Ukazi in odredbe šolskih oblastev. JtJ93^ XVI- ra. š. sv. Slavni c. kr. mestni šolski svet v Ljubljani je razposlal ljubljanskim šolskim vodstvom nastopno Navodilo. Visoko c. kr. deželno predsedstvo je z razpisom dne 20. mal. srpana t. 1. št. 2061 /Pr. c. kr. mestni šolski svet opozorilo, da je lnnogo dečkov, ki se z ljudskih šol z nenetnškiin poučnim jezikom zglašajo za sprejem v c. in kr. vojaške šole, v najvažnejših momentih zgodovine naše države in presvetle vladarske rodovine čudovito slabo poučenih. Dasiravno je c. kr. mestni šolski svet po izjavi, katero mu je v tem oziru podal gosp. c. kr. okrajni šolski nadzornik, prepričan, da vsi mestni učitelji odgajajo šolsko mladež v strogo patrijotičnem zmislu, da pri pouku ne zanemarjajo zemljepisja in zgodovine domače države ter iz obeh teh predmetov dosezajo dobre učne uspehe, vender mu zgoraj navedeni razpis visokega c. kr. deželnega predsedstva daje priliko, o gojitvi avstrijskega domoznanstva mestnemu učiteljstvu podati nastopna vodila: Pri zemljepisnem in zgodovinskem pouku je v višjih razredih obračati vso pažnjo na to, da se v teh dveh predmetih doseže učni smoter, kakor ga določujeta učni črtež in § 58. šolskega in učnega reda z dne 20. vel. srpana 1870. 1. V ta namen je vsak učitelj dolžan, vestno in temeljito z učenci obdelavati vso dotično učno tvarino, ki se nahaja v drugein, tretjem in četrtem berilu in katero je letošnja okrajna učiteljska konferencija za vsak razred posebej natanko določila. Da se pouk bolj oživi in lepši uspehi zagotove, ozirati se je pri političnein zemljepisu naše monarhije na zgodovinsko imenitne dogodke, ki so v zvezi s posameznimi kraji in deželami, in obratno je pri zgodovini skrbeti za to, da se ueenci vsak čas zavedajo krajev in dežel, kjer se je kaj zgodovinsko imenitnega dogodilo, vender tako, da nobeden izmed teh dveh predmetov ne izgubi svoje samostojnosti, ainpak da drug drugega dopolnjujeta. Zlasti mora biti vsakega učitelja skrb, učence svoje seznaniti z glavnimi dogodki iz avstrijske zgodovine: Rudolfa Habsburškega, Rudolfa IV., Maksimiljana L, Ferdinanda L, Marijo Terezijo, cesarja Leopolda L, Karola VI., Jožefa II., Frančiška I., Ferdinanda Dobrotljivega mora poznati vsak učenec; vedeti mora n. pr. kakšen pomen ima za našo državo bitev na Moravskem polji, bitev pri Mohači ali bitev pri Visu in Kustoci; znan mu mora biti teritorijalni razvoj naše države in zavedati se mora, kaj je pragmatična sankcija, kakšne nasledke so imele n. pr. španjska in avstrijska nasledna vojska in glavne vojske s Turki, Lahi in Francozi. Vsa ta zgodovinska tvavina se nahaja v naših berilih, a ueiteljeva dolžnost je, dajo popolni in zanimivo stori z lepim, jasnim, nazornim in gladko tekočim pripovedovanjem. Samo tedaj, kadar učitelj predinet vsestransko oživi, posreči se mu, učence navdušiti zanj. Zatorej je pa nujna potreba, da ima učitelj vso učno tvarino popolnoma v svoji oblasti in da se za vsako zemljepisno in zgodovinsko uro vestno in zadosti pripravi. Vrhu tega učitelj ne zamiidi nobene prilike, v šoli spominjati se veselih in važnih dogodkov v presvetli cesarski rodovini in učence opozarjati na odlične duševne vrline, ki dičijo Njegovo Veiičanstvo, presvetlega našega vladarja, in ves njegov rod. In ne samo zeinljepisnih in zgodovinskih ur, ampak tudi branje, spisje in petje porabi v to, da iz svojih učencev odgoji zavedne državljane, ki bodo iz vsega srca ljubili lepo svojo domovino in preblagega nje vladarja. Koučno se šolskemu vodstvu naroča, v prvi prihodnji raesečni konferenciji ta razpis na znanje dati ondotnemu učiteljstvu ter paziti na to, da se bodo tukaj navedena vodila pri zemljepisnem in zgodovinskem pouku vestno izpolnjevala. C. kr. niestni šolski svet ljubljanski dne 9. kiinovca 1890. Predsednik: Grasselli s. r. .