Davčna politika za naslednje srednjeročno obdobje Skupščina občine Grosuplje, bo na skupnem zasedanju vseh Ireh zborov, decembra med drugim obravnavala tudi predlog dogovora o usklajevanju davčne politike za obdobje 1986-1990. predlog odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih obča-nov, predlog odloka o spremembah odloka o davku od prometa pr-oizvodov in od plačil za storitve in predlog odloka o davku na promet nepremičnin. Zakon obvezuje Skupščine občin. da sklencjo dogovor. v katerem med seboj vsklajujejo davčno politiko. kar prispeva k izenačevanju pogojev gos-podarjenja. skladnemu razvoju Slove-nijein zagotovitvienakopravnegapol-ožaja občanov. Predlog dogovora o usklajevanju davčne politike za ob-dobje 1986 — 1990 je usklajen z ve-Ijavno zakonodajo in je pripravljen na podlagi predhodne javne obravnave osnutka v vseh občinah v Slovcniji. Pri davku iz osebnega dohodka de-lavcev določa predlog dogovora raz-pon od 0 do 0,75%. pri čemer bodo občine. ki prejemajo dopolnilna sreds-tva rcpublike moralc predpisaii davek v višini 0,75%. Pri davku iz kmetijstva so določeni razponi davčnih stopenj od 1 do 14% za tistc zavezance, ki so na podlagi dohodka od kmetijstva pokojninsko in zdravstveno zavarovani, in dodatna slopnja davka od 10 do 25% za za-vezance, ki jim kmetijstvo ni glavni poklic. Za kmete je predvidena vrsta ola-jšav, kot na primer: začasna oprostitev davka dohodka od zemljišč na katerih se zasadijo sadovnjaki ali drugi dolgoletni nasadi, olajšave za zavezanoe višinskih krajev. kjcr so proizvodni pogoji poscbno sla-bi. olajšave zavezanccm vključcnim v družbeno organizirano proizvodnjo, olajšave zave/.ancem, ki vlagajosreds-tva v organizirano modernizacijo gospodarstva ali v prcureditcv stano-vanjskih in gospodar.skih poslopij v lu-rističnc namene. olajšavc za oddajanje zcmljišč v zakup za kmetijske namenc in socialne olujšave. Pri davku od dohodkov iz gospo-darskih in poklicnih dejavnosti so predlagane stopnje od 28 do 35%, za bileje in popoldansko obrt za 5% večje in zavezancc. ki brez dovoljenja opra-vljajo dejavnost 10% večje. Za pavša-listc je določena spodnja meja davka 5%' od enolctnega povprečnega oseb-nega dohodka zaposlenih v gospo darstvu v prctcklcm letu. ta ziiesek pa se povečuje glede na pogoje gospo- darjcnja zavczanca do 80'i osebncga dohodka v gospodarstvu SRS v prelcklem leiu. Za zavezance. ki opra-vljajo poklicno dejavnost jc spodnja meja 2% enoletneea osebnega dohod-ka. Davčne olajšave so predlagane za dejavnost katerih razvoj se želi pospe-ševati v višini 20 do 40% znižanja odmerjenega davka. olajšaye za zače-tnikc za prvo leto poslovanja 100%, drugo 50%> in treije lelo 25% v de-javnosiih kalere določi skupščina. za zaposlitev novih delavcev v vseh de-javnostih. olajšavc za zavezance. ki dosegajo dohodek z izvozom na konvertibilno področje, zavezancem. ki vlagajo sredstva v gradnjo poslov-nih prostorov. nabavo opreme. grad-njo malih hidroclcktrani. ki oddajajo viške električne energije. ki dosegajo dohodek s prodajo izdelkov umetnc obrti za kaiere so prejeli znak kvalitete. Davek po odbitku. ki se plačuje iz gospodarskih dejavnosti je predlagan v enaki višini kol velja že nekaj let in sicer od 10 do 40%, giede na vrsto dohodka. Obdavčitev dohodkov iz avtorskih pravic. patentov in tchni-čnih izboljšav je predlagana v enaki višini kot je veljala za letošnje leto. Pri dohodku od premoženja je pred-lagana valorizirana lestvica. in sicer bo znašala najnižja stopnja davka 15% pri osnovi do 77.600 din in najvi-šja 65% pri dohodku nad 465.000. Ob-davčilev premoženja jc progresivna in znaša pri stanovanjskih stavbah naj-manj 0.10% in najvcč 1%, pri poslov-nih prostorih najmanj 0,20% in največ 1.5'/f, pri vikendih najmanj 0,15% in največ 1.25%. Na področju nepremičnin so stop-nje usklajcne z določbami zakona, ki so pričclc veljati letos in je predlagana 15% davčna stopnja pri prodaji kme-lijskih zcmljišč, za stavbna zemljišča in slavbc pa so predlagane progresivne stopnje. Za prodajalce, ki bodoodtuji-li nepremičnine pred potckom pctih let od pridobitve i nakupom ali da-rilom, bo davek obračunan po 30% vi-šjih stopnjah. Na področju obdavčitve proizvo-dov v promelu ni predlaganih bistve-nih sprememb, le protnet avtomobilov in motornih koles starejših od 10 let se ne obdavčuje, obdavčilev medice pa sc izenačuje z obdavčitvijo vina. Na področju plačil od storitev se uvaja davek od plačil za proizvodnestoritve, ki je posledica sprememb zveznih predpisov o prometnem davku in pomeni zmanjšanje davčne obreme-nitve pri izdelavi proizvodov iz naro-čnikovega materiala. Nadaljedogovor določa pogoje za odložitev plačila ali obročno odplačevanje dolga. Poleg vrslc davčnih ugodnosti, ki jih dogovor daje zavezancem, le ta tu-di zavezuje udeležcnke. da dosledno preverjajo davčne napovedi občanov. povečajo nadzor nad pridobivanjem premoženja občanov, izvajajo okrep-Ijen nadzor nad tem, kako zavezanci izpolnjujejo svoje davčne obveznosti, dosiedno izterjujejo te obveznosti in učinkovito in dosledno ukrepajo zo-per kršitelje davčnih predpisov. Na podlagi rešitev predloga dogo-vora in po predhodni obravnavi osnutkov odlokov, so pripravljeni predlogi odlokov, s katerimi se ureja obdavčenje dohodkov, ki so vir pro-računa občine. Stopnje v predlogih odlokov so vsklajene z dogovorom, prav tako so v odlokih upoštevane vse davčne olajšave. Prcdlagani instrumenti davčnc poli-tike bodo prav gotovo vplivali na pospcševanje lako kmetijske proiz-vodnje, kot tudi razvoja drobnega gospodarstva in inventivne dejavnos-ti, istočasno pa njihov obseg zahteva dosledno spoštovanjc davčnih predpi-sov. UPRAVA ZA DRUŽBENE PRIHODKE