Na podlagi 14. člena odloka o obveznem zbiranju, odvozu in odstranjevanju odpadkov na območju občine Grosuplje (Uradni list SRS št. 43/86) je skupšči-na Komunalne skupnosti Grosuplje sprejela na seji dne 1. 6. 1988 naslednji PRAVILNIK o načinu odvoza in odstranjevanja komunalnih od-padkov na območju občine Grosuplje l.člen S tem pravilnikom se določajo — pogoji opravljanja dejavnosti z navedbo posameznih izrazov za opredelitev dejavnosti, uporabljenih v tem pravilniku — pogoji uporabnikov in upravljalca — pogoji, ki se morajo upoštevati pri projektiranju posameznih objektov — normativi za izvajanje dejavnosti. 2. člen V tem pravilniku imajo uporabljeni izrazi naslednji pomen: — uporabnik-lastnik ali uporabnik stanovanjske, poslovne ali druge površine, pri katerih nastajajo komunalni odpadki — posoda za odpadke — specialna tipska posoda (kontejner) kapacitete od 80—900 1 za potrebe enega ali skupino uporabnikov — kontejner — zaprta ali odprta posoda kapacitete 4—7 m3 za zbiranje odpa-dkov na zbiralnih mestih — zbiralno mesto — mesto, lokacije, kjer se v specialnih posodah zbirajo odpa-dki za enega ali skupino uporabnikov — standardizirani koši za odpadke — so posebni koši za zbiranje manjših odpa-dkov pri kioskih, slaščičarnah, trgovinah, gostinskih obratih ter pri vseh ostalih jav-nih površinah — prostorih — smetarsko vozilo — specialno vozilo za zbiranje in odvoz odpadkov na cen-tralno deponijo odpadkov — vozilo za kontejnerski odvoz, samonakladalec — specialno vozilo za odvoz in praznjenje kontejnerjev — centralna deponija odpadkov — deponija za zbiranje in deponiranje odpa-f dkov v občini. POGOJI ZBIRANJA ODPADKOV 3. člen Komunalni odpadki, ki jih je dovoljeno zbirati in deponirati na centralnideponiji v skladu z odlokom o obveznem zbiranju, odvozu in odstranjevanju odpadkov na območju obLine Grosuplje (Uradni list SRS št. 43/86), so: — trdi organski in anorganski odpadki, kot so: tudi ostanki hrane, raznih emba-laž in odpadkov iz papirja, plastičnih mas in ostalega materiala, pepel, manjši grad-beni odpadki itd. — nenevarni odpadki, ki nastanejo pri različnih proizvodnih in tehnoloških pro-cesih, kot so: odpadki v prehrambeni proizvodnji, odpadki rastlinskega in živalske-ga izvora, odpadki kož in usnja, lesni odpadki, odpadki celuloze, papirja in lepenke, odpadki pri čiščenju odpadnih vod iz greznic in trdi odpadki iz posameznih delov čistilne naprave — odpadki iz proizvodnje, ki jih ni mogoČe uporabiti v nadaljnjih tehnoloških postopkih kot surovino in upor — ohlajeni, pripravljeni ogorki iz kurilnih naprav na trdo gorivo. 4. člen Vsi uporabniki, ki imajo odpadke, nastale pri tehnoloških procesih, so dolžni upravljalcu dostaviti natančne podatke o odpadkih, iz katerih bo razvidno, da od-padki vsebujejo nevarne snovi in da se ne morejo uporabljati kot surovina pri na-daljnjih tehnoloških procesih. Iz analize odpadkov mora biti razvidno, da ti niso eksplozivni, lahkovnetljivi in gorljivi, da ne povzročajo vžiga drugih snovi, reakcij, da niso radioaktivni, strupeni, kužni ali jedki. 5; člen Uporabniki so dolžni v primeru, da so ugotovitve pooblaščene strokovne inštitu-cije take, da je možno s posebno predobdelavo, nevtralizacijo ali podobnimi posto-pki odpadke pripraviti za deponiranje na centralni deponiji, poskrbeti za te posto-pke ter skleniti z upravljalcem ustrezno pogodbo za odvažanje in deponiranje odpadkov. 