primorske novice URADNE OBJAVE OBČIN ILIRSKA BISTRICA, IZOLA, KOPER PIRAN, POSTOJNA IN SEŽANA Koper, 10. oktobra 1986 št. 31 Skupščina skupnosti obainih občin Koper — ODLOK o ustanovitvi, natogah in sestavi Komitejaza spiošno Ijud-sko obrambo in družbeno samozaščito Skupnosti obatnih občin Koper — ODLOK o ustanovitvi, na!ogah in sestavi Sveta za spiošno ijudsko obrambo in družbeno samozaščito Skupnosti obainih občin Koper Občina Hirska Bistrica ODLOK o spremembi odioka o odškodnini za spremembo namembnosti kmetijskega zemijišča aii gozda ODLOK o spremembi odioka o proračunu občine !iirska Bistrica za ieto !986 Občinska skupnost za zaposiovanje Koper, !zo!a, Piran — SAMOUPRAVNI SPORAZU M o usklajevanju ietnih načrtov zaposlovanja za obdobje i986—Ì990 SKUPŠČ!NA SKUPNOST! OBALNÌH OBČ!N KOPER Na podiagi 87. in 88. čiena Zakona o spiošni ljudski obrambi in družbeni samozaščiti (Uradni list SRS, št. 35/82) 54. in 122. čiena statuta Skupnosti obainih občin Koper je skupščina te skupnosti na seji zbora združenega deia, zbora občin in družbenopoiitičnega zbora dne 3. oktobra 1986 sprejeta. ODLOK O USTANOVITVI. NALOGAH IN SESTAVI Komiteja za spiošno ijudsko obrambo in družbeno samozaščito Skupnosti obainih občin Koper !. čien V ciiju doslednega uresničevanja, poiitike in naiog spiošne ijudske obrambe in družbene samozaščite, stainega spremijanja in ocenjevanja varnostnih in obrambnih razmer, usmerjanja in spodbujanja obrambnih priprav, izdeiave varnostnih in obrambnih načrtov, enotnega in učinkovitega pripravljanja na delovanje ceiotnega obrambnozaščit-nega sistema ob neposredni vojni nevarnosti, vojni, ob naravnih nesrečah, v izrednih razmerah in drugih nevarnostih, uresničevanja vioge in odgovornosti zveze komunistov za varstvo socialistične revolucije in sociaiističnih samoupravnih odnosov se ustanovi Komite za spiošno ijudsko obrambo in družbeno samozaščito Skupnosti obainih občin Koper (v nadaljnjem besedilu: Komite za SLO in DS). 2. člen Komite za SLO in DS v primeru izrednih razmer, ob neposredni vojni nevarnosti aii drugih nevarnostih sprejema ukrepe za preprečevanje oziroma odpravijanje teh razmer, v vojni pa usmerja in vodi spiošni ijudski odpor na področjih in naiogah, ki so navedeni v 7& in 79. čiena zakona o spiošni ljudski obrambi in družbeni samozaščiti. 3. čien Komite za SLO in DS ima predsednika, namestnika in II. čianov. Predsednik komiteja za SLO in DS je predsednik Obalnega komiteja ZKS Koper, njegov namestnik pa družbenopolitični m strokovni deiavec z izkušnjami na področju SLO in DS, ki ga predlaga predsedstvo Obainega komiteja ZKS Koper. Ciani komiteja za SLO in DS so: — sekretar predsedstva Obainega komiteja. ZKS, — predsednik Obalne konference SZDL, — predsednik Obaine konference ZSMS, — predsednik Obainega sveta ZSS — predsednik Obainega odbora ZZB NOV, — predsednik Obaine konference ZRVS, — predsednik Skupščine Skupnosti obainih občin, — predsednik Izvršnega sveta Skupščine Skupnosti obainih občin. — načelnik Uprave za notranje zadeve, — poobiaščeni deiavec Siužbe državne varnosti, — predstavnik Štaba teritoriaine obrambe. 4. čien Komite za SLO in DS je za svoje deio odgovoren Skupščini Skupnosti obainih občin Koper in Obainemu komiteju ZKS Koper. Obema organoma redno poroča o svojem deiu. 5. čien Komite za SLO in DS sprejme posiovnik o svojem deiu. ki doioča način dela tega organa. 6. čien Strokovno, tehnično in administrativno deio za komite za SLO in DS opravija oddelek za občo upravo, proračun in informiranje ter SLO in DS v Komiteju za družbeno pianiranje Skupnosti obainih občin Koper. 