Logaške NOVICE delegatski obveščevalec julij 1986 fS f Razpis štipendij iz združenih sredstev za šolsko leto 1986/87 Odbor za štipendiranje v občini Logatec razpisuje štipendije iz združenih sredstev in razlike h kadrovskim štipendijam za udeležence v usmerjenem izobraževanju. Za štipendije iz združenih sredstev in razlike h kadrovskim štipendijam lahko zaprosijo kandidati, katerih mesečni dohodek na družinskega člana v letu 1985 ni presegel 55% povprečnega neto osebnega dohodka v SR Sloveniji, ugotovlje-nega za leto 1985 (30,232 din). Sveti vzgojnoizobraževalnih organizacij lahko predlagajo za štipendijo iz združenih sredstev učence in študente, ki s svojimi izrazito nadpovprečnimi učnimi rezultati in uspešnim vključevanjem v različne šolske in iz-venšolske dejavnosti dokazujejo izjemne intelektualne sposobnosti in delovne rezultate. Ti kandidati imajo pravico do štipendije, če ožji družinski člani niso plačali davka od skupnega dohodka občanov Pri kandidatih iz kmečkih družin in tistih, ki izkazujejo dohodek tudi od kmetijstva in so dolžni plačevati prispevke in davke od katastrskega dohodka, se ta upošteva kot za ostale oblike socialnovarstvenih pomoči v občini. 1 V okviru meril iz prejšnjega odstavka bodo imeli prednost pri podelitvi štipendij iz združenih sredstev kandidati: ki so vključeni v izobraževanje v proizvodno-tehničnih usmeritvah in drugih razvojno prioritetnih usmeritvah, ki so jih v občinah sprejeli samoupravni organi štipendiranja; seznami le teh bodo objavljeni v lokalnih glasilih in izobeženi na oglasnih deskah strokovnih služb za štipendiranje v občinah, - ki se izobražujejo za kmetijske poklice, - iz družin, ki so v slabšem socialnoekonomskem položaju in se brez družbene pomoči ne bi mogli šolati, - z boljšim učnim uspehom, - katerih nagnjenja in sposobnosti omogočajo uspešno delo v izbrani usmeritvi (mnenja o tem posredujejo službe poklicnega usmerjanja) 2 Kandidati za štipendije iz združenih sredstev zaprosijo za štipendijo v občini svojega stalnega bivališča, učenci in študenti iz drugih republik, ki prejemajo kadrovsko štipendijo, imajo pravico zaprositi za razliko h kadrovski štipendiji v občini, kjer imajo kadrovsko štipendijo. 3 Kandidati za štipendije iz združenih sredstev se morajo predhodno prijaviti na razpisane kadrovske štipendije na območju stalnega bivališča oziroma dnevne migracije delavcev Štipendije iz združenih sredstev bodo podeljene šele potem, ko bodo na določen poklic podeljene vse kadrovske štipendije, ki jih razpisujejo organizacije združenega dela, samoupravne interesne skupnosti in drugi štipenditorji na navedenem območju 4 Kandidati morajo prijavi oziroma vlogi za štipendiranje priložiti: - potrdilo o vpisu v šolo, - overjen prepis oziroma fotokopijo zadnjega šolskega spričevala oziroma potrdilo višješolske ali visokošolske organizacije združenega dela o opravljenih izpitih, - izjavo organizacij združenega dela in drugih štipenditorjev, da je kandidat pri njih zaprosil za kadrovsko štipendijo, vendar mu ta ni bila podeljena, - izjavo kandidata, da ne prejema kadrovske štipendije, - potrdilo davčne uprave, da ožji družinski člani za preteklo leto niso plačali davka od skupnega dohodka občanov (samo kandidati, ki jih predlagajo sveti vzgojno izobraževalnih organizacij iz skupine posebno nadarjenih). Otroci naših delavcev na začasnem delu v tujini - kandidati za štipendije - naj pošljejo vlogo za štipendijo v obliki prošnje in priložijo potrdilo o neto osebnih dohodkih staršev v preteklem letu ter mnenje krajevne skupnosti in občinskih skrbstvenih organov v domovini Za kandidate, ki še niso dopolnili 18 let, podpišejo izjavo tudi starši ali skrbniki Prosilci za razliko h kadrovski štipendiji morajo predložiti kopijo pogodbe o kadrovski štipendiji KANDIDATI ZA ŠTIPENDIJE ALI RAZLIKE H KADROVSKIM ŠTIPENDIJAM IZ ZDRUŽENIH SREDSTEV MORAJO VLOŽITI VSO ZAHTEVANO DOKUMENTACIJO DO 5 SEPTEMBRA 1986, KAR VELJA TUDI ZA PROSILCE, KI SO TO OBLIKO ŠTIPENDIJE ŽE PREJEMALI TE VLOGE BODO REŠENE DO 30 SEPTEMBRA 1986 Po 5. septembru 1986 vlog ne bomo več sprejemali, razen v naslednjih primerih: - če se je prosilec vrnil s služenja vojaškega roka in zato dokumentacije ni mogel predložiti do roka, - da se je prosilec naknadno vpisal v šolo (v tem primeru odda dokumentacijo 15 dni po vpisu), - če prosilec za razliko h kadrovski štipendiji do roka še ni dobil obvestila o podelitvi kadrovske štipendije, - če prosilec (študent) nima vseh opravljenih izpitov za vpis v naslednji letnik (v tem primeru pa mora do roka oddati vso preostalo dokumentacijo), - zaradi izjemnih okoliščin, kar mora prosilec pisno utemeljiti. Kandidati izpolnijo vloge na obrazcu SPN-1 - »Vloga za uveljavljanje socialnovarstvenih pravic«, ki ga dobite v knjigarnah Tako izpolnjene vloge z uradno potrjenimi podatki o osebnih dohodkih naj kandidati oddajo osebno strokovni službi Samoupravne interesne skupnosti za zaposlovanje Logatec, Tržaška 19a. DOPISUJTE V LOGAŠKE NOVICE Na podlagi 79 člena zakona o stanovanjskem gospodarstvu (Ur list SRS 3/81), 20, člena družbenega dogovora o skupnih osnovah za zagotavljanje in usklajevanje samoupravnih družbenoekonomskih odnosov na področju stanovanjskega gospodarstva v SR Sloveniji (Ur. list SRS 15/81), 29. člena samoupravnega sporazuma o ustanovitvi SSS občine Logatec in 14. člena Statuta Stanovanjske skupnosti občine Logatec, |e zbor uporabnikov skupščine stanovanjske skupnosti na 8. seji dne 8. 