| 3 | 2020 | RAZREDNI POUK | 23  Mag. Katarina Dolgan, Zavod Republike Slovenije za šolstvo  Dr. Nina Novak, Zavod Republike Slovenije za šolstvo Vključevanje vsebin Televizije Slovenija v vzgojno- izobraževalno delo (na daljavo) IZVLEČEK: V prispevku bodo predstavljene možnosti, ki jih ima učitelj za načrtovanje in izvajanje vključevanja televizijskih vsebin v vzgojno-izobraževalno delo tako v živo kot na daljavo. Predstavljena bodo tudi nekatera gradiva, ki so lahko v podporo učitelju pri vključevanju televizijskih oddaj v izobraževanje na daljavo, in so na voljo v Sodelov@lnici Razredni pouk na Slovenskem izobraževalnem portalu (SIO). V zadnjem delu pa bo podrobneje predstavljena oddaja RTV Slovenija 1, Izodrom, ki je posebna oddaja za otroke in mlade. Osvetlili bomo možnosti in priložnosti za vzgojno-izobraževalno delo (na daljavo) na primeru za 2. vzgojno-izobraževalno obdobje. Ključne besede: zobraževanje na daljavo, Sodelov@lnica Razredni pouk, televizijska oddaja Izodrom, medpredmetno načrtovanje dejavnosti Incorporating Contents of Broadcaster RTV Slovenija into Educational Work (at a Distance) Abstract: The The paper will present the opportunities provided to teachers for planning and implementing the incorporation of television contents into educational work in person and at a distance. It will also present some of the material which may assist teachers when incorporating television shows into distance education and which are available in the Sodelov@lnica online classroom under section Razredni pouk/Primary-Level Instruction on Slovenski izobraževalni portal/Slovenian Education Portal (SIO). In the final part, the paper will present in detail the show Izodrom by RTV Slovenija 1, which is a special show for children and young people. The paper will highlight the possibilities and opportunities for educational work (at a distance) on an example for the 2 nd educational triennium. Keywords: distance education, Sodelov@lnica Razredni pouk, television show Izodrom, cross-curricular planning of activities  STROKOVNA IZHODIŠČA Uvod Učitelji velikokrat iščejo možnosti, kako bi popestrili pouk, ga naredili zanimivejšega, da bi bile učencem vsebine čim bližje in da bi čim učinkoviteje zasledovali cilje učnih načrtov. Marsikdaj v svoje poučevanje zato vključijo tudi videoposnetke oziroma televizijske oddaje. Salman Khan, ameriški pedagog in podjetnik, ustanovitelj Khan Akademije, trdi, da video kot orodje lahko občutno vpliva na poučevanje in učenje. Učitelje spodbuja, da s pomočjo uporabe videoposnetkov pri pouku z metodo učinka zrcaljenja znanja spremljajo vsebine, nato jih analizirajo in pogledajo z različnih vidikov (Khan, 2011). | RAZREDNI POUK | 2020 | 3 | 24 Videoposnetki ali televizijske oddaje lahko obogatijo vzgojno-izobraževalni proces in doprinesejo k hitrejšemu in lažjemu doseganju učnih ciljev, a le če učitelj upošteva določene didaktične zakonitosti in priporočila, ki bodo predstavljena v nadaljevanju. Možnost vključevanja televizijskih oddaj v izobraževanje (na daljavo) Vključevanje televizijskih vsebin v učni proces mora biti načrtno in premišljeno. Zato naj učitelj sledi naslednjim korakom: 1. Če želi učinkovito vključiti televizijske vsebine v vzgojno-izobraževalni proces, mora najprej poznati nabor vseh televizijskih vsebin, ki so mu na voljo. Televizijske vsebine pregleda in izbere ustrezne. 