TISKOVINA Poštnina plačana pri pošti 2253 Destrnik CENA: 0,60 EVRA 22. marec / sušec 2011, GLASILO OBČINE DESTRNIK, LETO XVI, ŠTEVILKA 3 (150) Občan - 22. marec 2011 Občan Destrniški svetniki potrdili proračuna za leti 2011 in 2012 Na tokratni seji občinskega sveta so občinski svetniki potrdili proračun za leto 2011 in proračun za leto 2012. Povprečnina s strani ministrstva za finance je določena v višini 554,50 EUR tako za leto 2011 kot za 2012. Za Občino Destrnik je bilo za leto 2011 upoštevanih 2.725 prebivalcev. Tudi primerna poraba Občine Destrnik je enaka za obe leti (2011 in 2012) – 1.707.477 EUR. Tako znašajo prihodki za leto 2011 2.748.883, za 2012 pa 2.992.830 EUR. V letu 2011 je odhodkov za 2.927.355, v 2012 pa 2.942.830 EUR, kar pomeni, da je na prihodkovni strani v letu 2011 premalo sredstev – 178.472 EUR, v letu 2012 ni načrtovanega primanjkljaja. Prihodke v letu 2011 predstavljajo davčni prihodki (davki na dohodek in dobiček, davki na premoženje, domači davki na blago in storitve, drugi davki) v višini 1.789.014 EUR, nedavčni prihodki (udeležba na dobičku in dohodki od premoženja, takse in pristojbine …) v višini 251.950 EUR, kapitalski prihodki (prihodki od prodaje osnovnih sredstev, od prodaje zemljišč in neopredmetenih dolgoročnih sredstev) 164.360 EUR, transferni prihodki 536.787 EUR, prejeta sredstva iz Evropske unije v višini 6.772 EUR. Odhodke pa predstavljajo tekoči odhodki (plače in drugi izdatki zaposlenim, prispevki delodajalcev za socialno varnost, izdatki za blago in storitve, plačilo domačih obresti, rezerve) v višini 875.380 EUR, tekoči transferi (subvencije, transferi posameznikom in gospodinjstvom – domsko varstvo, vrtec, šolski prevozi, transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam, drugi tekoči domači transferi) v višini 923.721 ter investicijski odhodki (nakup in gradnja osnovnih sredstev) v višini 1.120.254 EUR. V letu 2011 je planirano zadolževanje v višini 213.132 EUR, za 2012 pa zadolžitev ni planirana. Prihodke v letu 2012 predstavljajo davčni prihodki (davki na dohodek in dobiček, davki na premoženje, domači davki na blago in storitve, drugi davki) v višini 1.789.014 EUR, nedavčni prihodki (udeležba na dobičku in dohodki od premoženja, takse in pristojbine …) v višini 251.950 EUR, kapitalski prihodki (prihodki od prodaje osnovnih sredstev, od prodaje zemljišč in neopredmetenih dolgoročnih sredstev) 68.000 EUR, transferni prihodki 877.094 EUR, prejeta sredstva iz Evropske unije v višini 6.772 EUR. Odhodke pa predstavljajo tekoči odhodki (plače in drugi izdatki zaposlenim, prispevki delodajalcev za socialno varnost, izdatki za blago in storitve, plačilo domačih obresti, rezerve) v višini 864.097 EUR, tekoči transferi (subvencije, transferi posameznikom in gospodinjstvom – domsko varstvo, vrtec, šolski prevozi, transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam, drugi tekoči domači transferi) v višini 921.518 ter investicijski odhodki (nakup in gradnja osnovnih sredstev) v višini 1.149.215 EUR. V letu 2011 je planirano zadolževanje v višini 213.132 EUR, za 2012 pa zadolžitev ni planirana. Proračun je ZELO INVESTICIJSKO NARAVNAN – v letu 2011 v višini 1.120.254 EUR (če upoštevamo, da je v letu 2011 prihodkov za 2.748.883 EUR), v letu 2012 pa v višini 1.149.215 EUR (prihodkov bo v tem letu 2.992.830 EUR). Med večje investicije vsekakor sodijo izgradnja fekalne kanalizacije v Vintarovškem Vrhu, ureditev infrastrukture pod OŠ Destrnik-Trnovska vas, izgradnja čistilne naprave v Janežovcih, priprava dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja (PGD) in projektne dokumentacije za izvedbo (PZI) za izgradnjo vrtca Destrnik, izdelava OPN, izgradnja pločnika v Podpršaku, postavitev klopi ter seminar lokalni vodniki: s tem projektom bi pridobili kader, ki bo do podrobnosti poznal občino Destrnik ... (V prihodnji številki boste podrobneje izvedeli o investicijah, planiranih v načrtu razvojnih programov.) Besedilo in fotografija: Ksenija Munda Izdajatelj: Občinski svet Občine Destrnik Uredništvo: Ksenija Munda, Tadej Urbanija, Kristina Hauptman, Nada Zupanič in Petra Arnuš Glasilo prejemajo vsa gospodinjstva v občini Destrnik brezplačno. Medij OBČAN - GLASILO OBČINE DESTRNIK je vpisano v razvid medijev pod zaporedno številko 275. Naslov uredništva: OBČAN, Vintarovci 50, 2253 Destrnik. Telefon: 02/761-92-50 Telefaks: 02/761-92-52 E pošta: clanki@casopis-obcan.si Časopis OBČAN izhaja v nakladi 920 izvodov Prva številka časopisa Občan je izšla 25. julija 1996. Odgovorna urednica: Ksenija Munda Lektorica: Bojana Kolenko Oblikovanje in tehnično urejanje: Pika, Zmagoslav Šalamun, s.p., Biš 61, 2254 Trnovska vas, 070/670-740 Tisk: Tiskarna Grafis, Požeg 4, Rače 2 Občan - 22. marec 2011 Občan POMEMBNO OBVESTILO OBČANOM OBČINE DESTRNIK! Na območju občine Destrnik je izvajalec šolskih prevozov in javnega linijskega prevoza potnikov podjetje Veolia Transport iz Maribora. Po večkratnih pogovorih in usklajevanjih z Veolio glede voznih redov ter cen prevozov smo dosegli naslednje spremembe oziroma novosti: • bistveno nižjo, enotno ceno mesečnih vozovnic za dijake in študente, ki po novem znaša 20,00 EUR za prevoze na Ptuj in 45,00 EUR za prevoze v Maribor (na relacijah preko Ptuja ali preko Lenarta), • avtobusne linije za Jiršovce so ponovno vzpostavljene, • novi vozni redi na določenih linijah, • šolske prevoze (šolske linije) lahko po novem (proti plačilu) uporabljajo vsi potniki na vseh relacijah, • nove linije s Trnovsko vasjo in z Lenartom. Z uporabo javnega potniškega prometa boste poskrbeli za okoljsko ozaveščenost in prispevali svoj delež k razvoju potniškega prometa. Občina Destrnik išče skupaj s prevoznim podjetjem Veolia Transport nove možnosti in nove rešitve za ponovno popularizacijo javnega prevoza potnikov (zraven dijaških in študentskih vozovnic želimo uvesti tudi znatno nižje cene vozovnic za občane). Z zmanjšanjem stroškov prevoza bo to v teh kriznih časih zagotovo dober prihranek za vaš družinski proračun. Občina Destrnik je s tem namenom prevzela tudi del rizika, vendar smo prepričani, da bo projekt skupaj z občani uspel. Naštete spremembe veljajo od ponedeljka, 28. februarja 2011. Mesečne vozovnice lahko kupite od 25. februarja 2011 na prodajnih mestih v Ptuju, Mariboru in Lenartu. Priloga: Novi vozni redi Za ostale informacije se obrnite na Veolio Transport – tel.: 0907411. Občinska uprava Občine Destrnik OBVESTILO O ODDAJI ČLANKOV ZA NASLEDNJO ŠTEVILKO Članke društev, posameznikov, podjetnikov za 4. številko časopisa Občan oddajte do 5. aprila 2011 (kasneje le po predhodnem dogovoru z uredništvom) ali pošljite na naslov Občan, Vintarovci 50, 2253 Destrnik; elektronski naslov: clanki@casopis-obcan.si. Članki naj bodo napisani v pisavi »Times New Roman«, velikost pisave naj bo 12. Največja velikost članka je lahko ena stran v Wordu, daljših člankov v prihodnje ne bomo objavljali. Priložite fotografije z imeni avtorjev; če boste le-te poslali po elektronski pošti, jih pripravite posebej v priponki (v jpg formatu). Rokopise oziroma članke, ki niso posneti na disketi ali zgoščenki, zaradi prepisovanja oddajte teden pred navedenim datumom. V skladu s sprejetim proračunom je časopis Občan od 3. številke (marec 2011) na 12 straneh (članki, besedila). Članki, ki ne bodo objavljeni v tekoči številki, bodo praviloma objavljeni v naslednji številki. Prosimo za razumevanje! Uredništvo Občan - 22. marec 2011 VELJA OD 28.2.2011 VOZNI RED za postajo Ptuj ODHODI IZ PTUJA V ČASU ŠOLE V SMERI OD PONEDELJKA PETKA DO Jiršovci 05:55 06:50 10:30 12:30 13:40 15:30 16:30 Destrnik 05:55 06:50 07:55 10:30 12:30 13:40 14:40 15:30 16:30 Trnovska vas 09:35 12:20 13:30 14:20 15:30 16:30 VELJA OD 28.2.2011 VOZNI RED za postajo Jiršovci ODHODI IZ JIRŠOVCEV V ČASU ŠOLE V SMERI OD PONEDELJKA PETKA Ptuj 05:27 06:13 07:08 10:48 13:01 16:01 VELJA OD 28.2.2011 VOZNI RED za postajo Destrnik ODHODI IZ DESTRNIKA V ČASU ŠOLE V SMERI OD PONEDELJKA PETKA Ptuj 05:19 06:29 07:24 08:15 11:04 12:46 14:00 15:05 15:46 Lenart v Slov. goricah 05:25 VELJA OD 28.2.2011 VOZNI RED za postajo Trnovska vas ODHODI IZ TRNOVSKE VASI V ČASU ŠOLE V SMERI OD PONEDELJKA PETKA DO DO DO Ptuj 05:05 06:20 07:15 10:40 15:25 Lenart v Slov. goricah 05:35 VELJA OD 28.2.2011 VOZNI RED za postajo Lenart v Slov. goricah ODHODI IZ LENARTA V ČASU ŠOLE Trnovska vas 06:00 14:15 15:45 Destrnik 15:45 OPOMBE Odhoda 13:40 in 14:40 se izvajata s prestopom v Destrniku-šolska vožnja DestrnikStrmec-GomilaDrstelja Odhodi se izvajajo prejo Zg. Velovleka OPOMBE odhodi 06:13, 07:08 in 10:48 se izvajajo preko Destrnika OPOMBE odhodi 05:19,12:46 in 15:46 se izvajajo preko Jiršovcev OPOMBE odhod 05:05 vozi preko Destrnika, ostali