7. 1983 sprejel PRAVILNIK o pogojih in merilih za dodeljevanje družbenih stanovanj pri samoupravni stanovanjski skupnosti občine Logatec I. SPLOŠNE DOLOČBE 1 člen S tem pravilnikom opredeljuje Samoupravna stanovanjska skupnost občine Logatec (v nadaljnjem besedilu: stanovanjska skupnost) pogoje in merila za dodeljevanje družbenih stanovanj pri stanovanjski skupnosti in sicer: - sklad stanovanj s katerimi razpolaga stanovanjska skupnost ter vire financiranja za gradnjo oz. nakup družbenih stanovanj - kategorije upravičencev za dodelitev stanovanj - splošne in posebne pogoje, ki jih morajo izpolnjevati upravičenci za dodelitev stanovanj - oblikovanje prednostnega vrstnega reda - lastno udeležbo ob pridobitvi stanovanja - stanovanjske standarde - zamenjavo stanovanj - izjemno reševanje stanovanjskih vprašanj - merila za sestavo prednostnega vrstnega reda II. SKLAD STANOVANJ, S KATERIMI RAZPOLAGA STANOVANJSKA SKUPNOST TER VIRI FINANCIRANJA ZA GRADNJO OZ. NAKUP DRUŽBENIH STANOVANJ 2. člen Kot sklad stanovanj, s katerimi razpolaga stanovanjska skupnost štejejo stanovanja: a) stanovanja zgrajena s sredstvi stanovanjske skupnosti b) stanovanja, ki pripadajo družbeni lastnini in jih je v razpolaganje stanovanjski skupnosti prenesla občinska skupščina Logatec. 3. člen Viri financiranja za gradnjo oz. nakup družbenih stanovanj so: - sredstva iz stanovanjskega prispevka delavcev - prosta sredstva odpravljenega občinskega stanovanjskega sklada - sredstva lastne udeležbe upravičencev do družbenih stanovani - sredstva amortizacije iz stanarin, ki jo v okviru stanovanjske skupnosti združijo skupnosti stanovalcev in namenijo za gradnjo oz. nakup družbenih stanovanj - namenska kreditna sredstva temeljnih bank - sredstva anuitet udeležencev NOV 4. člen Sredstva namenjena po prejšnjem členu tega pravilnika za gradnjo nakup družbenih stanovanj, se uporabijo tudi: - za vračilo kreditov, najetih za gradnjo oz nakup družbenih stanovanj - vračilo lastne udeležbe občanom, ki so pridobili stanovanje po tem pravilniku III KATEGORIJE UPRAVIČENCEV ZA DODELITEV DRUŽBENIH STANOVANJ 5 člen Do družbenih stanovanj, s katerimi razpolaga stanovanjska skupnost so upravičeni: - delovni ljudje, občani in družine, ki nimajo pogojev da bi rešili svoje stanovanjsko vprašanje v OZD ali DS, ki so v težkih materialnih razmerah - občani, ki s svojimi skupnimi dohodki ne morejo rešiti svojega stanovanjskega vprašanja - upokojenci, invalidi, borci NOV - mlade družine, zlasti tiste z večjim številom otrok, ki živijo v težkem gmotnem položaju, če izpolnjujejo v skupnosti socialnega varstva Slovenije dogovorjene pogoje in merila za pridobitev solidarnostnega stanovanja 6 člen Za člane gospodinjstva se štejejo imetniki stanovanjske pravice in člani njegovega družinskega gospodinjstva, ki imajo pri njemu stalno bivališče. To .so: zakonec, otroci, starši obeh zakoncev ter osebe, ki jih je imetnik stanovanjske pravice dolžan vzdrževati po zakonu in tisti, ki so po zakonu dolžni vzdrževati imetnika stanovanjske pravice, ter stanujejo z njim Za člane se šteje tudi oseba, ki stalno živi z imetnikom v tesni ekonomski skupnosti nepretrgoma 5 let pred natečajem. Pristojna občinska služba socialnega skrbstva preverja podatke o članih družinskega gospodinjstva, ki živijo v tesni ekonomski skupnosti z imetnikom stanovanjske pravice IV SPLOŠNI IN POSEBNI POGOJI ZA DODELITEV DRUŽBENEGA STANO VANJA 7. člen Vsi upravičenci za dodelitev družbenega stanovanja morajo izpolnjevati naslednje splošne pogoje - da upravičenec oz kdo od članov njegove družine ni imetnik stanovanjske pravice na ustreznem stanovanju ali lastnik ustreznega vseljivega stanovanja - da upravičenec za stanovanje stalno biva na območju občine Logatec - da upravičenec oz njegova družina doslej še niso imeli ustrezno rešenega stanovanjskega vprašanja - da upravičenec (ali za delo sposoben član ožje družine) ni neopravičeno nezaposlen - da upravičenec nima možnosti rešitve stanovanjskega problema pri starših ali otrocih - za neustrezno stanovanje po 1 alinei 7 člena se šteje: a) vlažno stanovanje in sicer: kletna podpritlična in nizkopritlična b) neizolirano podstrežno stanovanje mešane gradnje (zidano, leseno) c) stanovanje brez stranišč ali s souporabo stranišč d) stanovanje brez vodovodne napeljave e) stanovanje ki ima stanovanjsko površino nad 10 kvadratnih metrov manjšo od stanovanjskega standarda iz 30 člena pravilnika f) stanovanje, kjer morajo otroci, starejši od 10 let in starši uporabljati isti spalni prostor g) družinsko stanovanje brez kuhinje h) stanovanje v višjem nadstropju, če gre za starejšega ali bolnega upravičenca ali invalida, ki mu je hoja po stopnicah otežkočena ali onemogočena. 