GRAFIČNO IZOBRAŽEVANJE 12 FotodelavnicaŠiroki kot (glej stran 10). Ena izmed fotografij Maje Mehle. NOVI­ BOLONJSKI­ ŠTUDIJSKI PROGRAMI Na Oddelku za tekstilstvo Na- ravoslovnotehniške fakultete Univerze v Ljubljani smo pripra- vili nove študijske programe, ki sledijo načelom Bolonjske dekla- racije. Svet Republike Slovenije za visoko šolstvo je na svoji seji 16. 12. 2005 potrdil nove prvo- stopenjske izobraževalne progra- me našega oddelka. Prvi kandi- dati se bodo v bolonjske progra- me vpisali v študijskem letu 2006/2007. Skladno z načeli bolonjskega procesa pomenijo programi, v primerjavi s sedanjimi, odmik od poučevanja s sicer korektnim ni- zanjem različnih tehnologij, po- loženih na izbrane naravoslovne vsebine. Z novimi programi je privzeta filozofija učenja, pri ka- teri so poleg osvojenih znanj po- membne tudi druge kompetence diplomantov, njihove veščine in spretnosti. Programi so bili pri- pravljeni na podlagi analize soro- dnih evropskih, ameriških in tu- di avstralskih programov ob upoštevanju specifičnosti sloven- ske industrije. Programi vključu- jejo notranjo in zunanjo izbir- nost ter predvidevajo mobilnost študentov in učiteljev. Na Oddelku za tekstilstvo v le- tu 2006 praznujemo desetletnico začetka prvega študija grafične tehnike v Sloveniji. Program, ki je najprej ponujal predvsem izo- braževanje na področju konven- cionalnih grafičnih tehnik, smo razširili na dva programa, ju pre- novili in posodobili, da sta v skla- du s sodobnimi gibanji tehnolo- škega razvoja na grafičnem po- dročju. Na področju grafične in medij- ske tehnologije ter interaktivnih komunikacij je Oddelek za te- kstilstvo pripravil naslednja trile- tna prvostopenjska študijska programa: ß visokošolski strokovni štu- dijski program Grafična in me- dijska tehnika ter ß univerzitetni študijski pro- gram Grafične in interaktivne komunikacije. Za vpis v visokošolski strokovni študijski program Grafične in medijske tehnike je pogoj kon- čano katero koli štiriletno sredje- šolsko izobraževanje. V univerzi- tetni študijski program Grafične in interaktivne komunikacije se lahko vpiše vsak, ki je v sre- dnješolskem izobraževanju opra- vil maturo ali poklicno maturo in izpit iz enega od maturitetnih predmetov. Oba študijska programa se bo- sta izvajala kot redni in izredni študij. Visokošolski strokovni študijski program GRAFIČNA IN MEDIJSKA TEHNIKA V prenovljen in posodobljen program Grafične in medijske tehnike smo vpeljali znanja s po- dročja elektronskih tehnologij in sodobnih medijev, ki se prepleta- jo, na nekaterih področjih pa na- domeščajo konvencionalno teh- nologijo tiskanih medijev. Hkra- ti smo razširili in poglobili zna- nja s področja načrtovanja in pri- prave informacij, tako besedilne- ga kot slikovnega gradiva. Danes so načrtovanje, priprava in konč- na realizacija oblike informacij nujno medsebojno povezane de- javnosti, ki ne morejo potekati ločeno, brez medsebojnega po- znavanja dela drugih udeležen- cev v ustvarjalno-produktivnem procesu. V okviru študijskega programa je predviden en seme- ster praktičnega usposabljanja v podjetjih. Slednje študentom poleg znanj, ki jih dobijo o delu v gospodarstvu, omogoča boljše zaposlitvene možnosti. Programsko specifične kompetence programa ß Široko strokovno znanje na področju študija grafične in me- GRAFIČNA IN MEDIJSKA TEHNIKA 13 Široki kot. Analiza rezultatov na fotodelavnici; glej stran 10. dijske tehnike, dopolnjeno z iz- branimi znanji s področja nara- voslovja, informacijsko-komuni- kacijske tehnologije, estetike in osnov grafičnega oblikovanja ter upravljanja, ß sposobnost povezovanja na- ravoslovnih znanj z znanjem s tehnoloških področij, ß