Osnovne šole izpolnjujejo planske naloge Dvig splošne kultume ravnd Ijudetva, odprava nepismenosci in pritegnitev vse šoloobvezne mladine v osnovne šole, so asnoviie naloge iz prosvetno-kulturneiga okvira petletaega plaaa vseit republik Jugoslavije. Te naloge izvaja v ptujskem akrajpu 28 osnovnih šol in 7 sedemletk ob pod-pori in pomoči organov ljudske oiblasti, množičnib organizacij in tistih staršev šoloobveznih otrok, ki vidijo ˇ večini osnovnošolskih vzgojiteljev dmžbene za-veznike svojili otrok, v rednem obisko-vanju šole pa mijno pot za dosego osnovne izobrazbe, ki je poisrebna vsa-kemu delovnemu človeku iz vrst prak-tienih izvrševalcev in čuvarjev načel roarksizma-leninizina. Večina šol ptuj-skega okraja se postapoma m 6igurao približuje planskemu cilju, da bo ob koncu petletke ?5n/o šolske mladine do-seglo popolno sedemletno šolsko ia-obrazbo. ki bo imela kvalitetno veljavo nižje gimnazije. Izvajanje planskih osnovnošolskih ive-log je vzelo našim šolam obeležje usta-nov \i preteklosti, v katerib. so 6e otroci delavcev, nameščencev in malih po6©st-nikov zato učili pisati in racunati ter drugih predmetov, da bi si v življenju lažje pomagali skozi borbo za obstoj, otroci premoinejših d'nižin pa zato, da bi veijali v dmžbd kot izobraženi in ugledni ljudje brez cilja, da bi 6 tem znanjem koristili delavsko-kmečkeimi razredu v borfoi proti izkoriščanju. Da-našnje šole dajejo vsem otrokom mož-¦nost oborožitve z osnovnim znanjem, ki je potretmo v borbi za družbeni napre-dek za odpravo izkoriščanja človeka po človeku in za kad-er strokovnjakov in njiihovih pomočnikov, ki uporabljajo J^ čuvajo vse tehnične in kulturne pri-pomočke za zadovolievanje množičnib življenjskih potreb. Za vse to je po-trebno znanje. ki ga začnejo otroci pre-vzemati od učiteljev v osnovnib šolah tn iz knjig frer qa razširjajo fei dopol-niujejo v pozneiših šolah in tečajih ter pri politicnem delu skozi vse življenje. Pri tetn velikem delu vzgajaTiia otrok v zavedane; borbf^ne in delovne člane so-rialisti-čne družbe se trgajo korenine V7.gojnili načinov in metod pTeteklosti, 6e razbijajo predsodki o potrebi izoibra-ženih teoretikov in nešolanih prakti-ko-v ter nazori o ugledniiih ln ponlžnih. Vse to ie navlaka, ki ]'e bila pofrebna skozi obdobie iTkoriščanja kot oipravičilo za. vsg krivice, ki jih je delovno ljudstvo prenašalo v deloi in borbi za dosecpo en ak opTa vnosti. V odstranevanju teh nasprotij se rav-no m^ri velirina učfteljskega kadra. Večjj dej teaa se fočno zaveda velikecia razvojnega družbenega koraka naprej in vrsi učitelicTco dolžnost kot pomoč mla-dini za doseqo nadeljnjih stopenj raz-voja, manjsi del pa je zaostal in skniva svojo zaostalost za krif.ilco družbenega reddniki v kraju, kj &e truddjo, da bi vse zadržali, kax zadeva v razvoju na nje. Tako jim je težko brez opore v šoli io v družini najti razlago med praktičnim nasprotjem vsakdanje stvarnosti in raznkni razlagami, kjer se Ticiteljd iin veroučitelji zadavoljujejo z zgodbami © davno umrliih jimakih in svetnikih, nočejo pa ničesar vedeii in povedaiti o herojih Oktobrske revolu-cije in narodnoosvobodilne borbe, ki so rešili icz propasti milijon« in milijane otrok, žen in starcev ter sobarcev. Gredo mdmo današnjih heTojev dela, ki dajejo da«i za dnem od sebe vse svoje duševne in telesne moči za reševanje delovnega človeštva iz zaostalosti, pomanjkanja in bede. Govorijo o naipakah eocialifitič-ne-^a dfužbenega reda, ne da bi govorili o manjšini, kd dela škodo in ovira ve-čino delovnih tjudi pri poštenera delu in ne da bi iskali dobre primere iz ve-čine požrtvovalnih Ijudi ter jih postav-ljali za vzgled učencem, ki iih vzgajajo. Ko odkrivajo prej ali slej na.pake otrok. ne mislijo na vzgojna nasprotja, s ka-terimi so jim v času šolanja razbijali normalni duševni razvoj. Taka nasprotja odpravljajo dan za dnem tudi šole v ptujskem okraju. Mno-gi učitelji In učiteljice vzgajajo ufence, zraven tega pa se sami vzgajajo, da bi dojemali razvojno zakonitost in jo pra-vilno prenašali na mlado generacijo- Ne vzgajajo se zato, da bi bili dobri uči-telji poedmoi, temveč dober učiteljski kolektiv, ki praktično in pravilno izvaja marksistično teorijo. Uspehi vsega t©qa d«la se odražajo v tem, da šole v phijsketn okraiu hitro napredTitejo. Obisk pcmka je dvignjen v raznjerju z letom 1945 in izpred oku-pacije za 20—30%. Ucni uspelhi so do-segli dostojno višino. Ta polet ne bi bil dosežen brez VTiglednih učiteljev in učencev. Učenci šole v Goxišnaci si jemliejo za vzgled Tnarljivo«t učitelja Čokl Dušana, Mete Kunčeve in "Poredoš Mance. Mlad učiteljski kader v Marfcovdih je zelo navezan na učiteljico Kafol Milko, ki prenaša nanj pedagoške 'zkušnje in jim olajšuje delo ter §iri teoretično in iz-popolnjuje praktično zmanje. Tiidi v drugih krajiai poznajo otrocri požrtvovalne učitelje in učiteljice. V kratkem ča6u dveh ali treii let so se zmali z majljivostjo uveljaviti tudi !]čitelji.-teča.jniki. Redno pola