6. člen Uporabnik je dolžan odpadke zbirati v tipiziranih posodah, ki ustrezajo opremi upravljalca, potrebni za zbiranje odpadkov. Zato je vsak uporabnik takoj po izda-nem uporabnem dovoljenju oz. o pričetku uporabe objekta dolžan pridobiti od upravljalca na podlagi podatkov o vrsti in količini odpadkov naslednje: — natančno lokacijo posod za odpadke; pri določitvi lokacije je dolžan upravlja-lec upoštevati pogoje dovoza s specialnim vozilom ter prometne in lastninske raz-mere na območju, na katerem se zbirajo odpadki — velikost, število in lip potrebnih posod za odpadke, pogoje glede odstopa poo-blaščenih delavcev upravljalca — pogoje glede vzdrževanja posod za odpadke — pogoje glede sortiranja in zbiranja odpadkov. 7. člen Upravljalec je dolžan uporabniku posredovati pogoje iz 6. člena v roku 15 dni po zaprositvi, uporabnik pa je dolžan izpolniti pogoje za izvrševanje dejavnosti v roku 15 dni po seznanitvi o teh. 8. člen Posebni pogoji za zbiranje odpadkov, ki sta jih upravljalec in uporabnik dolžna upoštevati, so: — lokacija posode za zbiranje odpadkov ne sme biti oddaljena od ustrezne do-vozne ceste več kot 10 m; v primeru večje oddaljenosti je uporabnik dolžan ob času zbiranja odpadkov s smetarskim vozilom dostaviti posodo za odpadke na določeno lokacijo — uporabnik jo ima na svoji parceli ali jo namesti na drugo javno površino, s tem da ne moti izgleda oz. ne moti prometa — lokacija posod za odpadke mora biti urejena tako, da je možno čiščenje 9. člen Pri določanju števila posod za odpadke je upravljalec dolžan upoštevati naslednji normativ: a) stanovanjski prostori — 601/gospodinjstvo — stanovanje oz. najmanj 801 za stanovanjsko hišo b) poslovni in drugi prostori — po izračunu z ozirom na dejansko koliČino in vrsto odpadkov ter pogostnost odvoza na območju, kjer je uporabnikov objekt 10. člen Večje kosovne odpadke je dovoljeno odlagati v posebne kontejnerje, ki so oz-načeni z napisom KOSOVNI ODPADK.I. Zbiranje in odvoz teh kontejnerjev se organizira v naseljih Grosuplje, Ivančna gorica, Šmarje in Višnja gora 2 x letno. Upravljalec je dolžan uporabnika obvestiti o zbiranju kosovnih odpadkov. Ob-vestilo mora vsebovati: — podatke o lokaciji kontejnerja oziroma kontejnerjev za kosovne odpadke — podatke o času trajanja akcije zbiranja z navedbo datuma in časa — pogoje glede odlaganja oziroma o vrsti odpadkov, ki jih je možno odlagati na določena mesta. Upravljalec je dolžan občane obvestiti o akciji na krajevno običajni način oziro-ma v občinskem glasilu vsaj pred pričetkotn akcije. ll.člen Upravljalec je dolžan zbirati odpadke na način, kot je to določeno z odlokom in tem pravilnikom. Pri urniku odvoza za posamezna naselja, zaselke je upravljalec dolžan upoštevati naslednje: a. v naseljih, kjer se zbirajo odpadki na mestu nastanka — pri uporabnikih — odvoz je upravljalec dolžan izvršiti min. 2 x tedensko, s tem da ne sme biti med dnevom izvršenega odvoza večji razmak od 3 dnevov, kar velja tudi za praznične in ostale dela proste dneve. b. v naseljih, kjer se zbirajo odpadki na skupnih lokacijah — upravljalec je na podlagi izkušenj dolžan izdelati urnik odvozov za tiste kraje, kjer je količina odpadkov velika ter urnik izobesiti v neposredni bližini kontejnerja. — v naseljih, kjer količina odpadkov ni velika, je pooblaščeni občan KS oz. občanov — uporabnikov dolžan upravljalca pravočasno obvestiti, da je potreben odvoz kontejnerja. c. Pri uporabnikih, od katerih upravljalec pogodbeno odvaža odpadke — odvoz se izvrši v rokih in pogojih, določenih s pogodbo. 