HcLzantetn£ Krizanteme? Kaj hoče povedati ta naslov, k čemu ga nosi pričujoča knjižica? Krizanteme so cvetke pozne jeseni, s ka¬ terimi ob Vseh Svetih okitimo grobove dra¬ gih rajnih. Tudi vsesvetke jim pravijo pone¬ kod.. So podoba naše trajne ljubezni do pokoj¬ nih sorodnikov, prijateljev in dobrotnikov. Koliko svežih grobov bo treba letos oki¬ titi po naši domovini 1 — in še daleč preko njenih meja? In koliko bo takih grobov, ki jih ne bo ozaljšala nobena nežna roka, pred ka¬ terimi se nobeno koleno ne bo sklonilo v tihi srčni molitvi, grobov, ki jih ne doseže rosa blagoslovljene vode — daljnih, skritih posled¬ njih domovanj tistih ljudi, ki so bili še včeraj med nami? Položimo na vse te sveže grobove in na vse pozabljene grobove — in na vse grobove do¬ mačih in tujih pokopališč velik šopek nad¬ naravnih krizantem: molitev, žrtev in dobrih del za trpeče duše vseh pokojnih, ki se še v vicah očiščujejo od svojih slabosti! 'K temu naj nas vzpodbudi pričujoča knji¬ žica! Pisana je tako, da nam na kratkih 30 straneh poda katoliški nauk . o vicah, o na¬ gibih in sredstvih za pomoč vernim dušam. Prebirajmo jo dan za dnem, stran za stranjo, premišljujmo jo in napravimo, kar nam pri¬ poroča: duhovni šopek krizantem iz trideset cvetov! Dvojna številka „Knjižic“ izide enkrat mesečno. Letna naročnina znaša 12 lir. Knjižice št. 237-38 Nihil obstat Ljubljana dne 24. oktobra 1943 dr. p. Gvido Rant škof. cenzor Imprimatur Škof. ordinariat v Ljubljani dne 25. oktobra 1943, št. 3184 Ign. Nadrah gen. vikar JI- 5 * Herausg-eber: Sal. Inšpektorat; ;y<*rantwortlicher Redakteur: Prof .-Dn Andr; ^JSa^ipš; fiir die„Sal. Druckerei" veranfHfprtlieili Div Jos. Valjavec. AUe in Ljubljana %, ^dk©\^ilk': < / Izdajatelj: Sal. inšpektorat; odgovorni urednik: prof. dr. Andr. Farkaš; za „Sal. tiskarno' 1 ogovoren: dr. Jos. Valjavec. Vsi v Ljubljani 8, Rakovnik. / Edi- tore: Ispettorato Sal.; redattore responsabile: Prof. Dott. Andr. Farkaš; per la „Tipografia salesiana responsabile: Dott. Jos. Valjavec. Tut¬ ti in Ljubljana 8, Rakovnik. 1 NOVEMBER „ Verujem v občestvo svetnikov" mo¬ limo v prastari apostolski veroizpovedi. Na veri v občestvo svetnikov se snuje ra¬ zodeti nauk o vicah. Občestvo svetnikov se deli v tri ogrom¬ ne skupine: prva še potuje po zemlji in se imenuje vojskujoča Cerkev; druga se že veseli večne sreče v blaženem nebeškem kraljestvu zmagoslavna Cerkev; tretja pa se očiščuje svojih nepopolnosti v po¬ smrtnem čistilišču trpeča Cerkev. Ta kraj očiščevanja nosi ime vice; rajne, ki se v pjem očiščujejo, imenujemo verne du¬ še ali duše v vicah. V imenu vojskujoče Cerkve moli du¬ hovnik dan za dnem v kanonu sv. maše za trpečo Cerkev: „Te in vse, kateri po¬ čivajo v Kristusu, sprejmi, prosimo, Go¬ spod, na kraj življenja, luči, miru." Te tri besede označujejo trojno hudo trpljenje vernih duš: Prosimo jim življe¬ nja, ki jim ga uničuje skrivnostni ogenj; prosimo jim luči, da bi se jim razjasnila tema. ki jim jemlje blaženo gledanje Jbož- je; prosimo jim miru, da bi jih Bog re¬ šil grenkega kesa in žalosti. Prosimo vernim dušam življenja, luči in miru zlasti v tem mesecu, ki je njim po¬ svečen! Zavedajmo se, da po molitvi raz¬ polagamo z nebeškimi zakladi; nasujmo jih s polnim prgiščem ubogim dušam v vicah. 2. NOVEMBER. Vera nam govori in razum nas prepri¬ čuje, da vice so, da morajo biti. Smrt je gotova. ,.Ljudem je določeno enkrat umreti," s temi besedami potrjuje sv. pismo neizprosno postavo smrti (Hefar 9, 27). S prvim dnem našega življenja smo že smrti zapisani; z vsakim korakom, ki ga napravimo, se ji neprestano bližamo. In potem? „Nato pa pride sodba" (Hebr 9, 27) — posebna sodba, ki v enem samem hipu odloči človekovo usodo za vso večnost. In potem? — Srečen človek, ki bo imel milost, da bo izdihnil v poljubu Gospo¬ dovem brez najmanjše krivde: njegov de¬ lež je nebeški raj in večno veselje v njem! Kogar pa smrt zaloti v težkem grehu in v nemilosti pri Bogu: Gorje si ga njemu! Pogubljenje ga čaka in pekel! Toda premnoge ljudi utegne smrt zalo¬ titi v malem grehu in v neodsluženih čas¬ nih kaznih. Take duše ne morejo priti ,v objem božje pravice, a tudi pekla ne za¬ služijo; njih bivališče ne more biti drugje kakor v začasnem čistilišču vic. Ta resnica, ki je tako skladna z razu¬ mom, ima svojo jasno potrditev v sv. pi¬ smu; soglasno pričevanje cerkvenih oče¬ tov in ravnanje sv. Cerkve, ki moli in priporoča molitve za rajne, pa ji daje bož¬ ji pečat razodete resnice. 