URADNI VESTNIH občine DOMŽALE priloga občinskega poročevalca. glasila občinske konference Domžale, 18.5.1983,». 7 socialistične zveze delovnega ljudstva Domžale Na osnovi 122. člena Poslovnika Skupščine občine Domžale (Uradni vestnik občine Domžale, It 11/81) objavljam naslednji URADNI POPRAVEK Odloka o davkih občanov (Uradni vestnik občine Domžale, Št. 4/83 z dne 16.3.1983) j j Pri objavi odloka je prišlo do napak in j »ter: 1. Prva alinea 22. člena cit. odloka se pravilno glasi: - krojaStvo, šiviljstvo, čevljarstvo, urarstvo, popravljanje dvokoles, kovaštvo, dimnikarstvo, pedikura in kozmetika, likalnice, pralnice, optika, elektromehanika za gospodinjske aparate, radio in TV mehanika, popravilo kmetijske mehanizacije, popravljanje nogavic in dežnikov, peka kruha in peciva, mletje žita, kisanje zelja in repe za 40 %; 2- 23. člen, 3. odstavek, zadnji stavek se spremeni tako, da se črta na koncu stavka beseda,.solastnikov"; 3- 26. člen se v 4. alinei spremeni tako, da se črta besede za 25 %"; 4- 31. člen se pravilno glasi: „Borcem narodnoosvobodilne vojne, se 1 priznajo davčne olajšave pod pogoji, navedenimi v 28. in 30. členu tega odloka s tem, da davčna olajšava namesto 15 % znaša 20 % oziroma namesto 5 % znaša 10 %- Sekretar skupščine Franc TEKAVEC, 1. r. Na podlagi 65. in 66. člena Zakona o •kupnih osnovah svobodne menjave dela (Ur. list SRS. št. 17/79) in 2. člena Zakona 9 komunalnih dejavnostih (Uradni list SRS, •t. 8/82) sklenejo delavci prek svojih temeljnih ali drugih organizacij združenega dola in delovnih skupnosti, drugi delovni "udje in občani prek svojih krajevnih skupnosti skupaj z delavci komunalnih organizacij združenega dela 8AMWJf&AWI SmTAMM o ustanovitvi samoupravne komunalne interesne skupnosti občine domžale uvodne določbe 1. člen Delavci prek svojih temeljnih ali drugih organizacij združenega dela in delovnih (kupnosti, drugI delovni ljudje in občani Prek svojih,krajevnih skupnosti kot uporabniki komunalnih storitev ustanavljamo "kupaj z izvajalci — delavci komunalnih organizacij združenega dela, ki opravljajo komunalne dejavnosti Samoupravne komunalne interesne skupnosti občine Domžale (v nadaljnjem besedilu: komunalna skupnost), da bomo v njej zagotovili opravljanje komunalnih dejavnosti v svobodni menjavi dela. 2. člen S tem samoupravnim sporazumom nrejamo.zlastl naslednja vprašanja: '- namen in cilje komunalne skupnosti, — predmet svobodne menjave dela, — samoupravno organiziranost skupnosti, — vsebino in način ter postopek medsebojnega sporazumevanja o medsebojnih Pravicah, obveznostih in odgovornostih, — osnove družbenoekonomskih odno-"ov v skupnosti ~ pravice in odgovornosti organov skupnosti in druga vprašanja in zadeve skupnega Pomena. O. STATUSNE DOLOČBE 3. člen Ime komunalne skupnosti je: Samoupravna komunalna interesna skupnost občine Domžale. Sedež komunalne skupnosti je: v Domžalah, Ljubljanska cesta 36. Komunalna skupnost je vpisana v sodni »gister. 4. člen Dejavnost komunalne skupnosti je: zagotavljanje opravljanja naslednjih komunalnih dejavnosti posebnega družbenega Pomena za občino Domžale: 1. oskrba naselij z vodo, ki obsega zajemanje, čiščenje in dovajanje vode gospodinjstvom, industriji in drugim uporabnikom; 2. odvajanje odpadnih in padavinskih voda iz naselij, ki obsega: — zbiranje, odvajanje in čiščenje odpadlih voda iz gospodinjstev, industrije in drugih uporabnikov v naselju, — odvajanje padavinskih voda v naseljih; 3. vzdrževanje čistoče v naseljih, ki obsega čiščenje javnih površin, urejeno zbiranje, odvoz in odstranjevanje komunalnih odpadkov iz gospodinjstev, industrije in drugih uporabnikov teh storitev; 4. urejanje javnih parkov, . nasadov, drevoredov, zelenic, otroških igrišč in drugih javnih površin s pripadajočimi napravami in opremo; 5. urejanje javnih parkirišč, dovoznih Poti, peš poti, hodnikov in drugih javnih Poti v naselju; 6. javna razsvetljava v naselju, ki obsega razsvetljavo prometnih in drugih javnih površin v naselju; 7. urejanje pokopališč ter pokopališka in pogrebna dejavnost, ki obsega: — pogrebne storitve, — storitve v zvezi z upepeljevanjem, — oddajanje prostorov za grobove v najem, 8. dejavnosti, ki jih z odlokom določi občinska skupščina. 5. člen 1. Komunalna skupnost je pravna oseba, je nosilec pravic, obveznosti in odgovornosti v pravnem prometu in ima vsa pooblastila v okviru svoje pravne sposobnosti. 2. Komunalna skupnost upravlja in razpolaga z vsemi sredstvi, ki jih ima in z njimi tudi odgovarja za svoje obveznosti, ki jih je prevzela do drugih pravnih oseb- 3. Njene pravice, odgovornosti in obveznosti določajo poleg ustave in zakonov še ta sporazum, statut skupnosti in drugi samoupravni splošni akti. 6. člen Komunalno skupnost predstavlja in zastopa predsednik skupščine komunalne skupnosti. Kot zastopnik komunalne skupnosti je upravičen v okviru njene pravne sposobnsti sklepati pogodbe in opravljati druga pravna dejanja, kot tudi zastopati komunalno skupnost pred sodišči in drugimi organi. Predsednik skupščine sme dati v mejah svojih pooblastil drugi osebi pisno pobla-stilo za sklenitev določenih vrst pogodb in za določene druge vrste pravnih dejanj oz. za sklepanje posamičnih pogodb in za drugo posamično določeno opravilo. Obseg in meje pooblastila določi predsednik skupščine sam, brez posebnega soglasja skupščine komunalne skupnosti. 7. člen Kadar je predsednik skupščine odsoten ali kako drugače zadržan, ga nadomešča glede zastopanja in predstavljanja z vsemi pooblastili ali eden od predsednikov zborov ali delegat enega izmed zborov, ki ga sam določi. III. NAMEN IN CILJI KOMUNALNE SKUPNOSTI 8. člen v komunalni skupnosti opravljamo delavci, drugi delovni ljudje in občani zlasti naslednje naloge: 1. sprejemamo planske akte s katerimi določamo in na podlagi katerih Izvajamo, v skladu "z družbenimi plani družbenopolitičnih skupnosti na svojem območju, politiko na področju komunalnih dejavnosti; 2. ugotavljamo, usklajujemo in določamo možnosti zadovoljevanja potreb po komunalnih storitvah in proizvodih; 3. sprejemamo merila za oblikovanje cen in oblikujemo cene za posamezne komunalne storitve oziroma proizvode; 4. oblikujemo povračila za gospodarjenje s komunalnimi objekti in napravami skupne rabe; 5. sprejemamo programe razvoja in načrte graditve komunalnih objektov in naprav; 6. odločamo o investicijah v komunalne objekte in naprave; 7. sprejemamo programe razvoja in krepitev obrambnih priprav za primere naravnih in drugih nesreč, izrednih razmer in vojne; 8. določamo pogoje za priključitev na vodovodno, kanalizacijsko in drugo omrežje komunalnih objektov in naprav; 9. določamo pogoje in način opravljanja posameznih storitev, kakor tudi pravice in obveznosti komunalne organizacije v zvezi z opravljanjem takih storitev; 10. določamo kriterije in merila za prednostno zadovoljevanje potreb po komunalnih storitvah v primerih, kadar zaradi objektivnih razlogov ni mogoče zadovoljiti vseh potreb (redukcije); 11. združujemo sredstva za opravljanje in razvoj komunalnih dejavnosti; 12. določamo osnove in merila za pridobivanje dohodka komunalne organizacije; 13. opravljamo druge zadeve v zvezi z urejanjem komunalnih dejavnosti na svojem območju, ki so določene v samoupravnem sporazumu o ustanovitvi komunalne skupnosti. 9. člen Uporabniki in izvajalci smo sporazumni, da bomo medsebojne odnose v svobodni menjavi dela urejali s samoupravnimi sporazumi v skladu z naravo in posebnostmi komunalnih dejavnosti iz 4. člena tega sporazuma. V skladu z ekonomskimi zakonitostmi, ki vplivajo na ustvarjanje vrednosti in dohodka v komunalnih dejavnostih iz 4. člena tega sporazuma bomo uporabniki in izvajalci sporazumno določili družbenoekonomske osnove za vrednotenje rezultatov dela izvajalcev, ki ustrezajo doseženi razvojni stopnji družbene produktivnosti. IV. PREDMET SVOBODNE MENJAVE DELA 10. člen Uporabniki in izvajalci smo sporazumni, da je osnovni predmet svobodne menjave storitev oz. proizvod komunalnih dejav nosti iz 4. člena tega sporazuma, kot neposredni rezultat vloženega deia izvajalcev. 