Rafał Kędzierski, Logaški pasijon 2022 153 Rafał Kędzierski 253 LOGAŠKI PASIJON 2022 Na tiho nedeljo, 3. aprila 2022, so birmanci župnije Dolnji Logatec v Narod nem domu Logatec uprizorili Jezusov pasijon. Od začetka smo bili zelo navdu šeni nad idejo, da bi predstavili del zgodovine človeškega odrešenja, o katerem v cerkvi poslušamo pri bogoslužju na veliki petek. Prvi korak je bil narejen z orga niziranjem ekipe, ki je bila odgovorna za pripravo scenarija in je vodila dramske vaje z mladimi. Glavno vlogo je imela Meta Hozjan, ki je prevzela tudi velik del organizacije. Podobno vlogo je pri vsaki vaji naših mladih igralcev prevzela Kati Dolenc, ki je z nami delila svoje dramske izkušnje. Za pomoč smo hvaležni tudi Bojanu Doljaku. Nad celotnim dogodkom sta bdela glavna režiserka Lidija Suš nik, ki je tudi napisala scenarij, in Rafał Kędzierski. 253 Rafał Kędzierski je poljski duhovnik v Logatcu. PASIJONSKI DONESKI 2023 18 154 Vsak ponedeljek so po koncu pouka, vse od februarja pa do konca marca, mladi imeli vaje za pasijon. Priprave so bile zelo zahtevne, saj je bil scenarij na pisan za 42 vlog, vsak od igralcev je potreboval režiserkino strokovno pomoč. Zelo smo se razveselili novice, da nam bodo obleke posodili izvajalci Ribniškega pasijona. Svoje srce je za nas odprla tudi Helena Ilc iz Ribnice, ki je pripravila vse kostume. Pri pripravi oblek nam je zelo pomagala Darija Turk. Glasbo je pripra vil prof. Marijan Grdadolnik. Veliko nam je pomagal tudi župan Berto Menard, z njegovo pomočjo smo lahko imeli vaje ves čas v Narodnem domu. Naravnost ganjen sem bil ob dejstvu, koliko ljudi je bilo pripravljenih pomagati. Lahko bi naštel vsa imena, več kot dvajset jih je bilo, ampak mislim, da bodo bolj veseli, če njihovo delo ostane skrivnost, saj vedo, da bodo zanj dobili nagrado v nebesih. Rafał Kędzierski, Logaški pasijon 2022 155 Prišel je dan nastopa. Med generalko so bili mladi še vedno zelo nasmeja ni, odgovorni smo bili v skrbeh, kako bo predstava uspela. Bližala se je 17. ura, dvorana Narodnega doma se je začela polniti. Šele takrat, ko so mladi videli, ko liko ljudi je prišlo, so dojeli, da zdaj gre pa zares. V dvorani je nastala tišina, na oder so prišli naši mladi dramski igralci. Prvič so bili na odru v tako pomembnih vlogah – Jezus, Božja Mati Marija, apostoli, Veronika, Simon, Pilat, vojaki, angeli in drugi ... Spremenili so se v prave dramske igralce, kar nisem mogel verjeti, kako dobro so se znašli v svojih vlogah. Ganjen sem bil, solze so mi pritekle. Srečen sem bil, ker so tako čudovito predstavili Jezusov pasijon. T udi gledalci so bili gan jeni, kar so pokazali z glasnimi in dolgimi aplavzi. Mnogi so se nam zahvalili za uspešno predstavo in trud. Zahvale in čestitke so nam izrazili tudi predstavniki škofjeloškega in ribniškega pasijona, kar je pomenilo veliko priznanje. Marsikdo nas je vprašal, kdaj bo ponovitev; naš odgovor je bil, da bi si želeli ponovitev v naslednjih letih. Računam na odprta srca mnogih, tako kot sem to doživel letos. Upam, da nam bo Ribniški pasijon spet lahko posodil oblačila. Verjamem, da nam bo ponovno uspelo in bo doživetje pasijona v Logatcu za mnoge mlade po menilo dogodek, ki jih bo pomembno zaznamoval za celo življenje. Hvala vsem, ki so pomagali pri uprizoritvi, upam, da bomo z Božjo pomočjo tudi v naslednjih letih pripravili Jezusov pasijon. PASIJONSKI DONESKI 2023 18 156 PASJA 2022 W LOGATCU Na piątą niedzielę Wielkiego Postu, dnia 03.04.2022 r., kandydaci do sakra mentu bierzmowania z parafii Św. Mikołaja w Logatcu przygotowali Pasję Jezusa Chrystusa. Pasja została przedstawiona na scenie Domu Kultury w Logatcu. Od samego początku byliśmy zachwyceni ideją odtworzenia części historii zbawie nia ludzkości, o której