100,1 2004 100,4 100,1 100,6 100,5 4. Indeksi cen življenjskih potrebščin 1997-2003, april 2004 Consumer price indices, 1997-2003, April 2004 (december preteklega leta / December previous year = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1997 101,3 102,0 102,5 103,7 105,4 105,4 106,0 106,2 106,8 107,3 108,2 108,8 1998 101,4 102,3 103,1 104,0 104,9 104,9 104,9 105,0 105,1 105,4 105,8 106,5 1999 101,0 101,4 101,7 102,1 102,7 102,7 104,4 105,3 106,1 106,6 107,1 108,0 2000 100,8 101,7 102,6 103,2 103,7 104,3 105,2 105,5 107,0 107,6 108,8 108,9 2001 100,4 101,5 102,6 103,3 104,5 104,9 105,1 105,1 106,0 106,5 106,9 107,0 2002 101,6 102,5 103,2 104,6 104,9 104,7 105,2 105,3 106,1 106,6 106,6 107,2 2003 101,0 101,5 102,2 102,7 103,2 103,5 104,6 103,6 103,9 104,2 104,5 104,6 2004 100,4 100,5 101,1 101,6 Statistične informacije, št. 127/2004 Rapid reports No 127/2004 5 5. Indeksi cen življenjskih potrebščin 1996-2003, april 2004 Consumer price indices, 1996-2003, April 2004 (Ø 2000 = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1996 70,9 71,7 72,8 73,9 74,3 74,4 74,6 74,2 74,5 75,2 75,5 76,2 1997 77,2 77,7 78,1 79,0 80,3 80,3 80,7 80,9 81,4 81,7 82,4 82,9 1998 84,0 84,8 85,4 86,2 86,9 86,9 86,9 87,0 87,1 87,4 87,7 88,3 1999 89,2 89,5 89,8 90,1 90,7 90,7 92,2 92,9 93,7 94,1 94,5 95,3 2000 96,1 96,9 97,8 98,4 98,9 99,4 100,3 100,6 102,0 102,6 103,7 103,8 2001 104,2 105,4 106,5 107,2 108,5 108,9 109,1 109,1 110,0 110,5 111,0 111,1 2002 112,9 113,9 114,7 116,2 116,6 116,3 117,0 117,1 118,0 118,5 118,5 119,2 2003 120,4 121,0 121,9 122,4 123,1 123,4 124,0 123,5 123,8 124,2 124,6 124,7 2004 125,2 125,3 126,1 126,7 6. Indeksi cen življenjskih potrebščin brez sezonskega vpliva, 1996-2003, april 2004 Seasonally adjusted consumer price indices, 1996-2003, April 2004 (Ø 2000 = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1996 71,1 71,7 72,5 73,2 73,7 74,0 74,4 74,6 74,9 75,5 76,0 76,6 1997 77,2 77,6 78,0 78,6 79,4 80,0 80,6 81,2 81,7 82,2 82,8 83,4 1998 84,1 84,7 85,2 85,7 86,2 86,6 86,9 87,2 87,5 87,8 88,2 88,7 1999 89,2 89,4 89,5 89,7 90,1 90,5 92,3 93,1 93,9 94,4 95,0 95,7 2000 96,2 96,8 97,5 97,9 98,4 99,2 100,1 101,1 102,1 103,0 103,8 104,3 2001 104,6 105,3 106,1 106,9 107,7 108,5 109,0 109,5 110,2 110,8 111,3 112,0 2002 112,9 113,8 114,6 115,4 115,8 116,2 116,8 117,5 118,2 118,7 119,1 119,8 2003 120,5 121,0 121,5 121,9 122,4 123,1 123,6 123,9 124,1 124,5 125,0 125,3 2004 125,3 125,5 125,8 126,3 7. Stopnje rasti harmoniziranega indeksa cen življenjskih potrebščin po glavnih skupinah, april 2004 Growth rates of the harmonized index of consumer prices (HICP) by groups, April 2004 (stopnje rasti v % / growth rates) Struktura Structure (%) IV 04 III 04 IV 04 IV 03 00 S K U P A J 100,0 0,6 3,6 00 T O T A L 01 Hrana in brezalkoholne pijače 18,5 -0,8 1,0 01 Food and non-alcoholic beverages 02 Alkoholne pijače in tobak 6,0 -0,5 6,1 02 Alcoholic beverages and tobacco 03 Obleka in obutev 7,3 2,9 2,1 03 Clothing and footwear 04 Stanovanje 10,8 1,2 3,7 04 Housing, water, electricity, gas and other 05 Stanovanjska oprema 6,7 1,5 2,7 05 Furnishing, household equipment and maintenance 06 Zdravje 3,7 -0,5 3,5 06 Health 07 Prevoz 17,2 0,3 5,1 07 Transport 08 Komunikacije 3,3 -0,7 -1,9 08 Communication 09 Rekreacija in kultura 9,0 1,2 3,4 09 Recreation and culture 10 Izobraževanje 1,4 0,8 8,3 10 Education 11 Gostinske in nastanitvene storitve 9,0 2,3 6,5 11 Restaurants and hotels 12 Raznovrstno blago in storitve 7,1 0,3 5,1 12 Miscellaneous goods and services Statistične informacije, št. 127/2004 6 Rapid reports No 127/2004 8. Stopnje rasti harmoniziranega indeksa cen življenjskih potrebščin v EU, marec 2004 Growth