remstvom, kadar taicnrjo peat blata v katoliško Cerkev, ali v versko resnico, ali kadar poberć dre ali štiri uniiuce verstice it uat kacega ponočnjaka ter z njimi »m papirju „paradirajo". Toda papir is „umazanih cunj" \r ob enem ujib slavol. k: „Hic" in „sic transit gloria — ga»«enhaver*ka". I SfkoTlki Škofiji (Konec ) Družba ima svoje sre-«!•»'• v Krnu v сегкм Marije Device Mirodarne" (S. Mariae Paeiferae. S. Maria della Pace). Sad te molitvene družbe je: I. Mogočna prošnja Marije Device deležnikom sa hrambo v nevsroostib, in i*|f*t.a pomoč ▼ življenji iu smerti. It. Veliko odpustkov, — za duhovne popolnoma ■•dpnatek enkrat v nuscu, in poljuben dan v tednu «•sebno pmelrgiran altar; drugi verniki petkrat ▼ letu t opoln«m i • d.Miatek in veliko nepopolnoroa odpustkov. 3 N.»«pr>.ti.o vdehije pri vsili a«, mašah, obhajilih in molitvah, ki se gode po \sem svetu na ta namen. Pri neki men se more miđiiti, da a«* to »daj >1aruje po 'to tum- »•. msÄ in veliko čes osem milijonov sa. ob bajil na ia namen. Po tem takem je vsak družoik ..zlate kion • " dtlež-n po ve« kot 32*0 ii uiaš in »kor (•o IWIJ- in v - rnikov. V diu_» m ir-k' m lt»tn M». Ii*t< p. prečasL knes in äki.l nazi aUD|e vernikom, da ao možje dul.ovskega in »\etriega »taiit »klet .Ii v Lir*dcu novo cerkev zidali, ^tal* b « v , .\i» relief t Id-k i" strani, kjer ae mesto močno »asširja in | torej z«- imvz tega potreba nove nohovnije. /asiu-lilto j-.- t", «14 bi» noVH cerkev posteeena Jezilso 'emu in M.rјипаи S-rcu in pa sv. Jožetu. Sv. Uče so že d.Si k de ч s.oj td.g- »iov. 7. d.na bo vg.tiškem zlogu a tn Ufi.jami. Zem-jiJe je Že kupljeno. Biia je • ruzn. I4' !» c<*ia »koti a Jezusove tun Sercu posvečena, •jMizn«'je ju biio to posvrčnvatije ponavljano, in tudi nina:» še v celi škofiji mbeue cerkve a tem imenom. Marij i i i sv Ji ž I sta /. Jezna« in v neločljivi sveži. *>.*. J« žel j- zr..ven tc:"i varh v«*»i |;ne IV. Cerkve, pre-nirgni-rii poni-i'ni k v \«.ki bridkosti, posebno pa za ;*do'.> lir.-, in £>t»|erski deželni patron. ßol| primerno •eciai i.iso im-g.i izvoliti pomočnikov novi cerkvi. l>a 1»» pa rova linija hiša b»lj častitljiva, ae priporoča viip pa»*ir vernikom po ».totiji za kake pomočke, čo tudi Laj iuan;»i, v ta i amen. v Šmarna gora. it'ihi'irxL I I n l.rP lil I tjurrlljskrin. (Spi».I Ani. Na mre.) (Kotier.) Kaj le vlere v§r le Ij ali na visoko Šmarno goro? (2(.