3. NOVEMBER. Vice so kraj očiščevanja in zato nujno kraj trpljenja, kajti le z bolečinami se du¬ ša očiščuje in zadoščuje božji privici. Za¬ to jih sv. očetje označujejo z izrazi, ki jih za njimi ponavlja sv. Cerkev: podzemno jezero, globok prepad, razburkano morje, zemlja bede in teme, viharja in goste me¬ gle, kraj stiske, bolesti in solza. Kazni, ki jih trpe duše v vicah, so take, da presegajo človeške predstave. Sv. Av¬ guštin jih v živi domišljiji takole opisuje: Združite — pravi — v en sam snop vse zlo in bolečine, ki zadevajo trpeče člo¬ veštvo v bolnicah in hišah trpljenja, vse bičanje in mrtvičenje puščavnikov in spo¬ kornikov, vsa mučenja in rabeljstva, iz¬ mišljena od trinogov za spoznavalce Kri¬ stusove vere, in nazadnje še bridko trplje¬ nje Kraljice mučencev: pa bo vendar vse to gorje samo bleda slika v primeri z mukami, ki jih trpe duše v vicah. Trpljenje v vicah je tako hudo, da ga lahko primerjamo s trpljenjem v peklu. Ni razlike med trpljenjem v peklu in trplje¬ njem v vicah, pravi angelski sv. Tomaž: razlika je samo v trajanju, pristavlja sv. Ciril. Trpljenje v vicah je časno, trpljenje v peklu pa večno; trpljenje v vicah je z u- panjem oslajeno, v peklu pa brezupno. Kaj smo dosedai .storilj, da to trpljenje vernim dušam ublažimo? 4. NOVEMBER. Ena največjih muk, ki jih prestajajo du¬ še v vicah, je nedvomno muka očiščevalne¬ ga ognja. Prerok Malahija v viziji gleda Gospoda, kako sedi na goreči obli, hoteč očistiti Levijeve sinove, kakor ogenj očiščuje zla¬ to. Apostol Pavel pa z navdihnjenimi be¬ sedami jasno pravi, da duše, ki so oma¬ deževane od nedostatkov in nepopolnosti, ne bodo poprej rešene, dokler ne gredo preko ognjenih plamenov. Zato je katoliško versko izročilo soglas¬ no v opisovanju očiščevalnega ognja, ka¬ kor ga imenuje Origen, ognja, ki žge in po¬ liživa, ne da bi uničeval. Sv. Gregorij iz Niše ga imenuje spravni ogenj; sv. Bazilij pravi o njem, da žge duše kakor slamo in prodira do zadnjega vlakenca. Naš' tvarni ogenj je v primeri z njim kakor senca, dim, naslikan ogenj, zatrjuje sv. Avguštin. Sv. Tomaž pa vzklika ves prevzet: O Bog! Če že ogenj, ki si nam ga podaril v rabo, povzroča muke, strašne jše od drugih muk, kakšen bo šele ogenj, ki ga je tvoja pra¬ vičnost ustvarila prav zato, da duše muči! Ogenj v vicah je resničen in čuten, sa¬ mo da ima to nadnaravno svdjstvo, da se more oprijeti netvarnih duš in vanje pro¬ dreti; pa tudi pravičen je ta ogenj, ker žge sorazmerno s težo storjenih krivic. Glejmo, da tega ognja rešimo sebe in druge! 5. NOVEMBER. Ločitev od Boga je druga velika muka vernih duš. Te muke mi ubogi ljudje na zemlji ne moremo prav doumeti. Potopljeni v čutnost, obdani in prežeti od tvarnega, opiti od svetnega ugodja, imamo o Bogu le medel pojem. Po smrti pa se Bog razodene du¬ ši v vsej svoji častitljivi popolnosti. Duša ga zasluti v blesku njegove lepote in sla¬ ve tor se tako rekoč vrže k njemu kakor puščica, ko se sproži lok. Toda Bog, ki še vidi madeže na njenem obličju, je ne more pripustiti k najčistejšemu poljubu svoje večne ljubezni. In prav v tej razdvojenosti obstoji tr¬ pljenje ubogih duš! Čutijo premočno po¬ trebo, da bi se združile s svojim Stvarni¬ kom; pa vidijo, da so od Njega ločene! Neka skrivna moč jih prepolavlja na dvo¬ je: priteguje hkrati in odbija. Zagon narave jjh dviga k nebu, teža božje pravice jih peha v prepad. Kdo more izraziti bolestno agonijo tega nasprotja? Hrepeneti po Bogu, pa ga ne najti; biti ves božji, pa vendar od Njega ločen! Ah, ko bi sto peklenskih ognjev ali sto ognjenih peklov moglo izravnati trpljenje te kazni! A ni je vernim dušam nobene druge po¬ moči, razen ene same: naše molitve! Za¬ kaj še odlašamo ž njo? 6. NOVEMBER. Tretja muka vernih duš je žalost nad gre¬ hi. Svetniki so ob spominu na svoje pre¬ stopke — velike in male — vzdihovali in jokali; v nadi, da jih bodo izbrisali s strogimi pokorili, so si telo ranili do krvi. Toda, oh, koliko hujši in bridkejši je kes vernih duš! Po smrti jih svet nič več ne slepi; sedaj vidijo greh v vsej grozoti, ra¬ zumejo zlo nravnega nereda, ki ga greh povzroča, in ga sovražijo z istim sovra¬ štvom kakor Bog. Kaj bi dale, da bi ga nikdar ne storile! Strastna želja po uniče¬ nju greha jih razvnema: o ogenj, bodi še bolj vroč, da izžgeš naše hudobije; o tema, bodi še bolj črna, da zakriješ naše madeže! To trpljenje raste tem bolj, kolikor po¬ polnejše je po smrti spoznanje, ki ga imajo duše o Bogu. Višja luč jim razsvetljuje um, tako da spoznavajo neskončno popolnost božjo; vedo, da je Bog svetost sama, ne- nedosežna lepota, brezmadežna in najjas¬ nejša svetloba — toda jojme! V istem žar¬ ku nebeškega razsvetljenja spoznavajo tu¬ di lastno nevrednost in grešnost. In zato jih je samih sebe groza... Novo in novo trpljenje vernih duš — pa tudi nova vzpodbuda za nas, da molimo zanje! Čemu smo vendar mrzli in brezčut¬ ni? Očiščujmo uboge duše z ognjem svoje ljubezni, hladimo jim muko z vodo svojih molitev! 7. NOVEMBER. Ena izmed najbolj tolažljivih verskih res¬ nic je resnica o občestvu svetnikov. Voj¬ skujoča, trpeča in zmagoslavna Cerkev ni¬ so tri ločene Cerkve, marveč so medsebojno zvezane, tako da tvorijo živo skupnost. Verniki na zemlji, duše v vicah in zveličani nebeščani: vsi uživamo Gospodovo dedi¬ ščino, vsem je Kristus Odrešenik in Kralj. Zato je mogoče zasluge enih odstopiti v duhovno korist drugih. Sladko upanje za nas, popotnike na zemlji; da borno v svo¬ jih molitvah uslišani in podprti od blaženih nebeščanov in da se nam radi njihovih za¬ slug odpuščajo časne kazni, ko prejemamo odpustke 1 A še slajše upanje za nesrečne jetnice v vicah! Saj smejo pričakovati po¬ moči in rešitve od zmagoslavne Cerkve v nebesih kakor od vojskujoče na zemlji. Tako si vse tri Cerkve kot tri ljubeče sestre vzajemno podajajo desnico v do¬ sego onega končnega smotra, ko bodo v nebeškem objemu stvorile eno samo zmago¬ slavno Cerkev. Čudovita zveza, vzklika slav¬ ni Chateaubriand, med živim sinom in u- mrlim očetom, med materjo in hčerjo, med možem in ženo, med življenjem in smrtjo, med zemljo in nebom! Poklanjajmo vernim dušam odpustke. V tem se najlepše očituje občestvo svetnikov. Vojskujoča Cerkev razpolaga z zakladi zmagoslavne Cerkve trpeči Cerkvi v korist. 