* * o * VESTNIK NOTICIERO 3 VESTNIK je glasilo slovenskih svobodnjakov, vključenih v ZDSPB. Izdaja ga konzorcij. Predsednik Edi Škulj, Ramon Falcon 4158, Suc. 7, Buenos Aires. Ureja uredniški odbor: Miha Benedičič, Karel Mauser, Anton Skubic, Rudolf Smersu. Upravnik: Janez Kralj, Ramon Falcon 4158, Sucursal 7, Bs. Aires. VESTNIK (Noticiero) es el informativo de los combatientes anticomunistas eslovenos. Editor y redactor responsable: Eduardo Škulj, Ramon Falcon 4158, Sucursal 7, Buenos Aires. VESTNIK (Noticiero) is the voice of slovenian anticommunist veterans. Ovitek: arh. Jure Vombergar Naročnina: Argentina 500 pesov, Južna Amerika: enakovrednost v dolarjih, ZDA, Kanada: 3.50 dolarja, Evropa: enakovrednost ameriško-kanadske naročnine. — Za letalsko dostavljanje doplačati 3.50 dolarje. Imprenta: Talleres Graficos Vilko, Estados Unidos 425, Bs. Aires (33-7213) Registre Nacional de la Propiedad Intelectual No. 970.247. VESTNIK-NOTICIERO 1969/1 — 15/1/69 Director: Eduardo Škulj, Ramon L. Falcon 4158, Buenos Aires (7) Registro Nacicnal de la Propi:dad Intele:tual No. 970.247 — 27-6-1968 Jose Intihar patriota esloveno y luchador por la libertad El 24 de agosto de 1968 fue inmolada otra victima mas en los san-grientos campos de batalla de Vietnam. En cruenta lucha contra los comu-nistas sacrifico su j oven vida el patriota esloveno Jose Intihar, cuyo nombre ya pašo a la inmortalidad, sumandose al de aquellos que cayeron en de-fensa de los dercchos esenciales de la humanidad entera. Es que hoy en dia la guerra en Vietnam representa no solo la lucha de un pueblo por su libertad, sino la lucha del mundo entero contra el comunismo. Es una batalla sin cuartcl, que se libera dia a dia y que parece eternizarse en Vietnam. Es la lucha de la democracia contra la dictadura, de la libertad contra la opresion, de la verdad contra la mentira. En esta lucha participo como soldado americano el hi jo del pueblo esloveno Jose Intihar. Cayo como cayeron los defensores de la verdad y la libertad en Turjak, Grčarice y Grahovo en Eslovenia, como cayeron los innumerables y anonimos heroes de todo el mundo, que lucharon contra el comunismo. Estamos firmemente convencidos que la vida de Jose Intihar, asi como tambien la de miles y miles de otros que luchan por la libertad y a quie-nes corresponde nuestro reconocimiento y agradecimiento, no seran inmo-ladas en vano. Lo verdad ha de triunfar al final y la libertad alumbrara nuevamente a anuellos que hoy soportan el yugo de la dura e implacable esclavitud comunista. Karel Mauser Jože Intihar, Spec. 4 - V. S. A. Army Tak je bil njegov naslov do tiste ure, ko je umrl. Mladost nima širokega okvira, more pa imeti globoko vsebino. Rojen je bil pred dvajsetimi leti na robu Millstadtskega jezera, v Seebodnu, kjer je bilo rojenih mnogo otrok slovenskih staršev-beguncev. Nekaj kilometrov proč je stalo taborišče, leseno mesto, Spital na Dravi. Tisoče Slovencev je tedaj tam preživljalo svoje težke dni, izven domovine zavoljo tega, ker niso hoteli priznati srpa in kladiva in ne rdeče zvezde, ki je s svojo mrko svetlobo obsijala slovensko pogorišče. V njem sta živela tudi Jožetov oče in mati, ki sta stala proti temu, za kar je 24. avgusta 1968 padel njun sin. Padel je daleč od tistega komunizma, ki se mu je upiral slovenski človek, pa vendar v borbi z istim, ki pozna