Poštnina plačana v gotovini. fftf .,///// Ljubljana, dne 24. novembra 1938. — Leto XI. — Št. 48. Jflf m | m. m. i / mm upi vir o GLASILOM. J5.il.V Ulil KRČANSKEGA DELOVNEGA LJUDSTVA Človečnost komunizma Potrebna beseda Že prvi teden po razpisu državnozborskih volitev smo v naši »Delavski pravici« natančno povedali stališče do tega izrazito političnega dogodka. To smo namenoma napisali zato. da že v začetku volilnega boja, neglede na njegov razvoj povemo stališče naše JSZ-e. Vedeli smo, da bo nastalo težko vprašanje za našo organizacijo, ker se jo bo hotelo vpreči v volilno borbo. ^a.m. vsem skupaj je znano, da so delodajalske in tako imenovane gospodarske organizacije v vsakem političnem boju nedotakljive, dočim so organizacije delovnih slojev pravi eldora-do za politične stranke. Nasledki tega dela se živo občutijo v organizacijah delovnih slojev, ker nimajo ne prava gospodarska in strokovna vprašanja tiste življenjske sile in odpornosti, ki jo v takem boju potrebujejo. Manjka jim tudi prave zavesti, da bi si iz svojih lastnih sil ustvarjali prihodnost, ker vedno visijo na ramah političnih strank in od njih pričakujejo vse. Ta usodna zmota je delavstvo spremljala vso povojno dobo. Zato pa so delavske organizacije dandanes tako šibke in uspehi delavskih gibanj klavrni. Delavec danes veliko premalo zaupa sam sebi, svoji lastni moči in ustvarjalni sili. Le preveč se zanaša na druge, da mu bodo njegovo težko vprašanje reševali. Vedeti pa moramo, da delavca ne bo reševal nihče brez njegovega lastnega sodelovanja. In to sodelovanje mora biti res delavsko, da bo delavec svoje pravice tudi zahteval, ne pa le prosil. To pa more le tako, če je organiziran v svoji lastni, neodvisni in svobodni strokovni organizaciji, če pa je razbit in neorganiziran, je odvisen le od miloščine in dobrote. Koliko težkih pogajanj mora imeti strokovna organizacija, če nima za seboj močnih in trdno organiziranih vrst. Ko zmanjka potrebne odpornosti pri članstvu za dosego njihovega cilja pri pogajanjih, morajo zastopniki delavstva popuščati in na vse zadnje skoraj prositi za mal uspeh. Kako težko je delo prizadetih v takem primeru. Če ta mal primer iz neredkih dogodkov strokovnega delavskega življenja prenesemo na javno življenje, se nam prikaže ista slika. Vedeti moramo, da je v političnem življenju prav tak boj za socialno-gospodarska vprašanja kot v mezdnih gibanjih, pogajanjih, posredovanjih itd. Zato je dandanes predvsem važno za Jugoslovansko strokovno zvezo, da ustvarja svojo lastno delavsko skupnost na zdravi podlagi, katero so ji dali že ustanovitelji pri njenem rojstvu. Dr. Janez Krek je vedel nekaj, ko je rekel, da mora biti Jugoslovanska strokovna zveza neodvisna organizacija krščansko socialnega delavstva. Zato, ker je hotel, da raste iz JSZ delavsko Ribanje, ki bo samoraslo, zdravo in borbeno, ki ne bo prosilo, ampak zahtevalo, pa naj bo kjer koli in od ko-gar koli. Šele danes vidimo kako je dr. KreK imel prav, ko je hotel imeti strokovno organizacijo in celotno gibanje krščansko socialnega delavstva krepko in samozavestno, da bo po svojih osnovnih krščanskih načelih s svojim delom kar rezalo v meso skapitaliziraue človeške družbe. Po Jugoslovanski strokovni zvezi naj raste pravo krščansko gibanje, ki pozna v življenju samo resnico in ravico, te največji