Ormož, 11.4.2013 Letnik 11 TISKOVINA Številka 3 POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI ORMOŽ VSEBINA 5. Predlog ODLOKA o organiziranju, ustanavljanju in delovanju zaščite in reševanja v Občini Ormož – prva obravnava 6. Predlog ODLOKA o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za vzhodno obvozno cesto mesta Ormož (OPPN VOC) - druga obravnava Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 4/12 – uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: – ODLOK o organiziranju, ustanavljanju in delovanju zaščite in reševanja v Občini Ormož - prva obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 4/12 – uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi odloka sodeloval: - Tonček Lisjak, Poveljnik Gasilske zveze Ormož in namestnik poveljnika Civilne zaščite Občine Ormož Ormož, dne 11.4.2013 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 5. ODLOK o organiziranju, ustanavljanju in delovanju zaščite in reševanja v Občini Ormož – prva obravnava I. UVOD Ocena stanja Na podlagi 37. točke poročila Skupne notranje revizorske službe Združenja občin Slovenije je bilo ugotovljeno, da občina nima sprejetega splošnega akta (odloka) o organiziranju, ustanavljanju in delovanju zaščite in reševanja v Občini Ormož. Razlog in cilj za sprejem odloka Občinski svet ni sprejel odloka, s katerim bi opredelili izvajanje nalog zaščite in reševanja v občini, kot to opredeljuje 37. člen Zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami ter 21. člen Zakona o lokalni samoupravi. Cilj za sprejem predlaganega odloka je dopolnitev manjkajočih dokumentov na področju varstva pred požarom. Ocena finančnih posledic Odlok nima neposrednih finančnih posledic, gre pa za pričakovati, da bo njegov sprejem pomenil racionalizacijo in poenotenje aktivnosti na področju njegovega urejanja. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi 37. člena Zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami (Uradni list RS, št. 51/2006UPB1 in 97/2010), 6. člena Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 3/2007-UPB1, 9/2011 in 83/2012), 6. člena Zakona o gasilstvu (Uradni list RS, št. 113/2005-UPB1), Uredbe o vsebini in izdelavi načrtov zaščite in reševanja (Uradni list RS, št. 24/2012) ter 8. in 32. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št.4/2012), je Občinski svet Občine Ormož na svoji _____. redni seji dne ________sprejel Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 2 11.4.2013 4. člen ODLOK o organiziranju, ustanavljanju in delovanju zaščite in reševanja v Občini Ormož I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem odlokom se v skladu z enotnimi temelji sistema organiziranja in delovanja varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Republiki Sloveniji za območje Občine Ormož določa: – ustanavljanje, organiziranje in delovanje štabov, enot in služb civilne zaščite ter drugih sil za zaščito, reševanje in pomoč (v nadaljevanju: sile za zaščito in reševanje) ob naravnih in drugih nesrečah ter vojni; – mobilizacijo in aktiviranje ter vodenje sil in sredstev za zaščito in reševanje; – določanje in izvajanje zaščitnih ukrepov; – opravljanje javne gasilske službe; – organiziranje obveščanja, opozarjanja in alarmiranja o pretečih nevarnostih ter dajanju napotkov za zaščito, reševanje in pomoč. Druge naloge v sistemu varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami se v občini izvajajo na podlagi sistemskih izhodišč sistema zaščite in reševanja v Republiki Sloveniji ter zakona in podzakonskih predpisov. 2. člen Sile za zaščito in reševanje v Občini Ormož se aktivirajo ob naravnih in drugih nesrečah ter ob vojnih udejstvovanjih, katerih obseg in posledice presegajo zmožnosti delovanja rednih služb. Sile za zaščito in reševanje aktivirajo: župan Občine Ormož, poveljnik štaba civilne zaščite za njihovo območje delovanja, pristojni regijski organ za obrambne zadeve oziroma njegov štab civilne zaščite, v podjetjih, zavodih in drugih organizacijah pa njihovi poslovodni organi. II. PROGRAMIRANJE IN NAČRTOVANJE 3. člen Predlog programa letnih načrtov pred naravnimi in drugimi nesrečami izdela pristojen organ občinske uprave, skladno z nacionalnim programom varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Pri delu upošteva aktualno oceno ogroženosti Občine Ormož, ki jo po potrebi tudi dopolnjuje. Ocena ogroženosti je kakovostna in količinska analiza naravnih in drugih danosti za nastanek naravne in druge nesreče, z oceno možnega poteka in posledic nesreče, s predlagano stopnjo zaščite pred nevarnostmi ter predlogom preventivnih in drugih ukrepov za zaščito, reševanje in pomoč. Oceno ogroženosti za območje Občine Ormož izdela pristojni organ občinske uprave, ki pri delu upošteva regijsko oceno ogroženosti Štaba civilne zaščite za Podravje. Na podlagi Ocene ogroženosti izdela isti organ načrte zaščite, reševanja in pomoči za posamezna področja nevarnosti. III. OPAZOVANJE, ALARMIRANJE OBVEŠČANJE IN 5. člen Podatke, pomembne za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, morajo brezplačno sporočiti Regijskemu centru za obveščanje (tel.št. 112) vsi občani, reševalne službe, društva, klubi, gospodarske družbe in zavodi. 6. člen Občina Ormož zagotavlja opremo in sredstva za delovanje sistema zvez ZARE (enoten sistem zvez zaščite in reševanja) in sredstva za alarmiranje za potrebe varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami ter sistem javnega alarmiranja in seznanjanja občanov s posameznimi nevarnostmi. 7. člen Vsakdo je dolžan obvestiti Regijski center za obveščanje (tel.št. 112), policijo (tel.št. 113) ali najbližjo gasilsko enoto o nevarnosti naravne ali druge nesreče, ki jo opazi ali posredno izve zanjo. IV. ZAŠČITNI UKREPI IN NALOGE ZAŠČITE, REŠEVANJA IN POMOČI 8. člen Pristojni organ občinske uprave skrbijo za izvajanje prostorskih, urbanističnih, gradbenih in drugih tehničnih ukrepov, ki preprečujejo oziroma zmanjšujejo škodljive vplive naravnih in drugih nesreč. 9. člen V primeru naravne ali druge nesreče lahko župan odredi evakuacijo, v nujnih primerih pa tudi poveljnik Civilne zaščite ali vodja intervencije. Način in postopek evakuacije se določi v odgovarjajočih načrtih. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 3 10. člen Občina Ormož zagotovi zatočišče in nujno oskrbo občanom, ki so zaradi naravne ali druge nesreče ostali brez doma in sredstev za preživetje. Župan lahko izjemoma odredi, da morajo lastniki in uporabniki stanovanjskih hiš začasno sprejeti na stanovanje evakuirane in ogrožene osebe. 11. člen Gospodarske družbe, zavodi in druge organizacije na območju Občine Ormož, ki v delovnem procesu uporabljajo, proizvajajo ali skladiščijo nevarne snovi oziroma kemikalije, morajo načrtovati in izvajati obvezne varnostne ukrepe za preprečevanje nesreč s kemikalijami, za zmanjševanje posledic nesreč za ljudi in okolje ter izdelati oceno ogroženosti z načrti za zaščito in reševanje. Organi upravljanja organizacije, ki morajo izdelati načrte v skladu z Uredbo o vsebini in izdelavi načrtov zaščite in reševanja, morajo pristojnim občinskim organom dati podatke za izdelavo občinskih načrtov zaščite in reševanja pred začetkom obratovanja organizacije oziroma obrata. 12. člen Zaščita kulturne dediščine se organizira po določilih veljavne zakonodaje in usmeritvah pristojnih organov Občine Ormož in ustreznega zavoda za varstvo naravne in kulturne dediščine. Pod kulturno dediščino spadajo stavbe in njihovi deli, naprave, zemljišča, naselja ali njihovi posamezni deli, oblikovane in vegetacijske oblike narave, ki jih je ustvaril človek, kultura in zgodovinska krajina, premični predmeti in njihove zbirke, ki imajo za državo kulturno vrednost. 13. člen Uprava RS za zaščito in reševanje razglasi povečano požarno ogroženost naravnega okolja v sodelovanju s Agencijo RS za okolje, Ministrstvom za kmetijstvo in okolje ter Zavodom za gozdove Slovenije ali na predlog občine (glede na geografske, vremenske in druge razmere). V obdobju razglasitve velike ali zelo velike požarne ogroženosti je kurjenje, sežiganje ali uporaba odprtega ognja v naravnem okolju prepovedana. V času razglasitve velike ali zelo velike požarne ogroženosti naravnega okolja mora Občina Ormož organizirati požarno stražo ter opazovanje in obveščanje o nevarnosti požarov. V. OSEBNA IN VZAJEMNA ZAŠČITA 14. člen 11.4.2013 občine v sodelovanju s pripadniki za Civilno zaščito. Prav tako skrbi za gradnjo, vzdrževanje in preglede javnega hidrantnega omrežja. V okviru osebne in vzajemne zaščite morajo občani izvajati naslednje dejavnosti: - samozaščito, samopomoč in vzajemno pomoč; - vzdrževati objekte (zaklonišča, zaklonilnike in druge prostore); - nabavljati sredstva in opremo za skupinsko zaščito ob naravnih in drugih nesrečah; - izvajati druge ukrepe zaščite, reševanja in pomoči. VI. ORGANIZACIJA SIL REŠEVANJE IN POMOČ ZA ZAŠČITO, 1. Prostovoljna gasilska društva in Gasilska zveza Ormož 15. člen Naloge gašenja in reševanja ob požarih ter reševanje ljudi izvajajo prostovoljna gasilska društva in Gasilska zveza Ormož. Gasilska zveza Ormož opravlja naloge na področju požarnega varstva, ki zajema vodenje in koordinacijo gasilske organizacije, opravlja strokovne naloge na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Občina Ormož jim zagotavlja sredstva, skladno z lastnim načrtom varstva pred požarom in merili za opremljanje in organiziranje gasilskih enot. Medsebojne obveznosti so podrobno navedene v pogodbi, ki zajema tudi sankcije za neprimerno opravljanje pogodbenih obveznosti. 