Novi učni načrt za učiteljišča in stališče glasbenega pouka. Komisiia za sestavo noveea učnega načrta ie dokončala svoie delo in te dni se ie začelo že 7 nieeovo uvedbo. Naidalekosežneiše iziDrememlbe §0 se izvršile elede elasbeneea Douka. Predno začnemo s tozadevnimi ugotovitvami si ie treba uoeledati dosedanie učnp načrte z ozirom na stališče e-lasbenih Dredmetov. Poučevala se je doslei v coedinih Dokraiinab elasba v sledeči izmeri: zvezi izdatno reduc.iratiie števila odraerlenih učnih ur. V orvem. enotno zasnovanem učnem načrtu ki ie bil izdelan z dne 22. iuniia 1925. P. br. 7825, ie madlo število učnih ur iz elasbe takoi od 16 na 9. kar kaže naslednia razDiedelnica: Olede celokuioneea števila nčnih ur ne naidemo torei Drav nobenih razlik v Doedinih učnib načrtih. Pač Da se iavliaio bistvene 'Dosebnosti elede oreanizaciie. V Srbiii n or. ne naidemn nouka v orglaniu (in 'klaviriu) iker roravoslavna litur,eija ne UDorablia teea instruimenta. Pač Da se soet v večii meri e^oif oerkveno zborovo Detie in to i7 navedeneea vzroka. Na Hrvatskem ie močno SDoiena z učitelisko službo orelarska. kier naide svoi izraz v ondotnem učnem načrtu. V Sloveniii ne naidemo več mnaeo učiteliev-oreanistov: vsled tes?a i> oostal ta oredmet neobvezen. Dosedanii učni načrti so torei vzrastli na oodla^i iDOdanih nrilik ter so vsled teea Dovsem odeovariali deianskim ootrebam. In ka'ko ie sedai z elasbo v reformiranem ,.sku,Dnemi učnpm načrtu? Pričakovali bi. da bi se bilp obdržale vodilne misli ki so ustvariale bivse nčne načrte; a temu ni tako. 2e od vseea oočetka moremn neotoviti neko smotreno zaDOStavlianie elasbenih Dredmetov in s tem v »Nastavni Dlan in Drosrram« je zaukazal. da ie smatrati Detip in sviranip (na viiolini) kot en nredmet knie^a ie obravnavati v treh urah nedelieno. (V tem učnem časn nai bi sp obravTiavala nevska tvarina, t. i. eoiilo nai bi se iDraktično oetie obravnavala nai bi se teoretiška snov. vršile muzikalno-diktatne vaie ki so za rzobrazbo muzikalitete toli važne. izroraševalo nai bi se in se raiilo tudi sviranie na viiolini) Za vse to skuoai ie določiti pn sam red v naoredku. Tuka.1 stoii Dač naiboliši iDraktik nred zaeonetko. Načrt ki ie vzbudil nemalo začudenia. ie deeradiral (Dredmet umetniškega značaja na nivo faktičnih vešcin in vse reforme, ki so se tekom 19. stoletia izvedle v nrid našim Dredmetom so bile kratkomalo uničene. Razveseljivo ie bilo. ko ie ministrski odlok z dne 23. decembra 1925 (P. br. 16.507) navedeno naredbo razveliavil. Motiviral se ie 'DOStoD s tem da se Dri sestavi amemeneea učneea načrta n i oziralo na ranenie in i:z!kušnie st r ok 0 vn iajk o v. To se nai zeodi ori sestavi noveea učnee-a načrta. Predstavniki »oediriih učnib Dredmetov nai bodo zaslišani i sp ni niti misliln na to da zavzemata oetie in dasba v n a cionalni in moraltii vziroiiDriznano mesto. kar se. osobito še v današnii dobi Dovdaria. Vse nacionalno ODredeliene države neeuieio u«rav radi te?a že od riekdai urav intenzivno elasbene oredmete v vseb šolskib kateeoriiah. Zavedaio