8. NOVEMBER. Pobožnost do vernih duš je vzvišeno dejanje vere. Predvsem daje vera našemu duhu po¬ roti, s katerimi splava onkraj groba, in mu nudi zagotovilo o posmrtnem življenju. S pobožnostjo do vernih duš izražamo temeljne verske resnice: vero v božjo po¬ polnost in pravičnost, v odrešenje in za¬ služen je Kristusovo, v njegovo Cerkev in v posmrtno življenje. Vera nam omogoča dejanski stik z na¬ šimi rajnimi; druži nas z njimi v objemu, ki sicer ni telesen, a je morda še lepši in trdnejši, ker je nadnaraven, ker je božji. In morda, morda pobožnost do vernih duš tudi našo vero okrepi? Na Škotskem je mlademu protestantu umrl ljubljeni brat. Mladeniča je prevzela žgoča skrb za posmrtno usodo bratovo in globoka žalost, ki mu ni dala več miru — vse do takrat, ko je čez leta v Italiji za¬ šel na pokopališče. Bil je prav vernih duš dan in verniki so peli za drage rajnke: Iz globočine kličem k tebi, Gospodi Mladenič je pokleknil in prvič sklenil k molitvi roke, orošene od solza. Ko se je po vroči molitvi dvignil, je vzkliknil: Ka¬ toličan sem' Ta vera, ki ima tako lju¬ bezen za uboge rajnke, ki je tako blago¬ dejna za tolažbo živih, ki tako zadovolji potrebe srca, mora biti božja vera! 9. NOVEMBER. Pobožnost do vernih duš poživlja naše upanje. Ob pogledu na neštevilne nepopolnosti, v katere padamo dan za dnem, se nas morda loteva malodušnost in zdvojenost: češ, saj v tem življenju svojih računov z Bogom nikoli ne moremo dokončno ure¬ diti! Misel na vice pa prinese v zbegano dušo mir: zagotavlja nas, da nam bo še po smrti dana možnost očiščenja od vsak¬ danjih napak, nakar bomo brezmadežni in svetli poleteli v božje naročje. Misel na vice nam je v tolažbo v bridkih trenutkih življenja, zlasti v dnevih osamelo¬ sti in zapuščenosti; kajti zagotavlja nas, da živijo duše naših dragih za nas, da se nam niso odtujile, marveč bdijo nad nami z nežno skrbjo in nenehno nadlegujejo božje Srce, naj obriše naše solze. Pa še v nekem oziru vpliva misel na vice kot hladilni balzam. Našim dragim rajnim njihove slabosti in napake ne bo¬ do preprečile gledanja božjega, saj so še vice, kjer se bodo njih duše lahko očistile. In tako bomo zopet videli svoje drage, blažene v Bogu, zopet bomo doživeli svi¬ denje z njimi, svidenje, ki se ne bo nikoli končalo z ločitvijo. Vice so tista blažena vrata, ki bodo njim in nam odprla pot k Bogu, k presrečni združitvi ljubečih src pred božjim obličjem. 10. NOVEMBER. Krščanstvo je vera ljubezni; kajti vse krščanske zapovedi, celo one, ki zadeva¬ jo bogočastje, so naravnane v smislu te naj¬ lepše čednosti. V ljubezni do Boga in do bližnjega je „vsa postava", vsa popolnost. In pobožnost do vernih duš je še prav po¬ sebno dejanje krščanske ljubezni. Sleherna pomoč, ki jo izkazujemo vernim dušam, je izvrševanje one evangeljske lju¬ bezni, katero priporoča Kristus. Kristjan, ki moli za verne duše, ima oči uprte k dobremu Bogu, kateremu skuša ugajati, roke pa stegnjene k nesrečnim spokorni- cam, katere želi potolažiti in osrečiti. In če Kristus obljublja stoterno plačilo za kozarec vode, ki ga ponudiš bližnjemu, kakšno plačilo šele čaka nje, ki nudijo nad¬ naravno krepčilo dušam, katere so že do¬ ločene, da postanejo kmalu vse božje. '"Pobožnost do vernih duš je dejanje pra¬ ve ljubezni. Pomoči, ki jo izkazujemo v stiski živečemu bratu, se kaj radi prime¬ šajo manj popolni nagibi: ozir na. zuna¬ njost, prevelika nežnost, upanje na zahva¬ lo. Pri ljubezni, ki jo vernim dušam iz¬ kazujemo, vsega tega ni: ta ljubezen cve¬ te zgolj iz vere; ni zemeljska, ampak ne¬ beška. Pobožnost do vernih duš je dejanje ple¬ menite ljubezni, ki se kaže v žrtvovanju najvišjih nadnaravnih dobrini 11. NOVEMBER. Sleherna pomoč dušam v vicah je še prav posebno dejanje ljubezni do Boga. Kralj Savel bi moral s smrtjo kaznovati sina Jonatana, ker je prekršil njegovo po¬ stavo. Pa je izraelski narod goreče pro¬ sil svojega vladarja, naj vendar prizane¬ se ljubljenemu sinu. Kako tolažbo je ob tej priliki okusilo Savlovo srce! S kakim veseljem se je vdal želji svojega ljudstva, da mu ni bilo treba izvršiti dejanja, ki ga je terjala stroga pravičnost! Bog neizmerno ljubi duše v vicah: svoje drage hčerke, v katerih gleda odsev svoje milosti in znamenja odrešilne krvi Kristu¬ sove. Toda pravičnost mu brani, da bi jih sprejel v svoje naročje. Zato se tako re¬ koč sklanja k naši nizkosti, pričakuje in želi od nas, da bi mi ubogi zemljani s svo¬ jimi prošnjami odtehtali njegovo pravič¬ nost. Reševanje vernih duš je torej najbolj božje delo. Po besedah sv. Dionizija ne moremo storiti ničesar, kar bi bilo Bogu ljubše, razen reševanje vernih duš iz vic. Sv. Terezija pa celo zatrjuje, da neskončno usmiljeni Bog z živo nestrpnostjo pričaku¬ je naših molitev za verne duše. Dobri Bog, zato te hočemo goreče pro¬ siti za tvoje ljubljene hčerke. Samo sprej¬ mi naše uboge molitve in pokliči trpeče duše v slavo svojega blaženega kraljestva! 