Že čez dve leti! Vesela novtca za Bežigrajčane In vse Ljubljančane: zaČela so se pripravtjalna dela za novo cestno povezavo Črn uče-Tomačevo-Stož i ce Vsa Ljubljana sfedi gradnfi cest v okviru 10-letnega pro-grama, LetoSnje leto je bilo kar precej bogato saj smo dobiti H. fazo CelovSke cesle, Prefierno-vo je zamenjala nova štiripa-sovnlca ob železnici, modema avtocesla se je približala Ljub-Ijani skoraj do Dolgega mostu in končno tudi promet pod gradom in preko KarlovSkega mostu poieka brez večjih za-stojev. Lahko smo zelo vesell vseh teh uspohov. Tudi Beži-grajčani smo dolgo časa priča-kovali prve stroje na severnl obvoznici In vpadnici Črnuče-, -Tomačevo. Danos že lahko tr-dimo, da stroji brne in da raste naslp v bližini Tomačevega in to že pomeni phčetak del, po-membnih za Bežigrajčano in vso Ljubtjano. V teh dneh, ko po Titovi cesti ni slišati hrupa tovornjakov za-radt popravita mostu preko Sa-ve, lahko ugotavljamo, da je tudi delez osebnih vozil, avto-busov \n cistern dovolj velik, ker kolon noče biti konca. Be-žigrajske trditve In zahteve za čimprejšnjo gradnjo vpadnice ČrnuČe-TomaČevo so bopol-noma upraviiene. O gradnji tega dela sistema se je obširno pogovarjala tudi naša delegacija za Skupščino SIS 10-!etnega programa gradnje ceet v Ljubljani. Sez-nantli so se kaj in koliko bomo gradili v naslednjih letih. pose-bej pa obravnavali tiste ceste, ki potekajo preko naše obČine. Severno od Soseske BS-3 so pričeli prav te dni z gradnjo kolektorja, katerega je nujno potrebno graditi zaradi celot-nega sistema cest skupaj s fii* stilno napravo. Kolektor pote-ka v osi bodoče severne ob-voznice in servisnih cest Prav servisne ceste pa naj bi prev-zete pred dokončanjem del na severni obvoznici tudi promet proli središču Ljubljane Kakšna bo vpadnica črnu- Če-TomaČevo fn kaj je potreb-no graditl? V blizini sedanjega križiftča Zasavske ceste in Ti-tove ceste na koncu Črnuč bo nasialo novo moderno nivoj-sko krizišče. Prav tu bo po-trebno premakniti tudi del šta-jerske magistrafe. štiripasovna cesta, ki bo morala imeti po-sebno zadčito zaradi podtatni- co bo z nadvozom prečkala ka-mniško progo. Na sredini in-dustrijske cone bo spef novo križišče v nivoju. Seveda pa bodo ob tej cesti do Save na obeh straneh peS poti, poti za -traktorje in vprežno živino. Tu-di priblizno 130 metrski most Čez regulirano Savo bo imet poseben pas za prečkanje po-leg Stiripasovnega vozišfia. Do dokončne gradnje obvoznice se bomo vozili do Titove ceste po severni servisni cesti oziro-ma preko nadvoza nad obvoz-ntco po Vojkovi cesti. Istoča- sno pa bo potrebm) gradW ttP1" di južno servisno cesto zaradi normatnega prometa v soseskl BS-3. Za to varlanto gradnje. ki bi bila lahko uresničljiva po neka*erlh trdltvah Že v letu 1980 all najkaaneje vprvi polo-vlci leia 1981, so se odločili predvsem zato, ker resnično daje možnosti. da čtmpreje re-5imo prometne zagate v Crnu-Čah, na Ježici in na Titovi cestl. Sredstva, predvidena za iz-gradnjo celotnega programa, žal že danes ne zadoščajo več. O vzroklh bodo spregovorili naSi delegati. Zagotovttt pa moramo, da bodo naša dele-gacija in vsi delovni Ijudje in občani dobro obveŠCeni o delu SIS za gradnjo cest v Ljubljani, kar je lahko porok za uspešno izpoinitev predvidenih nalog in ludi garancija ob odločitvah za dodatno zbiranje sredstev za reatizactjo programa v celoti in v predvidenem roku. Naša na-loga je aktivno sodelovati v razpravah v KS in OZD ter s pravilnimi stališfii zagotoviti v Ljubljani bolj tekoč in varen promet.