8. člen Posebni pogoji, ki jih morajo izpolnjevati posamezne kategorije upravi čencev do družbenih stanovanj, je mejni znesek skupnega čistega mesečnega dohodka na člana gospodinjstva, ki ne bi smel presegati pri? - delovnih ljudeh iz vrst mladih družin (najmanj 1 otrok, starša do 30 let starosti in največ 5 let od sklenitve zakonske zveze) 50 % mesečnega povprečnega čistega OD delavca v SRS v letu pred natečajem, - pri občanih in družinah, ki nimajo pogojev da bi rešili svoje stanovanjske vprašanje pri TOZD in DS, pri zasebnih obrtnikih, ter upokojencih in invalidih, če ne gre za stanovanja, kupljena iz sredstev SPIZ, 60 %, če gre za samske oz 40 % če gre za družino, od povprečnih čistih OD delavcev v SRS v letu pred natečajem za družbena stanovanja V prvem odstavku tega člena navedeni odstotki se uporabljajo, dokler mejnega zneska skupnega dohodka na člana gospodinjstva ne bo določila občinska skupnost socialnega varstva Leta bo znesek ugotovila po enotni metodologiji na podlagi elementov, ki bodo usklajeni v skupnosti socialnega varstva v SRS V OBLIKOVANJE PREDNOSTNEGA VRSTNEGA REDA 9 člen Zbor uporabnikov skupščine stanovanjske skupnosti odloči o roku za vlo žitev prošnje za pridobitev stanovanja Razpis se objavi na krajevno običajen način in pošlje delovnim organizacijam, skupnostim in krajevnim skupnos tim Razpis traja najmanj 30 dni od objave Iz razpisa mora biti razvidno: - kdo se šteje za upravičenca za pridobitev stanovanja - splošni in posebni pogoji za dodelitev družbenega stanovanja - obvezna potrdila, ki jih morajo prosilci priložiti vlogi - rok do katerega se zbirajo prošnje - za katera stanovanja se razpisuje (lokacija) - način vložitve vloge za pridobitev stanovanja Logaške NOVICE 10 člen Prosilec, ki želi pridobiti stanovanjsko pravico za družbeno najemno sta novanje, vloži utemeljno prošnjo na posebnem obrazcu, opremljeno z ustreznimi dokazili in upoštevajoč svoj status upravičenosti po tem pravilniku, na Samoupravno stanovanjsko skupnost občine Logatec in sicer: a) zaposleni delavci preko organizacij združenega dela ali drugih organizacij, kjer so zaposleni b) borci NOV preko občinskega odbora ZZB NOV Logatec, kateri izda k vlogi potrdilo o udeležbi v NOV ali internaciji c) starejši občani, ki nimajo statusa upokojenca in tisti, ki so opravičeno nezaposleni preko občinske skupnosti socialnega skrbstva d) delavci pri obrtnikih in obrtniki vložijo prošnjo preko Obrtnega združenja Logatec 11. člen Vsi pristojni organi, ki zbirajo vloge posameznih prosilcev, so dolžni odstopiti overovljene vloge skupaj z ustreznimi potrdili odboru za solidarnost pri stanovanjski skupnosti 12 člen Odbor za solidarnost stanovanjske skupnosti oblikuje osnutek vrstnega reda za dodelitev stanovanj upravičencem, na seji na katero so lahko vabljeni predstavniki organizacij in skupnosti iz 10. člena tega pravilnika. 13 člen Osnutek prednostnega vrstnega reda se javno objavi Javna razprava o osnutku traja 30 dni 14 člen Po končani javni razpravi odbor za solidarnost stanovanjske skupnosti na seji obravnava vse pripombe, prispele v odprtem roku za javno razpravo, zavzame do pripomb svoje stališče, ter oblikuje predlog prednostnega vrstnega reda za dodelitev družbenih stanovanj in ga posreduje v obravnavo in sprejem zboru uporabnikov skupščine stanovanjske skupnosti Odbor za solidarnost seznani zbor uporabnikov skupščine stanovanjske skupnosti tudi s podatki o občanih, katerih vloge je odbor za solidarnost stanovanjske skupnosti zavrnil kot neutemeljene, ter o razlogih za zavrnitev njihovih vlog 15 člen Zbor uporabnikov skupščine skupščine stanovanjske skupnosti lahko pred dokončnim sprejemom prednostnega vrstnega reda na podlagi ustrez no dokumentiranega predloga, v katerem je zavzel stališče tudi odbor za solidarnost, izloči posameznega občana iz prednostnega vrstnega reda oz vključi posameznega občana v prednostni vrstni red, kolikor so izpolnjeni vsi pogoji po tem pravilniku 16 člen Po potrditvi vrstnega reda na zboru uporabnikov skupščine stanovanjske skupnosti, sete ta objavi na enak način kot osnutek prednostnega vrstnega reda 17. člen Odločbo o dodelitvi družbenih stanovanj izda strokovna služba na podlagi veljavnega in objavljenega prednostnega vrstnega reda Pred izdajo odločbe morajo biti izpoljena tudi druga določila tega pravilnika 18 člen Enak postopek za oblikovanje prednostnega vrstnega reda pridobitve sta nov;tnjske pravice in izdaje odločbe, velja pri komisiji za reševanje stanovanjskih vprašanj upokojencev in pri komisiji za reševanje stanovanjskih vprašanj borcev, udeležencev NOV Komisija za stanovanjske zadeve upokojencev pripravlja predlog vrstnega reda dodelitve stanovanj za stanovanja zgrajena iz sredstev SPIZ, komisija za reševanje stanovanjskih problemov udeležencev NOV pa predlog vrstnega reda dodelitve stanovanj le za stanovanja za udeležence NOV. VI MERILA ZA SESTAVO PREDNOSTNEGA VRSTNEGA REDA 19 člen Stanovanjska skupnost upošteva za sestavo prednostnega vrstnega reda naslednje osnove in merila 1 stanovanjske razmere prosilca in njegove družine 2 socialno stanje prosilčeve družine 3 skupne delovna doba upravičenca 4. zdravstveno stanje družinskih članov 5 doba čakanja na stanovanje 6 doba bivanja v občini Logatec 7 oddaljenost bivališča prosilca od delovnega mesta 8 udeležba v NOV in internaciji. 