odhodi preko Zg. Velovleka Odhodi se izvajajo preko Sv. Trojice 3 Občan S sodelovanjem do trajnostnega razvoja O sodelovanju med Občino Destrnik in Univerzo v Mariboru, natančneje fakulteto za gradbeništvo, smo že pisali. Septembra lani je bila sklicana prva tiskovna konferenca, na kateri sta sodelovanje, ki se zdaj preveša v drugo polovico, občina in fakulteta natančneje predstavili. Sodelovanje poteka v obliki delavnic, na katerih študentje gradbene fakultete v Mariboru v okviru projekta Urbanistično arhitekturne delavnice s svojimi predlogi in pod vodstvom mentorjev, na konkretnih primerih ter problemih izdelajo in predstavijo svoje urbanistično arhitekturne rešitve, ki se tičejo prostorskega plana v občini Destrnik. Omenjena delavnica poteka v dveh delih. Prvi, če nekoliko osvežimo spomin, ki je potekal lani jeseni, je bil osredotočen predvsem na prostorski razvoj občine – glede na njenih šest prioritetnih razvojnih centrov. Drugi del delavnic, ki se je uradno začel letos s sklicem tiskovne konference, na kateri je bila podpisana pogodba o sodelovanju v vrednosti 10.000 evrov, bo trajal vse do maja, ko bodo rezultati tudi predstavljeni, pa bo osredotočen na energetsko varčne in učinkovite javne stavbe, s posebnim poudarkom na lesu kot gradbenem materialu. Študentje bodo naredili zasnovo vrtca in večnamenskega objekta, ki sta v prihodnje načrtovana v občini. Pogodbo sta ob koncu tiskovne konference podpisala župan občine Franc Pukšič in dekan fakultete za gradbeništvo prof. dr. Miroslav Premrov. Slednji je poudaril, da je naša občina ena prvih, ki se sistematično loteva nizkoenergetske problematike. Velik pomen omenjenega sodelovanja je izpostavila vodja druge delavnice prof. dr. Vesna Žegarac Leskovar, ki na omenjeni projekt gleda kot na pomembno priložnost, da se študentje že med študijem soočijo tudi s konkretnimi, z realnimi problemi, s katerimi se srečujejo gradbeniki in arhitekti pri svojem delu. Vrednost praktičnega usposabljanja je podčrtal tudi Marko Lukič, direktor podjetja Lumar, ki zraven podjetij Menerga in Veluks sodeluje v projektu, ter poudaril, kako pomembno je za podjetje, da ob koncu študija dobi celostno izdelan kader. Pri vsem tem pa niso samo študentje tisti, ki bodo imeli korist od omenjenega sodelovanja. Energetsko varčne stavbe kljub dražji investiciji namreč pomenijo cenejšo vzdrževanje objekta, kar se, gledano dolgoročno (tudi ekološko!), izplača, je na koncu v imenu Menegre dodal Branko Zelenko. Načrtovanje zelenih objektov predstavlja del temelja, na katerem lahko tudi v naši občini gradimo in vzgajamo našo zeleno zavest. Pogodbo sta ob koncu tiskovne konference podpisala župan občine Franc Pukšič in dekan fakultete za gradbeništvo prof. dr. Miroslav Premrov Besedilo: Tadej Urbanija Slike: Ksenija Munda »Zelene zgradbe – malo več vložka v nizkoenergetski koncept v investiciji pomeni bistveno manj stroškov za energijo v obratovanju skozi življenjsko dobo objekta. Še posebno to velja za javne objekte, kjer se stroški obratovanja pokrivajo iz proračuna. Žal pa je v praksi ravno nasprotno. Pri javnih naročilih je osnovni in prevladujoč kriterij najnižja cena, za stroške v obratovanju pa se nihče ne vpraša. Javni objekti bi morali biti za vzor: nizkoenergetski – nizki stroški obratovanja in trajnostna gradnja z upoštevanjem človeka ter okolja.« je v imenu Menerge dodal Branko Zelenko OBVESTILO Spoštovani občani! Komisija za priznanja poziva vse občane, da do 5. 4. 2011, oddajo predloge za priznanja Občine Destrnik. Razpis za zbiranje predlogov je objavljen v Uradnem vestniku Občine Destrnik v tej številki Občana. Komisija za odlikovanja in priznanja Občine Destrnik 4 Občan - 22. marec 2011 Občan Izgradnja kanalizacije poteka po terminskem planu »Operacijo delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete »Razvoj regij«, prednostne usmeritve »Regionalni razvojni programi«.« Občan: Kako poteka projekt fekalna kanalizacija Vintarovci– Janežovski Vrh, kako daleč so dela? Ali prihaja med delom do zapletov oziroma do nepredvidenih del? Miran Čeh: Dobro je, da se ponovno malo oglašamo glede projekta, ki ga izvajamo, to je fekalna kanalizacija Vintarovci– Janežovski Vrh. Projekt je dolg 6,3 km, do sedaj so dela potekala bolj ali manj po načrtu, nekaj več materiala je bilo sicer porabljenega v naselju Podpršak, vendar so dela tam v glavnem že zaključena. Sedaj se dela na kanalu 2-0, kjer do danes ni bilo večjih problemov. Sedaj pa smo prišli do terena, ki je izredno mehak (t. i. mulj) in v teh dneh bomo morali sprejeti odločitev, kako rešiti ta problem. Poskusili smo delati kar nekaj metrov pod ravnjo trase cevovoda, teren dodatno utrjujemo z gramoznim nasipom, s filcem in z betonsko posteljico, vendar so vsi poskusi neuspešni. Skupaj z izvajalcem, nadzornikom in geomehanikom bomo skušali najti rešitev. Poskusili bomo počakati kak mesec, da se teren posuši, in potem videti, ali bomo lahko dela nadaljevali. V teh dneh pričakujemo, da bomo začeli z deli na kanalu 2-1; to je skozi Vintarovški Vrh, za ta del je v glavnem že vse pripravljeno, saj že izvajamo odmere zemljišča. Upamo, da na kanalu 2-1 Občan - 22. marec 2011 ne bo prišlo do kakšnega večjega nepredvidenega zastoja zaradi terena. Vsak torek imamo t. i. gradbene sestanke glede gradnje kanalizacije. Dela trenutno potekajo po terminskem planu in bodo predvidoma končana konec junija. Če pa bi se močno zapletla izvedba kanala 2-0 (problem mulj), lahko pride do zamude del. Občan: Sedaj dela torej prehajajo na zadnji kanal. Kaj to pomeni za Vintarovški Vrh, kako bo organiziran cestni promet med zaporami ceste? Miran Čeh: Vintarovški Vrh je naselje, ki ima samo eno dovozno cesto, ki je povrhu vsega še zelo ozka, tako bo ureditev prevoznosti do hiš bistveno otežkočena. Seveda bodo delne zapore ceste in takrat bo dovoz do hiš moten. Ob večerih bo izvajalec moral urediti prevoznost ceste za primer nujnih intervencij. Ampak če hočemo to izvesti in pridobiti novo infrastrukturo, je treba tudi malo potrpeti. Spomnimo se samo na gradnjo izpred nekaj let skozi naselje Vintarovci v centru, takrat je bila v delu od križišča pri Repičevi Aniki do gasilskega doma cesta popolnoma zaprta kar 14 dni, dalo se je iti samo peš. Seveda upamo, da v Vintarovškemu Vrhu do tega ne bo prišlo, ampak bomo stvari nekako urejali z zaporami po delih. Moram pa še povedati, da bomo v upravi pričeli z izdajo upravnih odločb o komunalnem prispevku. V letu 2011 bomo namreč zagotovo zaključili izgradnjo čistilne naprave in s tem bomo kanalizacijo, ki smo jo zgradili, spravili v funkcijo. Občan: Kdaj je torej predviden zaključek del v Vintarovškem Vrhu in priključitev na kanalizacijo? Miran Čeh: Računamo, da bomo lahko pričeli priključevati na kanalizacijo že v letošnjem letu. Izvajamo izmere za hišne priključke v Podpršaku in Vintarovškem Vrhu. Računamo, da bomo v doglednem času sklicali sestanek z občani in se o tem natančno pogovorili. Razmišljamo, da bi hišne priključke izvedli v skupni akciji, da bi lahko podjetje, ki ima koncesijo za opravljanje te dejavnosti, začelo z izvajanjem in bi do konca leta opravilo že veliko del. Občan: Omenili ste, da bodo izdane odločbe za plačilo komunalnega prispevka, kaj to pomeni za občane? Miran Čeh: Vsaka pridobitev v izhodišču nekaj stane. Je pa res, da je problematika fekalnih voda pereča, z izgradnjo kanalizacije bodo vsi, ki se bodo lahko priključili, to rešili. Verjetno vas zanima višina komunalnega prispevka, ki ga bo moralo plačati posamezno gospodinjstvo za priključitev na kanalizacijo. Tega podatka ne morem dati, saj je višina odvisna od velikosti gradbenega dela parcele in od tlorisne površine objekta, ki bo priključen na kanalizacijo. Odločbe bodo izdane v skladu s sprejeto zakonodajo na državni ravni. Kar pa se tiče hišnih priključkov, se bodo občani sami odločili, kako jih bodo izvedli (sami, preko podjetja ali v kombinaciji obojega). Glede plačevanja kanalščine veliko delamo, saj iščemo rešitve, kako s tem ne bi povzročili novega stroška za gospodinjstva. V začetku bo položnica za kanalščino samostojna. Znesek na položnici za vodo bi se na drugi strani moral toliko znižati, da oba skupaj ne bi bistveno presegla zneska na današnji položnici za vodo. To pomeni, da gospodinjstvo pridobi novo infrastrukturo, a za to trajno ne plačuje več. Komunalni prispevek bodo verjetno občani težko plačali v enkratnem znesku. Uprava mora izdati odločbo o komunalnem prispevku po uradni dolžnosti – plačljivo v enkratnem znesku. Ker pa naš odlok o komunalnem prispevku dopušča tudi možnost plačila na obroke, bo moral vsak posameznik po prejemu upravne odločbe v določenem roku zaprositi za obročno plačevanje. Verjetno