Osmošolci, ste se že odločili? Ob cesti od Ivančne gorice proti Stični stoji ob prijetnem gozdičku Šolski center Josip Jurčič. V njem delata dve vzgojno-izobraževaini organizadji: Osnovna šolfl Stična in srednja šola dražboslovne usmeritve, v okviru katere so tudi dislodrani oddelld Izobraževalnega centra Litostroj iz Ljubljane. Radi bi predslavifi oba programa, ki ju izvaja srednja šola. DRU2BOSLOVNA USMERITEV V diužboslovni usmeritvi izvajamo družbcslovno-jezikovni program. V ok-viru tega se učenci lahko izobražujejo v dveh smereh, in sicer v družhoslovni in v jezikovni smeri. Pogoj za vpis je uspešno končana osnovna šola in pozitivna ocena iz tujega jerika po programu osnovne šole. Šolanje traja štiri leta. Po drugem letu šobnja se uiend odlodjo za družboslovno aii jezikovDO smer. Dnižboslovna smer Po uspešno končanem izobraževanju v družboslovni smeri so učenci uspo-sobljeni za dela in opravila na področju knjižničarstva, dokumentalistike in ar-hivistike (arhivi, muzeji, inštituti), lajništva, novinarstva, lahko pa opravljajo tudi lažja dela pri raziskovanju (na družboslovnih inštitutih). Pogoji za delo na tem področju so relativno dobri. Učenec, ki zaključi družboslovno smer, lahko nadaljujejo šolanje na naslednjih višjih in visokih šolah, na pravni fakulteti, višji upravni šoli, na višji šoli za socialne delavce, visoki šoli za organizacijo dela, filozofski fakulteti in fakulteti za sociologijo, politične vede in novinar-stvo. Jezikovna smen Če pa se učenec odloči za jezikovno smer, se po končanem šolanju zaposli na področju prevajalstva in novinarstva (v časopisnih podjetjih, knjižnih založ-bah, uredništvih, turističnih agencijah in podobno). V predmetnik so vključeni trije tuji jeziki, in sicer tisti, ki sega je učil v osnovni šoli, t.j. ncmški ali angleški jezik, dalje francoski in kot tretji ruski ali latinski jezik. Po končanem šolanju na jezikovni smeri Iahko nadaljuje šolanje na filozofski fakulteti ali na fakulteti za sociologijo, politične vede in novinarstvo. V štirih letih, kolikor traja izobraževanje v družboslovno-jezikovni usmeri-tvi, pridobijo učenci poleg širokega splošnega znanja tudi nekaj vedenja o in-formatiki, pisarniškem poslovanju in mehanizaciji ter osnove strojepisja. V šol. letu 1983/84 je za družboslovno-jezikovno usmeritev 30 prostih mest. KOVINSKO - PREDELOVALNA USMERITEV Srednji program Če družboslovno-jezikovna usmeritev izobražuje le po programu 5. stopnje (4 leta), pa je v kovinsko-predelovalni usmeritvi večstopenj izobraževanja. Ce hoče učenec postati strojni tehnik, obiskuje šolo 4 leta in doseže 5. stopn jo izo-braževanja. Za oblikovalca ter preoblikovalca in spajalca kovin traja šolanje tri leta in učenec doseže 4. stopnjo izobraževanja. Pogoj za vključitev v oba programa je uspešno končana osnovna šola. Po prvem letu šolanja, ko pridobijo znanja iz skupne vzgojno-izobraževalne osnove (SVIO), se učenci, ki želijo postati strojni tehnikj, ločijo od ostalih. ker se v drugem letniku za smer strojni tehnik poveča obseg in zahtevnost strokov-ho-teoretičnega pouka, razen tega pa ostane v predmetniku še naprej tuji jezik, ki ga ostali programi ne predvidevajo. Pogoji za vključitev v ta program so pozitivna ocena iz tujega jezika v prvem letniku in najmanj ocena dobro iz matematike in fizike. Oblikovalci ter preoblikovalci in spajaki kovin se šolajo tri leta in pridobijo več praktičnih znanj in spretnosti. Ko se zaposlijo, opravljajo delo v zaprtih prostorih, večinoma stoje. Delo je primemo za fantain dekleta. Učencem, kise želijo izobraževati po drugem letniku v dmgih smereh, šola poišče mesto v ustrezni vzgojno-izobraževalni organizaciji za vpis v tretji letnik. Za šol. leto 1983/84 je v kovinsko-predelovalni usmeritvi še 15 prostih mest. Skrajšani program Poleg srednjega programa je v kovinsko-predelovalni usmeritvi tudi skraj-šani program. Šolanje traja dve leti, učenec pa doseže 2. stopnjo izobraževa-nja. Po končanem šolanju postane obdelovalec kovin, spajalec in rezalec kovin ali pa se odloči za program pridobivanje in predelava kovin oz. za smer strojni livar in jedrar. V drugem letniku je okrnjen teoretični pouk, saj se letnik zaključi že v me-secu marcli, nato pa imajo učenci še 9 tednov proizvodnega dela v delovni or-ganizaciji, kjer dobivajo štipendijo. Preusmerjauje' učencev Med izobraževanjem se učenec lahko preusmeri iz enega vzgojno-izobraže-valnega programa v drugega ali iz ene smeri v drugo. Šola spremlja učenčevo delo, saj deluje strokovni tim (šolska svetovalna služba), ki učencem nudi razne oblike pomoči. Skupaj s starši skuša odstranje-vati ovire za uspešnost v šoli in svetuje učencu, naj se izobražuje v tistem pro-gramu oz. smeri, kjer bo kar najbolj uspešen. Po drugem, tretjem ali četrtem letu izobraževanja se učenci lahko zaposlijo v kovinsko-predelovalni industriji. V zadnjem času je zlasti veliko zanimanje za delavce, ki zaključijo skrajšani in srednji triletni program. Teoretični del pouka poteka v Šolskera centru Josip Jurčič v prijetno in so-dobno opremljenih učilnicah (posebej velja omeniti specialne učilnice), prak-tični del pa v delavnicah. Pouk je enoizmenski, kar pomeni, da se konča naj-pozneje ob 14.30; le delo v delavnicah je vezano na izmene. Učenci imajo v šoli organizirano prehrano, in sicer hladno ali toplo malico ali kosilo; to pa je prav golovo ugodnost, s katero se ne more pohvaliti vsaka srednja šola. Lepa telovadnica in nadvse prijazna igrišča v gozdičku ob šoli omogočajo mlademu človeku, da se aktivno ukvarja s športom vseh vrst. Tudi kulturniki bodo imeli veliko možnosti za uresničevanje svojih interesov, saj na šoli deluje kulturno društvo z več sekcijami. Veliko pa je seveda tudi drugih interesnih de-javnosti, kot naprimer krožek OZN, marksistični krožek, biološki, obrambni krožek, pouk tujih jezikov, šolski radio in drugi. Samouprava učencev se ure-sničuje v šolski skupnosti, OOZSMS in oddelčni skupnosti. Ivančna gorica ima ugodne prometne zveze z Ljubljano in Novim mestom. Če bodovolj učencev izGrosupljega in Ljubljane, bo na tej relaciji jeseni vozil posebni avtobus. Če upoštevamo vse to, kar smo napisali, in temu pridružimo še dejstvo, da ži-vimo in delamo v naravnem in zdravem okolju, odraaknjeni od promelnega vr-veža, skoraj ni razloga za to, da se jeseni ne bi srečali v Solskem centru Josip Jurčič. ŠC »Jošp Jurčič« ivančna gorica TOZD Srednja šola dražboslovne usmeritve