12. NOVEMBER. S pobožnostjo do vernih duš sledimo vročim željam Srca Jezusovega, Sv. Marjeta Alacoque pripoveduje, da se ji je večkrat prikazalo božje Srce in ji toplo priporočalo svoje »dobre trpeče du¬ še", kakor jih je ljubeznivo imenovalo. Msgr. Beguinot pa piše: Presveto Srce Jezusovo je za duše v vicah ogromno božje Sonce, čigar svetli žarki prodirajo v temne ječe in jim ožarjajo pot v svobodo. Ali ni mar ljubezen Srca Jezusovega svoji Cer¬ kvi pustila neizčrpnega zaklada svojih za¬ slug? Ali ne kaplja iz odprte rane presv. Srca, ki se stiska pri sv. maši, neprestano rosa in dež obilne utehe čez plamene oči¬ ščevalnega ognja? In ali ne daje neizmerna ljubezen presv. Srca našim ubogim molit¬ vam vrednosti in uspeha pri reševanju ver¬ nih duš? O Srce Jezusovo, uteha in pomoč vernih duš, bodi vekomaj češčenol Pobožna duša, ki čutiš, da se ti ob mi¬ sli na maščevalni ogenj v vicah stiska sroe od strahu, vstopi v odprto rano presve¬ tega Srca, v to ognjišče ljubezni odloži okovje svojih napak In hkrati s svojimi ma¬ deži uniči v njem tudi tiste, ki so v sra¬ moto in muko trpečim dušam v vicah! V ljubezni do božjega Srca naj se vna¬ mejo naša srca tako, kot se je vnelo srce sv. Gertrude, ki je junaško darovala ver¬ nim dušam v prid vsa svoja dobra dela. 13. NOVEMBER. Marija ni le Kraljica nebes in zemlje, marveč je tudi Kraljica vic, kjer po be¬ sedah sv. Bernardina obstoji njeno vzvi¬ šeno gospodstvo v usmiljenju in ljubezni. Same oči so je, da gleda, kako bi mogla pblajšati trpljenje vernih duš; sam posluh je je, da čuje in uslišuje njih žalostne vzdihe; samo srce je je, da jim iz lju¬ bezni siplje tolažbo in pomoč. Marija ni le Kraljica vernih duš, marveč tudi njih najnežnejša Mati. In kakor bla¬ ga mati toliko bolj ljubi svoje otroke, v kolikor večjem trpljenju in žalosti jih vi¬ di: tako tudi Marija, velika Mati usmilje¬ nja, toliko bolj ljubi te duše, kolikor bolj jih vidi žalostne in trpeče. Marijo nazivamo »Tolažnico žalostnih". Toda, kdo je bolj beden od nesrečnih jet- nic v vicah, kdo je v večji žalosti? Zato ima prav sv. Efrem, ko pozdravlja Ma¬ rijo kot vzvišeno rešiteljico trpečih duš, katere ime zveni v ječi vic kot nebeška harmonija. Če Marijo zares ljubimo, ji napravimo to veliko veselje, da ji pomagamo pri nje¬ nem delu: da vodimo rešene verne duše v podnožje njenega prestola! Poslužujmo se pri tem sredstva, ki ga je ona sama izbrala v ta namen, kakor je razodela v prikazni papežu Janezu XXII., namreč: ška- pulirja naše ljube Gospe Karmelske! 14. NOVEMBER Bratovska ljubezen je tista vzvišena kr- ščanska čednost, ki je po Kristusovem za¬ gotovilu vrata v nebeško kraljestvo. In s pobožnostjo do vernih duš izpolnimo zapo¬ ved bratovske ljubezni v najodličnejši meri. Le poslušajmo besede sv. Janeza Zla- toustega! Zelo izbrana ljubezen je tista, ki jo gojimo do vernih duš. Reveži in ne¬ srečni na zemlji si morejo namreč vsaj delno sami pomagati in iskati pomoči pri dobrih ljudeh; duše v vicah pa, ki trpijo huje od kogar koli na zemlji, si same ne morejo prav nič pomagati. Tu velja, kar je zapisal sv. Ambrozij: Več je vrgdno, izkazati svojo pomoč vernim dušam, ki so v skrajni stiski, kakor podpirati največje¬ ga siromaka. — Pomoč, ki jo izkazujemo vernim dušam, obriše največ solz, omili največ muk. Res, kdo je nesrečnejši od vernih duš? Trpeti, neizmerno trpeti: to je vsebina življenja, ki ga hip za hipom, uro za uro žive te nesrečne duše. Trpljenje, ki se mu ne po sili ne po trajanju ne da pri¬ merjati nobeno drugo trpljenje: to so vi¬ ce! Kako brezmejno dobro delo opravi to¬ rej vernik na zemlji, ki se v svoji lju¬ bezni dvigne preko groba in smrti do je¬ če božjega kraljestva, tolaži jetnike in jih krepča, jim snema verige ter jih vodi v blaženo luč božjega gledanja! 15. NOVEMBER. Pomagati vernim dušam, piše pobožni sv. Frančišek Šaleški, je isto kot obisko¬ vati bolnike, nasioevati lačne in napajati žejne božjega gledanja, reševati jetnike, o- blačiti nage, sprejemati v nebeško domo¬ vino uboge jetnike, tolažiti žalostne; z eno besedo: vaditi se v vseh delih usmiljenja. S pomočjo, ki jo izkazujemo vernim du¬ šam, vodimo duhovno lačne k nebeški po¬ jedini, kjer se nahranijo z nebeško mano, ki nasičuje izvoljence; odžejajo se s sladko pijačo, ki je dragocena Kri Kristusova v reki nebeške sreče; oblečejo se v nadna¬ ravno obleko svetlobe in večnega bleska, v svatovsko oblačilo božjih povabljencev k nebeški gostiji. 