11. člen Izvajalci komunalnih storitev iz 4. člena tega sporazuma bomo kot blagovni proizvajalci in kot samostojni ustvarjalci vrednosti ohranili odnose blagovne menjave, vendar bomo svoje potrebe in interese vsklajevali s potrebami in interesi uporabnikov. • V ta namen bomo uporabniki in izvajalci v odnose iz 1. odstavka tega člena sporazuma, vnašali načela in značilnosti svobodne menjave dela. S skupnim planiranjem bomo premagovali stihijsko delovanje trga, ob vzajemnosti in solidarnosti sporazumno določali ceno, skupaj nosili morebitna tveganja ter skupaj zagotavljali .razširjeno reprodukcijo dejavnosti. 12. člen Uporabniki komunalnih storitev iz 4. člena tega sporazuma sprejemamo obveznosti, da bomo z ustvarjenim dohodkom stalno zagotavljali sredstva za izpolnjevanje prevzetih obveznosti po tem sporazumu. Ustvarjeni dohodek bomo s tem namenom razporejali in v dogovorjenem obsegu ter na dogovorjen način stalno poravnavali svoje obveznosti. Izvajalci komunalnih storitev iz 4. člena tega sporazuma sprejemamo obveznost, da bomo zmogljivosti svoje temeljne organizacije razporedili in prilagodili potrebam uporabnikov storitev tako, da bodo storitve ustrezale dogovorjeni kakovosti in količini. 13. člen Udeleženci v svobodni menjavi dela pri zagotavljanju opravljanja komunalnih dejavnosti iz 4. člena tega sporazuma ugotavljamo, da je v postopku samoupravnega sporazumevanja naša pravica in dolžnost: - ugotavljati potrebe, interese in zmožnosti uporabnikov ter tehnične in kadrovske zmogljivosti izvajalcev, - upoštevati dohodkovne možnosti izvajalcev in določiti medsebojne obveznosti, - upoštevati vpliv ekonomskih zakonitosti blagovne proizvodnje in delovanje trga, - z združevanjem sredstev na podlagi vzajemnosti in solidarnosti z uporabniki zagotoviti enostavno reprodukcijo dejavnosti, ki mora biti zagotovljena v korist uporabnikov, - vrednotiti rezultate dela izvajalcev dejavnosti in kakovost izvršenega dela, gospodarjenja z minulim delom ter glede asa prispevek k zadovoljevanju osebnih potreb in interesov uporabnikov, pri ustvarjanju nove vrednosti v dejavnosti, ki jo opravljajo, k večanju produktivnosti dela in k razvoju družbe kot celote. Udeleženci tega sporazuma sprejemamo medsebojno obveznost, da si bomo v medsebojnih odnosih menjave izmenjavali vse potrebne podatke. 14. člen Uporabniki in izvajalci smo sporazumni, da bomo družbeni in materialni razvoj komunalnih organizacij zagotavljali s planom. Da bomo zagotovili zadovoljevanje skupnih potreb, bomo odnose v reprodukciji usklajevali z osnovami in merili: za pridobivanje.dohodka, razporejanje dohodka in porabo sredstev ter določili pogoje za razvoj materialne osnove dela. Uresničevanje svobodne menjave dela bo temeljilo na skupnem planiranju potreb in zmogljivosti ter ustvarjanju in razporejanju dohodka v skladu z obveznostmi, ki smo jih s samoupravnim sporazumevanjem prevzeli uporabniki in izvajalci. 15. člen Uporabniki in izvajalci smo si edini, da svojo pravico in dolžnost planiranja v komunalni skupnosti uresničimo ki tako, da: - sprejmemo in sklenemo samoupravni sporazum o temeljih plana, v skladu z vsakokratnimi osebnimi in skupnimi potrebami in interesi, - sodelujemo pri sklepanju dogovorov o temeljih plana občine, - sprejemamo dolgoročne, srednjeročne in letne plane za zagotavljanje opravljanja komunalne dejavnosti in izvajamo ukrepe za njihovo uresničevanje in * - izvršujemo naloge, ki smo jih prevzeli. S samoupravnim sporazumom o temeljih plana za zagotavljanje opravljanja komunalne dejavnosti in drugimi sporazumi, določamo skupne interese in cilje ter medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti. Vsakokratne letne plane bomo spreje-•mali na podlagi samoupravnih sporazumov iz prejšnjega odstavka tega člena. Plane komunalne skupnosti bomo sprejemali sočasno z občinsko skupščino v medsebojni odvisnosti in povezanosti. V. DRUŽBENOEKONOMSKI ODNOSI V KOMUNALNI SKUPNOSTI 16. člen Uporabniki In izvajalci ugotavljamo, da Zakon o skupnih osnovah svobodne menjave dela zagotavlja delavcem v komunalni organizaciji enak družbenoekonomski položaj, kot ga imajo drugi delavci v združenem delu, ko delamo z družbenimi sredstvi. Ta položaj si bomo zagotovili s tem, da bomo svoje pravice, obveznosti in odgovornosti uresničevali oz- uveljavljali tako, da bomo samostojno določili lastno organizacijo, samostojno in odgovorno planirali ter pridobivali in razporejali dohodek v skladu z naravo dela, ki ga opravljamo. 17. člen Uporabniki in izvajalci sprejemamo medsebojno obveznost, da se bomo v dejavnosti, katere opravljanje moramo skupaj, nemoteno in stalno zagotavljati, dogovarjali in sporazumevali. V ta namen bomo: — sprejemali samoupravne odločitve o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih, v skladu s kadrovskimi in tehničnimi možnostmi izvajalcev ter potrebami in dohodkovnimi možnostmi uporabnikov, — določili standarde in normative za opravljanje dejavnosti, — določali osnove in merila za ugotavljanje cen za opravljanje storitve ter pogoje za uresničevanje materialnih in drugih obveznosti, — določali obseg in vrednost za opravljanje dejavnosti oz. opravljene storitve ter osnove in merila za določanje obveznosti uporabnikov in izvajalcev, — sprejemali plane za razširitev dejavnosti in določali sredstva za njihovo izvršitev, — sprejemali druge odločitve glede medsebojnih pravic, obveznosti in odgovornosti ter urejali še druge medsebojne odnose. 18. člen Uporabniki in izvajalci smo sporazumni, da bomo v odnosih svobodne menjave dela vrednotili rezultate dela in prispevek izvajalcev k ustvarjanju nove vrednosti dejavnosti, k povečanju produktivnosti in k razvoju družbe v celoti s samoupravno dogovorjeno ceno storitve dejavnosti. Kot udeleženci svobodne menjave dela bomo pri ugotavljanju cene upoštevali družbeno ugotovljene pogoje za pridobivanje dohodka in delovanje tržnih zakonitosti, pri čemer bomo upoštevali še medsebojno odvisnost ter vzajemnost in solidarnost pri zagotavljanju opravljanja dejavnosti oz. storitve. 19. člen. Pri sporazumevanju o ceni za opravljeno storitev bomo upoštevali naslednje elemente: — materialne stroške na osnovi tehničnih normativov porabe, — amortizacijo komunalnih objektov in naprav ter delovnih sredstev, — anuitete prevzetih kreditov »za izgradnjo komunalnih objektov in naprav, — sredstva za zadovoljevanje skupnih in splošnih družbenih potreb ter za druge obveznosti in izdatke, ki se na podlagi zakona pokrivajo iz dohodka, — sredstva za osebne dohodke in skupno porabo in sredstva rezerv, — dogovorjeni del sredstev za razvoj materialne osnove «lela izvajalcev v skladu s samoupravnim sporazumom o temeljih plana komunalne skupnosti. 20. člen Merila za ugotavljanje cene so dogovorjena vrednost dela po vrstah in zahtevnosti ter tržna vrednost materialov in storitev oseb, ki ne sodelujejo v tej svobodni menjavi dela, uporabljenih za storitve komunalnih dejavnosti po tem sporazumu. 21. člen Amortizacija je merilo, ki se ugotavlja in obračunava za osnovna sredstva po stopnjah, določenih z zakonom in na podlagi dogovorjenega standarda za osnovno sredstvo za komunalno dejavnost. Kndar se ugotavlja in obračunava amortizacija po stopnji, ki je višja od zakonske stopnje se le-ta lahko ugotavlja in obračunava po stopnji, ki je določena s samoupravnim sporazumom o temeljih pisna med uporabniki in izvajalci komunalne storitve. - Evidenčna amortizacija se ugotavlja v komunalni dejavnosti skupne komunalne rabe in sicer za stvari oz. dobrine v javni skupni rabi, katerih vrednost, kot sredstva za delo, se ne nadomešča oz. amortizira. 