božji hčerki. In ka-o je danes človeštvo potrebno resnice in pravice, kako pa tudi take delavske organizacije, ki bo imela na Morda se še ni kedaj toliko pisalo in govorilo, v meščansko kapitalistični družbi in časopisju, o komunizmu in socializmu kakor v današnjih dneh. Zdi se, kakor da bi bila od plutokracije (denarnih mogočnikov) in posedajočih ljudi razglašena nevarnost komunizma sedaj večja kakor v preteklosti. Sedaj, ko je komunizem skoro po vseh državah sveta razglašen kot zločin in povsod preganjajo kakor nekdaj kristjane, Medtem ko si privatni kapitalizem proti nizki odškodnini pri-lastuje delo tistih, ki morajo ali pa hočejo njemu služiti, hoče komunistična družba zajeti z nasiljem v svojo last vse ljudi. Vsak človek, ki je za delo sposoben, mora z delom zaslužiti svoj kruh. To je božja ureditev. Je pa zasiužek tudi njegova last. V komunizmu je vse delo v rokah drž. uprave. Država je torej gospodar vsega dela in ljudskega gibanja, ki daje in urejuje delo, odloča nagrade za delo v imenu skupnosti. Vse je po drž. upravi skupno, nihče ne more biti lastnik zemljišča, ne poslopja, ne delavnice, ne tovarne; tudi ne gostilne, trgovine ali kakršnega koli podjetja. Ker je vse skupno in državno, se morajo državi izročiti donosi podjetij, ki jih dobivajo podjetniki ali pa bivši lastniki iz obratov, katere potem v ta namen ustanovljenega zadružništva vodijo. Tako se na zunaj sprememba gospodarskega gibanja skoraj ne opaža, posebno že, ko je v teku denar. Po komunističnem načelu so vsi ljudje ena- svojem praporu samo ti dve besedi. — To je življenjska sila naše JSZ-e. Kakor hitro bi JSZ iz svojega programa izgubila to največje svoje načelo, potem ni več JSZ, ni več delavska organizacija ampak le organizacija za delavce. Jugoslovanska strokovna zveza se ni udinjala prav nikomur, kakor sedaj hočejo begati nekateri naše člane po deželi in tudi neorganizirane delavce. Je v vsakem primeru slejkoprej svobodna delavska organizacija. Še celo tako je svobodna, da v vprašanjih, ki se nje naravnost ne tičejo, pusti popolno svobodo tudi svojemu članstvu. Ker če sama zahteva svobodo zase, pozna svobodo tudi v svojih lastnih vrstah. Pusti pa svobodo tudi zato, ker se zaveda zrelosti svojega članstva, da vsak njen član nastopa prav povsod kot svoboden človek in svoboden državljan za svoje delavske koristi. Mi nočemo sužnjev diktature ne v svojih ki, v dejanju pa vidimo, da ni tako. Razlika je ista kakor v kapitalističnih državah. Sicer je menda vsakdo »so-drug« ali »tovariše«, to je pa tudi vsa enakost. V upravi države in vojske so postavljeni uradniki in častniki po določenih službenih stopinjah in šaržah. Torej nadrejeni in podrejeni. Osebne politične svobode ni. Vse mora vrteti v kalupu komunizma. Edino, kar je spremenjeno, je prvenstvo delavnega ljudstva, kolikor se tiče notranjih formalnosti in spremembe zakonov in kolikor v Rusiji to dopušča predsednik sovjetov gospod Staljin. Ta način vladanja imenujejo »diktaturo proletariata«. Ker je vsaka diktatura protivna ljudski svobodi, je jasno, da v Rusiji niti komunisti nimajo potrebne svobode. V vsaki državi, ki ni v rokah nasilnikov, mora biti temelj svoboda in poštenje. Seveda se mora svoboda onie-jevati na vse tisto, kar je potrebnd za razvoj države in ljudskega blagostanja. jasno je, da država