16. člen Prostovoljna gasilska društva in Gasilska zveza Ormož pripravljajo predloge letnega programa varstva pred požarom, ki zajema: - letni načrt dela, - finančni načrt, - nabava opreme in investicijska nabava ter druga vlaganja, - usposabljanje in zavarovanje prostovoljnih gasilcev. 17. člen Prostovoljna gasilska društva in Gasilska zveza Ormož lahko opravljajo svojo dejavnost tudi izven območja Občine Ormož (sosednjih občinah) pod pogojem, da se občina, v kateri bodo prostovoljna gasilska društva in Gasilska zveza opravljali svojo dejavnost, obveže kriti stroške intervencij po vnaprej sprejetem ceniku, katerega potrdi župan Občine Ormož oziroma v skladu s Dogovor o medsebojnem sodelovanju operativnih enot. Občina Ormož skrbi za organiziranje, vzpodbujanje in usmerjanje osebne in vzajemne zaščite na območju Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 4 18. člen Pri zaščiti, reševanju in pomoči sodelujejo z Gasilsko zvezo Ormož vsa prostovoljna gasilska društva. Prostovoljna gasilska društva (enote) so na podlagi veljavnih meril za organiziranje in opremljanje gasilskih enot razvrščena po kategorijah in skladno s tem usposobljena in tehnično opremljena. Obveščanje in alarmiranje posameznih prostovoljnih gasilskih društev izvaja po sprejetem Načrtu alarmiranja gasilskih enot v Občini Ormož Regijski center za obveščanje Ptuj (ReCO), gasilske organizacije in pristojne službe. O medsebojnem sodelovanju vseh prostovoljnih gasilskih društev z Gasilsko zvezo Ormož ureja statut Gasilke zveze Ormož. 11.4.2013  Radioklub Ormož (za vzpostavljanje zvez)  Rdeči križ Slovenije Območno združenje Ormož (za zaščito prebivalstva). 22. člen Podrobnosti o opravljanju nalog, financiranju, zavarovanju operativnih članov, sankcijah in drugih obojestranskih obveznosti se določi z ustreznimi pogodbami. Nadzor nad izvajanjem nalog zaščite, reševanja in pomoči opravlja župan. 4. Enote civilne zaščite 23. člen 19. člen Nadzor nad izvajanjem javne gasilske službe opravlja župan, ki ob ugotovitvi nepravilnosti določa roke za odpravo pomanjkljivosti, v hujših primerih pa pristojnosti prostovoljnih gasilskega društva ustrezno omeji ali odvzame. Župan nadzoruje tudi namembnost uporabe dodeljenih sredstev iz občinskega proračuna. 2. Gospodarske organizacije družbe, zavodi in druge 20. člen Župan določi gospodarske družbe, zavode in druge organizacije za opravljanje določenih operativnih nalog zaščite, reševanja in pomoči, ki imajo za ta namen ustrezne kadre in sredstva. Z njimi lahko sklene Občina Ormož pogodbe, v katerih se uredi vsebino, obseg in način opravljanja nalog na območju Občine Ormož ter način njihovega financiranja, predvsem tistega dela, ki presega njihovo redno dejavnost v skladu s 73. in 75. členom Zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami. Med te naloge spadajo: - gradbeno – tehnično reševanje, - reševanje ob ujmah, poplavah ter ekoloških nesrečah, - izvajanje zaščite, reševanja in pomoči ob nesrečah z nevarnimi snovmi, - pomoč ogroženim in prizadetim prebivalcem pri začasnem bivanju, prehrani, nujni oskrbi, - pomoč pri iskanju pogrešanih oseb, - prva veterinarska pomoč in drugo. 3. Društva in druge nevladne organizacije 21. člen Za opravljanje nalog zaščite, reševanje in pomoči v občini Ormož se v okviru društev in drugih nevladnih organizacij vključujejo: Sile za zaščito, reševanje in pomoč so v Občini Ormož organizirane kot enoten sistem, ki ga vodi poveljnik z/do 8-članskim štabom in z naslednjimi enotami in službami civilne zaščite: - enote za prvo pomoč, - enote za tehnično reševanje, - enota za prvo veterinarsko pomoč, - služba za podporo, - enota za uporabo zaklonišč. VII. AKTIVIRANJE IN MOBILIZACIJA 24. člen Aktiviranje Civilne zaščite in drugih sil za zaščito, reševanje in pomoč ob naravnih in drugih nesrečah odredi župan, v njegovi odsotnosti pa poveljnik Civilne zaščite ali namestnik poveljnika Civilne zaščite. Enaki postopki se uporabljajo tudi v primerih, če mobilizacijo odredi Vlada Republike Slovenije. 25. člen Občina Ormož zagotavlja pogoje, da se aktiviranje in mobilizacija opravijo v naslednjem času: - Štab Civilne zaščite v sestavi, ki omogoča operativno delovanje do 4 ure - Službe za podporo do 4 ure - Službe in posamezniki po dolžnosti do 8 ur - Poklicne službe do 4 ure - Prostovoljci do 8 ur Prostovoljne gasilske enote v prostovoljnih gasilskih društvih, ki opravljajo javno gasilsko službo na območju Občine Ormož, morajo zagotoviti izvoz enote v času: - osrednja gasilska enota 5 minut - ostala prostovoljna gasilska društva v najkrajšem možnem času vendar ne več kot 10 minut za enote II. kategorije in ne več kot 15 minut za enote I. kategorije. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 5 VIII. UPRAVLJANJE IN VODENJE VARSTVA V OBČINI ORMOŽ 26. člen Upravljanje in vodenje zaščite, reševanja in pomoči sta dela logično in tehnično enotnega procesa, ki zajema množico najrazličnejših dejavnosti, med katere spadajo načrtovanje, organiziranje, vodenje in nadzorovanje. 27. člen Občinski svet Občine Ormož v sistemu varstva zlasti: - določa s krovnim dokumentom (odlokom) organiziranost in izvajanje varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami; - sprejme občinski program varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami na predlog župana; - odloča o obsegu in načinu delitve sredstev za odpravljanje posledic nesreč; - spremlja uresničevanje programov in načrtov varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. 28. člen Župan Občine Ormož: - skrbi za izvajanje priprav za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami; - sprejme letne načrte zaščite in reševanja za posamične vrste nesreč; - skrbi za izvajanje ukrepov za preprečitev in zmanjšanje posledic naravnih in drugih nesreč, - vodi zaščito, reševanje in pomoč ter odpravljanje posledic naravnih in drugih nesreč, - skrbi za obveščanje prebivalcev o nevarnostih, stanju varstva in sprejetih zaščitnih ukrepih, - skrbi za izdelavo osnutkov programa in letnih načrtov varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, ocen ogroženosti in načrtov zaščite in reševanja, - določa izvajalce nalog zaščite, reševanja in pomoči in obveznosti o ustanovitvi sil zaščite, reševanja in pomoči, - določa izvajalce javne gasilske službe, - določa programske aktivnosti in naloge sistema varstva občine Ormož upravnim organom in službam, - sklepa o ustanovitvi in imenuje organe vodenja Civilne zaščite, - sklepa o organiziranju in ustanovitvi sil zaščite, reševanja in pomoči - zahteva pomoč za izvajanje nalog zaščite, reševanja in pomoči ter zagotavljanje osnovnih pogojev za življenje v skladu z zakonom, - imenuje Odbor za razpolaganje s sredstvi požarnega sklada, - občinskemu svetu podaja oceno o pripravljenosti sistema varstva občine Ormož, - opravlja druge naloge, ki jih določa zakon. 11.4.2013 Za operativno - strokovno vodenje zaščite, reševanja in pomoči ob naravnih in drugih nesrečah župan imenuje poveljnika Civilne zaščite in štab Civilne zaščite. Poveljnik Civilne zaščite Občine Ormož je za svoje delo odgovoren županu. 29. člen Poveljnik Civilne zaščite Občine Ormož: - usmerja priprave za ukrepanje ob nesrečah v skladu s svojimi pristojnostmi, - sodeluje pri pripravi programa in letnega načrta varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, - preverja pripravljenost sil in sredstev za zaščito, reševanje in pomoč, - spremlja nevarnosti naravnih in drugih nesreč ter sprejema ali predlaga ukrepe za zaščito, - vodi in usmerja dejavnosti pri izvajanju zaščitnih ukrepov, reševanju in pomoči, - daje mnenja in predloge za odpravo posledic nesreč, - sodeluje pri pripravi programov, načrtovanju in imenovanju članov štaba civilne zaščite, - javno predstavi načrte zaščite in reševanja, - izvaja druge zakonske naloge in odredbe župana. Poveljnik civilne zaščite ima svojega namestnika, ki mu pri delu pomaga, v času odsotnosti poveljnika pa prevzame vse njegove pristojnosti in je za svoje delo odgovoren županu. 