|o\o j.li iei<*«ne a i du^iie potrebe silijo pri Murni fcoiči iskati. Mai i ja je tu« zemlji »rečno ooveriüa tek svojega življenja, in polna zasluienja iu aveth čednoat v nebesa se podala k tvojemu božjemu Sion Jezusu. S svojimi zaslugami gotov.» Marija da!eć presega vse aogelje in svetnike, vživa tudi veći slavo kot vsi angelji in svetniki, in kraljuje zdaj kot Kral|ica nebes in zemlje, ra se tudi milostno ozira v solzno dolino ua nas uboge reve. Nu zemlji si je izvolila kraje, kje da lioče posebno češi na in proiena biti in svojo materno milost in rado-darno*t še posebno skasorati. — Ud *t*r«davmh času v romajo azijanski kristjani na goro Karm-I|, Af ikanci v Kartago in Mozambik, Ktijopci v Kasino, jutranji In-dijani v Kalkuto, M-liapor in Šentgoar, P< rtugaljci k svoji Nasarcški Mariji. Spanjci na goro „Monte »errato", Angleži v Linkolm, Francozi v svoje ato in petere Ma-rijn« bofjepotne cerkve, Kimljani v svojo mogočno cerkev Marije Snežnice (Maria M'ggore) in v druge 4H cerkev, L«hi v svojo eto Loreio, Nemci v s*oj ivn-siedelu, Cel i v s'oj Censtobov; mi pa imamo veliko saupanie do Marije, ki se časti na sveti Šmarni gori. Dobrote in milosti, ki jih Marija deli po svoji mogočni p iprošnji, tpri-^ujejo, kako ге*П'«:ие so besede, ki jih j« Marija govorila pri sv »ji teti KI zal»eti, гекоб: „Odsihmal me bodo biagrovali vsi narodi na zemlji." To spričo je zgodovin« v-«-h narodov, vi.lt me«' in vsih vasi, 4e več, upam si r. i i: v.i gra to^i Iii e in kočice slavijo Mari,0. t>-o-innajs: slo lei je p i-t-kio, in-sta in kraljestva So pre sie iu S'.* sdrob I« v prah, — 1,и-»ч.еп do Marije pa š<* mste in cvefc, k »kor ob č su apostelj-t»ov. Že pred Kristusom je bila obljubljei.u v paradižu, prerokovana oti as. prerokov, oznanjevana o i lsii)a n« dvoru kralja Ahaba. Ves katoliški s\et kleči p < l Njo na kolenih. Poglavar sv. Cerkve, kardinali, škof.e, maš-tiiki, cesarji, kialii, knezi, učeoi, umetniki, ubožci in bogatini, mož in žeua, starčki in otroci, ves kvioiiiki stet, vsi rodovi v v*ih dd:h svt-ia, časte in *1ам: Marijo. Ob Dooovi in K>-i.u, ob Misisipu in Gangesu, ob Dravi, Savi in Kerki, od jutra du večera, vse časti Marijo. Tudi Šmarna gor» je kraj, kjer Marija iz nad pet sto Ičt deli «vopin častjvcem veltui milosti. Ni uioj namen popisati v-c dobrot-, ki jih j" delila Marifa na Šmarni g<-ri, in t*g.« tudi tie moreni. Ur iniki so prejemali tu~aj milost pravega sprtober-njenja, bolniki in betežniki zdravje, ža!<<*tni tolažbo, vojaki serćnost, mnogi mnoge milosti in dobrote. — Ka) pomtnjajo mnogoverstne znamnja, ki tih li.aleSni romarji dmiašajo na goro in jih ratjiostavljajo v cerkvi? Ka) druzega, kakor da so bili rešeni te ali une bolezni, te ali une telesne ali dušue nailog-. Zares! Marija uam za more iu tuii hoče »omagati. Sej ju svojim otroki Ш nskerbnica, vai hin ja, saveln ca, tolažuica, pomočnica, ob kratkem, Maria )id je ljuba, miU Mati. — Ob času preroka Kiija jc velita suša l*in!jn terla, da ni bilo viditi zeleie traviee, in vsi studenci so se suši:. Na Klijeve prošnje se na nebu prikaže meglica iu precej priii|e n doviten ž, da vse rastlin- sj et ož.ve iu »ta-denci se пнрој^. Киика tej meglici, ktera se je po Elijevi molitvi na nebu