Leto 1936. Maj CERKVENI GLASNIK ZA TRŽliKO ŽUPNIJO Izhaja zadnjo soboto v mesecu za naslednji mesec - Posamezna številka 1— Din. Pripravimo se na siovesnost 100 letnice posvetitve naše cericvei Znameniti verski pisatelj dr. Klug je šel nekoč mimo otroškega igrišča. Veselo so se igrali otroci. Opazoval je sledeč prizor: Mimo igrišča pride lepo oblečen gospod in za trenutek pogleda po otrocih. Živahen deček priniti k njemu in mu pomoli svojo umazano roko. Gospod se pa umazani roki hitro umakne in hiti naprej. Žalostno je gledal deček za njim. Kmalu pa pride po isti poti na sprehod star, častitljiv škof. Z zanimanjem se ustavi in gleda nedolžne otroške igre. Isti deček prihiti k njemu in mu proži svojo umazano roko v pozdrav. In glej, škof ne sname niti rokavic, ampak z obema rokama stisne dečkovo roko in potem ga na čelu prekriža. Kako vesel je bil deček te odlike. Pač nikdar v življenju ni pozabil tega dogodka... Tudi meni, dragi župljani, prihaja na misel, posebno te dni, ta dogodek, ki ga je med svojimi spomini napisal znameniti pisatelj. Naša župnija se pripravlja na velike slovesnosti. Dne 7. junija bomo slovesno obhajali 100 letnico posvetitve naše župnijske cerkve, katero so mnogo let v jako težkih razmerah zidali naši predniki. Prav je, da se tega dogodka lepo spomnimo. Primerno je, da smo župno cerkev prečistili in olepšali. Prav bo, da storimo zlasti v dneh slavnosti vse, da bo naš skupni in božji hram zažarel v vsej lepoti. A vse to ni dosti! Templje svojih duš moramo očistiti, čistih src se moramo v dneh slavja bližati in zahvaliti Gospodu! * Gospod naj sreča v dneh slovesnosti slehernega izmed nas! On je pri- Bravljen. Ne bo se nam odmaknil, le mi se mu z dobro voljo moramo bližati! 'a Im) pa to srečanje z Gospodom bolj popolno in uspešno, zato se vrši Duhovna obnova za posamezne stanove naše župnije ravno pred slavnostnimi dnevi. Šmarnični zvonovi nam l)odo zvonili in nas bodo vabili k Mariji, ki je Satrona naše župnije. Marija nas bo pa vodila v objem Očeta in Sina in vetegii Duha. Dnevi duhovnih obnov so tako le razvrščeni: 1. Za dekleta od 17. maja zvečer do 21. maja zjutraj. 2. Za žene od 21. maja zvečer do 24. maja zjutraj. 3. Za otroke od 25. do 27. maja. 4. Za može in fante od 27. maja zvečer do 31. maja zjutraj. Red otroške obnove bomo naznačili še v oznanilu in po šolah. Za vse druge obnove l>o zjutraj govor vedno ob 5. uri in zvečer po šmamičnih lita-nijah. V teh dneh bodo za šmarnice vedno le litanije, j^tem pa ostane v cerkvi le tisti stan, za katerega je obnova. Šmarnična poboznost se prične vedno ob tričetrt na osem. Le za začetek duhovne obnove deklet in žena bomo pričeli s šmarnično pobožnostjo že ob šesti uri zvečer. Vodil lx) vse te obnove isti gospod, z otroci pa opravi domača duhovščina. Gospod je priznan govornik in ste ga že svoj čas v Tržiču radi poslušali. Za sv. spovč^ bo na razpolago dosti gg. spovednikov. Gospod Bog nas bo sreča val v ten dneh. Kdo bo tako nesrečen, da se bo umikal...? Zakrajšck Viktor: Feredia. v dneh evharističnega kongresa v Ljubljani sem bil v Prizrenu, kjer sem zastopal župnika in upravitelja dijaškega semenišča, ki sta oba odšla na kongres. Dijaike sem odpravil na počitnice in ko se je vrnil župnik, sem imel par dni odmora. Ostala mi je na skrbi samo šestorica malih dijakov, ki so tudi za čas počitnic ostali v semenišču. Odločili smo se za celodnevni izlet do malega jezerca pod visokim Koritnikom, ki stoji na meji med našo državo in Albanijo. Prizrenska okolica je zelo lepa in so krajši in daljši izleti zelo hvaležni. Kljub julijski vročini in precej dolgi poti so bili mladi turisti zelo zadovoljni. Saj sem jih razveselil že s tem, da sem iim za dva dinarja kupil velikih kumar, i so jih jedli kot jabolka. Seveda je bila tudi žoga z nami, a v bistrem potočku smo nalovili za večerjo rib. Tako je bilo za vse preskrbljeno, a omeniti moram še velik nahrbtnik, ki je tudi potoval z nami. Ko nas je kopel v jezeru osvežila, smo krenili nazaj proti Prizrenu. Pod nami je ležala med visokimi topoli lepa gorska albanska vasica. Minaret sredi malih hišic nam je govoril, da so va-ščani muslimanske vere. Da ue bi hodili po isti poti, smo se (xlločili za pot skozi to vas. Tu pa nas je čakalo veliko iznenadenje. Tik pred vasjo sta bili na njivi pri delu dve žanjici. Ko smo se po stezi za živo meio približali, sta naenkrat zagnali velik krik in začeli sta bežati po njivi. Misleč, da je prišla kaka zver ali da sta zagledali kako kačo, sem radovedno pogledal na njivo, a ženi sla še bolj vpili in bežali. Kaj je? Razumel nisem nič in videl nikjer nič. /akaj kriče in zakaj i)eže? E v župniji Križe, pokopana v Tržiču. 5. Lang Doroteja, hči čevljarja, roiena >. 2. 1936 v Tržiču, umrla v Tržiču, Ljubeljska cesta 52, dne 15. marca. 4. šver Mihael, delavec, rojen 6. 8. 1875 v Pi-šecah, poročen 10. 5. 1905, umrl v Tržiču. Ljubeljska cesta 66, dne 18. marca. 5. Mandeljc Ana, hči predilniškega delavca, rojena v Tržiču 9. 3. 1936, umrla v Tržiču, Ljubeljska cesta 10, dne 22. marca. 6. Lauscgger Henrik, sin predilniškega delavca, rojen pri Sveti Ani dne 14. 7. 1935, umrl pri Sveti Ani II, dne 23. marca. 7. Novak Jožef, bivši predilniški delavec, rojen v Celju 4. 3. 1859, ix)ročen 25. 11. 1883, umrl v '1'ržiču, Predilniška ulica 8. dne 23. marca. 8. Purger Katarina, žena predilniškega delavca, rojena v Tržiču 29. 4. 19(>4, poročena 28. 5. 1927, umrla v Tržiču. Ljubeljska cesta 58, dne 28. marcu. 9. Megllč Anica, samska, bivša delavka, rojena na Bistrici 8. 7. I'MW, umrla na Bistrici 28, dne 29. marca. ' 10. Kremžar Marija, samska, bivša kuharica, rojena 24. 2. 1851 v Kokri, umrla v Tržiču, ('»•rkvena ulica 21, dne 29. marca. Marčna poročila od drugod: Jih ni bilol Za prediUvnika in založnika: Anton Vovk, župnik v Tržiču. Za urednika v Ljubljani: Dr. P. Ovido Rant, O. F. 1И. Za Zadružno tlikamo v Ljubljani; Maks Blejec