20. člen Osnove in merila iz prejšnjega člena tega pravilnika ovrednoti stanovanjska skupnost z naslednjim številom točk: 90 50 40 10 6 3 točke 1 stanovanjske razmere prosilca in njegove družine: a) upravičenec nima stanovanja (stanuje v prostoru, ki po stanovanjskih predpisih ne spada pod stanovanjske prostore) ................ 110 Pri upoštevanju tega kriterija se ne upoštevajo točke za utesnitev in za kvaliteto stanovanja b) upravičenec, je uporabnik stanovanja in odpade na 1 člana družine uporabnika do 5 m površine ................................ 70 od 5 m' do 7 m' ......................................... od 7 m' do 10 m' ........................................ od 10 m do 15 m' ......................................... c) upravičenec je podstanovalec ali najemnik stanovanja v privatni hiši in odpade na 1 člana družine podstanovalca ali najemnik: - do 5 m stanovanjske površine ............................. 80 od 5 m' do 7 m stanov, površine ............................ 70 od 7 m' do 10 m stanov, površine ........................... 60 od 10 m do 15 m' stanov, površine .......................... 50 d) upravičenec, (ali njegov zakonec) je imetnik stanovanjske pravice in odpade na 1 člana družine: do 5 m stanovanjske površine .............................. 60 od 5 m' do 7 m' stanov, površine ............................ 50 od 7 m do 10 m' stanov, površine ........................... 40 od 10 m do 15 m' stanov, površine .......................... 30 e) dve ali več družin v istem stanovanju ..................... 20 f) vrednost stanovanja: do 110 točk ............................................... 30 od 110 do 130 točk ........................................ 27 od 130 do 160 točk ........................................ 24 2. Socialno stanje prosilčeve družine (povprečni dohodek na družinskega člana nasproti povprečnemu OD zaposlenega v SR Sloveniji v preteklem letu): - do 30 % ............................................... - od 30 - 40 % .......................................... - od-40 - 50 %.......................................... 3) Skupna delovna doba upravičencev - za vsako priznano leto delovne dobe po .................... 2 Pri upokojencih se upošteva toliko delovne dobe, kolikor jo dejansko ima Enako velja tudi za upravičenca, ki ima družinsko - pokojnino Dokazilo je odločba o odmeri pokojnine Delovna doba upravičenca v tujini se pri točkovanju za upošteva, razen če se je zaposlil preko posredniške organizacije v Jugoslaviji 4. Zdravstveno stanje družinskih članov (upošteva se kronične bolezni prosilca in njegovih družinskih članov, kakor tudi drugih članov družinske skupnosti, kolikor njihovo zdravstveno stanje ogrožazdravje prosMca in njegove družine ali stanovanjske razmere vplivajo na slabšanje zdravstvenega stanja): - invalidnost I, stopnje .................................... 30 - invalidnost II in HI. stopnje ................................ 20 - duševna ali telesna prizadetost ............................. 18 - kronične bolezni dihal (silikoza, astma, kronični bronhitis) ...... 15 - ostala kronična obolenja.................................. )0 Kolikor je več kot 1 član družine bolan, se lahko prizna za vsakega nadaljnjega člana 2 točki, toda skupaj največ 6.1očk 5 Doba čakanja na rešitev stanovanjskega problema vjstem stanovanju od vložitve prve prošnje - nad 2-3 leta ........................................... - od 3-4 leta ....... ................................... - od 4-5 let ..............................'................ - nad 5 let.............................................. 6 Doba bivanja prosilca v občini Logatec: - od 1-2 leti ............................................ - od 2-4 leta ............................................ - od 4-6 let ..........—........................ - od 6-8 let ..::»::.."r:. .v..'.............................. - od 8-10 let ........................................,... - od 10-15 let ........................................... - od 15-20 let ........................................... - od 20-25 let ........................................... - nad 25 let .......................... 7 Oddaljenost bivališča prosilca od delovnega mesta od 10-20 km ............................... od 20-25 km ............................ nad 25 km ..................... 2 6 10 15 1 4 7 10 15 20 25 30 35 7 10 15 Te točke se upoštevajo le za prosilce, ki imajo slabe prkmetne zveze od doma do delovne organizacije in nazaj oz kjer n, rednega javnega prevoza 8. Udeležba v NOV in internacija: - aktivisti in prvoborci SR/41 ................................ 