22. člen Uporabniki in izvajalci smo sporazumni, da bomo z vsakokratnim samoupravnim sporazumom o temeljih plana komunalne dejavnosti zagotavljali del sredstev, namenjenih za modernizacijo in razvoj materialne osnove dela izvajlcev (lastni razvoj) in to s ceno ali povračilom za opravljene komunalne storitve. Ob tem določilu uporabniki in izvajalci ugotavljamo, da samoupravni sporazum o temeljih plana na podlagi 27. čl. Zakona o skupnih osnovah svobodne menjave dela, velja tudi za tiste uporabniki komunalnih storitev, ki sporazuma o temeljih plana niso sklenili. 23. člen Uporabniki in izvajalci bomo za zagotavljanje opravljanja komunalnih dejavnosti iz 4. člena tega sporazuma s samoupravnim sporazumom o standardih in normativih določili najnujnejše normative in standarde, po katerih bodo Izvajalci opravljali komunalno dejavnost. Pod »najnujnejši" uporabniki in izvajalci razumemo take najnujnejše normative ali standarde, ki temeljijo na najnujnejših pogojih pod katerimi je še možno zagotavljati opravljanje komunalne dejavnosti iz 1. odstavka tega člena. Pri določanju normativov in standardov iz 1. odstavka tega člena bomo upoiabniki in izvajalci upoštevali kadrovske, tehnične in varnostne možnosti izvajalcev ter dohodkovne možnosti uporabnikov. VI. ORGANIZACIJA KOMUNALNE SKUPNOSTI 24. člen Komunalno skupnost uprav Ija delegatska skupščina. Skupščino sestavlja zbor delegatov uporabnikov in zbor delegatov izvajalcev. 25. člen Zbor uporabnikov sestavljamo delegati delegacij uporabnikov. Zbor šteje 57 delegatskih mest. Zbor izvajalcev sestavljajo delegati delegacij izvajalcev. Zbor šteje 13 delegatskih mest. 26. člen Od skupnega števila delegatskih mest v zboru uporabnikov skupščine komunalne skupnosti delegira vsaka delegacija organizacije združenega dela oz. delovne skupnosti in vsaka skupna delegacija po številu delovnih ljudi v organizaciji oz. skupnosti, sorazmerno število delegatov, pri čemer mora biti praviloma zagotovljeno, da ima vsaka krajevna skupnost v zboru uporabnikov po enega delegata. Delegacije, ki po načelu iz prejšnjega odstavka tega člena ne bi dobile delegatskega mesta, se v skladu s samoupravnim sporazumom združijo v eno ali več konferenc delegacij zaradi delegiranja skupnih delegatov v skupščino komunalne skupnosti. Vsaka konferenca delegacij delegira po merilih iz prejšnjega odstavka tega člena določeno število delegatov. Krajevne skupnosti se lahko s samoupravnim sporazumom dogovorijo, da bodo delegirale v skupščino komunalne skupnosti določeno število skupnih delegatov. Od skupnega števila delegatskih mest v zboru uporabnikov skupščine komunalne skupnosti imajo delovni ljudje, ki opravljajo z osebnim delom in lastnimi delovnimi sredstvi gospodarsko ali negospodarsko dejavnost oz- poklic umetniške ali kulturne narave 1 delegata. O tem se delovni ljudje sporazumejo s samoupravnim sporazumom ali delegirajo svoje delegate na način, kot to določa občinska skupščina. Priloga o sestavi skupščine je sestavni del tega samoupravnega sporazuma. 27. člen Od skupnega števila delegatskih mest v zboru izvajalcev skupščine komunalne skupnosti delegira vsaka izvajalska OZD po številu delovnih ljudi v organizaciji sorazmerno število delegatov, pri čemer mora biti zagotovljeno, da ima vsaka izvajalska OZD, ne glede na njeno število delavcev, najmanj 1 delegata. 28. člen Delegati v skupščini odločajo: — na skupni seji obeh zborov, -> enakopravno v obeh zborih, — samostojno v posameznem zboru. 29. člen Delegati aa skupni sej! obeh zborov odločajo zlasti o — izvolitvi in razrešitvi predsednika skupščine ter o izvolitvi in razrešitvi predsednikov in članov skupnih kolektivnih organov. 30. člen Oba zbora enakopravno razpravljata in odločata zlasti: — o pogojih, obsegu in kvaliteti ter načinu opravljanja komunalnih dejavnosti, — o dolgoročnih in srednjeročnih planih razvoja ter letnih planih (programih) komunalnih dejavnosti, — o pravicah, obveznostih in odgovornostih komunalne organizacije, za opravljanje dejavnosti, — o združevanju sredstev za opravljanje in razvoj komunalnih dejavnosti, — o uresničevanju planov in programov dejavnosti ter izgradnji komunalnih objektov in naprav komunalnih dejavnosti, — o pogojih za pridobitev pravice uporabnika za uporabo komunalnih objektov in naprav komunalnih dejavnosti, — o pogojih in merilih za prednostno zadovoljevanje potreb po proizvodih in storitvah zaradi nastopa izrednih razmer (redukcije), — o cenah storitve komunalnih dejavnosti, — o samoupravnem združevanju komunalne organizacije izvajalke z drugimi organizacijami in asociacijami, — o osnovah in merilih za pridobivanje dohodka komunalne organizacije izvajalcev, — o imenovanju in razreševanju poslovodnega organa komunalne organizacije izvajalke, — o izvolitvi sodnikov posebnega sodišča združenega dela, — o imenovanju članov poravnalnega sveta, — o sprejemu in dopolnitvah statuta komunalne skupnosti, — o imenovanju in razrešitvi predsednikov in članov občasnih skupnih teles skupščine, — o imenovanju in razrešitvi vodje in tehničnega vodje delovne skupnosti SIS materialne proizvodnje občine Domžale, — o ustanavljanju enot komunalne skupnosti, — o samoupravnem sporazumu o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornosti med komunalno skupnostjo in delavci delovne skupnosti SIS materialne proizvodnje občine Domžale in o drugih samoupravnih splošnih aktih komunalne skupnosti, — o povezovanju in združevanju komunalne skupnosti z drugimi asociacijami, — o ukrepih za varstvo in zboljšanje bivalnega okolja, — o organiziranju in izvajanju preventivnih in drugih ukrepih za preprečevanje in zmaiijšanje posledic naravnih nesreč, — spremlja in usmerja uresničevanje splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite v komunalni dejavnosti, — o modernizaciji, racionalizaciji na področju izgradnje in vzdrževanja komunalnih objektov in naprav določene komunal ne dejavnosti, — o združitvi komunalne skupnosti Zvezo komunalnih skupnosti Slovenije, -o ustanovitvi posebnega sodišča združenega dela in posebnega organa za sporazumno odpravo sporov, — o postopkih na sejah in sprejemanju sklepov In samoupravnih splošnih aktov, — o drugih zadevah, za katere sta zbora skupščine pristojna po zakonu, odlokih in drugih predpisih ter statutu komunalne skupnosti. 31. člen Zbor uporabnikov samostojno obravnava in odloča zlasti o naslednjih zadevah: — o združevanju sredstev uporabnikov za izgradnjo komunalnih objektov in naprav, — o samoupravnih splošnih aktih, ki urejajo samoupravne in materialne odnose med uporabniki, — voli predsednika zbora, — o predlogih aktov in sklepih, ki se predlagajo skupščini v sprejem. 32. člen Zbor izvajalcev samostojno obravnava in odloča zlasti o naslednjih zadevah: — voli predsednika zbora — o aktih in sklepih, ki se predlagajo skupščini v sprejem. 33. člen Sklep o zadevi iz pristojnosti zbora je sprejet, če ga posamezni zbor sprejme z večino glasov vseh delegatov zbora. 34. člen Zaradi zagotavljanja enotnosti kolektivnega dela skupnega in enakopravnega odločanja in odgovornega postopanja ter obnašanja uporabnikov in izvajalcev pri uresničevanju pravic, obveznosti in odgovornosti ima skupščina predsedstvo skupščine kot koordinacijsko telo in kot metodo za usklajevanje svojega dela. Predsedstvo skupščine sestavljajo po svojem položaju: predsednik skupščine, predsednika zborov in predsedniki stalnih skupnih kolektivnih teles. Skupščina lahko imenuje v to telo po lastnem preudarku tudi še druge izmed delegatov skupščine. 