Šolski vrtovi. Pokrajinski šolski svet v Pragi je opozoril šole na pomen šolskih vrtov v novi dobi za vzgojo in pouk šolske mladine. Kajti ravno na šolskem vrtu je učitelju omogočeno na najlažji način uresničcvati za'hteve delovne šole, navajati učence k sestavnemu opazovanju in samostojnemu doiu, vzbuditi v učencih smisd za prirodo in njeno življenje, kakor tudi učiti učence praktične nege in vzgoje koristnih in okrasnih rastlin. Zato opozarja mestni šolski svet v Pragi na sledeča dejstva: 1. Češkoslovaško ministrstvo prosvete pripravlja nov načrt, kako je urejevati šo-lske vrtove. 2. Učitelji, ki so imeli priložnost študirati v Nemčiji »delovnc šolske vrtove«, pravijo, da brez šolskih vrtov ni prave de'.ovne šole, kajti na šolskem vrtu opazujejo učenci mnogo, kar so slišali v prostoru med štirimi stenami. 3. Tudi v Pragi se viša hrepenenje po ustanovitvi šolskih vrtov tako, da bodo sedaj spomladi urejeni šolski vrtovi, kjer se bodo učenci svobodno kretali na svežem zraku. Šokike vrtove bodo izpopoiltijevala posebna igrišča, ki bodo postopno izpopolnjena z drsališči, z bazeni za kopanje in plavanje itd. Tako bo imela praška šolska mladina priliko naužiti se svežega zraka, lahko se bo svobodno kretala in se tudi naužila toliko priljubljenega sporta, za kar v mestu ni prostora. Tudi šolskim družinam bodo šolski vrtovi prava zavetišča na prostem. Ta odlok praškega mestnega sveta je vzelo praško prebivalstvo z odobravanjem na znanje. Da se pa bo lahko šolske vrtove pravilno uredilo in dobro izrabilo, zahteva mestni šolski svet: A.) Pri šolah, ki že imajo šolske vrtove: 1. da se na prvi učiteljski konferenci in zborovanju porazgovore učitelji o ureditvi šolskega vrta, o načrtu, kaj in kam se bo sadilo in sejalo ter o deilovnem urniku na šol. vrtu; 2. da upravitelji naznanijo mestnemu šol. odboru vse one učitelje, ki imajo veselje sodelovati pri šolskih vrtovih ter vse one učitelje, ki imajo strokovno znanje in izkušnje in bi radi sodelovali pri mestnem šol. odboru za šolske vrtove; 3. mestnemu šolskemu odboru je treba posi!ati popis in načrt šolskega vrta, ki naj obsega: a) zemlja (kakšna ilovnata, peščena, humozna) in šolske razmere napram vrtu, ploščina šolskega vrta; b) kako leži šolski vrt z ozirom na strani neba; c) ali sije ves dan na šol&ki vrt sonce (če ne, koliko sonca dobi šolski vrt); d) kako je poskrbljeno z vodo; e) iz katerih delov sestoji šolski vrt (zefenjadni vrt, cvetlični vrt, botanični vrt, drevesnica, sadovnjak, ako se goje na vrtu zdravilna zelišča, strupena zelišča, kulturne rastline), ako ima čebelnjak, vrtno lopo, shrambo za orodje itd.; f) koliko ur na teden delajo učenci na vrtu; g) ako imajo učenci svoje grede, ali ako delajo vsi na skupnem zemljišču; h) kakšir; jc zanimunje ucijiuev do šolske^a vrta i,i ako poiH:U°.jo starši ¦.'motno ali na kak druj način pri vzdvžijvanju ši >. sveta: j) kolik-.i ic ktna vsota, namuijcna šolskemu vrtu; k) .-,ako s-.: ta zm.-,d< p'.ača (rcdno ali nc); ali bi s; iv.cnia daiti po-:st-iv\a znižati in na kakš.-n načinV B ) Šok, ki nimajo iolskega vrta, naznanijo: a) ako bi mogk in bile zadovoljnc obdelovati in uživati nckaj vrtov v okolici; b) ako bi se dobi v okolici kak privatni vrt, ki bi se uporabil za šolske namcne. E. Lippert-Kus.