Gradivo za javno razpravo o dopolnitvah in spremembah Pravil občinske organizacije SZDL Velenje Republiška konferenca SZDL Slovenije je na 5. seji v mesecu juliju 1981 sprejela dopolnitve in spremembe statuta SZDL Slovenije. V skladu s temi spremembami in dopolnitvami je potrebno spremeniti nekatera določila Pravil občinske organizacije SZDL Slovenije. Spremembe in dopolnitve statuta SZDL izhajajo iz znane Titove pobude o kolektivnem delu in odločanju ter odgovornosti, na podlagi katere se je pokazala potreba po urejanju nekaterih vprašanj v statutu SZDL, ki zadevajo organiziranost ter odnose med posameznimi organi, zlasti glede vloge in poloiaja predsedstev konferenc SZDL, njihovih izvršnih odborov in letnih programskih konferenc SZDL. Izhajajoč iz spremenjenega in dopolnjenega statuta SZDL, na podlagi katerega so potrebne spremembe in dopolnitve pravil občinske organizacije SZDL je bilo ugotovljeno, da predstavljajo dosedanja pravila občinske organizacije dobro podlago za nadaljnja poglabljanja vsebine, metod in oblik delovanja, da pa je potrebno jasneje opredeliti delovanje posameznih organov in odnosov med organi. Iz Titove pobude o kolektivnem delu, odločanju in odgovornosti izhajajo tudi nekateri poudarki predvsem glede načina frontnega ter množičnega političnega delovanja v SZDL, ki zahteva vsebinsko tudi nekoliko drugačno opredelitev posameznih odnosov v organih SZDL. Širše pojmovanje kolektivnega dela in odgovornosti in urejanje teh vprašanj v Pravilih zagotavlja vsebinsko poglobitev in zagotovitev večje učinkovitosti družbenih naporov za demokratizacijo procesov političnega in samoupravnega odločanja. Na tej, širše pojmovani podlagi, so oblikovani tudi predlogi dopolnitev pravil, ki bodo še v večji meri omogočale ter vzpodbujale pripravljenost in aktivnost delovnih ljudi za razreševanje vseh družbenih vprašanj ter oblikovanje jasnih stališč v SZDL, spodbujale večjo in bolj usklajeno dejavnost vseh frontnih organizacij, zagotavljale večjo javnost ter odgovornost v delovanju organov SZDL ter njihovo podrobnejšo usmeritev pei razreševanju ključnih družbenih vprašanj v delegatskem sistemu. Vse to je narekovalo potrebo, da se k spremembam pravi! pristopi restriktivno; dopolnili in spreminjali naj bi samo tisto, kar ovira ali otežuje uresničevanje Titove pobude o kolektivnem delu in odgovornosti ter ustavno opredeljeno vlogo SZDL. Na tako opredeljenih izhodiščih je priprav/ien tudi osnutek dopolnjenih Pravil občinske organizacije SZDL Velenje. Razprava o dopolnjenih Pravilih občinske organizacije SZDL traja do sredine meseca novembra tega leta. Spremembe in dopolnitve pravil bo sprejela Občinska konferenca SZDL na redni letni programski seji v začetku decembra tega leta. Predsedstvo OK SZDL Velenje, ki je zadolženo za usklajevanje In usmerjanje javne razprave, poziva vse člane In organizacije Socialistične zveze ter družbenopolitične bi družbene organizacije, društva, strokovne in druge ustanove, vse delovne ljudi in občane, da se vključijo v razpravo o dopolnjevanju Pravil občinske organizacije SZDL. Pripombe, mnenja in predloge lahko sporočite Občinski konferenci SZDL Velenje do sredine meseca novembra. OBČINSKA KONFERENCA SZDL VELENJE Osnutek sprememb in dopolnitev Pravi!občinske organizacije SZDL Velenje V SKLADU Z 11. ČLENOM STATUTA SOCIALISTIČNE ZVEZE DELOVNEGA LJUDSTVA SLOVENIJE JE OBČINSKA KONFERENCA SZDL VELENJE NA SVOJI SEJI DNE........SPREJELA PRAVILA OBČINSKE ORGANIZACIJE SOCIALISTIČNE ZVEZE DELOVNEGA LJUDSTVA VELENJE UVODNE DOLOČBE 1. £len Socialistična zveza delovnega ljudstva občine VELENJE (v nadaljnjem besedilu: Socialistična zveza) je del Socialistične zveze delovnega ljudstva Slovenije. Razvila se je iz Osvobodilne fronte slovenskega naroda in je na samoupravnem socializmu zasnovana prostovoljna in demokratična zveza vseh delovnih ljudi in občanov in vseh njihovih organiziranih socialističnih sil. Socialistična zveza v celoti sprejema temeljna načela statuta Socialistične zveze delovnega ljudstva Slovenije in statuta Socialistične zveze delovnega ljudstva Jugoslavije. 2. člen V občinski organizaciji Socialistične zveze delovnega ljudstva VELENJE se delovni ljudje in obJani kot posamezniki in organizirani v krajevnih organizacijah SZDL, v občinskih družbenopolitičnih organizacijah, DRU2BENIH ORGANIZACIJAH IN DRUŠTVIH in drugih interesnih združenjjih, povezujejo in združujejo zaradi uresničevanja svojih interesov, političnih in samoupravnih pravic ter dolžnosti NE GLEDE NA NARODNOST, DRUŽBENI POLOŽAJ, NAZORSKE IN VERSKE TER DRUGE RAZLIKE, ki jih v skladu z ustavo opravljajo v občini kot temeljni družbenopolitični skupnosti in zato, da bi uskladili svojo družbenopolitično aktivnost pri usmerjanju razvoja socialistične samoupravne družbe v OBČINI, regiji, v SR Sloveniji in SFRJ. Združevanje v SZDL je ustavna pravica delovnih ljudi in občanov. 