ne bo težav, da plačila ne bi mogli urediti na obroke, s čimer bi se zmanjšala enkratna obremenitev gospodinjstva. Občan: Hišni priključki so strošek vsakega posameznika. Kaj predlagate, ali je bolje, da nam priključek zgradi podjetje in s tem prevzame posledice pravilnega naklona cevovoda, ali naj priključek naredijo občani sami, v primeru nepravilnega naklona pa lahko imajo težave (npr. lahko se zgodi, da odpadna voda ne bo odtekala)? Miran Čeh: Pripravili bomo več možnih rešitev. Na občanih pa je, da se odločijo, katera rešitev je najboljša zanje. Jaz bi sicer bil bolj za nekakšno solidarnost, kar pomeni, da bi bila cena priključka za vse enotna, in sicer ne glede na dolžino priključka. Seveda si lahko občani priključke naredijo tudi sami. Podjetje samo izvede priključitev na jašek (to je namreč dovoljeno samo ob navzočnosti upravljalca) ali pa izvede upravljalec vse sam. To bo seveda stvar dogovora. Mislim, da je sedaj pravi čas, da se o tem pogovorimo z občani, pridemo do nekega dogovora, sklenemo pogodbe in pričnemo z izvajanjem del. Najprej bodo začeli izvajati priključke v Podpršaku in v Janežovskem Vrhu. Pogovarjala se je: Ksenija Munda 5 Občan Strojni krožek »Posestnik« Ptuj Strojni krožek Posestnik je 11. februarja v gostišču Rajh v Dražencih organiziral in uspešno izvedel letošnjo redno letno konferenco. Ob tej priložnosti so medse sprejeli tudi nekaj novih članov, le-ti pa bodo s članstvom med drugim lahko deležni mnogih popustov v trgovinah s kmetijsko mehanizacijo, z nadomestnimi Letna konferenca 2011 deli in repromaterialom. V uradnem delu dogodka so najprej pregledali poslovanje in delovanje krožka v preteklem letu, nosilci posameznih funkcij pa so podali svoja poročila. Predsednik SK Posestnik g. Anton Zemljak ugotavlja, da so tudi v preteklem letu uspeli realizirati zastavljen načrt in obseg dela, enako pa si želi Turistično društvo Destrnik 5. bal Turističnega društva Destrnik V soboto, 19. februarja 2011, je bil v dvorani gasilskega doma bal. Letos so nanj vabili vaščani Levanjcev. Priprav in izvedbe bala so se lotili zelo resno, prireditev so zasnovali do podrobnosti. Po koledarju je bil pustni čas in prav takrat so bali zmeraj potekali. Potrebno je bilo najti pravo hišo, kjer bi dovolili veseljačenje. Vaška fanta sta vedela, da imajo pri tej hiši brhki mladi dekleti in prišla sta nagovarjat gospodarja ter gospodinjo. To ni bilo lahko, kajti v osnovi so se vsi branili balov v svojih hišah, pa tudi za dekleta so se bali. Gospodar in gospodinja te hiše sta se ta dan slučajno bolj glasno pogovarjala, stari oče in mati sta ju hotela pomiriti, pa sta zadevo še poslabšala, hlapec je preveč popil in bili smo prepričani, da se pri tej hiši bal ne bo zgodil. Gospodinja je vztrajala, da morajo še veliko postoriti in dekla je šla po vasi naprosit sosede, ki so prišle luščit koruzo in fižol ter tolč orehe. Za njimi so prišli otroci, možje in fantje. Delo je hitro steklo, dobili so pijačo, ženske so zapele, otroci so se igrali s koruznimi rožiči in v hiši je bilo zelo prijetno. Fanta sta pripeljala muzikante in v hipu so vsi plesali. Sledile so igre: klobukpolka, rihtare stavit in pojštertanc. Stari oče so vezali lončeni pisker in otroci so luščili koruzo v ničke. Kmalu so ljudje postali lačni in gospodinje so s številnimi dobrotami bogato obložile mize. Po obilnem okrepčilu se je ples nadaljeval pozno v noč. Za organizacijo bala je treba veliko dobre volje in pozitivne energije, takrat uspeh ne more izostati. Ugotavljamo, da so se do sedaj v vseh vaseh, ki so organizirale bal, vaščani še bolj zbližali in bili po izvedbi zadovoljni in srečni, da je prireditev uspela. Vsako leto bal obišče več gledalcev, ki si upajo obleči dogodku primerna oblačila. Občudovanja so vredni otroci, ki so oblekli predpasnike in dali na glavo klobuke, se igrali s koruznim rožiči ter se vživeli v čas otroštva svojih dedkov in babic. Besedilo in fotografije: Kristina Hauptman 6 tudi za leto, ki je pred nami. Izpostavil je načrtovanje in izvedbo izobraževanja za voznike viličarjev ter opravljanje izrednih prevozov v kmetijstvu. Izvesti nameravajo tudi tečaj za varno delo v gozdu, za uporabo motorne žage, saj statistika kaže, da je kljub visoki stopnji osveščanja nesreč pri delu v gozdu še vedno preveč. Med načrtovanimi projekti za letošnje leto je še udeležba na tekmovanju v oranju, ki bo letos predvidoma potekalo na ptujskem območju. Izvesti želijo tudi dve strokovni ekskurziji (v sodelovanju s poslovnimi partnerji), pri čemer bi si po že ustaljeni navadi ponovno ogledali kak zanimiv obrat, tovarno ali demonstracijo uporabe kakega sklopa ali posamične, specialne kmetijske mehanizacije. Izvedba in udeležba na strokovnih dogodkih je po besedah Zemljaka v zadnjem obdobju zelo dobro uspevala, saj so v ta namen združili moči v sodelovanju z več interesnimi in stanovskimi združenji (govedorejsko društvo, združenje rejcev prašičev, društvo podeželske mladine, strojni krožki z drugih območij …). Medse so povabili tudi predstavnike, lokalne zastopnike in funkcionarje KGZS (g. Milan Unuk in g. Milan Strmšek), predsednike strojnih krožkov, s katerimi dobro sodelujejo (Žetalanec, Dravsko polje, Ormož …), ter različnih podjetij (Kmetijstvo Polanec, Syngenta, g. Franc Planinšek, g. Janko Petrovič, Inter export – demonstracije kmetijske mehanizacije …). Besedo so dobili še drugi vabljeni gostje, ki na kakršen koli način sodelujejo s strojnim krožkom. Predsednik sledi tudi dobri ideji, da se avditoriju vsako leto podrobneje predstavi kako podjetje. Letos je repertoar podjetja Pinus predstavila ga. Ana Ramšak. Iz njene predstavitve gre izpostaviti morda uspešno F4 kombinacijo, pri čemer gre za štiri sinergično delujoče pripravke, in sicer s talnim delovanjem Frontier ter Stomp, s foliarnim delovanjem pa Motivell in Cambio, pri čemer svetujejo uporabo močila Break Thru. Gre za učinkovit paket sredstev, ki po besedah predstavnice podjetja žanje dobre uspehe v tujini, pod okriljem podjetja BASF. Morda gre poudariti, da bo podjetje Pinus pripravek Cambio v kratkem nadomestilo s pripravkom Arrat, katerega uporaba bo primerna tudi v žitih, in sicer do fenofaze razraščanja, saj je žito v fazi bilčenja zelo občutljivo na herbicide. Priporočena je uporaba do začetka aprila, začetek uporabe pa, ko bo dnevna temperatura vsaj tri ure na 5 °C. Pripravek na trgu bo v embalaži 800 g (za štiri hektarje) in 200 g (za hektar). Letno konferenco so udeleženci zaključili z družabnim delom, ob večerji, ob intenzivnih razpravah, pretoku izkušenj in informacij, ki se tičejo kmetijstva v zadnjem obdobju. Ne glede na zelo nezavidljiv položaj kmetijstva, gledano tudi ali predvsem z vidika stopnje samooskrbe naše države s hrano, je čutiti dejstvo, da se okoli tega pojavlja in razvija vedno več javnih razprav ter ugotovitev v različnih relacijah, ravneh in z različnimi akterji v prehranski verigi. Četudi je plod takega početja le osveščanje in ozaveščanje celotne populacije v RS, je tudi to nekaj, morda droben, a nič manj pomemben kamenček v mozaiku spoznanja situacije, ki se (zelo!) tiče prav nas vseh, ne glede na status, poreklo ali kateri drugi parameter merjenja ter definiranja naše družbe tu in zdaj. Besedilo in fotografija: Jože Murko, KGZS, Zavod Ptuj, Kmetijska svetovalna služba Občan - 22. marec 2011 Uradni vestnik 4/2011 LETO XVI, številka 4 22. marec 2011 VSEBINA 1. RAZPIS za zbiranje predlogov za priznanja Občine Destrnik za leto 2011 1. Na podlagi 8. člena Odloka o priznanjih Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 4/2010) Komisija za odlikovanja in priznanja Občine Destrnik objavlja RAZPIS za zbiranje predlogov za priznanja Občine Destrnik za leto 2011 1. Priznanja Občine Destrnik so: 1. Naziv častni občan Občine Destrnik, 2. Plaketa Občine Destrnik, 3. Priznanje Občine Destrnik: zlato priznanje Občine Destrnik, srebrno priznanje Občine Destrnik, bronasto priznanje Občine Destrnik, 2. Pogoji za dodelitev priznanja: Naziv častni občan prejme posameznik za izjemen prispevek na področju gospodarstva, znanosti, umetnosti, kulture, šolstva, športa, humanitarnih ali drugih dejavnosti, ki imajo trajen pomen za razvoj in ugled občine doma in v tujini. Častni občan prejme ob podelitvi naziva posebno listino o podelitvi naziva. Plaketo Občine Destrnik lahko prejme posameznik, podjetje, zavod, organizacija, društvo in skupina, združenje ter druga pravna oseba za izjemen prispevek na področju gospodarstva, šolstva, znanosti, umetnosti, kulture, športa, humanitarnih ali drugih dejavnosti, ki imajo trajen pomen za razvoj in ugled občine doma in v tujini. Zlato priznanje Občine Destrnik podeli Občinski svet Občine Destrnik za izredno življenjsko delo ter dolgoletne vrhunske uspehe in dosežke na področju gospodarstva, kmetijstva, šolstva, znanosti, umetnosti, kulture, športa humanitarnih ter drugih dejavnostih, ki so pomembni za razvoj in ugled Občine Destrnik ter praviloma pomenijo zaključek kariere pri posamezniku ali zrelo fazo razvoja izredno uspešne skupine. Srebrno priznanje Občine Destrnik podeli Občinski svet Občine Destrnik za vrsto odmevnih dosežkov v daljšem časovnem obdobju na področju gospodarstva, kmetijstva, šolstva, znanosti, umetnosti, kulture, športa, humanitarnih in drugih dejavnostih, ki so pomembni za razvoj in ugled Občine Destrnik ter praviloma pomenijo izjemno uspešnost posameznika na polovici delovne kariere ali izjemno uspešnost skupine v fazi njene potrjene rasti. Bronasto priznanje Občine Destrnik podeli Občinski svet Občine Destrnik za nadpovprečne začetne ali večkratne uspehe v kratkem časovnem obdobju in kot vzpodbudo za nadaljnje Občan - 22. marec 2011 2. JAVNI RAZPIS za dodelitev pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Destrnik v letu 2011 ustvarjalno delo na področju gospodarstva, kmetijstva, šolstva, znanosti, umetnosti, kulture, športa ter humanitarnih in drugih dejavnostih. 