7. čien Ta odiok se objavi v Uradnih objavah in začne veijati naslednji dan po objavi. Štev.: 8-4/86 Predsednik Koper, 3. oktobra, 1986. MILAN VATOVEC, !. r. Na podiagi 87. čiena Zakona o spiošni ijudski obrambi in družbeni samozaščiti (Uradni iist SR, št. 35/82), 54. in 122. čiena statuta Skupnosti obainih občin Koper je skupščina te skupnosti na seji zbora združenega deia, zbora občin in družbenopoiitičnega zbora dne 3. oktobra 1986 sprejela ODLOK O USTANOVITVI, NALOGAH IN SESTAVI SVETA ZA SPLOŠNO LJUDSKO OBRAMBO IN DRUŽBENO SAMOZAŠČITO SKUPNOSTI OBALNIH OBČIN KOPER !. čien Za spremijanje izvajanja uresničevanja naiog ceiotnega obrambno-zaščitnega sistema na področju spiošne ijudske obrambe in družbene primorske novice ___ ___________________________Pdek. io. oktober msa—$t, 79 to 234 URADNE OBJAVE 10. oktobra 1986 — št. 31 samozaščite se ustanovi Svet za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito (v nadaljevanju: Svet za SLO in DS). 2. č!en Svet za SLO in DS opravlja na!oge iz svoje pristojnosti navedene v 76. in 90. č!enu zakona o splošni ljudski obrambi in družbeni samozaščiti. 3. č!en Svet za SLO in DS ima predsednika, podpredsednika in ! ! č!anov. Predsednik sveta za SLO in DS je predsednik Skupščine Skupnosti obalnih občin, podpredsednik sveta pa podpredsednik Skupščine Skupnosti obalnih občin. (lani sveta za SLO in DS so: — predsednik izvršnega sveta Skupščine Skupnosti obalnih občin. — predsednik zbora združenega dela. — delegat zbora združenega dela. — predsednik zbora občin. — delegat zbora občin. — predsednik družbenopolitičnega zbora. — delegat družbenopolitičnega zbora. — član izvršnega sveta zadložen za področje SLO in DS. — pooblaščeni delavec Uprave za notranje zadeve. — pooblaščeni delavec Državne varnosti. — predstavnik Štaba teritorialne obrambe. 4. člen Svet za SLO in DS je za svoje delo odgovoren Skupščini Skupnosti obalnih občin Koper, kateri redno poroča. 5. člen Svet za SLO in DS sprejme poslovnih o svojem delu. 6. člen Strokovno, tehnično in administrativno delo za svet za SLO in DS opravlja oddelek za občo upravo, proračun in informiranje ter SLO in DS v Komiteju za družbeno planiranje Skupnosti obalnih občin Koper. 7. člen Ta odlok se objavi v Uradnih objavah in začne veljati naslednji dan po objavi. Štev.: 8-3/86 Koper. 3. oktobra. 1986 Predsednik MILAN VATOVEC. 1. r. OBČ!NA !L!RSKA B!STR!CA Na podlagi 1$. člena zakona o kmetijskih zemljiščih (Uradni list SRS. št. ! 7/86). spremembe dogovora o skupnih osnovah in merilih za določitev odškodnine zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča ali gozda (Uradni list SRS. št. 7/85). odloka o valorizaciji najmanjšega zneska odškodnine zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča ali gozda ter dela odškodnine, ki se odvaja Zvezi vodnih skupnosti Slovenije (Uradni list SRS. št. 29/85) in 194. člena statuta občine Ilirska Bistrica je Skupščina občine Ilirska Bistrica na seji zbora združenega dela in na seji zbora krajevnih skupnosti dne 2. oktobra 1986 sprejela ODLOK O SPREMEMBI ODLOKA O ODŠKODNINI ZA SPREMEMBO NAMEMBNOSTI KMETIJSKEGA ZEMLJIŠČA AL! GOZDA L člen 4. člen odloka o določitvi odškodnine za spremembo namembnosti kmetijskega zemljišča in gozda (Uradne objave, št. 18/79. 21^31, 26/84) se spremeni tako. da sc glasi: »Odškodnina se določi v znesku za kv. m zemljišča ob upoštevanju lege in kakovosti zemljišča ter znaša za: Razredi Kultura 1 2 3 4 5 6 7 8 njive, vrtovi, sadovnjaki. travniki ! 