KATOLIŠK CERKVEN LIST. „D»nica" izhaja vsak petek na celi poli. in velja po pošti za eelo leto 4 gl. 20 kr.. za pol leta 2 gl. 20 kr.. za četert leta 1 g 1 20 kr V uskarniei sprejemana za eelo letu 3gl. 60 kr.,zapol leta 1 gl.80kr., za «/4 leta 90kr.,ako zadene na ta dan praznik, izide Danica dan poprej Tečaj XLII. V Ljubljani, 24. vel. travna 1889. List 21. Umazani pisatelj v peklu.*) O gorje mi ! kje prebivam ? Po v«ih udih ogenj peče. Na žerjavici počivam. Reka z žepla pod-me teče! To je res peklensko žrelo, Ki sere«* vanj ni verjelo: Zdaj čutiti mora ga. Oh nesrečni! sem le mislil Pridobiti si veljavo; Sem imel le svet v čisla, Pa zamudil večno slavo! Posvetnjaki so mi djali: V zvezde bomo te kovali •laz pa v peklu zdaj gorim! Rekli so: ta narod ljubi, Zanj se trudi in spisuje; Jaz pa mamil sem k pogubi. Spevni le. kar serca truje, Pisal spotikljive čenče, Strupil d'vic© in mladenče : Oh, kako me peče zdaj! Za ljubezen sem umiral. Skladal mesne s«-m novele. Strune polzke vedno v hiral. Bral zaljubljene gazele ; Ustom med. al sercu zmije. B le so moje poezij«-. Ki me v peklu grizejo. Sem za časnike pisaril. Vero tiho spodkopaval. Mnoga serca s«ui pokvaril In pravico prevračava1; Gr«-h sem po hinavsko likal. Kjer le mogel, čednost pikal; Sv.-t pa mi je prav dajal. Zdaj mi stavijo spomine In pleto na grob mi vence. Hvalijo mi pesmi, čine: Mene pa peklenske sence Strašijo v ti grozni ječi: Nad vse misli muke veči Tarejo me vekemaj! To tedaj je zdaj plačilo Za vse dnevne. nočne trude. To je irr«-nk<> povračilo Za vse dela moje hude! Kdo bi hotel mi verjeti. Da za pekel sem terpeti Mogel že na svetu kdaj! Preslavliavi-i mi abotni. Kaj mi delate spomine? V ječi p.-kla pr"tni Za nje vse veselje mine; Vaši venci in slavila So satanske mi strašila. Mi terpljenje množijo. Vaše lažne hvalabuke So v to brezno m«* pahnile. Vi ste krivi moje muke, In osode mi nemile: Ste tišali m«- hvaliti. Ko l> lo treba je svariti. Vi ste rabeljni mi bli! Vase petje v mojo slavo So iravranov meni kroki. V vašo godbo in vrišavo Mešajo se moji stoki; Sred gostij ste in pija"©: Mene grehov mojih kače Rrez nehanja grizejo! Pa še druge mi modrase Po temnic teh večni noči Moj greh na oserčju pase In pekli me br»*z pomoči: Brez prestanka to me tf ži. In ti iplj«-nje moj«- množi. Ker m o j greh še z d a j ž i v i! Moj«- kužne sanjarije So se v knjige naselile: Ser«- pr»'mnogo za nje l je: Koljko jih že so skazil«-! In ko kdo se v njih opeče. So terpljenja moje ve«*e. Ker sadil sem grešno kal. Zdaj po veselicah grešnih Moje pesmi se plašijo. In pri vsakih burkah stnešr.Ui Moje polzke zašumijo: Ondi mi slava poka Tu pa moja duša joka. K«r -»• zmiraj gr«-h plodim! Moji čislani romani Smert mladini so cveteči: Spisi moji pr«-neslani Čistim sercem ogenj žgeči; Moje drame, kazališča So pr«-srr«-ham učiliš.-a. Staro, mlad" pačijo! ('«• pa stra>t pri kom /•■ minja. In spoznava svoje zmot«-. M«- miljari in preklinja. Da ><» tolike mu strahot«-In zagrešene osode Kriv«- zgoli moje zblode. Po pismenstvu trošen« ! Bled mladeneč m«-ditira. Kam so strasti ga prignale; V strahu grešno »lekle vmira. Ki mu cvetj«* pokončale Šal«- moje so pr«-š«'-rne. 1110 ps«.vk«- zoperv«'me V /ir • iisji irrol> pahnil«- ga! — Proslavljati me nehajv. D«-la moj«* pa zatnt«-. Penili v»»č n.- predajajte. Mi -pomim- pod<-rit«-! Vaša lastna bo.Je -k«.da. Ak zad«'-ne vas o-oda. Ki zadela mene j«-. Nova tre-i m«- pr«-kl«'tev. Kadar p«-k«-l zarad m«-n« Pri«bduj«- novo /.