1 Z deli usmiljenja do vernih duš poma¬ gamo izgnanim popotnikom, da vstopijo v nebeški Jeruzalem, ki je domovina izvo¬ ljenih duhov; obiskujemo bolnike in re¬ šujemo jetnike, ki vzdihujejo v najstraš¬ nejši ječi in se v krčih vijejo na ognjeni postelji. S pomočjo zakladov sv. Cerkve blažimo, sladimo trpljenje in brišemo gren¬ ke solze iz objokanih oči. O blagoslovljena roka, ki se sklepaš k molitvi za verne duše; blagoslovljen korak, ki ga napraviš iz ljubezni do njih! Blagor ti, kristjan, ki se ne pomišljaš izvrševati del krščanskega usmiljenja v pomoč ver¬ nim dušam! 16. NOVEMBER. Krščanska duša, upri svoj pogled v te¬ mno ječo vic, v ječo, ki bo verjetno nekaj časa tudi tvoje posmrtno domovanje, in pomisli, koliko nesrečnih jetnic je tu za¬ prtih in kaznovanih. Morda teh duš ne poznaš; toda zavedaj se, da so to bili ne¬ koč ljudje, odeti v isto meso kot mi. Imeli so istega skupnega očeta z nami; zato so bili — in so še — naši bližnji, naši bratje in sestre. Ali ne bodo nagibi bratstva za¬ dostovali, da vzbude v nas čustvo sočutja? Nesrečni prebivalci vic so bili še več: bili so kristjani, naši bratje po Kristusu! Po njihovem čelu je tekla ista zveličav¬ na krstna voda, ki jih je prerodila v otro¬ ke sv. Cerkve; z nami vred so poklekov,ali v istih svetiščih in se udeleževali iste ev¬ haristične pojedine. Ločilni znak kristjanov pa je sočutna ljubezen po Kristusovih be¬ sedah: „Po tem bodo vsi poznali, da .ste moji učenci, ako boste imeli ljubezen med seboj" (Jan 13, 35). Pomagajmo torej iz nagiba ljubezni svojim bednim bratom po Kristusu! Duše, ki vzdihujejo v tej temni ječi, so svete duše v milosti božji; in to je tretji nagib, ki nas navaja k sočutni po¬ moči. Kajti urejena ljubezen hoče, da lju¬ bimo pravičnega bolj ko grešnika. Vztrajajmo torej v molitvi za rajne, po¬ živimo jo, podvojimo jo! 17. NOVEMBER. 'Ko ‘bi ti bilo dano, krščanska duša, u- preti pogled v vice, bi med njihovimi pre¬ bivalci nedvomno zagledala svoje znance, prijatelje in rojake, dobrotnike in sorod* nikc. Ali ni višek domovinske ljubezni, če si prizadevamo, da bi z rojaki, ki smio z njimi imeli skupno zemeljsko domovino, nekoč skupno kraljevali v nebeški domovini? V življenju smo imeli prijatelje in jih še vedno ljubimo. Saj smrt ne sme pretr¬ gati nežnih vezi prijateljstva, marveč lih mora utrditi in posvetiti v Bogu. In še: Pravo prijateljstvo se spozna v trpljenju in preizkušnji. Posnemajmo torej sv. Am¬ brozija. „V življenju sem nežno ljubil Te¬ odozija,“ govori sveti škof, „in zdaj, ko mi ga je smrt ugrabila, ga ne morem ne¬ hati ljubiti in ga ne zapustim poprej, do¬ kler ne bom gotov, da je s pomočjo mo¬ jih solz dospel na sveto goro večne sreče." Najgrša napaka med ljudmi je nehvalež¬ nost. Ali pa pomislimo, da so med vernimi dušami tudi naši dobrotniki in sorodniki? In da nam iste duše, ki so nam nekoč go¬ vorile besede ljubezni in vzpodbude, da¬ nes govore besede tožbe in prošnje? Ne odgovarjajmo z nehvaležnostjo za prejete darove, marveč se zavedajmo, da borno s hvaležnostjo nase priklicali novih dobrot in božjega blagoslova! 18 NOVEMBER. Glas krvi je najmočnejši glas — ne le na tem, marveč tudi na drugem svetu. In prav naša kri je, naši starši so, ki jih slišimo iz vic prositi pomoči bolj ko kogar koli drugega. Njihova kri se .preta¬ ka po naših žilah, naše čelo je toplo od njihovih poljubov, naša ušesa odmevajo od njihovega ljubega glasu. Tisoč stvari nas spominja njihove ljubezni: ta hiša, ta o- prava, ti dohodki — vse to so sadovi njihovega truda. Ali more biti sinovo ali hčerino srce tako pokvarjeno, da bi u- živali sadove njihovega znoja, pa ne bi ničesar žrtvovali za svojce mrtve rodi¬ teljev „Ako pa kdo za svoje, zlasti za svoje domače, nima skrbi, je vero zatajil in je hujši od nevernika/' zatrjuje sv. Pavel (1 Tim 5, 8). Morda, morda trpe naši starši v vicah vprav radi nas! Slepa nežnost, ki so jo gojili do nas, jih je nemara trgala od nji¬ hove dolžnosti; prevelika skrb za naše do- dro jih je znabiti preveč priklepala na zemljo. Morda je naša krivda, da jim ni mogel duhovnik božji pravočasno podeliti zakramentov za umirajoče in olajšati greš¬ nega bremena, ki jih zdaj teži v vicah? Večni Oče, pri dragoceni krvi tvojega ljubega Sina te prosim, imej usmiljenje mojimi dragimi starši! 19. NOVEMBER. Naravno je, da človek dela radi upanja na plačilo; in kaj naravno je, da iščemo plačilo za pomoč, ki jo izkazujemo vernim dušam. Ne bodimo v skrbeh! Velikodušni Bog, ki celo kozarca vode ne prezre, bo naš prebogat plačnik. „Zares čudovito," vzklika sv. Janez Kri- zostom, „mi darujemo v pomoč vernim dušam dela usmiljenja in ta dela se vr¬ nejo in razlijejo blagoslov nad nas: živi prosijo za mrtve in mrtvi prosijo za žive; dobri Bog pa uslišuje ene in druge ter rosi na oboje bogastvo milosti. Bodi bla¬ goslovljen in zahvaljen neskončno usmi¬ ljeni Bog!" Zapisano je: Stori dobro pravičnemu in prejel boš veliko povračilo! (Prid 12,2.) In zopet je pisano: Blagor usmiljenim, za¬ kaj ti bodo usmiljenje 'dosegli! (Mt 5, 7.) — Ni treba dokazovati, da veljajo be¬ sede o pravičnih in usmiljenja vrednih bolj za verne duše kakor za kogar koli na zemlji; in besede o povračilu ter deležu usmilje¬ nja veljajo bolj za tiste, ki vernim dušam pomagajo, kakor