26 V glasbeni šoli poučujem violončelo in z veseljem se odzo­ vem vabilom za predstavitev violončela v skupinah glasbene pripravnice, na nastopih Predstavitev glasbil ... Na glasbenih obiskih me spremljajo moji učenci, tudi iz nižjih razredov. Tako si lahko otroci na naših srečanjih pobližje pogledajo in­ štrumente različnih velikosti in prisluhnejo zvoku violončela. Predstavitve violončela v skupinah glasbene pripravnice so mi še posebej pri srcu. Glasbena druženja z violončelom pri­ pravimo v sodelovanju z učiteljico Mojco Tratar, prof., ki v naši glasbeni šoli poučuje glasbeno pripravnico in nauk o glasbi. Veseli me, da si otroci z zanimanjem glasbilo ogledu­ jejo in pozorno prisluhnejo, ko jim zaigramo na violonče­ lo. Skupaj tudi obnovimo, kar so se o violončelu že naučili v učnem programu glasbene pripravnice, ter povemo še kak­ šno zanimivost (npr. kje se skriva in kako je videti duša), 1 odgovorimo na njihova vprašanja (npr. kje dobimo žimo za lok) in poiščemo dele inštrumenta, za katere je večina otrok že slišala: polžka, kobilico in žabico. Včasih njihova domiš­ ljija ustvari zanimiva vprašanja, odgovore ali trditve o tem godalu. Naš obisk, ki za moj občutek vedno mine prehitro, sklenemo s poslušanjem skladbic, zaigranih na violončelo, in petjem pesmi ob spremljavi violončela. 1 Okrogla paličica v notranjosti trupa godal. Pesmica Ježek avtorice Mojce Tratar je napisana za otroški zborček s spremljavo Orffovih glasbil: ksilofona, resonatorja in ropotulje. V naši skupni želji po glasbenem sodelovanju je bil inštrumentalni spremljavi dodan enostaven part vio­ lončela, namenjen violončelistom začetnikom; ti učenci so praviloma tudi starostno blizu otrokom glasbene pripravnice in začetnih razredov nauka o glasbi. Pesmico Ježek so najini učenci uspešno izvedli na nastopu v glasbeni šoli. Prej omenjena izvedba je tudi spodbudila nastanek novih in­ štrumentalnih spremljav za pesmici Slon in Mravljice, 2 napi­ sanih v želji po vnovičnem sodelovanju učencev skupinskega pouka (glasbene pripravnice in nauka o glasbi) in učencev violončela. Pri izvajanju pesmic vsem želim veliko veselja in uspehov. 2 Kermelj Kuzman, Š. (2017). Polžek leze. Ljubljana: Arsem. Špela Kermelj Kuzman Glasbena šola Franca Šturma, Ljubljana Z violonËelom na obisku 27 Iz prakse v prakso Z violonËelom na obisku ° ¢ ° ¢ ™ ™ ™ ™ ™ ™ ™ ™ ™ ™ Ksilofon Resonatorja c in g Ropotulja Violončelo Po Ko Med tlej gre pre - di se kri - - ca v_gr je - - te mi mo - - vju ma si - - ™ ™ ™ ™ ™ ™ ™ ™ ™ ™ hi v_dro svo šo jo ben - - - in pot klob dvo u čič - ri zvi ti - - šče, ra, je, - - - ča vsa in v_že ka, ko - - noč lod da - za ček po - la po no - - vno red čni - - - lu ma je žek ni li - - - nas ca co - - o na za bi bi si - - - šče. ra. je. - - - 6 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 & Ježek Mojca Tratar 2013 & ? / ? & & ? / ? ∑ ∑ ∑ ∑ œ j œ j œ j œ j œ œ ∑ ∑ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ∑ ∑ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ∑ ∑ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ œ j œ j œ j œ j œ œ œ j œ j œ j œ j œ œ œ j œ j œ j œ j œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ 28 ° ¢ ° ¢ Ksilofon Resonatorja c in g Ročni boben Violončelo Ste že sli ša - li - ta ko rak? - Ste že vi de - li - slo na? - M irno ™ ™ ™ ™ ™ ™ ™ ™ ™ ™ Tro bi - z_ril cem - ta or jak - bol je - od trom bo - na. 7 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 & ∑ ∑ Slon Špela Kermelj Kuzman 2018 & ? / ? & ∑ ∑ & ? / ? œ œ œ œ j œ j œ œ ˙ œ œ œ œ j œ j ˙ ˙ œ œ ˙ œ œ ˙ œ œ ˙ œ œ ˙ œ œ ˙ œ œ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ œ Œ Ó œ Œ Ó œ Œ Ó œ Œ Ó œ Œ Ó œ Œ Ó ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ œ œ œ œ œ œ ˙ œ œ œ œ ˙ ˙ œ œ ˙ œ œ ˙ œ œ ˙ œ œ ˙ œ œ ˙ œ œ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ œ Œ Ó œ Œ Ó œ Œ Ó œ Œ Ó œ Œ Ó œ Œ Ó ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ 29 Iz prakse v prakso Z violonËelom na obisku ° ¢ ° ¢ ° ¢ ° ¢ ° ¢ ° ¢ T riangel V iolončelo1 V iolončelo2 S on ce - ko maj se zbu di, - že v_mrav lji šču - Ž ivo P alčki pizz. arco vse vr vi. - H i tr o, - hi tr o, - en dva tri, če ti - mrav ljic - se mu di. - 12 E na - mrav lja - pa za spi, - kma lu - dru ge - do hi - ti. - H i tr o, - hi tr o, - en dva tri, če ti - mrav ljic - se mu di. - 21 2 4 2 4 2 4 2 4 2 4 & # # Mravljice Špela Kermelj Kuzman 2018 / / ? # # ? # # & # # / / ? # # ? # # & # # / / ? # # ? # # Ó Ó Ó Ó Ó Ó Ó Ó œ ™ j œ r œ j œ j œ j œ j œ œ ™ J œ r œ j œ J ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ Ó Ó Ó Ó œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Ó Ó Ó Ó Ó Ó œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Ó Ó Ó Ó œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ j œ j œ œ ™ j œ r œ j œ j œ j œ j œ œ ™ j œ r œ j œ j œ j œ j œ Ó Ó Ó Ó ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ™ j œ r œ j œ j œ j œ j œ œ ™ J œ r œ j œ J œ j œ j œ œ ™ j œ r œ j œ j œ j œ j œ œ ™ j œ r œ j œ j œ j œ j œ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