SKUPNA SEJA OBČINSKE SKUPŠČINE IN SKUPŠČINE SISA ZA VZGOJO IN IZOBRAŽEVANJE Zaskrbljujoči podatki V naši občini imamo osem osnovnih šol. katere je v šolskem letu 1981—82 obiskovalo 7176 učencev. Po šolskem uspehu so naši šolarji med najslabšimi v Ljubljani, saj je generacijski osip zna.šal 7 odslotkov, karje precej nad ljubljan-skim povprečjem (5 odstotkov). Tako velikemu osipu naj bi bile vzrok pro-slorskc in kadrovske težave, pa tudi neprimernii opremljenost učilnic. Podatki kažejo, da 20,9 odstotka učiteljev niina primerne izobrazbe, v podaljšanem bi-vanju pa je takih učitetjev kar 6& odstotkov. V občini tudi še nimamo celod-nevne šok. Načrtovali smo sicer, da bo OS Jože Moškrič v jeseni prešla na ce-iodnevni pouk, vendar zdaj kaže. da to me bo mogoče uresničiti prej kot v šobkem letu 1983-84. Nada^evanje na 3. steani (Nadaljevanje s 1. strani) Zgomji podatki so bili objavljeni v De-legatski tribuni številka 8, ki je služila de-legalom vseh treh zborov občinske skupš-čine in skup&ine občinske ^skupnosti za vzgojo io izobraievanje kot gradivo za skupno sejo, ki je bila 24. junija v kuitur-nem domu Spanski borci. Kot osrednjo točko dnevncga reda so delegati obravna-vali razvoj osnovnega šolstva v občini in izvajanje usmerjenega izobražvenja v ob-čini in v mestu. Ni sicer pogost pojav, da bi -kupičina neke samoupravne interesne skupnosti sodeiovala na zasedanju kot če-trti zbor, vendar pa sta vzgoja in izobraie-van je tako pomembni sestavini našega živ-" Ijenja, da je potrebno o njima spregovoriti širfe Zdaj namreč, ko dopolnjujemo in spreminjamo srednjeroine plane, je pri-ložnost, da vanje vgradimo vse tisto, kar je pomembno za nai nadaljnji družbeni in gospodarski razvoj. Poročilo o stanju osnovnega šolstva v naši občini in nadaljnjem razvoju usmer-jcnega izoraževanja so pred to sejo obran-vavali tudi vsi odbori pri občinski skupšči-ni, predsedstvo občinske skupnosti za vzgojo in izobraievanje, odbori tega sisa, koordinacijski odbor za usmerjeno izo-braževanje pri OK SZDL, izvrSni svet naše občinske skupščine in občinska kon-ferenca ZSMS. Njihovi predstavniki so na zasedanju povedali vse ugotovitve in sta-liiča teh organov, nekalera pa so bila tudi že objavljena v omenjeni Delegatski tri-buni. V razpravi so sodelovali tudi številni delegati. Delegati so se zavzeti za izenačevanje razmer na vseh osnovnih šolah v Ljublja-ni; pri spremembah planskih dokumentov je treba upoštevati potrcbe in interese združenega dela, izdelati analizo osipa učencev na šolah naše občine in predlagati rešitve. Učiteljem, ki nimajo ustrezne izo-brazbe, je treba omogočiti, da si jo prido- " bijo. Bolj trdna mora biti tudi povezanost med osnovnimi in srednjimi šolami glede učno-vzgojnih programov. Poklicno usmerjanje naj se prične že v nižjih razre-dih sonovnih šol. Slab učni uspeh zahteva tudi dopolnilni in individualni pouk. Raz-pravljalci so tudi menili, da ni več mogoče odlašati z uvedbo celodnevne šole. Za-skrbljujoči so tudi podatki, da upadata študij ob delu in število kadrovskih Itipen-dij. Sole morajo torej uresničiti številne in zahtevne naloge: izboljšati učnovzgojni program, posodabljati pouk, usmerjati učence v deficitarne poklice, razvijati inte-resne dejavnosti, sodelovati z družbenim delom in še bi lahko nastevali. Ob vsem tem pa imajo šole na voljo za svoje delo vse manj denarja. Lahko se celo zgodi, da bodo izkazale izgubo, Le ne bo rešen ro-blem amortizacije. Pokrivanje stroškov amortizadje po novem zakonu nikakor ne bi smelo iti na račun prosvetnih delavcev. Delegati so opozorili tudi na letošnje zni-žanje prispevne stopnje za ta sis. Do tega znižanja je prišlo brez soglasja delegatov skupščin Ijubljanskih občinskih skupnosti za vzgojo in izobraževanje. Tak ukrep ni stabilizacijski, saj njegovi rezultati nika-kor ne bodo dolgoročni. Slališča in sklepe odborov, organov in posameznih razprav-ljalcev bo strnila posebna medzborovska komisija, imenovana na lem zasedanju. Zbori so po končanem skupnem zase-danju nadaljevali seje loCeno in na njih obravnavali še vrsto zadev, ki sodijo v nji-hovo pristojnost. D. J.