ne sme dovoliti svobode goljufije, izrabljanja v osebne namene drugih, suženjstva, tatvine itd. Pač pa svobodo drž. uprave po ljudstvu. Kako se vrše v Rusiji volitve v glavni komunistični zvezni svet, iz katerega se voli vlada, ni jasno. Najsigurneje bi še bilo misliti, da se voli na komando. Kar je danes tudi drugod moderno. Odškodnina za delo se določi po raznovrstnosti dela. Prav gotovo dobiva »sodrug« Staljin nekaj kopejk več odškodnine za službo kot njegov vratar. Kakor so poročali listi, kupujejo nekateri sodrugi iz visokih službenih razredov celo vile v inozemstvu. To kaže, da je zaslužek takih so-drugov vendar večji kakor zaslužek lastnih vrstah, ne drugod, ampak vzgajamo in vodimo članstvo edinole v zavesti pravice in ljubezni kot je dolžnost vsake prave krščanske delavske organizacije. Naj nas ne motijo zlobna podtikanja bodisi v izgovorjeni ali pa pisani besedi. Veliko smo že pretrpeli, pa bomo še marsikaj. Naj nasprotniki naše JSZ le krepko udrihajo še nadalje, naj tiskajo podtaknjene listke in razširjajo prav povsod, bomo vsaj videli, če smo zreli za čas, v katerem živimo. Če omahnemo, je znak, da nismo bili vredni Krekove dediščine, če bomo pa vzdržali, bomo pa dokazali, da smo vredni člani naše Jugoslovanska strokovne zveze. Takrat bomo pa vsem nasprotnikom hvaležni za to njihovo^ sedanje delo, ker bodo iz nas napravili može, odporne proti vsaki bolezni sedanjega časa in prave borce za srečnejšo bodočnost našega slovenskega naroda. navadnih delavcev. Eino, kar je ruski komunizem naredil za delavstvo, je baje izvrstna zavarovalnina. Delavci vseh vrst so zavarovani za vse primere dela in doživetja, kar je velike vrednosti; pa ne preveč komunistično. V komunizmu bo moral vsakdo dobiti iz skupnosti preskrbo za vse primere. Iz tega lahko vidimo, da komunizem ni vzor kakega socializma, ampak po delu brat kapitalizma. Razlika je le ta, da vlada v komunistični Rusiii državni, v drugih državah pa privatni in državni kapitalizem. V moralnem oziru pa moramo presojati komunizem po besedilu komunističnega manifesta, ki sta ga izdala v Londonu Karel Marks in Friderik Engels. O krščanskem socializmu (ta je moral obstajati že takrat) pravi manifest, »da je blagoslovljena voda, s katero pop blagoslavlja aristokratovo jezo« (Po Krekovem Socializmu). Dalje: »Modroslovski in verski protidokazi ne veljajo nič. Ko se izpremeni proizvajanje iz kapitalističnega v komunistično, tedaj se tudi spremene ideje in načela. Religije ne bo več; nravni pojmi postanejo nepotrebni; ravno tako pravni. Človek bo imel popolnoma drugo zavest. Sedaj se zaveda, da je odvisen od družabnih oblik, v katerih živi. Ko pa pade razlika med sloji, padejo tudi družabne oblike in s tem sedanje zavedanje in umovanje.« Torej podlage vsej komunistični iz-premembi gospodarskega življenja, morale in vere ne bo treba. Čudno, da komunistični preurejevalci družbenih razmer ne poznajo poglavitne stvari, to je človeka. Tu pa ne pridejo v poštev posamezne osebe, marveč celi narodi, ki predstavljajo ljudi vseh značajev. Tu so razni lopovi in poštenjaki. Ali tem gospodom ni bilo poznano, da je človek brez morale in vere tudi brez poštenja? Ali so morda mislili, da v komunizmu ne bo mogoče goljufati ali krasti. Ali so mislili, da bo komunizem ljudi očistil sebičnosti in poželenja? Ali