100 990 880 330 165 165 110 HOdin/m- pašniki. gozdovi in vsa kmetij. neobdel. zemljišča 165 165 165 165 110 110 110 110 din/m* 2. člen 5. člen se spremeni tako. da se glasi: Odškodnina določena v 4. členu tega odloka se plačuje Kmetijski zemljiški skupnosti občine Ilirska Bistrica, ki odvaja ustrezni del te odškodnine določene z zakonom o kmetijskih zemljiščih oziroma odlokom izvršnega sveta Skupščine SR Slovenije o valorizaciji najmanjšega zneska odškodnine zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča ali gozda Zvezi vodnih skupnosti Slovenije.* 3. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnih objavah. Št.: 010-13/79-4/5 Ilirska Bistrica. 2. oktober 1986. Predsednik JANEZ KIRN. dipl. inž., l.r. Na podlagi 23. člena zakona o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih v SR Sloveniji (Uradni list SRS. št. 39/74) in 194. člena statuta občine 11. Bistrica, je Skupščina občine Ilirska Bistrica na seji zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti dne 2. oktobra 1986 sprejela ODLOK O SPREMEMBI ODLOKA O PRORAČUNU OBČINE ILIRSKA BISTRICA ZA LETO 1986 !. člen Spremeni se 2. člen odloka o proračunu občine Ilirska Bistrica za leto 1986 (Uradne objave, št. 10/86) in se glasi: Prihodki občinskega proračuna za leto ! 986 v višini din 485.780.000 se razporedijo: — za proračunske uporabnike 471.401.000 — za rezervni sklad — 4.802.000 — odstopljeni prihodki — 9.577.000 Pregled prihodkov in njihova razporeditev sta zajeti v bilanci, ki je sestavni de! tega odloka. 2. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnih objavah, uporablja pa se od 1. januarja 1986 dalje. Št.: 400-3/66-8/8 Ilirska Bistrica. 2. oktobra 1986 Predsednik JANEZ KIRN. dipL inž., l.r. OBČtNSKA SKUPNOST ZA ZAPOSLOVANJE KOPER, !ZOLA, P!RAN Na podlagi 4. člena Zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti (Ur. 1. SRS. št. 8/78), 42. člena zakona o delovnih razmerah (Ur. 1. SRS, št. 24/83) ter 14. člena dogovora o temeljih družbenega plana SRS za obdobje 1986— ! 990 sklenejo organizacije združenega dela na področju občin Koper. Izola in Piran SAMOUPRAVNI SPORAZUM O USKLAJEVANJU LETNIH NAČRTOV ZAPOSLOVANJA ZA OBDOBJE 1986—1990 1. člen S Samoupravnim sporazumom o usklajevanju letnih načrtov zaposlovanja (v nadaljevanju: sporazum, se OZD sporazumejo zlasti o: — enotnih ciljih, izhodiščih in kriterijih za usklajevanje in izvajanje letnih načrtov zaposlovanja OZD. 10. oktobra 1986 —št. 31 URADNE OBJAVE 235 O--postopku in nosilcih usklajevanja tetnih načrtov zaposlovanja - načinu in obveznostih pri sprejemanju in ukrepih za zagotavljanje uresmčevanja letnih načrtov zaposlovanja OZD. 2. člen Temeljni cilji politike zaposlovanja, ki jih bodo udeleženci sporazuma uresničevali v naslednjem srednjeročnem obdobju, sledeč usmeritvam iz družbeno planskih dokumentov republike in občin ter z na-menom preprečevanja brezposelnosti. so: I zagotavljanje novih zaposlitvenih možnosti in s tem vključevanje mladih strokovnih kadrov v zaposlitev na osnovi izkoriščanja vseh proizvodnih virov, razširjanje materialnih osnov dela. povečevanja produktivnosti ter na osnovi ostalih pogojev, ki zagotavljajo produk-tivno zaposlovanje; 2. ustvarjanje realnih osnov za kakovostne spremembe v zaposlo-vanju ter izboljšanje izobrazbene sestave zaposlenih. sktadno s procesi posodabljanja in prestrukturiranja proizvodenj, predvsem pa na področju tehnično razvojnih, postovodnih in marketinških de!; 3. pospeševanje zaposiovanja v prednostno opredeljenih panogah in proizvodnjah, še z!asti v proizvodnjah, ki povečujejo dciež proizvodov višje