35 - aktivisti udeleženci 41/42-45 .............................. 30 - aktivisti udeleženci pred 9. 9. 1943 ......................... 25 - aktivisti udeleženci po 9. 9. 1943 ........................... 20 - interniranci - priz. pos. doba do 1 leta ................... 5 točk - interniranci - priz. pos. doba do 2 let ....................... 10 - interniranci - priz.pos. doba do 3 let ........................ 15 Pri enakem številu točk ima prednost pri dodelitvi družbenega stanovanja upravičenec, ki dalj časa biva v neustreznem stanovanju in ki je dalj časa zaposlen na območju občine Logatec in ima dalj časa stalno bivališče v občini Logatec, če gre za upokojence in druge občane, ki niso zaposleni v TOZD ali DS. VII. LASTNA UDELEŽBA OB PRIDOBITVI STANOVANJA 21 člen Za uveljavljanje obvezne lastne udeležbe za rešitev stanovanjskega vprašanja upravičencev, se upošteva naslednje osnove in merila: - vrednost stanovanja - socialno ekonomski položaj upravičenca in njegove družine - zdravstveno stanje upravičenca in njegove družine Za vrednost stanovanja se upošteva pri starejših stanovanjih knjižno revalorizacijsko vrednost ali končno prodajno ceno za stanovanja. Plačila lastne finančne udeležbe so oproščeni tisti upravičenci do stanovanja, ki se preselijo v manjše oz manjvredno stanovanje, ter upravičenci, katerih skupni osebni dohodek na družinskega člana ne presega 20 % povprečnega osebnega dohodka v SRS ali če se upravičencu dodeli stanovanje, katerega točkovna vrednost ne presega 150 točk po novem zapisniku o ugotovitvi vrednosti stanovanja v občini Logatec. Lastne udeležbe za pridobitev stanovanjske pravice na družbenem stanovanju po tem pravilniku tudi ni dolžan prispevati občan, kolikor izpolnjuje pogoje za oprostitev lastne udeležbe po 33 členu Zakona o stanovanjskem gospodarstvu (Ur list, št 3/81). 22. člen Glede na zdravstveno stanje upravičenca in njegove družine je upravičenec dolžan vplačati lastno finančno udeležbo 20 % nižje od dejansko obračunane v naslednjih primerih: - če je upravičenec ali njegov družinski član invalid I. II. ali III. kategorije - če je družinski član duševno prizadet - če ima upravičenec ali njegov družinski član težjo neozdravljivo bolezen 26. člen Pri dodelitvi družbenega stanovanja se upošteva naslednja višina lastne finančne soudeležbe: za družine z dvema in več člani % za samske občane % % do 55 do 50 brez udeležbe nad 55 do 60 nad 50 do 55 1 nad 60 do 65 nad 55 do 60 2 nad 65 do 70 nad 60 do 65 3 nad 70 do 75 nad d65 do 70 4 nad 75 do 80 nad 70 do 75 5 nad 80 do 85 nad 75 do 80 6 nad 85 do 90 nad 80 do 85 7 nad 90 do 95 nad 85 do 90 8 nad 95 do 100 nad 90 do 95 9 nad 100 do 105 nad 95 do 100 10 nad 105 do 110 nad 100 do 105 11 nad 110 do 115 nad 105 do 110 12 nad 115 do 120 nad 110 do 115 14 nad 120 do 125 nad 115 do 120 16 nad 125 do 130 nad 120 do 125 18 nad 130 nad 125 20 27, člen Denarna sredstva lastne udeležbe za družbena stanovanja po tem pravilniku se vplačujejo na poseben račun stanovanjske skupnosti za sredstva solidarnosti. Višino lastne udeležbe po tem pravilniku določi posameznemu upravičencu, ki mu je dodeljeno družbeno stanovanje, odbor za solidarnost oz. ustrezni organ, ki pripravlja predlog prednostne liste dodelitve stanovanj za dolo čene upravičence Lastna finančna soudeležba se bo vračala iz združenih sredstev solidarnosti pri stanovanjski skupnosti. 28. člen Kolikor imetnik stanovanjske pravice prej zapusti družbeno stanovanje, se mu vložena sredstva vrnejo najkasneje v 6 mesecih po izpraznitvi stanovanja in predaji ključev. Lastna finančna soudeležba se prenese kot soudeležba ob dodelitvi drugega stanovanja v občini Logatec 29 člen Upravičenci v težjem gmotnem položaju in tiste mlade družine, ki ne morejo plačati lastne udeležbe pred vselitvijo, lahko vplačajo lastno udeležbo tudi po vselitvi v stanovanje s tem, da se zavežejo namensko varčevati pri banki za lastno udeležbo ter v ta nemen dovolijo administrativno prepoved na osebni dohodke V primerih iz prejšnjega odstavka se vpisana lastna udeležba določi v znesku in po kriterijih, ki veljajo na dan, ko nastopi pogoj vpla čila lastne udeležbe Rok za kasnejše oz obročno plačilo lastne udeležbe po prejšnjem odstavku tega člena določi odbor za solidarnost 23 člen Višina lastne udeležbe se uveljavi glede na povprečni mesečni dohodek na družinskega člana gospodinjstva v letu pred vselitvijo v družbeno stanovanje, V osnovo za izračun dohodka se štejejo vsi dokazljivi dohodki, ki po veljavnih predpisih predstavljajo osnovo za obdavčitev skupnega dohodka občanov V posebnih primerih, zlasti ko se ocenjuje, da družina živi v težkih razmerah ne pred določitvijo lastne udeležbe, pridobi mnenje pristojnega občinskega organa. Na njegov predlog je možna tudi popolna oprostitev lastne udeležbe v izredno težkih socialnih primerih. 