prikazala, jn Marija v veliki dušni, duhovni suši. Kedar nam vera v aercih hira, o panje omahuje, ljubezen umira, vročina hudih stra«t pritiska, se Marija ua dušnim obnebju kot majhna meglica prikaže. ( e tedaj v ni»» zaup.iu>'> in prt potu či k nji zdi-liu.emo, »e kot nMi a«ž t.am tad teres izli da se oživijo in prebiidip» k novemu dušuemu življenju, in sopet sodijo veseli sad dobnb del. Tor j, ie z zaupanjem pri'i iih goro in reci: , Me grtiike težake — bolezni more, Al druge zmoinpve — preterdn der/e, Na goro pritečem — k Mariji hitim, Besed» le rečem — serce ohladim, Ozgodnja Dan ca — mi boo' pomočnica! C-i' os mi boil" M no JO je shodov na Šmarni gori, ob kterih ao snide siln« oumžic t romarje», posebno: velikonočni ponedeljek m torek, av. Florijana dan, pcrvo nedeljo po prazniku sv. Petra iu Pavla, av. Ane oan, veliki in mali Smeren in rcženkransko nedeljo in ponedeljek. Ta ponedeljek je sklep velikih eh d v, mnogo av. raus in velike bilje za ranjce brate in sestre bratovščine av. rožnega venca. Ne !e ob shodih je tukaj «v. ma*a, ampak skoz celo leto vsaki dati, in ob nedeljah in praznikih z govorom aii pridigo. V tabernake||nu je pre»v K-šnje Telo poletu in |>o zimi zarad pob< žnih romarjev. Dusoi pastirji «e t»-j cerkvi dajejo ie od leta 176S. S.uarna gi>r.» je podružnica lepe če» 7UO let stare Vodiake tare, ki j<* znamenita z.volj . lepe ravuinc in lepega polja, in ima zraven Šmarne «ore ae tri romarske cerkve, namieč: av. Lucije na Skarućiui, Device Marije v Fo lturnoO) :n »v. Ttlna v Uepnjah. Srnama g>ira emu« atoji, io i.obena druga gora ne zaderžuje oče-a. da bi «e n« moglo ozirati okoli in okoli v bližnje in daljne kraje, v dolin* in na griče, v planjave iu na »nciuike. Marija Šmarnogorcka e>e or. ra milostljivo t.a v»e strani; tudi n.i se k Nji z zaupanjem obračaj 0.0 z vsih U rajev zdravi iu bolni, b gati in revni, pobožni in skesani grr&uiki. TisiičKrat tisučere pobožne duše našle so tukaj, česar so iskale: mir aerca in vesti, tolažbo in piirnoč. 11 koncu n./.klitera ie vam, pobožni v! « venski ro marji, dragi roiaki! „Le radi hodite in » . «tekajte v svojih n-niltig.ih na prijetno Šmarno g r k nebeški Kraljici, kamor vas vabi prijatoi kraj, ve ičsftti a crker, in kliče m ig.ču«, premiio zvonjeoje! 1 Iva. ne Mirijo, da bi je izvolila v sredi med vami poseben sedež svojih maternih milost, — spoznajte veliko dobro?*, ki se vam onujajo tukaj, - in vedite, dokler bo 'ц „jepotn* cer-ev ata a in se b do brale v cerkvi iz bukev Sirahovih bvsi-ile: ,..liMt sem Mati čiste ljubezni — pri meni je vsa milost*' tak«» dolgo bo tudi na Šmarni gori pravim romal j> tu d liia dušno in telesno potno j -niiosljiv«, dvbrotjivis, hladita Devica Miriji.1, .K Tebi, pr!bežal|vein>itt č. g. Majuoku, ki |c dostal urij« mit čenstvo v ječi. — G. Peter Hauptmann v Boni je dobi od sv. Očeta Pijev red in na dvh at.pojah pr»*il privoljenja, da bi g» »mel nos ti; prusaäivo pa ie pr- v«-ć napihnjeno, da bi kaj tacega privolilo. — !z ua»cga Urlean-a v Ameriki naznanuje ..Deutsche •*, da "e ondi med zamurci katoliška ver* iu»<"bo razširja. 