samo eno svobodo, svobodo zaprtih ust. Boril se je kot ameriški vojak ne samo za svobodo v Vietnamu, na svoj način se je boril vsaj za tisti drobec svobodnega izražanja, ki so ga želeli doseči Čehi. Na svoj način se je boril z vsemi tistimi milijoni, ki se danes marsikje z golimi rokami in z golo besedo bore za osnovne pravice svobode. Vstopil je v ameriško armado v avgustu leta 1967 in odšel v Vietnam v marcu 1968 v 25. pehotno divizijo. V borbi s komunističnimi četami blizu Saigona je bil težko ranjen in je 24. avgusta umrl. V tem času hipijev, kričačev, ubežnikov, v tem času, ko tisoče in tisoče mladih ljudi želi zase vso nemogočo svobodo, pa niti s prstom ne želi migniti za osnovno svobodo sočloveka, so zgledi mladih ljudi, kakor je bil Jože Intihar, tiste svetle luči, ki jih vsak narod v duhovni krizi potrebuje. Gotovo je velika tragika, če mora umreti mlad človek, ki je komaj pričel živeti, še večja pa je narodova tragika, če v času, ko je človekova svoboda mišljenja, govorjenja in delovanja v nevarnosti, nima mladine, ki bi znala ceniti veliko duhovno vrednost svobode in bila obenem prepričana, da more svet priti do miru in sožitja le tedaj, če bo ta duhovna dobrina v dosego vsakemu človeku in vsakemu narodu. Naj bo velik ali majhen, naj živi na tem ali onem koncu sveta. Nemogoče je ohraniti svobodo zase, če nimamo smisla za svobodo sočloveka, če ne vzdignemo svojega glasu tedaj, ko je svoboda sočloveka teptana in ratrgana. Kaj pomaga še tako velikemu in svobodnemu narodu svoboda, če je z nesvobodo obdan okrog in okrog? 'Zadušil se bo v tem obroču prej ali slej. Tako majhen je bil slovenski narod, ki se je upiral rdečim krvnikom v letih revolucije. Danes se taisti, ki so brez sodbe tisoče poslali v smrt, boje svojega prijatelja, ki jih je postavil na oblast. Iz tega naroda, ki mu pred triindvajsetimi leti ni bila dana milost, da bi svobodni svet slišal njegov krik, je izšel Jože Intihar. Rojen v taboriščni revščini, s prvimi koraki na tistih peščenih tleh pred barakami, je prišel v Ameriko star poldrugo leto. Tu je rasel, tu hodil v šolo in vedel je, da svoboda, ki daje kruh duhu in telesu, ne more vekomaj stati brez obrambe in brez žrtve. Sinovi slovenskih očetov in mater, ki so se upirali komunizmu, dopolnjujejo to borbo na tujih tleh, ker so bili in so še mnogi prepričani, da so duhovne dobrine le za siromake, ki nimajo dovolj materialnega kruha. Velika duhovna kriza, ki danes tare ameriški narod, jasno kaže, da brez močne duhovne sile narod peša pa čeprav se koplje v svetnih dobrinah. Revščina rodi silo in upore, toda prav tako presitost telesnih dobrin, če se duha pozabi. Duh je, ki oživlja in poživlja narode. Brez tega duha bo odvzeto žezlo svobodnim rokam. Slovenski begunski človek, ki je daroval vojaka Žonto na Koreji, dal vojaka Intiharja v Vietnamu, dobro ve, da bodo morda še mnogi, ki bodo morali umreti na isti poti. Gotovo pa ta slovenski človek dobre ve, boljše kakor marsikdo, kaj je svoboda, kaj se pravi za svobodo trpeti, kaj se pravi vse zgubiti, kaj se pravi svoje življenje na novo začeti. V tej luči gledam mladega slovenskega človeka ne samo jaz, temveč vsi slovenski ljudje in prepričan sem, da ob vsej globoki žalosti tudi Jožetovi starši. Drugi je iz ozke slovenske skupnosti, ki je odšel k vrelcu večne svobode, nov priprošnjik nam vsem, da bi