25. štev. V Kranju, dne 25. junija 1910. XI. leto. GORENJEC Političen in gospodarska list. Stane za Kranj z dostavljanjem na dom 4 krone, istotako po pošti za celo leto 4 krone, za pol leta 2 kroni, za četrt leta 1 krono, za druge države in tudi za Ameriko stane 5 kron 60 vin. Posamezna številka po 10 vinarjev. — Na naročbe brez istodobne vpo-šiljatve naročnin« se ne ozira. — Ure d n i št v o jn upravništvo ••*.........••■ je na pristavi gosp. K. Floriana v ,.Zvezdi". ............... Izhaja vsako soboto = zvečer = Inserati se računajo za celo stran 50 K, za pol strani 30 K, za četrt strani 20 K. Inserati se plačujejo naprej. Za manjša oznanila se plačuje za petit - vrsto 10 v, če se tiska enkrat, za večkrat znaten popust. — Upravništvu naj se pošilja naročnina, reklamacije, oznanila, sploh vse upravne zadeve, uredništvu pa dopisi in novice. — Dopisi na) se frankirajo. — Rokopisi se ne vračajo. m m m m i ■ p ,Naprej, zastava Slave.'' Ob petdesetletnici narodne himne „Naprej"! Pesnik SIMON JENKO Skladatelj DAVORIN JENKO K Skladatelju Daoorinu Denhu 'ob petdesetletnici narodne himne MiZaprej". aj danes starodavno mesto Kranj praznuje? okičeno, nadeto praznično blesti. — Mar li visok poset vladarja pričakuje, da lice sivo — sreče mu tako žari? Ne! — Pač pozdravlja pa v svoji sredi sina, ki narod je bodril — mu vžigal up sladak, ki znal — kaj lepe pesmi čar je in milina, če vlije jo — kot znal je on — v spev krepak; stvaritelja »Naprej, zastava slave* speva, ki let že petdeset sovragu v strah doni, ki deček ga v najzadnji gorski koči peva, sinove Slave k žitju novemu bodri. Let petdeset! — Kolikrat z ognjeni se zapela med narodi je himna Tvoja že, »Naprej!* vselej za dragi dom nam srca je razvnela, zvok nje — kot rajski glas navdal nas je ob njej. Ne venčamo Ti z lavoriko danes glave, dovolj je spev krasan ovekovečil jo; a dok Slovan ne izvojuje dedov slave, •Naprej* kot top grmela in zvenela bo. Zato »mnogaja leta!* Jenko Davorine! nebo Ti daj še doživeti skrajnih dni; da duh Tvoj slajše bo imel spomine, dan zmage nove dobe da slavi! I2aprejf 3asfaoa slaoel Ob proslani petdesetletnice naše bndnice. »Naprej, zastava slave!" Krepka, pogumna, odločna naša budnicai Pozna te ves slovanski svet. Navdušeno te že nad petdeset let prepeva narod, ki prebiva ob bistri Savi, temnomodri Soči, šumni Dravi, zeleni Muri in skrivnostni Krki. Kolikokrat so se že razlegali bučni tvoji glasovi po kraljevem Zagrebu in po-nositem Belemgradu, pa tudi po goratem Cetinju. Kadar te sliši peti ali igrati krepki Bolgar, se spomni s sladkostjo, da si mu prav ti naznanila boljše čase; saj so ruske godbe igrale naš Naprej, ko so stopale čete mogočnega bratskega naroda na severu v Plevno, Kars in Zofijo in strle kruti turški jarem, ki je tlačil Bolgare. Pozna te, budnica naša, sosed nebotične Tatre, brat Slovak; od tvojh zvokov je že neštetokrat odmevala zlata Praga in zgodovinski Vavel, kjer počivajo v grobeh poljski velmožje. In tvoja melodija je že plula po ravneh, ki jih napajajo §on, Dnjepr, Dnjestr, Volga, plula je tja do matuške Moskve in do carskega Petrograda. Res, čudovita ta pesem, objela je ves slovanski svet. In kadar jo zapojo ali zaigrajo, pa se razširi srce Slovanu, svetega rodoljubja mu prekipeva duša, in oko mu spe tja naprej, naprej v boljšo bodočnost. Tako smo imeli budnico svojo! In hitro se je udomačila pri nas in naglo so jo vzljubili vsi slovanski bratje naši! Letos poteka petdeseto leto, kar sc je prvič oglasil krepki in odločni »Naprej" naše marse-Ijezel Ali smo šli naprej v teh petdesetih letih? Šli smo in tudi ne. Da bi ob stoletnici »Napreja* bil našega naroda in Slovanov sploh pogled nazaj ugodnejši! Na nas in naših potomcih je, da se to zgodi. Danes pa se spominjamo z veseljem petdesetletnice .Napreja", z veseljem, pa tudi s ponosom, saj sta oba moža, ki sta v veke združena v slavno našo himno, Simon Jenko in Davorin Jenko, nje pevec in skladatelj, naša ožja rojaka, ki sta prav v našem mestu pohajala tudi ljudsko šolo in tako postavila tukaj temelj svoji nadaljni izobrazbi. Pesnik Simon Jenko je našel tudi na našem pokopališču mirni kotiček za smrtno spanje. Lahka mu gruda domača! Skladatelja Davorina Jenka pa jutri sprejmemo z odprtimi rokami in z odprtim srcem in mu že danes kličemo: na veselo svidenje, častiti naš starina, da si nam pozdravljen, pa da si nam čil in zdrav! Odkod ta tvoja čudežna moč nad Človeškimi srci! Budnica naša! Ali je mislil pesnik, ki te je zapel, ali je pričakoval skladatelj, ki ti je dal prekrasen napev, ali sta mislila ta dva mlada moža ob rojstvu in postanku tvojem, da si v nekaj letih, da si v kratkem času osvojiš ves slovanski svet! Ne vem, bila sta pač preskromna. In vendar se je zgodilo tako* Da, prava čuda delaš, ti slovenska marse-ljeza, dasi ti je tekla zibel pri najmanjšem, pri najbolj nesrečnem in zaničevane m narodiču slovanskem. Res, čudovita sila je v tebi. Zakaj? Jeli treba vprašati ? Kakor svet stara, povsod potrjena in veljavna je resnica, da, kar pride iz srca, to najde tudi pot v srce. Prosili so tovariši Simona Jenka, naj jim zapoje koračnico. Vsedel se in zapisal pesem •Naprej, zastava Slave! Na pravega moža so se obrnili. Kdo bi bil mogel zapeti rojakom lepšo budnico in koračnico, kakor revnega kmeta sin s sorskega polja, Simon Jenko, tisti mehki Jenko, ki se je odrekel ljubezni do matere in do ljubice in do sestra, samo da se je mogel ves posvetiti domovini svoji. Tako je zapel Jenko: Vse za do-ii, tudi srčno kri, iztrgaj se iz naročja matere in objema ljubice, pa pojdi v boj za prava sveta svoje domovine. Čast in slava, to je njegova ljubica, mati mu je očetnjava. Tako pesem je zapisal Simon Jenko, zapisal s srčno krvjo, zajel jo je iz dna duše. In imeli smo besede večnolepe budnice naše, ki zatemni po svoji iskrenosti in tehtnosti vse legijone raznih slovanskih rodoljubnih spevov. Budnici je bilo treba napeva. Davorin Jenko je bil odločen, da ji ga da. No, in ni šlo tako lahko; pa se je mladi mož razjezil in razsrdil PODLISTEK. Josip Premic: V mladem cvetju. Roman. Dalje. Stari je sedel pri peči kot da se greje in je mrko gledal predse, ko je S men vstopil in rau Bikratko, brez vsakega strahu, razodel svoje želje. «Kaj ti je padlo v glavo, človek!* je zagodrnjal, ko je S men umolknil in pričakoval njegovega odgovora, «da bi jo dal tebi za ženo, kaj si znorel. Na kaj pa, morda na tisto bajto, stanuješ v njej in še tvoja ni, ampak graščinska. Nesramno je že to, fejl da sta imela kaj skupaj, ne da bi jaz vedeli Hanca jo namenjena drugemu in konec besedil* Potem pa je odšel v gornjo sobo k Hanci, ki je prejokala že ves dan, ker oče je kričal nad njo že zjutraj, ko mu je povedal Klukež — kako in kaj . . . «Ti, deklina,* ji je zagrozil, — «da mi več ne izpregovoriš ž njim, kaj te je zlomek obsedel, da se zagledaš v tega pritepenca, ki ga je privlekel graščak od bogve kod I . . .» Zimahnii je z roko, ampak ne proti Hanci, ker prvič, jo je imel prerad, da bi položil nanjo roko in očividno mu je bilo