Pionirji o sebi in svoji organizaciji Kolo časa teče. Tudi za hipec se ne ustavi. Čas prinaša s sabo nove stvari, prinaša razvoj. In če se kdo ne vključi v ta tek časa, pravimo, da je zaostal za časom. Take očitke smo že v prejšnjem šolskem letu večkrat slišali na račun pionirske organizacije. Da je preveč okostenela, da je pretnalo krojena po meri današnjih šolarjev - pi-onirjev. Tako je pisalo v septembrski številki PIL-a. Lotili smo se dela in izvedli anketo s tem naslovom v vseh pionirskih odredih naše občine. Rezultati ankete so sedaj pred nami. O njih smo se pogovorili tudi na občinski pionirski konferenci, v sredo, 26. aprila. Vodili so jo predstavniki PO Janko-Premrl Vojko z OŠ Levstikove brigade Škoflji-ca. Streho nad glavo so nam gostoljubno ponudili pionir-ji, učenci Zavoda za slepo in slabovidno mladino. »DOBRO JE, DA SLIŠITE, KAJ MISLIMO MI PI-ONIRJI,« je menila večina anketiranih učencev - pi-onirjev in se lotila reševanja ankete. Rezultate pa smo strnili brez številk takole: AKTIVNOSTI, KI SO NAM VŠEČ športne dejavnosti (odbojka, atletika, gimnastika, pla-ninarstvo, strelstvo...), interesne dejavnosti s področja modelarstva, ročne spretnosti, vrtnarstva, računalništva, plesa in folklore... ter zbiralne akcije odpadlih surovin (papirja, steklenic, tekstila.. .)• Zagnano sodelujemo pri izvedbi kurirčkove pošte, šolskih plesov in razstav. BREZVEZNE AKTIVNOSTI - to so dejavnosti, ki jih ne obiskujemo radi in nam niso blizu. Teh je manj kot preje naštetih: obvezni pohodi, kros, plesne vaje...) KDO PRIPRAVUA PROGRAM PO? Učenci smo enotnega mnenja, da program pripravljajo pionirji s pomočjo mentorja. Nekaj anketirancev meni, da so to vedno isti pionirji, ki so pri vseh dejavnostih in učiteljih nepogrešljivi. KDO JE AKTIVEN V PIONIRSKI ORGANIZA-CIJI? Pionirji z idejami, ki jih znajo tudi uresničevati in zastopajo večino. KAJ Bl JAZ DELAL V PIONIRSKI ORGANIZA- cui? --¦ •¦ ¦•';-¦- •;-,.:.,--,- ¦-;¦> ¦¦¦'- - uvedel bi neobvezno članstvo. Program nove PO bi oblikoval tako, da bi združeval učence s podobnimi interesi. - organiziral bi delovne akcije, piknike, ekskurzije, izlete, srečanje s pionirji drugih šol... - pripravil bi bolj sproščen program, več filmov, več družabnih iger - organiziral pogovore o osebnih težavah ter odpravil tabu teme - PO bi »skrbela« za prijetno vzdušje na šolah: pri-pravila bi kvize, tombole, nagradne igre, razgovore med učenci in učitelji (to zelo pogrešamo vsi)... - nagrada najboljšemu kolektivu bi bila prosta ura SIMBOLI PIONIRSKE ORGANIZACIJE, KI SO NAM VŠEČ Pionirji do četrtega razreda z navdušenjem nosijo rut-ke, kape in značke. Starejši pionirji predlagajo posodob-ljene simbole, kot so barete, klobuki, kravate, priponke. Največ se jih je opredelilo za en sam znak - priponko (npr. lipov list s pionirjem in pionirko). ALI IZPOLNJUJEMO PIONIRSKO ZAOB-UUBO? Večina nas samo včasih. Nekateri se besedila niti ne spominjajo več. KAKŠNE MENTORJE SI ŽELIMO? Želimo si mentorje, ki bi bili dobri, veseli, dosledni ter razumevajoči do naših hotenj. KAJ MISLIMO O ANKETI? Vsi se strinjamo, da je anketa potrebna, želimo si povratne rezultate z republiške problemske konference. Starejši pionirji menijo, da so vprašanja premalo pro-blemska. Za zaključek pa še lepa misel pionirjev odreda AN-TON ZADEL iz Zavoda slepih in slabovidnih v Ljublja-ni. Pravijo: »Samo 48 nas je, prišli smo z vseh koncev Slovenije, šola nam je dom. Imamo dobro in požrtvoval-no mentorico, ki nam zna prisluhniti. Vse svoje interese uresničujemo v okviru pionirske organizacije.«