POŠTNINA PLAČANA V GOTOVINI. Štev. 12. V Ljubljani, 23. marca 1922. Leto LX1I. Glasilo Udruženja Jugoslov. Uciteljstva — Poverjeništvo Ljubljana. Vse sptse, v oceno poslane knjige itd. je pošiljati j samo na naslov: Uredništvo Učiteljskega Tovariša v Ljubljani, Frančiškanska ul. 6. Rokopisov ne vračamo. Vse pošiljatve je pošiljati franko. Učiteljski Tovariš izhaja vsak četrtek pop. Ako je ta dan praznik, izide list dan pozneje. Za neorganizirane 30" — Din, za naročnike v inozemstva 40 — Din letno. Posamezna številka po 1— Din. Za oznanila je plačati od enostolpne petit-vrste, če se tiska enkrat 75 para za nadaljnja uvrščenja primeren popust. Oznanila sprejema upravništvo lista. I Naročnino, reklamacije, t. j. vse administrativne stvari, je pošiljati samo na naslov: Upravništvo Učiteljskega Tovariša v Ljubljani, Frančiškanska ulica 6./I. Poštni čekovni urad št. 11.197. Reklamacije so proste poštnine. 1 Za reklamne notice, pojasnila, poslana, 1 razpise služb je plačati po 75 para za 1 vsako petit-vrsto. Priloge stanejo poleg poštnine še 25 Din. Telefon uredništva štev. 312. Članstvo ljubljanskega Poverjeništva 1 UJU ima s članarino ludi že plačano 1 naročnino, torej ni treba članstvu na- 1 ročnine posebe plačevati. Iz XXIII, seje višjega šolskega sveta. V četrtek in petek dne 16. in 17. t. m. se je vršila seia višjega šolskega sveta. Predsednik dr. Stan. Beuk je otvoril sejo ob 8. uri. pozdravil člane in ugotovil sklepčnost. Zapisnik zadnje seje se je odobril. Za overovatelja zapisnika je imenoval šefa Ad. Ribnikarja in ravnatelja L. Jelenca. Samostojnih predlogov in interpelacij na tej seji ni bilo. Splošna noročila. Nato so poročali nadzorniki o tekočih zadevah. Nadzornik za srednje in meščanske šole dr. Poljanec je poročal o razmerah na državni gimnaziji v Murski Soboti in o potrditvi sklepov na XXI. seji višjega šolskega' sveta glede pouka v kmetijstvu na učiteljiščih, glede prireditve tečajev na kmetijskih šolah za učitelje osnovnih šol in glede predavani o zaščiti dece in mladine na učiteljiščih. Učni uspehi ob koncu I. polletja na srednjih šolah in učiteljiščih. Jako zanimivo poročilo je podal o učnih uspehih ob koncu I. polletja na srednjih šolah in učiteljiščih nadzornik za srednje šole Josip Wester. Predložil je tabelo, v kateri so navedeni vsi srednješolski zavodi v Sloveniji s številom učencev in razredov, pregled, koliko učencev je dobilo ob zaključku I. polletja izkaz z zgolj pozitivnim redom v odstotkih. najvišji in najnižji odstotek pozitivnih redov, najvišji odstotki nezadostnih redov v razredih in red »primerno« oz. »neprimerno« v odstotkih. Slično poročilo ie podal o uspehih na učiteljiščih. Uspehi niso bili povoljni, na nekaterih zavodih jako slabi. Vzrokov slabega na-Dredka je več. Eden glavnih vzrokov je Pomanjkanje knjig in samoučil: vzroki so dalje slaba stanovanja učencev, vsakda-nia vožnja v šolo po železnicah, povojne razmere v katerih živi šolska mladina; vzrok slabim uspehom je tudi to, da pridejo nekateri učenci slabo pripravljeni Dosebno iz učneea jezika v srednje šole; vzrok slabemu napredku so pa tudi tisti učitelji, ki se za pouk premalo ali čisto nič ne pripravljajo. O tem poročilu