3. člen Delovni ljudje in občani v Socialistični zvezi: — obravnavajo enakopravno in demokratično skupna vprašanja z vseh področij družbenega življenja zaradi usmerjanja družbenega razvoja, krepitve socialističnih samoupravnih družbenih odnosov ter uresničevanja demokratičnih pravic in dolžnosti ter svojih interesov, — soočajo in usklajujejo svoja mnenja in interese ter sprejemajo politične smernice, stališča in sklepe za družbene akcije, s katerimi spreminjajo družbene razmere svojega življenja, dajejo pobude, alternativne predloge za obravnavanje in odločanje o skupnih vprašanjih v samoupravnih organizacijah in skupnostih, v samoupravnih interesnih skupnostih ter v skupščinah družbenopolitičnih skupnosti, se dogovarjajo o skupnih staliiiih in jih uveljavljajo v procesih samoupravnega sporazumevanja in družbenega dogovarjanja ter spremljajo uresničevanje sprejetih sklepov, — oblikujejo načela in merila kadrovske politike, oblikujejo programske usmeritve in družbene kriterije za izbiro kandidatov članov delegacij in za delegate v skupščini družbenopolitične skupnosti IN SlRSlH DRUŽBENOPOLITIČNIH SKUPNOSTI in samoupravnih interesnih skuppnostih ter za nosilce drugih javnih funkcij; v demokratični Široki in organizirani družbenopolitičniakti-vnosti predlagajo in določajo kandidate za te funkcije In razpravljajo o njihovem delu, dajejo pobude in predloge ter prejemajo KONKRETNE DOGOVORE IN PROGRAME DELA ZA ZAGOTAVLJANJE DRUŽBENOPOLITIČNIH IN DRUGIH POGOJEV ZA UČINKOVITO DELOVANJE DELEGATSKEGA SISTEMA IN URESNIČEVANJE DELEGATSKIH RAZMERIJ. — ZAGOTAVLJAJO PODRU ŽBUANJE KADROVSKE POLI TIKE Z VIDIKA ZAGOTAVLJA NJA NJENE VEČJE NAČRTNO STI, DOLGOROČNEGA EVIDEN TIRANJA, PRIPRAVE PRI USPO SABLJANJU KANDIDATOV ZA POLITIČNE SAMOUPRAVNE IN DRUGE FUNKCIJE, ZMANJŠANJU KOPIČENJA FUNKCU TER ZAGOTAVLJANJU HITREJŠEGA PREHAJANJA KADROV IZ ZDRUŽENEGA DELA NA VSA PODROČJA IN RAVNI DRUŽBENEGA ORGANIZIRANJA IN VRAČANJA KADROV PO IZTEKU MANDATNE DOBE V ORGANIZACIJE ZDRUŽENEGA DELA. — se zavzemajo za vsestransko udeležbo mladine in njenih organizacij v družbenem in političnem življenju ter za enakopravno uveljavljanje žensk v ekonomskih in političnih odnosih; — obravnavajo delo skupSčin družbenopolitičnih skupnosti in samoupravnih interesnih skupnosti, drugih organov oblasti in samoupravljanja ter delo vseh nosilcev javnih funkcij, izražajo o tem svoja mnenja in ocene in ga presojajo zlasti glede na zagotovitev javnosti ter odgovornosti pri delu; — razvijajo socialistično družbeno zavest, oblikujejo in uresničujejo merila socialističnih samoupravnih odnosov, krepijo zavestno samoupravno disciplino in odgovornost, si prizadevajo, da se pri delu in odločanju na vseh področjih družbenega dela in življenja uveljavljajo sedanji in dolgoročni Interesi delavskega razre- da, humanizem in solidarnost ter se borijo zoper sile, ki ovirajo razvoj socialističnega samoupravljanja; — zagotavljajo pogoje za svojo vsestransko, pravočasno in objektivno informiranost o družbenih dogajanjih doma in v svetu, vplivajo na družbeni sistem informiranja, na uresničevanje vloge tiska in drugih oblik javnega obveščanja in komuniciranja ter na pogoje za enakopravno, odgovorno in demokratično uporabo sredstev javnega obveSčanja; — določajo in uveljavljajo načela in merila kadrovske politike za kadrovanje v vodstva Socialistične zveze, volijo in so voljeni ali delegirani v organe Socialistične zveze, imajo pravico, da so pravočasno obveščeni o delu in staliSčih vseh organov Socialistične zveze; — obravnavajo in presojajo delo vseh organizacij, izvoljenih organov in funkcionarjev Socialistične zveze; uveljavljajo odgovornost in odpokli-cujejo vodstva Socialistične zveze ali njihove posamezne člane in svoje delegate v organih Socialistične zveze; usklajujejo svoje interese, se dogovarjajo in izvajajo priprave na sploSni ljudski odpor, organizirajo in usposabljajo se za uveljavljanje družbene samozaščite, organizirajo dejavnosti, ki razvijajo moralno politične kvalitete; zavzemajo se za podružbljanje obrambnih priprav, za ohranjevanje revolucionarnih tradicij NOB; razvijajo patriotizem ter krepijo bratstvo in enotnost naSih narodov in narodnosti, kar vse je pogoj učinkovite obrambe naše socialistične samoupravne in državne skupnosti. 