35- člen Skupščina komunalne skupnosti ima naslednje skupne kolektivne organe: — odbor za utrjevanje in razvoj samoupravljanja, — odbor za splošna, kadrovska in Inančno-ekonomska vprašanja — odbor za dejavnosti individualne in kolektivne komunalne rabe, — odbor za samoupravni delavski nadzor, — odbor za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito. Vsak skupni kolektivni organ razen odbor za samoupravni delavski nadzor šteje 7 članov. Od skupnega števila vsakega organa imajo uporabniki S članov, izvajalci pa 2. člana. Odbor za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito ima predsednika, podpredsednika in S članov. Predsednik idbora, ki je istočasno vodja obrambnih -riprav, je predsednik skupščine. Odbor za samoupravni delavski nadzor ima 5 članov. Mandat članov odbora je 4 leta. 36. člen Skupščina komunalne skupnosti lahko ustanovi tudi občasna delovna telesa, odbore in komisije z namenom, da proučijo posamezne zadeve iz pristojnosti skupščine. 37. člen Mandatna doba delegatov skupščine in ikupnih organov komunalne skupnosti traja tiri leta. Ista oseba je lahko ponovno izvoljena za 'elegata skupščine oz. člana skupnega rgana skupščine. 38. člen Predsednika skupščine Komunalne kupnosti izvoli skupščina za mandatno obo dveh let. Ista oseba je lahko ponovno izvoljena za predsednika skupščine še za eno mandatno lobo. /II. NADZOR NAD DELOM KOMUNALNE SKUPNOSTI 39. člen Nadzor nad delom komunalne skupno-ti, izvajanjem tega samoupravnega spora-uma in statuta komunalne skupnosti ter i lom: „Samoupravna komunama interesnall skupnost občine Domžale". Š tam piljka jee okrogle oblike. I II. OPREDELITEV PRAVIC, OBVEZNO-" STI IN ODGOVORNOSTI, KI SE. UREJAJO S STATUTOM KOMUNALNE SKUPNOSTI 8. člen 1 Statut komunalne skupnosti podrobneje opredeljuje zlasti: v lp« očj let naloge komunalne skupnosti, samoupravno organiziranost komunu ><| '''»Ine skupnosti, - zadeve, o katerih odločata enako-no zbor uporabnikov in zbor izvajalcev, - zadeve, o katerih odloča samostojno uporabnikov, zadeve, o katerih odloča samostojno izvajalcev, pristojnosti skupnih izvršilnih orga-i nalne skupnosti, e, dolžnosti in odgovornosti :\ samoupravni delavski nadzor, vice, dolžnosti in odgovornosti ij.idsko obrambo in družbeno mlj ti d <*{ imo imo alni i, ši UK»f it Odi inljfsa. it s v skupščino komunalne •kur .., — Jklajevanje in izvajanje nalog v Zvezi komunalnih skupnosti Slovenije, — nastopanje v pravnem prometu, — naloge in pooblastila pri opravljanju strokovnega dela za komunalno skupnost, t ost dela komunalne skupnosti, ireševanje sporov, odgovornost komunalne skupnosti. HI NALOGE KOMUNALNE SKUPNOSTI 9. člen V komunalni Skupnosti opravljajo delav-ot» ci, drugi delovni ljudje in občani zlasti tnii'naslednje naloge: 1. sprejemajo planske akte, s katerimi jav; določajo in na podlagi katerih izvajajo v rtni skladu z družbenimi plani družbenopoli-mo-jacnih skupnosti na svojem območju >ort Politiko na področju komunalnih dejavnosti, 2. ugotavljajo, usklajujejo in določajo "»ožnosti zadovoljevanja potreb po komunalnih storitvah in proizvodih; 3. sprejemajo merila za oblikovanje cen "> oblikujejo cene za posamezne komunal-ne storitve oziroma proizvode, 4. oblikujejo povračila za gospodarjenje s komunalnimi objekti in napravami skupne rabe; 5. sprejemajo programe razvoja in .načrte graditve komunalnih objektov in siwitiaprav; „ju 6. odločajo o investicijah v komunalne ,3a objekte in naprave; om 7- sprejemajo programe razvoja in krepila f«v obrambnih priprav za primere naravnih up.!'0 drugih nesreč, izrednih razmer in vojne; ■ in 8- določajo pogoje za priključitev na ivci yodovodno, kanalizacijsko ali drugo omrežna * komunalnih objektov in naprav; 5ii.i 9. določajo pogoje in način opravljanja ie v Posameznih storitev, kakor tudi pravice in ej0 obveznosti komunalne organizacije v zvezi »iz- 1 opravljanjem takih storitev; aj0| 10. določajo kriterije in merila za pred-lih "oa^no zadovoljevanje potreb po komunalnih storitvah v primerih, kadar zaradi objektivnih razlogov ni mogoče zadovoljiti *«eh potreb (redukcije); 11. združujejo sredstva za opravljanje in (azvoj komunalnih dejavnosti; 12. določajo osnove in merila za pridobivanje dohodka komunalne organizacije; »v- j 13. opravljajo druge zadeve v zvezi z !Ea Urejanjem komunalnih dejavnosti na svojem ■p- območju, ki so določene v samoupravnem sporazumu o ustanovitvi komunalne skupnosti. W IV. SAMOUPRAVNA ORGANIZIRA- iji, NOST KOMUNALNE SKUPNOSTI in Skupščina komunalne skupnosti 10. člen l0_ Komunalno skupnost upravlja delegat-^ *ka skupščina. 0. Skupščino komunalne skupnosti sestav-'jata Zbor delegatov uporabnikov in zbor delegatov izvajalcev. 11. člen Zbor uporabnikov sestavljajo delegati delegacij uporabnikov. Zbor uporabnikov 'teje 57 delegatskih mest. Zbor izvajalcev sestavljajo delegati delegacij izvajalcev. : Zbor izvajalcev šteje 13 delegatskih mest. I* Mandatna doba 12. člen Mandatna doba članov delegacij za fkupščino komunalne skupnosti traja štiri »ta. j*- Način dela in odločanje v skupščini komunalne skupnosti I . » 13. člen Skupščina dela in odloča na sejah. Skupščina veljavno sklepa, če j*«na seji navzoča večina vseh delegatov, v zborih *upščine. 14. člen Delegati v skupščini odločajo — na skupni seji obeh zborov, — enakopravno v obeh zborih, — samostojno v posameznem zboru. 15. člen Delegati na skupni seji obeh zborov odločajo zlasti o i -izvolitvi in razrešitvi predsednika •kupščine ter o izvolitvi in razrešitvi pred-**dnikov in članov skupnih kolektivnih organov, , — pogojih in merilih za prednostno 1 zadovoljevanje potreb po proizvodih in ttoritvah zaradi nastopa izrednih razmer •.redukcije), — o samoupravnem sporazumu o med-^bojnih pravicah, obveznostih in odgovornosti med komunalno skupnostjo in delavci 1 delovne skupnosti SIS materialne proizvod-■ nje občine Domžale in o drugih samoupravnih splošnih aktih komunalne skupnosti, — o povezovanju in združevanju komunalne skupnosti z drugimi asociacijami, — o ukrepih za varstvo in zboljšanje bivalnega okolja, — o organiziranju in izvajanju preven-jbftih in drugih ukrepov za preprečevanje n* zmanjšanje posledic naravnih nesreč, — o združitvi komunalne skupnosti v Zvezo komunalnih skupnosti Slovenije, — o ustanovitvi posebnega sodišča združenega dela in posebnega organa za sporazumno" odpravo sporov. 16. člen Oba zbora enakopravno odločata in razpravljata zlasti: — o pogojih, obsegu in kvaliteti ter načinu opravljanja komunalnih dejavnosti, — o dolgoročnih in srednjeročnih planih razvoja ter letnih . jiih (programih) komunalnih dejavno. — o pravicah, obveznostih in odgovornostih komunalne organizacije, za opravljanje dejavnosti, — o združevanju planov in programov dejavnosti ter izgradnji komunalnih objektov in naprav komunalnih dejavnosti, ■ - o pogojih za pridobitev pravice uporabnika za uporabo komunalnih objektov in naprav komunalnih dejavnosti, — o pogojih in merilih za prednostno zadovoljevanje potreb po proizvodih in storitvah zaradi nastopa izrednih razmer (redukcije), — o cenah storitve komunalnih dejavnosti, — o samoupravnem združevanju komunalne organizacije izvajalke z drugimi organizacijami in asociacijami, — o osnovah in merilih za pridobivanje dohodka komunalne organizacije izvajalcev, — o imenovanju in razreševanju poslovodnega organa komunalne organizacije izvajalke, — o izvolitvi sodnikov posebnega sodišča združenega dela, — o imenovanju članov poravnalnega sveta, — o sprejemu in dopolnitvah statuta komunalne skupnosti, — o imenovanju in razrešitvi predsednikov in članov občasnih skupnih teles skupščine, — o imenovanju in razrešitvi vodje in tehničnega vodje delovne skupnosti SIS materialne proizvodnje občine Domžale (v nadaljevanju: vodja delovne skupnosti, tehnični vodja), — o ustanavljanju enot komunalne skupnosti, — o samoupravnem sporazumu o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornosti med komunalno skupnostjo in delavci delovne skupnosti SIS materialne proizvodnje občine Domžale in o drugih samoupravnih splošnih aktih komunalne skupnosti, — o povezovanju in združevanju komunalne skupnosti z drugimi asociacijami, — o ukrepih za varstvo in zboljšanje bivalnega okolja, — o organiziranju in izvajanju preventivnih in drugih ukrepov za preprečevanje in zmanjšanje posledic naravnih nesreč, — spremlja in usntrja uresničevanje splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite v komunalni dejavnosti, — o združitvi komunalne skupnosti v Zvezo komunalnih skupnosti Slovenije, — o ustanovitvi posebnega sodišča združenega dela in posebnega organa za sporazumno odpravo sporov, — o postopkih na sejah in sprejemanju sklepov in samoupravnih splošnih aktov, — o drugih zadevah, za katere sta zbora skupščine pristojna po zakonu, odlokih in drugih predpisih ter — statutu komunalne skupnosti. 