v svobodi ne gledali samo lepote, odprtosti, duhovne sile, ampak, da bi se obenem tudi zavedali, da jo je treba braniti, da je treba zanjo žrtvovati več kot samo besede, ki danes polnijo svobodni svet. Patriarh Atenagora je lansko leto slovenskemu jezuitu p. Ivanu žužku izjavil med drugim, da ne vidi nobene bistvene razlike med dogmo zahodne in vzhodne Cerkve. Zedinjenje med vzhodno in zahodno Cerkvijo je dejansko že tu, in ga moramo kar živeti. Bogoslovci bodo potem že našli pravo razlago. Tisti, ki so naredili razdor, so ga naredili brez vsakega razloga. Alojzij Geržinič Strah, a nc božji Strmeti moramo nad brezbrižnostjo in brezčutnostjo ne majhnega števila katoličanov ob trpljenju, ki ga leta in leta morajo prenašati naši bratje pod komunističnim terorjem. Kako ta hlad biča prebežnike iz rdeče ječe! Kako razžaljen in razočaran mora sredi takih ljudi biti tisti, ki se je po nekakem čudežu rešil iz sibirskih taborišč in že po letih bivanja na Zahodu vsako jutro plane pokoncu ob 5. zjutraj — ob uri, ko po taboriščih zatuli sirena! Kaj si morajo o vezi edinosti med udi Kristusovega Skrivnostnega telesa misliti rešenci iz ječ, mučilnic, z Belih otokov, z Golega otoka, ko se srečujejo z rojaki, živečimi v svobodi, ki ne le da jih usoda dobre tretjine usužnjenega človeštva ne gane, ampak celo simpatizirajo s tirani, zagovarjajo komunistične postopke in hvalijo njihove „uspehe“! Tisti, ki lezejo pod mizo iz strahu pred komunizmom in njegovimi nesramnimi grožnjami in zagovarjajo koeksistenco, češ da bo ta človeštvo rešila atomske vojske; ki kriče nad vsakomer, ki se drzne rdečemu imperializmu postaviti po robu; ki zmerjajo s fanatiki lastne brate, kadar protestirajo proti teptanju božjih in človeških pravic v rdečem raju in terjajo pravico in svobodo za preganjane — tisti so nevredni krščanskega imena, ker se bolj boje ljudi kot Boga in bolj ljubijo svojo udobnost kot bližnjega v stiski. Vojna je strašno zlo in noben pošten čovek si je ne more želeti. A večje zlo od vojne je greh. Sodelovanje s komunizmom je greh, sprejetje relativizma kot odkup za mir je greh, največji greh pa bi bil, ko bi se svobodni narodi predali komunizmu. V resnici niti ne gre za izbiro: ali vojna ali prepustitev zasužnjenih bratov brezbožni tiraniji, sprejetje komunističnih zahtev in odpad od svojih načel. Gre za poslušnost božji postavi ali pa vdajo pred komunističnimi grožnjami. Poslušnost božji postavi je najbolšje — edino — jamstvo božjega varstva in plačila, medtem ko bi predaja komunizmu privabila najstrožjo kazen božje pravičnosti. Irenisti, koeksistencialisti in sodelavci s komunizmom izdajajo tudi, da iim manjka najbolj preprosta naravna pamet, da se niso nič naučili od Miinchna, Teherana, Potsdama, ne od Katyna, Turjaka, Teharij, Kočevskega Roga, ne od Kube, Koreje in Vietnama. Apostolat Dialogu pa vcepljajo nekateri tudi apostolsko skrb: komunisti so v stalni nevarnosti pogubljenja; z dialogom jih moramo skušati spreobrniti in rešiti. Pri tem priznavajo, da gre tu za dialog s komunisti kot privatniki, ne pa z uradnimi zastopniki partije in režima. Glede nevarnosti pogubljenja na žalost ni dvoma. Komur pripelje življenje na pot komunista — v uradu, delavnici, stanovanjskem okolju —, stori svojo krščansko dolžnost, če mu skuša odpreti oči. Za naše domače komuniste morajo biti taki apostoli