stropnje predc!ave in storitev, ki so usmerjene v izvoz na konvertibilno področje in ki zagotavljajo gospodarnejšo rabo prostora, energije in surovin ter boljšo oskrbljenost s primarnimi kmetijskimi proizvodi; 4. vključevanje visoko strokovnih kadrov na podlagi znatno večjega združevanja sredstev za raziskovalno delo v delovnih organizacijah in njihovih razvojno-raziskovalnih oddelkih z namenom povečevanja in posodabljanja proizvodnje, dviganja kvalitete storitev ter zmanjševanja ekonomske in tehnološke odvisnosti gospodarstva; 5. tekoče prilagajanje strokovne usposobljenosti delavcev zahtevam tehnično-tehnoloških in organizacijskih razvojnih sprememb, kakor tudi s prekvalifikacijo in dokvalifikacijo nezaposlenih s sufici-tarnimi poklici za takšna dela; 6. odpiranje novih delovnih mest v proizvodnih programih drobnega gospodarstva ter s pospeševanjem storitvenih dejavnosti tudi s poslovno stimulativnimi programi združevanja dela in sredstev na osnovi Družbenega dogovora o zbiranju in vračanju denarnih sredstev občanov zaradi ustvarjanja novih zaposlitvenih možnosti, kdr velja zlasti za produktivno pritegnitev prihrankov delavcev na začasnem delu v tujini; 7. prestrukturiranje zaposlenosti na področju družbenih dejavnosti na osnovi racionalizacije obstoječih programov ter ob sočasnem izboljšanju tistih programskih sestavin, ki so potrebne za razvoj vsakega posameznika; 8. omejevanje dodatnega zaposlovanja v družbenih dejavnostih na obseg, ki je utemeljen z družbenimi potrebami in ki ga rast družbenega proizvoda in dohodka še omogoča; 9. omejevanje vseh oblik režijskega dela v gospodarstvu in negospodarstvu. ob sočasnem preusmerjanju takšnih presežkov na ekonomsko in družbeno upravičena proizvodna, strokovna in organizacijska delovna mesta. 3. člen Za uresničevanje navedenih ciljev bodo udeleženci v postopku usklajevanja letnih načrtov zaposlovanja OZD upoštevali naslednja izhodišča in kriterije: !. izkoriščali notranje kadrovske rezerve s prerazporejanjem delavcev zaradi učinkovitejšega gospodarjenja z živim delom, boljšega izkoristka znanja, in strokovne usposobljenosti ter s prožnejšim urejanjem delovnega časa glede na potrebe proizvodnje in uporabnikov storitev. 2. povečevali število zaposlenih (dodatne zaposlitve) v odvisnosti od dohodka, pri čemer naj bi hitreje povečevale zaposlenost tiste OZD. ki dosegajo višji dohodek na zaposlenega in na vložena sredstva, kot je republiško povprečje podskupine dejavnosti; 3. v sodelovanju z medobčinskimi zbornicami in splošnimi združenji ob izdelavi proizvodnih programov, ki zahtevajo dodatne zaposlitve, pripravili tudi programe za odstopanje dela proizvodnje drobnemu gospodarstvu. programe kooperacijskih pogodb z občani s proizvodnimi sredstvi v osebni lasti ter programe širjenja različnih oblik dela na domu. bodisi v okviru družbenega ali zasebnega sektorja. 4. povečevale zaposlenost predvsem tiste OZD. ki bolje izkoriščajo proizvodne kapacitete in ustvarjajo višjo akumulacijo in to na način uvajanja in širjenja obsega večizmenskega dela. podljševanja obrato- valnega časa ter uvajanja prožnejših oblik dela in delovnega časa; našteti ukrepi bodo tudi osnova za postopno skrajševanje dolžine tedenskega. mesečnega ali letnega delovnega časa v tistih OZD. kjer so pogoji dela težki in zahtevnejši; 5. zagotavljali delavcem, ki opravljajo dela sezonskega značaja, zaposlitev preko celega leta z medsebojnim povezovanjem OZD. ki opravljajo taka dela v različnem sezonskem času in usmerjanjem delavcev v izobraževanje iz dela in ob delu; 