rates of harmonized index of consumer prices in EU, March 2004 (stopnje rasti v % / rates of increase in %) III 04 III 03 III 04 III 03 Eu 151) 1,5p Italija / Italy 2,3 Avstrija / Austria 1,5p Luksemburg / Luxembourg 2,0 Belgija / Belgium 1,0 Nemčija / Germany 1,1 Danska / Denmark 0,4 Nizozemska / Netherlands 1,2p Finska / Finland -0,4 Portugalska / Portugal 2,2 Francija / France 1,9p Španija / Spain 2,2 Grčija / Greece 2,9 Švedska / Sweden 0,4 Irska / Ireland 1,8 Velika Britanija / United Kingdom n. a. n.a. data not available p …začasni podatek / provisional data Vir: / Source: Eurostat press release, No 49/2004 1) Evropski indeks cen življenjskih potrebščin (EICP). European index of Consumer Prices (EICP). METODOLOŠKA POJASNILA METHODOLOGICAL EXPLANATIONS Namen Purpose Indeks cen življenjskih potrebščin meri spremembe drobnoprodajnih cen izdelkov in storitev glede na strukturo izdatkov, ki jih domače prebivalstvo namenja za nakupe predmetov končne porabe doma in v tujini (nacional- ni princip potrošnje). The consumer price index measures changes of the level of retail prices of goods and services from the point of view of expenditure structure, which residential population intends for final consumption at home and abroad (national concept). Zajetje Coverage Košarico za izračun indeksov cen življenjskih potrebščin sestavlja 620 reprezentativnih proizvodov. V košarico so izbrani tisti proizvodi, ki imajo najpomembnejši delež v skupni potrošnji, in katerih gibanje cen obenem najbolje odraža gibanje cen sorodnih proizvodov. The basket for calculating consumer price indices contains 620 represen- tative products. Selected for the basket are goods that have the most important share in total consumption and whose changes of prices reflect best changes of prices of related products. Metode zbiranja podatkov Data collection method Podatke o cenah reprezentativnih izdelkov in storitev vsak mesec zberejo opazovalci cen, in sicer neposredno na okoli 1 000 izbranih opazovalnih mestih (kot so trgovine, tržnice, obrtne delavnice, storitvene in druge organizacije) v Kopru, Ljubljani, Mariboru in Novem mestu. Mesečno je v izračun indeksa tako zajetih okrog 12 000 cen. Data on prices for representative goods and services are collected monthly by price collectors in Koper, Ljubljana, Maribor and Novo mesto in about 1,000 selected shops, marketplaces, at craftsmen and in other organisations. On average, about 12,000 prices are used for calculating the index every month. Proizvodi so, za potrebe izvajanja oz. razporeditve časa opazovanja v posameznem mesecu razvrščeni v naslednje sorodne skupine: For the purpose of organising the observation time in individual months, products are classified into the following related groups: − kmetijski pridelki (čas opazovanja 1. in 3. teden v mesecu) − agricultural products (observed in the 1st and 3rd week) − živilski izdelki (med 16. in 21. v mesecu) − food products (between 16th and 21st of the month) − neživilski izdelki (med 1. in 15. v mesecu) − non-food products (between 1st and 15th of the month) − storitve (med 22. in 25. v mesecu) − services (between 22nd and 25th of the month) − naftni derivati (med 1. in 25. v mesecu) − fuels (between 1st and 25th of the month) Uteževanje Weighting Uteži, ki veljajo za izračun indeksa v določenem letu, temeljijo na izdatkih iz anket o potrošnji gospodinjstev kot glavnemu viru podatkov. Te podat- ke dopolnjujemo in preverjamo še z drugimi statističnimi in ostalimi dose- gljivimi viri. Letošnje uteži temeljijo na triletnem povprečju izdatkov iz anket za leta 2000, 2001 in 2002 preračunanih (indeksiranih) na cene decembra 2003, ki je tudi