17. člen Zbor uporabnikov samostojno obravnava in odloča zlasti o naslednjih zadevah: — o združevanju sredstev uporabnikov za izgradnjo komunalnih objektov in naprav, — o samoupravnih splošnih aktih, ki urejajo samoupravne materialne odnose med uporabniki, — voli predsednika zbora, — o predlogih aktov in sklepih, ki se predlagajo skupščini v prejem. 18; ččem Zbor izvajalcev samostojno obravnava in odloča zlasti o naslednjih zadevah: — voli predsednika zbora, — o aktih in sklepih, ki se predlagajo skupščini v sprejem. 4. Skupni kolektivni organi skupščine 19. člen Skupščina komunalne skupnosti oblikuje za izvrševanje svojih nalog skupne kolektivne organe izmed delegatov uporabnikov In izvajalcev. Predsednike in člane skupnih organov izvoli skupščina za dobo štirih let. 20. člen Skupščina komunalne skupnosti ima naslednje stalne skupne kolektivne organe: - odbor za utrjevanje in razvoj samoupravljanja, - odbor za splošna kadrovska in finan-čnoekonomska vprašanja, - odbor za dejavnosti individualne in koletkivne komunalne rabe, - odbor za samoupravni delavski nadzor, - odbor za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito. 4.1. Odbor za utrjevanje in razvoj samoupravljanja 21. člen Odbor za utrjevanje in razvoj samoupravljanja ima zlasti naslednje pristojnosti: - skrbi za utrjevanje in razvoj družbenoekonomskih in samoupravnih odnosov v svobodni menjavi dela na področju komunalnega gospodarstva, - pripravlja predloge samoupravnih splošnih aktov komunalne skupnosti, - pripravlja predloge stališč v postopku obravnave osnutkov in predlogov zborov s področja komunalnega gospodarstva, - pripravlja predloge stališč in sklepov glede sprejema in izvrševanja družbenih dogovorov in samoupravnih sporazumov, katerih udeleženec je komunalna skupnost, - pripravlja predloge za obvezno razlago samouprvnih splošnih aktov in sklepov skupščine oz. zborov skupščine komunalne skupnosti, —.opravlja druge naloge v okviru svoje pristojnosti po sklepih skupščine komunalne skupnosti ali na podlagi samoupravnega splošnega akta- Odbor za utrjevanje in razvoj samoupravljanja šteje sedem članov. 22. člen 4.2. Odbor za splošna, kadrovska in finančno-ekonomska vprašanja ima zlasti naslednje pristojnosti: — pripravlja predloge delovnega in finančnega načrta ter poslovnega poročila in zaključnega računa komunalne skupnosti, — skrbi za financiranje dejavnosti komunalne skupnosti skladno s samoupravnim sporazumom o temeljih plana in letnim planom komunalne skupnosti, — skrbi za izvajanje samoupravnega sporazuma o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornosti, ki ga je sklenila komunalna skupnost z delovno skupnostjo, — obravnava in pripravlja vse predloge za volitve in imenovanja na skupščini komunalne skupnosti, — sprejema periodične obračune komunalne skupnosti ter obravnava predloge zaključnih računov komunalne skupnosti, — opravlja druge naloge v okviru svoje pristojnosti po sklepu skupščine komunalne skupnosti ali posameznega zbora ali na podlagi samoupravnega splošnega akta komunalne skupnosti. Odbor za splošna, kadrovska in finan-čno-ekonomska vprašanja šteje 7 članov. 4.3. Odbor za dejavnosti individualne in kolektivne komunalne rabe 23. člen Odbor za dejavnosti individualne in kolektivne komunalne rabe ima zlasti naslednje pristojnosti: — proučuje družbenoekonomske in samoupravne odnose na področju dejavnosti individualne in kolektivne komunalne rabe, — spremlja in analizira razvoj dejavnosti individualne in kolektivne komunalne rabe, — pripravlja smernice in skupne osnove za temelje plana in razvoja dejavnosti individualne in kolektivne komunalne rabe, — proučuje pogoje in načine opravljanja posameznih dejavnosti individualne in kolektivne komunalne rabe, — izvaja sklepe skupščine komunalne skupnosti na svojem področju, — poroča skupščini komunalne skupnosti o svojem delu, — predlaga skupščini komunalne skupnosti in njenima zboroma akte s svojega področja, — opravlja druge naloge v okviru svoje pristojnosti po sklepu skupščine komunalne skupnosti ali posameznega zbora ali na podlagi samoupravnega splošnega akta komunalne skupnosti. Odbor za dejavnosti individualne in kolektivne komunalne« rabe šteje 7 članov. 24. člen Odbor je za svoje delo odgovoren skupščini komunalne skupnosti. Odbor dela na sejah. Seja je sklepčna, če je na- seji več kot polovica vseh članov posameznega odbora. Sklepi se sprejemajo z večino glasov vseh članov odbora. Sejo odbora vodi njegov predsednik, nadomešča pa ga njegov namestnik. 25. člen Sejo posameznega odbora sklicuje in vodi njegov predsednik. Sejo sklicuje po lastni pobudi. Sejo sklicuje predsednik tudi na zahtevo: — najmanj dveh članov odbora, — predsednika skupščine komunalne skupnosti. Predsednik posameznega odbora ima tudi nalogo, da podpisuje akte odbora in da skrbi za izvrševanje njegovih sklepov. 26. člen' Skupščina komunalne skupnosti lahko ustanovi tudi občasna delovna telesa, odbore in komisije z namenom, da proučijo posamezne zadeve iz pristojnosti skupščine. 5. Sprejemanje odločitev v skupščini komunalne skupnosti in njenih zborih . 27. člen Sklep o posamezni zadevi iz pristojnosti skupščine je sprejet, če ga sprejmeta oba zbora z obsolutno večino vseh glasov vseh delegatov v posameznem zboru v enakem besedilu po opravljenem ločenem glasovanju. Sklep o zadevi iz pristojnosti zbora je sprejet, če ga posamezni zbor sprejme z večino glasov vseh delegatov zbora, 28. člen V primeru, da zbora predloga, o katerem ločeno glasujeta, ne' sprejmeta v enakem besedilu ali če predlog v posameznem zboru ni sprejet, se opravi usklajevalni postopek med zboroma. Usklajevalni postopek Izvede na svoji seji komisija, ki šteje tri delegate zbora uporabnikov skupščine komunalne skupnosti in tri delegate zbora izvajalcev skupščine komunalne skupnosti. Komisijo za izvedbo usklajevalnega postopka in njenega predsednika imenuje skupščina komunalne skupnosti na svoji seji. 29. člen Skupščina lahko na isti seji nadaljuje razpravo in sprejme odločitev o zadevi, o kateri ni bilo doseženo soglasje, če komisija iz prejšnjega člena statuta uskladi stališča in predlaga predlog odločitve. Če navzklic usklajevanju ni bilo doseženo soglasje v skupščini komunalne skupnosti in ni mjgoče sprejeti odločitev s potrebno večino, skupščina predlog odločitve začasno umakne z dnevnega reda, komisijo iz prejšnjega člena statuta pa zadolži, da nadaljuje z usklajevalnim postopkom. V primeru, navedenem v prejšnjem odstavku tega člena, mora komisija za izvedbo usklajevalnega postopka v roku, ki ga določi skupščina komunalne skupnosti, predložiti predsedniku skupščine komunalne skupnosti usklajen predlog odločitve. Predsednik skupščine je dolžan usklajen predlog odločitve predložiti skupščini komunalne skupnosti. 