46 47 Porocˇila Glasbeni atelje T artini, šola z dušo in srcem Špela Lah spelca.lah@gmail.com V osrčju bežigrajske soseske, prepredene z razkošnimi starimi vilami, stoji hiša, obdana z lesom, prepojenim z glasbo. Svoj čas je v njej domovala Glasbena šola Franca Šturma, danes pa daje dom Glasbenemu ateljeju Tartini, prvi zasebni glasbeni šoli na Slovenskem. Šola, ki je na pragu častitljive tridesetletnice delo- vanja, vabi v svoj objem najmlajše ljubitelje glasbene umetnosti, daje občutje domačnosti in družinske intime. Ustanova je nam- reč veliko več kot le šola, je prostor za druženje, kramljanje, prebiranje različne literature ali le uživanje ob zvokih glasbil, ki se skozi vrata učilnic vijejo vzdolž hodnika. Učilnice so oprem- ljene z okusom ter ustvarjajo pridih brezčasnosti, ravno prav velika koncertna dvorana navdaja z intimnostjo in zaupan- jem ter spodbuja h kreativnosti od prvih korakov. Glasbeni atelje Tartini je šola z dušo in srcem, kjer se čas za hip ustavi. V spletu okoliščin in naključij ter s kančkom sreče sta jo leta 1990 osnovala violinista, zakonca Vildana in Vlado Rep- še, ki sta sledila klicu usode. Začetki v polkletnem dvosobnem stanovanju so bili zahtevni, a z voljo, vztrajnostjo, doslednostjo, poslovno etiko, zagnanostjo, dostopnostjo in prilagodljivostjo ter z ljubeznijo in prirojenim občutkom do pedagoškega dela sta premagala številne ovire, ki so jima bile na poti. Na poti, ki je spisala in še piše zgodbo o uspehu. Zakonca Repše sta delovno energijo sprva usmerila, razumlji- vo, na poučevanje violine, z leti pa delovno področje v Glasbe- nem ateljeju Tartini razširila na vsa godala in klavir. Po skoraj treh desetletjih vztrajata pri taki inštrumentalni zasedbi, ki zahteva dolgoročno in sistematično izobraževanje. Razlog za to, da polja inštrumentov ne želita širiti, tiči tudi v preverjenem delovanju z zaključeno skupino glasbil, ki zagotavlja ravnovesje med kvaliteto in kvantiteto, a tudi visoko strokovnost na vod- stveni ravni. »Čutila sva, da dovolj dobro veva, kako je treba voditi šolo za te inštrumente, s katerimi ustvarjamo pogoje za skupinsko muziciranje: godalni kvartet, godalni orkester, due- ti, godalne zasedbe s klavirjem,« izhaja iz lastne poustvarjalne prakse ravnateljica šole, gospa Vildana, ki je skupaj z možem dolgoletna simfonična in komorna glasbenica. Glasbeni atelje Tartini je kmalu postavil zavidljivo raven ka- kovosti dela, ki se skozi leta delovanja ne le ohranja, ampak vseskozi dviga in nadgrajuje. Šola danes zaposluje številčno razmeroma velik, visoko strokoven kader. Čeprav so si učite- lji med seboj sila različni, so jim skupni ne le strast do glasbe, ampak še posebno ljubezen do otrok, predanost v poučevanju, spontanost, prilagodljivost ter temeljita izobraženost v pedago- škem procesu in didaktičnih metodah. Ob nujni poslovni dis- tanci k povezanosti med učitelji, učenci in starši gotovo pripo- 48 Glasbeni atelje Tartini, šola z dušo in srcem uresničujejo zadane cilje: poleg splošno prijetne, profesionalno naravnane klime še urjenje odrske trdnosti, ki narekuje učencu več nastopov na leto, nadarjenemu ne le internih temveč tudi javnih, izpitna preverjanja pa so dvakrat v šolskem letu že od prvega razreda in so vedno odprta za starše. Bogata je kon- certna dejavnost šole, ki z gostovanji sega tudi preko meja do- movine. Skupinska igra je pomemben dejavnik izobraževanja, zato so v orkestrsko muziciranje vključeni prav vsi godalci, od najmlajših začetnikov do že skoraj formiranih umetnikov. Tra- dicionalna sta postala mojstrski tečaj in poletna šola v Rogaški Slatini – letos že s petindvajseto obletnico – ki kot oblika izo- braževanja vključujeta celotno vertikalo, od nižjega, srednjega glasbenega šolanja do akademske ravni. Odmevni so tudi te- čaji, ki jih šola organizira za mlade pedagoške delavce in po- tekajo pod vodstvom uglednih domačih in tujih glasbenih pe- dagogov. Ob tem je dobro razvejana še založniška dejavnost za interno in širšo rabo ter sega od serije didaktičnih učbenikov in notnih izdaj do strokovne literature in lastne glasbene pro- dukcije. Glasbeni atelje Tartini je tako postavil trdne temelje zasebnemu glasbenemu šolstvu pri nas ter je kažipot in zgled mnogim drugim, ki so mu sledili. »Tartini« je že od vsega začetka precej več kot glasbena šola, je način življenja, ki »vase posrka« ne le učence, pač pa celotno družino; je šola, ki ponuja zavetje, kjer učitelji niso le mentorji, ampak zaupniki in prijatelji, a vedno z nujno profesionalno di- stanco. V tako vzpodbudnem okolju je in nedvomno še bo po- stala glasba del vsakdana marsikaterega posameznika, bodoče- ga profesionalnega glasbenika ali ljubitelja glasbene umetnosti. more tudi dejstvo, da je šola »družinski atelje« – med učitelji so sorodstvene povezave dveh generacij, ki skoraj stoletno glasbe- no tradicijo prenašajo od svojih prednikov na mlajše družinske člane, tesno sodelovanje z drugimi pa se čuti tako med kadri kot tudi učenci. Vodstvo ohranja tisto zgornjo mejo vpisanih učencev, ki še zagotavlja nemoteno kakovostno delo, tudi pri skupinskem pouku. Ta poteka v majhnih skupinah, kar omogoča delo na deloma individualni ravni ter je s premišljenim psihološkim in didaktičnim pristopom na zavidljivo visoki ravni. Posebno pozornost namenjajo razvoju predšolskih otrok in njihovi sis- tematični pripravi na inštrumentalni pouk. »Predšolska vzgoja ponuja množico pomembnih izkušenj, da bo glasbeno izobra- ževanje uspešno nadaljevanje uvajalnega leta – soočiti se in postopoma vedno bolj razumeti glasbeno govorico,« poudarja pomembnost prve izkušnje gospa Vildana, ki si vsa leta pri- zadeva za zgodnje začetke inštrumentalnega pouka. Na šoli je dobro poskrbljeno tudi za starejše učence, ki se spogledujejo z glasbo na višji, profesionalni ravni. Ponuja namreč nadstandar- dni, štiriletni nadaljevalni program na ravni srednjega strokov- nega izobraževanja, ki kandidate pripravlja na akademsko pot. Glasbeni atelje Tartini bogati sicer dobro definirani kurikulum glasbenega šolstva z lastno kulturo izobraževanja, ki se kaže v dodanih, nadstandardnih vsebinah. Imajo še boljše delovne razmere, otroku privlačnejše spoznavanje glasbenih vsebin in danes že kar pregovorno visoko raven individualnega znanja in skupinskega muziciranja. Šola sledi izbranim modelom, ki Foto: Janez Platiše.