vsi njihovi rojaki, torej skoro 2 milijona Slovencev, nad katerimi rdeči bedniki tako kruto gospodujejo. Prilike za dialog je dovolj od jutra do večera. Druge vrste dialog jim nudijo naši spisi: časopisi, revije, knjige; posebna oblika dialoga je naš zgled, naš način življenja. Bati se je, da so zagovorniki apostolskega dialoga žrtve apostolskega naturalizma, češ moja spretnost, moj dar govora bo komunista rešil. Rešuje samo božja milost, to pa za komuniste najuspešneje izprosimo „z molitvijo in postom." Odločilne bitve sc vrše v nadnaravni sferi. Tudi za boj p komunizmom jo najvažnejše orožje stik z Bogom, kopičenje njegovega življenja v naših dušah, da spet vzbrsti božje življenje v toliko drugih dušah, ki jih zagrinja tema zmote in razkraja kislina sovraštva. Tisti politik, ki se je pomilovalno nasmehnil: „Z rožnim vencem no bomo premagali komunizma," je slab sobojevnik. Z rožnim vencem predvsem, z božjimi krepostmi, zlasti z ljubeznijo do Boga in bližnjega, z odpovedmi in žrtvami. Nobeno čoveško delo ne moro uspeti brez božjih energij. Prepojeni s temi energijami bomo učinkovito lahko uporabljali vsa sredstva, da sc naš narod reši sedanjega jarma in teme in zaživi v svobodi in soncu krščanstva. Koeksistencialistom, iskalcem miru za vsako ceno, simpatizerjem s komunizmom, ki ob vsaki iskrici resnice in vsakemu uspehu na gospodarskem, političnem, kulturnem področju za železno zaveso zakriče Košana in pozabijo na vse v nebo vpijoče zlo, ki ga komunizem neprestano koti, lahko očitamo pomanjkanje ljubezni tudi iz tega razloga: ker niso zmožni sovraštva — sovraštva do greha, do zla, do hudobije, do teptanja najvišjih duhovnih, družbenih in osebnih vrednot. Zvestoba poslanstvu Kot pripadniki božjega ljudstva in kot sinovi slovenskega naroda smo sprejeli boj, ki nam ga je božja Previdnost naložila. Spopad med dobrim in zlom je v naši dobi posebno oster in neodložljiv. Ideja Resnice zahteva duhovni boj za posvečenje samega sebe in bližnjega; zahteva boj. za prenovitev družbe kar sc da uresničene; zahteva boj tako, da bodo človečanske vrednote s silami temo in razkroja, ki so koncentrirane in organizirane predvsem v komunizmu. To je boj za svobodo, ki bo odrešila duše in privedla narode na pot duhovnega in tvarnega razvoja. Verujemo v moč idej. Naše poslanstvo je, da z vsemi, „kar nas dobrih ie ljudi", živimo iz idej Resnice, pravice, Ljubezni, svobode, da zanje delamo in se žrtvujemo do konca. Kot slovenska emigracija živimo nadalje iz „večno slovenskega" — iz bogastva, ki so ga nakopičili naši predniki in sodobniki. Naš stik s pravo, z neomadeževan domovino se ne sme prekiniti niti za hip tudi od tega je odvisna naša duhovna moč in je odvisen —• kolikor dopuščajo okoliščine — razvoj celotnega našega naroda. Pričevanje duhovno močnih osebnosti vedno mogočno vpliva na skupnost, ki ji pripadajo. Vpliv ruskega emigranta Herzena na miselnost družbe v domovini je bil mnogo večji, kot je bil vpliv carskega režima z propagandnimi sredstvi. Bo izmed nas zrasel slovenski Herzen — podoben po vplivu, ne po idejah ? Tega ne moremo vedeti, pač pa kot skupnost, če naše življenje in delovanje črpa iz naših idej-vodnic, lahko zrastemo v silo, ki bo v pomoč zdravim energijam slovenskega naroda doma in v zator komunistični tiraniji. Perspektive iz tujine nam vedno bolj omogočajo pravilno oceniti