30. člen Naloge občinske uprave Občinska uprava opravlja naslednje upravne in strokovne naloge s področja varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami: − izdela predlog občinskega programa in letnega načrta varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, ki ne smejo biti v nasprotju z nacionalnim programom, − izdeluje ocene ogroženosti in druge strokovne podlage za načrtovanje zaščite, reševanje in pomoči, − izdeluje načrte zaščite in reševanja občine Ormož, − usmerja in usklajuje ukrepe za preprečevanje ter zmanjšanje posledic naravnih in drugih nesreč 31. člen Poveljnik in člani štaba civilne zaščite Občine Ormož usmerjajo izvajanje osebne in vzajemne zaščite reševanja in pomoči na področju krajevnih skupnosti v bivalnih okoljih. Poveljnik Gasilske zveze Ormož in poveljniki prostovoljnih gasilskih društev imajo pristojnosti in naloge v skladu z zakonom o gasilstvu in Pravili gasilske službe. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 6 11.4.2013 XII. KAZENSKE DOLOČBE IX. FINANCIRANJE 32. člen 37. člen Programi sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami se financirajo oziroma sofinancirajo iz občinskega proračuna na podlagi kriterijev in meril, ki jih predpisuje pristojno ministrstvo in v skladu s predpisi in akti Občine Ormož za to področje. Višino sredstev določi Občinski svet Občine Ormož s proračunom. Poleg proračunskih sredstev se sistem financira tudi iz združenih sredstev lokalnih skupnosti, iz sredstev gospodarskih družb, namenskih sredstev požarnega sklada, prostovoljnih prispevkov, daril, mednarodne pomoči in iz drugih virov. Fizična ali pravna oseba oziroma mladoletna oseba, za katero odgovarjajo starši oziroma rejniki, ki je namenoma ali iz velike malomarnosti povzročila ogroženost, katere posledica je ukrepanje in v zvezi s tem nastali stroški, mora pokriti: - stroške zaščitnih in reševalnih intervencij, - stroške sanacije in vzpostavitve v prejšnje stanje, - stroške odškodnin fizičnim in pravnim osebam. V primeru, ko nastopa več povzročiteljev ogroženosti oziroma nesreče in ni mogoče ugotoviti deleža posameznega povzročitelja, se krijejo stroški solidarno. 33. člen 38. člen Povzročitelj ogroženosti ali nesreče krije stroške ukrepanja ter zaščitnih in reševalnih intervencij. Zahtevek za plačilo stroškov, izdelan na podlagi posredovanih podatkov vseh sodelujočih sil, posreduje župan Občine Ormož. Če povzročitelj ni znan, krije stroške občina iz občinskega proračuna. Predloge za financiranje in sofinanciranje programov varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami pripravi Občinski štab za civilno zaščito. Izvajalci programov in projektov s tega področja, ki se financirajo iz občinskega proračuna, morajo občinski upravi pošiljati letna poročila o porabi teh sredstev. Za ostale prekrške se kaznujejo pravne ali fizične osebe v skladu z veljavno zakonodajo in po veljavnih občinskih predpisih. XIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 39. člen Župan in občinska uprava morata v roku šest mesecev po uveljavitvi tega odloka, izdati ustrezna navodila za izvedbo le-tega in vzpostavitve preglednih list in drugih ukrepov, določenih s tem odlokom. X. IZOBRAŽEVANJE IN USPOSABLJANJE 40. člen 34. člen Občina Ormož organizira izobraževanje kot neobvezne oblike usposabljanja občanov za osebno in vzajemno zaščito ter za izvajanje zaščitnih ukrepov. Za pripadnike organov vodenja in sil za zaščito, reševanje in pomoč ter civilne zaščite organizira izobraževanje in usposabljanje skladno s predpisanimi programi usposabljanja. Organizacijo sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami je treba uskladiti v roku enega leta po njegovi uveljavitvi. 41. člen V celotnem besedilu odloka se v vseh členih beseda »župan« uporablja za oba spola. 35. člen Usposabljanje opravljajo skladno s svojimi načrti tudi upravljavci javnih služb na področju zaščite, reševanja in pomoči, društva in druge organizacije, gospodarske združbe ter druge organizacije, ki nastopajo kot izvajalci v sistemu varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Ormož. XI. NADZOR IN INŠPEKCIJA 36. člen Nadzorstvo nad delovanjem lokalne skupnosti na področju zaščite, reševanja in pomoči opravlja na podlagi zakonov in predpisov pristojni inšpektorat za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami. 42. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: Ormož, dne Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ III. OBRAZLOŽITEV Manjkajoči odlok je potrebno sprejeti, ker le tako lahko dopolnimo manjkajoče dokumente in izdamo izvršilne predpise na področju varstva pred požarom. Podlaga za sprejem navedenega odloka je v Zakonu o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 7 Odlok o organiziranju, ustanavljanju in delovanju zaščite in reševanja v Občini Ormož v prvi obravnavi je pripravljen na podlagi veljavne zakonodaje. Odlok vsebinsko določa: - splošne določbe; - programiranje in načrtovanje; - opazovanje, obveščanje in alarmiranje; - zaščitni ukrepi in naloge zaščite, reševanja in pomoči; - osebna in vzajemna zaščita; - organizacija sil za zaščito, reševanje in pomoč; 11.4.2013 - aktiviranje in mobilizacija; upravljanje in vodenje varstva v občini Ormož; financiranje; izobraževanje in usposabljanje; nadzor in inšpekcija; kazenske določbe; prehodne in končne določbe. Odlok je razdeljen na trinajst poglavij, ki obsegajo 42. členov. Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 4/12 – uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Predlog Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za vzhodno obvozno cesto mesta Ormož (OPPN VOC) - druga obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 4/12 – uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi odloka sodeloval: - Boštjan Najžar, višji svetovalec za okolje in prostor Ormož, dne 11.4.2013 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 6. Na podlagi 57. in 61. člena Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list RS, št. 33/07, 70/08, 108/09 – ZVO-1B, 43/11, 57/12 in 109/12) je Občinski svet Občine Ormož na podlagi 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož št. 4/12 – uradno prečiščeno besedilo) na svoji redni …...... seji dne …......... 2013 sprejel ODLOK o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za vzhodno obvozno cesto mesta Ormož (OPPN VOC) I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (podlaga občinskega podrobnega prostorskega načrta) (1) S tem odlokom se v skladu z Odlokom o strategiji prostorskega razvoja Slovenije (Uradni list RS, št. 76/04) in Uredbo o prostorskem redu Slovenije (Uradni list RS, št. 122/04) ter z upoštevanjem Odloka o občinskem prostorskem načrtu občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 4/2013) sprejme Občinski podrobni prostorski načrt za vzhodno obvozno cesto mesta Ormož (v nadaljnjem besedilu: OPPN VOC). (2) Prostorski načrt je pod številko projekta 08/11 izdelal UMARH d.o.o. Podlaga za izdelavo prostorskega načrta so strokovne podlage: IDZ št. 11507-57-10, ki ga je izdelala Projekta inženiring Ptuj, d.o.o., oktobra 2011. 2. člen (vsebina odloka) (1) Ta odlok določa opis prostorskih ureditev, ki se jih načrtuje s prostorskim načrtom, območje prostorskega načrta, umestitev načrtovanih ureditev v prostor, zasnovo projektnih rešitev in pogojev glede priključevanja objektov na gospodarsko javno infrastrukturo in grajeno javno dobro, rešitve in ukrepe za celostno ohranjanje kulturne dediščine, rešitve in ukrepe za varovanje okolja, naravnih virov in ohranjanje narave, rešitve in ukrepe za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, vključno z varstvom pred požarom, etapnost izvedbe prostorske ureditve, velikost dopustnih odstopanj od funkcionalnih, oblikovalskih in tehničnih rešitev ter usmeritve za določitev meril in pogojev po prenehanju veljavnosti občinskega podrobnega prostorskega načrta. (2) Sestavine iz prejšnjega odstavka so obrazložene in grafično prikazane v občinskem podrobnem prostorskem načrtu, ki je skupaj z obveznimi prilogami na vpogled na občini Ormož. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 8 3. člen (sestavni deli prostorskega načrta) (1) Tekstualni del vsebuje besedilo odloka. (2) Kartografski del vsebuje naslednje grafične načrte: 1.izsek iz grafičnega dela kartografskega dela plana s prikazom lege prostorske ureditve v širšem prostoru OPN občine 1:5000 2. območje podrobnega načrta z obstoječim parcelnim stanjem 1:2000 3. prikaz vplivov in povezav s sosednjimi območji 1:5000 4. zazidalna oziroma ureditvena situacija 1:2000 5. prikaz ureditev glede poteka omrežij in priključevanja objektov na gospodarsko javno infrastrukturo ter grajeno javno dobro 1:2000 6. prikaz ureditev, potrebnih za varovanje okolja, naravnih virov in ohranjanje narave 1:2000 7. prikaz ureditev, potrebnih za obrambo ter varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, vključno z varstvom pred požarom 1:2000 8. načrt parcelacije 1:2000 (3) Priloge OPPN: - povzetek za javnost, - izvleček iz občinskega prostorskega akta, - obrazložitev in utemeljitev OPPN, - strokovne podlage, izvleček iz okoljskega poročila, - smernice in mnenja nosilcev urejanja prostora, - ocena stroškov za izvedbo OPPN, - spis postopka priprave in sprejemanja OPPN. II. PROSTORSKE UREDITVE, KI SE NAČRTUJEJO S PROSTORSKIM NAČRTOM 4. člen (načrtovane prostorske ureditve) (1) OPPN določa pogoje za urbanistično oblikovanje in prostorsko umestitev vzhodne obvozne ceste mesta Ormož. OPPN določa pogoje za urbanistično ureditev za vzhodno obvozno cesto mesta Ormož, lokacijo ter oblikovanje objektov in parcel, ureditev utrjenih in zelenih površin, prometne, energetske in komunalne infrastrukturne ureditve na območju ter ukrepe za varovanje in izboljšanje okolja. (2) Prostorske ureditve, ki se načrtujejo s tem prostorskim načrtom so: - VOC z vsemi objekti in ureditvami, potrebnimi za nemoteno funkcioniranje ceste, varovanje okolja in oblikovanje obcestnega prostora; - deviacije kategoriziranih cest in nekategoriziranih cest in poti; - cestni objekti: podvoz, mostovi, propusti,…; 11.4.2013 - - - VOC z vsemi objekti in ureditvami, potrebnimi za nemoteno funkcioniranje ceste, varovanje okolja in oblikovanje obcestnega prostora; spremljajoče ureditve: odstranitve objektov, ureditve obcestnega prostora, vključno z rekultivacijo zemljišč, ureditve in prestavitve obstoječih vodotokov in ureditve regulacij; prestavitve in ureditve komunalnih, energetskih in telekomunikacijskih infrastrukturnih objektov, vodov in naprav. III. OBMOČJE OBČINSKEGA PODROBNEGA PROSTORSKEGA NAČRTA 5.člen (območje) (1) Območje prostorskega načrta je določeno s tehničnimi elementi, ki omogočajo prenos novih mej parcel v naravo. Koordinate tehničnih elementov so skupaj z elementi za zakoličbo prikazane na karti »Območje podrobnega prostorskega načrta z obstoječim parcelnim stanjem«. (2) V območju prostorskega načrta iz prejšnjega odstavka so v skladu z geodetskim načrtom zemljišča s parcelnimi številkami v naslednjih katastrskih občinah: k.o. Ormož 1235/15, 1283/7, 1265, 1283/4, 1227, 1283/3, 1226, 1235/11, 1235/12, 1235/4, 1283/6, 1235/6, 1231, 1232, 1233, 1234, 1235/14, 1235/13, 1335/1, 1298, 1235/2, 1335/2, 1235/5, 1237, 1297, 1208, 1207, 1205, 1204, 1202, 1201, 1200/2, 1179/7, 1197/1, 1196/1. k.o. Pušenci 360/3, 274, 273, 271, 272, 263, 264, 265, 391, 261/3, 261/4, 400/2, 261/1, 267/4, 267/2, 268/3, 378/7, 249/3, 378/1, 260/4, 260/3, 267/3, 268/5, 259/1, 268/4, 257/1, 257/2, 258/1, 253/5, 253/6, 259/2, 400/1, 399/3, 253/3, 406/1. (3) Obseg območja je prikazan na karti »Območje prostorskega načrta z obstoječim parcelnim stanjem«. IV. UMESTITEV NAČRTOVANE UREDITVE V PROSTOR Vplivi in povezave s sosednjimi območji 6. člen (vplivi in povezave s sosednjimi območji) (1) Vzhodna obvozna cesta mesta Ormož v državnem cestnem omrežju nadomesti del sedanje državne ceste R1 230 na poteku od MMP Ormož do G1 2 po vzhodni strani naselja Ormož. (2) Po izgradnji vzhodne obvozne ceste mesta Ormož bodo občinske ceste LK 304511 in deli JP 804081 in Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 9 JP 804082 postali regionalna cesta, nanjo se navezuje promet iz gramoznice Jurkovec in industrijske cone, izboljšajo se okoljski in bivanjski pogoji v mestu Ormož. (3) Območje OPPN je umeščeno med reko Dravo na jugu, železniško progo na severu, industrijsko cono na zahodu in kmetijskimi zemljišči na vzhodu. Trasa poteka vzhodne obvozne ceste mesta Ormož je umeščena med reko Dravo in železniško progo ter poteka delno po obstoječi javni poti, delno preko kmetijskih zemljišč z navezavo na obstoječo lokalno cesto. (4) Z načrtovanimi peš in kolesarskimi povezavami s sosednjimi območji se ohranja obstoječa prehodnost prostora. (5) Zaradi izgradnje vzhodne obvozne ceste mesta Ormož bo zgrajen nadomestni cestni prehod NPR zavarovan z avtomatsko napravo za zavarovanje in zapornicami ter ukinjen NPR v km 41+884,10 glavne železniške proge št. 44 Ormož-Središče-d.m., tako kot narekuje Odločba Ministra za promet št. 375231/2009/2-0006104, z dne 25.5.2009. 7. člen (vzhodna obvozna cesta ) (1) Predvidena trasa ceste bo potekala od mejnega prehoda, po že obstoječi JP 804081 do križišča z JP 804082. Tam se bo trasa odmaknila od obstoječe ceste in bo prečkala kmetijska zemljišča in se navezala na občinsko cesto LK 304511. Začetek trase bodoče vzhodne obvozne ceste mesta Ormož se začne na JP 804081 v kilometru 0+031 (v točki, ki se navezuje na Uredbo o določitvi ureditvenega območja meddržavnega mejnega prehoda Ormož, Uradni list RS, št. 34/07), kjer poteka državna cesta R1 230, povozi obstoječo JP 804081, prečka progo proti Središču ob Dravi, z novo traso seka polje med dvema progama, z novim podvozom prečka progo proti Ljutomeru, ter se navezuje na obstoječo občinsko cesto za bivšo tovarno sladkorja Ormož (LK 304511), ki se v nadaljevanju navezuje na G1 2. (2) Dolžina trase obvozne ceste in hodnika za pešce je ca. 2036 m. (3) Vertikalni in horizontalni elementi obvoznice se projektirajo z upoštevanjem projektne hitrosti 50 km/h. Izjema je območje nivojskega prehoda, kjer se upošteva projektna hitrost 30 km/h. (4) Projektirani prečni prerezi obvoznice znašajo: Elementi prečnega prereza širina Bankina levo/brežina (navezava na obstoječe stanje) 1,00 m Hodnik za pešce desno 1,70 m Vozni pas 2,75 m Robni pas 0,25 m Vozni pas 2,75 m Robni pas 0,25 m Berma desno/brežina (navezava na obstoječe stanje) 0,50 m SKUPAJ: 9,20 m 11.4.2013 (5) Objekti na območju OPPN: - podvoz pod železnico z opornimi zidovi - mostovi in prepusti. 8. člen (križišča, priključki in deviacije) (1) Na obravnavani trasi vzhodne obvozne ceste mesta Ormož se kot asfaltno vozišče rekonstruira oziroma na novo zgradi naslednje ceste: - križišče oziroma deviacija občinske ceste JP 804061 na cesto Pušenci 13 v km 1+720.00 - dovozna cesta do kmetijskih površin in izvedba poljske poti, dolžina 440m - dovozna cesta do kmetijskih površin in izvedba poljske poti, dolžina 100 m (2) Na Vzhodni obvozni cesti mesta Ormož so predvidena naslednja cestna križanja z železniško progo - nivojsko križanje z železnico v km 1+300.00, v profilu 65 - izvenivojsko križanje z železniško progo, podvoz v km 1+820.00 med profiloma P91 in P92 Projektne rešitve in varovanje nivojskega prehoda bo izvedeno na podlagi podanih smernic in mnenj s strani Slovenskih železnic. (3) Na Vzhodni obvozni cesti mesta Ormož je predvideno - trikrako križišče, priključek gramoznice Jurkovec v km 1+240.00, dolžina 98 m. 9. člen (peš in kolesarski promet) (1) Uredi se prometne površine za pešce. Predvidena je izvedba hodnika za pešce širine 1,70 m na celotni dolžini trase ceste. (2) Hodnik za pešce poteka po desni strani obstoječega vozišča gledano v smeri stacionaže. Stik hodnika za pešce in vozišča je izveden z betonskim robnikom. 10. člen (odstranitve objektov) (1) V območju prostorskega načrta se odstranijo naslednji objekti: - O-1 nestanovanjska stavba v km 0,0 +.100, na zemljišču s parcelno številko 1266 k.o. Ormož. 11. člen (odvodnjavanje) (1) Na območju, ki ga obdeluje OPPN so meteorne odpadne vode. Ni komunalnih odpadnih voda. (2) Odvajanje padavinske vode se uredi deloma s kontrolirano in deloma z disperzno odvodnjo. Kontrolirano se padavinska voda, s prečnimi in vzdolžnimi skloni cestišča, vodi preko požiralnikov v Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 10 11.4.2013 meteorno kanalizacijo z izpustom v najbližji recipient. Disperzna odvodnja se odvodnjava s prelivanjem preko bankine in s posamičnimi izpusti v odvodni jarek. Potrebno je upoštevati določila iz Uredbe o emisiji snovi in toplote pri odvajanju padavinske vode z javnih cest (Uradni list RS, št. 47/05). Višinska ureditev asfaltnih površin, bankin in obcestnih jarkov se prilagaja obstoječim višinam ceste in okoliškega terena. (3) Iz biološke čistilne naprave Ormož je speljan iztok v površinski jarek ob vzhodni obvozni cesti mesta Ormož, pri čemer se ne sme poslabšati biološko stanje. Meteorno vodo se odvede s pomočjo meteorne kanalizacije tako, da ne povzroča škode na komunalni infrastrukturi. porušenih objektov, se zasadi z avtohtonimi, krajevno značilnimi, drevesnimi in grmovnimi vrstami. (10) V načrtu krajinske ureditev iz prvega odstavka tega člena se pripravi tudi načrt zasaditve in vzdrževanja, ki ga je potrebno uskladiti z Zavodom RS za varstvo narave, OE Maribor. 