12. člen Uporabnik je dolžan v primeru, da se ugotovi, da obstoječe posode za odpadke ne odgovarjajo dejanski količini odpadkov na zahtevo upravljalca nabaviti nove poso-de, ki bodo zadoščale potrebam. Uporabnik je prav tako na zahtevo upravljalca dolžan nabaviti nove tipske poso-de za odpadke v primeru, da so stare dotrajane ali nevzdrževane. Uporabnik je do-lžan izvesti nabavo posod v obeh primerih v roku 15 dni po obvestilu upravljalca. Uporabnik je dolžan na zahtevo upravljalca opraviti na posodi tudi ustrezna vzdrževalna dela. 13.člen Upravljalec je dolžan pri zbiranju in odvozu upoštevati naslednje pogoje: — na centralni deponiji ni dovoljeno deponirati odpadkov, ki so navedeni v 4. členu pravilnika — organizirati odvoz in deponiranje tistih tehnoloških odpadkov, ki jih je s pred-hodno pripravo možno deponirati na centralni deponiji, — organizirati, takoj ko bodo za to urejeni pogoji na centralni deponiji, reciklažo sortiranje odpadkov ter — pri izdelavi urnika odvoza upoštevati potrebe uporabnikov na posameznem območju, kjer se zbirajo odpadki — zbiranje in odvoz je dolžan organizirati tako, da pri tem ne bo prišlo do ones-naženja okolice posod za odpadke, dovoznih cest in okolice centralne deponije od-padkov. V primeru onesnaženosti je upravljalec dolžan onesnaženo mesto vzposta-viti v prvotno stanje. 14. člen Upravljalec je dolžan pri deponiranju oziroma vzdrževanju deponije naslednje: — zemljišče, namenjeno deponiranju odpadkov (kompleks centralne deponije), mora biti v celoti ograjeno s tako ograjo, da bo popolnoma preprečen dostop ne-pooblaščenim osebam in tudi živalim — deponiranje se mora izvajati v skladu s spoji investicijske dokumentacije — redno je treba kontrolirati, analizirati izcedne vode ozir. do ureditve ustrezne-ga odvodnjavanja deponije je treba 2 x letno odvzeti vzorec vode v bližnjem potoku, izcedne vode je kontrolirati 1 x mesečno — s pravilnim deponiranjem je treba preprečiti požare — 1 x letno je treba opraviti dezinfekcijo in deratizacijo deponije odpadkov ozi-roma če se ugotovi z ozirom na stanje na deponiji potreba po dodatni izvedbi, je upravljalec dolžan poskrbeti tudi to. 15.člen Upravljalec je dolžan poskrbeti za obratovalni čas odlagališča, ki ne sme biti krajši od 6 ur dnevno. Urnik — uradni čas odlagališča mora biti izobešen na vidnem mestu pred odlaga-liščem. Poleg lega pa je upravljalec dolžan obvestiti uporabnika o urniku v javnem glasilu. 16. člen Uporabnik sme pripeljati na deponijo odpadke sam, pri tem pa je dolžan upošte-vati naslednje: — odpadke sme pripeljati na odlagališče v uradnem času — uporabnik sme pripeljati le tiste odpadke, ki jih je v skladu z odtokom in pra-vilnikom možno deponirati na odlagališču — upravljalcu je dolžan poravnati stroške deponiranja na podlagi veljavnega ce-nika za deponiranje odpadkov z upoštevanjem pripeljane količine odpadkov (v raz-sutem stanju). 17.člen Uporabnik ne sme pripeljati odpadkov na deponijo izven uradnega časa. V pri-meru, da odpadke pripelje izven uradnega časa, je upravljalcu dolžan pokriti poleg stroškov dgponiranja po ceniku tudi vse dodatne stroške čiščenja okolice deponije. Upravljalec bo v primeru potreb uporabnika večjih količin odpadkov na prošnjo uporabnika organiziral možnost deponiranja odpadkov tudi izven obratovalnega časa odlagališča pod pogojem, da bo uporabnik poravnal vse dodatne stroške deponiranja. O pogojih deponiranja upravljalec in uporabnik skleneta pogodbo. 18. člen Upravljalec obračunava stroške zbiranja, odvoza in deponiranja odpadkov na podlagi elementov in stroške za posamezni element. Elementi cene zbiranja, odvoza in deponiranja odpadkov so sestavni del tega pravilnika. Upravljalec je dolžan sprejeti cene po veljavnem postopku za sprejeman-jecen. 