veličino našega naroda. Ta mora čistiti in krepiti naš ponos, naš smisel za čast. Srd in bolečino vzbujajo nekateri, ki tega nimajo, ki so sposobni mešetariti s komunistično partijo — smrtnim in že na smrt obsojenim sovražnikom Slovenije. Naš odnos do partije more biti samo popolno odklanjanje in obsodba. Brezkompromisen boj za uveljavljenje Resnice, pravice, Ljubezni in svobode — to je naše poslanstvo, to naša usoda. Kam nas vodi? To jo vseeno, zakaj če smo zvesti, moramo upati na božje usmiljenje in plačilo. V to pa je vključeno odrešenje posameznikov in vsega našega naroda. OSNOVNA NALOGA POLITIČNE EMIGRACIJE Stara politična modrost pravi, da si vsaka generacija mora znova priboriti svojo svobodo. V našem primeru je to posebno očitno res. Narod doma sc vije v naporih za novo osvobojenje. Svobodni Slovenci na tujem želimo domovini pomagati v demokratični red, ki naj bi bil zgrajen po načelih krščanske etike, morale in po krščanskih socialnih pojmih. To je osnovna naloga politične emigracije, da narodu v svobodo pomaga. Dr. Miha Krek (Domoljub oktober 19G8) Naši v nas so pokopani, mi smo njih nagrobni spomenik. General Maister Franc Zorec — Kocelj „Masada ne bo i»a kar je bilo dva tisoč let greh, ali morda to, da bo papež črtal šesto in deveto božjo zapoved in razglasil novo moralo neomejenega spolnega izživljanja. Kdor je to pričakoval, se je seveda bridko zmotil. Zakonska zveza je resen življenjski poklic, združen z delom, žrtvami, samopremagovanjnm in vzvišenim očetovskim in materinskim ciljem, ne pa inštitucija za zabavo in spolno naslado. To pa seveda ne ugaja “modernim katoličanom”, ki so katoličani samo po tradiciji in krstnem listu, v resnici ha so plehki, lagodni in komodni ljudje, ki jim je uživanje življenjski cilj. Žalostno je, da se tem junakom ne upajo nasprotovati tudi nekateri duhovniki. • Kaj je pravzaprav tisto, kar nekaterim ni všeč v tej okrožnici ? Kdor prebere vsaj del poplave člankov o tem vprašanju, vidi, da je kritika okrožnice zelo nejasna. Eni pravijo, da je treba zakoncem in njihovi ljubezni pomagati, imeti razumevanje za njihove potrebe in težave itd. Drugi pa so bolj jasni in povedo, da odklanjajo papeževo stališče proti uporabi umct- nih sredstev (pilul in diafragme) za preprečevanje spočetja. In res bo v tem bistvo vse gonje zoper okrožnico. Ljudje bi radi samo uživali, neome-t jeno uživali in to brez vsake odgovornosti; Cerkev pa jim to brani. Ugovora zoper okrožnico sta v glavnem dva. Prvi je ta, da okrožnica ni dogmatična definicija in da torej sme tisti, ki ima resne in utemeljene pomisleke, imeti drugačno mnenje. Tako pišejo nekateri teologi in laiki (tudi nekateri slovenski). Vprašamo, kakšne resne in stvarno utemeljene pomisleke pa more imeti človek glede uporabe umetnih sredstev zoper spočetje. Edini pomislek bi bil ta, da je — če ta sredstva niso dovoljena — prikrajšan v neomejenem spolnem uživanju. Spričo te uživanjaželjnosti naj bi torej papeževa beseda in sklepi koncila nič ne veljali, ker niso izrečeni “ex-cathedra”. Toda, kaj bi sc zgodilo, ako bi papež ta moralni nauk razglasil “ex-cathedra”. kot obvezno moralno resnico? Tedaj bi pa ti “katoličani” tajili papeževo nezmotljivost. Ni sedaj prvič, da nekateri katoličani odklanjajo besedo Cerkve. Spomnimo se, kakšno gonjo so zagnali levi in desni katoličani ob izidu socialnih