se je vnela dolgotrajna, toda jako zanimiva debata. Splošno poročilo višjega šolskega nadzornika Ganela. Najprej pripomni nadzornik Gangl, da še ne more obširneje odgovarjati na interpelacijo kanonika Nadraha, ki jo je stavil na zadnji seji višjega šolskega sveta o razmerah na osnovni šoli na Raki, ker se še vrši preiskava. Dalje je poročal, da ie v zadnjem času nadzoroval gluhonemnico in šolo za slepce. Na obeh zavodih ie našel prav lepe uspehe, zato predlaga, da izreče višji šolski svet uči-teljstvu obeh zavodov zahvalo in priznanje. Nato ie sledilo poročilo o prekmurskem šolstvu. V Prekmurju ie sedaj 88 šol s 172 razredi. Slovenskih šol je 71, 3 nemške in 14 madžarskih. Vseh učiteljev je 182; 13 šol še nima učiteljev. Predla-sra, da naj se 7 mest razpiše v stalno na-meščenje. čemur višji šolski svet pritrdi. Slednjič ie prebral lepo poročilo obeh nadzornikov za šolske vrte, Frana Črna-goja in Andreja Skulja. Obema nadzornikoma ie izrekel višji šolski svet za njuno marljivo in uspešno delo zahvalo in priznanje. Imenovanje srednješolskih učiteljev. Stavi se tropredjog za oddajo učnega mesta za zgodovino in zemljepis na Vodnikovi gimnaziji v Ljubljani. Učiteljska imenovanja. a) Na meščanskih šolah: Za stalni učiteljici na dekliški meščanski šoli v Celju sta imenovani: Marija Kern za II. skupino in Vera Levstikova za III. skupino: mesto za I. skupino se vnovič razpiše. Za razpisana mesta na meščanski šoli v Ljutomeru ni bilo prosilcev, zato se službe vnovič raz-pišeiO'. Za učiteljico ženskih ročnih del v Tržiču ie bila imenovana Elizabeta So-i klic z obveznostjo, da poučuje ženska | ročna dela tudi v Križah pri Tržiču. Pri j tej priliki vpraša ravnateli Jelene, zakaj ! se ne oddado že zdavnaj razpisana učna mesta na Mariborskih meščanskih šolah. Nadzornik dr. Poljanec pripomni, da so med prosilci tudi učiteli« iz Julijske Benečije. ki še nimajo privoljenja pokrajinske uprave za stalno nameščenie v naši kralievini. To ie vzrok, da se dotična mesta ne zasedejo stalno. b)~ N a o s n o v n i h šolah: 1. Za nadučitelje, oz. nadučiteljice so imenovani: Fran Jurečič v Sv. Križu pri Kostanjevici, Josip Macarol v Dol. Nemški vasi: iz službenih ozirov se premestita iz Ribnice v Žalno nadučitelj Milan Tomšič v isti lastnosti in nadučiteljica Ana Tomšičeva kot učiteljica. Nadučitelj-ski službi v Ribnici se razpišeta. Za nadučiteljice so dalje imenovane: Olga Ju-vančičeva na II. dekliški -osnovni šoli v Mariboru, Angela Milčinskijeva na III. in Ida Vodenikova na IV.; imenovanje nadučiteljice na I. dekliški šoli se odloži. 2. Učiteljske službe so dobili: Tinka Kelblova ie imenovana za učiteljico srbohrvaščine na osnovnih in meščanskih šolah v Ljubljani; Justina Trobiš-Modi-čeva na Bučki, Ivana Drakslerjeva v Do-brniču. Gabriela Hladnikova in Franja Meršnikova v Dol. Nemški vasiv Nadučitelj Alojzij Lilija se premesti s Polšnika v Dol. Karteljevo, Albert Dominko se pri-deli v službovanje na osnovno šolo na Čatežu. Učiteljske službe so dalje dobili: Alojzij Menhart v Gornji Radgoni, Ana Schmidlechnerieva pri Sv. Antonu v Slov. goricah; Jožica Petelinova pri Sv. Barbari v Slov. goricah, Pavla Drnov-šek-Starklova v Sevnici, Mariia