1'-tudi res sam* katoliška Cerkev č« mulami ~kaz ijc pr..vo mater. Proteataiištvo in drug-s krv.ver-tv* delajo ji» svojih tempeljnih razloček in čerui m .r.j i im ti »v..j? lastne molitviša, ker beli nobeno** ćeriie^.t vanje pustć. V katoliških cerkvah pa ve po b -t .v»i;o: naj imeiiitniši bela gos|4)d* pris-jjn a črraim revež-m vštric k B»ž,i mizi, «si skuj ш .it jo, % | ro, < s-j-imi k» dijo itd . kur ae je zlasti vi.iiio j.ri procesijah za svet«, leto, ki so hodile vsako nedeljo po ni-.in li cestah i: t rgih. Sploh je tudi zdaj oči'no, da kato i-ka vera tt toliko bolj razširja, kolikor huje j . tarejo p>>živ:ui»n-laž: liberalci in kulturo borci. To je me l drugimi .iok>zt dandanašnji živa priča, da je katol Cerkev Božje de|.. — Družba za p m -č rar.j-*nib iu bolnih vojakov v \'jr Savi je pod.da v Krcogevmo 10«) . rubljev. IV !«.-.-. atvo v Vj.r4a\i j« privolilo «b rke }io Pol -aiji v t « »• пз«п. — Umeri» je gospd Ljuiovik» Stuaid ;o»led:jj_ ki je ithajala naravnost iz kraljeve štuaršice dni..». Imela je i"J ičt ia stanovala j«» v gradu l'r> |U. r-u b'izi K linb jrga, čegar velika vr*.t.i so bilo z .i,-rte I. |7 *». in a- ni«o smcic odpreti r.» u v dMu k i" b« ktor. Stuardovcev zopet nvenčuu kro io dež,-|e >k» »•"•«*. Clrol Arnim je d »spel s svoj . dmziao v Floren*- • • ia vstanil te je v s<>bt enega tiaj lop» h dvorov v Lui.^.rii t. Piavijo, da ta r«sporo'nik je t. 1 |..e*-i«-i..i j-: v visokih Florenških krogih. Pa fp<;: Bi inar« nc i\» gel spati. — Listek za rznolpnisli. Koledar za nasloilnji teden. *» Prssiarr. — Jaitu-irij. 1. SabntM. .Voco /е/ч />,-<;. /V-»" a>L >',r zm uniftfi ./r-zHtn Kri*fH*a. „Dan» sta i-j i i.u nu»* Jezus ' (Luk. '£. 21>, po hebr« i«k « .J. »u..b", t. »., Zv.:-ličar, Udrešenik. — Sv. Уп>умг ''ј. «'*• t* v i! i<|ii n» Eg'pt л skem, »poz. *•), aereea b»rivec za ći«l > katlj «>,.sj»id..v J.«želu v spanji prikazal v Kgiptu". (M»'.l'. 1.» i - Sv. M.tknrij, tipat teuajskih pužavni,r- / .«, .ie%lca v i'ar zu na Francoskem, sloveča po svojih ;u.eni u;n • e-4j.j-.ub in öudekih. v I. 512, sta « H«. 1. 4. Torek. Sv. Tit, ljub.j'*ni učenec iu spr« m javte sv. Pavla aposteljna, škot na otoku Kreti vKatidiji). t I. У1 po Kr., v У4. 1. sv.j.*ga rivljeaja. *) Koledar bode letiu «c!iU krajo, tolik'), d i im .jo čitatelji vselej pregled prili«. tujega tedaa |»rel očiaf. 1'riLašal bode pa tudi marsikaj n o v • g n tor bj ob enetn uličen in pod-Mčljiv Vred. **I Okrajšano besedo ,.*po»." beri ,,spo«novav"c". ***) Kriiec pomeni: ,.u nerl •.