24. člen Pred dodelitvijo odločbe za družbeno stanovanje in plačilom finančne soudeležbe stanovanjska skupnost in upravičenec skleneta ustrezno pogodbo o finančni soudeležbi, v kateri se določijo pravice in obveznosti iz posojilnega razmerja, zlasti se določi: - vračilo soudeležbe - obrestno mero - način vračanja posojila. 25. člen Upravičenec do stanovanja vplača lastno finančno soudeležbo pred vselitvijo oz. preselitvijo, vrne pa se po 10 letih v enkratnem znesku s 3 % obrestno mero, posojilo za lastno udeležbo bo banka odobrila za dobo največ 5 let VIII. STANOVANJSKI STANDARD 30 člen Stanovanjska skupnost upošteva pri dodeljevanju družbenih stanovanj po tem pravilniku naslednje površinske standarde: št. druž. članov površina do m' 1 32 2 45 3 58 4 70 Za vsakega nadaljnega družinskega člana se stanovanjska površina lahko poveča največ do 15 m' Kolikor ni za upravičenca na razpolago stanovanja s standardno površino, se mu lahko dodeli tudi večje stanovanje 31. člen Stanovanjska skupnost lahko pri dodelitvi družbenega stanovanja upošte va tudi izjemne razmere v družine, ki terjajo odstopanje od površinskih stan dardov po tem pravilniku in sicer: - tri generacije v družini - bolezen v družini, ki terja trajno nego druge osebe. I.o&afske NOVICE PRILOGA IX. ZAMENJAVA STANOVANJA 32 člen Stanovanjska skupnost lahko dovoli zamenjavo družbenih stanovanj: - ostarelim in bolnim občanom oz njihovim družinam, ter udeležencem NOV, predvsem iz zdravstvenih razlogov - občanu in družini v težjih gmotnih razmerah, ki želi pridobiti standardne starejše stanovanje z nižjo stanarino in obratovalnimi stroški - občanom, ki zasedajo večje standardno stanovanje in želijo pridobiti manjše stanovanje z namenom racionalne uporabe stanovanjskega prostora - ostalim občanom za zagotovitev ustreznega stanovanjskega standarda in bivalnega okolja. 33 člen Zamenjave stanovanj po tem pravilniku odobrava odbor za solidarnost stanovanjske skupnosti za solidarnostna stanovanja, komisija za stanovanjske zadeve upokojencev za upokojenska stanovanja, ali komisija za stanovanjske zadeve udeležencev NOV za borčevska stanovanja, upoštevaje določila zakona o stanovanjskih razmerjih, s tem, da enkrat letno predloži zboru uporabnikov skupščine stanovanjske skupnosti poročilo o zamenjavi stanovanj. X IZJEMNO REŠEVANJE STANOVANJSKIH VPRAŠANJ 34 člen V primeru reševanja izredno nujnega stanovanjskega vprašanja nastalega v primeru požara, povodnji in drugih težkih elementarnih nesreč, ki so imele za posledico onesposobitev stanovanja, odbor za solidarnost dodeli upravičencem stanovanje le za določen čas, s tem da se naknadno pogodbeno uredi med stanovanjsko skupnostjo in zainteresiranimi delovnimi organizacijami in skupnostmi dokončna rešitev stanovanjskega vprašanja upravičenca. XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 35. člen Družbena stanovanja, ki se dodeljujejo upravičencem na podlagi tega pravilnika se smejo tudi po izpraznitvi dodeliti le upravičencem iz 5 člena tega pravilnika. 36. člen Družbeno stanovanje, dodeljeno na podlagi določil tega pravilnika sme uporabljati le imetnik stanovanjske pravice skupaj s člani gospodinjstva in ga ne sme zamenjati oz kako drugače z njim razpolagati brez poprejšnjega soglasja stanovanjske skupnosti 37 člen Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o pogojih in merilih za dodeljevanje najemnih s stanovanj s katerimi razpolaga stanovanjska skupnost občine Logatec, z dne 30 5 1979 38 člen Ta pravilnik začne veljati, ko ga sprejme zbor uporabnikov skupščine samoupravne stanovanjske skupnosti Pravilnik se objavi v glasilu OK SZDL »LOGAŠKE NOVICE«. RAZPIS družbenih stanovanj samoupravne stanovanjske skupnosti občine Logatec za leto 1986 Samoupravna enota za družbeno pomoč pri Samoupravni stanovanjski skupnosti občine Logatec razpisuje za leto 1986 več stanovanj. Prosilci družbenih stanovanj, ki so upravičeni za dodelitev po Pravilniku o pogojih in merilih za dodeljevanje najemnih stanovanj, zgrajenih s sredstvi SE za družbeno pomoć SSS občine Logatec, naj do 15. avgusta 1986 vložijo vlogo in izpolnjen Vprašalnik za dodelitev stanovanja, zgrajenega s sredstvi SE za DP SSS Logatec z vso dokumentacijo. Upravičenci za dodelitev družbenih stanovanj so: - družine in občani z nižjimi dohodki, - upokojeni občani, - delavci dejavnosti posebnega družbenega pomena. Vsak prosilec mora priložiti naslednja potrdila: - da ni imetnik stanovanjske pravice za primerno stanovanje, - potrdilo o premoženjskem stanju, - da prosilec doslej še ni imel ustrezno rešenega stanovanjskega vprašanja, - da prosilec za stanovanje ali član njegove družine ni lastnik počitniške hišice, - da prosilec za stanovanje ali za delo sposoben član ožje družine ni neopravičeno nezaposlen, - da ima prosilec stalno bivališče na območju občine Logatec, - da prosilec pri svojih bližnjih sorodnikih (zakonec, starši, otroci), ki so lastniki večje stanovanjske h iše ali več stanovanj ne more rešiti svojega stanovanjskega vprašanja, - potrdilo o povprečnem osebnem dohodku za leto 1985 za vsakega zaposlenega člana gospodinjstva, - potrdilo o namenskem