Goriča-nova na dekliški osnovni šoli v Slov. Bistrici. Za učiteljice na mariborskih dekliških osnovnih šolah so imenovane, na I.: ^arolina Mikuševa. Herma Bračičeva in Marija Vrabl-Velnarjeva in Vida Dimnik- Kersnikova: eno mesto se ne zasede; na II.: Marija Ažmanova. Marija Tomažič-Škrlečeva in Aloj. Burnikova; eno mesto se ne zasede; na III.: Kristina Petrič-Bregantova, Marija Farkaševa m Emilija Wachova; eno mesto, za katero ie mestni šolski svet mariborski stavil tropredlog, ni bilo razpisano, zato se to mesto ne odda: na IV.: Marica liumek-Perhavčeva, Justina Coretijeva, Neža Hribernikova in Anica Jurkova; Marija Medvedova je imenovana za stalno učiteljico na osnovni šoli v LajtersbergrKr-čevini: Ferdo Bobič nadučitelj v Ločah pri Poljčanah se premesti iz službenih ozirov kot učitelj na deško osnovno šolo II v Mariboru. Ponovni razois učiteljskih služb. Nadučiteljska 1 služba v Prevaljah in dve učiteljski mesti v Makolah se vnovič razpišejo. Predlog za razširitev deške osnovne šole v Škofii Loki. Pravni poročevalec v višjem šolskem svetu vladni tajnik dr. Majcen je poročal o predlogu za razširitev deške osnovne šole v Škofji Loki iz pet- v šest-razrednico. Šola se razširi, predlog ie bil soglasno sprejet. Preimenovanje obeh šišenskih osnovnih šol v Ljubljani. Vodstvi deške in dekliške osnovne šole v Spod. Šiški sta prosili za izpre-membo naslova obema šišenskima osnovnima šolama, in sicer naj se imenuje deška osnovna šola odslej: VI. mestna deška osnovna šola v Ljubljani VII. in dekliška osnovna šola: IV. mestna dekliška osnovna šola v Ljubljani VII. Mestni šolski svet je prošnji ugodil, in predlog odobril tudi .višji šolski svet. Prevzetje učnih oss.b zasebne dekliške osnovne šole v Apačah iz drž. sredstev. V Apačah imajo šolske sestre 4-raz-redno dekliško osnovno šolo s pravico iavnosti. Šolski prostori so v samostanskem poslopju. samostan pa je podružnica nekega samostana šolskih sester na Zgornjem Štajerskem. Apaška občina nima lastnega šolskega poslopja za dekliško šolo. Vsa dekliška vzgoja in pouk je v rokah nemških šolskih sester, ki raz-ven ene nima nobena izpita slovenščine, so Nemke in na naše državljanke. To so nevzdržne razmere, ki jih višji šolski svet ne more več trpeti. Ker na zgradbo šolskega poslopja v doglednetn času ni misliti, dekliška šola se pa mora čimprej preosiiovati, ie sklenil višji šolski svet, da stopi predsedstvo nemudoma v dogovor s samostanskim predstojništvom, da da v najem šolske prostore šolski občini aoaški.: višji šolski svet naj namesti na šoli svetne učiteljice. Ako bi samostansko sredstojništvo ne hotelo ugoditi zahtevi, se bo postopalo v zmislu stano-vanisk? naredbe. Vloea »Odbota za nravni preporod«. Nadzornik za srednje šole Jos. Wester ie poročal o vlogi »Odbora za nrav-oi preporod« glede obiska kino — in gledaliških predstav, glede toalete učiteljic, v zadevi udeležbe šolske mladine pri LISTEK. FRAN ČRNAGOJ: f Mi mi Likar - Grčarjeva. Kakor strela z jasnega zadela nas je smrt naše koleginje Mimi Likar-Grčarje-ve! Vsi ki so jo poznali, kar verjeti niso [nogli, da je mrtva ona. ki je bila uteleša podoba samega zdravja! Vsi pa, ki smo bili ž njo v tesnejši Zvezi. razumeli