6. povečevali število zaposlenih v OZD s področja materialnih storitev (gostinstvo, turizem, promet, servisne dejavnosti, komunala) le v primeru, če bodo hkrati povečevali tudi obseg svojih zmogljivosti oz. podaljševali obratovalni čas in povečevali dohodek na delavca; v OZD posebnega družbenega pomena s področja gospodarstva pa le v odvisnosti od rasti dohodka, razvojnih načrtov posamezne dejavnosti ter po predhodnem dogovoru v ustrezni SIS; 7. v OZD s področja družbenih dejavnosti (vzgoja, izobraževanje, kultura, zdravstvo in socialno varstvo) dogovarjali rast zaposlenosti skladno z razvojem temeljnih programov in rastjo družbenega dohodka v okviru pripadajočih interesnih skupnosti, pri čemer bo osnovni kriterij rasti zaposlovanja izboljšanje kvalitete dogovorjenih, standardnih programov; 8. v upravnih organih DPS in delovnih skupnostih DPO in SIS zadržali zaposlenost na ravni konca preteklega srednjeročnega obdobja ter jo postopoma prestrukturirali skladno z uvajanjem sodobnega informacijskega sistema in informatike. 4. člen V okviru opredeljenih izhodišč in kriterijev bodo udeleženci sporazuma za izboljšanje kvalitete zaposlovanja upoštevali naslednje dodatne kriterije: — zaposlili vse delavce od 111. zahtevnostne stopnje strokovne izobrazbe navzgor, ki prvič sklepajo delovno razmerje kot pripravnike. — najmanj 2/3 vseh potreb po novih ali dodatnih zaposlitvah od 111. zahtevnostne stopnje navzgor pokrili z vključitvijo pripravnikov. — izvajali pripravništvo skladno z normativi in standardi, kakor jih bodo opredelili posebni samoupravni sporazumi v okviru splošnih združenj in v okviru samoupravnih interesnih skupnosti na posameznih področjih dejavnosti oz. se v ta namen povezovali s sorodnimi organizacijami na način, ki bo prav tako opredeljen v omenjenih sporazumih. — postavljali pri objavah in razpisih de! in nalog pogoje predhodnih delovnih izkušenj, daljših od pripravniške dobe le v primerih, ko iz objektivnih razlogov ni bilo mogoče pravočasno poskrbeti za usposobitev delavcev za samostojno izvajanje del. v primerih, ko gre za izjemno zahtevna dela in naloge ter če je tako določeno z zakonom. — omejevali delo preko polnega delovnega časa in pogodbeno delo ter ga uvajali le izjemoma ter v skladu z določili zakona o delovnih razmerjih. — ekonomske in tehnološke presežke delavcev, katerih preusmeritev in prezaposlitev ne bo mogoča znotraj TOZD. delovne ali sestavljene organizaci je združenega dela oz. v okviru drugih delovnih organizacij v reprodukcijski povezavi, bodo udeleženci izkazali v svojih načrtih zaposlovanja, predvideli program ukrepov za razreševanje te problematike v skladu s 14 !. čl. ZDR in o tem obvestili pristojno skupnost za zaposlovanje in ustrezne organe gospodarske zbornice, izobraževalne skupnosti in DPS ter dali skupnostim za zaposlovanje pobudo za dogovarjanje o dodatnem združevanju sredstev po 37. členu zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti — upoštevali pri izbiri in vključevanju novih delavcev v primerih, ko se na objavo prostih del in nalog javi več kandidatov, poleg kriterija strokovne in psihofizične ustreznosti, ki je odločilen, tudi družbeno ali socialno-ekonomskc kriterije; v okviru družbeno-ekonomskih kriterijev pa upoštevali naslednji prioritetni red: a) ustrezno usposobljeni invalidi. b) iskalci zaposlitve, ki jim je prenehalo delovno razmerje zaradi ukinitve OZD ali zmanjšanja obsega proizvodnje. c) delavci, ki so sprejeli zaposlitev za določen čas ali zaposlitev na delih in nalogah, ki zahtevajo nižjo strokovno