za največje dobrotnike človeštna. „0 kristjan," vzklika sv. Avguštin, „če hočeš, da bo imel Bog sočutje s teboj, ga imej ti z vernimi dušami!" „Vse, 'kar smo storili za pokojne," dodaja sv. Ambrozij, „nam bo povrnil dobrotljivi Bog." 20. NOVEMBER. Vice niso kraj pozabe in nehvaležnosti; kajti nehvaležnost je lastnost tega sveta. Vice so marveč prav tako kot nebesa kraj, kjer se vrača in plačuje. Verne duše ne morejo ničesar storiti zase; veliko pa premorejo pri Bogu s proš¬ njo za svoje dobrotnike. Dobri Bog, ki jih ljubi kot svoje hčerke in izvoljenke, se njihovim prošnjam nikakor ne more u- stavljati. Lahko torej verjamemo zatrje¬ vanju sv. Katarine Bolonjske: „Nikoli ni¬ sem prosila vernih duš za kakšno milost, ne da bi bila uslišana." Poskusimo od¬ slej tudi mi dan za dnem goreče prositi za te blagoslovljene duše, pa bomo sami na sebi občutili uspeh njihove prošnje za nas! Najobilnejši blagoslov pa bo rosil na do¬ brotnika vernih duš ob njegovi smrtni uri. Od tega poslednjega in najvažnejšega tre¬ nutka življenja odvisi vsa naša večnost; zato bodo verne duše zlasti takrat podpr¬ le našo slabost in okrepile naše zaupanje. In če bo tudi nas zadela žalostna usoda, da bomo ostali v ječi očiščevanja, se bo nad nami izpolnila beseda Gospodova. Od¬ merjeno nam bo po isti meri, po kateri smo tudi mi za življenja merili vernim du¬ šam prošnje molitve in dobra dela, Bodimo torej usmiljeni reševalci vernih duš, saj bodo one nekoč naše rešiteljice! 21. NOVEMBER. Najizdatnejše sredstvo v pomoč vernim dušam je daritev sv. maše. Hraber poveljnik Juda Makabejec je ho¬ tel pomagati dušam {Svojih padlih vojšča¬ kov. Zato je zbral dvanajst tisoč drahem srebra in jih poslal velikemu duhovniku v Jeruzalem, da bi se opravila slovesna daritev v posmrtni blagor njihovih duš. Če je koristila umrlim daritev stare za¬ veze, ki je bila zgolj podoba sedanje ko¬ liko b al j zadostilna mora biti daritev no¬ ve zaveze! Tu se namreč daruje odrešilna božja Kri, katere neskončne vrednosti ni mogoče ne popisati ne preceniti; zadostuje povedati, da je to Kri Boga samega! Ta< Kri Boga - človeka se ne ustavi na pragu vic, marveč v kraju trpljenja — po člo¬ veško povedano — rosi kapljica za kap¬ ljico na žareče plamene, da ublaži žgoči, ogenj ter nudi dušam hladilo in pomoč. O dragocena Kri Kristusova, častim te,, molim te in blagoslavljam te! Po pravici zatrjuje sv. Ambrozij, da pri¬ naša daritev sv. maše, darovana za večni: mir umrlim, dušam pokojnih neizmerno ve¬ selje in rešenje. Tridentinski cerkveni zbor povzema mnenje cerkvenih očetov, ko u- či, da je gotovo in izdatno sredstvo, sred¬ stvo vseh sredstev za reševanje duš iz vic daritev sv. maše. 22. NOVEMBER. Največja iznajdljivost Jezusove ljubezni, pravi sv. Marjeta Marija Alacoque, in naj- izdatnejši pripomoček za reševanje vernih duš je nežna in odkrita pobožnost do presv. Srca Jezusovega. Združitev s presv. Sr¬ cem, nadaljuje svetnica, preobliči naša de¬ la v novec neizmerne vrednosti s podobo božje ljubezni. Vsako spravno dejanje, o- pravljeno v zvezi s presv. Srcem, je de¬ ležno ognja tega božjega Srca in ima ne¬ izmerno, božjo vrednost. Nič ni torej čudnega, če je vprav glas¬ nica pobožnosti do presv. Srca Jezusove¬ ga, sv. Marjeta Alacoque, bila v številu o- nih izvoljencev božjih, ki so gojili izredno pobožnost do vernih duš. Cesto je molila zanje, se postila in celo bičala. Mnogokrat je noč od četrtka na petek prebila pred tabernakljem, da bi bila bliže ljubeznivemu Srcu Jezusovemu in izprosila od njega čim gotovejše uslišanje za svoje ljube duše v vičah. "Božje Srce tudi samo želi, da ga pro¬ simo za te njegove trpeče duše; saj je za¬ nje se prav posebno „žareče ognjišče lju¬ bezni". Kdaj bom poslušal goreče želje presv. Srca in se ravnal po zgledu njegove izvoljene glasnice, da bom s pobožnostjo do Srca Jezusovega družil molitev za verne duše? 23. NOVEMBER. Drugo preizdatno sredstvo za pomoč ver- nim dušam je molitev. Molitev je ključ do milosti in božjega usmiljenja; molitev raz¬ oroži roke božje pravice in privabi bla¬ godejno roso božjega blagoslova. Molitev je edina velesila, pred katero se Bog ukloni, pravi stari krščanski pi¬ satelj Tertulijan. Pomagajmo torej vernim dušam z mo¬ litvijo. Saj jo priporoča sv. pismo samo: „Sveta 3n zveličavna je misel moliti za raj¬ ne, da bi bili rešeni grehov" (2 Mk 12, 46). Zato je sv. Pavel molil za večni mir svojega rajnega učenca Onezifora in mu. prosil usmiljenja pri Gospodu (2 Tim 1, 18). Kar omenja sv. pismo, o tem nas določ¬ neje poučuje 'cerkveno izročilo. „Le jo¬ kajte nad svojimi dragimi mrliči," piše sv. Ambrozij, „toda tudi molite zanje!" Sv. Tomaž pa pristavlja, da je molitev za raj.- ne Gospodu mnogo prijetnejša od molitve, ki jo opravljamo za svoje žive brate. „Mi molimo za svoje drage rajnke," piše sv. Ciril, „in smo tudi uverjeni, da jim bo z molitvijo takoj pomagano." Če še nismo doslej molili za verne duše,, molimo poslej. Če pa smo dozdaj molili, molimo za naprej še več, še bolj goreče. Zavedajmo se, da je naša molitev zlat ključ, ki nesrečnim vernim dušam odpira veličastna vrata nebeškega paradiža. 