smo še. težje, da je mrt-va ona velika duša. polna ljubezni, po-trDežljivosti, nesebičnosti in požrtvovalnosti! »De mortuis nil nisi bene« — a pri Ujej pa bi res ne vedel najti napak, ko bi 'j'1 že hotel iskati. In iaz — ki sem gledal za dnem njene vrline, bil sem že ob j^evih njenega življenja vnet glasnik j))ene plemenitosti in njene vestnosti v 0,i in gospodinjstvu! .Ba — to ie bila žena! To je bila ma-Jo ie bila učiteljica in to ie bila kole-,'nia! Zaman iščem enakih v našem ogu. * Mimi Likarjeva je bila rojena dne 29. maja 1888 v Izlakah pri Zagorju kot hči našega tovariša Likarja. Nekaj dni po nienem rojstvu smo se peljali v župno cerkev čemšeniško, kjer s.em držal h krstu zdravo in ljubko dete., okroglega, polnega obraščka in živih temnih oči. De-to je raslo in se razvijalo čudovito lepo v Veselje staršem in meni, ki sem si že takrat želel, da imam tudi jaz kdaj enakih otrok! Kot učiteljska hči morala je pretrpeti I vse pomanikan.ie in se zadovoljiti z malenkostmi in tako je zrastla v vsej skro-r—^stl. Navzela pa.se ie tudi plemenitega duha učiteljskega in to ii ie prišlo v nienem poznejšem učiteljevanju v korist. Kot devetnajstletno dekle prišla ie Mirni iz učiteljišča in treba je bilo iti v ! službo. T/,im oa? V Ljubljano kot edini cili vseh mladih učiteljic? Kaj še*! Ven — ven — na deželo kamorkoli si bodi! In tako ie prišla za pol leta v Cer-klie pri Krškem, nato za .4 in pol leta v Mokronog, potem za 2 in pol leta v Šent Rupert. V Mokronogu je upeljala praktična ročna dela in v Št. Rupertu gospodinjski pouk. o katerem je imela tudi razne referate. Na dan mobilizacije se je poročila s tovarišem Titom Grčarjem. Ta se je podal v Galicijo, ona pa na novo službeno mesto na Telče, kjer je ostala šest let. Ali veste kje so Telče? Daleč, daleč od sveta, vrh gorskega slemena — in vendar nI bila Mimi ne enkrat slabe volje in vkljub temu. da jej je mobilizacija vzela mladega soproga, ni tarnala in obupavala. ampak uživela se je v svoj posel — in šola. ki je bila takrat po uspehih ena zadnjih v okraju, je začutila blagodejno roko spretne učiteljice in ko je nastopil slu/bo še njen mož, postala ie šola ena prvih v okraju. In zadovolina na Telčah oba si nista želela izpremembe. Ko pa se iima ie družinica izredno hitro množila morala sta pričeti misliti, da se svetu nekoliko približata, zato ie prišlo Titu prav, da ie bil uradno pridelier. kot vodja šoli v Tržišču. Seveda pa ie moral oditi v Tržišče za nekai časa sam, ona pa je morala skrbeti za dvorazrednico na Telčah tudi sama. Godrnjaje? Nestrpna? Kaj še! Bila .ie izredna natura. ki se je vselej zadovoljila s tem, kar jj usoda daje in ni nikdar vila rok, ako ni bilo vse tako, kakor si je želela. Končno ie prišla za pol leta k mo-I žu v Tržišče. Pred dobrim letom pa ie postalo prazno moško učno mesto na Barju, in iaz ki sem poznal delavnost Mimino in Titovo, sem se trudil in jih pregovarjal, da prosi Tit na Barje in da se gotovo tudi prei ali slej napravi prostor za Mimi. In tako je bilo. V februarju minulega leta sta se naselila na Barju in od takrat sem imel priliko, da sem opazoval vse dejanje in nehanig te zlate ženske duše! Skrb za moža, za petero dece in za