-t.-v. Novih žertev v l.r«-zm« /ene. — Kadar iuoje pn-j-nj«- -rra-ti. Moji jin-hi in |«oša-ti I .epe d>i.f kužijo! Zmiraj iiio^. l bom t«rp«ti Hrez prestanka brez hladila! o »«• vije. Kolob.-ir j»- wkoviti Cul n«- Ikuii r«->.-iii-i zvonca. Moj«- muke -«« l.r.-z konca. Stuk in j"k br. 7. upanja' Svitos lav. To pesem je ..Danica" prinesla 10. sušca 1804. te«laj pred 25 leti. 1 mescem in 14 dnevi. Imamo tedaj 2'detnico te pesmi o groznem peklu. Verli prijatelj v „Učiteljskem Tovaršir je v št. 10. 1889 precejšno število kitic iz nje povzel s pristavkom: ..V tem tečaju «17. od 1. 1804) j«- ..Umazani pisatelj v peklu" v 20 •»•(stavkih. Svitoslav kaže veliko odgovornost, ktero imajo dotični pesniki, in poslednjič pravi: rTo spomenico naj !-i .,Zg. Danica" ponatisnila večkrat, da bi umazani pisatelji ne imeli nobenega iz.ii«>vora!" Nasvet dobrega prijatelja poslušati, to dobra misel: tu tedaj jo imate za 2-">lctnico Vr. Naprej v svetosti, — nazaj v slabosti! Posvetiti se v Jezusu Kristusu, to se pravi, truditi se, da prihajamo vedno bolj podobni našemu božjemu Učitelju, s teui da kakor 011 tudi mi vse hudo sovražimo in se na vedno višjo stopinjo popolnosti povzdigujemo. Tako mora kristjan, kateri želi vreden (»stati svetega kersta. V" _ Jt se vedno truditi, da postane čistejši in vedno popol ne j ši. Treba se je očišcevati. Vsi moramo neštevilne grehe in slabosti preteklega življenja vedno bolj in bolj oprati v kervi našega Odre-šenika. ,,Gospod,u klicati je tudi nam s kraljevim prerokom. operi me vedno bolj in bolj moje krivičnosti; očisti me mojih grehov, in postal bodem bolj bel kakor sneg!" Moramo se v resnici očišcevati svojih grehov, tudi onih, kateri so nam že odpuščeni. Robca. kateri je bil oma-dežan in je že enkrat opran, ni potreba v drugo prati: sicer bi se stergal, ne da bi bolj bel postal. Drugač pa je z dušo. katera se z očiščevanjem vedno bolj oddaljuje od greha, vedno bolj greh sovraži in se zato lahko bolj in bolj olepša. Zgled dušne čistosti nam je Svetnik vseli svetnikov, do katerega hudo nima pristopa, in kateri je od naj manjšega greha tisočkrat bolj oddaljen, kot nebo od zemlje: v tem, kakor tudi v vsem drugem, moramo skušati, da mu prihajamo podobni. Zato ne sme naša gorečnost v dušnem očiščevanji poznati meje. Voljno pre-našajmo: vsakoverstne pokore, poniževanja, pomanjkanja. terpljenja, bolezni, prostovoljna odpovedovanja. velike in male križe, pomoč nam bodi vedna molitev, solze, spovedi, obhajila, odpustki, darovanja, miloščine. Vse rabimo v ta namen, da postanemo vsak dan sličneji Njemu, kateri je gola čistost, Jezusu, našemu vodniku, brez katerega bi o našem notranjem življenji niti govoriti ne mogli. ..Človek je zmožen vse svoje sile in moči porabiti," pravi Ljudovik iz Granade, „da se spreminja v to, kar ljubi. Kdor ljubi krepost, stori kolikor le mogoče, da postane kreposten: kdor ljubi vednost, pridobil si bode obširno znanost: kdor ljubi orožje, skušal bode postati hraber vojak: strasten igralec se skuša naučiti vseh posebnosti dotične igre (n. pr. v glasbi): ravno tako ne poznajo pravi prijatelji .Jezusovi večje skerbi. nego poiskati vsaktera sredstva, da postanejo deležni njegove svetosti, ter napno vse moči. da bi spolnili. kar veleva Gospod z besedami: ..Hodite sveti, kakor sem tudi jaz s vet!" — Ta zapoved je zelo zoperna naši dušni lenobi: vendar pa jo