so menili, da so vsa hudodelstva v materialu? Ako bi bilo to res, bi med bogataši ne bilo hudodelcev. Pa jih je dovolj! Toda vsem pa manjka morale in vere, česar v komunizmu ne bo treba. Le poglejmo velike hudodelce, morilce, tatove, roparje, goljufe, zapeljivce in drugo podobno človeško sodrgo, pa bomo videli, da nimajo morale, še manj vere. Očetje komunizma so se torej v temelju svoje zamisli temeljito zmotili. Pač niso poznali nevidne snovi, ki je nujno lepilo za vse primere ljudske skupnosti in medsebojnega življenja. Naj nihče ne misli, da se dajo gotove napake človeka odpraviti s silo. Ako bi to bilo, bi že zdavnaj vsaj v Evropi ne poznali zločinov. Vsak človek je podvržen slabostim, da, človek je v prvi vrsti nagnjen k slabostim, zato so mu potrebne nadnaravne sile, da mu uravnajo naravne slabosti. Vsi vemo, da sedanji družabni red, posebno kolikor se tiče dela, ni dober in ne pravičen, ker ni krščanski. Zaradi tega se moramo boriti za novi red, ki naj bo krščanski, po navodilih Leona XII1. in Pija XI. o delavskem vprašanju. Delavstvo, ki ga tare sedanja kapitalistična preša, vendar ne bo šlo v kako komunistično prešo, v kateri bi se z državno pomočjo samo še huje prešalo. Komunizem ni socialen. Jože Gostinčar. DetavsidUoiedaecek okega oblikovanja. Naj ne pozabljajo, da jim zveze katoliške akcije že nudijo visoko vredno vzgojo, iko jih pripravljajo na to, da bi nekoč »pravilno reševali politična vprašanja«. (Pacelli.) . Če je primerno, da dobi mladina iz političnega področja poseben in globlji pouk, ki naj bi bil nekaj drugega od poglobljenega pregleda katoliških načel, usmerjajočih politično življenje, potem je najbolje, da to storijo izven okvira Katoliške akcije ljudje, ki se odlikujejo po svoji poštenosti in po popolnem in trdnem izpovedovanju krščanskih resnic. (Pacelli.) Ko mladi ljudje dosežejo starost, v kateri je možno razvijati politično dejavnost, »se lahiko osebno kot državljani priključijo političnim strankam, ki dajejo zadostna poroštva za varstvo verskih koristi. Truditi pa se morajo, da vedno izpolnjujejo katoliške dolžnosti in da strankinih koristi ne predpostavljajo duhovnim koristim in svetim navodilom Boga in Cerkve; če bi tako delale, bi namreč nikakor ne pomnoževali resničnega blagra države.« (Pacelli.) 7. Kako ohraniti krščanskega duha v medsebojnih političnih nevšečnostih in neizogibnih strankarskih bojih? a) Katoličani naj predvsem budno pazijo, da bodo ohranili čistost svoje vere in svoje katoliške misli, čut za prvenstvo nadnaravnih sredstev (molitev, zakramenti, dela usmiljenja), spoštovanje do pravice in resnice ter izkustveno prepričanje, da je izpolnjevanje dnevnih dolžnosti nezamenljive vrednosti za javni blagor. Če pa je v določenih primerih pripadnost h kaki stranki smatrati v ve- sti za sredstvo, potrebno za brambo ali službo skupnemu blagru, potem je treba budno paziti, da katoličani ostajajo neprestano pri tem poštenem namenu. Naj strankarska mišljenja nikdar ne zadobijo oblasti nad pravim katoliškim mišljenjem o javnem blagru, niti strankarske koristi nad višjimi vrednotami. Nad to stvarjo je treba bdeti celo takrat, kadar katoličani sledijo zgoraj navedenemu vodilu in se priključujejo strankam, ki po svojih programih in dejanskih smereh nudijo potrebna poroštva za varstvo božjih in človeških