svoj razred — in če treba še za tujega — vse to ii ie polnilo življenje od zore do mraka! Pa ie morda kolikor toliko zanemarjala to ali ono? Ne in ne! Čudil sem se, da je mogla imeti poleg vseh skrbi še toliko skrbljivosti za svoiega moža in toliko pažnje za svoje političnih demonstracijah itd. V vs.eh teh zadevah so se storili primerni sklepi. Ponovil se je tudi sklep, da učiteljstvo v šolskih prostorih sme kaditi samo v zbornici. Disciplinske zadeve. Nato je Doročal o disciplinskih zadevah okrajni glavar dr. Karlin. Nekatere zadeve so bile prav malenkostne in že zastarele, zato so se položile k spisom. Predlogi za stalno upokojitev. Vladni tajnik dr. Majcen je poročal o prošnjah za stalno upokojitev. V stalno upokojitev se oredlagajo: Albert Šubic. profesor na bivšem moškem učiteljišču v Gorici: Lavoslav Šerbinek. učitelj v Fra-mu; Marko Kogelnik, nadučitelj sedaj v Vuzenici; Eran Žemljic, nadučitelj v Lu-čah; Helena Šinkovičeva, učiteljica v Koprivniku; Miroslav Jazbec, nadučitelj v Št. Lovrencu — okraj Novo mesto: Josip Žirovnik. nadučiteli. v Gorjah: Jo-sipina Kit, učiteljica ženskih ročnih del na Polzeli: Elizabeta Jug, učiteljica ženskih ročnih del v Podovi: Ivan Jezovšek. nadučitelj v Št. Lovrencu — okraj Celje: Josipina Šlajpah. učiteljica v Št. Iliu v Slov. goricah: Mira Kotnik - Piskerniko-va. učiteljica na Tolstem vrhu, sedaj v Mariboru. Izključitev iz šole. Slednjič se je pritrdilo sklepom učiteljskih zborov, da se dva dijaka izključita iz vseh šol v kraljevini, ena dijakinja in trije diiaki pa krajevno. Zanemarjene šolske razmere pri Sv. Ani nad Tržičem. Ob koncu seje je predlagal šef oddelka za socialno politiko. Adolf Ribni-kar, da naj se preiščejo šolske razmere pri Sv. Ani nad .Tržičem. kjer je vzgoja mladine in pouk silno zanemarjen. Nevzdržne razmere ori Konjiškem okrajnem šolskem svetu. Na predzadnji seji višjega šolskega sveta je bil spreiet pr.edlog, da naj predsedstvo višjega šolskega sveta napravi pri okrajnem šolskem svetu v Konjicah nreiskavo. Predsedstvo je storilo svojo dolžnost, a okrajni šolski svet se ne zmeni za sklepe višjega šolskega sveta in jih trdovratno,prezira, ne sklicuje sej in ne reši zahtevanih spisov. Zaradi takega brezobzirnega postopanja podrejene oblasti je zavladalo v olenumu višjega šolskega sveta veliko ogorčenje. Soglasno ie bil spreiet predlog, da se naprosi pokrajinski namestnik, da odvzame okrajnemu glavarju Konjiškemu vse agende okrajnega šolskega sveta in jih izroči njPrr^romu namestniku. Š tem 'ie bil dnevni red izčrpan in predsednik je zaključil sejo. Kako se porajajo predstave o številih v primitivni psihi. Strogo moramo ločiti med predstavo in označbo števil. Kar se tiče predstave števil, najdemo, da imajo narodi, stoječi na najnižji stopnji kulture, nejasno zaznavo in poznajo le dve numeraliji, eno za enoto in eno za množino. (Botokudi.) Na nekaj višji stopnji kulture že izločujejo iz množine »2« kot posebno količino. Po raznovrstni seže dosežejo številno vr- 100. (Indijanci, stari Grki Iliade.) Karaibi in Musoti že poznajo dekadični sistem kakor kulturni narodi. Sistem »2« in »5« je torej značilen za primitivno psiho. Znamenja za števila so posest