30. člen Če v usklajevalnem postopku med zboroma ni doseženo soglasje o vprašanju, od katerega je bistveno odvisno delo komunalne skupnosti, začasno uredi to vprašanje občinska skupščina. 6. Pravice, obveznosti in odgovornosti delegatov 31. člen Delegati v zborih skupščine komunalne skupnosti imajo pravice, obveznosti in odgovornosti, ki jih določajo ustava, zakoni, samoupravni sporazum o ustanovitvi komunalne skupnosti ter ta statut, predvsem pa: — da izražajo na sejah zborov skupščine stališča konferenc delegacij oziroma delegacij, ki so jih delegirale, — da dejavno sodelujejo v delu skupščine oziroma zborov skupščine komunalne skupnosti, v delu skupnih kolektivnih orgsnov ter v delu občasnih delovnih teles skupščine oziroma zborov, — da skrbijo za obveščanje konference delegacij oziroma delegacij o delu komunalne skupnosti. 32. člen Delegati so v mejah svojih pravic, obveznosti in odgovornosti samostojni pri svojem delu v skupščini oziroma zborih upoštevaje smernice, stališča in sklepe konferenc delegacij oziroma delegacij, ki so jih delegirale v komunalno skupnost. Delegati so za svoje delo v komunalni skupnosti odgovorni ustanoviteljem komunalne skupnosti. 7. Poslovnik o delu skupščine komunalne . skupnosti 33. člen Podrobnejše določbe o pravicah in dolžnostih delegatov v skupščini komunalne skupnosti, posameznega zbora in skupnega organa, v usklajevalnem postopku ter programiranju dela v skupščini določa poslovnik o delu skupščine komunalne skupnosti. V. PRISTOJNOSTI ' PREDSEDNIKA SKUPŠČINE KOMUNALNE SKUPNOSTI TER PRISTOJNOSTI PREDSEDNIKOV ZBOROV SKUPŠČINE 34. člen Predsednik skupščine komunalne skupnosti ima zlasti naslednje pristojnosti: — predstalvja in zastopa komunalno skupnost, — sklicuje in vodi seje skupščine, — organizira delo ter skrbi za izvajanje sklepov skupščine, — skrbi, da skupščina dela v skladu s poslovnikom, — daje pobude za obravnavo posameznih vprašanj na seji skupščine oziroma zborov, — podpisuje sklepe in samoupravne .splošne akte, ki jih je sprejela skupščina, — podpisuje družbene dogovore in samoupravne sporazume, ki jih je sprejela komunalna skupnost, — je odredbodajalec za uresničevanje finančnega načrta in zaključnega računa komunalne skupnosti, — kot zastopnik je upravičen v imenu komunalne skupnosti v okviru njene pravne sposobnosti sklepati pogodbe in opravljati pred sodišči in drugimi organi, — skrbi za usklajevanje skupnih nalog v Zvezi komunalnih skupnosti Slovenije, — skrbi za sodelovanje skupščine in njenih zborov ter skupnih organov z občinsko skupščino ter družbenopolitičnimi organizacijami v občini, — opravlja druge naloge, ki mu jih naloži skupščina oziroma posamezen zbor. Predsednik skupščine je za svoje delo odgovoren skupščini. Predsednik skupščine sme dati v mejah svojih pooblastil drugi osebi pismeno pooblastilo za sklenitev določenih vrst pogodb in za določene druge vrste pravnih dejanj oz. za sklepanje posamičnih pogodb in za drugo posamično določeno opravilo. Obseg in meje pooblastila določi predsednik skupščine sam, brez posebnega soglasja skupščine komunalne skupnosti. 35. člen Kadar je predsednik skupščine odsoten ali kako drugače zadržan, ga nadomešča glede zastopanja in predstavljanja z vsemi pooblastili ali eden od predsednikov zborov ali delegat enega izmed zborov, ki ga sam določi. 36. člen Predsednika zbora uporabnikov in zbora izvajalcev imata zlasti naslednje pristojnosti: — predstavljata zbor, — sklicujeta in vodita seje zbora ter predlagata dnevni red zbora, — organizirata delo ter skrbita za izvajanje sklepov zbora. VI. USKLAJEVANJE IN IZVAJANJE NALOG V ZVEZI KOMUNALNIH SKUPNOSTI SLOVENIJE 37. člen Zadeve skupnega pomena za vso SR Slovenijo na področju komunalnega gospodarstva, ki jih komunalna skupnost skupaj z drugimi komunalnimi skupnostmi usklajuje in izvaja v Zvezi komunalnih skupnosti Slovenije, so zlasti naslednje: — proučevanje družbenoekonomskih odnosov :n uresničevanje družbenoekonomske, politike na področju komunalnega gospodarstva, — usklajevanje dela in razvoja ter poslovanja komunalnih dejavnosti in meril za pridobivanje dohodka v svobodni menjavi dela, — planiranje dela in razvoja na podlagi skupnih osnov o temeljih plana, — združevanje sredstev za skupne akcije in vlaganja v razvoj komunalnih dejavnosti, — urejanje vprašanj na področju splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite, — opravljanje drugih zadev posebnega pomena za komunalno gospodarstvo na podlagi zakonov in drugih predpisov. VII. PRAVICE, DOLŽNOSTI IN ODGOVORNOSTI ODBORA ZA SAMOUPRAVNI DELAVSKI NADZOR 38. člen Odbor za samoupravni delavski nadzor ima zlasti naslednje pristojnosti: — nadzira izvrševanje zakonov samoupravnega sporazuma o ustanovitvi in statuta komunalne skupnosti ter samoupravnega sporazuma o temeljih plana komunalne skupnosti, — nadzira izvrševanje vseh planskih in drugih samoupravnih splošnih aktov komunalne skupnosti ter sprejetih samoupravnih sporazumov in družbenih dogovorov, h katerim je komunalna skupnost pristopila, — nadzira izvajanje sklepov skupščine in skupnih organov komunalne skupnosti ter ugotavlja skladnost sprejetih odločitev in aktov komunalne skupnosti s samoupravnimi pravicami, dolžnostmi in odgovornostmi uporabnikov in Izvajalcev, ustanoviteljev komunalne skupnosti, — nadzira družbeno in gospodarsko smotrnost porabe sredstev, združenih na podlagi samoupravnega sporazuma o temeljih plana komunalne skupnosti, — nadzira izvajanje finančnega načrta komunalne skupnosti, — nadzira, uveljavljanje načela o javnosti dela komunalne skupnosti, — izvršuje druge pravice in odgovornosti ter obveznosti na podlagi zakonov in samoupravnih splošnih aktov komunalne skupnosti, — izvršuje druge pravice in odgovornosti ter obveznosti na podlagi zakonov in samoupravnih splošnih aktov komunalne skupnosti. 39. člen Odbor za samoupravni delavski nadzor dela na sejah, ki jih vodi predsednik, v njegovi odsotnosti pa njegov namestnik. Predsednika in njegovega namestnika izvoli odbor na svoji prvi seji. 40. člen Odbor za samoupravni delavski nadzor lahko zahteva od skupščine komunalne skupnosti, posameznega zbora in skupnega organa ter od delovne skupnosti in vodje delovne skupnosti vse podatke, ki so mu potrebni pri delu ter ima pravico vpogleda v ustrezno dokumentacijo. 41. člen Odbor za samouprvni delavski nadzor opravlja nadzor na lastno pobudo, na pobudo delegacij oziroma konfecrnc delegacij, na predlog skupščine komuna" ie skupnosti, zborov skupščine In skup tih organov ter vodje delovne skupnosti. Odbor vrši ustrezen nadzor sam, lahko pa za ugotavljanje posameznih dejstev zadolži ustrezne strokovne organizacije oziroma strokovnjake. 42. člen Odbor za samoupravni delavski nalzor ima pravico In dolžnost, da s svojimi ugotovitvami seznani skupščino koniuualne skupnosti, posamezen zbor ter skupne organe, delovno skupnost, kakor tudi podpisnike samoupravnega sporazuma o ustanovitvi komunalne skupnosti ter da daje predloge za odpravo ugotovljenih pomanjkljivosti. Kolikor se ugotovljene pomanjkljivosti oziroma nepravilnosti ne odpravijo,, obvesti odbor za samoupravni delavski nadzor o tem pristojnega družbenega porabnika samoupravljanja. 