2. Izbere cilje učnega načrta in jih poveže z izbranimi vsebinami. 3. Sledi načrtovanje namena dejavnosti in odzivanja učenca. 4. V zadnjem koraku načrtuje posredovanje navodil učencem in podajanje povratne informacije. Otroške in mladinske oddaje Televizije Slovenija 1 Televizija Slovenija 1 ponuja veliko poučnih, poljudnoznanstvenih vsebi, ki so namenjene otrokom in mladim. V obdobju izobraževanja na daljavo je vsakodnevno ustvarjala oddajo Izodrom, katere del so bili tudi prispevki Infodroma (izobraževalne oddaje, namenjene otrokom in mladostnikom). Te in podobne televizijske vsebine lahko učitelj uporablja tako pri izobraževanju na daljavo, kot tudi pri pouku v razredu. Pri izbiri televizijskih vsebin za vključevanje v vzgojno- izobraževalni proces ima več možnosti. Prva je ta, da načrtuje dejavnosti na osnovi arhiva Televizije Slovenija. Druga možnost je, da načrtuje dejavnosti na osnovi tekočega televizijskega programa. Pri tretji možnosti pa učitelj načrtuje dejavnosti z vključevanjem prispevkov Infodroma, ki je potekal v času epidemije in zaprtja šol. Slika 1: Možnosti vključevanja vsebin Televizije Slovenija 1 v pouk. STROKOVNA IZHODIŠČA | 3 | 2020 | RAZREDNI POUK | 25 Načrtovanje dejavnosti na osnovi arhiva Televizije Slovenija 1 Učitelj najprej pregleda nabor oddaj Televizije Slovenija v arhivu (npr. Bansi, MMC …). Tu izbere oddaje, ki ustrezajo učencem in njihovemu predznanju. Lahko jih izbira po imenu, tako da klikne na določeno črko (I – Izodrom, B – Bukvožer, …). Izbrano oddajo pregleda in načrtuje učenčev odziv nanjo. Oblikuje navodila in pri izobraževanju na daljavo izbere še kanal, preko katerega jim bo ta navodila posredoval. Primer 1: A. Učitelj na osnovi ciljev učnega načrta za slovenščino – književnost v 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju izbere določeno vsebino iz oddaje Bukvožer. Slika 2: Bukvožer, otroška oddaja o knjigah. (Vir: https://www. rtvslo.si/tv/oddaja/bukvoerotrokaoddajaoknjigah ). Učni načrt predvideva, da učenci spoznavajo umetnostna besedila, ki so predlagana v učnem načrtu ali druga umetnostna besedila po izboru učitelja. Ob tem razvijajo recepcijsko zmožnost tj. zmožnost doživljanja, razumevanja in vrednotenja umetnostnih besedil, izrekajo svoje mnenje o umetnostnem besedilu in ga utemeljujejo s sklicevanjem nanj. Predlagana so dela avtorjev Polonce Kovač, Jožeta Snoja, Astrid Lindgren, Milana Dekleve, Bine Štampe Žmavc, Leopolda Suhodolčana, Roalda Dahla, Borisa A. Novaka, Daneta Zajca, Hansa Christiana Andersena. Učenec nato v »književno strokovnem« govornem nastopu predstavi svoje razumevanje deloma že obravnavanega umetnostnega besedila. Pri tem predstavi celotno besedilo, predstavi avtorja, našteje njegova dela ter eno njegovo delo predstavi podrobneje (Učni načrt za slovenščino, 2018). B. Učitelj je izbral oddajo Bukvožer, ki je namenjena branju knjige Roalda Dahla z naslovom Matilda 1 , zato učencem poda naslednja navodila: • Oglej si predstavitev knjige. • Kaj se ti je v predstavitvi zdelo dobro? • Izberi svojo