hudi, da jo je moral karati. Hanca pa, ki je vedela — kaj je ona očetu, se ni prestrašila njegovih besed in stopila je prav k njemu. nad pisanjem sovražnega nam časopisja in v svoji sveti jezi je zložil napev našemu »Napreju". In ta napev je tako domač, tako preprost, da naravnost spominja na narodno našo pesem. Davorin Jenko je imel srečno roko. Ni ga iztrgal napeva iz zračnih višin, naravni nagon ga je privedel k pravemu viru: k narodni glasbi, v kateri je toliko srca, ljubezni, nežnosti, pa nič ponarejenosti in prisiljenosti. Kakor besede, tako je mahoma osvojil srca tudi napev, saj tudi on korenini v srcu, v mehkem slovenskem srcu. Večerne sence. Ko je bil Karol Klua še šenklavški kaplan, je bil že znan agitator. Njegova agitacija je šla dalje, nego je bilo ljubo višjim krogim. Vsled tega ga je odstavil škof Pogačar od šenklavškega kaplaastva in ga prestavil na Notranjsko. To se pravi: J in« Zlatoust mu je poslal dekret, naj gre na Notranjsko, Karol Klua pa je dejal dekret na palico in ostal v Ljubljani. Da bi pa ne trpel lakote, pre-skrbel mu je grof Hjhenvvart Raubarjev brneti • cijat Ze takrat so vedeli rimski prelatje, kako velika socialna in politična moč tiči v izrabljevanju verskega čuta v politične svrhe. Način izrabljevanja tega čuta pa je bil takrat temeljno različen od sedanjega. Takrat je prevladalo mnenje, da ustreza cerkvenim interesom leničib, da naj duhovnik stopa z nekako previdnostjo, z nekako rezervo v javnost. Nedotaknjen in v zaveso zakrit pa naj ostane vez misticizem, na katerem sloni danes rimsko katoliško veroizpovedanje. Zt-raditega se je duhovščini branilo, spuščati se predaleč v trušfi posvetnega življenja, v denarne in trgovske špekulacije. V tem ozira se je vršil popoln preobrat pod umrlim papežem. Kardinal Rampolla in Leon XIII. sta se izrekla za načelo, da naj se verski čut izrablja v politične svrhe s polnim parom, brezobzirno in z vsemi sredstvi. Sedaj je padla tista zavesa, ki je poprej ločila duhovščino od ljudstva. Duhovščina je šla iz cerkev na ulico, kaplani so začeli ustanavljati Marijine družbe, konsumna društva, posojilnice in hranilnice, mlekarne, društva za posle, za fante, za dekleta. Da te zanese zga-garstvo v znanost, ustanovile so se Leonove družbe, da se vpliva na tisk, je nastalo Pijevo društvo. Da se paralizira upliv sokolske ideje, ustanovili so Orla. — Med mase ljudstva pa se je vrgla parola, da mora biti krščansko-katoliško vse: ne samo naše versko in družinsko življenje, krščansko-katoliška mora biti vsa politika, šola, uprava, justica, trgovina, poljedelstvo, svila, riž, kava, sladkor in vžigalice. I a nastale so krščanske-socialne stranke. V pojmu ni si mogoče misliti večje antinomije kot so naše krščansko-socialae stranke. Prvič niso krščanske. Krščanstvo v prvotnem neizkaljenem pomenu je bilo verstvo, sedanje krščanstvo, kakor ga uči in «Oče!» Samo to je izrekla in Strle ni mogel več izustiti osorne besede. «Ofie — jaz — ne morem! Jaz ga tako ljubim, že leto dni — odkar je prišel! Ia zdaj ga moram ljubiti, drugače bo — sramota —!» •Kaka sramota?!» se je začudil oče in jo gledal naenkrat sočutno. Nikdar je še ni videl, da bi tako jokala in ga prosila ihte — in tisti tre-notek je bil brez lastne volje. Hanca pi mu je padla okoli vratu in mu med solzami izpovedala svoj — greh . . . Bled in nem se je vrnil v gostilniško sobo, zapovedal nekaj dekli in odšel po vasi. Da se je pri Strletovih nekaj dogodilo, so opazili vsi, ker Strle je postal nekako molčeč in zamišljen, a