spolnovati moramo. O Jezus. daj mi ti sam ono popolno gorečnost, da hmlem skušal dobiti popolno čistost svojega serca! Zali mi, te gorečnosti nimam: toda ti, moj Zveličar. ti jo imaš v polni meri ter želiš, ju tudi meni podeliti. To sveto gorečnost so imeli vsi svetniki. Ta gorečnost jih je vodila k njihovim težkim spokornim vajam, ter jih pri tem podpirala. Najmanjših nepopolnosti so se oni bolj bali, kakor mi naj večjih grehov. Imeli so vedno pred seboj svojega božjega Učenika, in se vedno bali, da bi ne bili zoperni njegovim naj čistejšim očem. Greha so se najbolj bali; greha v preteklosti, sedanjosti in prihodnjosti. Eden izmed njih, veliki kardinal Karol Boromej, imeniten in mogočen cerkveni knez, kateri je vladal veliko nadškofijo, je menil da nikdar ne stori zadosti v ohranjenje dušne čistosti. Spovedal se je vsako jutro, se skoro vedno postil, spal na golih tleh in imel vedno poleg sebe dva duhovna, katera bi ga morala po njegovi želji vselej opomniti, kedar bi se utegnil nepopolno obnašati. Čistimo se tedaj brez prenehanja po izgledu svetnikov. Cujmo, da bodo vse naše namere čiste ; imejmo za čast, da vedno ohranimo neomadežano vest, ker s tem skerbimo za čast Jezusa Kristusa, kateri v nas živi. Greh je nečast, storjena Kralju svetnikov, in veren kristjan ne sme terpeti niti najmanjšega razžaljenja veličanstva svojega Boga. Razun tega moramo tudi vedno popol niši prihajati. V tem je prav za prav bitje prizadevanja kerščanske svetosti. S tem da se povzdi-gamo k Jezusu, oddaljujemo se od greha in se ob enem bližamo popolnosti, bližamo se nebesom. V nebesih biva preblažena Devica Marija: v nebesih čakajo na nas naši bratje, svetniki in angelji. Nikdar ne smemo reči: „Sedaj je zadosti." Svetniki niso tega nikdar govorili; in vendar so storili stokrat več, in vse stokrat bolje nego mi. Pozabljivši dobra dela, katera so že storili, napeli so vse moči, da bi dosegli ono svetost, katere do tedaj še niso dosegli. Ne da bi se kedaj utrudili, hiteli so proti svojemu vzvišenemu cilju, Jezusu Kristusu. Videli so vedno le ono, kar jim še storiti preostaja; šli so vedno naprej, hoteli postati popolnoma Kristusova lastnina, kakor je tudi Kristus bil njihova lastnina. Navadna duhovna vaja svetega Karola Boromeja je bila ta, vsak dan premišljevati svoje življenje še le kakor začetek v službi Božji. Sveta Frančiška Santalska nam zagotavlja, da je bilo to premišljevanje tudi navada sv. Frančiška Salezija. Sv. Avguštin se je najpervo sam ravnal po pravilu, katero je drugim nasvetoval: ,,Bodite vedno nezadovoljni s stopinjo, katero ste dosegli, če hočete ono doseči, katera vam še preostaja, da jo dosežete; ker precej, ko bodete zadovoljni, ostali bodete ondi, kjer se nahajate......u (Prim. Annal. d. h. Paulus 1888.) Palma in njen pomen, zmaga in večna spomlad. Naravoslovci zovejo palmo kraljico dreves, ker je naj krasne j še drevov na Jutro vem, prava lepota vsega rastlinstva. Življenje svetnikovo v njegovi slabosti, pa vendar v zmagujoči moči ter rodovitnem blagoslovu za človeštvo se zaznamnuje s palmo. Zato pravi psalmist: ,,Pravični bode cvetel kakor palma," in sv. Jan°z je videl zelene palme v rokah vseh svetnikov. Menzel spominja na to, da zaznamnuje „ palma'1 v širjem pomenu tudi cvetlični berst, berstje. Zato tudi verbove mačice, katere se v severnih krajih na cvetno nedeljo rabijo mesto pravih palm, pomenijo ravno to. Ze v predkrist-janskih časih