43. člen Odbor za samoupravni delavski nadzor šteje S članov. Člane odbora volijo in dopokličejo ustanovitelji komunalne skupnosti, upoštevaje načelo zastopanosti uporabnikov in izvajalcev. VIII. PRAVICE, DOLŽNOSTI IN ODGOVORNOSTI ODBORA ZA SPLOŠNO LJUDSKO OBRAMBO IN DRUŽBENO SAMOZAŠČITO 44. člen Odbor za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito skrbi neposredno za izvajanje nalog s področja ljudske obrambe in družbene samozaščite v komunalni skupnosti. Odbor za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito opravlja zlasti naslednje naloge: — skrbi za izvajanje ukrepov s področja splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite, — skrbi za izvajanje - ukrepov civilne zaščite oz. zaščitnih in reševalnih akcij ob naravnih ali drugih nesrečah ali v vojni ter drugih izrednih razmerah, — oblikuje programe izvajanja nalog splošne ljudske obrambe hi družbene samozaščite. Odbor za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito sodeluje s pristojnimi organi skupščine občine in krajevnih skupnosti v občini, kot tudi ž družbenopolitičnimi organizacijami in skupnostmi v občini pri izvrševanju nalog splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite, posebej še pri razvijanju in utrjevanju obrambnih te samozaščitnih priprav ter varnostne kulture uporabnikov in izvajalcev komunalne storitve. Odbor opravlja tudi druge naloge v skladu z zakoni ter predpisi s področje splošne ljudske obrambe In družbene samozaščite. Odbor za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito ima predsednika, podpredsednika in 5 članov. Predsednik odbora, ki je istočasno vodja obrambnih priprav, je predsednik skupščine komunalne skupnosti. IX. JAVNOST DELA KOMUNALNE SKUPNOSTI 45. člen Delo komunalne skupnosti je javno in dostopno vsem uporabnikom in izvajalcem komunalne storitve. 46. člen Skupščina in skupni organi komunalne •kupnosti redno, pravočasno in popolno obveščajo uporabnike in izvajalce komunalnih storitev o delu komunalne skupnosti ter o problemih, stanju in razvoju družbenoekonomskih odnosov pri opravljanju komunalnih dejavnosti, o izvajanju samoupravnega sporazuma o temeljih plana komunalne skupnosti in drugih planskih aktov ter sprejetih samoupravnih sporazumov, družbenih dogovorov in drugih dogovorov o delovanju delegatskega sistema in samoupravni organiziranosti, o delu delovne skupnosti, ki opravlja administrativno strokovna in pomožna dela za komunalno skupnost kot tudi o drugih pomembnejših vprašanjih iz pristojnosti komunalne skupnosti. 47. člen Javnost dela ter obveščanje o delu komunalne skupnosti, se zagotavlja zlasti: — preko delegatov v skupščini komunalne skupnosti, — s pismenimi gradivi za seje skupščine, zborov in skupnih organov komunalne skupnosti, — z občasnimi informacijami o delu komunalne skupnosti, objavljenimi v glasilu občinske konference SZDL - Občinskem poročevalcu, — s poročanjem o delu komunalne skupnosti občinski skupščini, — z objavo vseh samoupravnih splošnih aktov komunalne skupnosti v glasilu občinske konference SZDL - Občinskem poročevalcu, — z drugimi oblikami obveščanja, ki jih določi predsednik skupščine komunalne skupnosti. Javnost sej zborov skupščine ter javnost skupščinskih gradiv, odločitev in v obravnavi izraženih stališč je mogoče omejiti samo zaradi varovanja podatkov, ki se štejejo kot tajni na podlagi zakona, predpisa na podlagi zakona li samoupravnega splošnega akta. Kdor predloži skupščini ali njenemu organu gradivo, ki vsebuje tajne podatke, je dolžan to na gradivu vidno označiti. O omejitvi javnosti sej zborov skupščine, nujnih odločitev oziroma v obravnavi izraženih stališč zaradi varovanja tajnih podatkov, odločata zbora na seji. Kdor je (seznanjen s tajnimi podatki, je dolžan varovati njihovo tajnost. X. OPRAVLJANJE SKUPNIH DEL ZA KOMUNALNO SKUPNOST 48. člen Za opravljanje strokovnih, administrativ sih, pomožnih in tem podobnih del skupnega pomena, je oblikovana Delovna skupnost samoupravnih Interesnih skupnosti materialne proizvodnje občine Domžale (v nadaljnjem besedilu statuta: delovna skupnost) kot skupna služba mislednjih samoupravnih interesnih skupnosti: Samoupravne stanovanjske skupnosti, Komunalne skupnosti, Enote za upravljanje s stavbnimi zemljišči in dragih samoupravnih interesnih skupnosti materialne proizvodnje. 49. člen Delovna skupnost opravlja za komunalno skupnost zlasti naslednje naloge: — pripravlja gradiva za seje skupščine zborov in skupnih organov, — pripravlja osnutke samoupravnih foloiniti aktov, - pripravlja ali sodeluje pri pripravi osnutkov planskih aktov, - pripravlja analize, Informacije in druga poročila, - opravlja strokovna, administrativna in druga opravila za komunalno skupnost. 50. člen Razmerje med komunalno skupnostjo in delovno skupnostjo opredeljuje samoupravni sporazum o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih. 51. člen K določbam statuta, ki se nanašajo na uresničevanje nalog za komunalno skupnost, zaradi katerih je oblikovana delovna skupnost in k programu njenega dela ter k razvidu del in nalog, je potrebno soglasje skupščine komunalne skupnosti. 52. člen Organ upravljanja delovne skupnosti daje mnenje glede imenovanja in razrešitve vodje delovne skupnosti. Vodjo delovne skupnosti imenujejo in razrešujejo skupščine SIS ustanoviteljic. XI. REŠEVANJE SPOROV 53. člen Komunalna skupnost ustanovi v skladu z zakonom posebno samoupravno sodišče združenega dela. Podrobnejše določbe o delu samoupravnega sodišča združenega dela ureja samoupravni sporazum o ustanovitvi posebnega sodišča združenega dela. 54. člen Komunalna skupnost ustanavlja za posredovanje pri sporazumnem reševanju sporov in za razvijanje dobrih odnosov med uporabniki komunalnih storitev in komunalno skupnostjo poseben poravnalni svet. Ta poravnalni svet posreduje in odloči o sporu, ce se stranki tako sporazumeta. Podrobnejša določila o delu poravnalnega sveta ureja akt o ustanovitvi poravnalnega sveta, ki ga sprejmejo uporabniki in izvajalci komunalne storitve. XII. ODGOVORNOST KOMUNALNE SKUPNOSTI 55. člen Komunalna skupnost je za svoje delo oz. uresničevanje samoupravnega sporazuma o temeljih plana komunalne skupnosti, samoupravnega sporazuma o ustanovitvi komunalne skupnosti in drugih samoupravnih splošnih aktov odgovorna skupščini občine. XIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 56. člen Ta statut je sprejet, ko ga sprejme skupščina komunalne skupnosti. i 57. člen Spremembe in dopolnitve statuta sprejme skupščina komunalne skupnosti po postopku, ki velja za njegov sprejem. Za razlago določb statuta je pristojna skupščina. 58. člen Ta statut začne veljati z dnem objave v Uradnem vestniku občine Domžale, potem, ko je dala k njemu svoje soglasje skupščina občine. 59. člen Z dnem, ko začne veljati ta statut, preneha veljati statut komunalne skupnosti, ki ga je sprejela skupščina Samoupravne komunalne interesne skupnosti na seji dne 14.6.1978. Datum: 5.4.1983 Številka: 1141/83 Skupščina Samoupravne komunalne interesne skupnosti občine Domžale Predsednik: Pavle Grandovec, 1. r. VPRAŠALI SO - TU SO ODGOVORI NA DELEGATSKA VPRAŠANJA DELEGACIJA KRAJEVNE SKUPNOSTI TRZIN SPRAŠUJE: Sredstva za redno dejavnost kra-evnih skupnosti: Delegacija KS Trzin je seznanjena z odgovorom na delegatsko vprašanje ielegacije KS Jarše - Rodica glede redstev za redno dejavnost KS v >Mmi Domžale, s katerim pa se v celoti ne strinja. Zahtevamo od pristojnih služb, da pridobijo točne podatke o Številu krajanov in zaposlenih po posameznih krajevnih skupno-tih, kar je edino lahko osnova za očno dodelitev sredstev za redno javnost v KS v letu 1983. »DGOVOR: Strokovna služba za KS je pridoda podatke, s katerimi razpolaga ■spuhliški zavod ' za statistiko ter epubliSki sekretariat za notranje >deve, o številu prebivalcev v posa- mezni KS in ugotovila, da podatki niso ažurni. Z ozirom na to, da bo v letu 1983 instaliran računalnik, računamo na lastni register prebivalcev, na osnovi katerega bo mogoče dobiti uporabne podatke, ki bodo služili za razdelitev sredstev za financiranje KS. (Odgovor pripravil Milan MAROLT,. član IS in predsednik komiteja za družbeno planiranje in družbenoekonomski razvoj občine Domžale). DELEGACIJA KS RADOMLJE SPRAŠUJE Delegacija zahteva, da se ji v pismeni obliki odgovori, kako se bo pristopilo k reševanju nastale težke finančne situacije. Ta je nastala z uvedbo plačevanja amortizacije, na objekte v lasti krajevne skupnosti Radomlje. To plačevanje je obremenilo sredstva, ki so namenjena za redno dejavnost krajevne skupnosti do take mere, da je v zaključnem računu za leto 1982 prikazana dokaj-šnja izguba. ODGOVOR: Glede na nastale izgube v S KS v letu 1982, izvršni svet ugotavlja, daje na te izgube le delno vplivala amortizacija; del izgub pa je nastal zaradi financiranja nalog, ki niso bile usklajene z materialnimi možnostmi v KS. Delno je na manjši priliv sredstev za financiranje KS vplivalo tudi neizvajanje dogovora v okviru ljubljanske regije, kjer js bilo ustavljeno financiranje KS na osnovi 500.