bazni mesec za izračun indeksov. Weights for calculating the index in a certain year are based on expenditure from household budget surveys as the main data source. These data are supplemented and verified with other statistical and non- statistical sources. This year’s weights are based on the three-year ave- rage of expenditure from surveys in 2000, 2001 and 2002 recalculated (indexed) to the prices of December 2003, which is also the index base month. Statistične informacije, št. 127/2004 Rapid reports No 127/2004 7 Izračun Calculation Ko so v posameznem mesecu zbrane vse cene, sledijo izračuni najprej poprečnih cen in nato indeksov cen. When in a particular month all prices are collected, then first average prices are computed and then price indices. Poprečno ceno vsakega posameznega proizvoda v kraju izračunamo z navadno aritmetično sredino iz cen, zbranih na vseh opazovalnih mestih v tem kraju. The average price of each individual product in the locality is calculated with simple arithmetic mean from prices collected in all places of observa- tion in that locality. Poprečno nacionalno ceno vsakega proizvoda izračunamo s tehtano aritmetično sredino iz predhodno izračunanih poprečnih krajevnih cen. The average national price of each product is calculated with weighted arithmetic mean from previously calculated average prices in the locality. Iz poprečnih nacionalnih cen vsakega tekočega in baznega meseca (december predhodnega leta) izračunamo za vsak posamezen proizvod individualne indekse. From average national prices in each current and base month (December of the previous year) we calculate individual indices for each individual product. Iz individualnih indeksov nato s tehtano aritmetično sredino izračunamo agregatne indekse, to je indekse skupin in skupni indeks po naslednji formuli: From individual indices we calculate with weighted arithmetic mean aggregate indices, i.e. indices of groups and the total price index accor- ding to the following formula: ∑ ∑ = == n i di n i di di ti dt w w p p I 1 1 / * x 100 ∑ ∑ = == n i di n i di di ti dt w w p p I 1 1 / * x 100 Kjer je: Whereby: It/d indeks skupin oz. skupni indeks It/d index of groups or the total index pti poprečna nacionalna cena i-tega proizvoda v tekočem mesecu pti average national price of product i in the current month pdi poprečna nacionalna cena i-tega proizvoda v decembru pdi average national price of product i in December wdi utež (ponder) za posamezen proizvod v decembru wdi weight for an individual product in December n število izdelkov in storitev n number of goods and services Vsak tako izračunan agregatni indeks (december predhodnega leta = 100) je Laspeyresov indeks fiksnega tipa, kar pomeni da je izračunan z utežmi iz istega baznega ponderacijskega obdobja in z istim zajemom proizvodov. Each aggregate index (December of the previous year = 100) calculated in this way and all other indices derived from this index and calculated with weights of the weight base period and with the same coverage of products are Laspeyres' indices of fixed type. Indeksi, ki so izračunani na podlagi uteži iz različnih obdobij in z različnim zajemom proizvodov pa so verižno povezani indeksi. Indices, which are calculated on the basis of weights from various periods and with different coverage of products, are chain indices. Z letom 2001 smo indekse verižno povezali preko nove indeksne baze t.j. leta 2000 (poprečje 2000 = 100). Vsi indeksi so sedaj izvedeni in izračunani preko poprečja 2000, in sicer na naslednje načine: Since 2001 indices have been linked through new index reference peri- od year 2000 (average 2000 = 100). All indices are now derived