4. člen Z delegatskimi razmerji v Socialistični zvezi uresničujejo delovni ljudje in občani ter njihove organizirane socialistične sile svoje politične pravice, dolžnosti in odgovornosti ter zagotavljajo neposredno udeležbo v delu krajevne, občinske, MEDOBČINSKE, republiške in zvezne organizacije SZDL. Delegat v Socialistični zvezi je politični odposlanec v Socialistično zvezo povezanih delovnih ljudi in občanov ter njihovih organiziranih socialističnih sU. V organih Socialistične zveze, v katere je izvoljen ali delegiran, deluje na podlagi političnih stališč in smernic, izoblikovanih v organizaciji, ki ga je Izvolila oziroma delegirala. Delegat v Socialistični zvezi je pri svojem delu dolžan ustvarjalno uveljavljati programska izhodišča družbenopolitičnih organizacij in ustavna načela socialistične ga samoupravljanja. Delegat v socialistični zvezi ima pravico, da se odpove tej dolžnosti. O odpovedi je dolžan obvestiti delovne ljudi in občane oziroma organizacijo, ki ga j& izvolila ali delegirala in navesti razloge za odstop. Delovni ljudje in občani lahko odpokličejo delegata tudi pred potekom njegovega mandata. Za odpoved in odpoklic se v načelu uporablja enak postopek kot pri izvolitvi. 5. člen PRIZNANJA OSVOBODILNE FRONTE Občinska organizacija Socialistične zveze, delovnega ljudstva podeljuje posameznikom in organizacijam za posebne dosežke na področju družbeno politične in društvene dejavnosti priznanje z nazivom: PRIZNANJE OSVOBODILNE FRONTE SLOVENSKEGA NARODA. Priznanja se podeljujejo vsako leto na svečanosti ob obletnici ustanovitve OF — 27.. aprilu. DOKONČEN PREDLOG DOBITNIKOV SREBRNIH PRIZNANJ OF DOLOČI NA OSNOVI PREDLOGA 2IRIJE ZA PODELJEVANJE PRIZNANJ OF PREDSEDSTVO OK SZDL. PODROBNOSTI O PODELJEVANJU PRIZNANJ OF DOLOČA POSEBNI PRAVILNIK. ORGANIZIRANOST IN DELOVANJE SOCIALISTIČNE ZVEZE V OBČINI Krajevna organizacija SZDL 6. (len Krajevna organizacija SZDL je temeljna oblika družbenopolitične organiziranosti Socialistične zveze. Krajevne organizacije SZDL ustanovijo delovni ljudje in občani kot posamezniki in kot organizirani v osnovnih organizacijah ZKS, Zveze sindikatov, Zveze so« 'alistične mladine in Zveze združenj borcev NOV ter v drugih oblikah interesnega organiziranja, združevanja in povezovanja na območju svoje krajevne skupnosti. V krajevni organizaciji SZDL delovni ljudje in občani izražajo in soočajo svoje temeljne življenjske interese in potrebe, organizirajo in usklajujejo družbenopolitične akcije za zadovoljevanje in urejanje skupnega življenja ter oblikujejo predloge za reševanje posameznih skupnih vprašanj v ■ družbenopolitičnih in samoupravnih organih temeljnih in širših družbenopolitičnih skupnosti. 7. člen DELOVNI LJUDJE IN OBČANI, KI 2ELIJO URESNIČEVATI SVOJE USTAVNE PRAVICE IN DOLŽNOSTI NA OBMOČJU KRAJEVNE SKUPNOSTI, SE VČLANIJO V SZDL. PREDSEDSTVO KRAJEVNE KONFERENCE SZDL LAHKO NA POBUDO DELOVNIH LJUDI IN OBČANOV V VAŠKIH, ULIČNIH, HIŠNIH IN DRUGIH OBLIKAH DELOVANJA SZDL, NA PREDLOG OSNOVNIH ORGANIZACIJ . DRUŽBENOPOLITIČNIH ORGANIZACIJ ALI NA SVOJO POBUDO PREDLAGA KRAJEVNI KONFERENCI SZDL NAJ OBČANA NE SPREJME MED ČLANE, ČE SODI, da SE NJEGOVO DELO IN OBNAŠANJE NE SKLADA S TEMELJNIMI NAČELI STATUTA SZDL. ČE KONFERENCA ODKLONI SPREJEM, MORA OBČANA O SKLEPU OBVESTITI. OBČAN NI VEČ ČLAN SZDL, ČE ZAHTEVA, DA SE GA IZBRIŠE IZ SEZNAMA ČLANOV, ALI ČE JE IZ NJE IZKLJUČEN. SKLEP O IZKLJUČITVI SPREJME KRAJEVNA KONFERENCA SZDL, ČE ČLAN GROBO KRŠI TEMELJNA NAČELA STATUTA. OBČAN, KI MU JE KONFERENCA ODKLONILA SPREJEM ALI JE BIL IZKLJUČEN, IMA PRAVICO, da se PRITOŽI OBČINSKI KONFERENCI, KI ODLOČI O SPREJEMU ALI IZKLJUČITVI. V KRAJEVNI ORGANIZACIJI SE ČLANI LAHKO ODLOČIJO ZA UVEDBO ČLANARINE. SKLEP O UVEDBI ČLANARINE SPREJME KRAJEVNA KONFERENCA SZDL NA PODLAGI DOGOVORA V OBČINSKI KONFERENCI SZDL. SREDSTVA, ZBRANA S ČLANARINO, OSTANEJO KRAJEVNI ORGANIZACIJI SZDL, KI VODI SEZNAM ČLANOV SZDL. 8. člen Krajevna konferenca SZDL je najvišji organ Krajevne organizacije SZDL IN HKRATI DELEGATSKA PODLAGA ZA DELEGIRANJE DELEGATOV V OBČINSKO KONFERENCO SZDL IN PREKO NJE V KONFERENCO SZDL ŠIRŠIH DRUŽBENOPOLITIČNIH SKUPNOSTI. 9. člen Delovni ljudje in občani izvolijo oz. delegirajo v Krajevno konferenco SZDL svoje delegate, organizirani v:, — vaških, uličnih in drugih oblikah delovanja SZDL, v katere se združujejo v kraju bivanja, — osnovnih organizacijah in družbenopolitičnih organizacijah, — v družbenih organizacijah in društvih in drugih interesnih združenjih občanov, KI IMAJO SEDEŽ ORGANIZACIJE NA OBMOČJU KRAJEVNE SKUPNOSTI. Merila in način izvolitev oz. delegiranje delegatov v Krajevno konferenco SZDL določa poseben sklep, ki je sestavni del Pravil krajevne organ zacije SZDL. 10. člen V KRAJEVNIH SKUPNOSTIH, KJER NI VSEH POGOJEV ZA ORGANIZIRANJE KRAJEVNE KONFERENCE SZDL IN JE ŠTEVILO ČLANOV SOCIALISTIČNE ZVEZE MANJŠE OD 150, SESTAVLJAJO KRAJEVNO KONFERENCO VSI ČLANI SZDL Z OBMOČJA TAKE KRAJEVNE SKUPNOSTI. 