URN_NBN_SI_doc-X38AV42W

87 Odprta znanost in kako v njej prepoznajo svojo vlogo slovenski visokošolski knjižničarji 1 Open science and how the Slovenian academic librarians percieve their role in it Maja Kuhar, Teja Koler Povh Oddano: 20. 11. 2018 – Sprejeto: 28. 1. 2019 1.01 Izvirni znanstveni članek 1.01 Original scientific paper UDK 001.891:027.7:655 .411 Izvleček Odprta znanost predstavlja sodobno komunikacijo v znanosti 21. stoletja in predpostav­ lja odprto delovanje raziskovalcev v vseh fazah raziskovanja. V začetni fazi je pred­ stavljala pobudo raziskovalcev za odprti dostop do objav ob koncu prejšnjega stoletja. Ob njeni uveljavitvi je nujna preobrazba vlog visokošolskega knjižničarja. 2 Namen pri­ spevka je predstaviti vlogo visokošolskih knjižničarjev na področju odprte znanosti in kako to vidijo slovenski visokošolski knjižničarji. Raziskavo smo izvedli poleti 2017 med visokošolskimi knjižničarji na treh univerzah v Sloveniji. Podatki so bili prido­ bljeni z metodo spletnega anketiranja, v analizo smo vključili 64 v celoti izpolnjenih anketnih vprašalnikov. Ugotovili smo, da večina anketiranih pod pojmom odprta zna­ nost razume zgolj odprti dostop do znanstvenih objav ter z njimi povezanih razisko­ valnih podatkov in metapodatkov. Kot zelo pomembno nalogo pri delu visokošolskega knjižničarja na področju odprte znanosti so anketirani izpostavili izgradnjo repozitori­ ja. Ugotovili smo, da je ta bolj pomembna knjižničarjem, zaposlenim v sklopu Univerze v Mariboru, kot tistim v sklopu Univerze v Ljubljani. Redki so prepoznali pomen vloge knjižničarja pri preverjanju podobnosti vsebin in le en knjižničar je izpostavil nujnost aktivne vloge knjižničarja pri svetovanju o določilih varovanja avtorske pravice. Več kot polovica anketiranih trdi, da naloge, povezane z odprto znanostjo, v njihovi knjižnici izvaja za to usposobljena oseba. Menimo, da bi bili lahko visokošolski knjižničarji v 1 Članek je nastal na podlagi magistrskega dela Maje Kuhar z naslovom Odprta znanost in vloga visokošolskega knjižničarja (Kuhar, 2018) pod mentorstvom dr. Teje Koler Povh. 2 Izrazi, zapisani v moški slovnični obliki, se uporabljajo kot nevtralni za moški in ženski spol.

RkJQdWJsaXNoZXIy