3. Postopek podeljevanja: Pobude oziroma predloge za podelitev priznanj lahko podajo posamezniki, družbe, zavodi, politične in druge organizacije, skupnosti, društva ter organi lokalnih skupnosti. Predlog mora biti predložen v pisni obliki in mora vsebovati: – splošne podatke o predlagatelju, – predstavitvene podatke o kandidatu, – vrsto priznanja, za katerega je kandidat predlagan, – utemeljitev pobude s podrobnejšim opisom uspeha ali dosežkov, zaradi katerih je predlagana podelitev, – datum pobude. 4. Komisija za odlikovanja in priznanja bo predloge zbirala do 5. 4. 2011. Predlogi se oddajo osebno ali pošljejo na naslov: Občina Destrnik, Vintarovci 50, 2253 Destrnik. Predlogi se lahko pošljejo tudi na elektronski naslov: obcina.destrnik@ destrnik.si. 5. Komisija bo zbrane predloge proučila, Občinski svet Občine Destrnik pa bo sprejel sklep o podelitvi priznanj, ki bodo podeljena na občinskem prazniku 21. maja 2011. Datum: 1. 3. 2011 Komisija za odlikovanja in priznanja Občine Destrnik 2. Na podlagi 8. člena Pravilnika o dodeljevanju državnih in drugih pomoči ter ukrepih za programe razvoja podeželja v občini Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 13/2007) ter Odloka o proračunu Občine Destrnik za leto 2011 (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 3/2011), objavlja Občina Destrnik, Vintarovci 50, 2253 Destrnik JAVNI RAZPIS za dodelitev pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Destrnik v letu 2011 I. PREDMET JAVNEGA RAZPISA Občina Destrnik (v nadaljevanju: občina) razpisuje nepovratna finančna sredstva za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja za leto 2011 v okvirni višini 18.000 7 Uradni vestnik 4/2011 evrov po shemi državnih pomoči v kmetijstvu, skladno z Uredbo komisije (ES), št. 1857/2006, in Uredbo komisije (ES), št. 70/2001. II. OKVIRNA VIŠINA RAZPISNIH SREDSTEV Sredstva so zagotovljena v proračunu za leto 2011 v okvirni višini 20.100 evrov, od tega na proračunski postavki: Vr ta ukrepa 04002 Neposredno plačilo v kmetijstvu 04004 Financiranje društev (s področja kmetijstva) Okvirna višina sredstev 18.000 evrov 2.100 evrov III. UKREPI IN UPRAVIČENCI Za vse razpisane ukrepe velja, da gre za državne pomoči, ki se ne morejo dodeljevati za nazaj za dejavnosti, ki so že bile izvedene. Upravičenci lahko uveljavljajo pomoč za ukrepe, izvedene v obdobju od 1. 1. 2011 do 30. 11. 2011. Dokazila/ plačani računi za izvedene aktivnosti morajo imeti datum iz tega obdobja. Upravičenci do pomoči so: – kmetijska gospodarstva, pravne in fizične osebe, skladno s prilogo 1 k Uredbi komisije, št. 70/2001, ki se ukvarjajo s pridelavo kmetijskih proizvodov, imajo sedež na območju občine ter so vpisani v register kmetijskih gospodarstev in imajo v lasti oziroma v uporabi kmetijska zemljišča, ki ležijo na območju občine, oziroma tisti upravičenci kmetijskih gospodarstev, ki imajo svojo KMG-MID številko, – člani kmetijskega gospodinjstva, ki imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca kmetijskega gospodarstva, – organizacije ali subjekti, ki so registrirani za opravljanje storitev s področij pomoči v kmetijstvu na območju občine ali regije, – društva in njihova združenja, ki so registrirana ali delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine ali regije, – pravne in fizične osebe, ki se ukvarjajo z dopolnilno dejavnostjo na kmetiji, imajo stalno bivališče oziroma sedež v občini, so vpisani v register kmetijskih gospodarstev ter imajo v lasti oziroma v uporabi kmetijska zemljišča, ki ležijo na območju občine. Do pomoči po tem pravilniku niso upravičeni subjekti, ki so: – v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji, – podjetja v težavah, – velika podjetja oziroma podjetja z nad 250 zaposlenimi in z letnim prometom, ki ne presega 50 milijonov evrov in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov evrov, – za isti namen in za iste upravičene stroške, kot jih navajajo v vlogi za pridobitev sredstev, že prejeli javna sredstva Republike Slovenije ali Evropske unije, – naložbo ali storitev že zaključili, – nenamensko koristili sredstva iz občinskega, državnega ali evropskega proračuna v obdobju 5 let od ugotovitve nepravilnosti. Pomoči ni mogoče odobriti za: – stroške tekoče proizvodnje, – nakup proizvodnih pravic, živali in letnih rastlin, zasaditev letnih rastlin, – drenažna dela ali opremo za namakanje in namakalna dela, za preproste naložbe za nadomestitev, za stroške nadzora, ki ga opravi sam kmet ali proizvajalec, – kritje stroškov analiz zemlje, krme, kmetijskih izdelkov, – kritje stroškov testiranja kmetijske mehanizacije, – kritje dela prevoznih stroškov zbiranja mleka, – podporo za preprečevanje zaraščanja, – umetno osemenjevanje, 8 – stroške veterinarskih storitev, – plačilo stroškov invalidskega in pokojninskega zavarovanja, – različne oblike pomoči pri klanju živali, – regresiranje nakupa semena, – plačilo v obliki premij (na žival), – plačilo stroškov reje plemenjakov. Naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo Najvišji znesek dodeljene pomoči posameznemu podjetju, kmetijskemu gospodarstvu ne sme preseči 400.000 evrov v katerem koli obdobju treh proračunskih let ali 500.000 evrov, če je podjetje, kmetijsko gospodarstvo na območju z omejenimi možnostmi, in sicer ne glede na to, iz katerih javnih virov so sredstva dodeljena. Upravičenci do pomoči: – pravne in fizične osebe, ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo in so vpisane v register kmetijskih gospodarstev ter imajo v lasti oziroma v zakupu kmetijska zemljišča, ki ležijo na območju občine. Bruto intenzivnost pomoči: Bruto intenzivnost predvidene pomoči pri posameznem ukrepu ne sme presegati zgornje meje pomoči, kot jo določa Uredba komisije (ES) za posamezne ukrepe. 1. Naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo: a) posodabljanje kmetijskih gospodarstev Upravičeni stroški: – stroški za izdelavo projektne dokumentacije za novogradnjo in adaptacijo hlevov ter gospodarskih poslopij na kmetiji zaradi prilagajanja novim standardom, ki temeljijo na zakonodaji (ES); – stroški za nakup materiala za adaptacijo hlevov in ureditev izpustov; – stroški za nakup nove kmetijske mehanizacije; – stroški za nakup opreme hlevov, vključno z računalniškimi programi; – stroški za nakup materiala za gradnjo ali adaptacijo pomožnih živinorejskih objektov (ne sofinancira se adaptacija ali rekonstrukcija gnojnih jam ali gnojišč zaradi izpolnjevanja standarda »nitratna direktiva«); – stroški nakupa in montaže rastlinjaka ter opreme v njem; – stroški ureditve trajnega nasada: stroški priprave izvedbenega načrta za zasaditev novega nasada (sadovnjak ali vinograd), stroški priprave zemljišča, nakup opreme, mreže za ograjo in večletnega sadilnega materiala, razen jagod; – stroški za gradnjo, prenovo, adaptacijo gospodarskih objektov kmetije; – stroški razširitve, posodobitve ter pridobivanja novih zmogljivosti v osnovni kmetijski dejavnosti; – skladišča za krmo s pripadajočo opremo; – nakup kmetijskih zemljišč v vrednosti do 10 % vrednosti naložbe v primeru izgradnje hleva in širitve kmetijske proizvodnje; – stroški nakupa ter posodobitve mrež proti toči; – prispevek v splošnih stroških na področju izdatkov (honorarji arhitektov, inženirjev in svetovalcev, stroški za študije izvedljivosti, nakup patentov ter licenc); – stroški obresti za kredite za naložbe na kmetijskem gospodarstvu; – stroški obnove fasad na kmetijskih gospodarstvih primarne proizvodnje (hlevi, gospodarska poslopja, skladišča oziroma nestanovanjski objekti). Specifični pogoji upravičenosti: – ustrezno dovoljenje/projektna dokumentacija za izvedbo investicije, – predračun, račun oziroma dokazila o plačilu stroškov za projektno dokumentacijo, za katero se uveljavlja pomoč, Občan - 22. marec 2011 Uradni vestnik 4/2011 – kreditna pogodba, izračun obresti, potrdilo o plačilu obresti, poslovni načrt, – dovoljenje lastnika zemljišča za izvedbo naložbe v primeru zakupa zemljišča, – drugi splošni pogoji, povezani z opravljanjem kmetijske dejavnosti, – za namen ureditve trajnega nasada je potrebno izpolnjevati pogoje za pridobitev, skladne z veljavno uredbo o uravnavanju obsega vinogradniških površin. Bruto intenzivnost pomoči: – do 50 % upravičenih stroškov na območjih z omejenimi dejavniki, – do 40 % upravičenih stroškov za ostala območja, – do 50 % upravičenih naložb na drugih območjih, če naložbe izvajajo mladi kmetje v petih letih od vzpostavitve kmetijskega gospodarstva in je naložba opredeljena v poslovnem načrtu ter so izpolnjeni pogoji 22. člena Uredbe komisije (ES, št. 1698/2005), – do 60 % upravičenih stroškov na območjih z omejenimi dejavniki, če naložbe urejanja kmetijskih zemljišč izvajajo mladi kmetje v petih letih od vzpostavitve kmetijskega gospodarstva in je naložba opredeljena v poslovnem načrtu ter so izpolnjeni pogoji 22. člena Uredbe komisije (ES, št. 1698/2005). b) urejanje pašnikov Upravičeni stroški: – stroški izdelave načrta/projektne dokumentacije za ureditev pašnika; – stroški za nakup opreme za ograditev in pregraditev pašnikov z električno ali leseno ograjo (koli, žica, izolatorji, pašni aparat …); – stroški nakupa opreme za ureditev napajališč za živino; – stroški odstranjevanja zarasti, ravnanja zemljišča, nasutja, stroški strojnih storitev; – splošni stroški na področju izdatkov (honorarji arhitektov, inženirjev in svetovalcev, stroški za študije izvedljivosti, nakup patentov ter licenc). Specifični pogoji upravičenosti: – izdelan načrt ureditve pašnika s popisom del, opreme in tehnologijo paše, – izdelan načrt ureditve zemljišča v zaraščanju ali dostopov (ureditev poljskih, dovoznih poti ter poti v trajnih nasadih), – minimalna površina pašnika, ki se ureja, mora biti 1 ha, – pomoč se lahko dodeli, da se upravičencu omogoči, da doseže novo uvedene minimalne standarde glede okolja, higiene in dobrega počutja živali. Bruto intenzivnost pomoči: – do 50 % upravičenih stroškov na območjih z omejenimi dejavniki, – do 40 % upravičenih stroškov za ostala območja, Občan - 22. marec 2011 – do 50 % upravičenih stroškov, če naložbe izvajajo mladi kmetje v petih letih od vzpostavitve kmetijskega gospodarstva in je naložba opredeljena v poslovnem načrtu, – najvišji znesek dodeljene pomoči je 2.000 evrov na kmetijsko gospodarstvo na leto. c) urejanje kmetijskih zemljišč in dostopov Upravičeni stroški: Sredstva so namenjena upravičencem za izvedbo manjših zemeljskih del, ki ne pomenijo večjega posega v prostor, kot so: krčenje drevesne zarasti in grmičevja, planiranje terena, ureditev dovoznih poti, ureditev zemljišča po izvedeni komasaciji, če se ne sofinancira s strani občine ter države, vse z namenom izboljšanja pogojev obdelovanja. Specifični pogoji upravičenosti: – vloga in odobritev komisije o nameri dela, – kopija katastrskega načrta, – zemljiškoknjižni izpisek ali posestni list, iz katerega je razvidno, da je upravičenec lastnik ali solastnik kmetije in ima v uporabi najmanj 2 ha primerljivih kmetijskih površin. Dokumenti so lahko stari največ 1 leto, – zakupne pogodbe, sklenjene za obdobje najmanj 5 let, v primeru zakupa zemljišč, – krčitveno dovoljenje pristojnega organa, če gre za spremembo gozdne površine v kmetijsko, – pri izvajanju večjih agromelioracijskih del se obvezno izdela investicijski program strokovnih služb ali pooblaščenih organizacij. Bruto intenzivnost pomoči: – za izvedbo malih melioracij – do 10 strojnih ur sofinanciramo do 40 % upravičenih stroškov investicijske vrednosti storitve, – za izvedbo večjih melioracij s predhodno izdelanim investicijskim programom strokovne službe sofinanciramo do 40 % upravičenih stroškov investicijske vrednosti storitve v nižinskem območju, – za območja z omejenimi dejavniki za kmetijsko dejavnost sofinanciramo do 50 % upravičenih stroškov storitve oz. za mlade kmete do 60 % upravičenih stroškov storitve, če naložbe izvajajo mladi kmetje v petih letih od vzpostavitve kmetijskega gospodarstva in je naložba opredeljena v poslovnem načrtu. 2. Varstvo tradicionalne krajine in stavb – za naložbe, namenjene ohranjanju značilnosti neproizvodne dediščine, ki se nahajajo na kmetijskih gospodarstvih (arheološke, zgodovinske znamenitosti); – za naložbe za varstvo dediščine proizvodnih sredstev na kmetijah, kot so kmetijska poslopja, če naložba ne povzroči povečanja zmogljivosti kmetije. Upravičeni stroški: – priprava dokumentacije za rekonstrukcijo (ponovno postavitev) ali obnovo oziroma sanacijo objekta (posnetek stanja, arhitekturni in statični načrt), projekt gradnje ali obnove, popis del, konservatorski program; – za nabavo materiala za obnovo; – za izvajanje del. Bruto intenzivnost pomoči: – za naložbe v neproizvodne objekte na kmetijskem gospodarstvu do 100 % upravičenih stroškov; – za naložbe v proizvodna sredstva na kmetijah do 60 % upravičenih stroškov oz. 75 % na OMD, pod pogojem, da naložba ne povzroči povečanja proizvodne zmogljivosti kmetije; – dodatna pomoč se lahko odobri v višini do 100 % za pokritje dodatnih stroškov, ki nastajajo zaradi uporabe tradicionalnih vrst materiala, ki je potreben za ohranitev značilnosti kulturne dediščine na stavbah. 3. Pomoč za plačilo zavarovalnih premij Upravičeni stroški: Sofinanciranje zavarovalne premije za posevke in plodove (zavarovanje posevkov in plodov pred nevarnostjo toče, požara, udara strele, spomladanske pozebe, viharja ter poplave) za eno rastno dobo. Sofinanciranje zavarovalne premije za bolezni živali (pred nevarnostjo pogina zaradi bolezni, zakola z veterinarsko napotnico oziroma usmrtitve zaradi bolezni in ekonomskega zakola zaradi bolezni) za eno zavarovalno leto. Bruto intenzivnost pomoči: – podpora občine znaša razliko med višino sofinancirane zavarovalne premije iz nacionalnega proračuna – do 50 % opravičljivih stroškov zavarovalne premije za zavarovanje posevkov in plodov ter zavarovanja živali zaradi bolezni. 4. Pomoč za zaokrožitev zemljišč Upravičeni stroški: Sofinanciranje stroškov, nastalih z menjavo (zaokrožitvijo) kmetijskih zemljišč. Bruto intenzivnost pomoči: – do 50 % upravičenih stroškov pravnih in upravnih postopkov. 5. Pomoč za spodbujanje kakovostnih kmetijskih proizvodov Upravičeni stroški: – stroški za uvedbo sistemov zagotavljanja kakovosti po standardih ISO 9000 in 1400; – stroški za uvedbo sistemov na podlagi analize tveganj in kritičnih točk (HACCP); – stroški za uvedbo sistemov sledljivosti; – stroški za uvedbo sistemov za zagotavljanje upoštevanja pristnosti ter 9 Uradni vestnik 4/2011 tržnih normativov ali programov presoje vplivov na okolje. Bruto intenzivnost pomoči: – do 100 % upravičenih stroškov v obliki subvencioniranih storitev – ne sme vključevati neposrednih plačil v denarju proizvajalcem. 6. Zagotavljanje tehnične podpore v kmetijstvu Upravičeni stroški: Na področju organiziranja in izvedbe izobraževalno-strokovnih programov s področja kmetijstva za usposabljanje kmetov ter delavcev na kmetijskem gospodarstvu. Pomoč se dodeli za kritje: – stroškov organiziranja programov usposabljanja. Na področju svetovalnih storitev, ki jih opravijo tretje strani: – honorarji za storitve, ki ne spadajo med trajne ali občasne dejavnosti, niti niso v zvezi z običajnimi operativnimi stroški podjetja, na primer rutinsko davčno svetovanje, redne pravne storitve ali oglaševanje. Na področju organizacije forumov za izmenjavo znanj med gospodarstvi, tekmovanj, razprav in sejmov ter sodelovanja na njih: – stroški udeležbe; – potni stroški; – stroški izdaje publikacij; – najemnine; – simbolične nagrade, podeljene na tekmovanjih – do vrednosti 50 evrov na nagrado in zmagovalca. Stroški na področju širjenja znanstvenih dogajanj (prikazi in demonstracijski poskusi, delavnice, forumi in predavanja za širšo javnost) – pod pogojem, da posamezna podjetja, znamke ali poreklo, razen za proizvode iz Uredbe sveta (ES, št. 510/2006), niso imenovani. Stroški publikacij, katalogov, spletišč, ki predstavljajo dejanske podatke o proizvajalcih iz dane regije ali proizvajalcih danega proizvoda, če so informacije in predstavitve nevtralne ter imajo zadevni proizvajalci enake možnosti, da se predstavijo v publikaciji (kritje stroškov priprave in tiska katalogov, kritje stroškov vzpostavitve spletne strani). Za nadomeščanje kmeta, njegovega partnerja med boleznijo in dopustom: – stroški strojnih storitev, pri tem je mišljeno, da v času kmetove odsotnosti nekdo vodi kmetijo; – stroški dela nadomestne delovne sile. Bruto intenzivnost pomoči: – do 50 % upravičenih stroškov. Pomoč se dodeli v obliki subvencioniranih storitev in ne sme vključevati neposrednih plačil v denarju proizvajalcem. 