19. člen Uporabniku se obračunava strošek iz 18. člena z upoštevanjem naslednjih elementov: a. za stanovanjske površine — uporabna tlorisna stanovanjska površina, uporablja se ista površina kot za obračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča ozir. za površine, za katere se nadomestila ne obračunava, se upošteva za obračun isti kriterij — strošek se obračunava mesečno z ozirom na 100% površino. b. za poslovne in druge površine (uradi, ustanove, šole idr.) — uporabna tlorisna poslovna ali druga površina, ki je prijavljena za obračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča — v primeru, da itna uporabnik odprto skladišče, se upošteva tudi površino tega skladišča. Strošek odvoza kosovnih odpadkov se obračunava za gospodinjstvo pri strošku rednega odvoza in deponiranja, pri ostalih uporabnikih pa po dejanskih stroških. c. pri obračunavanju stroškov zbiranja in odvoza odpadkov iz zbirnih mest se upošteva 3 cene in sicer a. kontejner v naselju — 80% cene b. kontejner oddaljenost do 1 km — 50% cene c. kontejner oddaljenost od 1 km — 10% cene 20. člen Uporabnik je dolžan plačevati stroške od dneva, — ko poteče rok upravljalca, da uporabnik nabavi ustrezno opremo — posodo za odlaganje — zbiranje odpadkov — ko upravljalec organizira in prične zbiranje in odvoz odpadkov na območju, kjer ima uporabnik svoj objekt, stanovanjske, poslovne in druge površine. 21.člen Uporabniki so na zahtevo upravljalca dolžni upravljalcu posredovati: — točne podatke o stanovanjskih, poslovnih in drugih površinah z upoštevanjem 19. člena pravilnika — podatke o lastniku, uporabniku, ki je dolžan poravnati stroške zbiranja, odvo-za in deponiranja odpadkov — podatke o vrsti in količini odpadkov v primeru večje količine izrednega depo-niranja odpadkov. 22. člen Pravilnik je veljaven. ko ga sprejme skupščina Komunalne skupnosti občine Grosuplje na predlog delavskega sveta Komunalnega podjetja Grosuplje in da k njemu soglasje izvršni svet občine Grosuplje. Predsednik skupščine Komunalne skupnosti Grosuplje: Jože Marolt Pojasnio k določbam 6. in 9. člena pravilnika o načinu odvoza in odstranjevanja komunalnih odpadkov na območju občine Grosuplje Skupščina splošnega združenja komunalnega in stanovanjskega gospo-darstva Slovenije je na svoji 4. redni seji dne 30.31988 sprejela SKLEP O SPREJEMU STANDARDOV ZA PANOGO. 1. Na osnovi predhodne širše razprave ter predloga izvršilnega odbora se sprejmejo naslednji standardi za panogo a) zabojnik za odpadke, vozen, iz jeklene pločevine 240 litrov SPH . 401 . 1 b) zabojnik za odpadke vozen, a jeklene pločevine 500 litrov SPH . 401 . 2 700 litrov SPH . 401 . 3 900 litrov SPH . 401 . 4 c) zabojnik za odpadke vozen iz jeklene pločevine 1,1 m3 SPH . 401 . 5 2. Standardi za panogo so obvezni za uporabo v roku 12 tnesecev po sprejetju, to je od 30. 3.1989, in sicer pri vseh novih nabavah zaboj-nikov ter zamenjavi obstoječih zabojnikov in posod zaradi poškodb ali spremembi tehnologije odvoza komunalnih odpadkov. 3. Standardi za panogo po tem sklepu so obvezni za vse članice Splošne-ga združenja komunalnega in stanovanjskega gospodarstva Slovenije, ki izvajajo dejavnost odvoza komunalnih odpadkov, priporoča pa se, da te standarde za panogo v enakem roku osvojijo tudi drugi. Komunalno podjetje Grosuplje na podlagi navedenih določil uvaja zah-tevani način odvoza in odstranjevanja komunalnih odpadkov na območju občine Grosuplje $1.4.1989. Do takrat pa so uporabniki dolžni poskrbeti, da bomo kot upravljalec lahko s tem dnem začeli netnoteno opravljati svo-je dejavnosti v skladu s sprejetimi standardi. Za razumevanje in sodelovanje se vam zahvaljujemo. DIREKTOR: Anton Krašovec