Inserati se sprejemajo in velja tristopna petit-vrsta : 8 kr. če se tiska enkrat, 12 „ ,, ,, „ dvakrat, 15 „ „ „ „ trikrat. Pri večkratnem tiskanji se cena primerno zmanjša. Rokopisi se ne vračajo, nefrankovana pisma se ne sprejemajo. Naročnino prejema oprav-ništvo (administracija) in ekspedicija na velikem trgu h. štev. 9, II. nadstropje. Politimi list za slsiaisli iarod Časnikarstvo. (Konec.) Končaje zadnji članek o časnikarstvu smo rekli, da nimajo le pisatelji časnikarski svoje dolžnosti, ampak jih imajo tudi čitatelji in katoliško ljudstvo sploh. Katere dolžnosti pa imajo bralci do katoliških časnikov, poskusimo danes odgovoriti. Katoliški časniki imajo, kakor se reč vzame, dobro ali slabo podlago, tedaj tudi dobro ali slabo stališče. Dobro stališče imajo, ker je nepremakljivo; podlaga namreč jim je resnica. Ni jim treba plašča po vetru obračati, toraj ne danes zatrdovati in dokazovati: Reč je bela; čez malo časa pa o isti reči zatrdovati ter dokazovati: Reč je črna. V tem pomenu imajo liberalni časnikarji jako slabo stališče, ker podlaga jim je primernost časa; tedaj se morajo tudi vedno na to primernost ozirati, tedaj gledati, kakor petelin na strehi, kmalo na izhod, kmalo na zahod, kmalo proti jugu, kmalo proti severu ter poslušati, od kod veter piha, da se tudi še o pravem času plašček po vetru obrne. Naj to pojasnimo z izgledom, ki bode dandanes naj bolj primeren in umljiv. Nekdaj so časniki vsi: konservativni in liberalni enoglasno zatr-dovali in dokazovali, da ne kaže vradnikov za poslance voliti. Razlogi za to so bili prepri-čavni. A zdaj? No zdaj je konservativnim še isto stališče, tedaj kakor nekdaj ni kazalo vradnikov voliti, tako tudi zdaj ne kaže; vse drugače se morajo pa pehati in truditi liberalni časniki, da isto reč belo pobarvajo, sicer svojih ljubčekov ne morejo voliti. Kaj pa podlaga, stališče? E, bodi to, kjer hoče,zdaj tako kaže! Nasproti pa ravno ta nepremakljiva podlaga dela katoliškim časnikarjem prav sitno stališče. Biti mora enakomerno, trezno, stanovitno; nasproti pa so čitatelji nekoliko po človeški slabosti, nekoliko zapeljani po du;.u časa, po liberalnih časnikih nestanovitni, spremenoljubni itd.; o kako jim manjka marsikaj zdraživnega, spodbadljivega, mikavnega za omahljivo ljudstvo? In zatoraj se tudi zgodi, da mu ostanejo kot naročniki le resni duhovi, ki vedno ljubijo in iščejo resnico in dobro, omahljivo ljudstvo ga pa dan za dnevom bolj popušča — no, kdo se bode tudi s takim časnikom zabaval, ki se duhu časa noče vkloniti in se le vedno in svojeglavim starega načela drži! Iz rečenega pa se izhaja, da je dolžnost katoliških bralcev konservativne časnike ljubiti ter jih stanovitno spodbujati in o sr če vati. Ni drugače dandanašnji, da se moramo obrniti ali na desno ali na levo. Mar li bi ne bili jako čudni svetniki, ko bi se na desno obrnili, pa kmalo potem na levo škilili? Bi se li to ne reklo: Meni je enako resnica in laž ? In vendar kako nebrojno je število takih eitateljev! Kako mora pobiti srce časnikarju, če se vidi zapuščenega od takih, kateri somu bili in bi mu imeli tudi največa podpora biti. Kako pa naj podpiramo katoliške časnikarje? Duševno in t var insko, toraj z dopisi in n a roče v a njem. Časnik hvajiti, pa za-nj nič storiti ter mu nikoli ne dopisovati, nasproti ga pa le presojevati, se pravi stališče časnika na vseh štirih vogalih spodkopavati. Vsaki ogenj mora sčasoma ugasniti, če se mu gradiva ne prideva, časnikar je kakor mlinar, ki žito v moko predeluje ter tako ljudem hrano pripravlja, pa žito se mu mora dona- Po pošti prejemali velja: Za celo leto . . 10 gl. — kr. Za pol leta . . 5 ,, — „ Za četrt leta . . 2 ,, 50 „ V administraciji velja: Za celo leto . . 8 gl. 40 kr. Za pol leta ... 4 „ 20 „ Za četrt leta . . 2 ,, 10 „ V Ljubljani na dom pošiljan velja 60 kr. več na leto. Vrcdništvo je na velik^ h. št. 9, v II. nadstropji."'' Maja po trikrat na:'tedejiia;Sii sicer: v torek, četrtek in sohk