11. člen Krajevna konferenca SZDL: — usklajuje družbenopolitično aktivnost delovnih ljudi in občanov ter vseh njihovih organiziranih socialističnih sil na svojem območju, — voli organe konference, — sprejema temeljne politične usmeritve, programe dela ter finančni načrt krajevne organizacije SZDL, — obravnava NA REDNI LETNI PROGRAMSKI KONFERENCI UČINKOVITOST SVOJEGA DELA in ocenjuje delo svojih organov IN ORGANIZIRANIH OBLIK DELOVANJA, — sprejema stališča in dogovore za družbenopolitične akcije ter predlaga izhodišča in rešitve za najpomembnejša družbena vprašanja, — oblikuje politične smernice za delo delegacije v skupščini krajevne skupnosti, v skupščinah družbenopolitičnih in samoupravno interesnih skupnosti ter opravlja nadzor nad njihovim delom, — oblikuje družbena merila za kandidiranje in volitve članov delegacij in za delegiranje delegatov v skupščino krajevne skupnosti, v skupščine družbenopolitičnih in samoupravnih interesnih skupnosti, določa kandidate za Slane delegacij v skupščinah družbenopolitičnih in samoupravnih interesnih skupnosti ter kandidate za samoupravne, javne in dmge funkcije v krajevnih skupnostih, — voli DELEGACIJO ZA DELEGIRANJE DELEGATOV V OBČINSKO KONFERENCO SZDL, — .opravlja druge naloge, ki jih določajo pravila krajevne organizacije SZDL. 12. člen Mandatna doba delegatov, članov Krajevne konference in njenih organov, se opredeli s Pravili Tcrajevne konference SZDL. 13. člen Krajevna konferenca SZDL izvoli izmed svojih članov predsednika, podpredsednika in sekretarja konference. MANDATNA DOBA PREDSEDNIKA, PODPREDSEDNIKA IN SEKRETARJA SE OPREDELI S PRAVILI KRAJEVNE KONFERENCE SZDL. 14. člen DELO KRAJEVNE KONFERENCE IN PREDSEDSTVO VODI PREDSEDNIK, V NJEGOVI ODSOTNOSTI PA PODPREDSEDNIK. SEKRETAR KK SZDL IZVAJA IZVRŠILNO-OPERATIVNE NALOGE ZA PREDSEDSTVO, KK SZDL IN DRUGE ORGANE. PODROBNO SE NALOGE PREDSEDNIKA IN PODPREDSEDNIKA TER SEKRETARJA OPREDELJUJEJO V PRAVILIH KK SZDL. 15. člen ZA IZVAJANJE POLITIČNO IZVRŠILNIH NALOG IZVOLI KK SZDL KOLEKTIVNI POLITIČNI IZVRŠILNI ORGAN — PREDSEDSTVO — IZMED SVOJIH ČLANOV IN IZMED DELEGATOV DRUŽBENOPOLITIČNIH ORGANIZACIJ. ŠTEVILO IN SESTAV PREDSEDSTVA KK SZDL SE DOLOČI S POSEBNIM SKLEPOM. PREDSEDSTVO KONFERENCE SZDL KOT POLITIČNO IZVRŠILNI ORGAN V SVOJEM DELOVANJU UVELJAVLJA KOLEKTIVNO DELO TER OSEBNO IN KOLEKTIVNO ODGOVORNOST. 16. člen PREDSEDSTVO KK SZDL: — VODI KRAJEVNO ORGANIZACIJO SZDL MED SEJAMI KONFERENCE, — SKRBI ZA POLITIČNO USKLAJEVANJE STALIŠČ O POMEMBNEJŠIH DRUŽBENIH VPRAŠANJIH V KS, — SKRBI, DA SE URESNIČUJEJO PROGRAMI, SKLEPI IN — VZPODBUJA IN RAZVIJA DELEGATSKA RAZMERJA V KONFERENCI IN ODGOVORNOST VSEH DRUŽBENOPOLITIČNIH ORGANIZACIJ ZA SKUPNO SPREJEMANJE IN URESNIČEVANJE STALIŠČ TER SKLEPOV KONFERENCE, — IMENUJE SEKRETARIATE SEKCIJ ZA POSAMEZNA PODROČJA DRUŽBENEGA DELA, KOORDINACIJSKE ODBORE IN KOMISIJE, — SKRBI ZA NAČRTOVANJE SKUPNIH AKCIJ VSEH DRUŽBENOPOLITIČNIH ORGANIZACIJ IN ZA USKLAJEVANJE TEH AKTIVNOSTI, — SPREJME SKLEP O ORGANIZIRANOSTI IN DELOVANJU KK SZDL V NEPOSREDNI VOJNI NEVARNOSTI IN VOJNI. ZA SVOJE DELO JE PREDSEDSTVO ODGOVORNO KK SZDL IN JI O NJEM REDNO POROČA. 17. člen KK SZDL OZ. NJENO PREDSEDSTVO USTANAVLJA SEKCIJE: Sekcije delujejo kot demokratične neposredne oblike družbenopolitičnega delovanja delovnih ljudi in občanov. V sekciji delovni ljudje in občani obravnavajo družbene probleme. za katere so neposredno zainteresirani, izražajo svoje interese, jih medsebojno usklajujejo, sprejemajo skupna stališča in predlagajo dogovore za neposredne družbene akcije. Gradivo za seje sekcij pripravlja skupaj s predsedstvom KK SZDL sekretariat sekcije. Sekretariat sekcije in predsedstvo skrbita, da se sprejeta stališča in predlogi sekcij uresničujejo oz. da se stališča posredujejo pristojnim institucijam. 18. člen KK SZDL LAHKO ZARADI JJSKLAJEVANJA DELA IN DOGOVARJANJA ZA SKUPNE DRUŽBENOPOLITIČNE AKCIJE USTANOVIJO SKUPNE ORGANE. SKUPNE ORGANE USTANOVIJO KK S POSEBNIM SKLEPOM, S KATERIM OPREDELIJO TUDI SESTAVO, PRISTOJNOSTI IN NAČIN DELOVANJA TEH ORGANOV. OBČINSKA KONFERENCA SZDL 19. člen Delovni ljudje in občani, organizirani na območju občine v krajevnih organizacijah SZDL, družbenopolitičnih organizacijah, družbenih organizacijah in društvih ter drugih interesnih združenjih, se zaradi uresničevanja svojih interesov političnih in samoupravnih pravic ter dolžnosti, kijih v skladu z ustavo opravljajo v občini kot temeljni družbenopolitični skupnosti, povezujejo v občinsko organizacijo SZDL. 20. člen Najvišji organ Občinske organizacije SZDL je Občinska konferenca SZDL. V Občinsko konferenco SZDL izvolijo oz. delegirajo delegate: — KK SZDL izmed svojih članov oz. izmed ČLANOV KONFERENCE IZVOLJENIH DELEGACIJ, — občinska vodstva ZK, 7S. ZSMS in ZZB NOV. — občinska vodstva družbenih organizacij in društev ter drugih interesnih združenj delovnih ljudi in občanov. Podrobnejše določbe o merilih in načinu izvolitev oz. delegiranja de- lega tov v občinsko konferenco SZDL določa poseben sklep, ki je sestavni del teh pravil. 