24. NOVEMBER. Molitev za verne duše bodi evharistična! Uspeh naše molitve Je navezan na posre¬ dovanje Gospoda Jezusa, ki je rekel: »Res¬ nično, resnično povem vam: Ako boste O- četa kaj prosili v mojem imenu, vam bo dal" (Jan 16, 24). Kje se bomo Kristusovega posredovanja bolje poslužili kakor pred ta¬ bernakljem, kjer prebiva usmiljeni srednik živih in mrtvih, Bog in človek Jezus Kri¬ stus? Prav posebno tesna pa je evharistična vez med Kristusom in verniki pri daritvi sv. maše. Kdor je pri sv. maši pobožno navzoč, ta po besedah sv. Gregorija Vel. izdatno olajša trpljenje vernim dušam ter jim izprosi naglo rešitev iz vic. Vsa dobra dela skupaj, je navadno trdil sv., Janez Vianney, nimajo tolikšne veljave kot maš¬ na daritev. Že samo s tem, da smo pri njej pobožno navzoči, lahko pridobimo ver¬ nim dušam polajšanje. Višek pa doseže naša evharistična zdru¬ žitev s Kristusom pri sv. obhajilu. Uporabi¬ mo trenutke sv. obhajila v to, da prosimo za verne duše! Ko se v svojih prsih okle¬ nemo dragega gosta, ko naš jezik rdi od Gospodove Krvi, tedaj ima naša molitev božansko moč, tedaj se razliva v vice pre¬ obilje božje dobrote in usmiljenja. In tu¬ di sv. obhajilo samo radi darujemo za ver¬ ne duše v vicah! 25. NOVEMBER Med mnogimi sredstvi, ki jih lahko u- porabljamo v rešitev vernih duš, moramo omeniti eno, ki je sicer na videz majhno in neznatno, a po vrednosti prepomembno. To sredstvo so vzdihljaji. Vzdihljaj je kakor puščica, ki se iz- proži iz napetega loka - iz našega pre¬ kipevajočega srca, predre ljubeče Srce bož¬ je ter nam nakloni božjo pomoč. V enem samem vzdihu obstoji, morda v eni sami besedi, v eni sami misli, ki poleti proti nebu; le en hipec traja in ga je mogoče obuditi v sleherni življenjski okolnosti: kljub temu pa je vzdihljaj zgoščena mo¬ litev velike vrednosti; je kakor svetal blisk, v katerem se razelektri polnost bogoljub- nega srca. Vsi duhovni učitelji so soglasni v izjavah, da so vzdihljaji prekoristni za duhovno življenje; še prav posebno koristni pa so kot pomoč, ki jo izkazujemo vernim du¬ šam. Kakor skrbni skopuhi spravljajo v skrinje novčič za novčičem, da tako po drobnih kapljah naberejo ogromen kapi¬ tal pravi sv. Marjeta Marija Alacoque tako tudi pobožne duše ne smejo niko¬ li pozabiti, da morajo množiti dragoceni zaklad ljubezni do vernih duš z majhnimi novci pogostih vzdihljajev. V bodoče to¬ rej cenimo odpustke bolj, kakor smo jih cenili doslej! 26. NOVEMBER. Dolga in resna je bila pokora, ki so jo morali delati grešniki v prvih krščanskih stoletjih; trajala je leta in leta. Sčasoma pa je začela Cerkev grešnikom te časne kazni odpuščati, zlasti na priprošnjo mu¬ čencev in radi njihovega krvavega toplje¬ nja. To so bili odpustki. Odpustek je delna ali popolna odpustitev časnih kazni, ki grešniku ostanejo tudi še potem, ko je greh že odpuščen. Grešnik bi moral za te kazni sicer zadostiti; toda na nauku o občestvu svetnikov se snuje drug nauk, da more Cerkev jemati iz za¬ klada preobilnih zaslug Jezusa Kristusa, Device Marije in svetnikov ter z njimi nadomestiti pokoro grešnikov. Odpustki koristijo živim v svoji pravi obliki; kot |odpuščanje; mrtvim pa kot proš¬ nja. Verne duše namreč niso podvržene sodni oblasti Cerkve, zato jim Cerkev kaz¬ ni ne odpušča, ampak jim pomaga, kakor more: vernike pooblašča, da odstopijo njim v pomoč zadoščenja in zasluge, s katerimi bi morali sami poplačati svoje lastne dol¬ gove, in prosijo usmiljenega Boga, naj jih blagovoli sprejeti v nadomestilo za kazni, ki jih morajo prestati duše v vicah. Bodimo vneti v nabiranju odpustkov, na- klanjajmo njih sadove tako kot sadove dru¬ gih dobrih del vernim dušam! Posredujmo odpuščanje, da bomo odpuščanje dosegli! 27. NOVEMBER. Izdatno sredstvo za pomoč vernim du¬ šam je miloščina, ker ima to posebno last¬ nost, da božji pravici zadoščuje za časne kazni živih in mrtvih. Svete knjige navajajo več prelepih sla¬ vospevov o tem krepostnem dejanju za- doščevanja. Sam nadangel Rafael govori Tobiju, da miloščina pokrije množino gre¬ hov in da je deležna usmiljenja ter več¬ nega življenja. „Blagor tistemu, ki pomaga revežu in potrebnemu; ob dnevu nesreče ga bo otel Gospod," piše psalmist (Ps 40, 2). Sv. Duh primerja miloščino studencu vode; voda pogasi ogenj in tako tudi mi¬ loščina izbriše kazni za grehe. Cerkveni očetje so zapisali o miloščini na¬ ravnost zlate besede. Posebej poudarjajo, naj obstoje boljši pogrebi, s katerimi ho¬ čemo počastiti drage rajnke, v tem, da jim naklonimo sadove svoje miloščine. Angel¬ ski učenik sv. Tomaž zatrjuje, da ima milo¬ ščina moč zadoščevanja, ki je boljša od molitve; zopet pa je molitev boljša od posta. Kako žalostno je, toži sv. papež Leon, da so redki, ki si oskrbe to lahko re- šenje za smrtno uro; še redkejši pa, ki ga drugim naklanjajo. Koliko sinov ima vsega v obilici, pa ničesar ne žrtvujejo zanje, ki so jim dali življenje! Ali ne ve¬ lja ta graja tudi za nas? 28. NOVEMBER. Vernim dušam je mogoče pomagati z dobrimi deli, ki jih imenujemo žrtve