razvita profesionalna etična in okoljska odgovornost, ß sposobnost uporabe sodob- nih orodij, veščin in spretnosti na področju različnih grafičnih in medijskih tehnologij, ß pregled in razumevanje teh- noloških parametrov digitalnih medijev v vizualnih in interaktiv- nih aplikacijah ter storitvah, ß sposobnost splošne in speci- fične občutljivosti v opazovanju, analiziranju in vrednotenju na- ravnih, civilizacijskih, oblikoval- skih in umetniških vizualnih si- stemov, ß sposobnost razumevanja so- odvisnosti med tehnologijo in oblikovanjem, ß poznavanje in razumevanje temeljev grafičnih materialov, konvencionalnih in digitalnih tehnik posredovanja informacij. Univerzitetni študijski program GRAFIČNE IN INTERAKTIVNE KOMUNIKACIJE V tem letu bo končalaštudij pr- va generacija študentov univerzi- tetnega programa Grafične teh- nologije. Program Grafične in interaktivne komunikacije smo prenovili v skladu z bolonjskimi načeli ter potrebami, ki jih zahte- va hiter razvoj na področju gra- fično-medijske tehnologije in in- teraktivnih komunikacij. Študij- ski program podaja poglobljena znanja v temeljnih, naravoslov- nih znanjih, ki so potrebna za podroben teoretični študij, in ponuja možnost nadaljevanja na podiplomskem študiju. Omogo- čena je tudi velika izbirnost. Štu- dent si z ustreznim naborom iz- birnih predmetov sam določi pridobivanje znanj, ki mu ustre- zajo. Tako lahko izbere zelo ra- znolike predmete ali pa se specia- listično osredotoči na posame- zno usmeritev, na primer tehno- loško, medijsko ali oblikovalsko. Programsko specifične kompetence programa ß Poglobljena znanja mate- matike, fizike in kemije z razvito sposobnostjo naravoslovnega mišljenja, ß znanje in razumevanje teh- noloških parametrov digitalnih medijev v vizualnih in interaktiv- nih aplikacijah ter storitvah, po- znavanje vizualizacije v digital- nih medijih, poznavanje tehno- loških osnov interneta in pridru- ženih informacijskih storitev, ra- zumevanje večpredstavnosti in interaktivnosti v vizualnih in in- teraktivnih komunikacijah ter storitvah, ß poznavanje in razumevanje fizikalno-kemijskih osnov kon- vencionalnih in digitalnih tiskar- skih tehnik, merjenja procesnih spremenljivk, krmiljenja, regula- cije in vodenja procesa tiska, pre- dnosti in pomanjkljivosti različ- nih tiskarskih tehnik, ß poznavanje lastnosti grafič- nih materialov, povezava med la- stnostmi tiskovnih materialov z lastnostmi materialov, s katerimi tiskamo, in drugih materialov, ki se uporabljajo pri izdelavi grafič- nih izdelkov, ß razumevanje in uporaba metod kritične analize pri upora- bi tipografskih elementov, pisa- ve, tipografskega oblikovanja, uporabi grafičnih programov za oblikovanje in prelom besedila, sposobnost ustvarjanja novih idej (kreativnost) v uporabi in razporejanju tipografskih ele- mentov, ß znanja o povezavah in sood- visnostih temeljnih likovnih pr- vin in postopkov; poznavanje osnov likovnega jezika, tehnik li- kovnega izražanja in načinov branja in oblikovanja likovne za- snove, ß sposobnost uporabe teore- tičnega znanja in ugotovitev za reševanje konkretnih ekoloških problemov v grafični industriji, ß razvita sposobnost funkcio- nalne uporabe tehnik medoseb- ne komunikacije, pogajanj, tim- skega dela, vodenja in ustvarjal- nega mišljenja. Na Oddelku za tekstilstvo želi- mo s prenovljenima in posod- bljenima programoma s podro- čja grafične in medijske tehnike ter interaktivnih komunikacij za- dovoljiti želje in potrebe študen- tov ter tehnološko hitro spremi- njajoče se grafične industrije. Klementina MOŽINA Franci SLUGA Univerza v Ljubljani FotodelavnicaŠiroki kot (glej stran 10). Ena izmed fotografij Polone Kuzman.