- din na zaposlenega delavca, delno pa je vplivalo na to dejstvo, da nekateri nosilci obrti niso v skladu z občinskim dogovorom združili sredstva na osnovi zaposlenih delavcev. Izvršni svet zaradi nastalih problemov v KS predlaga, da se problematiko razreši na ta način, da vse KS dobijo vsaj toliko sredstev, da bo zadostovalo za izvajanje osnovne dejavnosti KS (delovanje delegatskega sistema) in pokritje zakonskih obveznosti. Zato izvršni svet predlaga, da se s sredstvi proračuna kljub prizadevanjem KS, da pokrijejo samo osnovne stroške - sredstva za OD, materialne stroške in sredstva amortizacije po 40 % stopnji. Pri KS, ki so v letu 1982 izvajale druge naloge na račun sredstev amortizacije (kar je razvidno pri nekaterih K iz zaključnih računov), pa izvršni svet predlaga, da morajo v programih za leto 1983 zagotoviti sami ali s pomočjo proračuna toliko sredstev, da bodo pokrili izgube iz leta 1982, amortizacijo za leto 1983, sredstva za OD in materialne stroške. Sredstva obračunane amortizacije v leu 1983, KS ne smejo porabiti za kritje drugih stroškov. (Odgovor pripravil Milan MAROLT, član IS in predsednik komiteja za družbeno planiranje in družbenoekonomski razvoj občine Domžale.) Delegati družbenopolitičnega zbora vprašujejo in zahtevajo pismeni odgovor glede: - nekulturnega in nevarnega prevoza občanov z javnimi prevoznimi sredstvi, (prenatrpani avtobusi, vinjeni vozniki, nepazljivost vlakovnega osebja itd.) - boljših voznih redov avtobusov in vlaka - ureditve peronov na železniških postajah, da bi se prevozov z vlakom lahko posluževali tudi starejši občani. Zakaj ima vlak Ljubljana—Kamnik in obratno tako velike zamude. Včasih se zgodi tudi po eno uro. Delavci, ki se v pretežni večini vozijo z vlakom, so zelo prizadeti. Prosimo, da se ta stvar uredi. Delegacija predlaga, da bi zaradi omejitve bencina in drugih vzrokov pričeli voziti vlaki tudi ob sobotah in nedeljah, vendar v manjšem obsegu voženj kot v delavnikih. ODGOVOR: 1. V jesenski akciji štednje tekočega goriva in zato prehod potnikov iz zasebnih vozil na javna prevozna sredstva, je železnica ponudila največ na kamniški progi, uveden je bil poseben sistem intervalnega prometa z zgoščenima obema prometnima konicama. Vozni red se je v sistemu nekajkrat dopolnjeval, dokler ni bil ocenjen kot optimalen. V kreaciji celotnega prometnega režima so sodelovali predstavniki vseh občin ob kamniški progi. Za še bolj urejen promet potnikov je železnica izdelala projekte za peronizacijo vseh postaj in postajališč. Ob izdatnejših vlaganjih v progovne in varnostne naprave pa za perone ni finančnih sredstev, zato je bila dana pobuda, da se občine vključijo v iskanje rešitev za Zgraditev peronov. Peron v Rodici je rezultat takih prizadevanj, saj ga je zgradila krajevna skupnost z lastnimi sredstvi. 2. Vlaki na kamniški progi dosegajo z ozirom na nizko tehnično opremljenost proge zadovoljivo redovitost. Večje zamude so bile le ob izrednih dogodkih (nesrečah). DELEGACIJA KS KRAŠNJA SPRAŠUJE: Zakaj se prispevek KS na zaposlenega krajana tako spreminja. V letu 1982 je bil v naši KS ta prispevek za 50 % manjši kot v letu 1981, čeprav Vsem krajevnim skupnostim leto skupaj indeksno razmerje 1979 3.631.846 100 1980 2.502.458 68,9 1981 5.602.435 154,2 1982 3.527.457 97,2 se število zaposlenih ne spreminja. ODGOVOR: Sredstva iz prispevkov zaposleni za programe krajevnih skupno« (70% glavarina), so bila v zadnji štirih letih razdeljena takole: Krajevna skupnost Krašhja znesek din indeksno razmerje 31.636.- 100 22.880.- 72,3 44.800.- 141,6 27.690.- 57,5 Delitev sredstev za leto 1982 je bila opravljena po novih podatkih o številu zaposlenih iz popisa 1981, ki pa se v strukturi v primeru KS Krašnja vse KS leto popisa število delež % 1976 11.621 100 1981 16.899 100 bistveno ne razlikuje od prejšnje]! deleža po popisu zaposlenih leta 197 kakor sledi: KS Krašnja zaposleni .. delež', 130 1,1 193 1,1 Iz prikazane primerjave je razvidno, da so bila ta sredstva v letu 1982 za vse KS manjša, ker je bil manjši tudi dotok po zaključnih računih za leto 1981. Izterjava sredstev glavarine za leto 1982 po ZR 1982 je v teku. (Odgovor pripravil Mila MAROLT, član IS in predsednfl komiteja za družbeno planiranje » družbenoekonomski razvoj.) *_ [ REFERENDUM ZA PODALJŠANJE KRAJEVNEGA SAMOPRISPEVKA ZA SOFINANCIRANJE IZGRADNJE KANALIZACIJE V KRAJEVNI SKUPNOSTI TOMA BREJCA VIR USPEL: OBČANI VIRA SO »ZA« KANALIZACIJO V nedeljo, dne 8. maja 1983 so občani Krajevne skupnosti Tomi j Brejca Vir odločali ali bodo dokončali začeto investicijo ali pa bo ve trud in vloženi denar v to kanalizacijo miroval globoko v zemlji. DANES ■ ŽE LAHKO rečemo, da ne bo. POROČILO VOLILNIH ODBOROV S POSAMEZNIH VOLIŠČ PA JE NASLEDNJE: Na volišču št. 1 RTP Podredje je od 137 volilnih upravičencev glasovalo 27% za podaljšanje samoprispevka. Na volišču št. 2 - Delavski dom Vir je od 719 volilnih upravičencev glasovalo 65,93% za podaljšanje samoprispevka. Na volišču št. 3 - vrtec dr. Igor je od 378 volilnih upravičencev glasovalo 45,23% za podaljšanje samoprispevka. Na volišču št 4 - vrtec Količevo je od 377 volilnih upravičencev glasovalo 58,09% za podaljšanje samoprispevka. Na volišču št. 5 - Papirnica Količevo je od 486 volilnih upravičencev glasovalo 65,84% za podaljšanje samoprispevka. POROČILO VOLILNE KOMISIJE 2J IZVEDBO REFERENDUMA PA J» , NASLEDNJE: , Od skupnega števila 2097 glasovalni 1 upravičencev je glasovalo 1762 ali 34,02$ i Za podaljšanje samoprispevka je glasovali ! 1220, ali 58,18%, proti je glasovalo 506 aj ] 24,12%, neveljavnih glasovnic pa je bilo 34 ! ali 1,72%. j I Na podlagi izida referenduma ima Skup i ščina Krajevne skupnosti Toma Brejca Vit zakonito osnovo, da sprejme sklep o uvedn podaljšanja samoprispevka. j Kakor že mnogokrat do sedaj so tad ] tokrat občani izkazali solidarnost za zdni . zevanje sredstev in s tem omogočili nadaJj« vanje začetih del. ' PREDSEDNIS volilne komisije ] Jernej LENIČ dipl. vel li r POSLOVNI ČAS BENCINSKIH SERVISOV NA NAŠEM OBMOČJU Delavski svet Petro J TOZD trgovina na drobno Ljubljana je na svoji seji dne 4.4.1983 obravnaval ter sprejel nov poslovni fes bencinskih servisov na našem območju, in sicer: Bencinski servis Domžale, Kovičeva Domžale, Ljubljanska Moravče Blagovica Mengeš od ponedeljka do petka 7. - 20. ure 7. - 20. ure 7. - 20. ure 7. - 20. ure 7. - 20. ure Sobota Nedelja, praznik 7. — 13. ure zaprto 7. - 20. ure 7. - 20. ure 7. — 13. ure zaprto 7. - 20. ure zaprto 7. — 20. ure vsak drugi mesec (dogovor z Istrabenzod 7. - 20. ure) PETROL DO Trgovina Ljubljana TOZD Trgovina na drobno Ljubljana r SAMOUPRAVNA SKUPNOST ZA ZAPOSLOVANJE DOMŽALE DODATNE RAZPISANE KADROVSKE ŠTIPENDIJE: Papirnica Količevo, Količevo, Papirniška 1 r V Poklic oz. program Zaht.stop. Št.štip. papirničar IV 3 strugar IV 2 elektronik — mehanik IV 1 papirniški tehnik V 1 ekonomski tehnik V 1 Interesenti se lahko prijavijo na razpis štipendij do 15. avgusta 1963. Vlogo s potrebnimi dokazili naj naslovijo na kadrovsko službo. I STRAN OBČINSKI PORC CEVALEC