słyszymy w kościele podczas liturgii Wielkiego Piątku. Pierwszym krokiem do realizacji tego dzieła było utworzenie ekipy odpowie dzialnej za napisanie scenariusza i prowadzenia prób teatralnych z młodymi ak torami. Najwięcej pomysłów przy realizacji Pasji miała Pani Meta Hozjan, któ ra też wzięła na siebie większą część przygotowań. Podobne zadanie podczas każdej próby młodych aktorów miała również Pani Kati Dolenc, dzieląc z nami swoje doświadczenie teatralne. Dużą pomocą był dla nas także Pan Bojan Dol jak. Odpowiedzialność nad całością przygotowań miał Ksiądz Rafał Kędzierski, a przede wszystkim Pani reżyser Lidija Sušnik, która napisała scenariusz. Od początku miesiąca lutego do końca miesiąca marca 2022r., w każdy poniedziałek po zakończonych zajęciach szkolnych spotykaliśmy się na scenie Domu Kultury, aby ćwiczyć i przygotowywać się do wystawienia naszego dzieła. Rafał Kędzierski, Logaški pasijon 2022 157 Przygotowania były bardzo wymagające, ponieważ scenariusz był napisany na 42 osoby i każdy od aktorów potrzebował indywidualnej pracy z reżyserką. Wielką radość sprawiła nam wiadomość o tym, że otrzymamy profesjonalne ko stiumy od aktorów Pasji w Rybnicy. Swoje serce otworzyła i nam pomogła Pani Helena Ilc z Rybnicy, która też pomogła nam w doborze wszystkich strojów. Z wyciągniętą ręką do pomocy przyszła także Pani Darija Turk, która zajęła się krawieckimi poprawkami. Oprawą muzyczną zajął się Pan Prof. Marijan Grda dolnik. Dzięki naszemu Prezydentowi miasta Logatec, Panu Berto Menard mie liśmy zapewnioną scenę do ćwiczeń i występu. Byłem bardzo dotknięty dobrocią wielu ludzi, którzy nam pomogli. Mógłbym wymienić więcej niż 20 osób, które były bezpośrednio włączone w pracę przy Pasji, ale niech ich nagroda zostanie zachowana w ukryciu, aby mogła być odebrana w Niebie. Nadszedł dzień wystawienia Pasji w niedzielę 03.04.2022 r. W czasie próby generalnej młodzi aktorzy byli jeszcze ciągle bardziej w nastroju do żartów niż gdyby mieli poważnie traktować swój występ, dlatego Pani Reżyser i odpowie dzialni byliśmy zatroskani, czy występ w ogóle się uda. Godzina rozpoczęcia (17.00) szybko się przybliżała i miejsca na widowni zaczęły się wypełniać. Do piero w momencie, gdy widownia została wypełniona po brzegi młodzi zrozu mieli, że sprawa jest poważna. Na widowni zostały wygaszone światła i nastała cisza. Na scenę wyszli aktorzy zaczynając od sceny Ostatniej Wieczerzy. Pierw szy raz w życiu byli na prawdziwej scenie w tak ważnych rolach – Jezusa, Matki Bożej, Apostołów, Weroniki, Szymona, Piłata, żołnierzy, aniołów i innych..., i nasi młodzi zamienili się w profesjonalnych teatralnych aktorów. Z niedowierzaniem patrzyłem jak wspaniale zagrali swoje role. Byłem szczę śliwy, tak jak w najpiękniejszych momentach życia, bo młodzi bardzo wczuli się w treść Pasji Pana Jezusa i dlatego moje wzruszenie było do łez. Nie tylko ja byłem mocno dotknięty, ale wszyscy oglądający, co też wyrazili z długimi i moc nymi oklaskami. Wiele osób nam dziękowało za przygotowanie przedstawienia i ogrom pracy, który włożyliśmy w to dzieło. Gratulacje i podziękowania wyrazili nam także główni odpowiedzialni i przedstawiciele Pasji przedstawianej w mie ście Škofija Loka i Ribnica. Dla nas było to największą nagrodą. Wiele osób pyta ło mnie, czy przygotujemy Pasję Jezusa Chrystusa również w następnych latach? Mam nadzieję, że to marzenie się spełni, abyśmy mogli również w przyszłości przedstawić Pasję z młodymi aktorami z naszej Parafii. Jestem przekonany, że to wydarzenie zostanie w sercach młodych ludzi do końca ich życia. Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy nam bezinteresownie pomagali i mam nadzieję, że zobaczymy się na Pasji w przyszłych latach. Foto Marko Gantar.