and calculated through average 2000 in the following ways: − mesečni indeks, ki kaže spremembe cen v tekočem mesecu glede na pretekli mesec: − Monthly index shows price changes in the current month compared to the previous month: I FEB 04/ JAN 04 = I FEB 04/∅ 00 ÷ I JAN 04/∅ 00 × 100 I FEB 04 / JAN 04 = I FEB 04/∅ 00 ÷ I JAN 04/∅ 00 × 100 − kumulativni indeks, ki kaže spremembe cen v tekočem mesecu glede na december preteklega leta: − Index in the current year shows price changes in the current month compared to December of the previous year: I FEB 04 / DEC 03 = I FEB 04/∅ 00 ÷ I DEC 03/∅ 00 × 100 I FEB 04 / DEC 03 = I FEB 04/∅ 00 ÷ I DEC 03/∅ 00 × 100 − letni indeks, ki kaže spremembe cen v tekočem mesecu glede na isti mesec preteklega leta: − Annual index shows price changes in the current month compared to the same month of the previous year: I FEB 04 / FEB 03 = I FEB 04/∅ 00 ÷ I FEB 03/∅ 00 × 100 I FEB 04 / FEB 03 = I FEB 04/∅ 00 ÷ I FEB 03/∅ 00 × 100 − povprečni letni indeks, ki kaže spremembe cen od začetka leta do tekočega meseca glede na enako obdobje v preteklem letu: − Annual average index shows price changes in the current year compared to the same period of the previous year: I (JAN-FEB 04) / (JAN-FEB 03) = I (JAN 04 + FEB 04)/∅ 00 ÷ I (JAN 03 + FEB 03)/∅ 00 × 100 I (JAN-FEB 04) / (JAN-FEB 03) = I (JAN 04 + FEB 04)/∅ 00 ÷ I (JAN 03 + FEB 03)/∅ 00 × 100 Statistične informacije, št. 127/2004 8 Rapid reports No 127/2004 − povprečni letošnji indeks, ki kaže spremembe cen od začetka leta do tekočega meseca glede na december preteklega leta: − Average index in the current year shows price changes in the current year compared to December of the previous year: I (JAN-FEB 04) / XII 03 = (I JAN 04/XII 03 + I FEB 04/XII 03) ÷ 2 I (JAN-FEB 04) / XII 03 = (I JAN 04/XII 03 + I FEB 04/XII 03) ÷ 2 Kjer je: Whereby: I FEB 04 / JAN 04 indeks februar 2004 v primerjavi z indeks januar 2004 I FEB 04 / JAN 04 index February 2004 in comparison to index January 2004 Po stari nacionalni klasifikaciji pa so serije verižno povezanih indeksov še vedno zagotovljene na ravni osmih skupin do leta 1992 (poprečje 1992 = 100). Series of chain indices are still provided at the level of eight groups by the old national classification until 1992 (average 1992 = 100). Klasifikacija Classification Od leta 1997 razvrščamo proizvode in računamo indekse cen življenjskih potrebščin po novi klasifikaciji individualne porabe sredstev (COI- COP/HICP). Klasifikacija je bila z letom 2000 usklajena z dokončno razli- čico COICOP, sprejete v letu 1999. Since 1997 we have been using COICOP/HICP (Classification of Indivi- dual Consumption by Purpose) for classifying products and calculating consumer price indices. In 2000 the classification was adapted to the final version of COICOP, which was adopted in 1999. Po omenjeni klasifikaciji razvrščamo proizvode (za namene računanja in objavljanja indeksov) v: According to the mentioned classification for the purpose of calculating and publishing indices we classify products into 01 oddelke (npr. Hrana in brezalkoholne pijače), 01 divisions (e.g. Food and non-alcoholic beverages), 011 skupine (npr. Hrana) in 011 groups (e.g. food) and 0111 razrede (npr. Kruh in izdelki iz žit). 