bila je palma raznim narodom simbol, pomen zmage. S palmovimi vejami sprejemali so domu se vračaj orega zmagovalca in ga spremljali. Starodavni narodi so menili, da ostane palma vedno zelena in da se ponovi iz svojega pepela, kakor se misli o ptiču feniksu. Zato je bila palma znamenje zmagavca, kateri si je pridobil vedno zeleno palmo, t. j., neumerljivo slavo. Palma in feniks sta že v stari umetnosti združena, zlasti mnogokrat sta vpodobljena na podnožji križa in na grobčh mučenikov. Pa tudi kasneje so ju samostani sprejemali večkrat v svoj gerb, kateri so bili pogoreli, pa bili zopet sezidani. Palme v rokah angeljev in mučenikov se na kerščanskib podobah neštevilnokrat nahajajo: kažejo pa zmago nad vsem posvetnim. Dve navskriž položeni palmovi vejici naznanujeti veliko zmagovalno znamenje sveta. Kot simboli na grobnih spomenikih kažejo, da si je umerli pridobil krono pravičnosti. Na grobnih kamnih v katakombah nahaja se ver krat tič feniks, ki se je po mnenji starodavnih vedno pomlajeval, večkrat v zvezi s palmo. S tem je izražena resnica, da človek z žertvovanjem svojega življenja v mučeništvu pridobi zmago nad smertjo in večno življenje. Na slikah v katakombah je palma Zveličarjev pridevek in sv. Avguštin jo zove v neki himni ..palma bellatorum," palma vojskovalcev. Palme in palmove vejice so naslikane tudi na podobah sv. Klare, sv. Frančiška, sv. Pavla puščavnika, sv. Brunona i. t. d. Legenda razlaga natančneje, kako so dobili dotični svetniki le-to znamenje. Ko je šla sv. Klara, tako pripoveduje legenda, nekdaj na cvetno nedeljo s svojimi so-redovnicami v slovesnem sprevodu, ozelenela je naenkrat vela palmova veja, katero je ona v rokah deržala. Veliki papež Inocencij III videl je v duhu svojega sodobnika, sv. Frančiška Asi- škega, in njegov visoki poklic pod podobo krasne palme. Pred votlino sv. Pavla, začetnika puščavnikov, stala je stara palma in razprostirala svoj košati verli daleč na okrog. Pod njo je stanoval sv. Pavel: branila ga je solene vročine in deževja. Živel je ondi sveto šestdeset let: pobožna premišljevanja in vedno delo bilo je njegovo opravilo. Iz palmovih listov si je spletel obleko. In ko je sv. Pavel umeri, podedoval je to obleko sv. puščavnik Anton, kateri jo je z globokim spoštovanjem nosil le ob največjih praznikih. Sv. Jeronim pravi o tem: »Ako bi mi Bog dal na voljo, nosil bi raji to obleko iz palmovega perja sv. Pavla, nego kraljevi škerlat,- Ko je sv. Ililarijon. svet in nedolžen mladenič, obiskal nekdaj sv. Antona, našel ga je vtopljenega v pobožno premišljevanje, stanujočega pod palmo. Mala palma in nanjo pribita Kristusova podoba, v rokah svetnika, poznamnujc sv. Brusno-na Ko-linskega. vstanovitelja reda kartuzijancev: ker pravil tega reda ni bilo nikdar treba popravljati, ima njegov vtemelitelj v roki za znamenje vedno zeleno palmo. Stolpi v gotovski cerkvi se primerjajo s palmovim gajem. Cerkev je namreč predpodoba sv. raja, kjer bodo pod palmami našli pravični večni pokoj. Pod imenom nebeškega palmovega gaja (coeleste palmetum), izšla je zbirka prekrasnih kerščanskib himen. Xa denarjih in pečatih nahajajo se večkrat podobe škofov, opatov in opatinj. deržeč v roki palmo. Palma pomeni tu to. kar žezlo, namreč vlado in sod njo pravico. S tem se razlikujejo cerkvene dobra »»d posvetnih < van Len Sachscnspiegel III. <»-ljublj. •n in od Mojzesa prerokovan: sej tako ne zapuste mo-zajične vere, pač pa jo