pravic. Sleherni katoličan je dolžan sinov-sko pokorščino Cerkvi, kadar ta izjavlja, da je členstvo v neki stranki v nasprotju z obveznostmi katoliške vesti. Kajti Cerkvi je naložena skrb za vero in nravi njenih sinov. Napačno je, če kdo trdi, da more služiti skupnemu blagru s sredstvom, o katerem cerkvena avtoriteta sodi, da je v nasprotju z vero, ki je najvišja prvina skupnega blagra. b) V prerivanjih med posameznimi strankami, ki so se jim katoličani lahko svobodno priključili, je treba skrbno obvarovati bratsko ljubezen. Obžalovanja vredno je, »če je zaradi medsebojnega tekmovanja strank videti razdore, ki ločijo duhove v različne tabore in vnašajo nered celo v verske organizacije same. Zato se je treba izogibati mišljenju tistih, ki mešajo in tako rekoč zamenjujejo vero z eno ali drugo politično stranko, in to tako, da skoraj popolnoma opuščajo katoliško ime tistih, ki so pripadniki kake druge stranke. To se pravi razbijati bratsko slogo in odpirati vrata mnoštvu žalostnih nevšečnosti. (Leon XI., Cum multa.) Večkrat smo poudarjali in ponovno poudarjamo, da je največja in najbolj nevarna bolezen sedanje dobe nepoštenost in nemoralnost v mišljenju, zlasti pa v časopisju in političnem življenju. Geslo: Namen posvečuje sredstva, je ip ostal o temelj temu nemoralnemu mišljenju. Z žalostjo in z veliko skrbjo moramo ugotoviti, da je ta miselnost vdrla tudi v vrste, ki nočejo veljati v javnosti za krščanske. Tisti, katerih se to tiče, bodo dajali težek odgovor pred Bogom in naroldom. Kajti razdejanje, katero is tem povzročajo in bodo še povizročili, je velilko. Eno ne najmanjših je, da postajajo množice nezaupljive do vere. Od nezaupanja do sovraštva je samo — korak. Nasledke gesla »Namen posvečuje sredstva« čuta na sebi zlasti JSZ. Že več let sem samo obrekovanje — brez dokazov. Večkrat smo že poudarili: Trudimo se, želimo in hočemo, da je naše delovanje popolnoma v skladu z našo vero in Cerkvijo, če bi nevedoma kaj napačnega napravili, prosimo, opozorite in bomo popravili. Obenem smo pa seveda poudarili, da hočemo 'biti v teh mejah svobodni in samostojni ter da nočemo biti nikoli obsojeni brez zaslišanja in dokazov. 'Dalje smo ponovino poudarili in dokazali, da je JSZ kot strokovna organizacija strogo nestrankarska in da ho- Na obmejni Muri vrši že več let gradbeno ministrstvo regulacijska dela. Prejšnja leta je vodila delo tehnična terenska sekcija v Gor. Radgoni. Lani je delo prevzela tvrdka Tomažič iz Ljubljane ter plačevala delavce večinoma po 2.50 par na uro. Delavci so se sicer že lani organizirali, toda ker je bilo delo prevzeto na temelju minimalne plače 2.50 din, se lani ni dalo dosti doseči. JSZ je samo poskrbela, da se lahko letos plače povišajo. Ker terenska sekcija zastopa stališče, da s krediti, ki jih vsako leto določa ministrstvo, izvrši čim več in da je minimalna plača 2.50 din dovolj velika, se je JSZ proti temu, da bi se dela oddala zasebnemu podjetju, zavarovala s tem, da je dosegla pri sklepanju stavbinske kolektivne pogodbe tudi za ljutomerski okraj za tovrstna dela, ki jih vršijo gradbena podjetja, najnižjo plačo 3.25 din. Sedaj je z deli zopet začela oblast Prav tako pa se nobena stranka ne more posluževati imena vere, da bi s tem dala zavetja svojim posebnim političnim mislim. »Toda kdor meša Cerkev v strankarske prepire in se hoče posluževati njene pomoči zaradi lažjega triumfa nad svojimi nasprotniki, brezobzirno izrablja vero.