0111 classes (e.g. Bread and cereals). Indekse praviloma objavljamo do ravni razreda, razen v primerih, ko je njegova utež manjša od 0,1 %, ali v primerih, ko je razred zastopan le z enim proizvodom. As a rule, indices are published at the level of class, except in cases when the weight of the class is below 0.1% or in cases when the class is represented by one product only. Od leta 2000 v skladu z novo klasifikacijo izračunavamo še indekse za posebne skupine, kot so * blago, * blago dnevne rabe, * poltrajno blago, * trajno blago, * storitve, * goriva in energija, * sezonski proizvodi, * skup- ni indeks brez alkohola in tobaka ter * skupni indeks brez sezonskih proi- zvodov. V letu 2001 pa smo omenjenim skupinam dodali še tri: * hrana, pijače in tobak, * skupni indeks brez hrane, pijač in tobaka ter * skupni indeks brez goriv in energije. In accordance with the new classification, since January 2000 we calcula- te indices for special groups such as * goods, * non-durable goods, * semi-durable goods, * durable goods, * services, * fuel and energy, * seasonal products, * total index without alcoholic beverages and tobacco, and * total index without seasonal products. In 2001 we added three new special groups: * food, beverages and tobacco, * total index without food, beverages and tobacco and * total index without fuels and energy. Proizvodi pa so po namenu uporabe razvrščeni tudi še po stari nacionalni klasifikaciji blaga in storitev v 8 skupin. Products are classified by end use by the old National Classification of Goods and Services into eight groups. Desezoniranje Seasonal adjustment Z januarjem 2002 smo spremenili metodologijo desezoniranja indeksov cen življenjskih potrebščin in indeksov cen na drobno. Metodo X-11 smo nadomestili z metodo TRAMO/SEATS, ki temelji na uporabi modelov ARIMA. In January 2002 we changed the methodology of seasonal adjustment of consumer prices indices and retail price indices. The X-11 method was replaced by the TRAMO/SEATS method, which is based on the use of ARIMA models. Pri oblikovanju modela smo upoštevali časovno obdobje od januarja 1996 do januarja 2004. In designing the model we took into account the period from January 1996 to January 2004. Desezonirane vrednosti vsebujejo trend-cikel in naključno komponento, vpliv sezone je izključen. Seasonally adjusted values contain the trend-cycle and the random com- ponent with the seasonal component being eliminated. Indeksi cen življenjskih potrebščin za storitve ne vključujejo sezonske komponente. In consumer price indices for services the seasonal component is not present. Zaradi narave podatkov se model za leto 2004 pri indeksu cen življenj- skih potrebščin za blago razlikuje v primerjavi z modelom za leto 2003. Because of the nature of data, the model for 2004 in consumer price indices for goods differs from the 2003 model. Definicije Definitions Harmonizirani indeks cen življenjskih potrebščin (HICŽP) meri spre- membe v ravni drobnoprodajnih cen izdelkov in storitev glede na sestavo izdatkov, ki jih potrošniki (domači in tuji) namenjajo za nakupe predme- tom končne porabe na ozemlju Slovenije (domače načelo porabe). Uteži temeljijo na podatkih o strukturi izdatkov za življenjske potrebščine, pri- Harmonized Index of Consumer Prices (HICP) measures changes in the level of retail prices of goods and services from the point of view of the expenditure structure, which consumers (domestic and foreign) intend for final consumption in the territory of Slovenia (domestic concept). Weighting has been based on the data on the structure of expenditure for Statistične informacije, št. 127/2004 Rapid reports No 127/2004 9 dobljenih iz anket o porabi gospodinjstev, ki so pri določenih skupinah popravljeni s podatki iz nacionalnih računov. the Household Budget Survey, which are by selected groups corrected with data from national accounts. Je tudi primerljiv indeks cen življenjskih potrebščin, ki ga računajo države članice Evropske zveze (EZ) in se uporablja za primerjanje inflacijskih stopenj v teh državah oz. s temi državami. It is the comparable