spopolnijo in veučajo." Vzroki, ki so očete sv. zbora pripravili, da tako prosijo, silijo tudi nas, če poživljamo, da molimo ta mesec za spreobernjenje Judov. „Z jedne strani namreč smo terdno prepričani o sočntji iu ljubezni vseh udov molitvenega apostoljstva do Izraeleev, ker so ti samemu Bogu tako ljubi zbog očetov, iu ker je Kristus po mesu njih rodu. Z druge strani imamo sladko in terdno nado, da bode s pomočjo sv. I Miha večina Abrahamovih otrok tako častno in ljubeznjivo povabilo dobrohotno sprejela, ker se zdi, da ginejo nekdanji zad-ržki. ki so jih ovirali, -.-daj, ko je stara stena padla." ro da bi tedaj prej ko prej pripoznali Kristusa ter mu klicali: Hosana Sinu Davidovemu! Češčen. ki prihaja v imenu Gospodovem !u rO da bi hiteli v naročje Marije, brezmadežne, da bi bila ona. ki je po mesu njih sestra, kakor nam, tudi njim mati po milosti.- il. Bratovske zadeve N. lj. Gospe presv. Jezusov. Serca. V molitev priporočani: Na milostljive priprošnje N. lj. like nesreče. — Na nogah bolan duhoven za pomoč. — Poredni deček za poboljšanje. — Neka žena v dušnih in t lesnih zadevali — Nevarno bolan dijak nosebno priporočen z;i |>onioč. — Prav hudo bolna žena za priprošnje N. lj. »i . sv. Jožeta in sv. Ant. Pad. — Bolna gospa za pomoč in zdravje, če je Božja volja. - Bolan dijak za zdravje, če je v Božjem namenu. — Žena priporoča svojega bolnega moža v molitev, da bi na priprošnjo Naše ljube Gospe, sv. Jožeta, sv. Antona od presv. Ser.-a Jezusovega dobil pomoč in zdravje, če je Božja volja. V ta namen se bojo tudi 9dnevniee opravljale in zahvala naznanila, ako bomo uslišani. — Grozno razuzdana, velikim pregreham vdana deklina, da bi se iz grehov izkopala in pogubljenja otela. _ Listek za raznoterosti. Novosti, li P. Agostino da Montefeltro: Eie Wahrkeit. iz Italijanskega dr. Jos. Drammer. Štir-najst pridig imenovanega slovečega pridigarja. Cena 1 gld. 55 kr. 2) Die fromme Fran. Conferenzen fiir Frauen, die in der \Velt leben. Iz Francoskega. Spisal Remski nadškof J. F. Landriot 1889. C. 1 gld. 80 kr. Knjiga polna zelo koristnih naukov. i Prof. Dr. A. R o h 1 i n g: ,,Ueber Entstehnng der Welt" — dvoje pismo pemskim .freidenkarjem/ Prag. C. 00 kr. Za učene in za slabo včrne. 4> Hnndert Hollen - Geschichten. von dr. Jos. A. Keller 1*8!). C. 93 kr. To se pravi. Sto dogodb, ki pričajo, da je res pekel. Sv. Avguštin n. pr. pravi, da n«'bona r-č ni toliko pripomogla, da se je izkopal iz najglobokejšega brezna nečistosti, kakor strah pred večnim peklenjem. — In brezbožni Volter sam je terdno veroval v to resnico, čeravno je bil sicer ves brezbožen. Eden njegovih enako zgubljenih prijateljev mu je pisal o neki priliki, da je on iznajdel, da pekla ni. Volter mu je odgovoril: .Tedaj si srečen; tako daleč jaz še nikakor nisem prišel.1' V Marijaniščn, kjer je patrona Marija Pomočnica, bodo v petek ob 8ih maševali prevzvišeni gospod knez in škof; v nedeljo bode torej .že g n a n j e~. ob 9ih velika maša s pridigo; popoldne ob 3eh šmarnice, litanije, in darovanje za kapeline potrebe. Glede romanju v Marija-Celje naznanjam, da vodstva tje jaz ne morem prevzeti, in da od zadnje postaje _Schrambaehatt je še osem ur hoda do Marija-Celje. Prošt dr. A. Jarc. V Radolici so bile te dni postavljene nove orgije, izverstno delo mojstra C.oršiča. ktero prav močno hvalijo strokovnjaki in vsakdanji ljudje, vse je zadovoljno z novimi orgijami. To je poslednja naprava župnika č. g. Bononija. kteri se je te dni podal v pokoj v Kranj. On je tudi sicer veliko dobrega storil za ondotno cerkev. Škoda, da je verli gospod tako oslabel, da je moral iti v pokoj. V Predcsljih bo prečast. g. Jože t Kerčon, ondotni župnik, binkoštni torek obhajal 2 5 letnico odkar ondi pastiruje. Pri slovesni sv. maši mu bojo azistirali njegovi bivši čč. gg. kaplani, kterih je še !