usposobljenost. d) upravičenci do denarnega nadomestila in denarne pomoči iz naslova zavarovanja za primer brezposelnosti. Znotraj navedenega prioritetnega reda bodo pri izbiri delavcev, ki kandidirajo na podlagi posredovanja strokovne službe skupnosti za zaposlovanje. upoštevali še socialno ekonomske kriterije. — uresničevali v sodelovanju s skupnostjo za zaposlovanje razne oblike prekvalifikacij in dokvalifikacij nezaposlenih s suficitamimi po- 236 URADNE OBJAVE 10. oktobra 1986 —§t. 31 k!ici za deficitarne poklice in sicer na podtagi že izkazanih potreb po novih zaposhtvah v OZD. — upoštevati obveznosti zagotavljanja življenjskih in kulturnih pogojev v skladu s sprejetim družbenim dogovorom in samoupravnim sporazumom g!ede minimalnih standardov za življenjske in kulturne razmere pri zaposlovanju. pri čemer bodo delavce iz drugih območij vključevali v delo s posredovanjem skupnosti za zaposlovanje, katerim bodo že ob prijavi take potrebe predložili podatke o izpolnjevanju potrebnih pogojev bivanja in organizacije prehrane. 5. člen Udeleženci bodo zastavili svojo štipendijsko politiko skladno s samoupravnim sporazumom o štipendiranju v občini, še zlasti pa bodo zagotavljali kvalitetno in dolgoročno usmerjeno kadrovsko reprodukcijo na ta način, da bodo: — razpisali toliko kadrovskih štipendij, da se bo delež štipendistov v primerjavi s številom vseh zaposlenih v združenem delu občine giba! vsaj na republiški ravni predhodnega leta. — podeljevali kadrovske štipendije štipendistom iz združenih sredstev ter v večji meri kot v preteklem srednjeročnem obdobju tudi štipendije za V!.. V!!, in VHI. stopnjo, — štipendirali enakomerneje tako za poklice v proizvodnem kot neproizvodnem področju dela. — lastne sposobne, nadarjene in inovativne kadre s srednjo, višjo in visoko izobrazbo sistematično usmerjali v dodiplomski, podiplomski ali specialistični študij ob delu in iz dela, — vzdrževali stike z lastnimi štipendisti in jih že med študijem usmerjali na ustrezno delovno-strokovno področje. 6. člen 1. Udeleženci usklajujejo svoje letne načrte zaposlovanja v okviru skupnosti za zaposlovanje v sodelovanju z vsemi podpisniki dogovora o temeljih družbenega plana SR Slovenije na ravni občine. T j. izvršni svet skupščine občine, medobčinska gospodarska zbornica, občinski svet zveze sindikatov, občinska izobraževalna skupnost, občinska konferenca ZSMS ter občinska konferenca SZDL. 2. Usklajevanje letnih načrtov zaposlovanja udeležencev tega sporazuma vodi in usmerja odbor za izvajanje politike zaposlovanja občinske skupnosti za zaposlovanje, razširjen s stalnimi predstavniki podpisnikov iz prejšnje točke, ki v ta namen pripravi program poteka usklajevanja. 3. Občinske skupnosti za zaposlovanje bodo za pripravo in uskladitev letnih načrtov zaposlovanja OZD. dostavile udeležencem povzetek analize uresničevanja načrta zaposlovanja v tekočem letu z oceno možnosti zaposlovanja v prihodnjem letu skupaj z anketnim gradivom. Skladno s programom poteka usklajevanja bodo skupnosti organizirale skupinske posvete in instruktaže za kadrovske in analitsko planske službe udeležencev tega sporazuma m nudile individualno instruktažno pomoč vsem tistim udeleženkam pri katerih je bilo v tekočem letu opaziti večja odstopanja pri uresničevanju načrtov zaposlovanja. ' 4. Udeleženci sc zavezujejo, da bodo na svojih samoupravnih orga- nih ob obravnavi uresničevanja svojega letnega načrta za obdobje devetih mesecev, obravnavali tudi uresničevanje letnega načrta zaposlovanja ter izhodišča za pripravo takšnega načrta za