URN_NBN_SI_DOC-W4UQBZVF

63 Starman, A. B.; Južnič, P.; Žagar, D. Pomen izobraževanja in usposabljanja bibliote- karjev za delo z uporabniki s posebnimi potrebami POMEN IZOBRAŽEVANJA IN USPOSABLJA- NJA BIBLIOTEKARJEV ZA DELO Z UPORAB- NIKI S POSEBNIMI POTREBAMI Adrijana Biba Starman Primož Južnič Drago Žagar Oddano: 7. 6. 2011 – Sprejeto: 11. 7. 2011 Izvirni znanstveni članek UDK 02-056:37(497.4) Izvleček Namen: V članku obravnavamo pomen izobraževanja in usposabljanja bibliotekarjev za delo z uporabniki s posebnimi potrebami. Raziskali smo, kakšen pomen izobraže- vanju in usposabljanju na to temo pripisujejo študenti bibliotekarstva in informatike ter študenti in diplomanti s posebnimi potrebami. Metodologija/pristop: Z anketno metodo smo zajeli 31 študentov 3. letnika 1. stopnje študijskega programa Bibliotekarstvo in informatika. Z metodo polstrukturiranega intervjuja pa smo spraševali 12 študentov in diplomantov s posebnimi potrebami. Pridobljene podatke smo analizirali in med seboj primerjali. Rezultati: Analiza odgovorov anketirancev je pokazala veliko zanimanje študentov bibliotekarstva in informatike za delo z uporabniki s posebnimi potrebami ter željo po dodatnem izobraževanju in usposabljanju za takšno delo. Primerjava odgovorov an- ketirancev in intervjuvancev je pokazala različna dojemanja uporabnikov s posebnimi potrebami, kar dodatno potrjuje pomembnost izobraževanja in usposabljanja za delo z uporabniki s posebnimi potrebami. Omejitve raziskave: Premajhna vzorca in nezmožnost posploševanja ugotovitev. Izvirnost/uporabnost raziskave: Prva raziskava, ki ugotavlja pomen izobraževanja in usposabljanja bibliotekarjev za delo z uporabniki s posebnimi potrebami. Ključne besede : uporabniki s posebnimi potrebami, izobraževanje, usposabljanje, bibliotekarji STARMAN, Adrijana Biba; Primož JUŽNIČ; Drago ŽAGAR. The significance of educa- tion and training of librarians to serve users with special needs. Knjižnica, 55(2011)2-3, pp. 63–86

RkJQdWJsaXNoZXIy