Hance skoro ni bilo na dan. Da bi bil vsemu vzrok grajšfiinski oskrbnik,-tega skoro niso verjeli; moralo se je dogoditi še kaj drugega, a k?j. Cez mesec dni je Hanca izginila. Oče je dejal, da je odšla k bolni teti v mestu, ki nima nobenega svojih in da se kmalu zopet povrne. A preteklo je skoro šest mesecev, — miaula je zima, že* je zeianelo drevje, ko se je Hmca res vrnila. Bila je nekako bolj bleda in otožna, a zato skoro lepša, in županov Ivan, ki jo je celo zimo tako kruto pogrešal, je počel zopet zahajati k Stri j-tovim, kfkor poprej. Na jesen je bilo ob Korenovi krčmi, ob okrajni cesti dogotovljenlh dvoje hiš, Eia zidana, ki jo je propagira naša duhovščina, je le veroizpovedanje. Prvotno krščanstvo je bilo jedro, svetovno naziranje, bilo je bistvo z globokim obsegom, sedanje je lupina, zunanjost, formula, oblika, pridobitveno in vladarsko sredstvo, špekulacija. Prvotno krščanstvo je bilo altrui^em, sedanje je egoizem. Ne vprašam te, kaj veruješ, ampak kako voliš. Še manj pa je stranka socialna. Bitni a rk je rekel nekoč, da so poslanci pri tujih vladarjih podčastniki, ki se imajo na komando obrniti na desno ali levo. Prav tako vlogo igrajo katoliški škofje v rokah rimske kurije. Kaj riskira katoliški škof, ki se ne pokori slepo rimskim pre-laloru in ki misli, da pri vladanju lahko jemlje ozir na razmere v svoji škofiji, katerih v Rimu ali ne poznajo, ali poznati nočejo, videli smo pred par meseci pri nadškofu Dvorniku v Zidru. Ia kaj pa šele ljudstvo. To nima druge pravice, nego molčati in plačevati. Ni naprave pod božjim solncem, ki bi po svojem bivstvn boli izključevala vsako avtonomijo, vsako socialno preuredbo nego hierarhija rimsko-katoliške cerkve. Vsa na?a cerkvena avtonomija obstoji v ključarjih, katerih naloga je podpisa vati, račune katerih nikdar ne vidijo. Ne smemo pa se čuditi, da je tako brezmejno izrablja vanje verskega čuta dalo stranki izvanredoo ekspanzivno moč in privlačno silo. Posebno tudi zaradi tega, ker je stranka vedela zase izrabiti gospodarsko vprašanje. Vse svoboščine, na katerih se je razvila naia sedanja dražba, nam je dal liberalizem v šestem in sedmem deseti tju preteklega stoletja. — Odpravil je konkordat, uzakonil prostost tiska, dal nam temeljne državljanske pravice, četudi so za Slovana večinoma na papirju, uredil šolstvo in pospešil narodno gospodarstvo. Liberalizem nam je dal tudi društveni zakon, dal nam ga je, ali za-e izrabiti ga ni znal. Ko je liberalizem okostenel v meščanskem okvirju, porabil je klerikalizem ugodni trenotek, šel z društvenim zakonom med mase ljudstva in napeljal vse toke gospodarskega gibanja na svoj mlin. Na tem stališču smo danes. Kakor vsaka struja, se bo preživela tudi ta. In ko se ta struja preživi, čaka nas temeljiti preobrat v socialni evoluciji, veliko temeljitejši in dalekosežnejši, nego je bil svobodomiseln pojav v šestem desetletju preteklega stoletja. Uraževati je dejstvo, da je naše verstvo danes tako profanivirano, tako na ulico vrženo, da je v tem oziru vsak korak naprej nemogoč, nazaj pa neuspešen. Rimska kurija je danes v položaju vojskovodja, ki je vrgel vse moči, pešce, konjenico in ognjeništvo v prve bojne čete, in ki nima prav nobenih rezerv več, podobna je gospodarju, ki je izpraznil vse shrambe, posegel po vseh prihrankih, da je svojo mizo napolnil. Mase ljudstva niso šre. Ra spirituoz kot prosta obrt, kakor tudi IzdelODanJe brezalkoholna osoežnioCIli pijaC, jako donosno in sposobno za razširjenje, lahko vpelje v vsakem kraju