Otročji verti. Postava ministrova od 22. jun. t. 1. (kakor je MTov." že v 17. 1. prinesel) se pri nas še ne izveršuje, in se tudi ne sliši, da bi se kje že snoval kak otročji vert. Ta stvar pa je vendar toliko važna, da je treba o njej resno premišljevati. Otročji verti se sedaj že po vseh kulturnih deržavah razširjajo, kajti spoznava se, da se mora mladina že v naj nežneši starosti rahlo najeljevati do tega, kar se pozneje od nje tirja. Otročji verti pa iinajo tudi to nalogo, da se v njih skerbi za razvijanje telesnih otroških močf, t. j., da se otroci pri primernih opravilih tudi vadijo telesne ude, posebno roke in čute, da se jim ohranuje veselost in čverst duh, kar razvijanju otroškega telesa zelo koristi. Otročji verti so se ravno tako začeli, kakor sploh ljudske in druge šole. Otrokom je treba skerbne popolne izreje t, j. izreje z naukom združene. Starši nimajo časa, pa tudi naj več niso zinožni, da bi mogli vse te dolžnosti pri otrocih saini preskerbovati. Izročujejo tedaj svoje male drugi vzreji, t. j. šoli. Starši, posebno na deželi, imajo prav rnalo časa, da bi se mogli kaj posebno pečati s svojimi in še celo z malimi otroci. Koliko nesreč se je že pripetilo ravno zato, ker so mali otroci takorekoč sami sebi pripuščeni in so večkrat po več uv sami doina brez kakega pametnega varha! V takih prilikah bi bili otročji verti kaj koristna naprava. Toda, kako bi sc pri nas napravili otročji verti, kcr nam še manjka navadnih ljudskih šol, ktere so vendar perva potreba v vsaki občini! Slišali smo, kako se v neki vasi na Kranjskein za otročji vert pripravlja. Učiteljeva žena (se vd da izobražena odgojiteljica) med tem časom, ko se nje mož trudi v šoli, peča se z malimi otroci, kteri iz vseh bližnjih hiš v vasi k nji zahajajo. Kedar je vgodno vreme, igra ž njimi na vertu, — pri nevgodnem vremenu ali kedar je že niraz pa v neki šolski sobi, ktera je ravno prazna. Dečki imajo svoje in deklico svoje igrače, vaje in opravila. Nektere igre izpeljujejo pa vsi vkup, ter se tudi vadijo domačih narodnih navad in iger. Neki mladinoljub kupil je za te otroke prav lepih podob za kazalni nauk. Učiteljica jim vsako reč v otroškem razunmem jeziku razlaga in posebno na to pazi, da otroci prav lepo gladko slovenski govore. Vadi jih tudi nričnih izrekov in pregovorov pa tudi pesmic, ktere vsi vkup prepevajo. Starši ne morejo prehvaliti te učiteljice, kako se zna z otroci pečati, kako otroci silijo k nji in kako so precej vsi drugači, ko jih ona varuje. Da se starši za to delo tudi v djanji hvaležni kažejo, se samo po sebi razumeva. Vidite, ljubi tovarši učitelji, to je začetek otročjega verta, kterega lahko odpre vsakdo, kdor ima za to pripravno ženico. Ako pa je učitelj sam, ali če se njegova žena noče ali ne more pečati z otročjim vertom, menimo, da je povsod v vsakem kraji kaka taka ženica, ktera bi po uCiteljevein napeljevanji opravljala to lepo delo. Prevdarjamo in poskušajino vse, in kar se nam vidi dobro, ohra- nimo! • V.