Dr. Niko Kuret je začel raziskovanje ljudskega gledališča z objavo starih rokopisov in že pozabljenih ljudskih dramatičnih nastopov, nadaljeval pa s sintezami Ljudsko gledališče pri Slovencih in Duhovna drama v okviru Literarnega leksikona. Pri nas je prvi znanstveno raziskoval lutkarstvo, pisal o njegovi zgodovini in primerjal njegove pojavne oblike z evropskimi in azijskimi. Na področju raziskova7ija ljudskih šeg je ustvaril temeljna dela z analitičnimi spisi o posameznih prvinah in oblikah letnih šeg, ki jih je primerjal s tujimi, in skušal dognati njih slovenski izvir. Vsa svoja dognanja na tem področju je strnil v skupno obsežno sintezo štirih delov Prazničnega leta Slovencev, kjer je prikazal zgodovinsko in evropsko ozadje posameznih dni v letu in šeg v zvezi z njimi, nato pa naše uvrstil med enake slovanske in indoevropske. Številni spisi so bili namenjeni ljudskim maskam; med njimi sta najpomembnejši razpravi Aus der Maskenwelt der Slowenen (v: Masken in Mitteleuropa) in Maschere e mascherate della tradizione popolare europea (v: Enciclopedia universale dell'arte). Sinteza tega dela je obsežen prikaz Maske slovenskih pokrajin, kjer so predstavljene maske v svetu in Evropi, slovenske pa obsežno po vrstah sem in njihovem na ličju, imenih v raznih pokrajinah, glede na njihov značaj in čas nastopanja. Delo dr. Nika Kureta je bilo pionirsko na področju raziskovanja ljudskega gledališča in lutkarstva na Slovenskem, za raziskovanje ljudskih šeg je ustvaril teoretske temelje, jih analitično raziskoval in sintetično prikazal, povsem novo pa je njegovo sintetično raziskovanje slovenskih ljudskih mask, s čimer je posegel tudi v evropski strokovni krog.