kulturnih narodov. Pri divjih narodih sta govor in tip bistveni sredstvi za označenje številne predstave. Osobito so občutki tipa poleg vida največjega pomena za izvor in pojmovanje števil. Sanskrit ima za »1« in pronoinen »jaz« isto označbo, istotako za »2« substantiv »oči«. Nekateri Indijanci označujejo »3« z besedo »nojeva noga«. Tamanaki-Indijanci izražajo »1« z besedo »prst«, mnogi drugi necivilizirani narodi »5« z »roko« in zopet drugi »20« z »1 mož« (— vsota prstov na rokah in nogah), »100« z »1 indijanska roka« (= 5 X 1 mož, 5 X 20). Pri števnem procesu predpostavljajo ti narodi vsakemu vizuelneinu občutku, ki jim kaže objekt štetja, tipalni in gibalni občut tako, da se dotikajo vsakega predmeta z določenim prstom. Tamanaki — Indijanci in Gronlandci uporabljajo roke in noge pri štetju. Njihove najvažnejše številne predstave so 1 do 5, 20 in 100. Na višji duševni stopnji stoječi Musoti, Karaibi, Fubahzamorci uporabljajo samo prste in pridejo na ta način do dekadične-ga sistema. Nad 10 določuje drugi mož količino in tako gre naprej. Le s pomočjo prstov si morejo predstavljati števila. Ali ni nekaj analognega tudi pri naši v šolo stopivši mladini? Ker se vrši prištevanje v gotovi vrsti (z mezincem leve roke začnejo), zato znači tudi vsak prst gotovo število. Po razvoju pismenega jezika odpade polagoma ta asociacija. Podoba in pojem števil se vtisne v zavest in nadomestuje ponazorovanje številne predstave z zunanjimi občutki. Draginjske doklade aktivnih državnih uslužbencev od 1.1. 1922. dalje v smislu zakona objavljenega v Službenih novinah štev. 54, od dne 10. III. 1922. Dnevno Din : 24 26 28 III. IV. V. III. 1 IV. III. s plačo do od 3000 do od 5000 Din od 3000 do od 5000 Din 2999 Din 4999 Din dalje 4999 Din dalje Oseb 30 dni 31 dni 30 dni I 31 dni 30 dni 31 dni t 720 - 744- — 780 — 806 - 840 - 868 — 2 870 ■- 899 — 930-— 961-- 990- 1023 - 3 1020 - 1054"— 1080 — 1116- 1 ¡40-— 1178 - 4 1170 — 1209"— 1230-— 127I-- 1290 — 1333- 5 1320-— 1364*— 1380-- 1426-- 1440'— 1488'- 6 14-70- 15X9"— 1530 — 1581- 1590'- 1643 - 7 1620'— 1674" — 1680 - 1736 - 1740" — 1798- 8 1770 — 1829- - 1830 — 1891- 1890' — 1953-- 9 1920'— 1984 — 1980 - 2046-- 2040-- 2108-- 10 2070'— 2139 — 2130"— 2201 •- 2190- 2263 - 22 20 17 * 16 * IV. V. V. III. IV. -1- V. 8 plačo do od 3000 do do 2999 Din do 2999 Din do 2999 Din 2999 Din 4999 Din 1 660- 682-— 600' — 620*— 510*— 527- _ 480 496- 2 810 — 837 — 750-- 775 — 660'— 682- — 630' 651-— 3 960'- 992 — 900'- 930 - 810 - 837- — 780 806 — 4 1110- 1147-— 1050-— 1085'— 960 — 992' — 930' 961-- 5 1260 — 1302 — 1200 — 1240'— 1110-— 1147 _ 1080' 1116-— 6 1410-— 1457-— 1350-- 1395-— 1260- - 1302- _ 1230' 1271 — 7 1560-— 1612"— 1500 — 1550-— 1410 — 1457- 1380- 1426*— 8 1710'— 1767*— 1650 - 1705'— 1560*— 1612 — 1530' 1581'— 9 I860-— 1922*— 1800 — I860-— 1710-— 1767' 1680- 1736'— 10 2010 — 2077-— 1950'— 2015 — I860'— 1922. — 1830- 1891 — III. = Ljubljana, Maribor in Prekmurje. IV. = Celje, Kočevje, Kranj, Logatec, Novo mesto in Ptuj. V. = vsa ostala službena mesta. * = pomožni učitelji. Draginjske doklade vpokojencsv. do 2999 - K 14 Din S pokojnino od 3000-- - K dalje 18 Din letnih: do 2999-- - Din 11 Din od 3000'- - Din