7. Za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetijah Upravičeni stroški: – stroški materiala za gradnjo ali obnovo 10 objekta za dopolnilne in nekmetijske dejavnosti, predelavo ter trženje kmetijskih proizvodov; – stroški nakupa opreme in naprav za dopolnilne ter nekmetijske dejavnosti, predelavo in trženje kmetijskih proizvodov; – stroški izdelave projektne dokumentacije za naložbo v dopolnilne in nekmetijske dejavnosti, predelavo ter trženje kmetijskih proizvodov; – promocija; – splošni stroški. Bruto intenzivnost pomoči: – do 50 % upravičenih stroškov; – najvišji znesek dodeljene pomoči znaša 5.000 evrov na kmetijsko gospodarstvo na leto; – skupna pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli upravičencu, ne sme presegati 200.000 evrov bruto – v katerem koli obdobju treh proračunskih let. 8. Za opravljanje storitev in trženja proizvodov ter storitev s kmetij Upravičeni stroški: – vsi stroški v zvezi z izgradnjo ali obnovo objekta; – nakup nove opreme; – promocija; Ostali splošni stroški. Bruto intenzivnost pomoči: – do 50 % upravičenih stroškov; – najvišji znesek dodeljene pomoči znaša 5.000 evrov na kmetijsko gospodarstvo na leto; – skupna pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli gospodarstvu, ne sme presegati 200.000 evrov bruto – v katerem koli obdobju treh proračunskih let. 9. Za izobraževanje in usposabljanje na področju dopolnilnih in nekmetijskih dejavnosti ter predelave in trženja Upravičeni stroški: – stroški kotizacije šolnin za tečaje, seminarje, predavanja in strokovne ekskurzije, povezanih z dopolnilnimi in nekmetijskimi dejavnostmi ter predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov; – stroški prevoza in vstopnin za strokovne oglede, povezanih z dopolnilnimi in nekmetijskimi dejavnostmi ter s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov; – stroški strokovnih gradiv, pomembnih za izobraževanje in usposabljanje, povezanih z dopolnilnimi in nekmetijskimi dejavnostmi ter s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov; – stroški udeležbe na sejmih, povezanih z dopolnilnimi in nekmetijskimi dejavnostmi ter s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov. Bruto intenzivnost pomoči: – do 50 % upravičenih stroškov. 10. Za delovanje društev in njihovih združenj Upravičeni stroški: Materialni stroški za delovanje društev. Bruto intenzivnost pomoči: – do 100 % upravičenih stroškov. IV. VSEBINA IN MESTO ODDAJE VLOGE Vlagatelji oddajo vlogo, ki vsebuje: 1. prijavni obrazec: »Vloga za dodelitev finančnih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Destrnik v letu 2011«, 2. obvezne priloge k vlogi, ki so predložene kot dokazila k posameznim ukrepom. Brezplačno razpisno dokumentacijo lahko zainteresirani dvignete na Občini Destrnik, Vintarovci 50, 2253 Destrnik. Objavljena je tudi na spletni strani Občine Destrnik, www.destrnik.si, rubrika razpisi. Za dodatne informacije lahko pokličete na Občino Destrnik, tel. 02 761 92 50, ali pišete na elektronski naslov obcina.destrnik@destrnik.si z navedbo »razpis razvoj podeželja 2011«. Vlogo je potrebno predložiti v zaprti kuverti. Na hrbtni strani mora biti napis »NE ODPIRAJ – RAZPIS KMETIJSTVO 2011«. V. OBRAVNAVANJE VLOG Za izvedbo javnega razpisa je odgovorna komisija za vodenje postopka javnega razpisa dodelitve pomoči za ohranjanje in razvoj podeželja v občini Destrnik v letu 2011. Ta pripravi razpisno dokumentacijo in določi dodatne pogoje razpisa, objavi javni razpis v sredstvih javnega obveščanja, obravnava pravočasno prispele in popolne prijave, opravlja oglede na terenu ter pripravi predlog za razdelitev sredstev, ki ga potrdi župan v okviru proračunskih sredstev za namene iz tega razpisa. Državne in druge pomoči se dodeljujejo v obliki dotacij kot nepovratna sredstva v določeni višini za posamezne namene. Za vse pomoči, ki se izvajajo v obliki neprofitnih finančnih spodbud, morajo biti izvedeni javni razpisi, skladno s pogoji in po postopku, določenem v veljavnih predpisih, za vse ostale ukrepe pa v primeru, če tako določa poseben predpis. VI. ROK ZA PRIJAVO NA JAVNI RAZPIS Razpis je odprt do porabe sredstev oziroma do 31. 10. 2011. Vlagatelj se lahko prijavi na razpis za posamezni ukrep samo enkrat. Rok za oddajo vlog za prvo odpiranje je: do 20. 6. 2011 – za prvo odpiranje in obravnavo vlog. Rok za oddajo vlog za zadnje odpiranje je: do 31. 10. 2011 – za zadnje odpiranje in Občan - 22. marec 2011 Uradni vestnik 4/2011 obravnavo vlog. Vlagatelje nepopolnih vlog se pozove, da vloge dopolnijo v roku pet delovnih dni od prejema obvestila o nepopolni vlogi. Nepopolne vloge, ki jih vlagatelj v navedenem roku ne dopolni ali ne odpravi pomanjkljivosti, se zavržejo. Na podlagi zapisnika o odpiranju vlog odloči o vloženih zahtevkih organ I. Čistilna akcija »APRIL 2011« stopnje najkasneje v 45 dneh po izteku razpisanega roka. V sklepu se opredelijo namen, višina odobrenih sredstev in upravičljivi stroški za posamezen ukrep. Zoper sklep je dopustna pritožba v roku 15 dni od vročitve, in sicer na organ II. stopnje. Pritožbo je potrebno poslati na občino priporočeno po pošti. Župan Občine Destrnik: Franc PUKŠIČ, univ. dipl. inž. el., s.r. Spoštovane OBČANKE in OBČANI! Tudi letos v občini načrtujemo akcijo čiščenja našega naravnega okolja v katerem živimo in delamo. To okolje mora biti naš ponos. Čistilno akcijo bomo izvajali v soboto 9. aprila 2011 med 8.00 in 13.00 uro v vseh vaseh občine Destrnik - čiščenja okolja (gozdov, rečnih obrežij, navlake ob zapuščenih hišah, ob cestah in podobno). Vaški odbori bodo zadolženi, da se dogovorijo o izvedbi akcije z občani v vasi. Zbirna mesta bodo pri predsednikih vaških odborov oziroma po dogovoru vaškega odbora (predlagamo ustaljeno prakso). V akcijo se bodo vključila tudi društva in lovska družina Destrnik. Vse udeležence akcije opozarjamo, da vsak skrbi za svojo in skupno varnost v akciji. Organizator čistilne akcije ne prevzema nobene odgovornosti za morebitne poškodbe udeležencev v akciji. S strani občine predlagamo, da v akciji poskušamo med ostalim očistiti: - pločevinke, plastenke, steklenice, papir in drugo ob cestah in drugih površinah (lahko poberete že prej in pripravite za odvoz); - odvržene kosovne odpadke z gozdov, obrežij potokov in zelenic. Odvoz organizirajo vaški odbori sami. Na Čistem mestu je deponija odprta med 8.00 in 14.00 uro. Vozniki morajo imeti odpadke ločeno zbrane po vrsti odpadka. Nujno je, da prevoznika zbranih odpadkov spremlja skupina občanov, da bo odlaganje odpadkov na deponiji hitreje končano. Različni odpadki se bodo deponirali na različnih lokacijah deponije. Na prikolicah je pomembno, da so odpadki zloženi po vrstah odpadkov, da bo odlaganje potekalo brez težav. Prosimo za strpnost prevoznikov. Vrečke za plastenke, papir, steklo in pločevinke predsedniki vaških odborov ali od njih pooblaščene osebe dvignejo na občini Destrnik vsak delovni dan (količine bodo omejene). Delavci podjetja GRADNJE DESTRNIK d.o.o. bodo na razpolago za prevoz zbranih odpadkov s tovornjakom, traktorjem in kombijem. Tisti, ki ne boste imeli lastnega prevoza za odvoz zbranih odpadkov pokličite na Gradnje Destrnik gospoda ŽUNKOVIČ PETRA na telefon 041-772209 v soboto med 8.00 in 12.00 uro. Na dan akcije predsedniki vaških odborov ali pooblaščeni vodji akcij najkasneje do 9.00 ure javijo HAUPTMAN IVANU na telefonsko številko 041-484-814 število udeležencev, ki se Občan - 22. marec 2011 Številka: 330-1/2011-2 Datum: 9. 3. 