reno-rniraiia tvornica. S proizvajanjem in razpečevanjem se lahko prične takoj. Jamči se za izdelke prve vrste in brezhibno proizvajanje vseh pijač, tudi specialitet brez konkurence. Izurjen strokovnjak se pošlje v svrho informacij in za proizvajanje brezplačno. Ozira se samo na resne ponudbe. Ponudbe pod šifro „Spiritnosen 83857" na anončno ekapedicijo M. Dukos Naohf., 15 o naj X.pL. 131 10-6 JL Matija Ažman m!zar: *****123 iia»e>rotJ klobučarja Ovčjaka naznanja slavnemu občinstvu, da je prevzel obrt Mihaela Pantarja v Kranju mar za Izdelovanje mrtvaških krst ker Je bila niša onega prodana. 92 e- 13 Krste se dobe vsakovrstne In 90 najnižjih cenah. Najbolj varno naložen denar v celem političnem kranjskem okrajni i jKUstaa hranilnica 4 Kranju Splošni rezervni zaklad f (lastno premoženje) nad 246.000 kron. Koncem leta 1900: Stanje nranilnih vlog nad 4,550.000 kron, posojil na zemljišča 2,960.000 kron ter posojil občinam 484.000 kron. la najstarejši denarni savod * Kranju usadu je na rotovžu vsak delavnik od 8. do 12. ure dopoldne, ob smanjih in tržnih dneh pa tudi od 2. de 4. ure popoldne. ,lv»WltWtltll»IMlll»lWi«MlllltHll»i"lllHIHllWltl»»H»iM»IH< obrestuje hranilne vloge po 7 26—14 ll«WrHH»»»»ltHtll!Utl»l1 brez odbitka rentnega davka, katerega plačuje hranilnica iz lastnega. Narasle in nedvigajene vložile obresti pripisuje h kapitalu vsakega pol leta — to je dne 30. junija in dne 31. decembra — ne da bi bilo treba vlagateljem se zglašati radi tega pri hranilnici. V ga varnost hranilnih vlog jamči poleg lastnega reaervnega zaklada mestna občina Kranj z vsem svojim premoženjem ln i vso svojo davčne močjo. Da so hranilne vloge res varne, priča zlasti to, da vlagajo v to hranilnico tudi sodišča denar mladoletnih otrok in varovancev ter zupnišča cerkveni denar. Hranilnica posoja na zemljišča po 5% na leto in na amortizacijo v 36 letih, tako da na primer dolžnik v teka 36 let popolnoma poplača posojilo 100 kron z obrestmi vred, ako plačuje vsakega pol leta po 3 krone. Sprejemajo ao tudi vloino knjiiloo drugih hranllnlo ln posojllnio kot ^_gotov denar, no da bi so prekinilo obrootovanjo._^ INGER šivalni stroji za ose le mogoCe Si-naine namene. Dobe se v vsrh naših prodajalnah. SINGER Co., akcijska družba šivalnih strojev. 86 42~15 Pod ružnic* pov.nà. P^dtut.nice povsod. Krani St. 53, nasproti c. hr. poŠte. Josip Pogačnik v Radovljici krojaški mojster Odlikovan 1909 na razstavah v Londonn in v Parizu s prvim darilom: častno diplomo, velikim zlatim častnim križcem ln veliko zlato kolajno. ii318-5 Popravila šivalnih strojev se iz'rsujej-i v naši delavnici točm io stvarno. SINGERGo., deln. družba šiv. strojev. Največja i« najstarejša trgovina r šivalnim* *trr«ji v Avstriji. Krani, Glavni trg 53. Popolnoma varno in najbolje naložite svoj denar v Kmečki posojilnici v L ubljani__ naspr oti Figovca:: v lastni hiii:: Dunajska ceata.) Kmečka posojilnica v Ljubljani podpira kmetovalce in je pravi kmečki denarni zavod. Vloge se obrestujejo po *Vk nV kmečki posojilnici je naloženo II :: že nad 15 milijonov kron. :: ■■ Eeaervni zaklad čez 3 O O. O O O kron. Za varnost pa še neomejeno jamči nad 3000 članov. Kmečka posojilnica je edin slovenski denarni zavod, ki je 34 vpeljal hišne nabiralnike vlog. 26—13 Km ečka posojilnica sprejema hranilne knjižice dr ugih denarnih zavodov kot gotov denar priporoča cenjenemu občinstvu svojo delavnico v izdelovanje vseh vrst oblek za gospode, uradniških uniform, salonskih, turistovskih in lovskih oblek ter ogrinjal. Vedno bogata zaloga angleškega, francoskega in brnskega aukna. — Naročila se izvršujejo po najnovejšem krojn točno in ceno ter se sprejemajo popravila. Specfjalist v izdelovanju frakov ii salonskih stoj Zajamčena je vestna izvršitev naročenega dela natančno po meri in izbranem kroju ter po žebi naročnika. — Kdor si želi nabaviti elegantne, fine, obenem trpežne in vsem zahtevana ustrezajoče obleke, naroči si jih naj pri tej tvrdki in postal bo stalen naročnik. 