knjigo. • Pripravi in posnemi predstavitev, pri tem upoštevaj dogovorjene kriterije. (Učitelj mora z učenci predhodno postaviti kriterije za dobro predstavitev izbrane knjige.) Drugi primer navodil bi se lahko glasil: • Oglej si posnetek. • Kako bi ocenil predstavitev knjige? • Tudi ti si prebral knjigo Matilda. Bi kaj dodal, povedal drugače? Načrtovanje dejavnosti na osnovi tekočega programa Televizije Slovenija 1 Učitelj pri tej možnosti pregleda spored oddaj za en teden vnaprej. Izbere učni sklop (npr. Človeško telo) in opredeli namene učenja, dejavnosti učencev in dokaze, ki bodo v učnem procesu nastajali. Pri načrtovanju dejavnosti izbira take, ki bodo medpredmetne in bodo z njimi učenci zasledovali čim več ciljev iz učnih načrtov. Nato oblikuje in posreduje navodila učencem. Pri tem je ključno, da dejavnosti poveže s cilji učnega načrta, načrtuje ogled dejavnosti, načrtuje odziv učencev in stopnjuje zahtevnost. Primer 2: Kot primer navajamo izbor oddaj Od popka do zobka 2 , kjer se postopoma in s stopnjevanjem zahtevnosti uporabi oddaja v učnem sklopu Moje telo. Vsebina oddaje je primerna za obravnavo tega sklopa v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju. Učitelj, enako kot pri načrtovanju dejavnosti na osnovi oddaj iz arhiva, izbere in poveže učne cilje z vsebino oddaj. Za oblikovanje navodil lahko učitelj izdela piktograme, ki ponazarjajo temeljno dejavnost učenca in nakazujejo ustrezno zahtevnost. Izvedba v 1. razredu: Cilj: poznajo svoje telo in znajo poimenovati zunanje dele telesa. V tem sklopu učenec v 1. razredu najprej v zvezek nariše obris človekovega telesa, označi dele telesa, ki bi jih znal poimenovati, lahko pa dele telesa tudi zapiše, če to zmore. Potem si ogleda oddajo Koža 3 , jo dobro posluša in po ogledu dopolni svojo sliko in po elektronski pošti pošlje dopolnjeno sliko učiteljici, če gre za izobraževanje na daljavo. Pri tem je zelo pomembno, da učenec pred ogledom oddaje pozna namen samega ogleda. 1 Oddaja je dostopna na povezavi https://www.rtvslo.si/4d/arhiv/151614039?s=tv 2 Zbirka oddaj Od popka do zobka je dostopna na povezavi https://4d.rtvslo.si/oddaja/od-popka-do-zobka/173250875. 3 Oddaja Koža je dostopna na povezavi https://4d.rtvslo.si/arhiv/od-popka-do-zobka/174536961.  STROKOVNA IZHODIŠČA | RAZREDNI POUK | 2020 | 3 | 26 Izvedba v 2. razredu: Cilj: poznajo svoje telo in poimenujejo notranje dele telesa. V 2. razredu učenec prav tako nariše obris človekovega telesa in ga po ogledu dopolni. Ogleda si oddajo Srce in kri 4 . Nato na svojem telesu poišče utrip srca ter ga potipa, ko miruje. Vajo ponovi po nekaj opravljenih počepih ter opiše, kaj zaznava. Pri tem se že usmerja v razumevanje delovanja človekovega telesa. V obeh razredih je bil načrtovan ogled vsebine in načrtovanje odziva učenca, v drugem razredu pa še dodatna dejavnost. Izvedba v 3. razredu: Cilj: poznajo svoja čutila; vedo, kako deluje človeško telo. Vse aktivnosti, ki so bile načrtovane za 1. in 2. razred, se lahko v 3. razredu še nadgradijo. Po uvodnem ogledu vsebine, izvedenem odzivu učenca in dodatni dejavnosti, učenec v 3. razredu povzame vse svoje razumevanje delovanje človekovega telesa, našteje zunanje dele in notranje organe ter izdela