prihodnje leto. ki bodo usklajena s sporazumom 5. Udeleženci se zavezujejo, da bodo pripravili svoje letne načrte zaposlovanja skladno z izhodišči in kriteriji iz tega sporazuma ter usmeritvami občinske resolucije za prihodnje leto in jih posredovali pristojni občinski skupnosti na obrazcu za ugotavljanje usklajenih planskih kazalcev MK-LP najkasneje do 31. decembra tekočega leta. 6. V primeru, da odbor, ki usklajuje letne načrte zaposlovanja, ugotovi bistvena odstopanja planskih kazalcev OZD od kriterijev tega sporazuma in usmeritev občinske resolucije, se udeleženci obvezujejo da bodo na njegovo pobudo opravili ponovno usklajevanje. 7. Občinske skupnosti za zaposlovanje bodo na temelju analize ponudbe dela in povpraševanja po delu iz podatkov letnih načrtov zaposlovanja in podatkov o razpoložljivih kadrovskih resursih izdelale predloge ukrepov za aktualno odpravljanje poklicno-izobrazbenih in regionalnih neskladij med ponudbo in povpraševanjem po delu. Da bi bilo mogoče ukrepe racionalno in pravočasno izvesti, bodo strokovne službe občinskih skupnosti za zaposlovanje zagotovile obravnavo teh ukrepov na skupščinah skupnosti za zaposlovanje do konca maja tekočega leta. 8. Udeleženci sporazuma se zavezujejo, da bodo na samoupravnih in drugih organih OZD. ki so dolžni tekoče spremljati in predlagati ukrepe za uresničevanje planov: — obravnavali uresničevanje svojih letnih načrtov zaposlovanja ob razpravi in sprejemanju periodičnih obračunov in zaključnem računu ter s temi podatki seznanjali skupnosti za zaposlovanje najmanj dvakrat letno; — obveščali skupnosti za zaposlovanje preko svojih temeljnih delegacij in ob rednih svetovalno-usmerjevalnih obiskih predstavnikov strokovnih služb skupnosti za zaposlovanje v OZD o rezultatih analiz in ocen uresničevanja letnih načrtov zaposlovanja; — predlagali dodatne ukrepe v primeru večjih odstopanj v tekočih gibanjih zaposlovanja oz. neizvajanja s sporazumom dogovorjenih načel in kriterijev v politiki zaposlovanja znotraj OZD; — sodelovali ob ugotovljenih problemih s strokovnimi službami skupnosti za zaposlovanje pri iskanju rešitev ter izdelavi programov uresničevanja letnih načrtov zaposlovanja OZD. 7. člen Sporazum je sklenjen, ko ga sprejmejo samoupravni organi temeljnih in drugih organizacij ter delovnih skupnosti, ki zaposlujejo več kot tri četrtine v občini zaposlenih delavcev in stopi v veljavo 8. dan po objavi v občinskem glasilu. 8. člen Sporazum velja za temeljno organizacijo združenega dela. druge delovne organizacije in delovne skupnosti, ki ga podpišejo. Ob sprejemanju resolucije družbcno-ckonomskega razvoja občine za leto 1986 obravnava zbor združenega dela skupščine občine tudi poročilo občinske skupnosti za zaposlovanje o sprejemu tega sporazuma s strani temeljnih in drugih organizacij združenega dela in delovnih skupnosti ter pozove k pristopu vse tiste, ki ga niso sprejele oz. zahteva od njih utemeljitev razlogov za nesprejetje. 9. člen Uveljavljeni sporazum se uporablja za usklajevanje, spremljanje in uresničevan je letnih načrtov zaposlovan ja za leto 1986 do 1990 s tem. da se morebitne spremembe in dopolnitve, ki bi jih narekovala bistveno spremenjena gospodarska gibanja ali problematika na področju zaposlovanja. sprejmejo z aneksom k temu sporazumu. Aneks se sprejema na predlog in ob soglasju večine udeležencev ter se uveljavi na enak način kot ta sporazum. Koper, maj 1986 Predsedniki skupščin Občinskih skupnosti za zaposlovanje Koper — CVETKO ROMAN. l.r. Izola — GLAVINA EDI. l.r. Piran — BANDELJ NEVENKA, l.r.