Andragoška spoznanja/Studies in Adult Education and Learning, 2020, 26(3), 129-130 DOI: http://dx.doi.org/10.4312/as.26.3.129-130 Knjižne novosti Maria Slowey, Hans G. Schuetze in Tanya Zubrzycki (ur.) INEQUALITY, INNOVATION AND REFORM IN HIGHER EDUCATION: CHALLENGES OF MIGRATION AND AGEING POPULATIONS Springer International Publishing, 2020 Demografske spremembe so eden ključnih izzivov 21. stoletja. Pomembno vplivajo na številna družbena področja: izobraževalno, socialno, gospodarsko, pokojninsko, zdra­ vstveno. Dotikajo se partnerskih odnosov, družine, medgeneracijskega sodelovanja, vse­ življenjskega učenja in kakovostnega staranja. V knjigi Inequality, Innovation and Re- form in Higher Education: Challenges of Migration and Ageing Populations, ki je izšla v zbirki Lifelong Learning, avtorji prispevkov proučujejo dva sociodemografska pojava – migracije in staranje prebivalstva. Migracije so eden najpomembnejših globalnih pojavov, saj so premiki prebivalstva ob­ sežnejši kot kadar koli prej v človeški zgodovini. Države se soočajo z visoko stopnjo notranjih in mednarodnih selitev, ki jih spodbujajo podnebne spremembe, vojne, nasilje, revščina, razlike v socialni stabilnosti ter razvitosti juga in severa. Poleg migracij je za razvite države najbolj značilen demografski pojav podaljševanje življenjske dobe oz. dol­ goživost, ki skupaj z nižanjem rodnosti vodi v staranje prebivalstva. Staranje prebivalstva kot tudi mednarodne migracije so že dolgo predmet proučevanja številnih raziskovalcev, vendar so ti doslej le redko proučevali povezave med tema so­ ciodemografskima procesoma. Gre za različna družbena fenomena, ki pa se med seboj pomembno prepletata. Razvitejše države so najpogostejše ciljne destinacije za priseljen­ ce, ki se iz svoje matične države selijo bodisi prisilno bodisi prostovoljno. Zaradi staranja prebivalstva v razvitejših državah migracije pomenijo ne le humanitarni izziv, temveč strategijo ukrepanja, ki bo v zahodnih družbah dolgoročno zagotovila kvalificirane delav­ ce in ohranjanje sedanje ravni reprodukcije prebivalstva. Posledice omenjenih sociodemo­ grafskih pojavov so tudi izobraževalne, politične, organizacijske in etične. Namen knjige je ugotoviti, kakšno vlogo pri reševanju demografskih izzivov imata druž­ beno angažirano visoko šolstvo in vseživljenjsko učenje. Avtorji prispevkov proučujejo vlogo visokošolskih institucij pri podpori vseživljenjskega učenja oz. ustvarjanju okolja, v katerem je nenehno pridobivanje novih znanj in veščin družbeno zaželeno in dosto­ pno. Iščejo odgovore na vprašanje, kakšne posledice za terciarno izobraževanje in vseživ­ ljenjsko učenje imajo spremembe vsakdanjega življenja in življenjskih potekov. Kakšna AS_2020_3_korekture1_za-pregled.indd 129 AS_2020_3_korekture1_za-pregled.indd 129 15. 10. 2020 13:30:57 15. 10. 2020 13:30:57 130 ANDRAGOŠKA SPOZNANJA/STUDIES IN ADULT EDUCATION AND LEARNING 3/2020 je vloga visokega šolstva v družbi? Kakšne so posledice demografskih trendov na trgu dela? Ali lahko nekateri demografski trendi vodijo v upadanje števila študentov terciarne­ ga izobraževanja? Kakšen vpliv bo to imelo na financiranje in upravljanje visokošolskih zavodov? Obravnavanje kompleksnih vprašanj zahteva interdisciplinarne odgovore, zato sodelujoči znanstveniki, ki prihajajo iz 12 držav – Evrope (Nemčije, Irske, Slovenije, Švedske in Velike Britanije), Amerike (Brazilije, Kanade, Mehike in ZDA), Japonske, Avstralije in Nove Zelandije, odgovore črpajo iz različnih disciplin – politike, pedagogike, sociologije, ekonomije, tehnologije, demografije, zgodovine in prava. Poleg tega, da knjiga prina­ ša nove konceptualne pristope k proučevanju teh pomembnih vprašanj, vključuje tudi konkretne predloge za reforme – pregled inovativnih politik, uspešnih praks in aktivne­ ga upravljanja migracij in starajočega se prebivalstva na različnih ravneh in v različnih okoljih. Zato knjiga, ki prispeva k večjemu razumevanju sodobnih demografskih trendov, njihove večplastnosti in medsebojnih povezav, ne bo relevantna le za študente in razisko­ valce, temveč tudi za odločevalce in oblikovalce politik. Klara Kožar Rosulnik AS_2020_3_korekture1_za-pregled.indd 130 AS_2020_3_korekture1_za-pregled.indd 130 15. 10. 2020 13:30:57 15. 10. 2020 13:30:57