« (Leon XIII.) c) Nič bolj ne nasprotuje krščanski zapovedi, zapovedi ljubezni, kakor duh nasilnosti. »Rotimo vse razumne in poštene ljudi, da iz svojih gospodarskih in političnih prepirov izločijo slehernega duha nasilnosti in zatiranja. Izkustvo nas uči, da sila rodi silo in da ti spori zmanjšujejo ugled zakona in avtoritete, varuhov reaa, obenem pa pripravljajo vojno med očeti in sinovi iste zemlje.« (Kardinal Ratti vernikom Lombardije.) Kristjani naj se varujejo pred tistimi, ki je njihov namen »v duhovih porajati in hraniti politične strasti«. (Pij X. v pismu Poloniae po-pulum.) Če hoče sila biti krščanska krepost, mora biti obenem tudi potrpežljiva in polna miline. To je evangeljska resnica, ki je treba v političnih bojih nanjo z največjo nujo spominjati. »Kdor napake trdo očituje in ostro graja zablode, povzroča često več škode kakor koristi.« (Pij X. v okrožnici Supremi.) Če nam razsodnost pomaga, da smo »budni v vseh zadevah in da previdno pazimo na bistroumne nasprotnikove zvijače«, potem se s pomočjo pravičnosti in ljubezni lahko varujemo pred tem, da bi nepremišljeno sumili zlo in dopuščali obrekovanje in zaničevanje oseb. (Pij X. okrožnica Pastorali in Supremi.) »Če namreč ljubite tiste, ki vas ljubijo — govori Kristus — in če pozdravljate le svoje brate, ali ne delajo tega tudi pogani?« (Mt 5, 46-48.) Zloba Borba in uspeh JSZ^e za delavce pri regulaciji Mure če svojo neodvisnost od strank tudi ohraniti. Njeni člani so kot državljani v političnem udejstvovanju samostojni in kot taki od JSZ-e neodvisni. Teh načel in tega »tališča se driži JSZ tudi v sedanjem volilnem boju za državnozborske volitve, ki bodio 11. decembra 1938. Kupujte pri tistih, ki oglašujejo v našem listu! Na delo za naš tisk! Krog čitateljev in naročnikov »Del. pravice« se vedno bolj širi in veča. Dokaz, da je list zajel delavska srca. Vendar za nas to ne more biti dovolj. Veliko je še delavcev, ki nimajo prilike dobiti v roke »Delavsko pravico«. Posredujmo jim jo! Vsak v svoji okolici na delo. Vsak dosedanji član in naročnik naj pridobi samo enega pa bomo naklado pod-dvojili. Pa še to: tisk je sila, ki odpira tudi najbolj trdo zaklenjena vrata. Je moč, katera odloča o usodi celih narodov. Ali tedaj razumemo, kaj nam je storiti? Samo vsak enega novega naročnika! sama, ki ni vezana niti na minimalne plače, kaj šele na kolektivno pogodbo. Toda ker je JSZ tozadevno storila že prej vse potrebno pri terenski sekciji v Gor. Radgoni in tudi posredovala na banski upravi, je terenska sekcija končno le določila urno mezdo 3 din. JSZ je sprejela te plače kot prenizke in poslala banski upravi _spomenico, da se plače zvišajo do 3.50 in 4 din. Dne 18. novembra je tozadevno osebno posredoval tajnik Grošelj na tehničnem oddelku banske uprave. Uspelo mu je, da se je plača zvišala še za 25 par. Ker pa kredite za delo določa ministrstvo, nima banska uprava tukaj prostih rok pri določanju višine plač, bo JSZ poslala ministrstvu v Belgrad spomenico z zahtevo, da se te plače spravijo na višino, ki gre tem delom. Kresnice. V nedeljo 27. t. m. se bo vršil ob 8 uri dop. v gasil, domu v Kresnicah izredni občni zbor naše strokovne skupine. Odbor. 