zloženko z nasveti za zdravo življenje tretješolcev, ki jo v času izobraževanja na daljavo posreduje učitelju oz. predstavi na videokonferenci. Vse dejavnosti v sklopu človekovo telo (človek), ki je predviden v učnem načrtu za spoznavanje okolja, lahko učitelj nadgradi z naslednjim sklopom, to so čutila. Tudi ta sklop po enakem postopku učitelj posreduje učencem s pomočjo televizijskih vsebin. Podajanje navodil učencu, odziv učenca, povratna informacija učencu Pri vključevanju televizijskih vsebin v vzgojno- izobraževalni proces so pomembna naslednja priporočila: 1. Učenci naj vedo za namen ogleda oddaj. Navodila jim podamo pred ogledom oddaj. Učenci naj pred ogledom vedo, kaj si bodo ogledali, zakaj si bodo to ogledali in kako se bodo na ogledano odzvali oz. kaj bo dokaz o učenju pri tej dejavnosti. 2. Ogledi in poslušanje televizijskih vsebin naj bodo del učnih dejavnosti in obveznosti učenca, ne le nekaj za zraven. 3. Arhiv oddaj in neposredni program omogočata povezavo s cilji iz učnih načrtov, zato jih je smiselno vključevati v vzgojno-izobraževalni proces tako v času izobraževanja na daljavo kot tudi v času izvajanja pouka v razredih. 4 Oddaja Srce in kri je dostopna na povezavi https://4d.rtvslo.si/arhiv/od-popka-do-zobka/174535713. Gradiva v Sodelov@lnici Razredni pouk v podporo vključevanju televizijskih vsebin v izobraževanje na dljavo Sodelov@lnica za razredni pouk je nastala v času izobraževanja na daljavo kot stičišče za učitelje razredne stopnje. V njej so bili objavljeni različni primeri in usmeritve, kako izvajati pouk na daljavo. Nastalo pa je tudi kar nekaj primerov, ki ponazarjajo, kako vključevati televizijske vsebine v izobraževanje na daljavo. Primere, ki so objavljeni v Sodelova@lnici Razredni pouk, lahko učitelj uporabi tudi v času, ko vzgojno-izobraževalni proces poteka v razredu. Primeri so večinoma zasnovani medpredmetno. Predstavljeni so nameni učenja v tem sklopu, cilji učnih načrtov, ki jih bodo učenci skozi dejavnosti zasledovali, predstavljene pa so tudi same dejavnosti, ki vključujejo televizijske vsebine. V Sodelov@lnici učitelj najde primere načrtovanih sklopov za prvo in drugo vzgojno-izobraževalno obdobje. 1. vzgojno-izobraževalno obdobje: • Moj dan, Moja čustva in telo, Moje delo, Moje zdravje, Zmorem sam, • Človekovo telo, • Sprehod v naravi in poznavanje rastlin v gozdu. 2. vzgojno-izobraževalno obdobje: • Izumi, • Vesolje, • Sprehod v naravi, rastline v gozdu in na bližnjem travniku, • Telo v času pubertete, • Uporabne gospodinjske veščine. STROKOVNA IZHODIŠČA | 3 | 2020 | RAZREDNI POUK | 27 Slika 3: Kažipot vsebin v Sodelov@lnici Razredni pouk. Slika 4: Seznam vsebin v oddaji Izodrom v tednu od 16. 3. 2020 do 20. 3. 2020. Načrtovanje dejavnosti učenca na osnovi vsebin oddaje Izodrom Vse oddaje Izodroma imajo podobno strukturo oz. prispevke, ki so v vseh oddajah stalnica. Vsak Izodrom ima svojo temo, ki je medpredmetna. Strokovno vsebino te teme oz. vprašanja po navadi predstavita dva gostujoča učitelja ali učiteljici, vsak s svojega zornega kota. V začetku Izodroma nam v Infodromu predstavijo aktualne novice iz Slovenije in tujine, predvsem take, ki so aktualne za otroke pa tudi za odrasle. V prispevku Firbcologi otroci naredijo intervju z nekom, ki jim predstavi dejavnost, s katero se sam ukvarja. Stalnica Izodroma je tudi prispevek Znani v šolo, v katerem voditelja Nik in Nika zastavljata vprašanja znanim Slovenkam in Slovencem na temo, ki je bila predstavljena v oddaji. ODDAJA IZODROM – seznam vsebin www.rtvslo.si/tv Ponedeljek, 16. 