varčevanju in izkaz finančne sposobnosti za pridobitev stanovanja. Prosilci kategorije »upokojeni občani« priložijo še potrdilo, da del sredstev prispeva republiška skupnost pokojninskega in invalidskega zavarovanja. Delavci zaposleni v dejavnostih posebnega družbenega pomena (šolstva, zdravstva, milica) priložijo še potrdilo, da del sredstev, najmanj 20 % od nabavne vrednosti oz. revalorizirane vrednosti stanovanja, prispeva delovna skupnost prosilca Prosilci, ki jim bodo družbena stanovanja dodeljena na osnovi kriterijev, plačajo ob prejemu odločbe o dodelitvi stanovanja obvezno soudeležbo kot posojilo, ki znaša od 0 do 20 % nabavne vrednosti stanovanja, v odvisnosti od skupnega dohodka na člana gospodinjstva, ki ima za osnovo povprečni osebni dohodek na zaposlenega v preteklem letu v SRS Opozarjamo, da bo SSS obravnavala samo pravočasno oddane prošnje, ki bodo imele čitljivo in vestno izpolnjene vprašalnike in vse potrebne priloge, zahtevane s tem razpisom in Pravilnikom o pogojih in merilih za dodeljevanje najemnih stanovanj, zgrajenih s sredstvi SE za DP DSSS občine Logatec. Dodatne informacije v tej zadevi lahko dobite pri strokovni službi stanovanjske skupnosti, Logatec, Notranjska 14 Samoupravna stanovanjska skupnost občine Logatec Predsednik zbora uporabnikov skupščine samoupravne stanovanjske skupnosti občine Logatec Nedeljko MRVOŠ, l.r. Logaške NOVICE Demografska gibanja Ob pripravi planskih kot dejavnik razvoja v dokumentov v občini občini Logatec Logatec Občinska raziskovalna skupnost Logatec je v preteklem letu naročila pri Inštitutu za geografijo Univerze Edvarda Kardelja v Ljubljani raziskavo o rasti prebivalstva v naši občini. Avtor elaborata, ki ga je prejela ORS in katerega dvojniki so bili razposlani ustreznim organom v občini, je diplomirani geograf Ivo Pirv. Bralcem Logaških novic predstavljamo povzetek tega elaborata, gotovo pa bi bilo koristno posamezna poglavja kdaj v bodoče ponatisniti v celoti. Raziskovanje je imelo namen ugotoviti tiste dejavnike rasti in gibanja prebivalstva, ki so pri načrtovanju gospodarskega in družbenopolitičnega življenja neogibni, pa se jih morda premalo zavedamo Ugotovljene so bile značilnosti rasti prebivalstva v zadnjem desetletju in njegova današnja sestava V nadaljevanju je bil analiziran vpliv demografskih dejavnikov v razvoju naselij, pa tudi učinki razvoja naselij in preseljevanj znotraj občine V zaključnem delu so raziskovalci dobljene podatke uporabili za predvideno demografsko gibanje prebivalstva tja do leta 2000 in podali smernice za rešitev problemov, ki se utegnejo pojaviti Izrazito območje zgoščevanja prebivalstva je občinsko središče Število prebivalstva se je od leta 1960 povečalo za 60 %. Prirastek je predvsem posledica priseljevanja, v največji meri iz drugih predelov Slovenije in drugih republik Ker gre v veliki meri za mlade družine, je to povečalo tudi naravni prirastek Zato je samo naselje v zadnjih letih zelo spremenilo svojo zunanjo in notranjo podobo Rast je že skoraj dosegla tisto mero, ko se bo povečalo število konfliktov, tako zaradi pomanjkanja prostora kot zaradi zagotavljanja potrebne infrastrukture glede na druga naselja v občini. DELEŽ AKTIVNEGA PREBIVAL STVA SE POVEČUJE Prehajanje s kmetijstva v druge poklice se je močno upočasnilo, saj je v petih naseljih še vedno več kot pol prebivalstva kmečkega Delež prebivalstva v industriji in uslužnost-nih dejavnostih ostaja približno isti, medtem ko delež zaposlenih v upravi hitro narašča Zakonodajni okviri družbenega planiranja in urejanja prostora Prostorsko planiranje je poleg gospodarskega in socialnega temeljna sestavina celovitega družbenega planiranja Temeljne obveznosti nosilcev družbenega planiranja (delavci, delovni ljudje in občani v temeljnih organizacijah združenega dela in drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih ter v družbeno političnih skupnostih) so zapisane v zakonu o sistemu družbenega planiranja in o družbenem planiranju SR Slovenije (Uradni list SRS, št. 1-4/80 z dne 14, junija 1980) V omenjenem zakonu je opredeljeno tudi planiranje v občini Nadalj nje urejanje prostora opredeljujeta dva za prostor pomembna zakona: zakon o urejanju prostora in zakon o urejanju naselij in drugih posegih v prostor (Uradni list SRS, št. 18 14 junij 1984) Iz vseh teh zakonskih opredelitev izhajajo obveznosti tudi za družbenopolitične skupnosti (občine), ki morajo za območje občine pripraviti določene planske dokumente in izvedbene akte Temeljni planski dokument družbenega razvoja, katerega sestavni del je prostor, predstavlja srednjeročni plan Sprejemanje srednjeročnega plana (sprejemamo ga za obdobje petih let) je obvezno za vse nosilce planiranja in občino kot celoto Za spoznavanje dolgoročnejših možnosti prostorskega in družbenoekonomskega razvoja pa je potrebno sprejeti tudi dolgoročni plan za obdobje desetih in več let. Za izvajanje plansko opredeljenih nalog in uresničevanje ciljev pa družbeno politične skupnosti sprejmejo tudi letne planske