2011 bodo udeležili malice pred gasilskim domom v Destrniku ob 13.00 uri in tistih, ki bodo prišli kasneje zaradi odvoza smeti. Dodatne informacije dobite na telefon 761-92-59 ali 041319-220 Anton KOVAČEC. V akciji pričakujemo sodelovanje društev, vaških odborov, občank in občanov občine Destrnik. Prosimo, da se akcije lotimo tako, da spet očistimo nekaj črnih odlagališč, odvržene smeti ob cestah, jarkih, gozdnih mejah in parkiriščih ob gozdovih. Kosovne odpadke gospodinjstev bo Čisto mesto v letošnjem leto odvažalo po svojem programu – teh sedaj ne odvažamo. Ta akcija je planirana v jeseni. Se vidimo na akciji! Odbor za infrastrukturo Občine Destrnik Čiščenje pločnikov po zimski službi Zimske službe so ceste posipavale tudi s peskom za zimski posip cest. S pluženjem snega je bil na pločnike odložen posipni pesek, namenjen cestam. Tega je sedaj na pločnikih precej. Da bi čez leto varno hodili po pločnikih je dobro, da pesek pometemo s pločnikov. Vljudno prosimo občanke in občane, predvsem tiste, ki živijo ob pločnikih, da nam priskočite na pomoč in nam pomagate pomesti pločnike, vsaj pred svojimi hišami. Sosed, čez cesto lahko pomaga tudi sosedu na kateri strani je pločnik. Pričakujemo, da bomo tako imeli pločnike pometene do konec meseca marca. Ob tej priložnosti se zahvaljujemo vsem, ki ste pločnik pred svojo hišo že počistili in še posebej vsem tistim, ki jih pometate čez celo leto. Prav tako se zahvaljujemo tistim, ki so v času snežnih padavin očistili tudi sneg s pločnikov. S svojim dobrim delom prispevate svoj delež k varnejši hoji pešcev in lepšemu videzu okolja v katerem živimo. HVALA VAM! Odbor za infrastrukturo Občine Destrnik 11 Občan Društvo kmetic Destrnik Obisk v Evropskem parlamentu v Bruslju Evropski parlament v Bruslju je na povabilo dr. Milana Zvera obiskala skupina slovenskih žena s podeželja, in sicer članice Društev kmetic iz Svete Trojice in Destrnika, pridružila pa se jim je tudi ptujska vinska kraljica Tanja Hauptman. Milan Zver je gostom opisal svojo vlogo in odbore, v katerih dela. Je član odborov za kulturo in izobraževanje, za kmetijstvo in podeželje, za politične izzive ter član delegacije za nekdanjo jugoslovansko republiko Makedonijo in Ljudsko republiko Kitajsko. Povedal je, da Evropski parlament predstavlja okoli 500 milijonov državljanov v 27 državah članicah EU. Volitve so organizirane vsakih pet let, junija 2009 pa smo z njimi obeležili 30. obletnico prvih splošnih neposrednih volitev. Parlament je po teh volitvah štel 736 poslancev, ki so oblikovali skupine na podlagi političnih prepričanj in ne na podlagi državljanstva. Uradni sedež Evropskega parlamenta je v Strasbourgu, na meji med Francijo in Nemčijo, ki simbolizira evropsko spravo po dveh svetovnih vojnah. V Strasbourgu poteka vsako leto 12 plenarnih zasedanj parlamenta. Vse razprave potekajo v vseh uradnik jezikih EU. Odgovoril je na vprašanja, katere pristojnosti ima, kakšne cilje ima za Evropo in kako ti vplivajo na vsakdanje življenje. Drugi dan potepanja po Bruslju so si ogledale staro mestno jedro, simbol Bruslja, to je drobni bronasti kipec Manneken Pis – fantek, ki lula, katedralo svetega Mihaela, v kateri potekajo kraljeve poroke in pogrebi, baziliko Svetega srca, katere gradnja se je začela 1905, ko je kralj Leopold II. položil temeljni kamen med proslavo 75-letnice belgijske neodvisnosti. Med sprehodom po Bruslju so spoznale, da je to mesto čokolade, pralin, čipk in piva, saj po nekaterih podatkih poznajo več kot 300 različnih vrst te pijače. Ustavile so se tudi pri atomiumu, to je 102 m visok objekt, ki predstavlja povečano molekulo železa, ki je bila izbrana za promocijo belgijske kovinske industrije. Domov so se vračale ponoči, a brez spanja, saj so si pripovedovale šale, prepevale pesmi in izmenjavale izkušnje s področja ročnih del. Obljubile so si, da v prihodnosti izvedejo kakšno skupno delavnico oziroma se srečajo kot članice društev s sorodnimi idejami. Besedilo in fotografije: Nada Zupanič Društvo vinogradnikov in sadjarjev Osrednje Slovenske gorice Poudarek na izobraževanju »Natočimo čaše svoje« je bila uvodna pesem na redni letni konferenci društva vinogradnikov, ki je potekala 11. februarja v domu krajanov Grajena. Pesem je bila kot zahvalna pesem vinogradniškemu društvu, ki je pomagalo pri izvedbi božičnega koncerta v Mohorkovi grabi. Predsednik društva Andrej Rebernišek je podal analizo dela v preteklem letu. Poudarek je bil na izobraževanju, kako obdelovati vinograde in nato kako kletariti, da dobimo kakovostno žlahtno kapljico. Poleg tega je društvo pripravilo merjenje in analizo mladega vina, ocenjevanje vina, strokovno ekskurzijo v Slovenske Konjice, pohod ter postavitev klopotca, martinovanje z izborom kletarja, dan odprtih vrat, grajski praznik s cesarskokraljevim Ptujem … Društvo je v svojih akcijah sodelovalo z Mestno občino Ptuj in Občino Destrnik, z Biotehnično šolo Ptuj, z VTC 13, z Društvom kmetic mestne občine Ptuj ter z osnovno šolo Grajena. Vse te akcije načrtujejo tudi za leto 2011. V načrtu pa imajo še ponatis zloženke, izpeljavo nekaterih projektov, veliko bodo delali na turistični promociji, želijo pa urediti tudi muzej s prešo in kletarsko opremo na prostem. Med gosti so za odlično delo čestitali župan Mestne občine Ptuj dr. Štefan Čelan, predstavnik Biotehnične šole Ptuj in predstavnik mestne četrti Grajena, oglasila pa se je tudi predsednica društva kmetic Milena Markež, ki si želi dobro 12 sodelovanje tudi v prihodnosti. Tanja Hauptman, ptujska vinska kraljica, je izrazila svoje zadovoljstvo, da nosi krono, saj je na ta račun videla mnogo krajev v Sloveniji pa tudi v tujini. Trudi se, da s svojimi obiski ponese ime Destrnika in Ptuja v druge kraje. Novi člani društva so postali: Sabina Murko, Ivo Šimenko, Sebastijan Tajhman in Milan Malek. Kot se za vinogradnike spodobi, so na koncu tudi nazdravili in pokušali vina. Besedilo in fotografije: Nada Zupanič Občan - 22. marec 2011 Občani pišejo Občinski svetniki dejansko ne odločajo o proračunu Zadnja seja (25. februarja) je potekala podobno kot vse doslej. Predlogi svetnikov, zlasti nas iz opozicije, nimajo nobenega vpliva na delovanje naše občine, čeprav nas je izvolilo več kot 36 % občanov in občank Destrnika. Na primeru sprejemanja proračuna smo lahko opazili, da tudi predlogi odborov občinskega sveta ne štejejo veliko. Vprašamo se, zakaj jih sploh imamo, če se o vsem odloča v ožjih krogih na občini. Svetniki smo dolžni predstavljati pričakovanja in interese občanov. Nenazadnje dobi občina za vsakega občana 554 evrov povprečnine, ki je v bistvu njihov denar. Zato bi morala uprava in župan voditi takšno politiko, da bi zadovoljila čim več ljudi, z denarjem pa razpolagati pregledno. Za našega župana smo štirje svetniki iz opozicije neodgovorni, ker nismo glasovali za proračun 2011. Razumem, da bi lahko bilo nesprejetje za našo občino nerodna stvar. Ampak žalosti me dejstvo, da se ne župan ne uprava nista bila pripravljena dogovarjati z nami. Občinski svet naj bi bil najvišji organ odločanja o vseh zadevah v okviru pravic in dolžnosti občine. Žal pri nas ni tako. O vsem odloča ožji krog na občini, mi pa seveda ne moremo prevzemati odgovornosti in na slepo podpirati njegovih odločitev. Izjava župana, naj sami pripeljemo denar v občino in se bomo potem lahko pogovarjali o stvareh, za katere se zavzemamo, se mi zdi zelo ponižujoča. Občinski denar ni last župana in njegove večine, zato je prav, da tudi mi, opozicijski svetniki, soodločamo o njegovi porabi. Občinski proračun je premajhen, to je dejstvo. V preteklosti, zlasti v času 2004–2008, nas je reševal denar, ki je prišel od vlade Janeza Janše. Danes opažamo, da je občinska uprava, glede na našo velikost, prevelika in da požre preveč denarja, ki bi lahko šel za razvoj. Po drugi strani pa drago plačujemo izbrana zemljišča, tudi do neobstoječih term Gaja. Po mnenju župana pa je po drugi strani predrago snemanje sej sveta, čeprav bi ljudje, po mojem mnenju, morali imeti možnost vedeti, o čem se razpravlja na sejah. Če berejo zapisnike sej, ne bodo veliko izvedeli, saj ne vsebujejo naših razprav. Ne maram napadati, obsojati in podcenjevati ljudi preko medijev. Vendar se mi zdi prav, da nekatere stvari povem javno in da ljudje spoznajo tudi drugo stran. Samo kimanje ni vredno svetniške funkcije. Urša Zver, svetnica SDS Odgovor na članek Simone Lacko z naslovom »Ali je pri nas na Destrniku merilo razumevanja in vednosti v tem, da kot občinska svetnica nič ne sprašujem … in sem na seji tiho?« Spoštovana gospa svetnica Simona Lacko, ko je pesnik in pisatelj Ivan Cankar pred sto leti hodil po Slovenskih goricah je v nekem pismu zapisal: „... ako bi Slovenske gorice imele toliko zlata kot imajo blata bi bili tukajšnji kraji najbogatejši na svetu.