21. člen Družbenopolitične organizacije, družbene organizacije in društva ter druga združenja delovnih ljudi in občanov določijo v svojih statutarnih aktih način izvolitve oz. delegiranja svojih delegatov v občinsko konferenco SZDL IN NJENE ORGANE TER NAČIN URESNIČEVANJA NJIHOVE SKUPNE IN OSEBNE ODGOVORNOSTI ZA DELO ORGANA, V KATEREGA SO DELEGIRANI. 22. člen Občinske organizacije SZDL in njihovi organi usklajujejo svoje delovanje in se dogovarjajo za skupne družbenopolitične akcije, ki so pomembne za več občin, regijo ali širšo družbenopolitično skupnost. V ta namen ustanavljajo skupne organe in oblike dela ter medobčinske svete SZDL Občinska organizacija SZDL določi s sklepom o ustanovitvi skupnih organov tudi njihove pristojnosti. organizacijo ter merila in na čin njihovega oblikovanja. 23. člen Občinska konferenca SZDL opravlja zlasti naslednje naloge: — OMOGOČA IN UVELJAVLJA DOGOVORE VSEH ORGANIZIRANIH SOCIALISTIČNIH SIL ZA USKLAJENO DRUŽBENOPOLITIČNO AKTIVNOST V OBČINI, — IZVOLI PREDSEDNIKA, PODPREDSEDNIKE IN SEKRETARJA OBČINSKE KONFERENCE, PREDSEDSTVO, FI-NANČNO-ADMINISTRATIVNO KOMISIJO IN NADZORNI ODBOR, — IZMED SVOJIH ČLANOV IZVOLI DELEGACIJO V MEDOBČINSKI SVET SZDL IN REPUBLIŠKO KONFERENCO SLOVENIJE, — OBRAVNAVA NAJPOMEMBNEJŠA VPRAŠANJA SAMOUPRAVNEGA DRUŽBENOEKONOMSKEGA IN POLITIČNEGA SISTEMA TER RAZVOJA SOCIALISTIČNIH SAMOUPRAVNIH ODNOSOV, SPREJEMA STALIŠČA, SKLEPE IN POLITIČNE DOGOVORE O NJIH IN PRI NJIHOVEM REŠEVANJU NEPOSREDNO SODELUJE Z OBČINSKO SKUPŠČINO, NJENIM IS IN SKUPŠČINAMI SIS, — opravlja funkcijo delegacije za delegate v družbenopolitičnem zboru občinske skupščine, — laje pubude in predloge za obravnavanje in odločanje o posameznih družbenih vprašanjih ter jih neposredno in po delegatih predlaga v obravnavo in odločanje skupščinam samoupravnih interesnih skupnosti, občinski skupščini in drugim organom, — obravnava splošna vprašanja kadrovske politike in vzgoje kadrov ter oblikuje načela in merila za izbiranje kadrov, — določa skupne programe družbene dejavnosti in skupna merila za volitve delegacij v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela. v krajevnih skupnostih in drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih ter za volitve delegatov v družbenopolitični zbor občinske skupščine, — zagotavlja družbenopolitične pogoje za demokratično predlaganje in dpločanje kandidatov za člane delegacij v samoupravnih organi- zacijah in skupnostih, za delegate v družbenopolitični zbor občinske skupščine, p, — obravnava kandidate za člane predsedstva SFRJ in SRS. za družbenopolitični zbor skupščine SRS, za člane delegacije zbora republik in pokrajin ter za nosilce vodilnih funkcij v republiških samoupravnih in oblastnih organih teronjih izraža svoje mnenje. — spremlja delo organov oblasti in organov upravljanja v samoupravnih organizacijah in skupnostih ter nosilcev samoupravnih in drugih javnih funkcij, izraža o tem svoia mnenja, opravlja družbeno nadzorstvo nad njihovim delom in ga presoja zlati gledejavnosti dela in odgovornosti pri delu. — usklajuje aktivnosti pri informiranju in usposabljanju delovnih ljudi in občanov za uspešno uveljavljanje njihovih interesov ter samoupravnih in političnih pravic in dolžnosti, organizira izobraževanje in usposabljanje aktivistov Socialistične zveze. — sodeluje z organizacijami SZDL v drugih občinah in v medobčinskih organih SZDL. 24. člen Seje Občinske konference sklicuje predsednik po sklepu predsedstva OK SZDL. Sejo Občinske konference lahko predlaga predsedstvo, problemske konference delegati družbenopolitičnih organizacij v DPZ. ena tretjina KK SZDL. MS SZDL in občinska skupščina. 25. člen Datum in predlog dnevnega reda seje občinske konference objavi predsedstvo praviloma 14 dni pred sejo Občinske konference. Občinska konferenca sklepa veljavno, če je na seji navzočih večina vseh članov občinske konference in vse delegacije družbenopolitičnih organizacij. Stališča in sklepi, sprejeti v občinski konferenci, so dogovor delovnih ljudi in občanov ter njihovih organiziranih socialističnih sil. Kadar se o njih glasuje, so sprejeti, če zanje glasuje večina vseh članov občinske konference in vse delegacije družbenopolitičnih organizacij. O pomembnejših vprašanjih in na zahtevo katerekoli družbenopolitične organizacije je treba pred glasovanjem ugotoviti soglasje družbenopolitičnih organizacij. Način ugotavljanja soglasja in postopek usklajevanja podrobneje določa poslovnik občinske konference. 26. člen Občinska konferenca preneha z delom s konstituiranjem nove konference. Nova občinska konferenca na prvi seji izvoli svoje organe in sprejema programske usmeritve. 27. člen Mandatna doba članov delegacij za OK SZDL in njenih organov traja 4 leta. 28. člen Občinska konferenca IZVOLI IZMED SVOJIH ČLANOV. PREDSEDNIKA, PODPREDSEDNIKA (E) IN SEKRETARJA OBČINSKE KONFERENCE SZDL VELENJE. MANDATNA DOBA PREDSEDNIKA, PODPREDSEDNIKA IN SEKRETARJA TRAJA 2 LETI, Z MOŽNOSTJO ENKRATNE PONOVNE IZVOLITVE. 