12. člen (regulacije) (1) Projektiranje in gradnja infrastrukture mora potekati v skladu s projektnimi pogoji posameznih upravljavcev objektov in naprav, v kolikor niso v nasprotju s tem odlokom ter skladno z zakonodajo, ki ureja področje sanitarnega, higienskega in požarnega varstva. (2) Zaradi gradnje vzhodne obvozne ceste mesta Ormož in ostalih ureditev se prestavijo, zamenjajo in zaščitijo komunalne, energetske in elektronsko komunikacijske naprave in objekti. Načrtovanje in gradnja komunalne, energetske in elektronsko komunikacijske infrastrukture morata potekati v skladu s projektnimi pogoji posameznih upravljavcev teh objektov in naprav, če to ni v nasprotju s tem odlokom. (3) Skupni pogoji glede gradnje gospodarske javne infrastrukture in grajenega javnega dobra so: projektiranje in gradnja posameznih križanj, morebitnih prestavitev, zaščita gospodarske javne infrastrukture in priključitve se izdelajo skladno s projektnimi pogoji upravljavcev in strokovnimi podlagami, ki so sestavni del obveznih prilog prostorskega načrta, ter skladno z geološko-hidrološkimi razmerami območja, trase vodov gospodarske javne infrastrukture se medsebojno uskladijo z upoštevanjem zadostnih medsebojnih odmikov in odmikov od drugih naravnih ali grajenih struktur, pred gradnjo se obstoječa gospodarska javna infrastruktura zakoliči na kraju samem, gradnja gospodarske javne infrastrukture in grajenega javnega dobra poteka usklajeno, dopustne so delne in začasne ureditve, ki morajo biti skladne s programi upravljavcev posameznih vodov gospodarske javne infrastrukture, izdelajo pa se tako, da jih je mogoče vključiti v končno fazo načrtovane ureditve in gospodarska javna infrastruktura se ne sme prestavljati v območja kulturne (1) Obstoječa struga odvodnega kanala se zaradi gradnje obvoznice prestavi oziroma regulira, v skupni dolžini približno 580 m (od km 0,7+60 do km 1,2+80). Na celotnem odseku regulirane struge kanala se uredi enotni padec dna struge potoka od 1 - 2‰. 13. člen (pogoji za krajinsko arhitekturne rešitve) (1) Sestavni del načrta za pridobitev gradbenega dovoljenja je načrt arhitekture in krajinske arhitekture. (2) Pri oblikovanju obcestnega prostora se upošteva krajinska podoba prostora in funkcionalni vidik. (3) Na območju prostorskega načrta se ohranijo drevesna in grmovna vegetacija, katere odstranitev ni nujno potrebna zaradi gradnje objektov in varnosti prometa. Z novimi zasaditvami se zagotavlja čim manjša vidna izpostavljenost nasipov in objektov v odprti krajini. (4) Projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja mora vsebovati načrt krajinske arhitekture. (5) Izbor rastlin za novo zasaditev temelji na analizi vegetacijskih razmer v prostoru in na želenih oblikovnih učinkih. Zasaditev upošteva lokalno značilne rastline in tiste vrste, ki že ustvarjajo pomembno identiteto tega območja. (6) Območja opuščenih površin obstoječih cest in drugih utrjenih površin, ki ne služijo več svojemu namenu, se razgradi in zatravi oziroma na njih vzpostavi raba skladna z okoliškim prostorom. (7) Pri oblikovanju izvedbe ograj se upošteva krajinska podoba prostora in funkcionalni vidik. Zagotovi se ustrezno členjenost ograj. (8) Oporni in podporni zidovi pri podvozu se oblikujejo kot enotna poteza, vidne površine zidov je potrebno oblikovati. Zidovi se ozelenijo z lokalno značilnimi grmovnicami in plezalkami. (9) Območje med bodočo regionalno cesto, priključkom stranske ceste (ki vodi do gramoznice) in visokovodnim nasipom Ormoškega jezera ter območje V. ZASNOVA PROJEKTNIH REŠITEV IN POGOJEV GLEDE PRIKLJUČEVANJA OBJEKTOV NA GOSPODARSKO INFRASTRUKTURO IN GRAJENO JAVNO DOBRO 14. člen (skupne določbe) Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 11 dediščine, čez območja, pomembna za ohranjanje narave, križanja gospodarske javne infrastrukture pa se izvedejo tako, da ne prizadenejo kulturne dediščine. (4) Med gradnjo se zagotovi nemoteno komunalno, energetsko in elektronsko komunikacijsko oskrbo okoliških objektov po obstoječih ali začasnih infrastrukturnih objektih in napravah. (5) V primeru nastalih poškodb na javni gospodarski infrastrukturi je povzročitelj škode dolžan nemudoma obvestiti upravljavca o kraju, in vrsti poškodbe. 15. člen (vodovod) (1) Na obravnavanem območju poteka javno vodovodno omrežje. (2) Potek javnega vodovodnega omrežja: po parc. št. 1325/1, 1013 k.o. Ormož poteka vodovodni vod DN 110 v PE izvedbi, vodovod se položi v zaščitno cev oziroma se ga nadomesti z novim vodovodom, ki se ustrezno naveže na vodovodno infrastrukturo, po parc. št. 1283/5, 1283/2, 1301/2, 1283/4, 1283/3, 1235/12, 1235/4, 1235/6, 1283/6 k.o. Ormož poteka vodovodni vod DN 40 v PE izvedbi, vodovod se položi v zaščitno cev oziroma se ga nadomesti z novim vodovodom, ki se ustrezno naveže vodovodno infrastrukturo, po parc. št. 1283/6 k.o. Ormož poteka vodovodni vod DN 32 v PE izvedbi vodovodni priključek za čuvajnico; na parc. št. 1283/5 k.o. Ormož je vgrajen zunanji vodomerni jašek vodovod se položi v zaščitno cev oziroma se ga nadomesti z novim vodovodom, ki se ustrezno naveže na vodovodno infrastrukturo. Pred izvedbo del na območju javnega vodovoda je potrebno pri upravljavcu naročiti podatke o poteku vodovoda s pogoji za izvedbo del. Investitorja bremenijo stroški odprave napak, ki bi nastale zaradi del na omenjenem objektu, upravljavca pa je dolžan obvestiti o vrsti, kraju in času poškodbe. V območju vodovoda je potrebno dela izvajati pod stalnim nadzorom upravljavca vodovoda. (3) Na trasi vodovodnega cevovoda ni dovoljeno graditi podzemnih in nadzemnih objektov, sajenje dreves ter postavljanje barak, garaž, ograj, drogov javne razsvetljave, cestnih požiralnikov, kanalskih jaškov in podzemnih instalacij. 16. člen (elektroenergetsko omrežje) (1) Na trasi vzhodne obvozne ceste mesta Ormož se prestavi ali zamenja tangirane elektroenergetsko omrežje 11.4.2013 - nizkonapotostno omrežje nadzemne in podzemne izvedbe napajane iz transformatorske postaje TP Ormož železniška postaja (T 761 OE Ptuj) (2) Pri projektiranju predvidenih objektov se mora izdelovalec dokumentov seznaniti s točno lokacijo obstoječih elektroenergetskih vodov in naprav, katere je potrebno vrisati v situacijo komunalnih vodov. Pred začetkom gradbenih del se morajo izvajalci seznaniti z natančno lokacijo obstoječih elektroenergetskih vodov in naročiti zakoličbo pri Elektro Maribor, OE Ptuj. (3) Elektroenergetsko infrastrukturo (morebitne prestavitve in novogradnja energetskih vodov in objektov) je potrebno projektno obdelati v skladu s tehničnimi pogoji, veljavno tipizacijo, veljavnimi tehničnimi predpisi in standardi, ter pridobiti gradbeno dovoljenje. Elektroenergetska infrastruktura mora biti projektno obdelana v posebni mapi. (4) Pri vseh gradbenih delih v bližini elektroenergetskih vodov in naprav mora biti zagotovljen nadzor s strani Elektro Maribor, OE Ptuj. (5) Vso elektroenergetsko infrastrukturo, ureditev križanj in napajanje odjema ter morebitne prestavitve vodov, ureditve zaščite in drugo je potrebno projektno obdelati v projektni dokumentaciji, izdelani v postopku pridobitve gradbenega dovoljenja za gradnjo obvoznice. 17. člen (TK omrežje) (1) Na obravnavanem območju poteka telekomunikacijsko (TK) omrežje. Pri posegih je potrebno obstoječe TK omrežje ustrezno zaščititi, prestaviti in razširiti na osnovi projektne rešitve. Stroške ogleda, izdelave projekta zaščite, prestavitve in izvedbe TK omrežja, zakoličbe, zaščite in prestavitve TK omrežja, ter nadzora krije investitor gradnje. Investitorja bremenijo tudi stroški odprave napak, ki bi nastale zaradi del na omenjenem objektu, kakor tudi stroški zaradi izpada prometa, ki bi zaradi tega nastali. (2) Za prestavitve je potrebno na Telekom Slovenije dostaviti gradbene situacije v elektronski obliki in naročiti projekte za izvedbo. Pri vseh posegih v prostor je potrebno upoštevati trase obstoječega TK omrežja in predhodno pridobiti soglasje Telekoma Slovenije k projektnim rešitvam. (3) Vsa dela v zvezi z zaščito in prestavitvami tangiranih TK kablov izvede Telekom Slovenije (ogledi, izdelava tehničnih rešitev in projektov, zakoličbe, izvedba del in dokumentiranje izvedenih del). 18. člen (javna razsvetljava) (1) Energetsko napajanje omrežja javne razsvetljave se izvede iz nove TP skladno s 16. členom tega odloka. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 12 (2) Na delu VOC je predvidena javna razsvetljava med stacionažo 1,2+20 (za profilom P61) in končnim profilom P 102. VI. REŠITVE IN UKREPI ZA VAROVANJE OKOLJA, NARAVNIH VIROV IN OHRANJANJE NARAVE IN KULTIRNE DEDIŠČINE 19. člen (varstvo zraka) (1) Za zmanjšanje negativnih vplivov na zrak na najmanjšo možno mero se upošteva predpise s področja varstva zraka. (2) V času izkopa zemljine in ostalih gradbenih del je treba ob neugodnih vremenskih razmerah (suho in vetrovno vreme) površine vlažiti ali drugače preprečiti emitiranje prašnih delcev v ozračje. 20. člen (varstvo pred hrupom) (1) Skladno z veljavno zakonodajo se ureditveno območje nahaja v območju 4. stopnje varstva pred hrupom. Umeščene dejavnosti ne smejo biti vir hrupa, ki bi presegal predpisane mejne ravni hrupa. 21. člen (varstvo tal) (1) Med gradnjo je treba: posege v tla izvajati tako, da bodo prizadete čim manjše površine tal; z viški materiala iz izkopa gradbene jame ravnati v skladu z veljavnim pravilnikom o obremenjevanju tal z vnašanjem odpadkov; posebno pozornost posvetiti onesnaženim tlom v primeru razlitja ali razsutja nevarnih tekočin ali drugih materialov. V tem primeru je treba onesnaženi material pred odlaganjem na začasno ali trajno odlagališče preiskati skladno z določili veljavnega pravilnika o ravnanju z odpadki. Pred začetkom odstranjevanja mora biti določena tudi lokacija začasnega odlagališča; na celotnem območju gradbenih del, dovoznih cest in drugih manipulativnih površin, ki so povezane z izvajanjem gradnje, zagotoviti zbiranje in odstranjevanje odpadnih vod (v kolikor te nastajajo). To še posebno velja za primer nezgode z razlitjem ali razsutjem nevarnih snovi; na območju gradbišča, transportnih poti in drugih manipulativnih površin, po katerih bo potekal transport odstranjenega in gradbenega materiala, uporabljati le 11.4.2013 tehnično ustrezna vozila, pri sami gradnji pa uporabljati tehnično brezhibne gradbene stroje in ostalo mehanizacijo. (2) Po končani gradnji je treba odstraniti pomožne objekte in vse ostanke začasno deponiranih materialov ter primerno urediti površine. (3) Z zemeljskim materialom od izkopov za gradbeno jamo je treba ravnati v skladu z veljavnim pravilnikom o ravnanju z odpadki, ki nastanejo pri gradbenih delih. 22. člen (deponiranje materiala) (1) Presežke materiala, ki bodo nastali med gradnjo, je treba odpeljati in trajno deponirati na deponijo. Začasno deponiranje materiala je dovoljeno le na območju iz 5. člena tega odloka. 23. člen (varstvo voda) (1) Negativne vplive na vode v času gradnje in po njej je treba na celotnem območju urejanja omejiti ali preprečevati z naslednjimi ukrepi: Odpadne in izcedne vode, ki nastajajo na gradbenih površinah in infrastrukturnih objektih na gradbišču, se ne smejo izpuščati v podzemne vode. Ureditev gradbišča mora biti takšna, da graditev ne ogroža podtalnice; Na gradbišču ni dovoljeno izpiranje mobilnih transporterjev (hrušk); Vsa začasna skladišča in pretakališča goriv, olj in maziv ter drugih nevarnih snovi je treba zaščititi pred možnostjo izliva v tla; Oskrba delovnih strojev se mora vršiti na ustrezno utrjenih površinah. Gorivo je dovoljeno dovažati le v originalni embalaži. Na gradbišču mora biti na voljo ustrezna oprema in sredstva za takojšen poseg v primeru nesreče. V primeru razlitja tekočin je treba onesnaženo zemljino odstraniti in ravnati z njo kot z nevarnim odpadkom. (2) Morebitni direktni izpusti meteornih vod s ceste v vodotok, morajo biti predvideni in izvedeni tako, da je izpustna glava oblikovana pod naklonom brežine vodotoka in ne sme segati v svetli profil vodotoka. Na območju iztoka mora biti struga vodotoka ustrezno zavarovana pred vodno erozijo. Detajl iztoka mora biti v projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja tekstualno in grafično ustrezno obdelan in prikazan. (3) Pri gradnji prepustov čez vodotoke (jarek), je potrebno predvideti projektne rešitve, ki ne bodo vplivale na stanje struge vodotokov in ne bodo zmanjševale prevodno sposobnost struge vodotokov (jarka). (4) Dimenzioniranje pretočnih profilov premostitvenih objektov preko vodotokov in zavarovanje brežin Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 13 vodotokov se projektira in izvede tehnično, hidravlično in ekološko ustrezno ter skladno s predpisi. Nove ureditve so smiselno vezane na obstoječe gorvodne in dolvodne ureditve ter celotno sistematiko urejanja vodotokov. V projektnih rešitvah načrtovanih ureditev strug vodotokov se definira koncept posameznih ureditev in utemelji načrtovan obseg, projektne rešitve ne smejo vplivati na stanje struge vodotokov in ne bodo zmanjševale prevodno sposobnost struge vodotokov. (5) Načrtovati je potrebno zavarovanje na prehodih prepustov v strugo vodotoka (jarka). (6) Začasne deponije je potrebno predvideti izven struge vodotoka in območja potencialno ogroženega z visokimi vodami, območja pod vplivom zalednih vod ali erozijsko in plazovito ogroženega območja. 24. člen (varstvo narave) (1) Na območju OPPN je območje Natura 2000. (2) Gradbišče in dostopi do gradbišča se organizirajo tako, da bo prizadetih najmanj dodatnih površin, za kar je potrebno izdelati načrt organizacije gradbišča. Gradbišče se mora na južni strani predvidene ceste omejiti z začasnim protihrupnim zastorom, zaradi zmanjšanja intenzitete hrupa in vibracij med gradnjo ceste, na zemljišča med bodočo cesto in brežino Ormoškega jezera pa se ne sme posegati (odlagati gradbeni material). (3) Cesta naj se izvede tako, da se ohrani migracijski koridor za vidro in močvirsko sklednico. Migracijski koridor predstavlja obrežje z zaraslim pasom ob njem. (4) Med cesto in brežino se ohrani vodni jarek, ob njem pa 2 - 5 m širok pas, porasel z visokim steblikovjem. V kolikor to zaradi tehničnih elementov ceste ni mogoče, naj se obnovi migracijski koridor ob brežini Ormoškega jezera na vodni strani. Za to naj se vzdolž obale izvede nasutje materiala in zasaditev s trstom, v skupni površini posekane zarasti na trasi načrtovane ceste. Za ureditev migracijskega koridorja se izdela Načrt ureditve, ki se mora uskladiti z Zavodom RS za varstvo narave, za njegovo izvajanje pa je potrebno zagotoviti naravovarstveni nadzor. (5) Za zagotovitev miru in varnosti migracijskega koridorja močvirske sklednice in vidre vzdolž leve obale Ormoškega jezera, zaradi zmanjšanja možnosti trkov ptic s prometom, ter zaradi zmanjšanja hrupa na prenočišču in prezimovališču vodnih ptic na Ormoškem jezeru naj se na obvodni strani ceste predvidi trajna zaščitna ograja. Na odseku od profila 0 do profila 35 naj se predvidi zaščitna ograja višine vsaj 1,5 m, vsaj do višine 1 m naj ne bo prosojna. Na odseku od profila 35 do profila 60 naj se predvidi zaščitna ograja višine vsaj 3 m, ki naj ne bo prosojna. Predvidi naj se polna (ograja naj ne bo žičnata, oziroma naj bo brez rež, lukenj…) ograja iz trajnega materiala. (6) Brežine prestavljenega vodnega jarka se ne stabilizira s kamnometom ali betonom. 11.4.2013 (7) Zaradi varstva kvalifikacijske vrste črtasti medvedek se na odseku ceste od profila 0 do profila 60 ne načrtuje javne razsvetljave. (8) Vsa pripravljalna dela, ki so vezana na odstranjevanje zarasti vzdolž celotne trase (trst, drevesna in grmovna vegetacija) in tudi vsa gradbena dela vzdolž brežine Ormoškega jezera (na odseku ceste od profila 30 do profila 65), se lahko opravljajo od 1. avgusta do 15. novembra, to je zunaj obdobja zimovanja in gnezdenja ptic. (9) Gradbišče in dostopi do gradbišča se organizirajo tako, da bo prizadetih najmanj dodatnih površin, za kar je potrebno izdelati načrt organizacije gradbišča. Gradbišče se mora na južni strani predvidene ceste omejiti z začasnim protihrupnim zastorom, zaradi zmanjšanja intenzitete hrupa in vibracij med gradnjo ceste, na zemljišča med bodočo cesto in brežino Ormoškega jezera pa se ne sme posegati (odlagati gradbeni material, zemljino, parkirati delovne stroje). 25. člen (ohranjaje kulturne dediščine) (1) Izvedba predhodnih arheoloških raziskav na obravnavanem območju ni potrebna. (2) Vse ureditve okolice območij po zaključku predvidenih posegov morajo ohraniti obstoječe vizualne značilnosti obravnavanega območja. VII. REŠITVE IN UKREPI ZA OBRAMBO TER VARSTVO PRED NARAVNIMI IN DRUGIMI NESREČAMI 26. člen (varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami) (1) Požarno varnost je treba zagotoviti v skladu z zakonodajo, ki ureja to področje. Pri projektiranju je treba upoštevati: požarna tveganja, ki so povezana s povečano možnostjo nastanka požara zaradi uporabe požarno nevarnih snovi, požarno ogroženost naravnega okolja, dostope, dovoze in delovne površine za intervencijska vozila. (2) V času izvedbe nameravanega posega je potrebno načrtovati varnostne ukrepe za primer nastopa visokih vod Pušenskega potoka. VIII. ETAPNOST UREDITVE IZVEDBE PROSTORSKE 27. člen (etapnost izvedbe prostorske ureditve) (1) Etape se lahko izvajajo ločeno ali sočasno, predstavljati pa morajo zaključene funkcionalne enote. Etapnost se prouči in določi v posebnem elaboratu, ki Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 14 je sestavni del projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja. (2) V vsaki etapi je potrebno sočasno z gradnjo ceste zagotoviti obnovo obstoječih oziroma izgradnjo načrtovanih komunalnih, energetskih in telekomunikacijskih naprav in objektov. 