V Slovenijavinu izvoz hromi poslovni uspeh Dve plati medalje (ml) — Na nedavno končanem Ijubljanskem vinskem sejmu je delovna organizacija Slove-nijavino (kot običajno) prejela kopico medalj in priznanj. In če so zaposleni v Slovenijavinu bili najbrž zadovoljni s letošnjimi strokovnimi priz-nanji za svoje delo, pa so precej manj zado-voljni sfinančnimi rezultati, ki sojih letosdose-gli. Prva polovica letošnjega poslovnega leta je bila za Slovenijavino težka zaradi več razlo-gov. Lanska letina je bila zelo slaba, grozdja je bilo za polovico manj, kljub temu pa so ga pri-delovalci podražili za 2 do 3-krat. Zaradi tega so v Slovenijavinu morali bistveno povečati cene vin za domači trg, kar pa je slabo vplivalo na prodajo na izredno konkurenčnem doma-čem tržišču pijač. Eden glavnih razlogov, da je Slovenijavino začelo poslovati na meji renta-bilnosti, pa je bil predvsem izvoz na konverti-bilna tržišča. V Slovenijavinu niso omejili izvo-za, nasprotno, količinsko so ga celo povečali skorajzapolovico.Vendarobnespremenjenih zunanjih cenah, povišanih stroških, nereal-nem tečaju dinarja in manjših izvoznih stimu- lacijah povečani izvoz ni prinesel nikakršnega pozitivnega finančnega učinka. Usmeritev v izvoz pa je v Slovenijavinu trajna, saj morajo zunanja tržišča ohraniti za boljše čase, za boljše vinske sezone, saj lahko le v tujini pro-dajo presežke vina. Letošnja trgatev v Jugoslaviji bo količinsko gotovo boljša kot lani, trta pa bi morala letos roditi tudi dober sad. Tudi zato v Slovenijavinu prihodnost pričakujejo z optimizmom. Vendar bodo poslovne rezultate poskušali izboljšati še z boljšo kvaliteto in z novimi izdelki. Na letoš-njem vinskem sejmu so že predstavili nekaj novosti, med katerimi so najbolj zanimivi coo-lerji, pijače iz vina in sadnih sokov. Za zdaj bodo tržišču ponudili pod imenom Adria Coo-ler dva okusa in sicer citro in eksotik. Zelo za-nimiva je tudi slivovka exclusiv, ki dopolnjuje vinjak iz te serije. Novosti pa sta tudi že znane pijače šampanjec Club Slovin in vina Avia, vendar v manjših decilitrskih in večjih 1,5-litr-skih steklenicah. Stare pijače v novi embalaži uvajajo predvsem zaradi novih potreb in za-htev tržišča.