^ZA UVOD Mira Hedžet Krkač, Zavod Republike Slovenije za šolstvo eaiiiACJ ZA UVOD ... Tokratno številko revije smo nameravali posvetiti jezikovnim in didkatičnoje-zikovnim temam. Od pričakovanega smo prejeli le nekaj primerov dobre rabe, ki vendarle kažejo, da so učitelji pripravljeni tudi kaj prispevati k izboljšanju prakse. Za rubriko Spoznanja stroke nismo prejeli dovolj strokovnoteore-tičnih prispevkov, da bi lahko posredovali spoznanja jezikoslovne stroke in didaktike jezika v tematski številki. To morda pomeni, da si je za kritičen premislek o jezikovnem področju pouka in za izmenjavo mnenj potrebno vzeti še več časa, če želimo kakovostnih sprememb. Naj to ostane izziv za naslednje številke revije. V prvi številki petnajstega letnika revije v rubriki Spoznanja stroke Mira Krajnc Ivič in Karmen Hozjan predstavljata šaljive aktivnosti kot skoraj obvezno sestavino komuniciranja na družabnih omrežjih. V rubriki Didaktični iz/odzivi Martina Potisk prikazuje, kako obravnavati tvorjenke kot jezikovnodidaktični izziv. Matej Žist predstavlja, kako lahko učenci s spoznavanjem spletnih slovarjev in drugih spletnih priročnikov usvajajo jezikovno znanje in razvijajo spretnosti samostojnega reševanja, v prispevku Razvrščanje besedil slovenskih avtorjev v literarna obdobja pa prikazuje kreativni pristop pri pouku književnosti. Mateja Hočevar Gregorič v prispevku Pravopis in slovnica okoli nas poroča, kako so devetošolci v e-učilnici sodelovali v skupni »popravljalnici« napak; v prispevku E-domače branje ali kako (še) pritegniti k branju pa, kako so v spletni učilnici preverjali domače branje in se pogovarjali o prebranih knjigah. Lidija Golc poroča o didaktičnem modelu povezovanja pouka književnosti in jezikovnega pouka in o ozaveščanju pomena literarne zgodovine na primeru besedila Alfonza Gspana iz monografije Ikarjev sen Pesnik Srečko Kosovel med steklarji in rudarji v Zagorju. V rubriki Medpredmetne povezave Jurij Selan predstavlja primer likovnega umetniškega ustvarjanja v likovnem jeziku in primerja jezikovne značilnosti likovnega in besednega jezika. Želimo Vam prijetno branje in Vas ponovno vabimo, da se kritično odzovete na naše pisanje, nam sporočite svoje mnenje, predloge in pobude, predvsem pa nam pošljete svoje prispevke. sm "C Mira Hedžet Krkač (gostujoča urednica)