Kritika, ki nikomur noče Škodovati, je danes prepotrebna. Brez nje se bodo napake samo še ponavljale. (I.Z.) PORA. leto l (50) august - december 2000 Številka 8 -12 No. 8 -12 OB ROJSTVU Sionsko ljudstvo, glej, Gospod pride reševat narode. S Siona zašije svetloba Njegove lepote. Jeruzalem, vstani in stopi na višavo in poglej radost, ki prihaja. In ti, Betlehem, zemlja Judova, nikakor nisi najmanjši med knežjimi mesti Judovimi; zakaj iz tebe bo izšel vojvoda, ki bo vladal moje ljudstvo Izraela (Mih. 5, 2). Pridi, pridi! zakaj zemlja joče, dan se je nagnil. Pridi že skoraj, nam Zaželeni, z milostjo in tolažbo naše duše odeni. Pridi, pridi! ... In Beseda je meso postala in med nami prebivala (Jan 1, 14). Angel jim je reka I: Ne bojte se; zakaj, glejte, oznanjam vam veliko vesleje, ki bo za vse ljudstvo: Rodil se vam je danes v mestu Davidovem Zveličar, ki je Kristus Gospod (Lk 2, 10). In pohiteli so. prišli tja in našli Marijo Jožefa in dete, v jasli položeno (Lk 2, 16). In ti Betleham ... Blagor tvojim zemljam, tvojim vodam in goram, tvojemu dnevu in noči, tvojemu soncu in zvezdam! Zakaj v tvoji tihoti je prišla na svet Beseda, ki je med nami prebivala, Modrost, ki je izšla iz ust Najvišjega, Resnica, ki je uredila vse umnosti, Življenje, ki nikoli ne usahne. O Emanuel, nas Kralj in Knez miru, o Milost, ki si uničita hudobijo, o Ljubezen, ki si strla željo satanovo, o Večnost, ki si se sklonila v čas! Pridi, pridi! Vsem naro6nikom, bralcem in prijateljem želimo blagoslovljene božične praznike in blagoslova ter uspehov polno leto 2001. Uredništvo in upremo. amgi •' > f v Ognjeni dvom je čezenj šel, kot slap odlomljenih zvezda . se vsuje čez nebo ... V bridkosti ves je osamel in slep in nem odšel je v noč -joj, kdo mu luč prižge v temo? Neznana pot in smer- in cilj ga je izmučil, kot izlil bi panje svojo srčno kri. Sam, čisto sam in brez opor je blodil kakor meteor ... dokler postal ni tih in vdan. A ko najhuje je trpel, se mu je s križa nasmehljal Bog sam in ga je v svoje roke vjel... 2. In šel oznanjat blagovestje ... da vsaki duši pozabljeni pokazal raj bi izgubljeni... šel v ulice, in na razcestje. Da v nje posije luč pričakovanja in strmih upov plamen sreče, da v prsih vžge srce goreče, da prišla bo svetlost spoznanja vsem, ki se umikajo rešilni luci, ki žge preveč oči nevajene, od bleska spolzkih sanj omamljene, ki večno zvablja jih in muči. 3. In blagovest je šla od ust do ust... božično noč pa bratom je zapel božično pesem, a odmev je čudno tih začul od vsepovsod: NOCOJ JE SVET VEČER, NOCOJ JE SVETA NOČ, PRAV RAHLO BOŽA DUŠO NAM POJOČ MOJ BRAT IN SESTRA TI, NE ČUTIŠ V SEBI BOŽJI DIH NOČI? O sveta noč, tako skrivnostna s/, o sveta noč, tako vsa bela si, da ves čist hodim z brati v božji molk noči, le v sneg se vdirajo mi romarske stopinje. Iz radosti do Jezusa se svetijo oči, do majhnega, ubogega, ki toplo govori: K meni pridi, moj najmanjši brat, da mir dobi srce razžaljeno, saj danes je moj dan in moje je srce za vse pripravljeno. JožeCukale D. J. ODLOŽIMO TOREJ DELA TEME IN SI NADENIMO OROŽJE SVETLOBE (Sv Pave» Naslov tega razmišljanja je vzet iz berila za prvo adventno nedeljo, s katero naj bi se zaceli pripravljati na božični praznik. Božič je praznik spokojnosti in miru, je praznik ljubezni in človečnosti, je praznik družinske sreče, pa če prav na begu, v pomanjkanju in mrazu, je praznik Zveličarjevega rojstva, Sina očetovega, ki je Bog ljubezni. Prvi Božič, rojstvo Jezusovo, je prelom s preteklostjo in začetek nove dobe v zgodovini Človeštva. Od tedaj naprej Štejemo leta Gospodova. Božič nas opominja naj začnemo znova, naj se spreobrnemo, naj se poboljšamo, dr. Mate Roessmann naj prenehamo z deli teme in naj si nadenemo orožje svetlobe, da bi nas napravilo boljše ljudi in boljšo družbo. Pa vključimo v to priložnostno božično razmišljanje še našo rojstvo domovinoo in nŠ narod. Predvsem moramo povdariti, da je naša domovina v prehodu, v tranziciji, da polpretekla totalitarna doba Še ni potekla, še ni postala zgolj preteklost. Vse preveč jo je še v mišljenju, pojmovanjih, navadah, običajih in jeziku ter od skupka vsega tega tudi v pokvarjenem značaju slovenskega človeka. Vsak totalitarni sistem z namenom, da uspe, preganja in odpravlja osebnost, razen seveda osebnosti voditelja in njegovega najožjega kroga. Po drugi strani pa skuša povzdigovati brezosebnost, to je, ljudi, ki navkljub svoji delavnosti, marljivosti, natančnosti zatirajo v sebi sleherno sled svoje individualnosti in iniciativnosti. Tako postanejo podobni mravljam, kar