29. člen Programska konferenca: OBČINSKA KONFERENCA SZDL NA LETNI PROGRAMSKI SEJI NA PODLAGI POROČILA PREDSEDSTVA KRITIČNO OCENI UČINKOVITOST SVOJEGA DELA, DELA SVOJIH ORGANOV IN ORGANIZIRANIH OBLIK DELOVANJA. NA PODLAGI TE OCENE TER OBRAVNAVE IN SPREJETE DELOVNE USMERITVE ZA POLITIČNO DEJAVNOST V NASLEDNJEM LETU, SE LAHKO NA TEJ SEJI OPRAVIJO TUDI KADROVSKE SPREMEMBE. PROGRAMSKO SEJO KONFERENCE VODI DELOVNO PREDSEDSTVO, SESTAVLJENO IZ DELEGATOV VSEH DRUŽBENOPOLITIČNIH ORGANIZACIJ. 30. člen Problemske konference: Občinska konferenca ali njeno predsedstvo ustanavljata na osnovi programa dela občinske organizacije SZDL problemske konference. S sklepom o ustanovitvi opredeli občinska konferenca ali njeno predsedstvo delovno področje problemske konference, njeno sestavo ter imenuje njenega predsednika ter določi organ (svet), ki bo pripravil gradivo in predlog stališč za sejo problemske konference. Sejo problemske konference vodi-njen predsednik. Sejo problemske konference skliče na predlog njenega predsednika IO Občinske konference in objavi datum in predlog dnevnega reda seje praviloma 14 dni pred sejo. 31. člen Problemska konferenca sklepa veljavno, če je na seji navzočih večina delegatov. Sklepe sprejema z večino glasov navzočih delegatov. Za uresničevanje Stališč in sklepov problemske konference so odgovorni organi SZDL, družbenopolitične in druge organizacije ter skupnosti, katerih delegati so sodelovali pri delu problemske konference. 32. člen Če ni s sklepom ob ustanovitvi problemske konference drugače določeno, problemska konferenca dela in obstaja toliko časa, dokler ne opravi naloge zaradi katere je bila ustanovljena. 33. člen Občinska konferenca izvoli predsedstvo kot politično izvršilni organ občinske konference izmed svojih članov. OBČINSKA KONFERENCA LAHKO IZVOLI V PREDSEDSTVO TUDI DRUGE JAVNE DELAVCE. KI NISO ČLANI KONFERENCE, VENDAR NAJVEČ DO 1/4 SKUPNEGA ŠTEVILA ČLANOV PREDSEDSTVA. PREDSEDNIK DPZ SO VELE NJE, KI NI ČLAN PREDSEDSTVA, IMA PRAVICE IN DOLŽNOSTI ČLANA PREDSEDSTVA. PO POLOŽAJU SO ČLANI PREDSEDSTVA: PREDSEDNIK, PODPREDSEDNIK/I/ IN SEKRETAR OK SZDL VELENJE. ŠTEVILO ČLANOV IN SESTAVO PREDSEDSTVA DOLOČI OBČINSKA KONFERENCA . SZDL S POSEBNIM SKLEPOM, KI JE SESTAVNI DEL TEH PRAVIL. 34. člen PREDSEDSTVO OK SZDL VELENJE KOT POLITIČNO IZVRŠILNI ORGAN V SVOJEM DELOVANJU UVELJAVLJA KOLEKTIVNO DELO TER OSEBNO TER KOLEKTIVNO ODGOVORNOST, SPODBUJA IN RAZVIJA DELEGATSKA RAZMERJA V KONFERENCI IN ODGOVORNOSTI VSEH DRUŽBENOPOLITIČNIH ORGANIZACIJ ZA SKUPNO OBLIKOVANJE, SPREJEMANJE IN URESNIČEVANJE STALIŠČ TER SKLEPOV KONFERENCE IN SAMEGA PREDSEDSTVA, PREDSEDSTVO SKRBI TUDI ZA POLITIČNO USKLAJEVANJE STALIŠČ O POMEMBNEJŠIH DRUŽBENIH VPRAŠANJIH. 35. člen predsedstvo občinske konference SZDL: — vodi občinsko organizacijo SZDL med zasedanji občinske konference; — skrbi za uresničevanje sklepov in dogovorov, kijih sprejme občinska konferenca; — skrbi za načrtovanje skupnih akcij družbenopolitičnih organizacij in za usklajevanje družbenopolitičnih akcij o tistih družbenih vprašanjih, ki jih je zaradi njihove vsebine treba usklajevati v občinski konferenci SZDL; — zagotavlja usklajevanje in oblikovanje slališč družbenopolitičnih organizacij o vprašanjih, o katerih razpravlja družbenopolitični zbor občinske skupščine; — predlaga oziroma določa sestavo problemske konference, imenuje predsednika problemske konference in določi organ (svet), ki pripravi gradivo in predlog stališč za sejo problemske konference ter skrbi za uresničevanje njenih sklepov; — določa sestavo svetov, koordinacijskih odborov in komisij pri občinski konferenci ter imenuje predsednike in člane teh organov in daje soglasje k poslovnikom teh or-. ganov; — ureja ustanoviteljska razmerja s sredstvi javnega obveščanja, založb in drugih ustanov, katerih ustanovitelj je občinska konferenca SZDL; — obravnava in ocenjuje delo svojih organov ter spremlja in usmerja delo sekcij, svetov ter drugih oblik dela; — predlaga v skladu združbenim dogovorom o kadrovski politiki in načelih in merilih kadrovske politike kandidate za nosilce vodilnih funkcij v samoupravnih in oblastnih organih v občini Velenje, — IMENUJE DELEGATE V DRUŽBENE SVETE, OBLIKUJE USMERITVE ZA DELO DELEGATOV IN RAZPRAVLJA O STALIŠČIH POSAMEZNIH SVETOV; — SPREJEMA SKLEP O ORGANIZIRANOSTI IN DELOVANJU OBČINSKE KONFERENCE SZDL ZA DELOVANJE V NEPOSREDNI VOJNI NEVARNOSTI IN VOJNI; — OPRAVLJA DRUGE NALOGE, ZA KATERE GA POOBLASTI OBČINSKA KONFERENCA SZDL. Izvršni odbor predsedstva občinske konference SZDL 36. člen PREDSEDSTVO OBČINSKE KONFERENCE SZDL IMENUJE ZA OPRAVLJANJE KONKRETNIH IZVRŠNO-OPERATI-VNIH NALOG, KI IZHAJAJO IZ STALIŠČ IN SKLEPOV KONFERENCE IN PREDSEDSTVA, IZMED SVOJIH ČLANOV IZVRŠNI ODBOR. Člani izvršnega odbora so lahko izvoljeni na to funkcijo največ dvakrat zaporedoma. 