index of consumer prices produced by each Member State and used for international comparison of consumer price inflation. COICOP/HICP (Classification of Individual Consumption by Purpose / Harmonized Index of Consumer Prices) je klasifikacija oz. razvrstitev proizvodov po namenu v 12 glavnih skupin, prilagojena potrebam raču- nanja harmoniziranega indeksa cen življenjskih potrebščin. COICOP/HICP (Classification of Individual Consumption by Purpose / Harmonised Index of Consumer Prices) is a classification of products by purpose into 12 main groups, adapted to the needs of the harmonised index of consumer prices. Uteži pomenijo deleže potrošnje posameznega izdelka oz. storitve v skupni potrošnji in so namenjene tudi merjenju prispevka vpliva spre- membe cene posameznega izdelka oz. storitve k skupni spremembi cene. Weights are shares of consumption of individual goods or services in the total consumption and are intended for measuring the impact of the chan- ge in the price of individual goods or services in the total change of the price. Referenčno (bazno) obdobje uteži je obdobje, običajno izbrano leto, na katerega se nanašajo ocenjene vrednosti potrošnje, uporabljene pri izra- čunu uteži. Weight reference (base) period is the period, usually the selected year, to which the estimated values of consumption, used for calculating weights, refer. Referenčno (bazno) obdobje cen je obdobje, s katerega cenami se ob vsakem izračunu indeksov primerjajo cene iz tekočega obdobja. V našem primeru je bazno cenovno obdobje december preteklega leta (od leta 1994). Price reference (base) period is the period, the prices of which are in the index calculation compared to the prices of the current period. In our case the price base period is December of the previous year (since 1994). Referenčno (bazno) obdobje indeksov je obdobje, običajno izbrano leto, v katerem je indeks enak 100. Index reference (base) period is the period, usually the selected year, in which the index base is set to 100. Blago dnevne rabe so proizvodi, katerih rok trajanja je zelo kratek, obi- čajno do enega leta (npr. hrana, pijače). Non-durable goods are products with very short durability, usually up to one year (e.g. food). Poltrajno blago so proizvodi, katerih predvidena življenjska doba je okoli enega leta in, katerih vrednost ni prav velika (npr. obleka in obutev). Semi-durable goods are products with durability of about one year. They must not be very valuable (e.g. clothing and footwear). Trajno blago so proizvodi z daljšo življenjsko dobo, obenem pa je tudi njihova vrednost precej velika (npr. pohištvo, prometna sredstva). Durable goods are products with long durability. At the same time they can be quite valuable (e.g. furniture, means of transport). Sezonski proizvodi so proizvodi, katerih obseg ponudbe na trgu in s tem tudi njihova cena sta zelo odvisni od letnega časa oz. drugih dejavnikov. V našem primeru so med sezonske proizvode uvrščeni sadje, zelenjava in ribe. Seasonal goods are products whose market supply and price depend very much on the season and other factors. In our case seasonal pro- ducts are fruit, vegetables and fishes. Goriva in energija je ena od posebnih skupin, ki jo sestavljajo proizvodi za ogrevanje in razsvetljavo stanovanj (045 Goriva in energija) ter pogonska goriva (0722 Goriva in maziva). Fuels and energy is one of the special groups, which is composite from items for heating and lightning (045 Electricity, gas and other fuels) and juices (0711 Fuels and lubricants). Objava rezultatov Publishing Mesečno: Monthly: − Statistične informacije. Cene. Indeksi cen življenjskih potrebščin (med 10. in 15. v naslednjem