okrožnic Rerum novarum in Quadragesimo anno. Levim so bile te okrožnice vedno premalo radikalne in so trdili, da jih ne vežejo, ker niso dogmatično definirane. Desnim pa so bile preveč radikalne in so trdili, da posegajo na področje, na katero bi Cerkev ne smela posegati; tudi ti so — podobno kot levičarji — trdili, da jih te okrožnice ne obvezujejo k poslušnosti. Danes, ko je zmagala socialna zavest pri vseh kulturnih narodih, nihče več ne govori o nodogmatični osnovi papeških socialnih okrožnic. Ne samo katoličani, tudi nekatoličani priznavajo veljavnost in visoko vrednost socialnih okrožnic. Bomo videli, kaj bodo ti „dogmatični“ katoličani čez nekaj let govorili o okrožnici “O človeškem življenju.” Drugi ugovor nekaterih teologov in laikov zoper omenjeno okrožnico pa jo ta, da temelji okrožnica predvsem na naravnem pravu in da tako tolmačenje vključuje možnost zmote. Na ta ugovor je treba odgovoriti, da ni res, da temelji okrožnica predvsem na naravnem pravu, ampak je res, da temelji predvsem na božjem pravu: na učenju sv. pisma in učenju Cerkve v vseh časih do danes. Pa če bi tudi slonela zgolj na naravnem pravu, bi bil to dovolj velik argument za pravilnost cerkvenega stališča. Veliki katoliški teologi so že ponovno in ponovno izjavili, da ima naravno pravo svoj izvor v božjem pravu in da je dejansko božje pravo. Kaj bomo rekli o vojaku ali celo častniku, ki bi po svoji mili volji sprejemal ali odklanjal povelja generala in bi morda v odločilnem trenutku zapustil fronto? Po vojnem pravu bo tak vojak sojen in kaznovan kot dezerter ali celo izdajalec, pa naj se še toliko sklicuje na svojo “vest”, ki mu je menda narekovala, da naj ne uboga poveljnika. In kako naj bo rojen tisti, ki v tako važnem moralnem vprašanju zakonske morale ne posluša tistega, ki je postavljen, da o tem odloča? Ali ima še pravico, da se imenuje katoličan? Otmar Mauser Komunistične metode osvajanja sveta ((Nadaljevanje) Kakor smo videli še v prejšnji številki Vestnika, uporabljajo komunisti pri osvajanju sveta razna orožja. Ta orožja so: propagiranje mirne koeksistence, miru za vsako ceno, svetovne razorožitve, dajanja vse moči Združenim narodom, zaplesti svobodni svet v trgovanje s komunističnim blokom, vtihotapiti se na vsa važna mesta in oznanjati ateizem. Danes si hočemo ogledati še nekaj takih orožij, s katerimi hočejo komunisti ohromiti in premagati svobodni svet. h) Uničiti družine Komunizem dobro ve, da je družina osnovna celica in srčika naše krščanske civilizacije. Zato zahteva njegova strategija uničenje družine. Zato seje komunizem nesporazume med zakonci, rahlja zakonsko zvezo, pospešuje razdor in ločitve zakonov. Pospešuje nesporazume med starši in otroci, ščuva otroke proti staršem, slabi avtoriteto staršev, organizira mladinska divjanja. Starše prepričuje, da ne morejo vzgajati svojih otrok ln da je zato potrebno vso vzgojo prepustiti laičnim vzgojnim zavodom. ') Podpihovati sprijenost in nemoralo, zlasti med mladino Komunisti spretno podpihujejo mladino k rabi mamil, k seksualni perverznosti, k alkoholizmu itd. Vseh teh hudobij se komunizem poslužuje v polni meri, seveda ne v svojih državah, ampak v svobodnem svetu. To sistematično kvarjenje mladine je eno najbolj zavratnih in škodljivih sredstev Za oslabitev svobodnega sveta, kajti zmaterializiran in pokvarjen narod postane kaj