akte. Celotno planiranje v prostoru naj bi predvidoma potekalo sočasno in v soodvisnosti s -planiranjem ekonomskih, socialnih in drugih sestavin družbenega razvoja, zato so prostorske usmeritve in rešitve sestavine dolgoročnih in srednjeročnih planov ter izvedbenih aktov Graditev in širitev naselij, graditev infrastrukturnih objektov ter naprav obravnava urbanistično načrtovanje, ki zajema tudi prenovo naselij, dolo čanje pogojev za prenos načrtovanih objektov in naprav v prostor ter nadzor nad njihovim izvajanjem Za naše vsakdanje srečanje z urbanističnim načrtovanjem je najnepos-rednejšega pomena priprava prostorskih izvedbenih aktov, to so prostorski ureditveni pogoji in prostorski izvedbeni načrti Za pripravo teh aktov mora IS občine sprejeti program priprave prostorskih izvedbe nlh aktov, vendar šele na podlagi predhodno sprejetega dolgoročnega in srednjeročnega plana občine Vsa ta priprava planskih in izvedbenih aktov je poleg obsežnega strokovnega dela, ki mora spremljati pripravo takih gradiv, potrebna za graditev objektov in naprav, torej za pripravo »lokacijskih odločitev« in posameznih posegov v prostor Vloga, moč in nemoč stroke, javnosti in posameznika v procesu planiranja ter urejanja naselij Ves proces planiranja v logaškem primeru kaže na nezadostno stopnjo strokovne osveščenosti pa tudi še nezadostno družbeno odgovornost, ki je potrebna za realizacijo vseh nalog, ki zadevajo pripravo in sprejem zahtevnih planskih in izvedbenih ak tov Reševanje se začenja prav z os-veščanjem in znanjem o lastnih razvojnih problemih Za vse to je potrebno določeno strokovno delo in v ta proces vključiti vse ali vsaj čim večje število ljudi, kajti vsak ali vsaj mnogi posamezniki svoje neposredno okolje najbolje poznajo Prav pa je tudi, da vsakdo izmed nas sliši in reagira tudi na tiste širše pogojene razvojne utemeljitve in strokovna spoznanja, ki presegajo lokalne okvire Zato bo potrebno v javni razpravi in obveščanju v vseh fazah priprave planskih dokumentov m predvsem o rešitvah več in javno razpravljati Za javno razpravo pa je treba pripraviti program razprav, ki bo ljudi motiviral za sodelovanje, predvsem pa dokumentirano ovrgel tolikokrat izrečen dvom posameznikov, da je tako že vse določeno Dobre strokovne opredelitve, obveščanje ljudi in kvalitetno pripravljena javna razprava so najboljša zagotovila za trdnejše in realnejše tudi dolgoročne prostorske opredelitve Pri tem ni nepomembno spoznanje, da je samo kritična javna razprava, ki ne izhaja samo iz predlogov želja posameznih skupin in posameznikov, lahko tvorna sestavina planiranja. In kje smo s pripravo planskih dokumentov pri nas? Zaostajamo za rokovnikom, ki je bil pripravljen za celotno SR Slove nijo Med zadnjimi smo tudi v ljubljanski regiji Da pa vse vendar ni tako črno se je vendar potrebno spomniti, da smo v zadnjem obdobju vendar sprejeli urbanistični načrt (UN) in razdelali prostorske sestavine srednjeročnega plana za obdobje 1981-1985 Leta 1982 pripravljeni urbanistični načrt ostaja, kljub dejstvu, da ga novejša zakonodaja ne priznava kot veljavni dokument, najstrokovnejše pripravljeno gradivo in trdna podla ga pri vseh nadaljnjih snovanjih v našem prostoru Za občino Logatec kot celoto je, kljub precejšnjim notranjim razlikam, značilna stalna rast prebivalstva. To je predvsem posledica močne rasti občinskega središča in posameznih krajev z ugodno prometno lego kot so Kalce, Hotedrši-ca in Rovte Za preostali del občine pa velja, da je na začetku demografske krize, kar pomeni stalno razse-Ijevanje prebivalstva. To je splošna značilnost večine hribovitega sveta v Sloveniji, od koder se izpeljuje predvsem mlado prebivalstvo V naši občini so tako najbolj prizadeta naselja Hleviše, Hlevni vrh, Medvedje brdo, Ravnik pri Hotedršici in Vrh nad Rovtami K naseljem, ki rastejo, štejejo poleg v začetku naštetih še logaški del Zaplane, medtem ko v ostalih krajih kljub manjšim nihanjem število prebivalstva ostaja bolj ali manj stalno V celoti je značilno, da se praznijo hriboviti predeli, prebivalstvo pa se tudi v tistih krajevnih skupnostih, ki številčno ne upadajo, seli z obrobja v središče. Zanimive rezultate daje pregled demografskega potenciala, to je tistih sestavin prebivalstva, ki oprede ljujejo možno delovno silo in uporabo družbene infrastrukture. V vsej občini Logatec je 58,5 % delovno sposobnega prebivalstva, deleži po posameznih naseljih pa se gibljejo od 48,4 % v Hlevnem vrhu do 60,1 % v samem Logatcu Ta kontingent je povprečno aktiviran 82-odstotno, v nekaterih naseljih z zelo starim prebivalstvom in odseljevanjem pa presega 100 % To pomeni, da kmetuje-jo tudi prebivalci tistih starostnih skupin, ki v računu ne štejejo več med dela sposobno prebivalstvo. Splošna značilnost sprememb v zadnjih dvajsetih letih je povečevanje deleža aktivnega prebivalstva, še zlasti v naseljih, ki hitro rastejo Obratno pa je ta delež upadal v starajočih se naseljih s stalnim odseljevanjem, kot so Hleviše, Jakovica, Medvedje brdo, Novi svet in Žibrše