mesecu, Prva statistična objava pa zadnji delovni dan v tekočem mesecu) − Rapid Reports. Prices. Consumer Price Indices (between the 10th and 15th day of the next month, First Release on the last day of the current month) − Mesečni statistični pregled − Monthly Statistical Review − Nekateri pomembnejši podatki RS − Some Important Data of the Republic of Slovenia Letno: Yearly: − Statistični letopis − Statistical Yearbook KOMENTAR COMMENT Inflacija je bila aprila letos, enako kot lani, 0,5 %; za toliko so se namreč v primerjavi z marcem povišale cene življenjskih potrebščin. Rast cen živ- ljenjskih potrebščin v prvih štirih mesecih letos pa je bila 1,6-odstotna (lani 2,7 %). In April 2004 the inflation rate was 0.5%, which is the same as a year before. This is how much consumer prices rose compared to March 2004. In the first four months of this year consumer prices rose by 1.6% (last year by 2.7%). Mesečna inflacija, merjena s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, je bila tudi tokrat 0,6-odstotna. The monthly inflation rate measured with the harmonised index of con- sumer prices was again 0.6%. Statistične informacije, št. 127/2004 10 Rapid reports No 127/2004 Podobno kot v istem mesecu lani smo tudi tokrat najvišjo rast cen zabe- ležili v skupinah obleka in obutev ter gostinske in nastanitvene storitve, kar je verjetno še vedno posledica prehoda na novo sezono. As in April 2003, this time too the greatest price increase was registered in the groups clothing and footwear, and restaurants and hotels, which is probably still the result of the transition to the new season. Glede na pretekli mesec pa se je obrnila smer gibanja cen pri hrani in počitnicah v paketu. On the other hand, trends in prices of food and package holidays rever- sed compared to the previous month. Tudi še razmeroma močno aprilsko povišanje cen ni vplivalo na skupno letno rast cen, saj je ostala na enaki ravni kot v preteklem mesecu. Despite a relatively strong monthly growth of prices, in April the annual growth of consumer prices remained stable at the same level as in the previous month. V enem letu so se cene najbolj povišale v skupinah izobraževanje (za 7,6 %), alkoholne pijače in tobak (za 6,8 %), prevoz ter gostinske in nas- tanitvene storitve (za 5,3 %), cene v skupini komunikacije pa so se v istem obdobju znižale za 1,7 %. In one year prices increased the most in the groups education (by 7.6%), alcoholic beverages and tobacco (by 6.8%), transport, and restaurants and hotels (by 5.3%), while in the same period prices in the group com- munication were down by 1.7%. Aprila so se najbolj povišale cene v skupinah: obleka in obutev (za 2,5 %), gostinske in nastanitvene storitve (za 1,5 %), stanovanjska oprema (za 1,4 %), stanovanje (za 1 %), rekreacija in kultura (za 0,9 %), izobraževa- nje (za 0,8 %), prevoz ter raznovrstno blago in storitve (za 0,3 %). In April prices increased the most in the groups clothing and footwear (by 2.5%), restaurants and hotels (by 1.5%), furnishing, household equipment and maintenance (by 1.4%), housing, water, electricity and other (by 1%), recreation and culture (by 0.9%), education (by 0.8%), transport, and miscellaneous goods and services (by 0.3% each). Na rast cen v skupini obleka in obutev so ponovno najbolj vplivale višje cene oblačil (za 2,8 %) in obutve (za 2,5 %), tkanine pa so se pocenile (za 1,2 %). Higher prices in the group clothing and footwear were the result of higher prices of garments (by 2.8%) and shoes (by 2.5%), while prices of clot- hing materials went down (by 1.2%). Rast cen v skupini gostinske in nastanitvene storitve pa je bila v največji meri posledica