3. 2020 Torek, 17. 3. 2020 Sreda, 18. 3. 2020 Četrtek, 19. 3. 2020 Petek, 20. 3. 2020 https://4d.rtvslo.si/arhiv/izodrom/174684131 https://4d.rtvslo.si/arhiv/izodrom/174684167 https://4d.rtvslo.si/arhiv/izodrom/174684433 https://4d.rtvslo.si/arhiv/izodrom/174679843 https://4d.rtvslo.si/arhiv/izodrom/174680094 Infodrom: -Kako bo potekal pouk na daljavo v Sloveniji? -Zakaj moramo zaradi koronavirusa ostati doma? -Podrobno pod lupo: Kako se koronavirus prenaša med ljudmi? -Podrobno pod lupo: Od kod je virus prišel? -Bodo višje temperature uničile virus? Dr. Marko Pokorn Predmetna stopnja: pouk na daljavo, delovanje spletne učilnice, učenje matematike od doma (gost: Anže Rozman, učitelj matematike, OŠ Prežihovega Voranca) Firbcologi: matematika z Urošem Kuzmanom Razredna stopnja: pouk na daljavo, razlike s predmetno stopnjo, sodelovanje učencev in staršev (gostja: Polona Legvart, učiteljica razrednega pouka, OŠ bratov Polančičev) Infodrom: rubikova kocka in Žan Klančnik Znani nazaj v šolo: Domen Valič odgovarja o matematiki Domača naloga: telovadne vaje Infodrom: -Zakaj so se pojavile težave s spletnimi učilnicami? Tomi Dolenc, ARNES -Kako se počutimo, ko zbolimo za koronavirusom? -Ali se lahko s koronavirusom okužijo tudi hišni ljubljenčki? Uroš Glavan, NIJZ Psihologija: soočanje s strahom in tehnike sproščanja (gostja: Bernarda Dobnik Renko, psihologinja) Firbcologi: Tom telefon Zgodovina: pandemije skozi zgodovino po svetu in v Sloveniji: kuga, črne koze, kolera, španska gripa, AIDS, SARS, ebola, koronavirus (gostja: Maša Pavlič Pusovnik, profesorica zgodovine in sociologije) Infodrom: onesnaževalci zraka Igra z Nikom in Niko: predstavi svojo najljubšo igračo Firbcologi: muzej igrač Znani nazaj v šolo: Ana Soklič odgovarja o zgodovini Domača naloga: portret zgodovinske osebnosti Infodrom: -Koliko časa ostane koronavirus na površinah? Mag. Eva Grilc, NIJZ -Kako virus preživi v našem telesu? Prof. dr. David Stopar, Biotehniška fakulteta Lj -Podrobno pod lupo: Kaj so virusi? Kaj je koronavirus? -Katere nove slovenske besede so se pojavile v času koronavirusa? Izr. prof. dr. Kuzma Ahačič, Inštitut za slov. j. Frana Ramovša Slovenščina za 1. triado: branje/recitacija pesmi Otona Župančiča (Ciciban - Cicifuj) in Ljudmile Prunk (Kaj je videl Mižek Figa?) (gost: Boštjan Gorenc Pižama, pisatelj) Studio Kriškraš: iskanje navdiha in pisanje pesmi Slovenščina za predmetno stopnjo: proza/drama/poezija, pomen branja, spodbuda k pisanju poezije, družabne igre za krepitev besednega zaklada (gost: Dr. Andrej Koritnik, učitelj slovenščine, OŠ Prežihovega Voranca) Infodrom: pisanje ljubezenskega pisma (učenka Tamara Merjasec, OŠ Ledina) Igra z Nikom in Niko: ugibanje skritih besed z namigi, pantomima brez rok Firbcologi: uganke z Anjo Štefan Znani nazaj v šolo: Peter Prevc odgovarja o slovenščini Domača naloga: fotografija domačega učnega okolja