11.4.2013 - IX. DOPUSTNA ODSTOPANJA 28. člen (dovoljena odstopanja) (1) Pri realizaciji prostorskega načrta so dopustna odstopanja od funkcionalnih, oblikovalskih in tehničnih rešitev, določenih s tem odlokom, če se pri nadaljnjem podrobnejšem proučevanju prometnih, varnostnih, funkcionalnih, tehnoloških, geoloških, hidroloških, geomehanskih in drugih razmer pridobijo tehnične rešitve, ki so primernejše z oblikovalskega, prometno-tehničnega in okoljevarstvenega vidika. (2) Odstopanja od funkcionalnih, oblikovalskih in tehničnih rešitev iz prejšnjega odstavka ne smejo poslabšati bivalnih, delovnih, prostorskih in okoljskih razmer na območju prostorskega načrta oziroma na sosednjih območjih ter ne smejo biti v nasprotju z javnimi koristmi. Z odstopanji morajo soglašati organi in organizacije, v delovno področje katerih spadajo ta odstopanja. (3) Za dopustna odstopanja po tem odloku se lahko štejejo tudi druga križanja gospodarske javne infrastrukture s prostorskimi ureditvami, načrtovanimi s prostorskim načrtom, ki niso določena s tem odlokom. K vsaki drugi rešitvi križanja gospodarske javne infrastrukture z načrtovanimi prostorskimi ureditvami mora investitor gospodarske javne infrastrukture predhodno pridobiti soglasje investitorja načrtovane prostorske ureditve, v kolikor le–ta še ni zgrajena, oziroma po končani gradnji soglasje njenega upravljavca. (4) V projektih za pridobitev gradbenega dovoljenja se vse stacionaže objektov in naprav natančno določi. Dopustna so manjša odstopanja od stacionaž, navedenih v tem odloku, ki so posledica natančnejše stopnje obdelave projektov. Večja odstopanja so dopustna v skladu z določbami prvega, drugega in tretjega odstavka tega člena. (5) V projektih za pridobitev gradbenega dovoljenja se podrobneje preučijo in predvidijo dostopi ter priključki do posameznih objektov in parcel. Zaradi tega so dopustne tudi spremembe na ureditvah samih cest. - - - - - - - - - X. OBVEZNOSTI IZVAJALCEV INVESTITORJEV IN zagotoviti vsa za gradnjo potrebna zemljišča, promet v času gradnje organizirati tako, da ne prihaja do večjih zastojev na obstoječem cestnem omrežju ter je omogočen stalen dostop za intervencijska vozila, omogočiti stalen dostop do vseh objektov in zemljišč med gradnjo in po njej, pred začetkom gradnje z upravljavci in občino evidentirati stanje obstoječe infrastrukture in javnih cest, na katere vpliva gradnja prostorskih ureditev, pred pričetkom gradnje evidentirati stanje obstoječih objektov, na katere vpliva gradnja, v času gradnje zagotoviti nemoteno komunalno oskrbo objektov prek obstoječih ali začasnih infrastrukturnih objektov in naprav v skladu s pisnim dogovorom z upravljavci infrastrukture; infrastrukturne vode je treba takoj obnoviti v primeru poškodb pri gradnji, sprotno rekultivirati območja posegov, sanirati oziroma vrniti v prejšnje stanje vse poti in ceste, ki so zaradi gradnje ali uporabe pri gradnji prekinjene in poškodovane, zagotoviti sanacijo zaradi gradnje poškodovanih objektov, naprav in območij ter okolico objektov, začasno pridobljena zemljišča po izgradnji posegov in spremljajočih ureditev vrniti v prejšnje stanje, zagotoviti zavarovanje gradbišča tako, da bosta zagotovljeni varnost in raba bližnjih objektov in zemljišč, v času gradnje zagotoviti vse potrebne varnostne ukrepe za preprečitev prekomernega onesnaženja tal, vode in zraka; v primeru nesreče zagotoviti takojšnje ukrepanje usposobljene službe, zagotoviti sočasnost izgradnje vseh s tem odlokom opredeljenih komunalnih objektov in naprav v trasi ceste ali na drugih površinah obravnavanih s tem prostorskim načrtom, zagotoviti odškodnino za odstranjene objekte na območju razbremenilne ceste, v času gradnje zagotoviti naravovarstveni nadzor nad izvajanjem del, zagotoviti izdelavo elaborata preprečevanja in zmanjševanja emisije delcev iz gradbišč in ga priložiti projektu za izvedbo. 29. člen (obveznosti investitorjev in izvajalcev) (1) Investitor oziroma njegov pooblaščenec je dolžan: Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 15 30. člen (določitev parcel) (1) Investitor po končani gradnji uredi parcelne meje na območju in na zunanjem obodu območja prostorskega načrta v skladu s predpisi, ki urejajo evidentiranje nepremičnin. (2) Parcele, določene s prostorskim načrtom, se po izvedenih posegih lahko delijo skladno z izvedenim stanjem na podlagi lastništva oziroma upravljanja ter se po namembnosti sosednjih območij združijo, razdelijo na več parcel in/ali smiselno pripojijo k sosednjim parcelam. 31. člen (organizacija gradbišča in delovišča) (1) Gradbišče mora biti zavarovano z ograjo. (2) Območje gradbišča in delovišča je celotno območje tega občinskega podrobnega prostorskega načrta. (3) Transport materiala in opreme se vrši po obstoječih javnih cestah. (4) Če se med gradnjo izvedejo dodatne začasne transportne poti do gradbišča, se izdela projektna dokumentacija in zanjo pridobi projektne pogoje, pridobi se soglasje lastnikov zemljišča, upoštevajo značilnosti zemljišča ter po uporabi sanirajo morebitne poškodbe oziroma denarno nadomesti nastala škoda. (5) V načrtu gradbišča se posebej obdelajo in poudarijo organizacijski in drugi ukrepi v smislu varovanja voda, podzemne vode in tal med gradnjo ter izdela načrt sanacijskih ukrepov v primeru dogodkov, kot je razlitje goriva in olja, ki bi lahko povzročila kontaminacijo tal. (6) V primeru razlitja nevarnih snovi se onesnažena zemljina odstrani in deponira v skladu z veljavno zakonodajo. (7) V kolikor oskrba gradbenih strojev poteka na območju gradbišča, mora biti urejena v skladu z veljavno zakonodajo. (8) Prepreči se vsakršna možnost pojava erozijskih procesov na vplivnih površinah. (9) Zagotovijo se dostopi do kmetijskih in gozdnih zemljišč v času gradnje in po njej. Prepreči se nekontrolirane prevoze po kmetijskih zemljiščih. Poljske poti, ki so zaradi gradnje poškodovane, se po gradnji obnovijo. Po gradnji se v najkrajšem možnem času vzpostavi prvotno stanje kmetijskih in gozdnih zemljišč. (10) Med gradnjo razbremenilne ceste je treba preprečevati poškodbe sosednjih kmetijskih zemljišč ob trasi, ki jih gradnja neposredno ne prizadene. Z rodovitnim delom izgubljenih kmetijskih zemljišč se ravna gospodarno. (11) V času gradnje se sproti obvešča okoliško prebivalstvo o poteku gradnje. (12) Z gradbeni stroji je prepovedano posegati v vodotok. (13) Gradbeni stroji na gradbišču in transportna vozila za dovoz in odvoz z gradbišča morajo biti tehnično brezhibni, da ne pride do kontaminacije tal zaradi 11.4.2013 izlitja goriva ali olja. Redno vzdrževanje teh strojev in vozil se mora izvajati izven gradbišča v ustrezno opremljenih avtomehaničnih delavnicah. (14) Gradnja se organizira in izvaja tako, da bo v čim večji meri preprečeno dodatno onesnaženje zraka, na kar vpliva izbira delovnih strojev in transportnih vozil ter vremenskih razmer v času gradnje. (15) Gradbišča se ponoči ne osvetljuje. XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 32. člen (občinski prostorski akti) (1) OPPN je pripravljen skladno z v OPN-ju določeno enoto urejanja prostora. 33. člen (spremljanje stanja) (1) Investitor v fazi priprave projektne dokumentacije zagotovi program monitoringa kot celosten načrt za spremljanje in nadzor v vseh fazah med gradnjo in obratovanjem s prostorskim načrtom določenih prostorskih ureditev ter izvedbo tega spremljanja in nadzora. (2) Monitoring vključuje meritve referenčnega ničelnega stanja pred začetkom gradnje, če se izkaže, da ni dovolj razpoložljivih podatkov. (3) V delih, kjer je to mogoče, se spremljanje in nadzor prilagodita drugim obstoječim ali predvidenim državnim in lokalnim spremljanjem stanj kakovosti okolja. Pri fizičnih meritvah stanja sestavin okolja se zagotovi vsaj tolikšno število točk nadzora, da se pridobi utemeljena informacija o stanju sestavine okolja. (4) Rezultati spremljanja in nadzora so javni. (5) Dodatni ustrezni zaščitni ukrepi, ki jih investitor izvede na podlagi rezultatov spremljanja in nadzora, so: dodatne tehnične in prostorske rešitve; dodatne krajinsko-arhitekturne ureditve; sanacija poškodovanih območij, naprav ali drugih prostorskih sestavin; sprememba rabe prostora; drugi ustrezni ukrepi (omilitveni ukrepi). 