“ Sprašujete se, čemu je namenjen občinski svet na Destrniku. Na to vam ne mislim odgovarjati, saj so naloge in pristojnosti občinskega sveta jasno opredeljene v statutu občine in jih tudi natančno opredeljuje slovenska zakonodaja. Sprašujete me, koga se bojim, do sedaj se nisem nikogar bal in se seveda tudi sedaj ne bojim, ker lahko vedno z argumenti zagovarjam naše skupne odločitve in upravičenost investicij, ki smo jih izpeljali in jih bomo peljali tudi v bodoče v naši občini. Ne morem reči, da me je strah, ampak vseeno imam pomisleke nad posameznimi svetniki, torej nad vami, gospa svetnica, in vašimi somišljeniki, saj menim, da vaš osnovni namen ni sodelovanje pri sestavljanju mozaika v razvoju občine. Vedno bolj dokazujete, da je vaš cilj ravno to, kar očitate meni, torej onemogočanje dela občinskega sveta in s tem posredno tudi razvoja občine. Verjemite, da politikantstvo ne prinaša Občan - 22. marec 2011 razvoja občine in vse te napade vas in vaših somišljenikov razumem, kot osebno diskreditacijo mene kot župana in občinske uprave, ki dela zelo dobro in verjemite ni tako enostavno, kot si nekateri predstavljate. Pri vašem pisanju svetnica Simona, pa me najbolj žalosti, da gnojnico zlivate na delo občine Destrnik v preteklosti. Očitno ste pozabili, da je v preteklosti, bil v občini Destrnik zelo aktiven vaš oče in naj povem, da sva dobro sodelovala. Prav je, da se mu tudi v tem članku zahvalim za njegov doprinos pri razvoju občine. In, če vas vaši somišljeniki silijo, da pljuvate po meni, vas prosim, da vsaj ne pljuvate po lastnem očetu. Kot sem že zapisal, politikanstvo ne prinaša razvoja občine, zato sem se tudi odločil, da na pisanja občinskih svetnikov več ne bom odgovarjal, ker mi to jemlje preveč pozitivne energije, ki jo bom rajši tudi v bodoče usmerjal v nove projekte in investicije v naši občini. Vam in vašim somišljenikom priporočam, da preberete knjižno uspešnico Rhonde Byrne The secret (Skrivnost) in upam, da boste potem spoznali, kaj prinaša negativna energija. Prepričan sem, da ni dobra za nadaljnji razvoj in prinaša razdvojenost občanov, kar ni dobro za razvoj naše občine, saj nas je premalo, da bi se delili na naše in vaše. Prepričan sem da, v kolikor bi v preteklosti v občini Destrnik, delovali na način, kot ga vi in vaši somišljeniki želite „uzakoniti“ v našem občinskem svetu, bi v občini Destrnik imeli le tisto bogastvo, ki ga je že pred sto leti opeval pesnik in pisatelj Ivan Cankar. Župan Občine Destrnik Franc Pukšič 13 Občan 42. občni zbor Prostovoljnega gasilskega društva Destrnik V soboto, 26. februarja 2011, je bil v dvorani PGD Destrnik redni občni zbor društva. Prisotna je bila večina članstva in številni gasilci iz sosednjih prijateljskih gasilskih društev. Občni zbor so s svojo prisotnostjo počastili številni gostje, med njimi župan in državni poslanec gospod Franc Pukšič, predsednik Gasilske zveze Destrnik gospod Janez Irgl ter gospod Štefan Vidovič iz Gasilske zveze Slovenije. Pričetek občnega zbora so kulturno obogatili člani Destrniškega okteta KD Destrnik pod vodstvom gospe Marije Stöger. V uvodnem nagovoru je predsednik PGD Destrnik gospod Marjan Zelenik pozdravil prisotne in v poročilu predsednika poročal o izvedenih nalogah društva v letu 2010. Izpostavil je naslednje opravljene naloge: izdelava in postavitev velikega presmeca pred farno cerkvijo, sodelovanje na gasilskih tekmovanjih, zdravniški pregledi operativnih članov društva, delo z mladimi, plačilo kredita v višini 8.000,00 EUR, ekskurzija društva ter prijateljsko sodelovanje z drugimi društvi. Poročilo je zaključil z besedami: »Želim se zahvaliti vsem članom našega društva za dobro sodelovanje in pripadnost društvu. Zahvaljujem se tudi Občini Destrnik, GZ Destrnik, Gasilskemu društvu Desenci in vsem prijateljskim društvom za dobro sodelovanje. Posebna zahvala pa velja občankam in občanom naše občine za vsestransko pomoč pri razvoju društva.« Predsednik Gasilske zveze Destrnik gospod Janez Irgl je ocenil, da delo društva poteka odlično, zato je izrekel pohvalo vodstvu, da uspeva tudi v teh časih opravljati pomembne naloge, predvsem pa za skrb in delo z mladino. Župan gospod Franc Pukšič, ki je tudi član PGD Destrnik, obenem pa odgovoren za požarno varnost v občini, je med drugim povedal: »Društvo dela v dobro in v zadovoljstvo občank in občanov in dokler bo tako, bo imelo vso podporo Občine Destrnik.« Gospod Štefan Vidovič je na občnem zboru zastopal Gasilsko zvezo Slovenije. V nagovoru je dejal, da želi GZ Slovenije pomagati gasilskim društvom pri vseh akcijah. V letu 2010 so bila sprejeta nova pravila gasilske službe. Novost je čin višjega gasilskega častnika, delodajalcem pa bo Republika Slovenija pokrivala stroške dela za gasilce, ki bodo sodelovali na različnih intervencijah. Na občnem zboru sta nova člana društva postala Iris Kozel in Tomislav Krušič. 14 Priznanja Gasilske zveze Destrnik sta podelila predsednik Janez Irgl in poveljnik Marjan Irgl, prejeli so jih naslednji gasilci: – gasilsko priznanje III. stopnje: Martina Arnuš in Davorin Caf – II. stopnje: Janez Caf – značke – za 10 let aktivnega dela: Davorin Caf, Doroteja Muršec – za 20 let aktivnega dela: Gordana Fras, Aleš Pukšič in Robi Irgl –za 30 let aktivnega dela: Milan Hameršak – za 40 let aktivnega dela: Štefan Lenart in Stanislav Caf – gasilskega veterana: Viktor Muršec Za aktivno delo so društvena priznanja prejeli: Dejan Arnuš, Stanislav Caf, Andrej Zelenik in Marjan Zelenik. Uradnemu delu je sledilo prijetno družabno srečanje, ki je na gasilskih občnih zborih že tradicija. Besedilo in fotografije: Kristina Hauptman Ko pošle so ti moči, zaprla si oči, zdaj tiho, mirno spiš, bolečin več ne trpiš. A čeprav spokojno spiš, v naših srcih še naprej živiš. Spomin Ob boleči izgubi drage mame, babice, tašče Angele Füršt Ločki Vrh 31 se iskreno zahvaljujemo vsem, ki postojite ob njenem grobu, ji prinašate sveče in rože. Žalujoči vsi, ki smo te imeli radi Občan - 22. marec 2011 Občan Pustna radost Pustni torek je gotovo eden bolj norih dni v letu. Čeprav v Destrniku nismo vajeni večjih organiziranih povork, so letos 8. marca učenci osnovne šole Destrnik-Trnovska vas poskrbeli, da smo le-to lahko spremljali tudi v naši občini. Pikam Nogavičkam, pikapolonicam, čebelicam, pošastim in ježem, ki so se pred povorko pomerile v bitki talentov ter predajale vsesplošnem pustnem rajanju v telovadnici osnovne šole, so se pridružile tudi bolj tradicionalne, etnografske maske, kot so kurenti in vragi, manjkali pa niso niti orači. V izvirnih kostumih so učenci skupaj z učitelji pritegnili radovedne poglede, ki so jih lahko spremljali med gasilskim domom v Destrniku in šolo. Četudi pot, ki jo je polnilo pustno veselje, ni bila pretirano dolga, so šeme vseh vrst sprejeli tudi pred našo občino, kjer so jih pričakale košare, polne bombonov. Ščepec mlade norosti, pa četudi pred občinsko stavbo, ni nikoli odveč. Veseli pustni čas Besedilo T. U. Fotografije: Gregor Kos V letošnjem dolgem pustnem času so se po vasi vsak dan sprehajale maškare. Bile so vesele in razigrane. Ena izmed njih je bila majhna nagajiva pikapolonica, ki je svoj trebušček napolnila s slastnimi pustnimi krofi. Pravijo, da maškare in kurenti odganjajo zimo. Kako uspešni so bili pri tem letos, bo pokazal čas. Bomo pa naslednja leta znova radi slišali ropot zvoncev in znane besede različnih pustnih šem: »Imate kaj za pusta hrusta …«. Besedilo in fotografije: Kristina Hauptman Občan - 22. marec 2011 15 Občan Teniška sezona 2011 Zima se poslavlja, ljubitelji tenisa že nestrpno čakamo pomlad, saj se z njo prične sezona igranja tenisa na zunanjih teniških igriščih. Začetek sezone načrtujemo za 1. april, če bo le dopuščalo vreme. Pred odprtjem nas čaka še veliko dela s pripravo igrišča. Upamo in želimo, da bo teniška sezona 2011 zelo uspešna, imamo veliko načrtov, ki jih želimo izpeljati. Po 1. maju bo teniški tečaj za učence OŠ Destrnik-Trnovska vas (donatorstvo ob božično-novoletnem dobrodelnem koncertu). Konec maja bo teniški turnir + 100 let v parih moški. Potekala bodo tudi občinska prvenstva v tenisu za pokal občine (v okviru občinskega praznika). Organizirali bomo teniške tečaje (začetne in nadaljevalne) za mladino ter odrasle. Tekmovali bomo v letni medobčinski ligi »PETOVIO 2011«. V juliju in avgustu nudimo »POČITNICE NA TENISU«, teniška srečanja, piknik na tenisu. Različna teniška tekmovanja bodo v septembru in oktobru v kombinaciji z drugimi družabnimi igrami. Zadnje jesensko tekmovanje bo triatlon – tenis, kegljanje na vrvici, šah. Želja igralcev je osvetlitev igrišča z reflektorji, s čimer bi se izognili poletni vročini, vendar je to velik finančni zalogaj za klub, zato bomo prosili za donacije. Sodelovali bomo tudi z drugimi teniškimi klubi. Vse, ki želijo igrati tenis, vabimo, da se nam pridružijo. Skupine, podjetniki in drugi – termine igranja si lahko rezervirate že sedaj. Tenis je lep in zanimiv šport, pridružite se nam mladi in starejši. Informacije lahko dobite na tel. št.: 031 826 994. Izletniškovinogradniška kmetija Lovrec Jiršovci 24, Destrnik Veliko teniških užitkov! Tenis klub Destrnik PRODAJAMO KAKOVOSTNO VINO Ivan Hauptman tel. 041 48 48 14 16 Nudimo vam: – zabavo za zaključene družbe – nedeljska kosila – domači narezek – prevoz s kombijem – do 8 oseb – degustacijo vina … – najem prostora – sobe, prenočišča. Informacije in rezervacije: 031 619 549, 031 656 704 Občan - 22. marec 2011