4 — Št.48 — 1938 DELAVSKA PRAVICA nalilt krajih Celje V sredo 30. novembra ob pol 8 zvečer imamo predavanje. Pridite točno in vsi! Z novo upravo borze dela v Ljubljani smo tudi v Celju dobili nove ljudi. Kakor smo brali v »Slovencu«, so doslej imeli taka mesta samo salon proletarski voditelji, ki so gospodarili po mili volji. »Slovenec« še pravi, da so tam bili nameščeni ljudje enega kova in ker je tem že zdavnaj potekel čas in še zaradi — salon proletarstva — so bili imenovani kar drugi. V zameno smo dobili izrazite kruhoborce, proletarce, ki se že dolga leta trudijo ..., ki niso iz nobenega »kova« ... Gospod Lenardon Zvonko, ki je bil imenovan, bo gotovo nejevoljen, da ga »Slovenec« prišteva k pravim proletarcem, dvakrat nerodno, ker bo moral biti obenem tudi namestnik, ki je ob imenovanju nastopil vojaško službo v Sarajevu. Pa kaj to! Časi so taki, da bo morda kdaj vodil zdravniško zbornico čevljar, župansko zvezo pa kak občinski revež. Jesenice Pretekli teden je naša skupina pozvala vse delavske strokovne organizacije in starešinstvo delavskih zaupnikov na skupen razgovor zaradi zavzetja enotnega stališča k redukcijam pri KID. Vabilu se je odzvalo starešinstvo delavskih zaupnikov, NSZ in SMRJ. Ni se pa udeležila tega razgovora ZZD, pač pa nam je predhodno poslala dopis, s katerim odklanja vsako skupno delo pri tako važnem vprašanju. Iz tega izhaja, da njej ni za skupno delo in tudi ne za zaščito celotnega delavstva, pač pa gre njej samo za neke ljudi. In to naj bo delavska organizacija! V nedeljo 13. t. m. smo imeli lepo uspel članski sestanek, ki je obravnaval tekoče zadeve delavstva pri KID. Ker smo že pred kratkim obširneje razlagali te stvari v našem časopisu, ne bomo ponavljali. Omenili bi samo, da se je na sestanku sklenilo, da se skupno z vsemi organizacijami in starešinstvom delavskih zaupnikov predloži vloga na KID, naj se v podjetju ne dela ob nedeljah in praznikih, ker bi s tem imelo nekaj ljudi več dela in zaslužka. Dalje je vredno omeniti, da se je izkazalo, da ne drži hvalisanje nekaterih, ki so se hvalili, da so se na njihove intervencije preprečile nadaljnje redukcije. Kajti podjetje je izjavilo, da kar jih je mislilo reducirati, toliko jih tudi je, odslej pa jih ne bo več. To pa po lastni volji in potrebi, ne pa zaradi kakih intervencij, bodisi političnih bodisi strokovnih. Tako se vidi, da hočejo neki ljudje še redukcije delavstva izrabiti za volivni gulaž. In to vse kljub temu, da je podjetje apeliralo na zastopnike delavstva, naj podjetja ne vlačijo v volitve in politiko. Dne 11. novembra je umrl v bolnišnici v Kandiji tovarniški delavec Ivan Cegnar. Bil je naš mnogoletni redni član, zadnji čas pa je bil premoten cd »pravovernih« katoliški delavcev. Bodi mu lahka zemljica, prizadeti družini pa naše iskreno sožalje! Razglas. Po sklepu kraj. upravnega odbora brat. skladnice se je zdravniška služba za družinske člane nekoliko preuredila, in sicer v tem smislu, da bo: 1. meja med področjema gg. dr. Ceha in dr. Keržana na severnem bregu Save ustanovljena s črto, ki gre skozi poslopje skladnične bolnice, tako da 1)0 spadal v bodoče v področje g. dr. Keržana poleg jeseniškega tudi tisti del javorniškega naselja, ki leži severozahodno od bolnice, dočim pa ostane tisti del naselja, ki leži južno-vzhodno od bolnice, še naprej v oko-