dalje 12 Din dnevno v vseh drag. razredih jednako. Vpokojenci (učitelji-ice) s polno službeno dobo t. j. taki, ki uživajo 5100 K in več, ali 5000 Din pokojnine, imajo pravico do dr?ta bo uspeh letošnje zbirke sijajna manifestacija narodne misli, jugosloven-skega ponjsa — simbol našega popolnega duševnega edinstva. Ena država, en narod, ena misel — navdušenim bratom in sestram pa vezilo v dnevih vstajenja. Vpogled v delovanje naše ljubljenke mi potiska pero v roke, da kličem širom Slovenije: Na delo, da bo letošnja zbirka pir-liov veličastna epopeja narodnega idealizma, mogočen odmev naših misli, ki zro k Adriji, ki objemajo v ljubezni celokupno jugoslovensko ozemlje brez ozira na stra-tegične meje zahrbtne Italije. Od bistre Soče do Egejskega morja, od skrajnih mej slovenstva v beneški ravnini do Ti-moka in preko — ena volja, ena misel, ena želja, en cilj. Na delo v dosego istega. Temu cilju naš trud, naše delo! A. M. — Članicam »Društva učiteljic v Mariboru«, kakor vsem drugim tovarišicam! Na cvejrio nedeljo, t. j. 9. aprila, priredi Narodni Ženski Savez po vsej Sloveniji daritveni dan v prid dečjega doma, ki se ima staviti v Ljubljani. Naša dolžnost je, da storimo vse, kar je v naših močeh, da bode imel ta dan v prid osirotele dece naše Slovenije, kar najlepši uspeh. Potrebna bode agitacija v šoli, potrebna v prijateljskih in znanih krogih, potrebna sploh med ljudstvom. Mnogokrat se, zlasti na deželj. takšne zbirke sploh prezro. Nikogar ni, ki bi za nje zainteresiral tudi nriprosto liudstvo. katero pa je večkrat ; boli darežljivo, nego meščanstvo. Tova-rišice! Naj bi v kraju, kjer delujemo, ne bilo matere, deklei. ki bi se temu dnevu ne odzvale vsaj z l dinarjem! To skrb prevzamemo, kaj ne? Zato puščico v roke ta dan in ven. med naše ljudstvo! Če ie bila kdai kakšna zbirka uspešna, ta mora biti! — Poarobneja poročila prineso g itak oklici in listi. Društvo prosi, da gospe in gospodične tovarišice takoj po zbirki poročajo o nje uspehu (v vseh krajih) na naše tajništvo v Maribor, kajti nujno potrebno ie, da imamo delovanje naših članic in vseh drugih tovarišic v evidenci. Dalie prosimo vse gospe in gospodične zastopnice našega društva, da nam pošljejo seznam dosedaj priglašenih članic. Zborovanje društva se bo vršilo takoj, ko se vrneio pravila. Že sedaj Vas prosimo in vabimo, da se ga udeležite v prav obilnem številu. — Odbor. — Obrtna razstava v Celju 12.—22. avgusta 1922. Pripravljalna dela za letošnjo obrtno razstavo v Celju lepo napredujejo: Pred vsem ie zasiguranega okrog 6000 kvadratnih metrov razstavnega prostora in to v 24 sobah mestne osnovne šole v Celju, v telovadnici »Sokola« in na dvorišču. Poslopje je, kakor znano, kar najmodernejše urejeno, prostori visoki in svetli, kakor nalašč za razstavne namene. Odbor, je nadalje razpisal natečaj za razstavni plakat, katerega so se udeležili razni celjski risarji. Tri fa.jbolja dela. ki so dobila nagrado, se te dni razstavijo ori Goričar-Leskošeku v Celju. Sestavljen je tudi že razstavni red 111 se v prihodnjih dneh z prijavnicami Vred razpošlje. Udeležbo na razstavi je prijaviti do 1. maia 1922. Razstave se 'ahko udeležijo obrtniki, industrijalci in ir'