82 62—16 209 52-44 jvecja trgovina na Rudolf Rus urar v Kranju Največja zaloga ur, zlatnine in srebrnlne. Ceniki poštnine prosti. Pozor! Zaloga gramotonov najnovejšega sistema. :: Plošče najlepših slovenskih komadov. Ustanovljeno leta 1885. Šivalni stroji io kolesa Tovarniška zaloga 49 52-21 Iv. Jax-a v Ljubljani Dunajska cesta 17 priporoča tvoje najbolj priznane šiv. stroje in kolesa Ceniki na zahtevanje zastonj. Glinaste peči 147 52-2 štedilnike, banje za kopeli, kakor tudi kipe, vaze ln druge glinaste izdelke v vseh barvah, trpežne ln cene priporoča Avgust Drelse prva in največja tovarna noči in glinastih izdelkov v Ljubljani. Vina štajerska, dolenjska, goriška, vipavska, istrijanska, dalmatinska, janičeno pristna ponuja po skrajno nizkih cenah zadruga 282 52-30 Agro-Merkur r. z. z o. z. v Ljubljani. L1 H ■ Električna gonilna sila, m B Tovarna oljnatih barv, liHa In firneža Brata Sbtrl2 crkoalikarja, lakirarja, stavbena in pohištvena pleskarja £jitblj3its Mikiošičeve uiic° 6> nasproti hot. .Union1 Ustanovljeno 1842. ,52—42 Telefon 154. 0 I III yuyö Martinova cesta 20 ffc fante Martinova cesta 20 Postajališče električne cestne aoV/Vee)»aj železnice pri šentpeterski cerkvi. 126—48 Bogata zaloga pohištva vsake vrste v vseh cenah. Ogledala, slike ¥ vseh velikostih, LJUBLJANA ::: ZalagatelJ društva c. kr. avstr. dri. uradnikov. Popolna oprava za vile. Špeoljallteta: Gostilniški stoli. Pohištvo Iz železa, otroSke postelje In vozički po vsaki oenl. Modreci iz žična-tega omrežja, afrl-* danske trave aH žime, prve vrste vedno v zalogi. Za spalno sobo od 180 gld. naprej. Dlvan i okraski. Oprave za Jedilne sobe, salone, predsobe, oele garniture. za sodo; postelja, nočna omarlua, o-mlvalna miza, obe-ialnlk, miza, stensko ogledalo. Špeoljalltete v nevestinih balah. Ve-HkI prostori, pritlično In r /. nadstropju. Čudovito poceni za hotele, vile ln za letovišča 52 gld. rji ) )H ;i )• nui » i u i;i y)\))■)) OD 1 Hi ¿141 M':lM lit ) lili H! ;(,):) i;u>i •M t Kamnoseški izdelki iz marmorja za cerkvene in fi 1 jti«/i 2i# Itdiff iff fl Ljubljana ^pohištvene oprave, spominki iz marmorja, gra- TtlVjAftjlt VORhIEIh Kolodvorska nita ali sijenita, apno živo in ugašeno se dobi pri kamenarskem mojstru — ulica = :t:i:» mm mm mi );iHi(H;(:)i)i);)HiUi:t;i:( j;i 75 26-16 pr¥a t0Varna naznanja s tem p. občinstvu, da je njen destilat za mesto Kranj, Škoijo Loko in Tržič pri gosp. I t rajn depozitirala, ter ima izključno samoprodajo le tvrdka Dolenz. Steklenice la pokninjo so po 40 fin. in se dobijo pri g. Dolenzu. Konc. zobarski atelje ai d«? * Kranju od sedaj nadalje samo v Konc. zobotehnični atelje O. Seycll : Edini : zobotX~ atelje o Kranju dr.Eduard Globofnlk u isti hiši, kjer je lekarna. Umetni zobje 88 lzgotove v enem dneva, popravila v nekoliko urah, začasna popravila takoj. Vsa tehnična dela oskrbuje preizkušen zobotehnik, Solidno delo. Ordinacije vsak dany tudi ob nedeljah. 220 52—42 ir Pozor! Izšla le knjižica „Cerkoene pristojbine ali itolnlna" z dodatkom «Hake se določa kotlarna ?