hitro in kaj lahko plen sovražnika. Zgodovina je to že mnogokrat dokazala. j) Podpihovati prezir do zakonov in reda, zlasti med mladino Po vsem svobodnem svetu podpihujejo komunisti mladino, da naj * 'j proti komunističnim zločincem. Vsemogočni mu bodi pravičen plačnik za vse dobro, ki ga je napravil za slovenski narod. Srn E f Jože V. Majce Dne 7. junija letos je v 72 letu starosti v Buenos Airesu umrl Jože Valentin Majce. Bil je zaveden Slovenec in tudi hraber borec: kot legionar se je pod vodstvom maršala Pilsudskega boril proti boljševikom in kot koroški borec pod vodstvom generala Maistra proti Nemcem. Ead je pomagal potrebnim po vseh svojih močeh. Znano je, kako je pomagal slovenskim visokošolcem v Pragi, kjer je bil tiskovni ataše na jugoslovanskem poslaništvu. Velike usluge je slovenski politiki, slovenski protikomunistični '•orbi in slovenskemu časopisju napravil v Ljubljani med komunistično revolucijo in tujo okupacijo kot nameščenec tiskovnega urada na pokrajinski vladi v Ljubljani. Da bi mogel v boju zoper komunizem še kaj več storiti, je vstopil med primorske domobrance — v Slovensko narodno stražo v Trstu, kjer je dobil čin majorja. Tudi v begunstvu je stal trdno na protikomunistični liniji in bil vedno nasprotnik vsakega kolaboracionizma in ljubimkanja s komunističnim režimom. Dobri Bog naj mu podeli večni mir. Srn R IZ KNJiG U% ČASOPISOV Dr. Miha Krek Himna starodavni demokraciji na Slovenskem Jože Felicijan, profesor na St. John College v Clevelandu, je v angleščini napisal knjigo z naslovom „The Gencsis of the Contractual Theory and the installation of the Dukes of Carinthia" (Izvor pogodbene teorije in ustoličenja karantanskih vojvod). S to knjigo je izvršil delo, ki bo dalj in bolj kot katerokoli drugo zaneslo in ohranjalo slovensko ime v seminarjih, razpravah in proučevanjih v višjih in najvišjih šolah, zlasti v njihovih pravnozgodovinskih, državoslovnih in socialno političnih oddelkih. S slovenskega narodnega stališča je prav to najvišja vrednost te knjige. Prof. Felicijan si je s tem delom zaslužil trajno hvaležnost Slovencev. Postavil je namreč slovensko ime v zorišče pozornosti novih rodov tistega dela učeče se mladine, ki proučuje družbene, narodne, politične pojave in razvoje in se pripravlja za vodilne in vplivne službe v državnem in meddržavnem življenju. S to knjigo gre slovensko ime nujno tudi v delavnice sedanjih državnikov, diplomatov, politikov, publicistov in drugih, ki vsak v svojem področju krojijo usodo in podobo narodov ali vplivajo nanjo. Knjiga je pisana za znanstvenike, namenjena pred vsem specialistom, Pa je vendarle kljub vsej preciznosti in strokovnosti — morda pa prav radi teh — izražanje v njej preprosto jasno, tako, da jo bo slovenski slehernik, ki pozna našo zgodovino in zna angleški jezik, z velikim pridom bral. Mislim in poudarim pa še, da naj bi bila ta knjiga kot posebna dragocenost v vsakem našem domu, v vsaki šoli, vsaki knjižnici, v vsakem društvu, Povsod, kjer imajo Slovenci kaj opravka in vpliva. Nihče med nami naj bi ne bil brez nje. Za počeščenjc slovenskega imena, za naš plemeniti ponos naj bo na vsaki polici, da pri vsaki priložnosti lahko nanjo veselo pokažemo. Zlasti Slovenci v Ameriki, Kanadi in drugih deželah, kjer je angleščina učni in .narodni jezik, smo izredno srečni, saj je ta knjiga dokument, ki priča,