37. člen Izvršni odbor Predsedstva občinske konference SZDL: — skrbi, da se izvršujejo sklepi in stališča, ki jih sprejmejo občinska konferenca, njeno predsedstvo in drugi organi občinske konference SZDL; — PRIPRAVLJA GRADIVO OZIROMA ORGANIZIRA DELO PRI PRIPRAVLJANJU GRADIVA ZA SEJE PREDSEDSTVA in organov občinske konference SZDL, — organizira in vodi in usmerja javno razpravo ter zbira stališča in predloge, ki so se v javni razpravi oblikovali; — povezuje delovanje organov in oblik dela organizacije SZDL v občini, vodstev družbenopolitičnih organizacij in delegatov SZDL v družbenopolitičnem zboru občinske skupščine; — skrbi za realizacijo proračuna dohodkov in izdatkov, pripravlja predlog finančnega načrta ter vodi finančno materialno poslovanje občinske konference SZDL; — opravlja druge naloge, za katere ga pooblasti predsedstvo občinske konference SZDL. IZVRŠNI ODBOR OPRAVLJA NALOGE, KI MU JIH NALOŽI PREDSEDSTVO TER ZAGOTAVLJA ORGANIZACIJSKE IN DELOVNE POGOJE ZA UČINKOVITO IN USKLAJENO DELOVANJE PREDSEDSTVA TER OBLIK IN METOD DELOVANJA SZDL. 38. člen PREDSEDNIK, PODPREDSEDNIK IN SEKRETAR OK SZDL: Predsednik OK SZDL PREDSTAVLJA OBČINSKO KONFERENCO, VODI NJENO DELO IN DELO PREDSEDSTVA, SKLICUJE SEJE KONFERENCE IN PREDSEDSTVA, IN USKLAJUJE NJIHOVO DELO, VZPODBUJA SODELOVANJE OBČINSKE KONFERENCE Z DRUGIMI OR£ANI IN ORGANIZACIJAMI V OBČINI IN IZVEN NJE IN JE ZA SVOJE DELO ODGOVOREN PREDSEDSTVU IN OBČINSKI KONFERENCI. Podpredsednik (i) OPRAVLJA NALOGE V SKLADU S TEMI PRAVILI TER POSLOVNIKOM OK SZDL TER POOBLASTILI, KI JIH NANJ PRENESE PREDSEDNIK OBČINSKE KONFERENCE IN GA V NJEGOVI ODSOTNOSTI NADOMEŠČA. SEKRETAR VODI DELO IZVRŠNEGA ODBORA IN GA PREDSTAVLJA V JAVNOSTI, SODELUJE S PREDSEDNIKOM PRI PRIPRAVLJANJU IN ORGANIZIRANJU SEJ OBČINSKE KONFERENCE, JE ODREDBO-DAJALEC ZA IZVRŠEVANJE FINANČNEGA NAČRTA IN OPRAVLJA DRUGE NALOGE, DOLOČENE S PRAVILI, POSLOVNIKOM IN DRUGIMI PREDPISI. ZA SVOJE DELO JE ODGOVOREN PREDSEDSTVU IN OBČINSKI KONFERENCI SZDL. PODOBNO SO NALOGE PREDSEDNIKA, PODPREDSEDNIKA IN SEKRETARJA OPREDELJENE V POSLOVNIKU OBČINSKE KONFERENCE. DrugI organi občinske konference SZDL Sveti in sekcije 39. člen Predsedstvo občinske konference SZDL ustanavlja svete in sekcije za spremljanje družbenopolitičnih razmer na posameznih področjih družbenega dela, za usklajevanje pobud in mišljenj ter oblikovanje predlogov, skupnih stališč in akcije. DELOVNO PODROČJE IN OKVIRNO SESTAVO SVETOV OZ. SEKCIJ DOLOČI PREDSEDSTVO, KI OBLIKUJE TUDI NJIHOVA DELOVNA JEDRA (SEKRETARIATE). PRI OBLIKOVANJU DELOVNIH JEDER, SVETOV IN SEKCIJ PREDSEDSTVO PREDLAGA POLEG DELEGATOV DRUŽBENOPOLITIČNIH ORGANIZACIJ TUDI DELEGATE TISTE ORGANIZACIJE IN SKUPNOSTI, KI SO PO NARAVI DELA NEPOSREDNO ZADOLŽENE IN ODGOVORNE ZA SPREMLJANJE IN RAZREŠEVANJE PROBLEMATIKE NA DOLOČENEM PODROČJU. 40. člen Svet pri Predsedstvu občinske konference SZDL: — spremlja družbeno problematiko področja, za katerega je ustanovljen, — opravlja skupaj z izvršnim odborom predsedstva izvršilne naloge, za tiste problemske konference, ki obravnavajo posamezna družbena vprašanja s področja, za katerega je bil ustanovljen, — pripravlja skupaj z izvršnim odborom gradivo za seje problemskih konferenc, vodi javne razprave in zbira mnenja, iniciative ter predloge, ki so se oblikovali v javni razpravi ter omogoča njihovo soočanje, — sodeluje z delegacijami in s samoupravnimi organi temeljnih in drugih samoupravnih skupnosti z družbeno-političnimi organizacijami, z občinsko skupščino in z drugimi družbenimi dejavniki s svojega področja, — STALNO SPREMLJA URESNIČEVANJE SPREJETIH DOGOVOROV TER STALIŠČ PROBLEMSKE KONFERENCE, — OPRAVLJA DRUGE NALOGE, ZA KATERE GA POOB LASTI PREDSEDSTVO OBČINSKE KONFERENCE SZDL OZ. ZA KATERE OCENI, DA JIH JE POTREBNO ŠIRŠE OBRAVNAVATI V SZDL. 41. člen Delo sveta vodi predsednik, ki ga imenuje predsedstvo občinske konference SZDL praviloma izmed svojih članov. Predsednik sveta, ki ni član predsedstva Občinske konference SZDL, ima pravice in dolžnosti člana predsedstva. O svojem delu svet sproti poroča predsedstvu občinske konference SZDL in mu je za svoje delo odgovoren. Koordinacijski odbori 42. člen Predsedstvo občinske konference SZDL ustanavlja koordinacijske odbore. Koordinacijski odbori usklajujejo in povezujejo aktivnosti družbenopolitičnih organizacij, družbenih organizacij ter društev in drugih družbenopolitičnih dejavnikov, ki so temeljni nosilci družbenopolitične akcije na posameznih področjih družbenopolitične dejavnosti. Koordinacijski odbori so skupna telesa organiziranih socialističnih sil in so sestavljeni iz njihovih