seveda prija sistemu. Intelektualno udejstvovanje, ki ni v skladu z duhom sistema, je onemogočeno. Vsak takšen poskus je zatrt v kali. Ljudi, ki bi to poskušali dali e na str .2 slovenska DRŽAVA FOR A FREE SLOVENIA Subscription rates: $15.00 per year $ I.SO single issue Advertising: $0.45 per agate line Member of Multilingual Press Association of Ontario - Member of Canadian Multilingual Press Federation Owned aad published monthly by Slovenian National Federation of Canada .Marta Jamnik-Šousa, President 79 Viatson Ave Toronto, On. M6S 4E2 Lastnik in izdajatelj Slovenska Narodna ZVeza V Kanadi ' ga. Marta Jamnik-Sousa. Predsednica Edited by Editorial Board Urejuje konzorcij Slovenska Država Zastopnika: Stavko Skoberne E spa na 1316 Casteiar (1712) Prov. Buenos Aires Argentina Avguštin Kuk 16 Northfield Rd Scarborough, Ontario M1G2H4 Canada T/FAX (416) 439-6387 TELEPHONE * (416) 766-4848 FAX # (416) 766-7088 Letna naročnina: Za Kanada in ZDA $15.00. Za Argentino in Braziljo po dogovoru: Anglija, Avstrija. Avstralija, Francija in druge države $12.00 U.S. Po letalski polti po dogovoru. Za podpisane članke odgovarija pisec. Ni nujno da bi se avtorjeva naziranja morala skladati v celoti z mišljenjem uredništva in izdajatelja odložimo torej dela... nadaljevnje s str. se onemogoči in Če treba tudi likvidira. Totalitarna država ne more obstajati brez nasilja, brez politične in tajne policije, brez podrejenih sodišč, brez prisilnega dela, brez koncentracijskih taborišč, brez eksekucij in likvidacij. V takšni družbi je naravno, da ljudje otopijo od strahu, da se jim strah zaje v kosti in kri in da se podredijo in podležejo. S časom postane strah podzavesten del njihove duševnosti in režimu ni treba več masovno uporabljati nasilja in terorja, razen v izjemnih eksemplaričnih slučajih. Vendar se nasilju noben totalitarni sistem ne odpove do konca, še posebej pa velja to zakomunistični totalitarizem, ki je, kot v Sloveniji, prišel na oblast z revolucijo. V takšnem sistemu pa, navklub idealu o brezrazredni družbi nastaneta dva razreda . Prvi je razred ljudi, ki niso na oblasti, katerih mišljenje, dejanja in nehanja motivira stalen strah. To so ljudje brez iniciativnosti, brez perspektiv, to so ljudje, ki vedno manj mislijo, ki se izmikavajo odločitvam in ne prejemajo odgovornosti.To so ljudje, ki se podrejajo režimu brez ugovora, še posebno zato, ker jim režim zagotavlja življenje brez posebnih duševnih in fizičnih naporov in težav od zibke do groba. Poleg tega jim je režim nudil še počitnice na morju in zdravljenje v zdraviliščih. Stalna inflacija pa jih je zmanjšala dolgove za domove in vikende. Nič ni čudno, da se mnogim toži po "starih dobrih časih" Drugi razred v takšni družbi pa je nomenklatura. To sestavlja vodstvo partije, njeni člani in sopotniki. Nomenklatura ima v rokah vso oblast, Člani nomenklature pa so nad zakonom in nad slehernim kriticizmom. Nomenklatura je razred priviligirancev, ki jih pripada vse kar je boljšega v življenju in česar ni dovolj za vse ljudi.Njim pripadajo najboljša stanovanja z najboljšo opremo, in umetninami, najboljša hrana in pijača, posebna in najboljša zdravniška oskrba, dostop do necenzuriranih informacij, svoboda potovanj .dostop do vseh izobraževalnih institucij In tako naprej. Vemo, da oblast rada pokvarja. Oblast s takšnimi privilegiji pa seveda še rajši Nomenklatura, iznad zakona in iznad kriticizma se začne spreminjati v sloj demoraliziranih in nekompetentnih služabnikov režima Po drugi strani pa zelo kompetentnih oblastnežov, ki se znajo ohranjati na oblasti. Zelo težko se je posloviti od priviligiranega položaja z vsemi privilegiji, kijih nudi. Tudi njim se toži po "starih, dobrih časih". To sta dva poglavitna tipa slovenskega človeka,ki ju je oblikovala petdesetletna doba revolucionarnega komunizma in komunizma na oblasti in tako prizadelain zaznamovala vsaj tri slovenske generacije. Navkljub počasnemu prevratu v letih 1989 do 1991 in "sestopanju z oblasti" sramota slovenskega komunizma umira počasi. Tudi tranzicija gre silno počasi, ker je še vedno prevelik del polpretekle dobe v glavah, srcih in dušah slovenskih ljudi, pa ne le slovenskih, temveč tudi drugih narodov, ki so bili v objemu sovjetskega imperija. V številki revije Foreign Affairs za maj in junij ti. je objavljen članek, ki gaje pod naslovom "Vrenje na Kosovu" napisal David Ronde. V Članku beremo:" Oče Sava, 33 let star zmeren srbski duhovnih pravoslavne vere, ki živi v samostanu pod zaščito NATO v kraju Gracanica ... pove: Na žalost je večina J