> živih. Prečast. g. Ivan Legat, gimnaz. profesor v Terstu in vodja malega semenišča, je postal papež kamernik z naslovom „ini>nsignor.~ Prav iz serca čestitamo! V Terstn so preteklo soboto. 1 s. t. m . velikansko novo ladijo _F r a n či š k Jožefi/ spustili v morje. Blagoslovil jo je prečast. superijor vojne mornarice g J. Račič. Več stotin gostov z naj višjih stanov, med njimi poldrugi sto deržavnih poslancev, je bilo pričujočih. — Slovesnosti so se v ponedeljek nadaljevale v Poli. — Avstriji sovražni „Irredentarji" so o tej priliki s petardami strašili. To jih bo žgal peklenski ogenj te požigavske mercine! Kje so letos tiči? Janez. Jože, kaj se ti zdi. kje so letošnjo spomlad tiči? Druga leta se je o večerih in jutrih povsod glasil kak slavec, kos in drugi. Jože. Neke mračne mercine in mercinarji delajo preveč smradu in veseli glasovi utihujejo. Čakaj, bo kuga pobrala tiste nesnage, potem bodo veseli tiči se zopet glasili. Iz rimskega Martirologija. 13. sušca. V Nikomediji ss. mučenci: Macedonij, Patri-cija njegova žena, in Modestija, hči, ki so vsi umerli za sv. vero. V Niceji so dali življenje za Kristusa: Tevseta in njen sin Hor, kakor tudi Teodora, Nimfo-dora, Marko in Arabija. V Hermopolu v Egiptu: sv. mučenec Sabin, ki je preterpel veliko mučenja, poslednjič bil veržen v reko, ter je dopolnil mučenstvo. V Perziji sv. Kristina, devica in mučenica. V Kordovi: sv. Rud erik mašnik, in sv. Simon, oba mučenika. V Carigradu: sv. Nicefor, ki se je z vso res-nobo bojeval za svete šege svojih očetov, ter nasprotoval podobklestniku cesarju Leonu Armenu, ki je Nicefora pregnal iz dežele, kjer je 14 let veliko terpel in se poslednjič preselil k Gospodu. Pri Kamerinu sv. Ansovin, škof. V Tebajidi blažena smert sv. device Evfrazije. Dobrotni darovi. Za opravo u b o ž n i h o e r k e v naše škofije: Z Ovsiš 2 gld. 30 kr. - Z Budanj 23 gld. - Iz Mavčič 33 gld. 20 kr. — Po č. g. stolnem vikariju Jož. Erker-ju 3 gld. 60 kr. — Iz Košane 13 gld. 55 kr. — S Sent-Ožbalda 10 gld. — S Polhovega gradea 43 gld. 60 kr. — Iz Dobernič 40 gld. - Iz Godoviča 18 gld. 56 kr. — S Trebelnega 27 gld. 50 kr. — Iz Komende 70 gld. — S Kresnic 22 gld. 42 kr. * Z a dijaško mizo: Neka dobra roka 40 kr. — Dober prijatelj 5 gld. — Neka gospa 1 gld. — Z Goričiee 1 gld. — čast. g. župn. Jan. Kapuz 2 gld. — Č. g. župnik Fr. Eržen 1 gld. Za sv. Detinstvo: Iz Radoliee po Barbi Lukan 0 gld. — .1. Kunstelj 30 kr. — Neimenovana 30 gld. — Iz Polhovega Gradca 29 gld. — Ana Merzlikar 13 gld. — Čast. g. Simon Zupan, nunski katehet v Loki, 20 gld. Za v a r h e B o ž j. groba v J e r u z a 1 e m u : Zalilog po č. g. župniku Fr. Erženu 2 gld. — Iz Krope č. g. župnik J. Kapuz 2 gld. Za a f r i k a n s k i misijon: C. g. župnik Fr. Eržen iz Zaliloga 2 gld. Za misijon v južni Afriki: Neimen. gospa 1 gld. Za Don Bo s kov misijon: „Ad intent. pro rekn-peranda sanitate" 1 gld. Za razširjanje sv. vere: Z Goričiee 4 gld. Odgovorni /rednik. Luka Jeran. — IWar)i iu *alo/.nini: Jožef Blaznikovi nasledniki v Ljubljani.