delegatov. Sestav in delovno področje koordinacijskih odborov določi predsedstvo občinske konference SZDL s sklepom o njihovi ustanovitvi. Koordinacijski odbori predlagajo posameznim družbenim dejavnikom razpravo o vprašanjih z njiho-vegapodročia, predlagajo stališča in sprožajo pobude za družbeno akcijo. — koordinacijski odbori so odgovorni za svoje delo predsedstvu občinske konference SZDL. 43. člen Za uresničevanje ustavnih nalog, ki jih ima občinska organizacija SZDL v pripravi in izvedbi volitev, ustanovi predsedstvo občinske konference SZDL volilno komisijo. Predsedstvo občinske konference SZDL imenuje predsednika volilne komisije in s posebnim sklepom določi število in sestav članov volilne komisije. 44. člen Občinska konferenca izvoli ad-ministrativno-finančno komisijo. Administrativno-finančna komisija pripravlja predloge aktov, ki urejujejo administrativno-finančno poslovanje občinske konference in nagrajevanje njenih funkcionarjev, daje navodila in tolmačenja za njihovo izvajanje in opravlja druge naloge, za katere jo pooblasti občinska konferenca SZDL. 45. člen Občinska konferenca SZDL izvoli nadzorni odbor. Nadzorni odbor nadzira finanč-no-materialno poslovanje organov občinske konference SZDL ter o svojih ugotovitvah poroča najmanj enkrat letno občinski konferenci SZDL. 46. člen Za čimboljše uresničevanje svoje vloge ustanavlja občinska konferenca SZDL njeno predsedstvo in izvršni odbor, KOMISIJE in DELOVNA TELESA. 47. člen Postopke o načinu delovanja občinske konference SZDL, problemskih konferenc, predsedstva občinske konference SZDL in njenega izvršnega odbora določa poslovnik, ki ga sprejme občinska konferenca SZDL. Delo svetov, koordinacijskih odborov, komisij in drugih organov ter oblik dela občinske konference SZDL urejujejo POSLOVNIKI, ki jih sprejmejo ti organi v soglasju s predsedstvom občinske konference SZDL. 48. člen Organiziranost in način delovanja občinske organizacije SZDL v vojnih razmerah določa poseben sklep, ki ga sprejme predsedstvo OK SZDL. SZDL IN DRUŽBENOPOLITIČNI ZBOR OBČINSKE SKUPŠČINE 49. člen OBČINSKA KONFERENCA SZDL OPRAVLJA FUNKCIJO SKUPNE DELEGACIJE DRUŽBENOPOLITIČNIH ORGANIZACIJ ZA DELEGATE V DRUŽBENOPOLITIČNEM ZBORU IN OBLIKUJE STALIŠČA O VSEH POMEMBNEJŠIH VPRAŠANJIH RAZVOJA DRUŽBE IN SAMOUPRAVNIH SOCIALISTIČNIH ODNOSOV, KADAR O NJIH RAZPRAVLJA DRUŽBENOPOLITIČNI ZBOR. OBČINSKA KONFERENCA SZDL SE VKLJUČUJE V OBLIKOVANJE PROGRAMA DELA DPZ IN OB- ravnava poročila o delu DELEGATOV V TEM ZBORU. DELEGATI V DPZ, KI SO ČLANI POSAMEZNIH DPO, IMAJO PRAVICO IN DOLŽNOST RAZPRAVLJATI V VODSTVIH TEH ORGANIZACIJ O VPRAŠANJIH, O KATERIH RAZPRAVLJA DPZ. OBČINSKA KONFERENCA SZDL OZ. NJENO PREDSEDSTVO OBRAVNAVATA POSAMEZNA VPRAŠANJA ZA SEJE DRUŽBENOPOLITIČNEGA ZBORA NA LASTNO POBUDO, NA PREDLOG DELEGATOV V DPZ ALI NA ZAHTEVO VODSTEV POSAMEZNIH DRUŽBENOPOLITIČNIH ORGANIZACIJ, USKLAJUJETA STALIŠČA, KI SO JIH DO TEH VPRAŠANJ PREDHODNO OBLIKOVALA VODSTVA DPO TER OBLIKUJETA SKUPNA STALIŠČA ZA DELO IN OPREDELJEVANJE DELEGATOV V DPZ. DELEGATI V DPZ OBČINSKE SKUPŠČINE, KI NISO ČLANI OBČINSKE KONFERENCE, IMAJO PRAVICO IN DOLŽNOSTI ČLANOV KONFERENCE. ČE MED DELEGATI V DPZ IN PREDSEDSTVOM NE PRIDE DO SOGLASJA, SE SKLIČE OBČINSKA KONFERENCA, KI V FUNKCIJI DELEGACIJE ZAVZAME STALIŠČE O SPORNEM VPRAŠANJU. MATERIALNA SREDSTVA SZDL 50. člen Materialna sredstva za uresničevanje vloge in nalog občinske organizacije SZDL zagotavlja občina iz svojih sredstev, ki jih v ta namen izloči pred razdelitvijo. Izvajanje skupnih nalog, ki so dogovorjene v občinski organizaciji SZDL se zagotavlja s sredstvi, kijih v ta namen po skupnem sporazumu prispevajo vsi družbeni nosilci, ki so se za tako akcijo dogovorili. Stroške za izvedbo javnih razprav, ki jih organizira občinska organizacija SZDL, pokrivajo nosilci javnih razprav na podlagi predhodno sprejetega dogovora. 51. člen Način sprejemanja finančnega načrta, porabe finančnih sredstev, oblikovanje skladov, potrditev zaključnega računa in druge zadeve v zvezi s finančno-materialnimi sredstvi, je določen s pravilnikom o fi-nančno-materialnem poslovanju, ki ga sprejme občinska konferenca SZDL. 52. člen Glasilo Občinske konference SZDL Velenje: Občinska konferenca SZDL Velenje ima svoje glasilo — tednik Naš čas. KONČNE DOLOČBE 53. člen ' Pravila Občinske organizacije SZDL veljajozdnem, kojin sprejme Občinska konferenca SZDL. 54. člen Pravila Občinske organizacije sprejme in spreminja Občinska konferenca po predhodni javni razpravi z dvoetretiinsko večino glasov vseh članov občinske konference in vseh delegacij družbenopolitičnih organizacij. S sprejemom teh pravil prenehajc veljati določila pravil občinske organizacije SZDL, sprejeta na seji občinske konference SZDL Velenje 25. aprila 1975. Občinska konferenca SZDL Velenje