Infodrom: -Kako dolgo bo epidemija še trajala? Prof. dr. Bojana Beović, infektologinja Kako ravnati z morebiti okuženimi odpadki? Mark Igranje video iger z babico Susan iz Švedske Kako milo uniči koronavirus? Naravoslovje: toplota/temperatura, različne vrste termometrov, poskus s plastenko in balonom (gostja: Tanja Jankovič, učiteljica 5. razreda, OŠ Danile Kumar) Studio Kriškraš: moje telo in kaj se zgodi, ko pojem košček jabolka Biologija: zobna higiena hišnih ljubljencev, razlika med pasjimi in mačjimi zobmi, mlečni zobje pri živalih, čokolada v pasji prehrani (gostja: Ana Nemec, veterinarka/stomatologinja) Firbcologi: kapibara Igra z Nikom in Niko: ponovi zabavno ogrevalno vajo Infodrom: mutiranje Znani nazaj v šolo: Primož Suhodolčan odgovarja o naravoslovju Domača naloga: presajanje rož Infodrom: -Zakaj primanjkuje zaščitnih mask? Urša Valentič, novinarka info. programa -Podrobno pod lupo: Na kakšen način znanstveniki iščejo zdravilo zoper koronavirus? -Kdo v živalskem vrtu v tem času skrbi za živali? -Kam se obrniti v primeru stiske? Zdenka Švaljek, ZPMS Glasbena umetnost: čikabumščina/ritem, definicija ritma, od četrtinke do šestnajstinke, ljudska skladba, zaigrana na godala (gost: Bojan Cvetrežnik, glasbenik) Firbcologi: beatbox z Muratom Angleščina: nasveti za učenje angleščine doma, interaktivne igre na spletu, družabne igre kot pomoč pri učenju angleščine, branje v angleščini (gostja: Ana Perović, profesorica angleščine, OŠ bratov Polančičev) Infodrom: otroški poročevalec in Nipke Igra z Nikom in Niko: branje angleških besed z ustnic Prispevek: Matevž Šalehar Hamo in skladba Gremo vsi ostat doma Znani nazaj v šolo: Bine Volčič odgovarja o angleščini Domača naloga: sestavi koronapesem  STROKOVNA IZHODIŠČA | RAZREDNI POUK | 2020 | 3 | 28 Nik in Nika v vsaki oddaji v prispevku Aktivnost izvajata določeno dejavnost v studiu, otroci pa jo lahko izvajajo doma. Del Infodroma je pogosto tudi prispevek Studio Kriškraš, v katerem otroci predstavljajo svoje eksperimente ali druge dejavnosti. Vsebine Izodroma so življenjske, aktualne in so lahko učiteljem v pomoč pri njegovem poučevanju. Učitelj lahko nabor vsebin oddaje Izodrom poišče na različne načine. a. V Sodelov@lnici Razredni pouk je objavljena razpredelnica 5 , kjer si lahko ogleda nabor vseh prispevkov, ki so razporejeni po datumih. b. Na spletni strani RTV Slovenije 6 lahko v arhivu oddaje Izodrom išče prispevke po kronološkem zaporedju, če si je v razpredelnici zapomnil datum, ko je bil določen prispevek predvajan. Druga možnost je pregled prispevkov, ki so razporejeni po predmetih. c. Če na začetni strani oddaje Izodrom klikne na zavihek Izobraževalne vsebine za šolarje, 7 bo te iste prispevke našel razporejene glede na predmete, ki jih vsebine prispevkov pokrivajo. Marsikatero Izodromovo vsebino oz. prispevek lahko učitelj vključi v vzgojno-izobraževalni proces. Tudi v času, ko ta poteka na daljavo. Pri tem pa mora upoštevati določene usmeritve: 1. V dnevne dejavnosti učenca dodati ogled oddaje Izodrom. 2. Načrtovati odziv učencev na oddajo v obliki refleksije, miselnih vzorcev, zapisov v zvezek. Npr.: • Kaj sem slišal? Kaj sem videl? • Kaj sem se novega naučil? • Katera vprašanja bi lahko postavil? 