34. člen (razmejitve in primopredaja) (1) Investitor pripravi ustrezne razmejitve in preda potrebno dokumentacijo drugim upravljavcem ter poskrbi za primopredajo vseh ureditev namenjenih urejanju voda, peš in kolesarskih povezav, prestavljenih odsekov cest, javne razsvetljave, komunalnih vodov in drugih naprav, ki jih v skladu s predpisi, ki urejajo področje javne infrastrukture, ne bo prevzel v upravljanje. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 16 (2) Po končani gradnji so upravljavci predane infrastrukture dolžni le-te prevzeti v upravljanje in vzdrževanje. 35. člen (nadzor) (1) Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravlja Ministrstvo za okolje in prostor, Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor. 36. člen (izvajanje dejavnosti in ureditev do izvedbe prostorskih ureditev) (1) Do izvedbe ureditev iz 4. člena tega odloka je na območju prostorskega načrta iz 5. člena tega odloka dopustno izvajanje kmetijskih, gozdarskih in vodovarstvenih dejavnosti na obstoječih kmetijskih, gozdnih in vodnih zemljiščih, rekonstrukcija, vzdrževanje in odstranitev gospodarske javne infrastrukture ter vzdrževanje in rekonstrukcija obstoječih objektov. 37. člen (vpogled OPPN) OPPN je na vpogled v prostorih Občine Ormož. 38. člen (začetek veljavnosti) Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: 350-00009/2006 0002 22 Datum: ….......................... Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ OBRAZLOŽITEV: Postopek priprave se je pričel leta 2006 s programom priprave izdelave občinskega lokacijskega načrta za vzhodno obvozno cesto mesta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 17/06). Leta 2007 je Občina Ormož pričela s pripravo Občinskega prostorskega načrta (OPN), kamor je umeščena tudi vzhodna obvozna cesta za katero je določena posebna enota urejanja prostora. Sprva se je načrtovala v sklopu OPN na nivoju in z natančnostjo občinskega podrobnega prostorskega načrta (OPPN). Po pregledu dokumentacije in gradiva je prišlo do odločitve, da se pripravi OPPN na osnovi v OPN-ju določene enote urejanja prostora. Za OPN je pripravljeno tudi okoljsko poročilo, kjer je opravljena presoja tudi za vzhodno obvozno cesto mesta Ormož. 11.4.2013 V Odloku o občinskem prostorskem načrtu občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 4/2013) je območje vzhodne obvozne ceste mesta Ormož določeno z enoto urejanja prostora OR 49 z režimi, načinom urejanja, splošnimi in podrobnimi prostorskimi ureditvenimi pogoji. Odlok o občinskem prostorskem načrtu občine Ormož določa, da je potrebno za enoto urejanja prostora OR 49 pripraviti občinski podrobni prostorski načrt. V enoti urejanja OR 49 so zemljišča namenjena za ureditev vzhodne obvozne ceste z oznako podrobnejše namenske rabe PC, v enoti urejanja je še del železniške proge z oznako podrobnejše namenske rabe PŽ. Odlok določa območje prostorskega načrta, umestitev načrtovanih ureditev v prostor, zasnovo projektnih rešitev in pogojev glede priključevanja objektov na gospodarsko javno infrastrukturo in grajeno javno dobro, rešitve in ukrepe za celostno ohranjanje kulturne dediščine, rešitve in ukrepe za varovanje okolja, naravnih virov in ohranjanje narave, rešitve in ukrepe za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, vključno z varstvom pred požarom, etapnost izvedbe prostorske ureditve, velikost dopustnih odstopanj od funkcionalnih, oblikovalskih in tehničnih rešitev ter usmeritve za določitev meril in pogojev po prenehanju veljavnosti prostorskega načrta. Območje OPPN obsega zemljišča v katastrskih občinah v Ormož in Pušenci. Leta 2009 je bil sprejet Državni prostorski načrt za rekonstrukcijo in elektrifikacijo železniške proge Pragersko – Hodoš (Uradni list RS, št. 51/09) (DPN), leto dni kasneje pa podpisan Protokol o ureditvi medsebojnih razmerij pri načrtovanju, projektiranju in gradnji prestavitve dela regionalne ceste R1 230, na odseku MP Ormož – G1 2 (vzhodna obvozna cesta Ormož). V njem je vsaka od podpisnic prevzela svoj del obveznosti. Skladno s 4. členom protokola je Občina Ormož prevzela svoj del obveznosti in sicer: pripravo strokovnih podlag, OPPN vključno s potrebno dopolnitvijo obstoječih prostorskih aktov občine ter presojo vplivov na okolje z vodenjem postopkov in sprejemom prostorskih aktov. DPN na območju vzhodne obvozne ceste mesta Ormož skladno z zapisniki usklajevalnih sestankov predvideva ukinitev nivojskih prehodov NPr37 Ormož in NPr38 Pušenci 1 in gradnjo nadomestnega prečkanja v podvozu NPr38a Pušenci 1. Vzhodna obvozna cesta mesta Ormož pomeni reševanje prometne problematike v mestu Ormož, saj gradnja le-te pomeni razbremenitev središča mesta tranzitnega in tovornega prometa, ki poteka iz smeri Republike Hrvaške in gramoznice Jurkovec. Vzhodna obvozna cesta mesta Ormož v državnem cestnem omrežju nadomesti del sedanje državne ceste R1 230 na poteku od MMP Ormož do G1 2 po vzhodni strani naselja Ormož. Po izgradnji vzhodne obvozne ceste mesta Ormož bodo občinske ceste LK 304511 in deli JP 804081 in JP 804082 postali regionalna cesta, nanjo se navezuje promet iz gramoznice Jurkovec in industrijske cone, izboljšajo se okoljski in bivanjski Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 17 pogoji v mestu Ormož. Območje OPPN je umeščeno med reko Dravo na jugu, železniško progo na severu, industrijsko cono na zahodu in kmetijskimi zemljišči na vzhodu. Začetek trase bodoče vzhodne obvozne ceste se začne na JP 804081 v kilometru 0+031 (v točki, ki se navezuje na Uredbo o določitvi ureditvenega območja meddržavnega mejnega prehoda Ormož, Uradni list RS, št. 34/07), kjer poteka regionalna cesta R1 230, povozi obstoječo javno pot 804 081, prečka progo proti Središču ob Dravi, z novo traso seka polje med dvema progama, z novim podvozom prečka progo proti Ljutomeru, ter se navezuje na obstoječo občinsko cesto za bivšo tovarno sladkorja Ormož (LK 304 511), ki se v nadaljevanju navezuje na državno cesto G1 2. Dolžina trase obvozne ceste in hodnika za pešce je približno 2036 m in v profilu P65 nivojsko prečka železnico, med profiloma P91 in P92 je pa izven nivojsko križanje z železnico (podvoz). Vertikalni in horizontalni elementi obvoznice so projektirani z upoštevanjem računske hitrosti 50 km/h. Od osnutka do predloga odloka se je v vseh členih poenotilo poimenovanje ceste (vzhodna obvozna cesta mesta Ormož), ustrezno so se oštevilčile alineje členov, spremenila pa so se tudi določila nekaterih členov: 4.člen: v točki (2) so se v alineji cestni objekti dodali mostovi. 5.člen: v točki (2) sta se zaradi parcelacije spremenili dve parceli 1235/15 in 1283/7 v k.o. Ormož. 6.člen: skladno s pogoji nosilca urejanja prostora, pristojnega za železniško infrastrukturo je bila dodana točka (5). 7.člen: s soglasjem nosilca urejanja prostora pristojnega za ceste sta se spremenili točki (3) in (4). Spremembe se nanašajo na projektno hitrost in prečni profil ceste. 9. člen: skladno s pravilnikom se je določila širina hodnika za pešce. 11.člen: skladno z usklajevanjem pred izdajo mnenja s pristojnim nosilcem urejanja prostora se je spremenila točka (2) in (3). Ob tem se je uskladil tudi 12.člen odloka. 13.člen: spremenila se je (7) točka odloka, ki se nanaša na ograje, saj ni več predvidena protihrupna ograja. Dodali sta se točka (9) in (10), ki se nanašata na zasaditve ter priprave načrta zasaditve in vzdrževanja. 16.člen: dodala se je točka (5), ki določa, da je infrastrukturo potrebno projektno obdelati v projektni dokumentaciji, izdelani v postopku pridobitve gradbenega dovoljenja. 18.člen: dopolnili sta se točka (1) in točka (2) s stacionažami, kjer bo potekala javna razsvetljava. 23.člen: v točki (1) se je črtala 5. alineja. 24.člen: spremenila se je vsebina člena skladno z usklajevalnimi sestanki pri čemer so se omilili pogoji glede posegov na območja varstva narave. 28.člen: dodala se je točka (5), ki se nanaša na priključke do parcel. 11.4.2013 29.člen: v točki (1) sta se črtali 15. in 16. alineja v zvezi z ohranjanjem kulturne dediščine (arheologija), saj je to zajeto v 25.členu. 32.člen: zbrisala se je točka (1), saj so se v osnutku odloka navedeni prostorski akti razveljavili s sprejemom OPN, točka (2) pa je postala (1). Grafični del odloka je dosegljiv na spletni strani www.ormoz.si OBČINSKA UPRAVA Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 18 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 11.4.2013 Poročevalec, št. 3 19 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 11.4.2013 Poročevalec, št. 3 20 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 11.4.2013