povišanja cen prenočitev v hotelih (za 6,2 %) kot tudi dražjih gostinskih storitev (za 1,2 %). Price growth in the group restaurants and hotels was mainly the result of higher prices of accommodation services in hotels (by 6.2%) as well as higher prices of catering services (by 1.2%). Največ so k skupni rasti cen prispevale višje cene obleke (0,2 odstotne točke), naftnih derivatov, pohištva, počitnic v paketu, gostinskih storitev in ostalega (0,1 odstotne točke). The greatest impact on the total price growth was that of higher prices of clothing (0.2 percentage point), fuels, furniture, package holidays, cate- ring services and other (0.1 percentage point). Znižale pa so se cene v skupinah: hrana in brezalkoholne pijače (za 0,8 %), komunikacije (za 0,7 %), alkoholne pijače in tobak ter zdravje (za 0,5 %). Prices decreased in the following groups: food and non-alcoholic bevera- ges (by 0.8%), communications (by 0.7%), alcoholic beverages and tobacco, and health (by 0.5% each). Nižje cene v skupini hrana in brezalkoholne pijače so bile predvsem posledica nižjih cen kave, čaja in kakava (za 4,8 %), zelenjave (za 4,4 %), žganja (za 2 %), mleka in mlečnih izdelkov ter gaziranih in negaziranih pijač (za 1,5 %). Lower prices in the group food and non-alcoholic beverages are mostly the result of lower prices of coffee, tea and cocoa (by 4.8%), vegetables (by 4.4 %), spirits (by 2%), milk and milk products, mineral waters, soft drinks and juices (by 1.5%). Samo pocenitve hrane in brezalkoholnih pijač so znižale skupno rast cen za 0,2 odstotne točke. Only lower prices of food and non-alcoholic beverages decreased the total growth of prices by 0.2 percentage point. V primerjavi s preteklimi meseci so tokrat na skupno rast cen ponovno vplivale predvsem višje cene storitev, saj so bile le-te v povprečju dražje za 1 %, blago pa se je podražilo za 0,2 %. Compared to previous months, this time the total growth of prices was mostly the result of higher prices of services, on average by 1%, while prices of goods were up by 0.2%. Med storitvami so se najbolj podražile počitnice v paketu (za 3,7 %) ter že zgoraj omenjene nastanitvene storitve, med blagom pa poltrajno blago (za 1,9 %). Among services, prices of package holidays rose the most (by 3.7%) and above-mentioned accommodation services, while among goods, prices of semi-durable goods went up by 1.9%. Sestavili / Prepared by: Ema Mišič, Mojca Maček Kenk Izdaja, založba in tisk Statistični urad Republike Slovenije, Ljubljana, Vožarski pot 12 - Uporaba in objava podatkov dovoljena le z navedbo vira - Odgovarja generalna direktorica mag. Irena Križman - Urednica zbirke Statis- tične informacije Marina Urbas - Slovensko besedilo jezikovno uredila Ivanka Zobec - Angleško besedilo jezikovno uredil Boris Panič - Tehnični urednik Anton Rojc - Naklada 280 izvodov - ISSN zbirke Statistične informacije 1408-192X - ISSN podzbirke Cene 1408-8894 - Informacije daje Informacijsko središče, tel.: (01) 241 51 04 - El. pošta: info.stat@gov.si - http://www.stat.si. Edited, published and printed by the Statistical Office of the Republic of Slove- nia, Ljubljana, Vožarski pot 12 - These data can be used provided the source is acknowledged - Director-General Irena Križman - Rapid Reports editor Marina Urbas - Slovene language editor Ivanka Zobec - English lan- guage editor Boris Panič - Technical editor Anton Rojc - Total print run 280 cop- ies - ISSN of Rapid Reports 1408-192X - ISSN of subcollection Prices 1408- 8894 - Information is given by the Information Centre of the Statistical Office of the Republic of Slovenia, tel.: +386 1 241 51 04 - E-mail: info.stat@gov.si - http://www.stat.si.