3. Podajanje povratne informacije učencem na njihove dokaze o učenju. Pri tem je treba ponovno opozoriti, da ni smisel vključevanja vsebin Izodroma v pouk v tem, da učitelj učencem naroči, naj si posamezno vsebino ogledajo. Učitelj mora skrbno načrtovati, katere vsebine bo vključil, kdaj in s kakšnim namenom. Izbira naj vsebine, ki so aktualne, učencem zanimive, življenjske in čim bolj medpredmetno naravnane. Učitelj naj poskuša načrtovati dejavnosti medpredmetno zato, da bodo 5 Seznam oddaj Izodrom z vsebinami (od 16. 3. 2020 do 20. 5. 2020) v Sodelov@lnici Razredni pouk https://skupnost.sio.si/pluginfile.php/843564/ mod_folder/intro/Izodrom_seznam%20oddaj%20z%20vsebinami%20.pdf. 6 Arhiv oddaje Izodrom na povezavi https://4d.rtvslo.si/arhiv/izodrom-posebna-oddaja-za-otroke/174679078. 7 Izobraževalne vsebine za šolarje https://www.rtvslo.si/tv/otroski/izodrom. lahko učenci z eno dejavnostjo zasledovali čim več učnih ciljev različnih predmetov. V predstavljenem primeru učnega sklopa Čutila (uho) so načrtovane dejavnosti, ki pokrivajo cilje dveh predmetov – naravoslovja in tehnike ter glasbene umetnosti. Z učnimi cilji iz učnega načrta naravoslovje in tehnika o čutilih in njihovem delovanju (uho) učitelj poveže cilje iz učnega načrta za glasbeno umetnost, ki se navezujejo na poslušanje. Ob tem že razmišlja, v katero fazo dejavnosti bo vključil določeno vsebino Izodroma. Sklep Učitelj lahko televizijske vsebine vključi v različne faze dejavnosti. Lahko jih uporabi v začetku dejavnosti za povečanje motivacije pri učencih, lahko jih uporabi v glavnem delu dejavnosti, ko učenci osvajajo novo znanje, ali ob zaključku dejavnosti z namenom utrjevanja snovi. Učitelj se odloči, v katero fazo dejavnosti bo posamezni prispevek vključil, glede na vsebino in zahtevnost prispevka. Vsekakor pa morajo biti ustrezno osmišljeni z odzivom učenca. Tako kot v zgornjih dveh primerih vključevanja televizijskih vsebin v vzgojno-izobraževalni proces, ima tudi tukaj učitelj več možnosti, ki jih učencu ponudi, da lahko spremlja njegov odziv. Vsekakor pa je treba opozoriti še na to, da učenčev odziv potrebuje povratno informacijo učitelja in možnost izboljšanja. Viri in literatura Khan, Salman. (2011). Let's use video to reinvent education. TEDtalk. Pridobljeno 3. 6. 2020 s https://www.youtube.com/ watch?v=nTFEUsudhfs. Portal Televizija Slovenija. Pridobljeno 18. 9. 2020 s https://www.rtvslo. si/tv. Portal Televizija Slovenija. Bukvožer. Pridobljeno 18. 9. 2020 s https://4d. rtvslo.si/oddaja/bukvozer/3742202. Portal Televizija Slovenija. Izodrom. Pridobljeno 18. 9. 2020 s https://www. rtvslo.si/tv/otroski/izodrom. Portal Televizija Slovenija. Od popka do Zobka. Pridobljeno 18. 9. 2020 s https://4d.rtvslo.si/oddaja/od-popka-do-zobka/173250875. Slovensko izobraževalno omrežje. Sodelov@lnica Razredni pouk. Pridobljeno 10. 9. 2020 s https://skupnost.sio.si/mod/folder/view. php?id=321512. Učni načrt. (2018). Program osnovna šola. Slovenščina. Predmetna komisija: Poznanovič Jezeršek, M. idr .[Elektronski vir] Pridobljeno 20. 9. 2020 s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/ Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_slovenscina.pdf. STROKOVNA IZHODIŠČA