ali odpovedi. Najprej z zatajevanjem čutov ali mrtvi- čenjem! Tridentinski cerkveni zbor pravi, da kaznovanje lastnega telesa zdravi po¬ sledice storjenih padcev in jih uničuje; pristavlja še, da je Cerkev v vseh časih to sredstvo priporočala kot učinkovito in Bogu všečno, Ako si torej naložimo kako neprijetnost ali se odrečemo dovoljenemu razvedrilu pa zasluge poklonimo vernim du¬ šam, storimo pač dušam koristno dejanje. Pa potrpežljivost v nadlogah in vdanost v voljo božjo: kolikokrat jo Bog terja od nas! Da bomo poslej to žrtev laže dopri¬ nesli, jo darujmo Bogu v od,puščanje čas¬ nih kazni svojih in vernih duš v vicah! Tisti, ki hočejo usmiljenje doseči, mo¬ rajo biti sami usmiljeni; tisti, ki hočejo doseči odpuščanje, morajo tudi sami od- nuščati. Nauk za nas glede pomoči, ki jo hočemo izkazovati vernim dušam: odpu¬ ščajmo žalitve, odpuščajmo krivice! Takrat bomo laže molili zase in za verne duše: Odpusti nam naše dolge, kakor tudi mi od¬ puščamo svojim dolžnikom. Pravični Bog! Iz ljubezni do tebe odpu¬ ščam svojim sovražnikom in krivičnežem; ti pa v zameno odpusti vernim dušam, ki so tvoje ljubljene prijateljice! 29. NOVEMBER. Misel na vice je za vernike na zemlji zveličaven nauk. Pomisli, krščanska duša, da trpijo v vi¬ cah izbrani duhovi, svete duše, ki so se ločile s sveta v milosti in so določene za uživanje Boga v nebeški slavi. Za življe¬ nja so gojile dejansko ljubezen do bož¬ jega Zveličarja in sodelovale z njegovo mi¬ lostjo. Svoje morebitne padce so bridko objokovale in morda delale zanje dolgo- In ostro pokoro pa vendar! Pa vendar jih neskončno pravični Bog, pred katerim niti angelski duhovi niso zadosti čisti, ta¬ ko strogo kaznuje in tako grozno očiščuje. Veliki Bog, kaj bo torej z mano, nesreč¬ nim in nespokorjenim grešnikom! Kdaj bom začel greh sovražiti in se ga ogibati, kdaj bom začel misliti na jpokoro! Naj nas varujejo vice predrznega zau¬ panja v božjo dobroto. Kaj rada se nam vsiljuje misel: Saj se grehov pri sv. spo¬ vedi s tako lahkoto opremo! Nikar! Še vedno ostanejo časne kazni, ki nam uteg¬ nejo prinesti dolgo pokoro! Vioe nam kažejo nadalje, kako drago¬ cen je čas. Če izrazimo njegovo vrednost v primeri, lahko rečemo, da je toliko vre¬ den kot Bog sam, ker si moremo v ča¬ su Boga zaslužiti ali ga zapraviti. Zbiraj¬ mo torej zasluženja dobrih del, dokler i- mamo čas! Ko napoči večnost, bo prepozno! 30. NOVEMBER. Napočil bo trenutek, o pobožna duša, ki bereš te vrstice in jih premišljuješ, ko boš v večnosti spoznala vrednost pri¬ poročane pomoči vernim dušam. Morda bo tudi tebi dano okušati tr¬ pljenje, ki ga zdaj drugim blažiš. Grenka je sicer ta misel, pa vesela hkrati: ne boj sel Ljubezen, ki jo zdaj izkazuješ, boš do¬ bila pvovrnjeno v stoterni meri. Zamenjala se bo vloga med tabo in vernimi dušami: Zdaj si ti rešnica vernih duš, pozneje pa bodo rešene duše tvoje rešiteljice. In tako se ti bodo kmalu odprla vrata žalostne ječe; kakor golobica bo duša po¬ letela v svetlo prostost, v višje višave Kristusu nasproti. Srečni trenutki našega vstopa v blaženo kraljestvo nebeško! Kri¬ stus sam nas bo sprejel v svoje naročje; poleg njega nas bodo pričakale zveličane duše, ki smo jih rešili z molitvijo in do¬ brimi deli tudi naši najdražji bodo med njimi! Njih pozdravni spev se bo družil s petjem angelskih zborov: Pridi, naša pri¬ jateljica, da boš ovenčana! Morda ni več daleč ta dan. Nit našega življenja se tanjša, dnevi naše umrljivosti so po besedah apostola Jakoba zelo ma¬ loštevilni, večnost se nam približuje s po¬ spešeno naglico. Zbirajmo torej zaklade do¬ brih del za verne duše in po vernih dušah Dcotme o Hnfi&icaU IZŠLA JE izredna knjižica št. 235 a. Na¬ slov: čudodelna svetinja", spisal Alojzij Plan- tarič C. M. Vsi poznamo svetinjo z napisom: O Marija, brez madeža spočeta, prosi za nas, ki se k tebi zatekamo. Ta svetinja je bož¬ jega izvora. Marija sama jo je po sestri Ka¬ tarini Laboure podelila vernikom v tolažbo in priprošnjo. O tem govori nova knjižica. Na¬ ročniki te izredne knjižice ne boste dobili. Kupite jo lahko v knjigarnah in pri lazaristih (Tabor 12). Cena ena lira. ZAMENJAMO ALI ODKUPIMO sledeče knji¬ žice: Srečno pot, Rešilna vrv, Sveto leto, Iz¬ let v Rusijo, Kje žive mrtvi, Svete snovi, Du¬ hovna čitanka. Kdor jih ima pa jih lahko pogreša, naj jih prinese ali pošlje v upravo ali v "Mladinsko 'za¬ ložbo.' Toplo se priporočamo. ZA NOVEMBER so primerne tudi te knji¬ žice: Na pomoč uernim dušam, Krščansko po¬ kopališče, Odpri srce ..., Odpustki. NOVA ŠTEVILKA bo „Duhouni koledarček 1944". Vljudno prosimo vse, ki navadno jem¬ ljete naš koledarček v večji množini, da mm pošljete Vsaj približno prednaročilo. Tako se olaiša delo in prihrani neljubo čakanje. VSE ZADEVE v zvezi s v ,'V ■ ; --• - tudi Mladinska založi KNJIŽICE V I NARODNA IN UNIVERZITETNA KNJIŽNICA V DESETEM «S LETU ŽELIM j KNJIŽICAM- I DA BI NAŠLE I POT K VSEM SLOVENSKIM DUŠAM IN BI V TEH IZREDNIH ! ČASIH V j _ NAOVEČJIMERll MOGLE VRŠITI 9 SVOJO VAŽNO I NALOGO = I UČITI- 9 TOLAŽITI- M VODITI- 'fl f Gregorij Rozman : || fikof vjI